Ik ga voor de Fold 7 dit jaar. Ben voor het eerst enthousiast over een vouw telefoon. Ik upgrade elk jaar naar een nieuwe Galaxy, meestal de Ultra en/of voorheen de Note, maar dit jaar heb ik overgeslagen want de S25 was zo een matige upgrade dat ik het niet de moeite waard vond. Ik heb vanaf het begin interesse gehad in vouw telefoons maar ze waren gewoon nog niet volwassen genoeg met slechts hele kleine upgrades ieder jaar. Dit jaar daarentegen is er eindelijk reden om de Fold serieus te overwegen. Nu net zo dun als een gewone Galay S, een nieuw en verbeterd (bijna) vouwloos binnenscherm.en de camera's hebben ook een upgrade gekregen. Het enige overblijvende punt van kritiek is dat ze zo ontzettend conservatief zijn op het gebied van batterij technologie.De nieuwste ontwikkeling,silicon-carbon batteries, met veel meer capaciteit in een kleinere behuizing is bij Samsung alleen nog maar een belofte voor (misschien) de S26 maar als ik me dan een beetje inlees zie ik wel waarom juist Samsung huiverig is om in te stappen.
Androidplanet.nl:
https://www.androidplanet...oolstof-accu-smartphones/
" ‘Klein’ nadeeltje: siliconen hebben de neiging om op te zwellen. Ze kunnen tot wel 300 procent uitzetten als ze volledig zijn opgeladen. Een smartphone met een batterij van pure siliconen is dus niet praktisch, want dan vervormt je toestel. Bovendien wordt hij nog erg heet ook, wat eveneens problematisch is, en ligt de levensduur een stuk lager dan bij ouderwetse batterijen."
Daar hebben ze bij Samsung niet al te beste ervaringen mee dus ze nemen geen enkel risico, uitsluitend Lithium-ion batterijen in hun producten tot op heden. Overigens geldt hetzelfde voor Google en Apple wat dat betreft. Net zo conservatief.