jbdeiman schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 08:20:
[...]
Ik vind het van psv een stuk verrassender dan van Ajax eigenlijk. In die zin, vraag ik me meer af wat er is met de kampioen van vorig jaar.
Ajax had het al vaak moeilijk met kleinere teams vorig seizoen, maar scoorde vaak een keer en was verdedigend stabiel(er).
Nu de stabiliteit achterin overboord is gekieperd (met name door de manier van spelen) vind ik dit op zichzelf niet heel verrassend.
En laten we eerlijk zijn, een doelpunt als deze gaat Veerman zeker niet elke week maken. Deze viel letterlijk uit de lucht.
Heb zelf alleen de samenvatting kunnen bekijken maar heb Volendam eigenlijk amper in de zestien van Ajax gezien. Veel pogingen van afstand. Dat zag het in eerdere wedstrijden ook, dat vertekent statistieken nog wel eens.
Maar goed, het resultaat is niet best en op basis van de samenvatting zie ik wel een aantal zaken die Heitinga snel moet aanpakken want wij weten dat allemaal allang.
Fitz-Jim is een slappe tube, heb je echt niets aan in een mannenwedstrijd. Berghuis werkt goed als hij niet denkt dat hij de beste is. Denkt hij dat wel omdat je hem te belangrijk maakt dan gaat alles over hem, wordt het lichtzinnig en komen de maniertjes boven.
Die twee tegelijkertijd in de as zetten is gewoon zelfmoord.
Ik ben benieuwd wanneer iemand Heitinga gaat dwingen om nieuwe spelers op hun eigen plek te zetten. Ze zijn daar niet voor niets voor gehaald maar ik vrees ergens dat hij dat uit zichzelf niet in gaat zien.