[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 195 ... 218 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Russel88 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:36:
[...]

Tegenpool van Van Persie. Als iemand 45 minuten kan spelen, dan laat Van Persie ze bij ons 92 minuten spelen.
:D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoezo is dit geen geel?

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12
Bounida echt helemaal niks goed gedaan vandaag.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:32
Allebei houden vast

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:23
Met alle streamingdiensten zit niemand meer in dezelfde seconde, dus : waar zit je op te doeluh?

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-03 21:47
Komt Berghius er zo in? Ik was al vergeten dat die nog altijd bij Ajax zat. Speelt ook verder nooit.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
Oh jezus Berghuis

• Trishul
Soulizer schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:45:
Komt Berghius er zo in? Ik was al vergeten dat die nog altijd bij Ajax zat. Speelt ook verder nooit.
Die is eigenlijk al zeker twee seizoenen met pensioen. Zijn strategie is even leuk in de voorbereiding doen en rest van het jaar geblesseerd zijn :+

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
En dit is waarom Weghorst nooit moet spelen. Zo tergend traag

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Godtsamme :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone
  • Laatst online: 21:45

Typhone

Who Dares Wins

Voor de 14e keer verknalt Ajax het direct na de rust. Laat die clown van een Grim lekker zitten zou ik zeggen. Tijd voor een conditietrainer en een analist. Zelfs die je via AliExpress / Temu kunt halen functioneren beter.

• Trishul
Ik zie NEC nog wel scoren in de laatste minuten

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:23
Trishul schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:52:
Ik zie NEC nog wel scoren in de laatste minuten
De standaard weggegeven dikke kans in extra tijd moet nog komen

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:19
Prima keepertje

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-03 05:12
Gelijkspel wel terechte uitslag gezien de pot denk ik.

Vermakelijke wedstrijd

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
LZ86 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:55:
Gelijkspel wel terechte uitslag gezien de pot denk ik.

Vermakelijke wedstrijd
Gunstig ook >:)

• LZ86
Ik verwacht niet dat Feyenoord ook maar enigzins hiervan kan profiteren.

• Trishul
Zo die Schreuder is boos zeg haha

• DutchOwnage
Maarre. Laat die Schreuder maar naar R'dam Zuid komen. Die laat zijn ploegen echt lekker voetballen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:09

boesOne

meuh

Trishul schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:58:
Zo die Schreuder is boos zeg haha
Terecht, NEC was veel beter. Zat meer in.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• LZ86
Ze zijn beiden tot het gaatje gegaan zo te zien.

• DutchOwnage
LZ86 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:58:
[...]

Kom op. Telstar thuis he.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

OMX2000

By any means necessary...

LZ86 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:58:
[...]

Dat hebben we al gedaan ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

OMX2000

By any means necessary...

Boeiende wedstrijd.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• LZ86
Tja, v Persie als trainer. Tegen Utrecht en GA met 10 man hadden we het verdomd lastig.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

boesOne schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:58:
[...]

Terecht, NEC was veel beter. Zat meer in.
Ik denk dat het zo beter klopt :). Ze hadden beide meer doelpunten kunnen maken, maar dat lieten ze beide achterwege. Gelukkig heeft Paes voor Ajax een goede wedstrijd gekeept. Ik vond Sano trouwens tegenvallen, Chery deed het echt naar behoren.

En weer door naar de volgende.

Wauw, een sig!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:51:
Voor de 14e keer verknalt Ajax het direct na de rust. Laat die clown van een Grim lekker zitten zou ik zeggen. Tijd voor een conditietrainer en een analist. Zelfs die je via AliExpress / Temu kunt halen functioneren beter.
Laten we eens beginnen met iemand die de hele week tegen Grim schreeuwt dat je niet je slechtste kopper, met de minste fysiek, op de beste van de tegenstander zet. Echt wat is dit een enorme onbenul zeg. Heitinga is er niks bij.

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-03 13:37
Dat NEC ging er trouwens wel voor met hun normale doch gewaagde tactiek en in de slotfase nog dichtbij. Toch wel knap, maar ze hebben ook geen slecht materiaal. En Ajax, tja veel wisselingen ten opzichte van de vorige wedstrijd. Toch enigszins vreemd.

Verwijderd

toolkist schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:47:
Laten we eens beginnen met iemand die de hele week tegen Grim schreeuwt dat je niet je slechtste kopper, met de minste fysiek, op de beste van de tegenstander zet. Echt wat is dit een enorme onbenul zeg. Heitinga is er niks bij.
Net alsof Steur, Wijndal, Godts of Bounida meer duelkracht hebben. Drie in de zone, de rest mandekking werd onder Farioli ook toegepast. Maar die had niet het kleinste elftal van de Eredivisie.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-03 17:51
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2026 @ 05:16:
[...]

Net alsof Steur, Wijndal, Godts of Bounida meer duelkracht hebben. Drie in de zone, de rest mandekking werd onder Farioli ook toegepast. Maar die had niet het kleinste elftal van de Eredivisie.
En een beetje makkelijk dat Grim dan gaat zeggen dat het plan wel goed was maar de uitvoer niet. Als NEC uit werkelijk elke corner en vrije trap gevaarlijk is, zijn de spelers tegen deze tegenstander blijkbaar niet in staat om dit plan goed uit te voeren. Dan zet je wat om. De eerste vrije trap en twee corners leverden een buitenspelgoal op, een bal van de lijn gehaald door Regeer en een bal buitenkant paal net naast. Dan doe je toch iets?

Nou ja, eens kijken of Feyenoord vanavond iets voorstelt. Ik heb weinig verwachtingen want Telstar speelt tot nu toe leuk voetbal tegen de topclubs.

Verwijderd

donleone83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 06:06:
En een beetje makkelijk dat Grim dan gaat zeggen dat het plan wel goed was maar de uitvoer niet. Als NEC uit werkelijk elke corner en vrije trap gevaarlijk is, zijn de spelers tegen deze tegenstander blijkbaar niet in staat om dit plan goed uit te voeren. Dan zet je wat om. De eerste vrije trap en twee corners leverden een buitenspelgoal op, een bal van de lijn gehaald door Regeer en een bal buitenkant paal net naast. Dan doe je toch iets?

Nou ja, eens kijken of Feyenoord vanavond iets voorstelt. Ik heb weinig verwachtingen want Telstar speelt tot nu toe leuk voetbal tegen de topclubs.
Wat wil je omzetten dan als zelfs de betere koppers hun duels verliezen? Hoeveel verschillende stafleden zijn dit seizoen al verantwoordelijk geweest voor de organisatie bij hoekschoppen etc.? Drie, vier?

• donleone83
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2026 @ 06:42:
[...]

Wat wil je omzetten dan als zelfs de betere koppers hun duels verliezen? Hoeveel verschillende stafleden zijn dit seizoen al verantwoordelijk geweest voor de organisatie bij hoekschoppen etc.? Drie, vier?
Als NEC er keer op keer in slaagt om het zo uit te spelen dat hun beste kopper (Kaplan) gedekt wordt door waarschijnlijk de kleinste man van het veld (Fitz-Jim) maakt het mij niets uit wat je omzet als je maar iets omzet. Desnoods val je terug op ouderwetse mandekking bij corners of zet je iemand extra om Kaplan op te vangen in de zone. Er zijn zat opties. Wat nu gebeurde, werkte duidelijk niet.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Laten we hopen dat Cruijff hier ook snel daadkrachtig optreedt.

XXXVI

• Typhone
  • Laatst online: 21:45

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:47:
[...]

Ja en dat het allemaal maar zo geaccepteerd wordt ook, want het is toch maar een interimmer. Ik heb dit nog nooit gezien sinds ik Ajax kijk. Elke tweede helft zonder uitzondering is een ingekakt zooitje. Dit heerschap presteert slechter dan Heitinga, gooit wedstrijden weg wat jammer is voor het geld (CL) maar beter voor de Europese prestaties die komen gaan. De vervelende balans waar wij als Nederland weer in zitten in Europa.

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 06:06:
En een beetje makkelijk dat Grim dan gaat zeggen dat het plan wel goed was maar de uitvoer niet.
Dat zijn gewoon teksten á la Van Persie en Heitinga. Ik heb Grim hoog zitten als Ajacied maar niet als coach, helaas komt dat onderhand steeds meer uit.

Waar ik ook echt niet tegen kan is dat het steeds maar geaccepteerd wordt. We moeten maar weer leven met een gelijkspel gezien de wedstrijd.
Nee oetlul, je zorgt er zelf voor dat deel wedstrijd zo gaat, daar komt het gelijkspel vandaan. Niet omdat het niet anders kan.

Die acceptatie zie je ineens veel te veel bij Ajax, de lat ligt te laag. Als ik de interviews mag geloven lijken nieuwkomers nog het meest te balen maar de vaste kliek legt zich er alvast bij neer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:28
Ik las dat Grim en Cruijff gezegd hebben dat er geen winnaarsmentaliteit in zit, maar ook dat het geen mannen zijn, omdat ze bij Ajax gewend zouden zijn met driehoekjes uit de duels te blijven, en dat ze niet gewend zijn er voor te moeten knokken.

Als ik vanaf de zijkant kijk zie ik vooral jeugd teams en zeker ook Jong Ajax, die week in week uit moeten knokken, bijv tegen mannen van andere teams in de KKD. Waarmee ik maar zeggen wil dat het niet zo vanzelfsprekend meer is als vroeger, dat de jeugd van Ajax van alles vrij gemakkelijk won.

Zou een andere trainersstaf daar nu zoveel in kunnen veranderen, want ik heb meer en meer het gevoel dat het dieper zit. Wat te denken van de scouting vanuit de jeugd?
Is het dan niet zo dat ze teveel op het spel met bal concentreren, en het winnen van duels zelf wellicht voor verdediging, terwijl verdedigen ook heel erg een kwestie is van het spelen lezen en op het juiste moment instappen.

Ik heb er geen antwoord op, maar werd vooral getriggerd door hetgeen Grim en Cruijff gezegd zouden hebben.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:10
Het probleem zit bij Ajax heel heel erg diep. Van bestuurlijk niveau, scouting, trainers en selectie niveau.

Vooral het niveau van de selectie wat er door komt of wordt aangekocht is in en in triest en top onwaardig. En zie je bijna elke wedstrijd weer terug.
Wanneer heeft Ajax nou een paar wedstrijden dominant voetbal gespeeld niemand weet dit bijna meer.

Jordi moet ergens beginnen en het is alleen maar te hopen dat het lukt de tijd krijgt en geen problemen gaat krijgen op bestuurlijk niveau.

Het gaat een meerjaren plan worden laten we hopen dat het weer wat gaat worden

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35
Ik hoop dat je gelijk hebt. Als het om Feyenoord gaat, ga ik altijd uit van het slechte.

• DutchOwnage
Als het al dun door de broek loopt voor een potje tegen Telstar thuis, de nummer voorlaatst, dan zijn we wel heeeel erg laag gezonken hoor. Ook dit Feyenoord moet in staat zijn gewoon snel die goal te maken en rustig verder uitlopen.

En ik kijk uit naar hopelijk de eerste minuutjes van Sterling.

• LZ86
DutchOwnage schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:30:
Als het al dun door de broek loopt voor een potje tegen Telstar thuis, de nummer voorlaatst, dan zijn we wel heeeel erg laag gezonken hoor. Ook dit Feyenoord moet in staat zijn gewoon snel die goal te maken en rustig verder uitlopen.

En ik kijk uit naar hopelijk de eerste minuutjes van Sterling.
Oh, dat ze snel een goal maken geloof ik wel. Maar dan blijft het daar weer bij en is het billenknijpen omdat ze in de 2e helft altijd enorm onderpresteren

• toolkist
  • Niet online
[...]

Je zet gewoon niet een smurf tegen de beste kopper van de tegenstander. En je grijpt in als je ziet dat het al 2-3 corners op rij niet goed gaat.
Laat staan dat dat nu al 10x fout is gegaan dit seizoen? Leuk dat je je 2-3 beste koppers bij elkaar zet, dan is het als tegenstander nogal makkelijk om de bal ergens anders heen te spelen.... Los van dat zone dekking bij corners echt totaal achterhaald is.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
Russel88 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:09:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Als het om Feyenoord gaat, ga ik altijd uit van het slechte.
Telstar kan een taaie ploeg zijn vind ik.
Ze doen het niet slecht maar ze winnen weinig. De laatste 15 wedstrijden hebben ze 1x gewonnen, 8 gelijke spelen (bron :flashscore)

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als dat een probleem is dan stel je die paar spelers op die wel lengte hebben.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:53:
Ik las dat Grim en Cruijff gezegd hebben dat er geen winnaarsmentaliteit in zit, maar ook dat het geen mannen zijn, omdat ze bij Ajax gewend zouden zijn met driehoekjes uit de duels te blijven, en dat ze niet gewend zijn er voor te moeten knokken.

Als ik vanaf de zijkant kijk zie ik vooral jeugd teams en zeker ook Jong Ajax, die week in week uit moeten knokken, bijv tegen mannen van andere teams in de KKD. Waarmee ik maar zeggen wil dat het niet zo vanzelfsprekend meer is als vroeger, dat de jeugd van Ajax van alles vrij gemakkelijk won.

Zou een andere trainersstaf daar nu zoveel in kunnen veranderen, want ik heb meer en meer het gevoel dat het dieper zit. Wat te denken van de scouting vanuit de jeugd?
Is het dan niet zo dat ze teveel op het spel met bal concentreren, en het winnen van duels zelf wellicht voor verdediging, terwijl verdedigen ook heel erg een kwestie is van het spelen lezen en op het juiste moment instappen.

Ik heb er geen antwoord op, maar werd vooral getriggerd door hetgeen Grim en Cruijff gezegd zouden hebben.
Kort antwoord: ja, daar gaat een trainersstaf veel in kunnen veranderen. Grim is een pannenkoek en moet stoppen met excuses zoeken.

Zijn we de impact van Farioli op de mentaliteit nu al vergeten? En zie ook de eerste berichten uit de jeugd sinds Garcia er is, het is ineens weer een stuk feller en ze worden weer moe. Een andere staf kan daar echt op korte termijn al heel veel verschil in maken.

Lang antwoord:
Er spelen verschillende zaken. Enerzijds simpelweg de mentaliteit van de staf en op trainingen, wat je dan ook weer in het veld zal terugzien. Met een beetje Hollandse nuchterheid en niet te gek doen blijft het vaak een slap zooitje. Niet voor niets waren de trainers die juist wél het fanatisme hadden waar dan vaak lacherig over gedaan werd (Ten Hag bijv.) meer succesvol in het kweken van de juiste mentaliteit.

Daarnaast heb je ook nog zoiets als samenstelling van de groep. Als je iedereen met ervaring en een pitje pit laat vertrekken en je haalt alleen maar lieverdjes die geen kar kunnen trekken dan wordt het een lastig verhaal om vanuit de groep zelf wat pit en strijdlust te verwachten. De voorgaande TD's hebben te weinig gekeken naar de balans in de groep imo, de laatste waarbij dat wel een beetje klopte was Overmars.

Wat de opleiding betreft, driehoekjes maken en uit de duels blijven is goed. Dan kan je werken aan technisch combinatievoetbal en tegenstanders stuk spelen. Maar dat is niet zwart/wit, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Zo ging het in de succesjaren ook altijd, daar was altijd een combinatie van mooi aanvallend voetbal, maar ook werklust en de beuk er in wanneer nodig. Het lijkt er soms echter op alsof ze op het pluche vergeten zijn hoe het vroeger ging en verwachten dat je met alleen maar wat rondtikken de wedstrijden wint.
In die zin moet je opleiden op techniek, tactisch vernuft maar ook je fysiek goed kunnen gebruiken en slimmigheden. Het moet een mooie balans zijn en ik vraag mij oprecht af hoe goed at nu in een beleid gevormd is en in hoeverre de trainers van voldoende niveau zijn en bezig met spelers naar de top brengen volgens dat beleid.

Maar los daarvan is er ook een algemeen mentaliteitsprobleem, niet alleen bij Ajax. Hoe vaak hoor je nog dat een speler ontevreden is en zich daarom koste wat kost omhoog wil knokken? Dat hij er alles aan doet en van zonsopgang tot zonsondergang traint om beter te worden?
Je leest tegenwoordig vaker dat men vindt de kans niet te krijgen en gaat dan verder kijken, je moet met een dik salaris en garantie op speelminuten komen anders hebben de grotere talenten er al geen zin meer in. Vaak ook gevoed door zaakwaarnemers die pretenderen wel een beter plekje voor ze te kunnen krijgen en dan verdienen ze nog meer ook, maar sportief gezien is dat zelden een stap vooruit.

Ik las eenzelfde soort interviews met de jeugd die nu vanwege de komst van Garcia ineens weer zin heeft om voluit te trainen en vechten voor de plek, want bij Weijs was de motivatie er al uit.
Nu kan dat natuurlijk aan Weijs gelegen hebben maar ik vind het knap zorgelijk dat je in een half seizoen al geen zin meer hebt om voor je plek te knokken en dat er een nieuwe trainer voor nodig is om die motivatie terug te vinden. Dan ben je gewoon een slappe tube wat mij betreft. En ook daar zit gewoon een probleem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Dat hele ervarings- en mentaliteitargument komt vooral ter tafel wanneer de coach tactisch wordt afgetroefd. Dan kan ie de schuld buiten zichzelf leggen.
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:37:
[...]

Dat zijn gewoon teksten á la Van Persie en Heitinga. Ik heb Grim hoog zitten als Ajacied maar niet als coach, helaas komt dat onderhand steeds meer uit.
Zoals vooraf voorspeld. Als je de 60 bent gepasseerd en RKC is de hoogst geklasseerde club uit je carrière dan zegt dat alles. Prima om drie wedstrijden interim de honeurs waar te nemen. Nu wordt de tweede plek op het spel gezet door weer een explosie van onkunde aan te stellen. Schreuder, Heitinga, Schip en nu Grim is toch wel een rijtje met bar slechte trainers zeg 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 22-02-2026 12:10 ]

XXXVI

• D-e-n
ephymerous schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:08:
Dat hele ervarings- en mentaliteitargument komt vooral ter tafel wanneer de coach tactisch wordt afgetroefd. Dan kan ie de schuld buiten zichzelf leggen.
Dat is een veel voorkomend fenomeen. En het wordt vaak ook gebruikt om maar niet te hoeven erkennen dat er kwaliteit ontbreekt. Dat zie je bij Oranje nogal eens.

• LZ86
D-e-n schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:16:
[...]

Dat is een veel voorkomend fenomeen. En het wordt vaak ook gebruikt om maar niet te hoeven erkennen dat er kwaliteit ontbreekt. Dat zie je bij Oranje nogal eens.
Yup. Ajax heeft gewoon te weinig kwaliteit in de selectie op belangrijke plekken. Dat breekt ze op.

Net zoals Feyenoord (minder, maar nu net zo ernstig door al die blessures).

PSV heeft een kwalitatief bredere selectie. Dat levert ze het kampioenschap op

• Gonadan

Gonadan

Het ervarings- en mentaliteitsargument is meestal niet omwaar, maar men doet vaak alsof je daar als trainer niets aan kunt doen en dat is wel onwaar.
Alleen wanneer het niet in de groep zit moet het 100% uit de staf komen, en dat is een stuk lastiger. Een echt goede staf kan dat, der huidige niet.

En als interim is het natuurlijk ook altijd lekker makkelijk om te doen alsof je alles maar zo gekregen hebt en niet hoeft te bouwen. Maar nog even en de interim zit er langer dan de hoofdtrainer er zat.

In die zin vraag ik mij ook sterk af of de opdracht vanuit Ajax wel slim was. Als je eerst tot de winterstop zegt en daarna wordt het alsnog tot einde seizoen dan wacht Grim ook lekker af.
Je zou toch denken dat iedereen er wel van doordrongen is dat de tweede plek het enige is wat telt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:38:
Het ervarings- en mentaliteitsargument is meestal niet omwaar, maar men doet vaak alsof je daar als trainer niets aan kunt doen en dat is wel onwaar.
Alleen wanneer het niet in de groep zit moet het 100% uit de staf komen, en dat is een stuk lastiger. Een echt goede staf kan dat, der huidige niet.
Wat een staf kan doen is het zodanig instrueren dat de ervaring er minder toe doet. Van Gaal bijvoorbeeld was daar een meester in: jonge elftallen zodanig voorbereiden op een wedstrijd dat ze weten wat te doen in situatie X en situatie Y. En als het beter staat dan weten spelers ook beter wat ze moeten doen. Dan verzaken ze ook een stuk minder want het is duidelijk wie die vrije man moet oppakken.

• LZ86
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:38:

En als interim is het natuurlijk ook altijd lekker makkelijk om te doen alsof je alles maar zo gekregen hebt en niet hoeft te bouwen. Maar nog even en de interim zit er langer dan de hoofdtrainer er zat.

In die zin vraag ik mij ook sterk af of de opdracht vanuit Ajax wel slim was. Als je eerst tot de winterstop zegt en daarna wordt het alsnog tot einde seizoen dan wacht Grim ook lekker af.
Je zou toch denken dat iedereen er wel van doordrongen is dat de tweede plek het enige is wat telt?
het is toch te begrijpen? Cruijff kwam eraan, Kroes ging exit. Om dan toch weer een trainer aan te stellen zou raar zijn. Timing was knullig van de overgang en het opstappen van Kroes icm de winterse trasnferperiode.

Om dan een verloren seizoen (wie had verwacht dat Feyenoord zo bizar hard zou instorten) proberen te redden door in het midden met geld te smijten door een interim TD zou ook slecht gevallen zijn.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Bao_mi1 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 19:12:
Het is weer vermakelijk om de laatste berichten hier te lezen. Zijn er eigenlijk ook fans hier die wel blij zijn over hoe het bij hun cluppie gaat of is het overal dikke ellende?
Eerste helft steevast schelden... :+

Héél af en toe de tweede helft ook. :+

Het is wel bijzonder, vrijwel heel de eerste helft van het seizoen zonder eerste spits(en) kunnen spelen, en er dan na de helft van het seizoen pas weer over kunnen beschikken.

En dan komen er twee in, en scoren ze ook nog allebei. O+

[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 22-02-2026 13:22 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:07:
[...]

het is toch te begrijpen? Cruijff kwam eraan, Kroes ging exit. Om dan toch weer een trainer aan te stellen zou raar zijn. Timing was knullig van de overgang en het opstappen van Kroes icm de winterse trasnferperiode.
Je versimpelt het nu wel heel erg. Heitinga ging en Grim kwam er in, maar onbekend hoe lang. Liefst niet te lang werd gezegd.
Kroes ging er uit, onbekend wie kwam. Later geruchten van Cruijff maar heel lang onzekerheid en daarmee ook alle verdere besluiten aangesteld.

Dat je niet op tijd voor de winterstop een TD ging hebben was eigenlijk allang te voorspellen als je er goed over nadacht, maar Kroes ging toch nog even gauw Grim er neer zetten. Wat prima was voor een paar wedstrijden maar niet het resterende seizoen. Ik vind dat ze daar achteraf gezien beter over na hadden moeten denken en moeten ingrijpen. Dat steeds maar weer meubilair naar voren schuiven wordt het niet beter van.
Om dan een verloren seizoen (wie had verwacht dat Feyenoord zo bizar hard zou instorten) proberen te redden door in het midden met geld te smijten door een interim TD zou ook slecht gevallen zijn.
Dat Feyenoord ging instorten was evident, dat riep ik vooraf al steeds en blijf ik herhalen, ondanks dat het voor sommigen toch steeds weer een verrassing blijft. ;)
Daarnaast moet je als Ajax zijnde met deze selectie gewoon tweede worden, anders ben je gewoon niet goed bezig als staf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:25:
[...]

Je versimpelt het nu wel heel erg. Heitinga ging en Grim kwam er in, maar onbekend hoe lang. Liefst niet te lang werd gezegd.
Kroes ging er uit, onbekend wie kwam. Later geruchten van Cruijff maar heel lang onzekerheid en daarmee ook alle verdere besluiten aangesteld.

Dat je niet op tijd voor de winterstop een TD ging hebben was eigenlijk allang te voorspellen als je er goed over nadacht, maar Kroes ging toch nog even gauw Grim er neer zetten. Wat prima was voor een paar wedstrijden maar niet het resterende seizoen. Ik vind dat ze daar achteraf gezien beter over na hadden moeten denken en moeten ingrijpen. Dat steeds maar weer meubilair naar voren schuiven wordt het niet beter van.

[...]

Dat Feyenoord ging instorten was evident, dat riep ik vooraf al steeds en blijf ik herhalen, ondanks dat het voor sommigen toch steeds weer een verrassing blijft. ;)
Daarnaast moet je als Ajax zijnde met deze selectie gewoon tweede worden, anders ben je gewoon niet goed bezig als staf.
Hoe was dat precies evident? We stonden tot eind oktober voor op PSV.. en een nog groter gat met de rest. Met goed spel en veel goals. Daarna is het plots helemaal in elkaar gestort (en zijn de blessures ook weer begonnen)

Toen waren er niet veel ronden meer tot de winterstop. En Ajax speelde al het hele seizoen kut met her en der een puntje gestolen waar ze er 0 verdienden. Ik had m inderdaad niet aan zien komen dat Feyenoord en Ajax ineens weer in een dikke strijd om p2 konden komen (laat staan dat er een 3e ploeg bijzat die met het been heen kon gaan, en al helemaal dat dit NEC is en geen AZ)

ik denk dat die paar winsten voor de winterstop wel wat zand in de ogen heeft gestrooid van Ajax. Want het spel is nog net zo matig als onder Heitinga. De enige constante factoren in je elftal zijn Baas en Godts. De rest is wisselvallig of gewoon ongeschikt voor wat Ajax normaal is.

Verder snap ik de organisatie wel dat je Cruijff nu de tijd geeft alles en iedereen te leren kennen zodat ie in de zomer onderbouwde beslissingen kan nemen over posities. Al denk ik niet dat Cruijff de verlosser gaat zijn. Op puur zijn palmares had ie nooit aangesteld geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 22-02-2026 13:51 ]

• Harribo
Groningen was gewoon beter dan Twente Maar ze weten het gewoon weg te geven. Ook een talent.
En dat terwijl dat Twente ook nog eens heel matig speelt.
Het is gewoon niet de periode van Groningen

• carpebios
  • Laatst online: 20:05
Harribo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:36:
Groningen was gewoon beter dan Twente Maar ze weten het gewoon weg te geven. Ook een talent.
Stop eens met praten over andere clubs dan Ajax!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Wow, hoe maakte ze daar geen 2-2?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:35:
[...]

Hoe was dat precies evident? We stonden tot eind oktober voor op PSV.. en een nog groter gat met de rest. Met goed spel en veel goals. Daarna is het plots helemaal in elkaar gestort (en zijn de blessures ook weer begonnen)

Toen waren er niet veel ronden meer tot de winterstop. En Ajax speelde al het hele seizoen kut met her en der een puntje gestolen waar ze er 0 verdienden. Ik had m inderdaad niet aan zien komen dat Feyenoord en Ajax ineens weer in een dikke strijd om p2 konden komen (laat staan dat er een 3e ploeg bijzat die met het been heen kon gaan, en al helemaal dat dit NEC is en geen AZ)
Simpel, ver boven je kunnen presteren is niet vol te houden en Van Persie is een ingeleid projectiel. Ik heb dat al vaak genoeg uitgelegd, blijf niet aan de gang. :)
ik denk dat die paar winsten voor de winterstop wel wat zand in de ogen heeft gestrooid van Ajax. Want het spel is nog net zo matig als onder Heitinga. De enige constante factoren in je elftal zijn Baas en Godts. De rest is wisselvallig of gewoon ongeschikt voor wat Ajax normaal is.
Absoluut, het is ver onder het niveau wat je zou moeten nastreven bij Ajax. Ik denk dat iedereen dat wel met je eens is. En dan nog moet je gewoon meestrijden om plek twee.
Verder snap ik de organisatie wel dat je Cruijff nu de tijd geeft alles en iedereen te leren kennen zodat ie in de zomer onderbouwde beslissingen kan nemen over posities. Al denk ik niet dat Cruijff de verlosser gaat zijn. Op puur zijn palmares had ie nooit aangesteld geweest.
Nu de situatie is zoals hij is kan je niet veel anders meer dan rust bewaren en hopen op een goede zomer. Grim zit er nu eenmaal, die nu er nog uit gooien is te laat, had je veel eerder over na moeten denken.

En ik moet het inderdaad ook nog maar zien met Cruijff. Vooralsnog is het niet meer dan de zoveelste blaaskaak met mooie praatjes.
Dat maakt hem niet per se ongeschikt maar ik ga er geen geld op zetten dat hij de redder gaat zijn. Ik wacht rustig af. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Groningen is de hel voor mijn pool. Elke keer als ik denk dat het niets wordt pakken ze ineens punten en elke keer als ik denk dat er kansen liggen dan doen ze zoiets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:01:
[...]

Groningen is de hel voor mijn pool. Elke keer als ik denk dat het niets wordt pakken ze ineens punten en elke keer als ik denk dat er kansen liggen dan doen ze zoiets.
Groningen speelt leuk voetbal. Maar ze maken het telkens niet af.
Scorend vermogen is een dingetje. Als ze daar iets scherper in waren hadden ze ook meegedaan om plek 2. Het spel is er goed genoeg voor.

• carpebios
Gisteren 6 minuten bij Ajax, nu 3 minuten na heel veel tijdgerek.

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:05:
Waarom begin je nu weer over Ajax? oOo

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Waarom begin je nu weer over Ajax? oOo
Dit is toch het grote Amsterdam topic?

• LZ86
Waarom is de pot van Feyenoord zo laat trouwens?

• Harribo
carpebios schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:05:
Zoveelste wedstrijd van Groningen waarin ze achter staan en er maar 3 minuten bij komen.
Het is gewoon de ongelukkige periode waarin Groningen zit en waarin veel tegen zit

Twente zeer matig maar Groningen gaf de doelpunten cadeau. Twente mag als bedankje wel geld over maken naar Groningen.
Och wat zijn ze blij in Twente... Kunnen ze weer denken dat ze goed zijn :p

Van Bergen mistte veel kansen.
Heerenveen heeft wél een scorende spits gekocht, die hadden wij ook wel kunnen gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 22-02-2026 14:12 ]

• carpebios
LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:09:
Tegen 10 man ging het niet zo lekker, dus ze hebben nog wat extra rust nodig /S

Nee geen idee eigenlijk, wel bijzonder zo laat nog, terwijl de rest om half 3 is.

• carpebios
Harribo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:11:
[...]

Zoveelste wedstrijd van Groningen waarin ze achter staan en er maar 3 minuten bij komen.
Het is gewoon de ongelukkige periode waarin Groningen zit en waarin veel tegen zit

Twente zeer matig maar Groningen gaf de doelpunten cadeau. Twente mag als bedankje wel geld over maken naar Groningen.
Och wat zijn ze blij in Twente... Kunnen ze weer denken dat ze goed zijn :p

Van Bergen mistte veel kansen.
Heerenveen heeft wél een scorende spits gekocht, die hadden wij ook wel kunnen gebruiken
Dat laatste schot had met een goede spits er gewoon zo in kunnen vliegen, dan heb je tenminste nog een punt, maar het was niet best inderdaad.

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:07:
[...]

Dit is toch het grote Amsterdam topic?
Wat heb je toch een zwaar leven. :D

Ja het gaat vaak over Ajax maar dat is als Ajacied niet de wens hoor. Als wij erover beginnen is er meestal weer een zaadpot met puntverlies geweest, en anders begint er meestal een Feyenoorder over die de aandacht liever van de eigen malaise afkeert. Wij hebben het op het moment ook liever over andere clubs hoor, dus kom maar met je verfrissende onderwerpen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:16:
[...]

Wat heb je toch een zwaar leven. :D

Ja het gaat vaak over Ajax maar dat is als Ajacied niet de wens hoor. Als wij erover beginnen is er meestal weer een zaadpot met puntverlies geweest, en anders begint er meestal een Feyenoorder over die de aandacht liever van de eigen malaise afkeert. Wij hebben het op het moment ook liever over andere clubs hoor, dus kom maar met je verfrissende onderwerpen. :)
Nou, zelfs tijdens wedstrijden van PSV gaat het over Ajax, dus volgens mij hebben de Ajacieden vooral een zwaar leven ;)

• Harribo
carpebios schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:15:
[...]

Dat laatste schot had met een goede spits er gewoon zo in kunnen vliegen, dan heb je tenminste nog een punt, maar het was niet best inderdaad.
Yup. Het is de jeugdigheid van dit Groningen.
Toch, al die jonge jongens die ons oa in de Eredivisie houden, vroeg of laat betaalt zich dat uit.
Groningen spendeert geen miljoenen aan een oudere speler, dit is een goede financiële basis.

Als die jonge spelers allemaal iets beter worden, heb je goud in handen.
Bijvoorbeeld die van der Werf, die heeft iets creatiefs. Als die nog wat volwassener wordt...

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 22-02-2026 14:24 ]

• Harribo
LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:09:
Denk dat elke club wel aan de beurt komt. Heb de afgelopen tijd al een paar keer Groningen om 2100u gezien. Of op een 16.45 zondag

• Harribo
carpebios schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:20:
[...]
Ajacieden vooral een zwaar leven ;)
Met zo'n management en beleid zeker.

• Harribo
carpebios schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:57:
[...]

Wow, hoe maakte ze daar geen 2-2?
Tja zeg het maar...
Aan de andere kant heb ik mij ook wel verbaasd over Lammers van Twente. Kreeg gewoon 3x de bal in zijn voeten, 3x niet onder controle

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:25:
[...]

Denk dat elke club wel aan de beurt komt. Heb de afgelopen tijd al een paar keer Groningen om 2100u gezien. Of op een 16.45 zondag
Alles voor de TV, de supporters doen er niet toe. Als ik naar de thuiswedstrijden Ajax kijk, vorige week za avond (20:00), deze week za avond (21:00), komende drie thuiswedstrijden (21:00 (2x), 20:00 (1x)) en dan nog bij godsgratie een keertje zondagmiddag (wel om 16:45).

Zondag half drie voetballen lijkt eerder uitzondering dan regel.
offtopic:
Oh volgens mij hebben we om 20:00 op een zondag avond geprobeerd tegen Groningen te spelen dat is toen afgelast door vuurwerk door de F side.

[ Voor 12% gewijzigd door PolarBear op 22-02-2026 15:06 ]

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:20:
[...]

Nou, zelfs tijdens wedstrijden van PSV gaat het over Ajax, dus volgens mij hebben de Ajacieden vooral een zwaar leven ;)
Nou best wel. Toen gisteren PSV op stond op de verjaardag waar ik gisteren was werd er tijdens de wedstrijd ineens op curling overgeschakeld. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Hoe gaat kowet nu ineens weer voetballen? Staat Pasveer weer te grabbelen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:58
PSV wil graag een woordje met je spreken :+

WoT stats

• DutchOwnage
ElPaco schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:28:
[...]

PSV wil graag een woordje met je spreken :+
Zo'n offday heeft iedere club minstens wel 1 keer per seizoen. PSV nu 2 keer, maar die 2e snap ik wel. Zo'n straatlengte voor, probeer dan de motivatie maar eens vast te houden.

Ik ga er gewoon van uit dat Feyenoord vanavond zonder al te veel moeite de punten pakt. Als je de basiself nu weer ziet. Zou toch echt geen probleem moeten zijn.

Sterling gaat zowiezo minuten maken hoor ik. Ben benieuwd, wel leuk hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 22-02-2026 19:42 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
JAAAA 4-0 WINNEN

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35
Smal, 0 minuten gespeeld sinds de winterstop vanwege een blessure en hij start in de basis.
Bos staat linksbuiten. Waarom is het zo moeilijk om normaal te doen.
Maar ja, hup Feyenoord.

• LZ86
Belachelijke opstelling linksbuiten.

Ik ga niet kijken maar ik hoop het beste

• donleone83
Drie linksbuitens op de bank waarvan twee fit en je start met Jordan Bos daar? Van Persie begint in zijn onnavolgbaarheid steeds meer op Van Basten te lijken.

• donleone83
Tuurlijk.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:07

Agent47

I always close my contracts.

Ja ja :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• DutchOwnage
Ow jee O-)

Ik zou niet meer jinxen...

• D-e-n
Van Persie rot op

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:28
Zo niet verassend, paar grote kansen gecreëerd, dus dan krijg je m om de oren ... Verschrikkelijk dit.

• sNielz123
  • Laatst online: 22:15
Beste Robin. Niet alles wat PSV voordoet is goed.

• carpebios
Telstar een makkie natuurlijk!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:56
Het is echt iedere keer het zelfde, fe tegenstander scoort zo kinderlijk eenvoudig.

• sNielz123
  • Laatst online: 22:15
Wij weten wel beter he 😁

• carpebios
sNielz123 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:16:
[...]

Wij weten wel beter he 😁
Helaas wel ja! Wat een afgang was dat zeg.

• D-e-n
piotr123 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:16:
Het is echt iedere keer het zelfde, fe tegenstander scoort zo kinderlijk eenvoudig.
En dat is gewoon een kwestie van organisatie. Het gemiddelde bierelftal wordt beter neergezet dan Feyenoord

• DutchOwnage
Jezus ja hoor. Idd weer hetzelfde gezeik. Wij raken weer lekker van slag bij de achterstand. Telstar gaat leuker meedoen en het wordt weer billen knijpen. Had het kunnen weten.

• Gonadan

Gonadan

Tijd zat toch nog? Gewoon rustig blijven voetballen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:18:
Ik hoop het voor Feyenoord. Ik dacht dat ook toen ze tegen ons voor kwamen, dat komt nog wel goed, en toen vloog de 2e erin!

• donleone83
Dit Feyenoord is gewoon kinderlijk eenvoudig te verdedigen als je lekker op eigen helft gaat hangen. Te weinig creativiteit en op Hadj-Moussa na niemand die een man kan uitspelen. Verder veel te weinig felheid en te weinig druk op de bal. Als je de verbetenheid van NEC gisteren zag met Linssen en Chery… wereld van verschil.

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:20:
Dit Feyenoord is gewoon kinderlijk eenvoudig te verdedigen als je lekker op eigen helft gaat hangen. Te weinig creativiteit en op Hadj-Moussa na niemand die een man kan uitspelen. Verder veel te weinig felheid en te weinig druk op de bal. Als je de verbetenheid van NEC gisteren zag met Linssen en Chery… wereld van verschil.
En Moussa geeft ook vaker niet dan wel thuis tegenwoordig

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:18:
Dat lukt dus nooit meer bij Feyenoord

• DutchOwnage
Weer een mazzeltje tegen 10 man

• carpebios
Tuurlijk, daar is de penalty weer.

Pagina: 1 ... 195 ... 218 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken