[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-07 14:14
Harribo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:00:
Tja... Nieuw shirt Ajax... Wat een noodkijk :+
[Afbeelding]
[Embed]
Lelijke vorm zeg, alsof ze een schild over hun schouders dragen. Ik vind de kleurstelling eigenlijk nog wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ah, Ajax heeft een nieuw shirt gepresenteerd. Ik dacht al, wat zijn de socials weer drukbezocht ineens. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Lelijke vorm zeg, alsof ze een schild over hun schouders dragen. Ik vind de kleurstelling eigenlijk nog wel prima.
Ik word er niet warm van. En dan die lulverhalen erbij over 750jr Amsterdam en de band met water :O Heeft het rode van het thuisshirt dan een band met de Wallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
toolkist schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:12:
[...]

Ik word er niet warm van. En dan die lulverhalen erbij over 750jr Amsterdam en de band met water :O Heeft het rode van het thuisshirt dan een band met de Wallen?
Nee, met de stoplichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29
toolkist schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:12:
[...]

Dan zal die wél in trek zijn vermoed ik..
Het is wel dweilen met de kraan open bij Ajax... Misschien bedoelen ze dat water :p
Inderdaad, wat een geneuzel, alles voor de verkoop

Meijer naar Feyenoord lees ik? ... Ik heb Meijer meerdere keren zien spelen. Uiteraard ook al bij fc Groningen.
Dat is echt een goede koop. Goede speler vind ik
Las alleen dat hij ook een tijdje geblesseerd is geweest? Moet natuurlijk geen tweede Bijlow worden

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 02-07-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:50:
Las alleen dat hij ook een tijdje geblesseerd is geweest?
Zowat heel dit seizoen, ben benieuwd of ie door de medische keuring komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Farioli naar Porto en die zou meteen Taylor mee willen nemen.
Lijkt me op zich wel een mooie (tussen) stap voor hem, PL lijkt me bijvoorbeeld net ff een te grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:15
toolkist schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:49:
Farioli naar Porto en die zou meteen Taylor mee willen nemen.
Lijkt me op zich wel een mooie (tussen) stap voor hem, PL lijkt me bijvoorbeeld net ff een te grote stap.
Maar is het een stap omhoog van Ajax naar Porto? Gevoelsmatig zitten die min of meer op een zelfde niveau?

Zou dan eerder voor een subtopper in een van de topcompetities gaan, indien die mogelijkheid er is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:38

Agent47

I always close my contracts.

De knvb voert nieuwe regels in, althans ook een paar nieuwe.

Zo zou alleen de aanvoerder mogen klagen bij de scheidsrechter
Als een keeper te lang tijdrekt krijg je een corner tegen
De VAR gaat alleen ingrijpen als er binnen 25 seconde van een goal iets is gebeurd. Dat hele verre terug spoelen is er dus niet meer.

Begin maar eens met zuivere speeltijd. En bij punt 1, niet alleen de eerste vijf wedstrijden Maar structureel. Geldt ook voor de bal een tikje wegschieten.

En iemand die op de grond kermt van de pijn en 10 seconde later een sprint trekt moet je ook meteen geel geven. Dat genaai wordt met het jaar gekker.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomavic
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:10:
En iemand die op de grond kermt van de pijn en 10 seconde later een sprint trekt moet je ook meteen geel geven. Dat genaai wordt met het jaar gekker.
Als ik mijn grote teen stoot is de pijn ook weg na 10 seconden gevloek.

De regelwijzingen komen natuurlijk bij de IFAB vandaan. En voor zuivere speeltijd is het voetbal te groot en te log. Ik zie dat nooit gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 07:54:
[...]

Maar is het een stap omhoog van Ajax naar Porto? Gevoelsmatig zitten die min of meer op een zelfde niveau?

Zou dan eerder voor een subtopper in een van de topcompetities gaan, indien die mogelijkheid er is.
Dat niet, maar andere omgeving, naar het buitenland, en Porto is toch vaak een prima opstap naar een grotere club/competitie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 20:26

Player1S

Probably out in the dark

verzorging nodig = 5 minuten bijkomen aan de zijlijn of direct wisselen.
Let maar eens op hoe snel spelers weer staan. Diegene die echt pijn hebben staan niet direct weer met de hand te zwaaien dat ze erin willen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 17:56

Chrisjuh_15

Facta non verba

Begin maar eens met zuivere speeltijd.
Dit gaat nooit gebeuren, alleen al vanwege de uitzendtijden van wedstrijden. Een programma van 12:15, 14:30 en 16:45 gaat dan niet meer lukken bijvoorbeeld, tenzij je wedstrijden drastisch gaat verkorten.

Om nog maar te zwijgen over het stadionpubliek. Verschrikkelijk lijkt het me om in het stadion te zitten niet wetende hoe laat het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:53:
[...]

Dit gaat nooit gebeuren, alleen al vanwege de uitzendtijden van wedstrijden. Een programma van 12:15, 14:30 en 16:45 gaat dan niet meer lukken bijvoorbeeld, tenzij je wedstrijden drastisch gaat verkorten.

Om nog maar te zwijgen over het stadionpubliek. Verschrikkelijk lijkt het me om in het stadion te zitten niet wetende hoe laat het afgelopen is.
Bij zuivere speeltijd, wordt de speeltijd zelf korter ;) dus bijvoorbeeld 30 minuten, vervolgens doen ze er nog steeds 45 minuten over waarschijnlijk. Ze zouden dan geen 45 zuivere speeltijd per helft invoeren, want dat trekken de spelers niet + inderdaad dan gaat een wedstrijd 2x 60 minuten duren.
In de Eredivisie ligt de effectieve speeltijd per wedstrijd – dus de tijd dat de bal écht speelt – gemiddeld rond de 54–56 minuten. Dat komt overeen met ongeveer 27–28 minuten per helft.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 03-07-2025 09:56 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
[...]
Je weet nu toch ook niet of er 1, 2, of 7 minuten blessuretijd worden bijgeteld. Dat houdt voetbalfans vooralsnog niet tegen. Ik denk dat het heel erg meevalt hoeveel wedstrijdlengtes uiteen gaan lopen bij zuivere speeltijd.
In de Eredivisie ligt de effectieve speeltijd per wedstrijd – dus de tijd dat de bal écht speelt – gemiddeld rond de 54–56 minuten. Dat komt overeen met ongeveer 27–28 minuten per helft.
Dat is wel een lastig dingetje, het bepalen wanneer er "gespeeld" wordt. Bij een spelhervatting is de bal uit het spel, maar zijn de spelers natuurlijk wél actief in het veld met vrijlopen / dekken. Dat is m.i. wel degelijk onderdeel van het spel.

[ Voor 36% gewijzigd door T-MOB op 03-07-2025 10:04 ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:21
[...]

De effectieve speeltijd in de Eredivisie, oftewel de tijd dat de bal daadwerkelijk in het spel is, ligt gemiddeld rond de 57 minuten en 36 seconden per wedstrijd, meldt Voetbal International. Dit komt neer op ongeveer 59,5% van de totale wedstrijdduur
https://www.vi.nl/pro/twe...jdens-een-eredivisie-duel
Dit zijn dan wel cijfers uit 2023, maar denk niet dat het heel extreem veel meer is geworden. Als je zo bekijkt, is 2x 30 minuten prima en duren wedstrijden nog steeds gemiddeld ongeveer even lang (of ze zullen korter duren), omdat er simpelweg niet zoveel gekkigheid gebeurt dat het stil ligt.
Zo zijn ook ergens de regels ingevoerd dat bij bekertjes gooien de wedstrijd 10 minuten stil ligt, dat is ook al een aantal keren gebeurt en er kan gewoon uitgezonden worden.

Uiteindelijk denk ik dat wedstrijden zelfs wat korter worden omdat het nut van tijdrekken (los van een tegenstander uit het ritme halen) wel een beetje vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
T-MOB schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Je weet nu toch ook niet of er 1, 2, of 7 minuten blessuretijd worden bijgeteld. Dat houdt voetbalfans vooralsnog niet tegen. Ik denk dat het heel erg meevalt hoeveel wedstrijdlengtes uiteen gaan lopen bij zuivere speeltijd.
Ik denk zelfs gemiddeld net wat korter, omdat er minder noodzaak is om tijd te rekken. Wel ben ik ook dan van mening dat het dan niet zo moet zijn dat iemand ineens meer tijd gaat nemen voor doeltrap/ ingooi/ vrije trap, zodat er wel een beetje voortgang blijft en wedstrijden niet te lang stil liggen, omdat het voor de uiteindelijke gespeelde minuten toch niet uit maakt.
In Engeland zaten ze in die periode gemiddeld overigens rond de 55 minuten, en bij sommige wedstrijden (de extreme gevallen) rond de 43 minuten. Die laatste categorie zal dan inderdaad véél langer duren, want als je uitgaat van dat de helft van de tijd de boel dus stilligt, moet je er nog 34 minuten bij optellen, dat is overigens net zo lang als een verlenging, indien van toepassing, dus ik verwacht ook nog wel te overzien in de planningen.

Neemt niet weg, dat ls het nut er minder is, het wellicht ook minder gebeurt en je als voetbal-liefhebber tussen 2 wedstrijden in de eredivisie in, wellicht ineens wat meer tijd over hebt, waar je niets mee kan omdat je eigenlijk de volgende wedstrijd ook wil volgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Dat is wel een lastig dingetje, het bepalen wanneer er "gespeeld" wordt. Bij een spelhervatting is de bal uit het spel, maar zijn de spelers natuurlijk wél actief in het veld met vrijlopen / dekken. Dat is m.i. wel degelijk onderdeel van het spel.
Als je ziet op wat voor tempo dat is tot de bal daadwerkelijk gespeeld is, zal dit voor spelers wellicht effectief 2 minuten actieve tijd op moeten leveren... Maar ik ben inderdaad wel benieuwd naar hoe spelers / lichamen erop reageren, want wellicht betekent dit ook dat er minder rustmomenten ontstaan, of iig dat die minder lang duren.

[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 03-07-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Feyenoord wil wederom een speler uit Rusland halen, dat zou uit mijn hoofd de 3e speler zijn die een Nederlandse club haalt uit Rusland sinds de oorlog (Til (PSV) en Szymański (Feyenoord)).

Ajax daarintegen geeft volgens ESPN aan dat ze geen speler willen halen uit Rusland omdat er verdeeldheid binnen de club is over het handelen met een Russische club/Rusland.
Streep door Spertsyan
In dat kader ging recentelijk een streep door de komst van Eduard Spertsyan. Voetballend bestaat er intern weinig twijfel over zijn capaciteiten, maar moreel gezien is er verdeeldheid over het handelen met Rusland. Zodoende zal Spertsyan zijn huidige club FK Krasnodar niet verruilen voor Ajax. Mocht ook Torre niet haalbaar blijken, dan verlegt Ajax de zoektocht naar een aanvallende middenvelder naar andere kandidaten.
https://www.espn.nl/voetb...oor-barca-talent-torre-22

Lastig hoe je hier in moet staan, aan de ene kant kunnen de Russische clubs niet veel aan de oorlog doen, aan de andere kant legt de overheid wel allerlei restricties voor het bedrijfsleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

Dat is natuurlijk niet zo moeilijk. Dat is wanneer de bal in het spel is, net als het bij alle andere sporten zoals basketbal, hockey en zaalvoetbal ook gebruikt wordt.
[...]
Tja, het voetbalpubliek is natuurlijk wel een heel ander publiek dan bij basketbal, (ijs)hockey, rugby, korfbal, waterpolo, lacrosse en zaalvoetbal ;)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:00
Gynnad schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:25:
Feyenoord wil wederom een speler uit Rusland halen, dat zou uit mijn hoofd de 3e speler zijn die een Nederlandse club haalt uit Rusland sinds de oorlog (Til (PSV) en Szymański (Feyenoord)).

Ajax daarintegen geeft volgens ESPN aan dat ze geen speler willen halen uit Rusland omdat er verdeeldheid binnen de club is over het handelen met een Russische club/Rusland.

[...]

Lastig hoe je hier in moet staan, aan de ene kant kunnen de Russische clubs niet veel aan de oorlog doen, aan de andere kant legt de overheid wel allerlei restricties voor het bedrijfsleven.
Speelt natuurlijk ook mee dat ze beursgenoteerd zijn. Had Twente daar niet ook een discussie over voor die spits destijds?

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:44

[...]

Ik begrijp er niks van dat er bij Ajax en Spertsyan zoveel kritiek was vanuit de spelers vakbond, media, enz. En nu over Feyenoord en Ugalde hoor je zo goed als geen kritiek. Dat vind ik heel raar. Al helemaal omdat Ajax zaken wilde doen met een club die niet eens op de sanctie lijst staat (Krasnodar). Ik kan me niet voorstellen dat datzelfde geldt voor die club uit Moskou waar Feyenoord zaken mee zou willen doen.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 23:19
KillaZ schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:44:
[...]

Speelt natuurlijk ook mee dat ze beursgenoteerd zijn. Had Twente daar niet ook een discussie over voor die spits destijds?
Bij FC Twente ging het om de verkoop van Ugalde. Die kregen geld uit Rusland.

Bij Feyenoord gaat het om het kopen van Ugalde. Dan gaat er geld naar Rusland. Dat zou helemaal een No Go moeten zijn imho.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Megupe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:25:
[...]

Nee, met de stoplichten.
Verkeerslichten.

Die wel heel vaak op rood staan, dat dan weer wel. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Simonis verbaasd na mislopen Rinus Michels Award: 'Maar wil niet arrogant zijn'
Paul Simonis heeft woensdagavond tot zijn eigen verbazing naast de Rinus Michels Award voor beste Eredivisie-trainer van het seizoen gegrepen. De voormalig Go Ahead Eagles-trainer zag zichzelf als favoriet voor de prestigieuze prijs, die werd gewonnen door PSV-coach Peter Bosz.
"Ik wil niet arrogant zijn, maar ik had wel het gevoel dat ik deze prijs zou winnen", zei Simonis na de prijsuitreiking tegen ESPN.
Nu heb ik helemaal niets met dergelijke awards, maar wat een aanfluiting dat Bosz dat gewonnen heeft. De PSV en Ajax coaches moeten imo met overmacht kampioen worden om voor zoiets in aanmerking te komen, niet dit soort kreupele kampioenschappen waarbij beide clubs rollatorvoetbal speelden. Een bekerwinst zoals GAE is echt veel meer indrukwekkend, ook hun seizoen was erg goed.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

[...]

Niks lastig aan, geen zaken mee willen doen.
Niemand die enig idee heeft welke banden er in Rusland allemaal zijn tussen clubs en overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Trishul schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:56:
[...]

Ik begrijp er niks van dat er bij Ajax en Spertsyan zoveel kritiek was vanuit de spelers vakbond, media, enz. En nu over Feyenoord en Ugalde hoor je zo goed als geen kritiek. Dat vind ik heel raar. Al helemaal omdat Ajax zaken wilde doen met een club die niet eens op de sanctie lijst staat (Krasnodar). Ik kan me niet voorstellen dat datzelfde geldt voor die club uit Moskou waar Feyenoord zaken mee zou willen doen.
Vreemd.
ENige verschil dat ik me zo in kan denken is dat hij uit (Spertsyan) Armenië komt (vlak onder en ooit onderdeel van? Rusland?) ofzo, of omdat Ugalde ook al eerder in Nederland heeft gespeeld, maar meer verschil zie ik niet zo eigenlijk tussen de 2 gevallen. Ik zou niet begrijpen dat spelers die niet uit Rusland komen (of daar vlakbij, zonder in oorlog te zijn) daarheen willen, maar des te beter als ze open staan voor een vertrek daarvandaan. Overigens zou ik spelers, anders als die daar vandaan komen ook niet begrijpen als ze naar Oekraïne gaan (het gaat me op zichzelf niet om dader/ slachtoffer enzo, maar gewoon omdat die landen in oorlog zijn).
In die zin vind ik het prima als clubs spelers daar weg proberen te halen. Maar een echt verschil tussen de casus Ajax en deze met Feyenoord zou ik anders ook niet weten en dan vind ik het ook een vorm van (selectieve) verontwaardiging. Maargoed, dat is (helaas) wel vaker het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Persoonlijk vindt ik het ook not done om zaken te doen met Rusland. De Russische Federatie wordt toch ook niet voor niets uitgesloten van van alle internationale sportcompetitities en dergelijke.

Moet je.gewoon niet willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik snap de discussie niet zo. Het mag juridisch gezien, als er zoveel morele bezwaren aan kleven, dan had de KNVB het expliciet moeten verbieden, juist om discussies als deze te voorkomen. Bovendien staat Spartak ook niet op de sanctielijst.

Overigens had/heb ik dezelfde mening hierover als toen PSV Til haalde, en Ajax die Armeniër wilde halen. Als het mag, dan mag het. Daar kun je wat van vinden, maar clubs hoeven ook niet roomser dan de paus te zijn in dat geval.

[ Voor 44% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 03-07-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

Sagat

Is pappa x2!

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:54:
Ik snap de discussie niet zo. Het mag juridisch gezien, als er zoveel morele bezwaren aan kleven, dan had de KNVB het expliciet moeten verbieden, juist om discussies als deze te voorkomen. Bovendien staat Spartak ook niet op de sanctielijst.

Overigens had/heb ik dezelfde mening hierover als toen PSV Til haalde, en Ajax die Armeniër wilde halen. Als het mag, dan mag het. Daar kun je wat van vinden, maar clubs hoeven ook niet roomser dan de paus te zijn in dat geval.
Ik snap de discussie prima. Desalniettemin ben ik het verder met je eens, er moet ergens een grens gesteld worden, en als ie er dan is moet je verder niet zeuren als je er binnenblijft.
En hoe leuk ik voetbal ook vind, het is natuurlijk een raar wereldje waar geld regeert en de rest bijzaak is.
Ben zeker niet dol op Rusland (nou ja de leiding en de acties die daaruit voortkomen) en snap ook niet waarom dit mag. Maar gebeuren wel meer rare dingen, oa wk in de zandbak. Maar wel iedereen met respect en regenboogjes laten rondrennen...?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik ben het eens dat clubs niet roomser dan de paus hoeven te zijn, maar ben toch wel blij om te lezen dat er binnen Ajax zoveel weerstand was om een speler uit Rusland te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomavic
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:56:
[...]

ENige verschil dat ik me zo in kan denken is dat hij uit (Spertsyan) Armenië komt (vlak onder en ooit onderdeel van? Rusland?)
Spertsyan is Rus met de Armeense voetbalnationaliteit sinds 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
tomavic schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Spertsyan is Rus met de Armeense voetbalnationaliteit sinds 2021.
Ik denk niet dat het een probleem is dat hij van Russische kom af is, PSV wil ook een Israëlische speler halen, daar hoorde je ook niets over.

Probleem zit hem in het handelen met een bedrijf van Russische kom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Kristian Hlynsson lijkt naar FC Twente te gaan, jammer dat hij het bij Ajax niet heeft gered, maar Twente is zeker een mooie stap. Hopelijk krijgt hij daar voldoende speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad

[...]

Er komt nu toch wat kritiek op een evt transfer

https://www.ftm.nl/artike...sbcs%2BuznrECgOEIixqkXaMw

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 04-07-2025 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:37
Gynnad schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 03:42:
Kristian Hlynsson lijkt naar FC Twente te gaan, jammer dat hij het bij Ajax niet heeft gered, maar Twente is zeker een mooie stap. Hopelijk krijgt hij daar voldoende speeltijd.
Als het net zo uitpakt als met Salah-Eddine en Regeer kan ik er nog wel mee leven. Vond 'm vorig jaar bij Sparta niet overtuigen, maargoed andere club, andere manier van voetballen. Voor nu nog even het voordeel van de twijfel, is nog jong en heeft ook wel laten zien dat hij wél wat kan. Hoop wel dat we er dan nog een fysiek sterke middenvelder bij gaan krijgen want onze buitenspelers en middenveld bij elkaar opgeteld is nog geen 200 kilo en niet groter dan 1.65 gemiddeld :+

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar istie weer..
Lekker onzin aan het blaten over schuldig zijn aan burgerdoden maar terug naar z'n eigen land om zelf tegen de Russen te vechten ho maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
toolkist schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:00:
[...]

Daar istie weer..
Lekker onzin aan het blaten over schuldig zijn aan burgerdoden maar terug naar z'n eigen land om zelf tegen de Russen te vechten ho maar.
Moet dan toch wel lachen om simpele reacties als: "Moet jij niet aan het front staan?" :') Zo is het natuurlijk ook, wat een gejank allemaal zeg.

Dat gezeik over zaken doen met Russische clubs ook, Spartak haalde Ugalde, dus dat geld ging/gaat onze kant op, dat mag ook al niet? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door JoteW op 04-07-2025 07:11 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:30
JoteW schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:09:
[...]

Moet dan toch wel lachen om simpele reacties als: "Moet jij niet aan het front staan?" :') Zo is het natuurlijk ook, wat een gejank allemaal zeg.

Dat gezeik over zaken doen met Russische clubs ook, Spartak haalde Ugalde, dus dat geld ging/gaat onze kant op, dat mag ook al niet? 8)7
Ik vind dat je echt wel kritisch mag zijn over met wie je zaken doet. Maar verkopen lijkt mij ook prima. Kopen kan je inderdaad een kanttekening bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Kist schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:58:
[...]

Ik vind dat je echt wel kritisch mag zijn over met wie je zaken doet. Maar verkopen lijkt mij ook prima. Kopen kan je inderdaad een kanttekening bij zetten.
Dat vind ik altijd wat lastig, want je mag dan dus niet een speler weghalen uit die ellende als die weg wil? (Los van of de speler het zelf eerst heeft opgezocht, door daar in de laatste jaren naar toe te vertrekken)
Dat maakt, eigenlijk wil je geen zaken doen met die clubs, maar aan de andere kant wil je spelers wel weer helpen (indien je denkt dat ze een toegevoegde waarde zijn) daar vandaan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
jbdeiman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:06:
[...]

Dat vind ik altijd wat lastig, want je mag dan dus niet een speler weghalen uit die ellende als die weg wil? (Los van of de speler het zelf eerst heeft opgezocht, door daar in de laatste jaren naar toe te vertrekken)
Dat maakt, eigenlijk wil je geen zaken doen met die clubs, maar aan de andere kant wil je spelers wel weer helpen (indien je denkt dat ze een toegevoegde waarde zijn) daar vandaan te komen.
Als het gaat om helpen dan kan je beter die hele competitie leeg kopen. Inclusief de spelers die er niks van kunnen. En blijkbaar gaan buitenlandse spelers er nog steeds vrijwillig heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

Sagat

Is pappa x2!

jbdeiman schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 08:06:
[...]

Ik vind dit een heel goed punt. Mijn eerst gedachte was, alle ver- en aankopen moeten worden stilgelegd, en dat ik niet snapte dat de uefa/fifa dit niet instellen. Maar dat betekent inderdaad zoals jij aangeeft, dat spelers mogelijk seizoenen lang stilstaan en vast zitten. Dat lijkt me inderdaad moreel niet wenselijk en ook qua arbeidsrecht tricky.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:39
Los van het feit dat het wel of niet done is.
Feyenoord is er snel bij.
2 middenvelders die wat toevoegen. Als de geruchten kloppen, een vervanger voor Hartman.
We zijn bezig om de spits positie te versterken.

Ik ben positief gestemd. Eindelijk heeft Feyenoord geld en we gebruiken het ook verstandig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Laten we wel even heel eerlijk zijn, er is geen club die een speler daar gaat halen vanuit de empathische gedachte om hem een beter leven te geven, geen enkele.

En of het dan kopen of verkopen wordt is om het even. Je bent óf van mening dat het een partij is waar je geen zaken mee zou moeten willen doen, en dan doe je het dus niet. Óf je bent van mening dat voetbal los staat van de oorlog en dan heb je geen problemen om zaken te doen. Zolang je een eerlijke mening hebt kan ik die respecteren, voor beide opties valt wel wat te zeggen.

Het ene scenario wel afkeuren maar de ander niet kan ik niet anders uitleggen dan op hypocriete wijze proberen de grens net zo te leggen hoe die je het beste uit komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Russel88 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:24:
Los van het feit dat het wel of niet done is.
Feyenoord is er snel bij.
2 middenvelders die wat toevoegen. Als de geruchten kloppen, een vervanger voor Hartman.
We zijn bezig om de spits positie te versterken.

Ik ben positief gestemd. Eindelijk heeft Feyenoord geld en we gebruiken het ook verstandig.
Die 35 miljoen voor Hancko staan overigens wel op losse schroeven. Hij meldt zich vandaag gewoon op 1908. Al-Nasr laat niks meer van zich horen. Blijkbaar is daar een interne strijd aan de top gaande, zo meldt het AD.

Dit kan grote gevolgen hebben voor deze transfer periode als het zou afketsen.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 04-07-2025 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
JoteW schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 06:37:
[...]

Als het net zo uitpakt als met Salah-Eddine en Regeer kan ik er nog wel mee leven. Vond 'm vorig jaar bij Sparta niet overtuigen, maargoed andere club, andere manier van voetballen. Voor nu nog even het voordeel van de twijfel, is nog jong en heeft ook wel laten zien dat hij wél wat kan. Hoop wel dat we er dan nog een fysiek sterke middenvelder bij gaan krijgen want onze buitenspelers en middenveld bij elkaar opgeteld is nog geen 200 kilo en niet groter dan 1.65 gemiddeld :+
In de eredivisie is dat niet zo’n probleem denk ik, dat is allemaal niet zo fysiek sterk qua middenvelders en met Verschueren heb je wel wat fysiek achter de hand. En Europees is dat anders, maar dat maakt ff niet uit :(. Ik zou wel wat meer ‘gif’ willen zien, nu Sadilek weg is. Hilgers probeert dat achterin soms, maar is veel te lomp.

Ik zou Regeer echt heel graag terug bij Twente willen zien, bij Ajax wordt ie zo weer aan de kant geschoven denk ik, maar ik vind het een erg goede speler.

Op zich lijkt achterin redelijk op orde, solide basis waarbij het interessant wordt of Rots of Kuipers de LB wordt. Je speelt niet Europees, dus met Bruns als derde CV en ook nog van de Hoorenbeeck heb je een backup die tegen alles buiten de top 4 prima zijn. Van Rooij zal wel aan zijn laatste seizoen gaan beginnen, die is snel erg goed geworden.

Het middenveld is vol, met veel opties, van de Belt, Eiting, Kjolo defensief, Vlap en dan Hlysson aanvallend, met daar qua hiërarchie Verschueren achter … ook degelijk genoeg. Voorin is het minder. Van Wolfswinkel moet het steeds meer van zijn leepheid hebben, Lammers is niet echt steady, Ltaief heeft t niveau niet, Rots te vaak nog onzichtbaar, Van Bergen nooit beslissend, Unuvar lijkt ook maar niet echt fit te worden (zo oogt het), daar mag wel wat gaan gebeuren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
DutchOwnage schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Die 35 miljoen voor Hancko staan overigens wel op losse schroeven. Hij meldt zich vandaag gewoon op 1908. Al-Nasr laat niks meer van zich horen. Blijkbaar is daar een interne strijd aan de top gaande, zo meldt het AD.

Dit kan grote gevolgen hebben voor deze transfer periode als het zou afketsen.
Hancko is een geweldige prof en heeft nog een contract tot 2028! Hij mag nog een jaar laten zien wat een eindbaas hij is. En daarna is hij klaar om naar Liverpool te gaan. Komt Al-Nasr dan zal de deal alsnog beklonken worden, maar ik geloof niet dat hij met tegenzin voor Feyenoord zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
Na het vertrek van Hlynsson en het aanstaande vertrek van Rasmussen nu ook concrete interesse in Sosa. Die laatste zou wel echt helpen voor het salaris huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:50:
Na het vertrek van Hlynsson en het aanstaande vertrek van Rasmussen nu ook concrete interesse in Sosa. Die laatste zou wel echt helpen voor het salaris huis.
1e bod schijnt ook al binnen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
PSV schijnt van Bommel (AZ) te willen, maar die hebben al een bod van 15 miljoen geweigerd van Bologna. Benieuwd of PSV daar nog over heen wil gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
Gynnad schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:51:
PSV schijnt van Bommel (AZ) te willen, maar die hebben al een bod van 15 miljoen geweigerd van Bologna. Benieuwd of PSV daar nog over heen wil gaan.
Persoonlijk vind ik 15miljoen al waanzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Kist schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:54:
[...]

Persoonlijk vind ik 15miljoen al waanzin.
Ik geef AZ groot gelijk, als ze al 14 miljoen (+ evt. 2 miljoen aan bonussen) voor Addai krijgen.. Ik vind van Bommel toch net een wat groter talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:51
Gewoon afblijven van onze van Bommel, die is na nog een jaartje AZ 30 mil waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:46

Quad

Doof

Van Bommel kan het goed gaan doen ja. Hoe zit hij qua contract bij AZ?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Quad schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:40:
Van Bommel kan het goed gaan doen ja. Hoe zit hij qua contract bij AZ?
Het huidige contract van Van Bommel loopt nog tot 2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Auw, Kaplan begint niet in de basis bij de oefenwedstrijd van vandaag, als enige A-selectie speler zit hij op de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Hup Ajax! Wzawzdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Lekkere goal van Berghuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Paar posts terug werd ie nog helemaal afgezaagd 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-07 11:00
Tuurlijk het is een oefenpot maar ik zie wel erg leuke dingen. Snel combinerend voetbal, druk zetten en uitstekende goals.

Vooral het snelle tikken en bewegen zonder de bal is heerlijk om te zien.

edit /:Netjes hoor 5-1 voor Ajax tussenstand.

[ Voor 10% gewijzigd door Dwight84 op 05-07-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:39:
Auw, Kaplan begint niet in de basis bij de oefenwedstrijd van vandaag, als enige A-selectie speler zit hij op de bank.
Bounida enzo zijn tegenwoordig ook A-selectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:46

Quad

Doof

Ai, Olij al na enkele minuten geblesseerd en vervangen tegen USG.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
toolkist schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:42:
[...]

Bounida enzo zijn tegenwoordig ook A-selectie ;)
Dat is waar, maar je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Geen (of heel lage) transfersom, maar wel een percentage na xx wedstrijden gespeeld/doorverkoop en ze zijn zo weg lijkt me.
Weinig risico voor de koper, directe besparingen en bij slagen extra opbrengsten voor Feyenoord.

[edit]Over risico gesproken.. Feyenoord zou Meijer van Club Brugge willen halen. Een speler die afgelopen seizoen maar bar weinig gespeeld heeft wegens een zware knieblessure, er daarna nog eens langere tijd uit lag wegens een dijbeenspier blessure en weer een maand later wegens een hamstringblessure (volgens transfermarkt).
Of dat nou zo'n goed plan is? Hoop dat ze iig een hele grondige keuring gaan doen dan
En die keuring is precies waardoor de transfer nu afgeblazen is.. Niet heel verrassend.
Bjorn Meijer gaat deze zomer toch niet naar Feyenoord. De transfer van de linksback van Club Brugge is op het allerlaatste moment alsnog afgeketst. Dat vertelt zijn zaakwaarnemer aan ESPN.

De vraag was niet meer of, maar wanneer Meijer de overstap naar Feyenoord zou gaan maken. In Rotterdam lag er al een vierjarig contract klaar voor de linkervleugelverdediger. Enkel de medische keuring kon nog roet in het eten gooien. En dat is gebeurd.

Na die keuring zijn bij de medische afdeling van Feyenoord twijfels ontstaan over de directe inzetbaarheid van Meijer. Dat vertelt zaakwaarnemer Bruinenberg, die werkzaam is voor het spelerskantoor Muy Manero, aan ESPN.
https://www.voetbalprimeu...ord-alsnog-afgeketst.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 18:09
toolkist schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:17:
[...]

En die keuring is precies waardoor de transfer nu afgeblazen is.. Niet heel verrassend.

[...]

https://www.voetbalprimeu...ord-alsnog-afgeketst.html
Gelukkig maar. Ik hoop juist al die blessures een beetje achter ons te laten. Als je dan een soort Robben 2.0 koopt maar niet zeker bent vand e kwaliteiten moet je het gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:43:
[...]

Gelukkig maar. Ik hoop juist al die blessures een beetje achter ons te laten. Als je dan een soort Robben 2.0 koopt maar niet zeker bent vand e kwaliteiten moet je het gewoon niet doen.
Nu zijn er al fans die roepen dan Malacia maar terug te halen, maar of dat nou zo'n geweldig idee is?
Die is bij Man Utd ook meer geblesseerd geweest dan niet volgens mij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:45
toolkist schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:54:
[...]

Nu zijn er al fans die roepen dan Malacia maar terug te halen, maar of dat nou zo'n geweldig idee is?
Nooit luisteren naar fans. Zeker romantici die graag oud-spelers willen terughalen moet je negeren. Misschien kunnen PSV-ers het beter vertellen maar in mijn herinnering was Malacia slecht bij PSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
[...]

Als Malacia het niveau nog had was die wel in Eindhoven gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
D-e-n schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:58:
[...]

Nooit luisteren naar fans. Zeker romantici die graag oud-spelers willen terughalen moet je negeren. Misschien kunnen PSV-ers het beter vertellen maar in mijn herinnering was Malacia slecht bij PSV?
Je moet alleen oud spelers terughalen als ze in een situatie zitten als Blind toen die nog bij United zat. Wel van waarde, maar net niet goed genoeg om echt een vaste waarde te worden bij een grotere club. Bovendien van een goede leeftijd met veel ervaring opgedaan in grotere competities.

Of je moet een situatie hebben zoals met Rijkaard toen die midden jaren 90 terug ging. Voormalig wereldtopper, wel beetje sleet op maar verder fysiek prima in orde. En dan eigenlijk het liefst alleen als ze echte leiders zijn.

Als ze tijdens weinig hebben gespeeld en/of veel met blessures te maken hebben gekregen kan het alleen maar tegenvallen. Of als ze net als Blind nu bijna niet meer kunnen lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Hell no, Malacia hoef ik niet meer in onze kleuren te zien. Wie er dan wel moet komen heb ik ook even niet scherp, maar iig geen uitgerangeerde ex feyenoorders die graag bij PSV wilden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

LZ86 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:22:
[...]

Hell no, Malacia hoef ik niet meer in onze kleuren te zien. Wie er dan wel moet komen heb ik ook even niet scherp, maar iig geen uitgerangeerde ex feyenoorders die graag bij PSV wilden spelen.
Ik snap het sentiment een klein beetje, maar spelers die even niet terug naar Feyenoord wilden of konden komen (om wat voor reden dan ook, meestal financieel) kunnen toch uitstekend zelf bepalen waar ze willen spelen?

In veel gevallen had Feyenoord de financiën zelf niet op orde om ze weer terug te halen, of terug te laten komen, of überhaupt geen behoefte aan meer spelers, die het niveau (net) niet (meer) aan zouden kunnen...

En waarom 'mogen' ze (van jou?) daarna niet 'terug' naar Feyenoord? Staat de deur alleen open voor absolute vedetten, ook al hebben die het leeuwendeel van hun carrière elders vertoefd en flink gecasht?

:?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:39
Ramzzz schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:59:
[...]

Ik snap het sentiment een klein beetje, maar spelers die even niet terug naar Feyenoord wilden of konden komen (om wat voor reden dan ook, meestal financieel) kunnen toch uitstekend zelf bepalen waar ze willen spelen?

In veel gevallen had Feyenoord de financiën zelf niet op orde om ze weer terug te halen, of terug te laten komen, of überhaupt geen behoefte aan meer spelers, die het niveau (net) niet (meer) aan zouden kunnen...

En waarom 'mogen' ze (van jou?) daarna niet 'terug' naar Feyenoord? Staat de deur alleen open voor absolute vedetten, ook al hebben die het leeuwendeel van hun carrière elders vertoefd en flink gecasht?

In Malacia’s geval willen we hem niet meer terug, omdat hij ooit vertrok bij ons.
Maar in de tussentijd is hij niet beter geworden. Sterker nog, door alle blessures is hij achteruit gegaan. Zie vorig seizoen bij PSV, ze hebben hem daarna laten gaan. Dat doen ze niet omdat hij een ex Feyenoorder is. Maar hij was niet fit/goed genoeg.
Waarom zou Feyenoord hem dan nog terug halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Russel88 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:41:
[...]

In Malacia’s geval willen we hem niet meer terug, omdat hij ooit vertrok bij ons.
Maar in de tussentijd is hij niet beter geworden. Sterker nog, door alle blessures is hij achteruit gegaan. Zie vorig seizoen bij PSV, ze hebben hem daarna laten gaan. Dat doen ze niet omdat hij een ex Feyenoorder is. Maar hij was niet fit/goed genoeg.
Waarom zou Feyenoord hem dan nog terug halen?
Ik haakte even aan op de 'uitgerangeerde' spelers van @LZ86...

Het las als - zoals je zelf ook al zegt - 'ooit bij ons weg, nooit meer terug' - en dan (bijv.) Van Persie wél?

Typisch selectief cherrypickend voetbalopportunisme. (8>

Malacia kan op zijn leeftijd domweg nog niet uitgerangeerd zijn.

Maar misschien niet totaal tot op het bot gemotiveerd. Omdat hij niet naar Feyenoord kon. Wie weet?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Ik hoef hem ook niet terug, ben nooit fan van hem geweest. Die voorzetten van hem kom je geen eens voorzetten noemen, kwamen nooit aan. Veel te druistig ook.

Doe mij die linksback van Utrecht maar. Die zullen wel 10 miljoen willen daarentegen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dus Dave Vos werd als nietszeggend kneusje vorig jaar maar in de staf geplaatst om een soort Ajax gevoel te faken, maar hij zou er volledig voor Jan lul zitten. Althans volgens sommigen.
Nu lijkt fijn Farioli achterna te gaan, die hem blijkbaar beter kan waarderen dan sommigen.
Ik hoop maar dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om hem eruit te wippen ten faveure van iemand die een jaar eerder er net zo uit gewipt werd. Ik kan niet zeggen dat ik daar nu vol overtuigd van ben. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ramzzz schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:23:
[...]

Ik haakte even aan op de 'uitgerangeerde' spelers van @LZ86...

Het las als - zoals je zelf ook al zegt - 'ooit bij ons weg, nooit meer terug' - en dan (bijv.) Van Persie wél?

Typisch selectief cherrypickend voetbalopportunisme. (8>

Malacia kan op zijn leeftijd domweg nog niet uitgerangeerd zijn.

Maar misschien niet totaal tot op het bot gemotiveerd. Omdat hij niet naar Feyenoord kon. Wie weet?!?
Ik herinner mij nog dat ik niet mocht zeggen dat ik hem niet zo bijzonder vond, kijk waar we nu staan. Het kan hard gaan in de voetballerij. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
Gonadan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:59:
Dus Dave Vos werd als nietszeggend kneusje vorig jaar maar in de staf geplaatst om een soort Ajax gevoel te faken, maar hij zou er volledig voor Jan lul zitten. Althans volgens sommigen.
Nu lijkt fijn Farioli achterna te gaan, die hem blijkbaar beter kan waarderen dan sommigen.
Ik hoop maar dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om hem eruit te wippen ten faveure van iemand die een jaar eerder er net zo uit gewipt werd. Ik kan niet zeggen dat ik daar nu vol overtuigd van ben. :/
Vos komt over als een intelligente rustige kerel. Op basis daarvan complimenteert die de meer emotionele Farioli. Vind hem persoonlijk ook meer overkomen als iemand die past bij het nu. Heitinga is echt een aanstelling van 20 jaar geleden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Sosa verkocht aan Crystal Palace, weer iemand met een flink salaris weg. Gaat best prima zo met de verkopen.

Benieuwd wanneer ze Moro gaan presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:23:
Dat zou al helemaal een reden moeten zijn om hem niet te halen, dat zou zo enorm onprofessioneel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:42:
[...]

Dat zou al helemaal een reden moeten zijn om hem niet te halen, dat zou zo enorm onprofessioneel zijn
Absoluut. Lekker elders laten ballen. :w

Het ging mij met name om de suggestie dat het om een 'principe' ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Oh nee, je begrijpt me verkeerd. Het is niet dat ik m niet terughoef omdat ie ex feyenoorder is.
Meer omdat ie gewoon niet goed is. Karsdorp idem. Dat bedoel ik met uitgerangeerd. Dat hele ex-vedetten die eigenlijk amper meer meekomen terughalen is wat Feyenoord jaren terug bijna de kop heeft gekost en de redding door de VvF noodzakelijk maakte.

Malacia was nooit een hoogvlieger. Karsdorp wel voor zijn blessures. Daarna nooit meer echt goed geweest.
Feyenoord is inmiddels zo gegroeid dat je dat soort speler niet meer moet halen. Ga je op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

LZ86 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:58:
[...]

Oh nee, je begrijpt me verkeerd. Het is niet dat ik m niet terughoef omdat ie ex feyenoorder is.
Meer omdat ie gewoon niet goed is. Karsdorp idem. Dat bedoel ik met uitgerangeerd. Dat hele ex-vedetten die eigenlijk amper meer meekomen terughalen is wat Feyenoord jaren terug bijna de kop heeft gekost en de redding door de VvF noodzakelijk maakte.

Malacia was nooit een hoogvlieger. Karsdorp wel voor zijn blessures. Daarna nooit meer echt goed geweest.
Feyenoord is inmiddels zo gegroeid dat je dat soort speler niet meer moet halen. Ga je op achteruit.
Amen to this!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax lijkt de tweede keeper ook snel te gaan presenteren
Joeri Heerkens persoonlijk akkoord met Ajax

Ajax hoopt Joeri Heerkens snel in Amsterdam te krijgen. De keeper (19) is met de club persoonlijk rond over een contract voor vijf jaar. Een akkoord tussen de clubs wordt snel verwacht, mogelijk deze week al.
https://www.vi.nl/nieuws/...soonlijk-akkoord-met-ajax

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-07 15:53
Gynnad schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:15:
Benieuwd wanneer ze Moro gaan presenteren.
Ik blijf sceptisch. Totdat hij met een Ajax shirt in zijn handen op een foto staat houd ik er nog steeds rekening mee dat het helemaal niet gebeurt. Het duurt me te lang en we hebben het in het verleden ook genoeg gezien. Dichtbij, bijna rond, bla bla en uiteindelijk zaten we met keuze C of D opgezadeld.

Wel mooi dat we zoetjes aan van de nodige spelers af weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

En PSV snoept Gasiorowski voor de neus van Feyenoord weg omdat de Arabieren op zich laten wachten met de deal Hancko rond te maken.

Verrassend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:35:
Ik blijf sceptisch. Totdat hij met een Ajax shirt in zijn handen op een foto staat houd ik er nog steeds rekening mee dat het helemaal niet gebeurt. Het duurt me te lang en we hebben het in het verleden ook genoeg gezien. Dichtbij, bijna rond, bla bla en uiteindelijk zaten we met keuze C of D opgezadeld.

Wel mooi dat we zoetjes aan van de nodige spelers af weten te komen.
Valladlid is overgenomen en dat is altijd tricky. Zoals ik begrijp heeft Kroes geprobeerd het gauw voor die tijd rond te krijgen, maar de papieren zijn er nog niet.
Ofwel, ook ik zit inderdaad niet rustig. Dit is weer typisch zo'n scenario waarin je weinig anders kan dan afwachten en je maar zomaar ineens met lege handen kan staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:59
D-e-n schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:58:
[...]

Als je je vorig jaar bij PSV niet in de basis kon spelen als verdediger zou dat toch genoeg moeten zeggen? Ik ben blij dat hij weg is :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomavic
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:47:
[...]

Als je je vorig jaar bij PSV niet in de basis kon spelen als verdediger zou dat toch genoeg moeten zeggen? Ik ben blij dat hij weg is :)
Malacia kwam tot ruim 600 minuten in zijn eerste 10 wedstrijden. Vanaf het moment dat Dest fit geraakte was Bosz uitgewisseld.

Of Malacia weer op niveau komt kan je pas beoordelen na een seizoensvoorbereiding met veel speeltijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd of PSV echt van plan is om een miljoen of 30 richting Alkmaar over te maken voor van Bommel en Mijnans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Van Bommel begrijp ik nog... Maar dat Psv Mijnans wil hebben... Dat is een leuke speler maar toch niet het niveau wat Psv voor ogen heeft?
Die kan je toch niet het veld op te sturen in een CL wedstrijd straks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Pohh genaaid worden door een paar Arabieren, doei 35-40 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Agent47 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:16:
Pohh genaaid worden door een paar Arabieren, doei 35-40 miljoen.
Dat wordt nog max 25 miljoen fzo, er gaat geen club zo gek zijn om een dergelijk bedrag op tafel te leggen. Erg jammer voor Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even over het speelschema mijn club, Ajax speelt maar 1x thuis op zondag om half drie. En in totaal maar 3x op zondag. Ik zal wel te conservatief zijn maar een klassieker of andere grote wedstrijd moet toch gewoon op zondag om half drie? Is TV dan zo belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003

gws24

Thinking is hard!

Misschien zodat er zoveel mogelijk dagen tussen een competitiewedstrijd en de CL zitten? Snel even het schema van PSV bekeken en die spelen ook vaak op zaterdag.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Gynnad schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:26:
[...]

Dat wordt nog max 25 miljoen fzo, er gaat geen club zo gek zijn om een dergelijk bedrag op tafel te leggen. Erg jammer voor Feyenoord.
Athletico Madrid en Juve zijn ook al een jaar serieus geïnteresseerd. 35 miljoen is voor zulke clubs toch ook wel op te brengen zou je zeggen. En Hancko heeft zich echt wel bewezen, ook op Europees topniveau.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 07-07-2025 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:02:
Misschien zodat er zoveel mogelijk dagen tussen een competitiewedstrijd en de CL zitten? Snel even het schema van PSV bekeken en die spelen ook vaak op zaterdag.
Mja voor het eerste deel van het schema kan dat, maar voor het tweede deel? En PSV speelt altijd vaak op zaterdag, dat was voor Ajax niet het geval was meer 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-07 16:51
Harribo schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:01:
Van Bommel begrijp ik nog... Maar dat Psv Mijnans wil hebben... Dat is een leuke speler maar toch niet het niveau wat Psv voor ogen heeft?
Die kan je toch niet het veld op te sturen in een CL wedstrijd straks?
Maar ook Van Bommel is nog niet echt overtuigend geweest toch? Lijkt mij ook veel geld, maar op de een of andere manier staat hij er toch goed op bij diverse clubs. Nuja, in ieder geval doet AZ goede zaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdp1974
  • Registratie: Juni 2025
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:27:
Even over het speelschema mijn club, Ajax speelt maar 1x thuis op zondag om half drie. En in totaal maar 3x op zondag. Ik zal wel te conservatief zijn maar een klassieker of andere grote wedstrijd moet toch gewoon op zondag om half drie? Is TV dan zo belangrijk?
PolarBear schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:27:
Mja voor het eerste deel van het schema kan dat, maar voor het tweede deel? En PSV speelt altijd vaak op zaterdag, dat was voor Ajax niet het geval was meer 50/50.
De speeldagen vanaf speelronde 13 worden pas later bekend gemaakt.

Eind augustus wordt bekeken of aanpassingen nodig zijn. Begin september worden dan eventueel de wedstrijden in speelrondes 5 tot en met 12 aangepast in speeldag en/of aanvangstijd. Ook worden dan de wedstrijden in speelrondes 13 tot en met 22 definitief ingepland. Voor de speelrondes 23 en verder gebeurt dat niet eerder dan eind december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sineplex schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:43:
[...]

Maar ook Van Bommel is nog niet echt overtuigend geweest toch? Lijkt mij ook veel geld, maar op de een of andere manier staat hij er toch goed op bij diverse clubs. Nuja, in ieder geval doet AZ goede zaken!
Van Bommel is wat wisselvallig inderdaad.
Maar nog jong en komt eigenlijk net kijken. Dus die kan nog beter worden is wrs het idee.

Lees dat Psv 15 miljoen geboden heeft, absurd veel.
Schijnt concurrentie van Bologna te hebben, dat zal van invloed zijn en hebben natuurlijk het geld van de Lang transfer.

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 07-07-2025 23:40 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken