Kitolano zie ik nu alweer bijna 4 jaar wekelijks voetballen (mits fit).
Hij begon echt zeer sterk bij ons (22/23 was hij fenomenaal). Toen miste hij ook geen wedstrijd. Ook 23/24 was sterk, totdat hij maart 2024 geblesseerd raakt. 24/25 was zwak maar sinds dit seizoen zien we weer de oude Kitolano terug. Het is voor ons echt een topspeler. Of hij bij Feyenoord kan slagen weet ik niet, maar ik had de opmars van Valente ook totaal niet verwacht. Aan zijn mentaliteit ligt het niet. En vergeet ook niet dat hij nog maar 24 jaar is. Statistieken moet je ook niet perse naar kijken bij deze spelers, het is geen man van de goal of assist, het is eerder een mannetjesputter. Wouters scoorde ook niet veel...
Ik denk dat je de gok zeker kunt wagen, Feyenoord zijnde. Probleem voor Feyenoord zal zijn dat Sparta niet meer het Sparta van 5 jaar geleden is. Onder de miljoen kun je het vergeten. Terwijl we vroeger spelers met langdurige contracten zelfs voor een appel-en-een-ei wegdeden.
Het is ook een rekensom; Sparta kijkt ook naar de TV ranglijst. Daarop staan we nu 8e. Als NEC (nu 9e op de TV ranglijst) 7 plaatsen boven Sparta eindigt gaan de Nijmegenaren over Sparta heen en dat scheelt 1.2 miljoen aan TV-gelden. Aangezien NEC misschien wel 4e of 5e wordt is er Sparta alles aan gelegen om minimaal 10e te worden. En met een verkoop van Kitolano (en/of Lauritsen) in de winterstop kan je zomaar een paar plekken zakken op de ranglijst.. Dan vang je dus misschien een paar ton maar als je daarna 12e wordt en NEC gaat over je heen kost het dus meer geld dan het oplevert.. Daar komt dus ook de vraagprijs voor Lauritsen en/of Kitolano vandaan...
Je moet je (als Feyenoord) afvragen of je nu een miljoen moet uitgeven voor een speler die je over een paar maanden gratis op kunt pikken...
/edit verdieping van TV ranglijst:
NEC is onze enige "uitdager" voor plek 8 op de TV-ranglijst. Stijgen doen we niet (behalve als we zes plekken boven Heerenveen eindigen, maar dat lijkt me sterk).
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u4kCroYsA7qnsSKXgk4vrLyR.jpg?f=user_large)
De rest van de clubs (Go Ahead, Groningen, Fortuna) gaan vooralsnog ons niet voorbij (of we moeten 15e worden ofzo)...
[
Voor 48% gewijzigd door
FreakNL op 26-01-2026 15:25
]