DM89 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:33:
Momenteel heb ik een S25 Ultra, top toestel maar ben toch weer aan het twijfelen om over te stappen naar in dit geval de Fold7. Ik heb hiervoor een Fold6 gehad maar vond de camera tegenvallen en het voorscherm vond ik te klein. Ik lees nu datnde camera flink verbeterd is maar nog niet op het niveau zit van de S25 Ultra? En dan heb ik het vooral over de 200mp camera rest gebruik ik niet echt, zoom eigenlijk nooit in dusja.
Het voorscherm is ook een stuk groter geworden dus dat nadeel valt ook weg. S-Pen support is weg maar gebruik ik met de S25U eigenlijk ook nooit.
Enigste wat ik wel had met de Fold6 is dat ik heletijd dacht van ga niet kapot, oftewel het gevoel dat ik extra voorzichtig moet doen tov een normaal toestel.
Hoe is de crease bij jullie na gebruik, erger geworden?
Zijn er hier mensen overgestapt van de S25U naar de Fold7? Geen spijt?
Ik ben overgestapt van een 24Ultra naar de fold. De crease is zeker wat meer geworden, maar wat vooral hinderlijk is is de reflectie die de crease veroorzaakt. Omdat licht er heel anders op weerspiegelt is bv film kijken in een verlichte omgeving echt zinloos, er loopt gewoon een enorme 'balk' over het scherm die het beeld vertekent.
Qua productiviteit is het op zich handig om meerdere schermen naast elkaar open te hebben. Maar eerlijk gezegd gebruik ik het nauwelijks.
Het cover scherm vind ik dan weer heel fijn - mss is dat ook we de reden dat ik er 'blij' mee ben. De 24U is vrij groot, en best lastig met 1 hand te bedienen. De Fold is veel makkelijker in gebruik voor bv whatsapp, x, etc. En als je dan toch even iets op een website wilt lezen of een youtube filmpje wat beter wilt bekijken, heb je het groetere scherm tot je beschikking.
Kan dan ook niet zeggen dat ik 'spijt' heb, al vind ik het wel een enorme tegenvaller dat het scherm zo onwijs spiegelt. Ik heb de 24U nog steeds en kan zo weer switchen, en doe dat toch niet. Plus, ik wissel regelmatig van telefoons dus ach...als er een betere versie op de markt komt stap ik wel over. Dit was voor mij een experiement of ik een foldable uberhaupt prettig zou vinden en dat is het wel.
Camera's zijn beduidend minder dan op de 24U, ik mis vooral de zoomlens.