Dit werkt toch 2 kanten op? United speelde ook met nieuwe spelers op sleutelposities. Waarom zou dat voor Arsenal een groter nadeel zijn dan voor de tegenstander? Sterker nog, Arsenal heeft een coach die er langer zit, een duidelijke speelwijze en spelers die aan het systeem gewend zijn. If anything heeft Arsenal mazzel dat ze United uit nu al hebben gehad.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:17:
[...]
ManU - Arsenal is altijd een wedstrijd an sich. Uit op Old Trafford is voor ons altijd lastig. Dan ook nog eens de 1ste wedstrijd van het seizoen, met 2 nieuwe spelers in sleutelposities. Vooraf was ik redelijk sceptisch over het resultaat en de wedstrijd reflecteerde dat ook. Dit was jullie beste moment om ons te verslaan.
Maar goed, toch 3 punten, als je kampioen wilt worden moet je de slechte wedstrijden ook punten pakken, dat hebben we gedaan. We move on.
Als dat mijn enigste argument zou zijn zou je gelijk hebben. Laat het nou net het laatste en daarmee minst wegende argument van de genoemde punten zijn. Heb je die ook gelezen? Ik geef toch ook aan dat uit bij ManU altijd lastig is, en het een wedstrijd op zich is, en de eerste wedstrijd van een seizoen.Bao_mi1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:35:
[...]
Dit werkt toch 2 kanten op? United speelde ook met nieuwe spelers op sleutelposities. Waarom zou dat voor Arsenal een groter nadeel zijn dan voor de tegenstander?
En dat ik vooraf niet al te positief was over deze wedstrijd. Wat mij betreft lag een verlies zeker in de mogelijkheden.
[ Voor 23% gewijzigd door JeroenNietDoen op 19-08-2025 09:50 ]
Omdat het een uitwedstrijd wasBao_mi1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:35:
Waarom zou dat voor Arsenal een groter nadeel zijn dan voor de tegenstander?
Haha lol, dat de verdediging heel hoog staat.JAN-B schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:42:
[
[...]
wat dit betekent, snap ik nog steeds niet ??
Kijk maar eens een samenvatting van Spurs Chelsea vorig jaar
Tevreden opzicht, we hebben echt allemaal nieuwe spelers. Een nieuwe CM, nummer 9, Manueke, etc.JAN-B schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:42:
[...]
toch wel tevreden na Zondag![]()
[...]
wat dit betekent, snap ik nog steeds niet ??
Eze zal niet meer komen, die gaat gok ik naar Spurs.
Dus met de nieuwe spelers, snap ik wel dat het even duurt voordat we op elkaar zijn ingespeeld.
Vond onze spits nog niet eens zo slecht, ga er maar aan staan met die grote druk en meteen tegen Man Utd.
Met hoge lijn is precies wat @Chelseamarre123 zegt. Je speelt dan als verdediging heel hoog, tegen de middenlijn aan. Voordeel is dat je sneller kunt aanvallen, nadeel is dat je kwetsbaar bent in de omschakeling (wat je ook soms zag).
Vond die speler van hun wel onsympathiek zeg: https://www.reddit.com/r/...1msypov/thats_my_captain/
[ Voor 15% gewijzigd door HollowGamer op 19-08-2025 16:05 ]
Elke wedstrijd van Wrexham is op Sky Sports. Wat een analyse 
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik snap dat Isak graag naar Liverpool wilt, maar denk niet dat dit de manier is om dat te doen.
Hij kan ook gewoon zich blijven inzetten voor zijn huidige club (zie Eze), en dan wel zien of het nog lukt met Liverpool.
Ik vind het ook heel veel geld voor hem. De bedragen gaan tegenwoordig al nergens over, maar las iets van 160 miljoen euro?
Het blijft ironisch dat 5 miljoen super veel is voor een goed doel, en hier het maar afwachten is of hij gaat renderen bij zijn nieuwe club.
Hij kan ook gewoon zich blijven inzetten voor zijn huidige club (zie Eze), en dan wel zien of het nog lukt met Liverpool.
Ik vind het ook heel veel geld voor hem. De bedragen gaan tegenwoordig al nergens over, maar las iets van 160 miljoen euro?
Het blijft ironisch dat 5 miljoen super veel is voor een goed doel, en hier het maar afwachten is of hij gaat renderen bij zijn nieuwe club.
130m EURO is een prima prijs, als ze dan eerder toegezegd hebben mee te werken maar dan 170m pond willen hebben dan snap ik wel dat Isak niet blij is en gaat tegenstribbelen.
Exact dit. Newcastle is ook maar gewoon een subtopper. Logisch dat Isak een stap wil maken op zijn 26 naar een grotere club. En alles boven de 100 miljoen is een prima prijs.toolkist schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:08:
130m EURO is een prima prijs, als ze dan eerder toegezegd hebben mee te werken maar dan 170m pond willen hebben dan snap ik wel dat Isak niet blij is en gaat tegenstribbelen.
MIsschien kan Liverpool met 100m bij Ajax aankloppen. Zit ook een spits op de bank te wachten op een transfer.
Voor dat geld heeft United nog een uitstekende rechtsbuiten in de aanbieding. Ook ex Ajax!Megupe schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:23:
MIsschien kan Liverpool met 100m bij Ajax aankloppen. Zit ook een spits op de bank te wachten op een transfer.
Opmerkelijk: Salah denkt dat Arsenal de titelfavoriet is voor dit seizoen
Snap ik, proberen even te downplayen als je club 350M heeft uitgegeven. Nee, tis echt Liverpool waarvan verwacht wordt dat ze de titel verdedigen.JAN-B schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:36:
Raar dat het van hem komt, maar los daarvan... Als Gyokeres gaat scoren dan denk ik dat Arsenal een goede kans heeft. Verreweg de beste verdediging van de titelkandidaten, middenveld verdedigend versterkt en wellicht dan eindelijk een spits die er flink wat in legt.JAN-B schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:36:
Ik hoop het. Na 21 jaar wel eens tijd...toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:29:
[...]
Raar dat het van hem komt, maar los daarvan... Als Gyokeres gaat scoren dan denk ik dat Arsenal een goede kans heeft. Verreweg de beste verdediging van de titelkandidaten, middenveld verdedigend versterkt en wellicht dan eindelijk een spits die er flink wat in legt.
Nee hoor, het is gewoon zijn mening.toolkist schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:29:
Raar dat het van hem komt, maar los daarvan..
Dat hopen we dan maar.. Als Gyokeres gaat scoren
Als je zelf net kampioen bent geworden en je team flink versterkt hebt, dan vind ik het toch echt raar als je een concurrent als nr 1 titelkandidaat bestempelt. Zeker als je ook nog eens DE topspeler bentJAN-B schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:38:
[...]
Nee hoor, het is gewoon zijn mening.
[...]
Dat hopen we dan maar.
Het was gewoon een slechte poging tot mind games.toolkist schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:12:
[...]
Als je zelf net kampioen bent geworden en je team flink versterkt hebt, dan vind ik het toch echt raar als je een concurrent als nr 1 titelkandidaat bestempelt. Zeker als je ook nog eens DE topspeler bent
https://www.standard.co.u...sfer-latest-b1244065.htmlHollowGamer schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:03:
[...]
Eze zal niet meer komen, die gaat gok ik naar Spurs.

Smaakt dubbel zo lekker omdat we die anderen aftroeven die hem al dachten binnen te hebben
[ Voor 15% gewijzigd door London op 22-08-2025 11:18 ]
Tesla M3LR '21
Dat. De kampioen verdedigt altijd, en gezien Liverpool ook zoveel versterkingen gehaald hebben maakt hun gewoon tot favoriet. Leuk dat Salah die probeert te dodgen, maar verandert niets aan de realiteit.Exactor it schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:03:
[...]
Het was gewoon een slechte poging tot mind games.
Ik snap hem wel, naar mijn mening is Liverpool ook kampioen geworden dankzij het falen van Arsenal en het non seizoen van City. Ze haalden 84 punten vorig jaar, daar werd je de laatste jaren nipt 3de mee en kwam je niet in de buurt van City mee.
Ik blijf de selectie van Liverpool ook in de breedte te kort komen als ze met blessures te maken gaan hebben. Die verdediging is kwetsbaar en op het middenveld is er ook niet veel wisselmogelijkheid.
Ik blijf de selectie van Liverpool ook in de breedte te kort komen als ze met blessures te maken gaan hebben. Die verdediging is kwetsbaar en op het middenveld is er ook niet veel wisselmogelijkheid.
Ik had gelezen dat Havertz er maar 2 weken uit zou liggen.. lijkt dat we gewoon Eze echt graag wilde hebben.London schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:17:
[...]
https://www.standard.co.u...sfer-latest-b1244065.html
Smaakt dubbel zo lekker omdat we die anderen aftroeven die hem al dachten binnen te hebben
Snap ik wel want Eze is een prachtige speler. Ben wel benieuwd of het eruit komt als hij in een ander team speelt. Hij lijkt me een speler die beter speelt als hij de main man is dan in een systeem danwel met andere grote namen.HollowGamer schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:01:
[...]
Ik had gelezen dat Havertz er maar 2 weken uit zou liggen.. lijkt dat we gewoon Eze echt graag wilde hebben.
Laat staan als ie lang niet alles speelt. Want hij zal Odegard niet uit de basis gaan spelenExactor it schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:55:
[...]
Snap ik wel want Eze is een prachtige speler. Ben wel benieuwd of het eruit komt als hij in een ander team speelt. Hij lijkt me een speler die beter speelt als hij de main man is dan in een systeem danwel met andere grote namen.
Eze gaat toch gewoon links spelen ipv Martinelli of Trossard.toolkist schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:24:
[...]
Laat staan als ie lang niet alles speelt. Want hij zal Odegard niet uit de basis gaan spelen
Lijkt me dat je daar meer diepgang wil hebben dan dat Eze biedt. Maar goed, wellicht dat ie wat anders speelt dan ik voor ogen heb.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:31:
[...]
Eze gaat toch gewoon links spelen ipv Martinelli of Trossard.
Lijkt mij ook. Hij zal in ieder geval daar een goede upgrade zijn, in ieder geval op papier.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:31:
[...]
Eze gaat toch gewoon links spelen ipv Martinelli of Trossard.
Eze wordt dan ook niet primair gehaald als back-up voor Odegaard maar als vaste linksvoor.toolkist schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:24:
[...]
Laat staan als ie lang niet alles speelt. Want hij zal Odegard niet uit de basis gaan spelen
:strip_exif()/f/image/lT2HLZmze930vtnaznoUAJdO.jpg?f=fotoalbum_large)
Er moeten ook nog wel wat spelers exit natuurlijk.
Tesla M3LR '21
Zap toevallig net even langs de openingswedstrijd van Bayern. Die slachten RBL finaal af. Hattrick voor Kane ook nu.
Xavi heeft helaas teveel geleerd van Memphis. Volkomen onzichtbaar.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Zo Chelsea hakt West Ham helemaal in de pan, die zijn echt zo slecht en klaar voor een lang seizoen in de onderste regionen van de PL
Ik had niet verwacht dat ik zo blij zou zijn. Wat een heerlijke pot van Bayern.Malfunctions schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:11:
Zap toevallig net even langs de openingswedstrijd van Bayern. Die slachten RBL finaal af. Hattrick voor Kane ook nu.
Xavi heeft soms vervelende trekjes. Ik hoop die hij zich gewoon lekker met voetbal bezig blijft houden.
Offtopic:
Grappig die Nike total 90 geïnspireerde shirtjes van Chelsea
Edit: Geweldige bal van James en hem zo verkloten. Zonde.
[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 22-08-2025 22:36 ]
Ik snap ook niet waarom mensen hem bestempelen als een nummer 10. Hij is in mijn optiek ook iemand die meer vanaf links komt.London schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:01:
[...]
Eze wordt dan ook niet primair gehaald als back-up voor Odegaard maar als vaste linksvoor.
[Afbeelding]
Er moeten ook nog wel wat spelers exit natuurlijk.
Eigenlijk is hij een LCM. Maar dat is nou juist waarom die gehaald is. Hij kan op de plek van Odegaard spelen, op de plek van Rice en kan LW spelen. Maakt hem erg versatile.HollowGamer schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 11:17:
[...]
Ik snap ook niet waarom mensen hem bestempelen als een nummer 10. Hij is in mijn optiek ook iemand die meer vanaf links komt.
Madueke kan overigens ook LW spelen. Selectie geeft gewoon veel diepte en opties op deze manier.
Wauw hoe Trafford hier geen rood krijgt..
Hands buiten de 16, knie vooruit terwijl ie omhoog springt, die ie dus tegen Kudus aan knalt... Echt onbegrijpelijk
Hands buiten de 16, knie vooruit terwijl ie omhoog springt, die ie dus tegen Kudus aan knalt... Echt onbegrijpelijk
[ Voor 58% gewijzigd door toolkist op 23-08-2025 14:14 ]
En nu een blunder bij de 0-2toolkist schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 14:12:
Wauw hoe Trafford hier geen rood krijgt..
City dat verliest tegen Tottenham, what's new?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou ja, meestal winnen de Spurs met 1-0 uit een gelukkige counter. Nu waren ze gewoon beter, althans in de minuten dat ik keek.Maarten_E schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:39:
City dat verliest tegen Tottenham, what's new?
Van wat ik in de samenvatting zag ook inderdaad. Maar vind het typisch dat Spurs al jaren zo'n sta-in-de-weg is.Exactor it schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:16:
[...]
Nou ja, meestal winnen de Spurs met 1-0 uit een gelukkige counter. Nu waren ze gewoon beter, althans in de minuten dat ik keek.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Heb de wedstrijd gezien. City was dominant tot de 1-0. Spurs staat wel echt goed georganiseerd en scoort dan op de counter. Na de pauze was city onmachtig.Maarten_E schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:31:
[...]
Van wat ik in de samenvatting zag ook inderdaad. Maar vind het typisch dat Spurs al jaren zo'n sta-in-de-weg is.
De hand van Frank zie je goed bij Spurs.
Oh ik kan die vent echt niet uitstaan. Hij en Leo Driesen, dan zap ik meteen weg of gaat het geluid uit.
Leeds is nogal hardleers qua uitverdedigen, dat gaat een keer fout. Arsenal is fel. Die Gyokeres moet wel aan zijn techniek en handelingssnelheid gaan werken.
Alle drie de promovendi hebben al een wedstrijd gewonnen, dat zal ze zelfvertrouwen geven.
Alle drie de promovendi hebben al een wedstrijd gewonnen, dat zal ze zelfvertrouwen geven.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Onze spits werkt ontzettend hard, daar ben ik allang blij mee. 
Scoren komt wel.
Edit: Saka is zo'n klasse speler, wow.
Scoren komt wel.
[ Voor 20% gewijzigd door HollowGamer op 23-08-2025 19:19 ]
Goeie spits is het, ga je nog plezier aan hebben. Mooie goal.HollowGamer schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:15:
Onze spits werkt ontzettend hard, daar ben ik allang blij mee.
Scoren komt wel.
Timber voelt ook als een shot in de roos zeg!Chelseamarre123 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:43:
[...]
Goeie spits is het, ga je nog plezier aan hebben. Mooie goal.
Mooi voor die jongen!
Twente komt eraan!
Talent spat er van af. Die aannames en balbehandeling.
Elect a clown, expect a circus.
Dortmund geeft het na een rode kaart ook weer weg, ongekend weer
Twente komt eraan!
Sankt Pauli één plekje achter Dortmund in de Bundlesliga HYPE!!!!!

Ik weet niet of er al prognose lijstjes gepost zijn, het is al jaartje geleden dat ik hier niet kon zijn. Maar zoals elk seizoen mijn prognose.
1. Liverpool: ze hebben de titel te verdedigen. Daarbij hebben ze voorlopig voor 350M aan spelers gehaald waardoor mijn inziens de druk daar ligt.
2. Arsenal: net zoals voorgaande jaren strijd Arsenal mee voor de titel. De enige reden dat ik ze niet op 1 zet is omdat ik van mening ben dat de kampioen de favoriet is.
3. Man. City: afgelopen seizoen met vlagen dramatisch. Toch verwacht ik wel dat City zich enigszins zal herpakken. Het komt echter niet meer op niveau om de titel te pakken. Het is tijd voor Chequebook Pep om te vertrekken.
4. Chelsea: Chelsea heeft zich de laatste tijd herpakt en lijkt uit het dal gekropen te zijn. Ik denk dat ze in algehele team cohesie nog wat te kort komen om echt serieus aan te sluiten.
5. Manchester United: ManU blijft kwakkelen maar ik denk dat met Sesko, Cunha en Mbuemo ze wel een aanval hebben die punten binnen gaan slepen voor ze. Zwakke punt blijft de verdediging.
6. Newcastle United / Spurs: ik denk dat NCU een beter elftal heeft dan spurs, maar mocht NCU Isak verliezen dan denk ik dat spurs wel de capaciteiten heeft om NCU te overstijgen.
1. Liverpool: ze hebben de titel te verdedigen. Daarbij hebben ze voorlopig voor 350M aan spelers gehaald waardoor mijn inziens de druk daar ligt.
2. Arsenal: net zoals voorgaande jaren strijd Arsenal mee voor de titel. De enige reden dat ik ze niet op 1 zet is omdat ik van mening ben dat de kampioen de favoriet is.
3. Man. City: afgelopen seizoen met vlagen dramatisch. Toch verwacht ik wel dat City zich enigszins zal herpakken. Het komt echter niet meer op niveau om de titel te pakken. Het is tijd voor Chequebook Pep om te vertrekken.
4. Chelsea: Chelsea heeft zich de laatste tijd herpakt en lijkt uit het dal gekropen te zijn. Ik denk dat ze in algehele team cohesie nog wat te kort komen om echt serieus aan te sluiten.
5. Manchester United: ManU blijft kwakkelen maar ik denk dat met Sesko, Cunha en Mbuemo ze wel een aanval hebben die punten binnen gaan slepen voor ze. Zwakke punt blijft de verdediging.
6. Newcastle United / Spurs: ik denk dat NCU een beter elftal heeft dan spurs, maar mocht NCU Isak verliezen dan denk ik dat spurs wel de capaciteiten heeft om NCU te overstijgen.
1. Liverpool is kampioen geworden, ze hebben Jota tragisch verloren, ik zie daar niet echt druk liggen - ook niet van buiten af.JeroenNietDoen schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 02:01:
Ik weet niet of er al prognose lijstjes gepost zijn, het is al jaartje geleden dat ik hier niet kon zijn. Maar zoals elk seizoen mijn prognose.
2. We spelen mee, maar denk dat de meeste fans gewoon een stijgende lijn willen zien. Het bereiken van een finale zou al erg mooi zijn.
3. Gisteren was City is niet geweldig. Ik gok dat Pep weer om nieuwe spelers gaat lopen zeuren.
4. Chelsea speelt nog altijd even saai voetbal. Ze hebben dit gewonnen van West Ham, maar die zijn zo slecht, en hebben niet echt toppers binnen gehaald. Ik wil het nog wel zien of het gaat lopen.
5. Die twee laatste spelers zijn kaarten pakkers. De kans is groot dat ze niet elke wedstrijd er bij zijn. Verder blijf ik de manager ook even saai vinden als Chelsea.
6. Spurs heeft een hele goede manager. Newcastle heeft bijna niemand kunnen halen (dacht alleen onze ex-keeper?), dus verkocht eigenlijk dat zij onderaan ergens gaan staan in het verloop van het seizoen.
Mijn lijstje:
Arsenal
Liverpool
City
Newcastle
Chelsea
Spurs
United
En wat betreft degradatie:
West Ham
Wolves
Burnley
Arsenal
Liverpool
City
Newcastle
Chelsea
Spurs
United
En wat betreft degradatie:
West Ham
Wolves
Burnley
[ Voor 28% gewijzigd door toolkist op 24-08-2025 13:06 ]
Nou die mindset ben ik dus wel een beetje klaar mee en is ook deels de reden dat Arsenal zo'n meme is op de socials. Helemaal met de investeringen dit seizoen moeten er gewoon een keer prijzen gepakt worden. De statistieken dat Arsenal bijvoorbeeld al een x-aantal wedstrijden niet meer heeft verloren van een top 6 ploeg zijn geen reet waard als je vervolgens gelijk speelt tegen Everton of verliest van een Fulham.HollowGamer schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:26:
[...]
2. We spelen mee, maar denk dat de meeste fans gewoon een stijgende lijn willen zien. Het bereiken van een finale zou al erg mooi zijn.
Ik ben wel hoopvol over dit seizoen. De aankopen zijn echt super wat mij betreft en de breedte van de selectie is in jaren niet zo goed geweest. Gister vielen Saka en Odegaard uit en we werden er totaal niet minder van, misschien zelfs wel beter. Dát is iets wat ik in jaren niet gezien heb en wat dit seizoen hopelijk de prijzen gaat opleveren. En natuurlijk een Gyö die blijft scoren
Tesla M3LR '21
Ben het met je eens hoor, maar het leuke van de PL is dat er minstens 5 teams meedoen met de titel (outsiders ook nog).London schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:07:
[...]
Nou die mindset ben ik dus wel een beetje klaar mee en is ook deels de reden dat Arsenal zo'n meme is op de socials. Helemaal met de investeringen dit seizoen moeten er gewoon een keer prijzen gepakt worden. De statistieken dat Arsenal bijvoorbeeld al een x-aantal wedstrijden niet meer heeft verloren van een top 6 ploeg zijn geen reet waard als je vervolgens gelijk speelt tegen Everton of verliest van een Fulham.
Ik ben wel hoopvol over dit seizoen. De aankopen zijn echt super wat mij betreft en de breedte van de selectie is in jaren niet zo goed geweest. Gister vielen Saka en Odegaard uit en we werden er totaal niet minder van, misschien zelfs wel beter. Dát is iets wat ik in jaren niet gezien heb en wat dit seizoen hopelijk de prijzen gaat opleveren. En natuurlijk een Gyö die blijft scoren
Het is geen La Liga waar Barça of RM perse kampioen moet worden.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken