Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat viel afgelopen pot alweer reuze mee. Ik kan mij wel voorstellen dat spelers gebaat zijn bij duidelijkheid en structuur, daar moet nog aan gewerkt worden.Kist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:43:
[...]
Taylor heeft weer de eigenschappen van de pre-farioli Taylor. En dat is niet zo'n goede Taylor. Blijkbaar moet een trainer hem net goed raken/motiveren/positioneren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onder ten Hag hadden we Gravenberch, die ook verzuipte met Klaassen en Berghuis samen op het veld. Zet ze neer in een beter gebalanceerd middenveld en dan komen hun kwaliteiten beter tot uiting.
Maar als Taylor vertrekt, heb ik wel vertrouwen in Fitz-Jim/Steur en evt aanvallende optie in Bounida. Die kan ook op 10 als Oscar linksbuiten staat als de wedstrijd het toelaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De jonkies moeten kansen krijgen, oh wacht allemaal verhuurd of naar Jong Ajax. De kwestie Regeer. Verlengen van Klaassen en Berghuis voor meerdere jaren. Baas was een van je beste spelers vorig jaar dus geef je 15 miljoen uit voor een vervanger omdat Sutalo 3 weken geblesseerd is. Terwijl je Dies Janse hebt die klaar is voor een serieuze kans(en dat eigenlijk vorig jaar al was). Bovendien blokkeert Itakura nu Bouwman. Top beleid.
Wijndal faalt meerdere jaren maar dat is prima. Rosa is voor miljoenen gehaald maar is nu op alle verdediging posities derde keus ofzo? Edvardsen gehaald voor miljoenen maar die is nu 4de keuze maar vertrekken mag die niet.
Er moest een jonge talentvolle spits komen als eventueel een vervanger van Brobbey maar nu was Boadu in beeld? En daar is dan een jaar voor gescout. Op 6 waren schijnbaar een lading jonge talenten in beeld maar die hebben ze laten lopen want het moest een ervaren breker worden.
En dan heb je nog de trainer. Vorig jaar moest het een moderne trainer met duidelijke visie zijn. Is er naast Farioli serieus gesproken met Potter en ook Knutsen werd genoemd. Nu hebben we Heitinga want een jaartje meekijken met de beste Nederlandse trainer maakt een van de slechtste trainers van Nederland ineens een top trainer en kijk jongens hij heeft Ajax dna en Kroes en Sjaak Zwart kunnen zo lekker met hem klaverjassen.
Het beleid is net zo schizofreen als het beleid van andere falende clubs.
Dan kijk ik naar de rust en de duidelijke richting bij PSV en dan snap je wel waarom de ene club wel kampioen gaat worden en de ander met heel veel geluk misschien 5de kan worden.
Ik ga niet beweren dat je geen vraagtekens bij bepaalde keuzes kunt zetten, maar in hoeverre het echt een slecht beleid is zal nog moeten blijken. Als uiteindelijk blijkt dat Moro vaker op rechts opduikt en Gloukh daadwerkelijk kansen krijgt op het middenveld dan kan die hele theorie weer de prullenbak in. Hoeveel officiële wedstrijden waren er ook alweer gespeeld?
Het schizofrene zit hem wat mij betreft meer in de beoordelingen van buitenaf. Zet je een Bouwman erin die wat slippertjes maakt en hij is er nog niet klaar voor en Ajax defensief zwak. Haal je een breed inzetbare versterking achterin dan ineens mag hij Bouwman weer niet in de weg zitten.
Veel jeugd is gewoon nog niet klaar voor de basis en gezien het aantal wedstrijden zijn er echt meer dan genoeg mogelijkheden om ze minuten te kunnen laten maken. De sleutel daarvoor ligt in feite bij Heitinga, die zal bepalen of hij ze ook daadwerkelijk genoeg kansen gaat geven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je denkt toch niet echt dat Heitinga met een middenveld van gemiddeld 20 gaat spelen he?Trishul schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:49:
Taylor is belangrijker dan we vaak denken. Nu verzuipt ie een beetje omdat we weer wedstrijden gezien hebben met Klaassen en Berghuis samen. Die hebben geen loopvermogen en dat moet Taylor dan compenseren met zijn grote loopvermogen.
Onder ten Hag hadden we Gravenberch, die ook verzuipte met Klaassen en Berghuis samen op het veld. Zet ze neer in een beter gebalanceerd middenveld en dan komen hun kwaliteiten beter tot uiting.
Maar als Taylor vertrekt, heb ik wel vertrouwen in Fitz-Jim/Steur en evt aanvallende optie in Bounida. Die kan ook op 10 als Oscar linksbuiten staat als de wedstrijd het toelaat.
Zodra Taylor vertrekt staat Klaassen in de basis, of Berghuis structureel op 10. Of worst case allebei.
Dan haalt 'ie Blind nog terug hoor.toolkist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:36:
[...]
Je denkt toch niet echt dat Heitinga met een middenveld van gemiddeld 20 gaat spelen he?![]()
Zodra Taylor vertrekt staat Klaassen in de basis, of Berghuis structureel op 10. Of worst case allebei.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hm dit ligt wel wat genuanceerder. Sommige dingen die je noemt zijn spinsels van de media, zoals Boadu. Die staat misschien op de lijst bij Ajax, maar is geen topprioriteit. Voor de centrumspits positie hebben ze een hele andere speler op no.1 staan, die je nergens genoemd ziet worden in populaire media en die bijna niemand ook zal zien aankomen.Kist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:19:
Het grootste probleem van Ajax blijft het zwalkend technisch beleid. Een ervaren 6 oh nee een jong jochie huren, een rechtsbuiten nodig, dus je haalt een linksbuiten, een 10 nodig je haalt een linksbuiten, je wil Kaplan verkopen dus zegt nee tegen 5 miljoen, nu kan je meer afschrijven en hem verhuren, Taylor moet 35 miljoen kosten, oh nee nu je niks meer kan op de transfermarkt gaan we hem in de koopjesbak doen.
De jonkies moeten kansen krijgen, oh wacht allemaal verhuurd of naar Jong Ajax. De kwestie Regeer. Verlengen van Klaassen en Berghuis voor meerdere jaren. Baas was een van je beste spelers vorig jaar dus geef je 15 miljoen uit voor een vervanger omdat Sutalo 3 weken geblesseerd is. Terwijl je Dies Janse hebt die klaar is voor een serieuze kans(en dat eigenlijk vorig jaar al was). Bovendien blokkeert Itakura nu Bouwman. Top beleid.
Wijndal faalt meerdere jaren maar dat is prima. Rosa is voor miljoenen gehaald maar is nu op alle verdediging posities derde keus ofzo? Edvardsen gehaald voor miljoenen maar die is nu 4de keuze maar vertrekken mag die niet.
Er moest een jonge talentvolle spits komen als eventueel een vervanger van Brobbey maar nu was Boadu in beeld? En daar is dan een jaar voor gescout. Op 6 waren schijnbaar een lading jonge talenten in beeld maar die hebben ze laten lopen want het moest een ervaren breker worden.
En dan heb je nog de trainer. Vorig jaar moest het een moderne trainer met duidelijke visie zijn. Is er naast Farioli serieus gesproken met Potter en ook Knutsen werd genoemd. Nu hebben we Heitinga want een jaartje meekijken met de beste Nederlandse trainer maakt een van de slechtste trainers van Nederland ineens een top trainer en kijk jongens hij heeft Ajax dna en Kroes en Sjaak Zwart kunnen zo lekker met hem klaverjassen.
Het beleid is net zo schizofreen als het beleid van andere falende clubs.
Dan kijk ik naar de rust en de duidelijke richting bij PSV en dan snap je wel waarom de ene club wel kampioen gaat worden en de ander met heel veel geluk misschien 5de kan worden.
W.b.t. de jeugd, geen enkele van ze is klaar voor Ajax 1, m.u.v. Bounida en Mokio. Janse en Bouwman moeten nog rijpen. Rosa is een prima speler gebleken, defensief goed en al helemaal voor die €3m. Itakura was nodig als je de CL in wil gaan en meer defensieve kwaliteit wil hebben. Er is geen jeugdspeler van dat niveau, zo simpel is het.
Ik geef je wel gelijk over de trainer, Klaassen en Berghuis. Die laatsten zitten de jeugd in de weg en zijn niet dominant genoeg in het spel voor een basisplaats.
Wat ik wel opvallend vind, waar is dan de nieuwe Taylor bij Ajax, is dat dan Sean Steur ? Dan is het te begrijpen dat ze Taylor verkopen. Ik zou alleen nog een jaar wachten. Alleen aan de Taylor van voor het vorige seizoen heb je helemaal niets.Kist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:43:
[...]
Taylor heeft weer de eigenschappen van de pre-farioli Taylor. En dat is niet zo'n goede Taylor. Blijkbaar moet een trainer hem net goed raken/motiveren/positioneren.
Hoewel ik me wel afvraag of je naar Porto wil en of Porto hem kan betalen. En dan is er nog Jade Anna natuurlijk. Kan zij de Instagram en Tiktok filmpjes vanuit Portugal maken, ook belangrijk natuurlijk.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Porto kan hem makkelijk betalen. Die verkopen een speler voor 65m richting de zandbak, en hebben eerder al 20m+ geboden voor Kiwior van Arsenal bv (en vorig seizoen iets van 30-40 voor Samu betaald, hun spits).loekf2 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:50:
[...]
Wat ik wel opvallend vind, waar is dan de nieuwe Taylor bij Ajax, is dat dan Sean Steur ? Dan is het te begrijpen dat ze Taylor verkopen. Ik zou alleen nog een jaar wachten. Alleen aan de Taylor van voor het vorige seizoen heb je helemaal niets.
Hoewel ik me wel afvraag of je naar Porto wil en of Porto hem kan betalen. En dan is er nog Jade Anna natuurlijk. Kan zij de Instagram en Tiktok filmpjes vanuit Portugal maken, ook belangrijk natuurlijk.
Heitinga heeft eerder aangegeven Mokio als een 8 te zien, dus ik hoop dat ie daar dan ook echt de gelegenheid voor krijgt om zich te ontwikkelen en niet als backup voor, of roulatie met Klaassen bv.
Mourinho is ontslagen bij Fener, vandaar dat Feyenoord die nu niet geloot hebbenDutchOwnage schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:26:
Onder andere Aston Villa, Betis Sevilla, Celtic, Braga en Stuttgart voor Feyenoord. Lekker poultje. Dus geen Roma en Fener gelukkig.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Mooi is dat ja. Komen die villains op bezoek in Deventer bij een kleine Nederlandse club waar ze nog nooit van gehoord hebben maar wel met een Engels naam.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:32:
Go Ahead krijgt Aston Villa ook op bezoek. Geweldig voor die club.
Hoe groot is het verschil in begroting, 30x?

Maar qua stadion en atmosfeer zal het voelen als aantreden tegen een Engelse ploeg uit de League 3 ofzo. Typisch Engels.Trishul schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:36:
[...]
Mooi is dat ja. Komen die villains op bezoek in Deventer bij een kleine Nederlandse club waar ze nog nooit van gehoord hebben maar wel met een Engels naam.
Hoe groot is het verschil in begroting, 30x?
Voor Aston Villa? lijkt me wel, lekker dichtbij huis een overwinning ophalen in een setting die inderdaad lijkt op lager engels niveau.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:32:
Go Ahead krijgt Aston Villa ook op bezoek. Geweldig voor die club.
En McConnell is binnen bij Ajax.
[ Voor 23% gewijzigd door Trishul op 29-08-2025 15:38 ]
Ajax nog steeds de grootste met 170 miljoen, ze moeten het beter gaan doen dan PSV in de Champions League of kampioen worden, anders zullen ze volgend jaar ingehaald worden door PSV denk ik, die dit jaar een begroting van 140 miljoen hebben, gevolgd door Feyenoord met 130 miljoen. Kleinste begroting is van telstar met 8 miljoen, die moeten wel gaan degraderen zou je bijna zeggen toch?
Bron Begrotingen Eredivisie 25/26
Die begrotingen zeggen mij helemaal niks.jasper626 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:01:
Begrotingen van alle clubs uit de Eredivisie zijn bekend.
Ajax nog steeds de grootste met 170 miljoen, ze moeten het beter gaan doen dan PSV in de Champions League of kampioen worden, anders zullen ze volgend jaar ingehaald worden door PSV denk ik, die dit jaar een begroting van 140 miljoen hebben, gevolgd door Feyenoord met 130 miljoen. Kleinste begroting is van telstar met 8 miljoen, die moeten wel gaan degraderen zou je bijna zeggen toch?
Ajax heeft altijd de grootste zak met geld en PSV heeft zoveel suikeroompjes/gemeente, dat het nooit helemaal zonder knaken komt te zitten in slechte tijden. Feyenoord hobbelt in dat kielzog vrolijk mee, dus daar hoef je ook geen medelijden mee te hebben.
En zelfs met die kleine begrotingen in het Europese voetbalgeweld, acht ik het niet onmogelijk om wel een prijs te kunnen pakken. En een heel elftal vol stervensdure egootjes is gewoon nul garantie op succes.
Een goed elftal betaat niet uit zakken geld.
Mooi voor NEC. Ga je als Ajax je concurrent voor Conference League kwalificatie versterken. Wel bijzondere keuze. Zeker als je nagaat dat je die gozer voor 5 miljoen had kunnen verpatsen.Trishul schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:18:
Kaplan naar NEC op huurbasis. NEC wordt zo nog iets sterker.
En McConnell is binnen bij Ajax.
Verwijderd
Ik vind het aan de ene kant ook wel apart, want NEC wordt hierdoor wel versterkt door Ajax. Ze kunnen wel eens in de top-4 eindigen als ze zo doorgaan.Kist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:11:
[...]
Mooi voor NEC. Ga je als Ajax je concurrent voor Conference League kwalificatie versterken. Wel bijzondere keuze. Zeker als je nagaat dat je die gozer voor 5 miljoen had kunnen verpatsen.
En Ajax heeft niet veel ervaren verdedigers over nu, achter Sutalo, Itakura en Baas is de spoeling een beetje dun...
NEC top 4Trishul schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:28:
[...]
Ik vind het aan de ene kant ook wel apart, want NEC wordt hierdoor wel versterkt door Ajax. Ze kunnen wel eens in de top-4 eindigen als ze zo doorgaan.
En Ajax heeft niet veel ervaren verdedigers over nu, achter Sutalo, Itakura en Baas is de spoeling een beetje dun...

Even reëel joh. Ga je nou serieus beweren dat NEC boven Ajax, PSV, Feyenoord of AZ zou kunnen eindigen?
Waar gaat PSV die structurele inkomsten vandaan halen, zonder CL te gaan begroten?jasper626 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:01:
Begrotingen van alle clubs uit de Eredivisie zijn bekend.
Daarom zeg ik ook, als ze zo doorgaan. De zwakte bij NEC zit geloof ik vaak in de verdediging, met een paar spelers die regelmatig geblesseerd raken. Met Kaplan erbij toch weer een extra CV.toolkist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:01:
[...]
NEC top 4![]()
![]()
![]()
Even reëel joh. Ga je nou serieus beweren dat NEC boven Ajax, PSV, Feyenoord of AZ zou kunnen eindigen?
NEC zou weleens dit seizoen op 4 kunnen eindigen zoals Utrecht vorig jaar, mits ze zo doorgaan. Ik las net dat Sandler weer eens niet beschikbaar is, we gaan het zien hoe de trainer dat effectief gaat oplossen in het weekend.
Zo ken ik em ook. Als ze zo doorgaan worden ze kampioenTrishul schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:17:
[...]
Daarom zeg ik ook, als ze zo doorgaan. De zwakte bij NEC zit geloof ik vaak in de verdediging, met een paar spelers die regelmatig geblesseerd raken. Met Kaplan erbij toch weer een extra CV.
NEC zou weleens dit seizoen op 4 kunnen eindigen zoals Utrecht vorig jaar, mits ze zo doorgaan. Ik las net dat Sandler weer eens niet beschikbaar is, we gaan het zien hoe de trainer dat effectief gaat oplossen in het weekend.
Jaja, je snapt best wat ik bedoel. Het blijft natuurlijk een kleine club, kijken of ze dit kunnen volhouden of dat er toch een instorting komt.toolkist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:23:
[...]
Zo ken ik em ook. Als ze zo doorgaan worden ze kampioen
Aston Villa speelt overigens ook nog in een redelijk traditioneel Engels stadion in Birmingham.Megupe schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 13:59:
[...]
Voor Aston Villa? lijkt me wel, lekker dichtbij huis een overwinning ophalen in een setting die inderdaad lijkt op lager engels niveau.
Ben jij niet een van de mensen die vindt dat Ajax alleen maar super slechte spelers en staff heeft?toolkist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:01:
[...]
NEC top 4![]()
![]()
![]()
Dat Ajax veel spelers rond heeft lopen die in andere jaren nog niet voor Jong Ajax in aanmerking zouden komen, wil niet zeggen dat NEC dan wel even hoger dan Ajax zal eindigen omdat ze nu 3 wedstrijdjes makkelijk winnen.Kist schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:47:
[...]
Ben jij niet een van de mensen die vindt dat Ajax alleen maar super slechte spelers en staff heeft?
Als je insteek is dat je altijd op de helft van de tegenstander gaat voetballen, heb je maar een handjevol verdedigers nodig. Datzelfde dilemma speelt bij PSV, maar die zijn van nature erg verdedigend ingesteld, dus dat blijft wennen.Trishul schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:28:
[...]
Ik vind het aan de ene kant ook wel apart, want NEC wordt hierdoor wel versterkt door Ajax. Ze kunnen wel eens in de top-4 eindigen als ze zo doorgaan.
Voor clubs als NEC is dat soort speelstijl; zelfmoord, opportunisme of gewoon dwaas. Dus die hebben wel iets aan een overbodige verdediger van Ajax of noem maar een club.
Kan niet even een club langs komen en Koeman oppikken
Voetballen bij een club waar Koeman wel kijkt en spelers van wil oproepen.Deadsy schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:05:
Trouwens wat moet Emegha doen om in oranje te komen?
Je gaat me niet vertellen dat de Sem Steijn van nu dusdanig veel beter is dan de Sem Steijn die nog bij Twente speelde bijvoorbeeld. Maar nu wordt hij wel opgeroepen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik geef Telstar nog wel kans om directe degradatie te ontlopen. Net als Almere 2 jaar geleden totaal geen druk eigenlijk. Die spelen vrij dus kunnen zomaar de dans ontspringen. Zeker als een Heracles zo blijft spelen.Quad schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:43:
Heracles gaat aardig degraderen op deze manier. Kunnen we vast intekenen met Telstar?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Koeman zit zeker met een zak chips te schreeuwen op welke zender Ligue 1 te zien is.Player1S schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:28:
[...]
Voetballen bij een club waar Koeman wel kijkt en spelers van wil oproepen.
Je gaat me niet vertellen dat de Sem Steijn van nu dusdanig veel beter is dan de Sem Steijn die nog bij Twente speelde bijvoorbeeld. Maar nu wordt hij wel opgeroepen.
Qua selectie beleid is hij waardeloos, maar hij is niet de eerste bondscoach die hier zo slecht in is.
Krijg je soms bij de KNVB cursus geleerd dat spelers eerst bij de top 3 moeten spelen?
We zouden genaaid zijn als hij de top 3 alleen buitenlanders zouden spelen
Selectie volgorde:Deadsy schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:47:
[...]
Koeman zit zeker met een zak chips te schreeuwen op welke zender Ligue 1 te zien is.
Qua selectie beleid is hij waardeloos, maar hij is niet de eerste bondscoach die hier zo slecht in is.
Krijg je soms bij de KNVB cursus geleerd dat spelers eerst bij de top 3 moeten spelen?
We zouden genaaid zijn als hij de top 3 alleen buitenlanders zouden spelen
-Vriendjes
-Vriendjes van vriendjes
-Aanvullen met spelers topclubs buitenland
-Aanvullen met top 3
Ik vrees het wel voor Heracles.Quad schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:43:
Heracles gaat aardig degraderen op deze manier. Kunnen we vast intekenen met Telstar?
Hun nieuwe buitenspelers komen niemand voorbij. Dan wordt het moeilijk.
Kulenovic vind ik wel een goede spits.
Heracles is slecht maar Groningen heeft nu ook wel een aardig team er staan.
Top Oss had penalty moeten krijgen en ADO juist totaal niet. Tijd dat ook daar een VAR komt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
30 miljoen lijkt mij een gevalletje strik erom en bedankt.
Hij heeft zich daarna wel redelijk hersteld, maar miste sindsdien het sprankje wat hem speciaal maakte.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:24:
Zo bijzonder is Veerman toch niet? Of denk ik nu te veel aan het afgelopen EK waar ie finaal door het ijs zakte?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hij ziet vaak wel goede loop lijnen en kan de bal daar dan ook leggen. Best vaak is het dan wel de pre-assist waardoor hij minder in de statistieken komt. Het zijn regelmatig zijn passes waardoor PSV een linie kan overslaan.DutchOwnage schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:24:
Zo bijzonder is Veerman toch niet? Of denk ik nu te veel aan het afgelopen EK waar ie finaal door het ijs zakte?
Maar het gaat best vaak ook mis. Vandaar dat ik dus zei dat hij dat ongeveer waard is/het zijn niveau is. Punt is vooral dat je nu niet eenvoudig meer een vervanger gaat vinden.
Ajax zit met Brobbey opgescheept. Behalve geruchten, krijg je die gozer aan de straatstenen niet verkocht.
Ondertussen heeft mijn stad de macht overgenomen in de KKD. En niemand ligt er wakker van.
[ Voor 11% gewijzigd door mavaros op 29-08-2025 22:43 ]
Je zegt notabene zelf vandaag nog dat je een zak geld nooit hebt zien scoren/goed zien voetballen.mavaros schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:39:
Is het nu niet wel het juiste moment om paniekaankooppercentages om te zetten in een zak geld? Zo'n Veerman is een aardige speler, maar wel inwisselbaar als het moet. Dan is dertig miljoen lekker meegenomen in de grootsere plannen van PSV.
PSV heeft voor nu zat geld en als ze bijvoorbeeld CL zouden mislopen, of nu niet een ronde verder komen waar dat met Veerman wel wat gelukt dan kost je dat meer dan die 30 miljoen.
PSV zit nu in de luxe positie dat ze niks hoeven kwa verkopen. 30 miljoen blijft veel geld, maar het moet dus niet.
Ja heerlijk hé? Jong PSV ondanks verstoringen van Vitesse aanhangers weer gewonnen en FC Eindhoven in ieder geval puntje mee uit Kerkrade. Beide zijn echt super gestart!Ondertussen heeft mijn stad de macht overgenomen in de KKD. En niemand ligt er wakker van.
Maar effekes:
Had 5 jaar geleden gezegd dat:
- GAE in de Europa League speelt
- Telstar in de Eredivisie speelt
NIEMAND had je geloofd
[ Voor 31% gewijzigd door Maarten_E op 29-08-2025 23:07 ]
In het stadion vond ik Dieperink goed fluiten. Liet best veel doorspelen bij Groningen - Heracles.HollowGamer schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:49:
Vervang de scheidsrechters a.u.b. door AI.
Naar wat ik vandaag in het stadion zag, heeft Heracles een echt zeer matig team. Ik kan mijn geen enkel gevaarlijk moment voor het doel herinneren. Het leek een beetje op ons degradatiejaar. Maar ja, na vier speelrondes nog maar 1 keer gescoord. Achterin worden kansen ook gemakkelijk weggegeven.Harribo schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:03:
[...]
Ik vrees het wel voor Heracles.
Hun nieuwe buitenspelers komen niemand voorbij. Dan wordt het moeilijk.
Kulenovic vind ik wel een goede spits.
Heracles is slecht maar Groningen heeft nu ook wel een aardig team er staan.
Groningen deed het aardig, maar leek het in de tweede helft wel te geloven. Het was ook dodelijk saai. Het vierde doelpunt zag ik vanaf de omloop. Dat gebeurt niet vaak, meestal blijf ik wel tot het einde op mijn plek.
De kans dat dat specifiek door Veerman zou gebeuren is alleen niet zo heel groot.ElPaco schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:52:
PSV heeft voor nu zat geld en als ze bijvoorbeeld CL zouden mislopen, of nu niet een ronde verder komen waar dat met Veerman wel wat gelukt dan kost je dat meer dan die 30 miljoen.
Veerman is wat dat betreft niet vaak (genoeg) bepalend. Ik denk dat we meer merken dat Tillman weg is, dan dat we zouden merken dat Veerman weg is bijvoorbeeld.
Klopt. Een zak geld scoort niet op het veld. Maar Veerman is gewoon geen heel goede speler, en dan is dertig miljoen een mooi bedrag, als een club dat wenst te betalen. En die dertig miljoen kan je natuurlijk gewoon in je club steken als het echt moet. Of je zet het apart voor een stadionuitbreiding, zoals ze ooit met die FL 17000000,- deden, nadat ze Gullit verkochten aan AC Milan.ElPaco schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:52:
[...]
Je zegt notabene zelf vandaag nog dat je een zak geld nooit hebt zien scoren/goed zien voetballen.
PSV zit nu in de luxe positie dat ze niks hoeven kwa verkopen. 30 miljoen blijft veel geld, maar het moet dus niet.
[...]
Ja heerlijk hé? Jong PSV ondanks verstoringen van Vitesse aanhangers weer gewonnen en FC Eindhoven in ieder geval puntje mee uit Kerkrade. Beide zijn echt super gestart!
Verkopen die Veerman! ASAP! Wat mij betreft voor 15M. Laconieke speler die zelf zegt dat hij liever probeert de bal mooi uit te verdedigen met grote kans op een tegendoelpunt, dan de bal weg te rossen als het nodig is.mavaros schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:16:
[...]
Klopt. Een zak geld scoort niet op het veld. Maar Veerman is gewoon geen heel goede speler, en dan is dertig miljoen een mooi bedrag, als een club dat wenst te betalen. En die dertig miljoen kan je natuurlijk gewoon in je club steken als het echt moet. Of je zet het apart voor een stadionuitbreiding, zoals ze ooit met die FL 17000000,- deden, nadat ze Gullit verkochten aan AC Milan.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
FC Eindhoven die zou promoveren is nog ongeloofwardiger dan Go Ahead Eagles in Europa ( en nee, een fairplay ticket telt niet echt mee, blij dat dat gedrocht van een regeling weg is )Maarten_E schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:03:
Zou hilarisch zijn als de twee clubs die het langst in de KKD zaten (Telstar/FC Eindhoven) binnen 2 jaar van elkaar promoveren. En dan hopen dat Telstar erin blijft.
Maar effekes:
Had 5 jaar geleden gezegd dat:
- GAE in de Europa League speelt
- Telstar in de Eredivisie speelt
NIEMAND had je geloofd
Tjonge wat was de tweede helft saai. Eigenlijk best beschamend van Groningen, je hebt toch ook nog zoiets als het publiek vermaken?donkerlicht schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 23:11:
[...]
Groningen deed het aardig, maar leek het in de tweede helft wel te geloven. Het was ook dodelijk saai. Het vierde doelpunt zag ik vanaf de omloop. Dat gebeurt niet vaak, meestal blijf ik wel tot het einde op mijn plek.
Snap dat je tijdig weg wilde.
Ik vind en ook vond van der Werff echt een goede speler. Hoop dat hij gewoon blijft spelen zoals hij nu doet en niet dat hij zich aan gaat passen aan het grote gros. Pareltje.
Overal lees je over Resink, Willemson etc... Terecht... Maar denk dat deze jongen nog veel verder gaat komen.
Is die Resink iets voor de 6 positie bij Ajax? Hoor vaker die naam vallen maar heb hem nog niet echt in actie gezien.Harribo schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:14:
[...]
Tjonge wat was de tweede helft saai. Eigenlijk best beschamend van Groningen, je hebt toch ook nog zoiets als het publiek vermaken?
Snap dat je tijdig weg wilde.
Ik vind en ook vond van der Werff echt een goede speler. Hoop dat hij gewoon blijft spelen zoals hij nu doet en niet dat hij zich aan gaat passen aan het grote gros. Pareltje.
Overal lees je over Resink, Willemson etc... Terecht... Maar denk dat deze jongen nog veel verder gaat komen.
Niet beter dan MokioTrishul schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:12:
[...]
Is die Resink iets voor de 6 positie bij Ajax? Hoor vaker die naam vallen maar heb hem nog niet echt in actie gezien.
Hm zit toch wel wat leeftijdsverschil tussen.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van Mokio op 6, denk dat hij meer een 8 wordt. Misschien als Taylor vertrekt dat we hem wat meer kunnen zien. Vooralsnog speelt Fitz-Jim (ja ik weet het, niet je favoriet
Maar leeftijdverschil zegt niks over kwaliteit. En Fitz Jim werd tegen Heracles natuurlijk totaal niet op de proef gesteld, dan lijkt het al snel wat. Maar hij heeft keer op keer al bewezen dat het te moeilijk voor hem wordt zodra het niveau iets omhoog gaatTrishul schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:26:
[...]
Hm zit toch wel wat leeftijdsverschil tussen.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van Mokio op 6, denk dat hij meer een 8 wordt. Misschien als Taylor vertrekt dat we hem wat meer kunnen zien. Vooralsnog speelt Fitz-Jim (ja ik weet het, niet je favoriet) beter dan Mokio... Maar hoop dat Mokio en ook Godts, weer in vorm komen.
Speelschema PSV
16 september: PSV - Union Sint-Gillis
1 oktober: Bayer Leverkusen - PSV
21 oktober: PSV - SSC Napoli
4 november: Olympiakos - PSV
26 november: Liverpool - PSV
9 december: PSV - Atlético Madrid
21 januari: Newcastle United - PSV
28 januari: PSV - Bayern München
Speelschema Ajax
17 september: Ajax - Internazionale
30 september: Olympique Marseille - Ajax
22 oktober: Chelsea - Ajax
5 november: Ajax - Galatasaray
25 november: Ajax - Benfica
10 december: Qarabag - Ajax
20 januari: Villarreal - Ajax
28 januari: Ajax - Olympiakos
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ajax met 0 uit 3 is zeker reeel, PSV met 7 uit 3 ook.
Die eerste speelt thuis en heeft zich ook nog aardig versterkt.
Toch enigszins ondankbaar hoor. Je keert je club de rug toe, wordt voor flink geld teruggehaald, krijgt riant betaald en schiet vervolgens nog geen deuk in een pakje boter. En nu dit…
XXXVI
Wat wil je zeggen? Of is het een poging tot humor?Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:33:
De bingo kaart ook weer vol voor deze week en nog wel voor de wedstrijd. Dankjewel @ephymerous![]()
![]()
XXXVI
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Alweer de tos gewonnen. Die Berghuis is een echte winnaar 💪
De eerste grote kans van Ajax is alweer verprutst. Tijd om een spits te kopen (nog beter om te leiden) kroes.
[ Voor 46% gewijzigd door Megupe op 30-08-2025 16:37 ]
Ik zie een kans op een punt of 6-7 na 4 wedstrijden, en dan daarop blijven steken. Denk dat het er van af gaat hangen of Newcastle zich kan versterken in de winterstop.Gynnad schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:03:
Speelschema voor de Champions League is bekend!
Speelschema PSV
16 september: PSV - Union Sint-Gillis
1 oktober: Bayer Leverkusen - PSV
21 oktober: PSV - SSC Napoli
4 november: Olympiakos - PSV
26 november: Liverpool - PSV
9 december: PSV - Atlético Madrid
21 januari: Newcastle United - PSV
28 januari: PSV - Bayern München
Wel fraai binnen geschoten.
[ Voor 24% gewijzigd door Megupe op 30-08-2025 16:46 ]

Hou op met me hoor.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Daar kan niemand wat aan doen. Onverwacht.DutchOwnage schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:46:
Veerman poeiert m er ff in zeg.

Dat middenveld is het ook niet hoor.
[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 30-08-2025 16:50 ]
XXXVI
PSV moet Veerman inruilen voor Veerman.
Vind het meer een allround middenvelder, niet echt een nr 6.Trishul schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:12:
[...]
Is die Resink iets voor de 6 positie bij Ajax? Hoor vaker die naam vallen maar heb hem nog niet echt in actie gezien.
Bij een echte nr 6 denk ik toch een soort stofzuiger type Nigel de Jong.
Maar die hebben wij bij Groningen ook al lange tijd niet meer. De laatste goede nr 6 was Matisuwa.
Ajax is wel zichzelf dan.ephymerous schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:48:
Tjah de al oude voetbalwet is weer eens van toepassing. Ajax verprutst alweer twee 100% doelpunten
Dat middenveld is het ook niet hoor.
Nu moeten ze, ben benieuwd
Mooie poeierd wel van Veerman. Zal nog wel winst worden voor Ajax
Ik vind anders Volendam momenteel niet onder doen voor Ajax en zelfs gretiger voetballen. Kan wel het tweede puntverlies worden.LZ86 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:52:
Lol schakel even wat later in en Ajax staat al achter?
Mooie poeierd wel van Veerman. Zal nog wel winst worden voor Ajax
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:08
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ajax is zo statisch, dan kom je voetballend er niet uit en in de problemen.
Gelukkig mocht Sjohnnie een jaartje ballen rapen bij Slot, anders was het allemaal veel erger geweestHarribo schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:51:
[...]
Ajax is wel zichzelf dan.
Nu moeten ze, ben benieuwd
Ja wat verwacht je met Taylor en Fj op het middenveld. Die zouden bij iedere andere club in de Eredivisie gewoon op de bank zitten.tweakduke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:53:
Volendam zet nu wat meer druk en het valt als een kaartenhuis in elkaar.
Ajax is zo statisch, dan kom je voetballend er niet uit en in de problemen.
/edit
Hoe die FJ net ook eenvoudig voorbij werd gelopen, zat niet voor niets bij Excelsior op de bank.
[ Voor 48% gewijzigd door ephymerous op 30-08-2025 17:03 ]
XXXVI
Het contrast met de jeugdploegen op de toekomst is echt schrikbarend groot. Dynamisch middenveld, hoog tempo en dan zie je dit… wtf.
Begin Traore en Godts te missen.
Die Leliendal van Volendam balt wel lekker
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 30-08-2025 17:13 ]
Ik beoordeel ze pas als de door Slot aangeraakte Heitinga ze een paar wedstrijden op de eigen positie zet.Harribo schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:13:
Gloukh en Moro komen tot nu toe echt tekort. L
Het valt niet mee hoor. Verdedigen en aanvallen met zo’n middenveld.
[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 30-08-2025 17:17 ]
XXXVI
Die geblondeerde speler viel me ook op idd. Goeie speler, snel, fysiek en technisch. 10x beter dan Wijndal.Harribo schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:13:
Gloukh en Moro komen tot nu toe echt tekort. Daar heb je eigenlijk bar weinig aan. Zo krijg je geen dreiging en kansen
Begin Traore en Godts te missen.
Die Leliendal van Volendam balt wel lekker
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken