[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:31
Interlands weer voorbij! *O*

Benieuwd hoe de teams uit deze onderbreking komen. Dit weekend al wat zware jongens voor iig Ajax en een klein beetje PSV

Ajax zie ik niet winnen van AZ, maar het meest stabiele team is AZ nou ook weer niet. De eerste echte krachtmeting voor Ajax in de ED naast de pot tegen PSV.

PSV tegen de Eagles was vroeger 3 punten voor Eindhoven, maar GAE speelt dit seizoen leuk voetbal en komen goed voor de dag. Liggen zeker kansen voor de Deventenaren.

Feyenoord is het verplicht aan zijn stand om te winnen tegen de nr laatst, dus dat zal ook wel onnodig spannend gaan worden.

Ik heb er weer zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:05:
[...]

Dat is wel vragen om problemen, dan moet je haast automatisch naar 5-3-2 of 3-4-3
3-4-3 is voor Ajax wellicht helemaal niet zo gek toch? De backs zijn gewoon slecht, winst om die niet op te stellen.

De beste linie bij het huidige Ajax is het middenveld. Daar kan je dan 4 lui opstellen, waar je er in 4-3-3 weer eentje moet banken.

Kan je met die Gloukh, Taylor en Morio spelen, en kan Heitinga alsnog zijn beste vriend Klaassen opstellen zonder dat dit ten koste gaat van een van de voorgenoemde 3. Zal wellicht voor de aanvoer richting de aanvallers ook beter lopen.

DIe goals tegen krijgt Ajax toch wel, maar als ze er meer maken dan de tegenstander pak je toch de puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-10 19:06
LZ86 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:40:
Interlands weer voorbij! *O*

Benieuwd hoe de teams uit deze onderbreking komen. Dit weekend al wat zware jongens voor iig Ajax en een klein beetje PSV

Ajax zie ik niet winnen van AZ, maar het meest stabiele team is AZ nou ook weer niet. De eerste echte krachtmeting voor Ajax in de ED naast de pot tegen PSV.

PSV tegen de Eagles was vroeger 3 punten voor Eindhoven, maar GAE speelt dit seizoen leuk voetbal en komen goed voor de dag. Liggen zeker kansen voor de Deventenaren.

Feyenoord is het verplicht aan zijn stand om te winnen tegen de nr laatst, dus dat zal ook wel onnodig spannend gaan worden.

Ik heb er weer zin in
AZ mist geloof ik wel nog Parrot en Meerdink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Chrisjuh_15 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:35:
[...]

Je klinkt net als m'n vriendin (en die snapt het ook niet :+)
Laat haar buitenspel uitleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

AZ mist geloof ik wel nog Parrot en Meerdink
Parrot is volgens mij weer terug. Hij heeft iig in die interlands afgelopen week minuten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Parrot is net weer terug inderdaad.
LZ86 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:40:

Ik heb er weer zin in
Zo zit ik ook vaak voor de TV inderdaad. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-10 15:49
LZ86 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

3-4-3 is voor Ajax wellicht helemaal niet zo gek toch? De backs zijn gewoon slecht, winst om die niet op te stellen.

De beste linie bij het huidige Ajax is het middenveld. Daar kan je dan 4 lui opstellen, waar je er in 4-3-3 weer eentje moet banken.

Kan je met die Gloukh, Taylor en Morio spelen, en kan Heitinga alsnog zijn beste vriend Klaassen opstellen zonder dat dit ten koste gaat van een van de voorgenoemde 3. Zal wellicht voor de aanvoer richting de aanvallers ook beter lopen.

DIe goals tegen krijgt Ajax toch wel, maar als ze er meer maken dan de tegenstander pak je toch de puntjes.
Het idee vind ik zo gek nog niet als je dan met Sutalo - Baas - Itakura kan spelen achterin, waarbij Baas de opbouw kan verzorgen. Ik vrees alleen wel dat je met een middenveld bestaande uit Mokio, Taylor, Klaassen en Gloukh veel te weinig verdedigende arbeid hebt, dus tenzij Heitinga o.a. Taylor een goede schop onder zijn reet weet te verkopen ga je echt compleet overlopen worden.
De tegenstander hoeft alleen maar te loeren op balverlies en dat is er momenteel meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Het idee vind ik zo gek nog niet als je dan met Sutalo - Baas - Itakura kan spelen achterin, waarbij Baas de opbouw kan verzorgen. Ik vrees alleen wel dat je met een middenveld bestaande uit Mokio, Taylor, Klaassen en Gloukh veel te weinig verdedigende arbeid hebt, dus tenzij Heitinga o.a. Taylor een goede schop onder zijn reet weet te verkopen ga je echt compleet overlopen worden.
De tegenstander hoeft alleen maar te loeren op balverlies en dat is er momenteel meer dan genoeg.
Dat krijg je qua veldbezetting nooit op orde en al helemaal niet met deze selectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
toolkist schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:10:
[...]

Dat krijg je qua veldbezetting nooit op orde en al helemaal niet met deze selectie
Ik weet niet of het met deze selectie niet kan, ik weet wel dat het met deze trainer niet kan.
Het idee dat je bij een dergelijke opstelling geen Wijndal, Rosa of Gaaei op hoeft te stellen was wel een interessante ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
(jarig!)
LZ86 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Kan je met die Gloukh, Taylor en Morio spelen,
Is Morio dan een soort samensmelting van Mokio en Moro?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
evleerdam schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:50:
[...]

Is Morio dan een soort samensmelting van Mokio en Moro?
Ja, dat lijkt toch veel te veel op elkaar _O-

Ik bedoelde Mokio dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:55
Ook weer gigantische zin in de komende periode met ED en EL. Feyenoord moet tegen Panathinaikos echt die 3 punten pakken om nog mee te gaan doen!

Ueda in waanzinnige vorm. De winnende tegen Brazilië. Hopelijk trekt ie het weer door in Rotterdam.

[ Voor 26% gewijzigd door DutchOwnage op 15-10-2025 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
DutchOwnage schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:12:
Ook weer gigantische zin in de komende periode met ED en EL. Feyenoord moet tegen Panathinaikos echt die 3 punten pakken om nog mee te gaan doen!

Ueda in waanzinnige vorm. De winnende tegen Brazilië. Hopelijk trekt ie het weer door in Rotterdam.
Als ze spelen zoals tegen Utrecht de 1e helft en Aston Villa moet het toch goedkomen zou je denken.

Ooit gaan ze de kansen benutten en goals maken, dan gaat het leuk worden, want het voetbal is verder gewoon goed.

Ueda trouwens voor Japan de winnende gemaakt tegen Brazilië :Y

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 15-10-2025 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
https://www.voetbalzone.n...-tijd/blt6ddefd1f3b2737f2
Alex Kroes laat in gesprek met Ajax Life weten dat hij niet heeft overwogen om John Heitinga te ontslaan. De technisch directeur van Ajax roept om meer tijd voor de hoofdtrainer.

[...]

De 51-jarige bestuurder van Ajax noemt Mikel Arteta als een voorbeeld. “Mikel Arteta werd in zijn eerste twee seizoenen achtste en vijfde met Arsenal. Gun trainers de tijd om iets op te bouwen. Hetzelfde geldt voor nieuwe spelers."

Kroes krijgt de vraag wanneer de positie van Heitinga onhoudbaar wordt. "Zodra een heel stadion zich gaat roeren, dan ga je nat. Dus niet een klein deel. Aan de andere kant: je stapt met een fluitconcert van het veld nadat je NAC met pijn en moeite hebt verslagen. Dat is het goede nieuws. We zijn weer Ajax…”, sluit Kroes af.
Je gaat me toch niet vertellen dat deze man oprecht gelooft dat Heitinga hetzelfde kan neerzetten als Arteta 8)7
Tijd dus dat de hele Arena zich maar gaat roeren dan want voor die tijd weigert Kroes Heitinga dus te ontslaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:48
Wel fijn dat hij het publiek op een presenteerblaadje geeft wat ze moeten doen. Volgende thuiswedstrijd massaal witte zakdoekjes en hij kan zijn spullen pakken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:53:
https://www.voetbalzone.n...-tijd/blt6ddefd1f3b2737f2

[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat deze man oprecht gelooft dat Heitinga hetzelfde kan neerzetten als Arteta 8)7
Tijd dus dat de hele Arena zich maar gaat roeren dan want voor die tijd weigert Kroes Heitinga dus te ontslaan.
Als hij weg moet om Heitinga eruit te wieberen, dan rot ie ook maar op.
We willen helemaal niet nu al terug zijn in 2019, we willen doorbouwen van vorig seizoen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

Ik weet niet of het met deze selectie niet kan, ik weet wel dat het met deze trainer niet kan.
Het idee dat je bij een dergelijke opstelling geen Wijndal, Rosa of Gaaei op hoeft te stellen was wel een interessante ;)
Maar daar houdt het wel op.
Je hele veldbezetting slaat dan als een tang op een varken.
De vleugels wagenwijd open, goed plan. Gaan de 3 centrale verdedigers die moeten overnemen ligt het centraal open. Wil je verdedigende middenvelders hebben om centraal te ondersteunen, die hebben we niet. Wil je de 2 buitenste middenvelders de hele vleugel laten doen, kom je terug bij Gaaei en Wijndal.. Dus nee heeft 0,0 zin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Ah ja Arteta de Guardiola adept, Heitinga de Slot adept.
Gloukh is net Odegaard.

Maar hij neemt inderdaad een voorhand op een ontslag. Eerst vertrouwen uitspreken maar zodra het hele stadion een keer zich gaat roeren na een slecht resultaat is het klaar. Net als voorheen met Steijn eerst aanmodderen tot het te vaak mis gaat voor je actie onderneemt. Dit is Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:46

ST10©DE

Dus.............

En Dave Vos is ook weg?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:48
Zit in Porto naast Farioli.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
Yup. Bij Ajax werkt men volgens het credo: It's not what you know, it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De conditie trainer ook, en naar verluidt is er nog geen eens een vervanger. Als dat echt zo is dan is het echt een zooitje. Een conditie trainer, met alle respect, moet toch echt niet zo lastig te zijn om te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
'In de laatste week voor de interlandbreak kreeg ik veel vragen van mensen die vonden dat hij (Heitinga, red.) eruit moest', vertelt Kroes. 'Maar dat gaan we niet doen, zei ik. In de eerste plaats moesten we rust creëren. Daarnaast verwachten mensen dat je weer in 2019 bent. Accepteer nou met z’n allen dat er een nieuwe werkelijkheid is… Het voetbal heeft zich internationaal doorontwikkeld en wij – als land – niet voldoende. Sterker, op bepaalde punten zijn we terug bij af.'
https://www.ajaxshowtime....-gaan-we-niet-doen-zei-ik

Ik weet het niet hoor, maar ik ken geen enkele supporter die verwachten dat we terug zijn in 2019. Ik ken er wel veel die verwachten dat we met Ajax vooruit gaan, dat er iets meer een tactisch plan is dan "gewoon simpel voetballen", "in de handen spugen", "duels winnen" en "aanvallund voetballen" (allemaal punten waarop je ziet dat Heitinga nou niet vooroploopt in de ontwikkelingen in voetbal).

Als je als Kroes zegt dat het voetbal zich ontwikkeld heeft en Ajax/Nederland niet en dan Heitinga als hoofd trainer aanstelt (met als assistenten Perenboom, Grim, Keijzer allemaal lui die óók niet voorop lopen) dan gaat er toch iets mis.

We zijn nu toch wel even onderweg in dit seizoen en ik zie nog helemaal niets verbeteren bij Ajax. Er is geen lijn, geen doel. Wat dat betreft is het verschil met vorig jaar, wat je ook van de speelstijl vond, enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-10 18:11
Je ziet het bijna alleen maar in de voetballerij:
Een TD/clubeigenaar/clubmanagement die in de media melden dat "Trainer X het volste vertrouwen heeft van de club."

Om dan vervolgens vaak na de volgende wedstrijd eruit te worden gebonjourd. Waar heeft dat mee te maken?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:24:
Je ziet het bijna alleen maar in de voetballerij:
Een TD/clubeigenaar/clubmanagement die in de media melden dat "Trainer X het volste vertrouwen heeft van de club."

Om dan vervolgens vaak na de volgende wedstrijd eruit te worden gebonjourd. Waar heeft dat mee te maken?
Mja dat is gewoon een stukje beleefdheid. Net als er mensen ontslagen worden dat het in goed overleg gaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-10 18:11
PolarBear schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:27:
[...]

Mja dat is gewoon een stukje beleefdheid. Net als er mensen ontslagen worden dat het in goed overleg gaat etc.
Dat "in goed overleg" snap ik nog. Maar waarom eerst schijnheilig iets naar buiten sturen alsof er niks aan de hand is, en dan een week later alsnog iemand ontslaan. Nooit begrepen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:40
toolkist schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:57:
[...]

Als hij weg moet om Heitinga eruit te wieberen, dan rot ie ook maar op.
We willen helemaal niet nu al terug zijn in 2019, we willen doorbouwen van vorig seizoen....
Hij moest van mij niet weg maar hij zakt nu ook door het ijs. Voortbouwen…ja graag. Maar ik wil op z’n minst vooruitgang zien in spelopvatting, opbouwpatronen, drukzetten, allemaal zaken die een middelmatige trainer er in een kwartaal in de basis inslijpt.

Op dit moment zit er echt helemaal niets in. Nul komma nul. Het is niet slecht, het is nog minder dan dat. Allebei maar zsm wieberen.

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 16-10-2025 12:43 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:42:
[...]

Hij moest van mij niet weg maar hij zakt nu ook door het ijs. Voortbouwen…ja graag. Maar ik wil op z’n minst vooruitgang zien in spelopvatting, opbouwpatronen, drukzetten, allemaal zaken die een middelmatige trainer er in een kwartaal in de basis inslijpt.

Op dit moment zit er echt helemaal niets in. Nul komma nul. Het is niet slecht, het is nog minder dan dat. Allebei maar zsm wieberen.
Van mij hoefde ie tot eerder vandaag ook niet zo nodig weg, vond dat ie best prima werk gedaan had gezien de beperkingen. Maar als je dan dit soort gekke dingen gaat roepen dan maak je het jezelf wel heel erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-10 19:45
toolkist schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:04:
[...]

Van mij hoefde ie tot eerder vandaag ook niet zo nodig weg, vond dat ie best prima werk gedaan had gezien de beperkingen. Maar als je dan dit soort gekke dingen gaat roepen dan maak je het jezelf wel heel erg lastig.
Best prima werk? Meneer vond 4 linksbacks een nekslag waard en door hem zitten we met 4 linksbuitens en alleen Berghuis als rechtsbuiten.

We hebben een technische staf die bijna volledig gevuld is met al eerder volledig mislukte trainers bij Ajax.

Eerste dat eruit moet is de bestuursraad, daarna Kroes en die mag mooi de technische staf met zich meenemen.
Pagina: 1 ... 85 86 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken