[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 172 ... 203 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:53
Ligt echt niet aan Graz hoor, RvP is gewoon een super goede trainer!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
carpebios schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:20:
[...]

Maar een VAR die rood geeft, ho maar!
Ja toch... Je had er weinig aan gehad. Psv verprutste het zelf wel zonder hulp van de scheidsrechter.

Ik kreeg ook wel het idee dat Newcastle de wedstrijd van hun seizoen speelde.
Zat te kijken... In de CL heeft Arsenal slechts 2 tegendoelpunten en daarna komt Newcastle met slechts 6. Dus scoren was al heel moeilijk

• Harribo
carpebios schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:21:
Ligt echt niet aan Graz hoor, RvP is gewoon een super goede trainer!
Ik heb Kroes laten weten dat hij van mij nog wel even mag blijven zitten mits verbetering de komende maanden

• carpebios
Harribo schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:22:
[...]

Ja toch... Je had er weinig aan gehad. Psv verprutste het zelf wel zonder hulp van de scheidsrechter.

Zat te kijken... In de CL heeft Arsenal slechts 2 tegendoelpunten en daarna komt Newcastle met slechts 6. Dus scoren was al heel moeilijk
Klopt, PSV gaf zelf 3 assists en scoorde zelf 0. Gelukkig zag Bosz hele positieve dingen. Soort Trumpiaanse uitspraak.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Harribo
mavaros schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:19:
Wat een geklaag.

Feyenoord rolt dat Sturm Graz voorlopig op. 2-0 is niet slecht ofzo.
2-0 niet maar Graz wel
Maar ok... Win is win

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lekker laat dat balletje maar rond gaan.

• Harribo
carpebios schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:23:
[...]

Klopt, PSV gaf zelf 3 assists en scoorde zelf 0. Gelukkig zag Bosz hele positieve dingen. Soort Trumpiaanse uitspraak.
Op de training zeker :p
Trainers geneuzel

• carpebios
Ziet er niet best uit zeg, mag ik dat zeggen?

• Harribo
carpebios schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:25:
Ziet er niet best uit zeg, mag ik dat zeggen?
Ja dat kan nu wel veilig, iedereen is hier toch al vertrokken

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:32
Kijk goed, de keeper van Feyenoord is geen wereldkeeper, maar doet wel gewoon netjes zijn ding.

Gisteren bij PSV was het elke keer maar billenknijpen wat voor fratsen de keeper nu weer ging uithalen.

• carpebios
Ach ja, winst is winst. Gelukkig pakken Ajax en Feyenoord wel de punten.

• carpebios
mavaros schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:29:
Kijk goed, de keeper van Feyenoord is geen wereldkeeper, maar doet wel gewoon netjes zijn ding.

Gisteren bij PSV was het elke keer maar billenknijpen wat voor fratsen de keeper nu weer ging uithalen.
Je vergeet de verdediging nog.

• DutchOwnage
  • Nu online
Dit was gewoon de ideale tegenstander om wat vertrouwen op te doen. Geen waarde aan hechten verder want dat Graz ontstijgt het niveau van de KKD nauwelijks.

Maar goed, hopelijk is dit een voorzichtige stap naar wat betere tijden...

• Harribo
Valente is wel belangrijk vandaag weer zie ik.
Soort Frenkie de Jong achtige speelstijl... Ballen onderscheppen, zich overal aanbieden en het spel verleggen etc

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:01
Die Borges geeft echt nooit de goede laatste pass he. Jemig zeg wat een niveau van 11mil.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Borges waant zich al een echte vedette. Balletje achter het standbeen langs enzo. Man man man

per aspera ad astra

• DutchOwnage
  • Nu online
Harribo schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:31:

Soort Frenkie de Jong achtige speelstijl...
Dat vindt ik dus ook. Echt een genot om naar te kijken.

• Harribo
Soulizer schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:31:
Die Borges geeft echt nooit de goede laatste pass he. Jemig zeg wat een niveau van 11mil.
Waardeloos die Borges

Nee serieus ik vind hem deze wedstrijd niet zo slecht alleen zijn voorzetten moeten beter, dat zeker.
Wil ik er ook bij vermelden dat alleen Ueda bij de goal tussen 4 verdedigers aanvallend wel erg pover is

[ Voor 31% gewijzigd door Harribo op 22-01-2026 20:34 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Borges, wat een vedette!

[ Voor 4% gewijzigd door LAD93 op 22-01-2026 20:33 ]

per aspera ad astra

• Soulizer
Zitten we net die gozer af te maken. Scoort ir ineens :X

• Harribo
Soulizer schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:33:
[...]

Zitten we net die gozer af te maken. Scoort ir ineens :X
De staf leest hier mee bij ons. Dat wordt doorgespeeld naar de spelers op het veld.
Reactie he

• carpebios
Oei. Martens werd ook ontslagen na een 6-0 overwinning….

• mavaros
  • Laatst online: 11:32
Feyenoord begon zelfs galleryspel te spelen. Wie had dat ooit van de Rotterdammers verwacht op dit moment.

• Harribo
Nou toch mooi 3-0...

Nu zometeen onze Nederlandse hoop in bange Europese dagen... Go Ahead

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Dat je de counter bij de 2-0 eigenlijk enorm om zeep helpt maar alsnog scoort en dat de 3-0 voort komt uit Larin of all places die een sprintduel wint zegt genoeg, maar al was het tegen de F'jes van de amateurclub om de hoek hier, het maakt me even niks uit. Prima zo hoor.

• Harribo
Go ahead... Tjongejonge... Wat een gepruts in de eigen 16. 1-0 voor Nice
Lijkt Psv wel, wat naïef

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:46
Kak, ben je eigenlijk de betere, maar door gebrek aan kwalitatieve afrondingen sta je 2-0 achter.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:30
Quad schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:43:
Kak, ben je eigenlijk de betere, maar door gebrek aan kwalitatieve afrondingen sta je 2-0 achter.
Spelen best leuk inderdaad, maar dan is het uiteindelijk gewoon naief/domme fouten. Zo'n Breum kan overigens wel een niveau hoger aan....

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Harribo schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:12:
Go ahead... Tjongejonge... Wat een gepruts in de eigen 16. 1-0 voor Nice
Lijkt Psv wel, wat naïef
Dit dan |:(

Twente komt eraan!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is er in Utrecht aan de hand?
Wedstrijd is uitgesteld om veiligheidsredenen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Harribo
Quad schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:43:
Ja helemaal geen killers voorin. Alles wordt breed getikt. 13 in een dozijn spelers.
Je hebt toch spelers als type Hadj Moussa oid nodig voor het verschil. Dit team bestaat uit teveel spelers die mee spelen maar geen verschil maken.
Armoedig

• Harribo
Gunner schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:47:
Iets op de tribune las ik

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:49
Gunner schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:47:
“Fans” zonder kaarten in het uitvak
Edit: en ook in Nice is het niet helemaal lekker gegaan qua “supporters”

https://x.com/GFFN/status/2014437335153168491

[ Voor 22% gewijzigd door J-roenn op 22-01-2026 21:54 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

J-roenn schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:49:
[...]

“Fans” zonder kaarten in het uitvak
Edit: en ook in Nice is het niet helemaal lekker gegaan qua “supporters”

https://x.com/GFFN/status/2014437335153168491
Jeetje wat een zooitje.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vld1989 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:45:
Dat je de counter bij de 2-0 eigenlijk enorm om zeep helpt maar alsnog scoort en dat de 3-0 voort komt uit Larin of all places die een sprintduel wint zegt genoeg, maar al was het tegen de F'jes van de amateurclub om de hoek hier, het maakt me even niks uit. Prima zo hoor.
Niemand die zich dat over een maand nog herinnert, winst is winst zeker in Europa

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:22:

Dat viel nou ook wel weer mee.

• toolkist
  • Niet online
Is die Gouveia niet de directe tegenstander van Deijl? :+

[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 22-01-2026 22:22 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:43
Wat een waardeloze scheids bij Utrecht. Eerste goal hinderlijk buitenspel, 2de goal was absoluut geen penalty. De VAR keek er beide keren niet eens naar

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou, Utrecht wordt flink genaaid vanavond. Ik ben geen Utrecht-fan (net terug uit Newcastle) maar die eerste goal was volgens mij hinderlijk buitenspel en die 2e was een schwalbe. De VAR slaapt denk ik al.

Dat betekent, stam + t .

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:33
@Apache4u Die eerste goal is geen offside door die verdediger die naast/naar de bal gaat.

De tweede is geen schwalbe, knieën raken elkaar.

@J-roenn Fans hadden allemaal wel een kaart, anders geraakten ze niet aan het stadion.
Aan het stadion was er nog een overbodige ID controle.
Sommigen hebben deze geskipt toen een Utrecht steward een poort had opengezet. De <knip> heeft dan iedereen (inclusief ouderen en kinderen) uit het vak geklopt.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2026 10:09 . Reden: Dergelijke termen laten we achterwege ]

Verwijderd

KweNi schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:05:
@Apache4u Die eerste goal is geen offside door die verdediger die naast/naar de bal gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJbJfcycawr-x0x9e0eV7D2D4d8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LyBFMtfzOPEVNretaEZ8utT4.png?f=user_large

• KweNi
@Verwijderd de verdediger heeft een goed zicht op de bal en wilt de bal spelen, maar trapt naast de bal. Door die actie heft hij het buitenspel op.
clearing the ball (e.g. by kicking or heading it)
If the pass, attempt to gain possession or clearance by the player in control of the ball is inaccurate or unsuccessful, this does not negate the fact that the player ‘deliberately played’ the ball.

The following criteria should be used, as appropriate, as indicators that a player was in control of the ball and, as a result, can be considered to have ‘deliberately played’ the ball:

The ball travelled from distance and the player had a clear view of it
The ball was not moving quickly
The direction of the ball was not unexpected
The player had time to coordinate their body movement, i.e. it was not a case of instinctive stretching or jumping, or a movement that achieved limited
contact/control
A ball moving on the ground is easier to play than a ball in the air

Verwijderd

KweNi schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:19:
@Verwijderd de verdediger heeft een goed zicht op de bal en wilt de bal spelen, maar trapt naast de bal. Door die actie heft hij het buitenspel op.
[...]
Die regel valt of staat bij het aanraken van de bal en zoals jij zelf zegt die mist hij.

• KweNi
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:02:
[...]

Die regel valt of staat bij het aanraken van de bal en zoals jij zelf zegt die mist hij.
Nee hoor, er staat "If the pass, attempt to gain possession or clearance by the player in control of the ball is inaccurate or unsuccessful"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 07:47:
[...]

Ja, het feit dat er een bal tussenzit maakt het geen 'clear and obvious' error dus doet de VAR niks, ook al neig ik ook meer naar rood.
Dat is altijd een beetje het kromme vind ik. Nu is het niet zo erg, maar als hij de bal op vijf centimeter mist is het ineens diepdonker rood.

Dat je been na een actie ergens heen moet is algemene bekend, dus daar houd je maar rekening mee. Als je de actie niet kan doen zonder daarna met je noppen in een tegenstander te eindigen dan moet je de actie misschien maar gewoon niet doen, of een eventuele rode kaart gewoon accepteren.

Hetzelfde met die acties waar iemand op een been stapt om het evenwicht te bewaren. Dat kan dan zogenaamd niet anders maar snap je alleen als je gevoetbald hebt. Bullshit, je hoeft die noppen echt niet in een been te zetten. Dat kan er ook naast en als het echt niet gaat kan je ook gewoon nog omrollen, dat doen voetballers toch al zat.

Ik snap best dat het soms uit reflex kan gebeuren, maar dat onderscheid is niet te maken. Wil je dat accepteren dan moet je het gewoon altijd accepteren. Wees dan consequent en zeg dat noppen in een been nu eenmaal bij voetbal horen en dat mede daarom scheenbeschermers uitgevonden zijn. (iets wat ik sowieso wel zou kunnen waarderen, dan ben je ook van die knurften af die het stoer vinden om zonder te spelen)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:27:
[...]

Dat is altijd een beetje het kromme vind ik. Nu is het niet zo erg, maar als hij de bal op vijf centimeter mist is het ineens diepdonker rood.

Dat je been na een actie ergens heen moet is algemene bekend, dus daar houd je maar rekening mee. Als je de actie niet kan doen zonder daarna met je noppen in een tegenstander te eindigen dan moet je de actie misschien maar gewoon niet doen, of een eventuele rode kaart gewoon accepteren.
Dat kun je ook omdraaien. Als je de bal niet speelt en daarmee je voet zo neerzet dat een andere speler, die de bal wel zuiver speelt, die onmogelijk kan ontwijken, dan heb je gewoon pech.

In dit geval ben ik er zelf niet over uit, gezien het om om Bruno Guimaraes gaat wat gewoon een smerige speler is. Die trapt je scheenbeen lachend doormidden.

• Harribo
En Utrecht verliest van de nr 10 van de Belgische Pro League in eigen huis.

Het is serieus droef gesteld met het niveau van de eredivisie.

• ph4ge
  • Laatst online: 04-03 14:38
toolkist schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:40:
Dat kun je ook omdraaien. Als je de bal niet speelt en daarmee je voet zo neerzet dat een andere speler, die de bal wel zuiver speelt, die onmogelijk kan ontwijken, dan heb je gewoon pech.

In dit geval ben ik er zelf niet over uit, gezien het om om Bruno Guimaraes gaat wat gewoon een smerige speler is. Die trapt je scheenbeen lachend doormidden.
Ja, het risico is dat de sport verandert in een soort hockey. Dat je bijv. bewust de bal tegen de hand van de tegenstander gaat spelen, want bal tegen de hand is hands ongeacht of je er iets aan kon doen of welke intentie je hebt. Voetbal blijft een contact sport en de regels zijn niet zo zwart-wit. Dan krijg je beslissingen waar je het niet mee eens bent maar blijven staan omdat ze net aan uit te leggen zijn. Soms raak je elkaar nou eenmaal, en waar mensen op het scherpst van de snede spelen raak je elkaar weleens hard.

De enige manier waar dat beter van wordt is als je een straf invoert tussen geel en rood. Dan kan je dit soort situaties dekken. Denk aan een tijdstraf.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DutchOwnage
  • Nu online
Tja. Het verval van Feyenoord is groot, maar dat van Utrecht is echt met geen pen te beschrijven. Je had Jans een fijner laatste jaar gegund.

• Harribo
Resink bijna persoonlijk rond met Benfica
Die gaat dan hwrs niet naar de top in Nederland.
Goede speler die ook nog beter kan worden.

Wel een aderlating weer voor fc Groningen.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 23-01-2026 09:49 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:22
KweNi schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:08:
[...]
Nee hoor, er staat "If the pass, attempt to gain possession or clearance by the player in control of the ball is inaccurate or unsuccessful"
Je quote volgens mij echter een stukje van de regels wat er weinig mee te maken heeft?

Dit gaat over:
"A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately played* the ball, including by deliberate handball, is not considered to have gained an advantage, unless it was a deliberate save by any opponent. "

Dus als de speler in buitenspelpositie de bal van een tegenstander zou krijgen. Dat is hier niet aan de hand, dus die bovenstaande discussie is helemaal niet van toepassing lijkt me?

En zelfs als het van toepassing zou zijn:

Er staat ook "If the pass, attempt to gain possession or clearance by the player in control of the ball is inaccurate or unsuccessful"

En daaronder:

The following criteria should be used, as appropriate, as indicators that a player was in control of the ball and, as a result, can be considered to have ‘deliberately played’ the ball:

- The ball travelled from distance and the player had a clear view of it
- The ball was not moving quickly
- The direction of the ball was not unexpected
- The player had time to coordinate their body movement, i.e. it was not a case of instinctive stretching or jumping, or a movement that achieved limited contact/control
- A ball moving on the ground is easier to play than a ball in the air

De speler was wmb ook nooit in control of the ball, dus ook dat zou buitenspel niet opheffen (maar goed dan zou de bal dus ook de speler geraakt moeten hebben).

Verder lijkt me vooral dit stukje van toepassing:

"a player moving from, or standing in, an offside position is in the way of an opponent and interferes with the movement of the opponent towards the ball this is an offside offence if it impacts on the ability of the opponent to play or challenge for the ball; if the player moves into the way of an opponent and impedes the opponent's progress (e.g blocks the opponent) the offence should be penalised under Law 12"

En dus gewoon buitenspel?

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:30
Harribo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:48:

Is dat niet wat vroeg om naar Benfica te gaan? Leuke speler hoor, maar Lissabon is wel wat anders dan Groningen...

• KweNi
@Snowdog "- The ball travelled from distance and the player had a clear view of it" vergeet je vet te zetten
"in control" wilt niet zeggen dat hij de bal moet raken.
Nu, het blijft een interpretatie en de VAR interpreteerde dat de speler de bal kon spelen en faalde.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:40:
[...]

Dat is niet echt omdraaien maar feitelijk onderdeel van het probleem. Je hebt aan beide kanten spelers die misbruik maken van de regels, enerzijds door via een bal lekker door te halen, anderzijds door slachtoffer proberen te spelen. Dat zie je overal, hoe strakker regels worden hoe meer men op zoek gaat om er gebruik van te maken.

Het probleem is dat het nu consequent lijkt omdat ze regels volgens maar dat het niet consequent voelt omdat impact en intentie te veel kan verschillen. Een speler die 'per ongeluk' even op een been gaat staan heeft de afgelopen weken vele keren rood gekregen omdat het niet via een bal gaat, en zo'n slager die jij noemt gaat 'bewust' door omdat het via een bal volgens de regels wel mag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snowdog
  • Laatst online: 11:22
KweNi schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:58:
@Snowdog "- The ball travelled from distance and the player had a clear view of it" vergeet je vet te zetten
"in control" wilt niet zeggen dat hij de bal moet raken.
Nu, het blijft een interpretatie en de VAR interpreteerde dat de speler de bal kon spelen en faalde.
Nee, zoals gezegd, het hele stukje dat je quote heeft er weinig mee te maken omdat je de regels niet goed leest. Het gaat om een totaal andere situatie.

Daarnaast zijn dit slechts een aantal criteria en ik heb dat eerste criterium inderdaad niet dikgedrukt omdat dat hier niet van toepassing is. De rest echter wel en dus op basis van die criteria is hij ook niet in control. Het hoeft niet aan al die criteria te voldoen. Dit zijn gewoon een aantal criteria die gebruikt kunnen worden.

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:48:

Als hij echt zo goed is moet hij de top van NL ook gewoon over slaan toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Nu online
Wat goed is komt snel, hoor ik al mijn hele leven. Ik ben inmiddels 48.... :z

• Harribo
Sineplex schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:53:
[...]

Is dat niet wat vroeg om naar Benfica te gaan? Leuke speler hoor, maar Lissabon is wel wat anders dan Groningen...
Hij zal zich daar verder moeten ontwikkelen natuurlijk. Maar dat kan bij hem best lukken misschien. Hij heeft zich ook bij fc Groningen ontwikkelt. Zijn eerste wedstrijden in Groningen waren ook niet top.

En geld he? Hij verdient daar als ik het goed heb 1 tot 1,5 miljoen per jaar?
En levert fc Groningen meer op want de top 3 in Nederland zal wrs minder betalen.

De top 3 in Nederland is, afgezien van een redelijk Psv, ook weinig. Ik ben nog steeds teleurgesteld in de Europese prestaties.
En bij Ajax rommelt het flink. Dus lijkt mij Benfica niet zo'n slechte keus.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 23-01-2026 10:34 ]

• Harribo
Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Als hij echt zo goed is moet hij de top van NL ook gewoon over slaan toch? ;)
Dat moet wel blijken natuurlijk. Maar ik zou de gok wel durven nemen

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:27:
[...]

Hetzelfde met die acties waar iemand op een been stapt om het evenwicht te bewaren. Dat kan dan zogenaamd niet anders maar snap je alleen als je gevoetbald hebt. Bullshit, je hoeft die noppen echt niet in een been te zetten. Dat kan er ook naast en als het echt niet gaat kan je ook gewoon nog omrollen, dat doen voetballers toch al zat.

Ik snap best dat het soms uit reflex kan gebeuren, maar dat onderscheid is niet te maken. Wil je dat accepteren dan moet je het gewoon altijd accepteren. Wees dan consequent en zeg dat noppen in een been nu eenmaal bij voetbal horen en dat mede daarom scheenbeschermers uitgevonden zijn. (iets wat ik sowieso wel zou kunnen waarderen, dan ben je ook van die knurften af die het stoer vinden om zonder te spelen)
Zie bijvoorbeeld die trap op de voet/wreef van Joey Veerman, woensdag, dat had 100% rood moeten zijn.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:08:
Wat goed is komt snel, hoor ik al mijn hele leven. Ik ben inmiddels 48.... :z
En of je partner (als je die hebt) het daar ook mee eens is? :+

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:43:
[...]

Zie bijvoorbeeld die trap op de voet/wreef van Joey Veerman, woensdag, dat had 100% rood moeten zijn.
Dat was dus geen trap op de voet, daarmee impliceer je dat ie een beweging maakte met alleen het doel om Veerman te raken

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:33:
[...]

Hij zal zich daar verder moeten ontwikkelen natuurlijk. Maar dat kan bij hem best lukken misschien. Hij heeft zich ook bij fc Groningen ontwikkelt. Zijn eerste wedstrijden in Groningen waren ook niet top.

En geld he? Hij verdient daar als ik het goed heb 1 tot 1,5 miljoen per jaar?
En levert fc Groningen meer op want de top 3 in Nederland zal wrs minder betalen.

De top 3 in Nederland is, afgezien van een redelijk Psv, ook weinig. Ik ben nog steeds teleurgesteld in de Europese prestaties.
En bij Ajax rommelt het flink. Dus lijkt mij Benfica niet zo'n slechte keus.
Bij Benfica rommelt het ook, want ze staan een flink eind achter op Porto en zijn uitgeschakeld in de beker en in de CL ;)

https://www.ad.nl/voetbal...-ze-niet-slapen~a4db0235/

Ik zou als Resink zijnde zeker niet naar Benfica gaan wegens Mourinho want of die er na het seizoen nog zit?

• DutchOwnage
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:13:
[...]

En of je partner (als je die hebt) het daar ook mee eens is? :+
Deze laat ik wijselijk maar even gaan :9.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:52
Harribo schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:26:
[...]

Ik volg die speler met moeilijke naam niet zo.
Is hij echt zo slecht dan?
Flamingo wil je daar toch ook niet om wat te noemen?
Toch wel liever man.. bedoel die jongen kan wel in de Eredivisie maar nu al 2x gewoon te kort in de CL

• DutchOwnage
  • Nu online
Feyenoord legt Valente vast tot 2030. Dat zijn de betere berichten d:)b

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-03 17:25
DutchOwnage schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 14:50:
Feyenoord legt Valente vast tot 2030. Dat zijn de betere berichten d:)b
Valente's contract is verlengd, lek is boven.
Nou de 2e plek is gegarandeerd nu 😉

• DutchOwnage
  • Nu online
Russel88 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Valente's contract is verlengd, lek is boven.
Nou de 2e plek is gegarandeerd nu 😉
Denk dat ie in hooguit '28 wel weggekocht wordt door een topclub ergens. Mogen ze iig de hoofdprijs lappen.

Maar is inderdaad heel wat meer voor nodig. Ik zou denken, gun Shaqueel nog wat meer speeltijd....want wat goed is, komt snel ;)

Spannende ronde trouwens dit weekend. Nummers 1,2 en 3 tegen 15, 17 en 18. In willekeurige volgorde.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 23-01-2026 16:42 ]

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:54
DutchOwnage schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:36:
[...]

Denk dat ie in hooguit '28 wel weggekocht wordt door een topclub ergens. Mogen ze iig de hoofdprijs lappen.

Maar is inderdaad heel wat meer voor nodig. Ik zou denken, gun Shaqueel nog wat meer speeltijd....want wat goed is, komt snel ;)

Spannende ronde trouwens dit weekend. Nummers 1,2 en 3 tegen 15, 17 en 18. In willekeurige volgorde.
De grote vraag is deze week vooral weer... wie gaat er de mist in... nummer 2 of nummer 3 :)
Beide hebben resultaat geboekt Europees, maar staan er ook om bekend niet heel lekker in de competitie te draaien. As usual zal PSV wel weer de lachende derde worden ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

• toolkist
  • Niet online
[...]

Als er niet een afkoopsom in z'n contract staat, wat me niet zou verbazen

• Soulizer
[...]

Ik zie Valente wel eerder naar een buitenlandse top club gaan dan in 2028 hoor. Desalniettemin mooi nieuws voor de korte termijn.

• DutchOwnage
  • Nu online
Soulizer schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 21:12:
[...]

Ik zie Valente wel eerder naar een buitenlandse top club gaan dan in 2028 hoor. Desalniettemin mooi nieuws voor de korte termijn.
Een en ander zal ook wel enigzins afhangen of en hoe Feyenoord het in Europa zal doen en ook wel of ie wellicht wat kan laten zien op het WK maar die kans lijkt mij vrij klein. Moet ie überhaupt speeltijd krijgen.

• ST10©DE
  • Laatst online: 10:16

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:02:
[...]

Als er niet een afkoopsom in z'n contract staat, wat me niet zou verbazen
Er zal ongetwijfeld een afkoopsom in zijn contract staan. Maar het zou mij niet verbazen als die niet heel laag is. Of eventueel verbonden aan prestaties / andere factoren. Waarom zou je anders een langdurig contract ondertekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 23-01-2026 22:08 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 03:19
Emmen - Jong Ajax wordt op ESPN1 uitgezonden, maar gaat niet door vanwege bevroren veld. Ajax - Volendam komt op ESPN2 maar weet iemand of deze dan wordt verplaatst naar 1? Ik heb geen ESPN dus kan het niet zien.

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:30:
Emmen - Jong Ajax wordt op ESPN1 uitgezonden, maar gaat niet door vanwege bevroren veld. Ajax - Volendam komt op ESPN2 maar weet iemand of deze dan wordt verplaatst naar 1? Ik heb geen ESPN dus kan het niet zien.
In de ESPN tv-gids staat Ajax - Volendam geprogrammeerd op ESPN 1.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-03 03:19
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 09:47:
[...]

In de ESPN tv-gids staat Ajax - Volendam geprogrammeerd op ESPN 1.
Verrek niet eens aan gedacht. Thnx!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-02 20:07
ST10©DE schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 22:06:
[...]

Er zal ongetwijfeld een afkoopsom in zijn contract staan. Maar het zou mij niet verbazen als die niet heel laag is. Of eventueel verbonden aan prestaties / andere factoren. Waarom zou je anders een langdurig contract ondertekenen.
Een goede salarisverhoging :)

• Quad
@chim0 @Gonadan Van harte gefeliciteerd beiden! 🎂

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Scheids begint alweer sterk ;)

• carpebios
Gefeliciteerd mannen!

• Quad
Bel de krant, Ajax scoort vanuit een hoekschop.

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Lange ballen op Dolberg en alleen Klaassen voor de afvallende bal. Klinkt als een heel slecht plan.

• toolkist
  • Niet online
De zoveelste keer dat ie wel fluit als iemand van Volendam omvalt, en niet als hetzelfde bij Ajax gebeurt

• Harribo
Ondertussen op het Groningen forum...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvP-XrjkVxRT8Trhj3gDKUrrZdg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/96qGNJlrnbu33RUuoUJAX0HO.jpg?f=user_large

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:43:
Bel de krant, Ajax scoort vanuit een hoekschop.
Bel Trump, Ajax scoort weer uit een corner!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Pffff.... het is allemaal nog veel te slordig en te egoistisch. Zoveel meer balbezit en kansen, maar slechts 2-0 en al bijna weer een toevalstreffer om de oren. Dit soort wedstrijden moet je met minimaal 3/4-0 de rust in gaan. Zie hier het grote verschil tussen dit Ajax en het huidige PSV, die laatste zou deze wedstrijd al voor de rust helemaal beslist hebben. Je zou bijna geld op een toevallige tegentreffer zetten, waardoor de paniek weer spontaan uitbreekt binnen het elftal van Ajax.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Wachten op de 2-2.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:20:
Pffff.... het is allemaal nog veel te slordig en te egoistisch. Zoveel meer balbezit en kansen, maar slechts 2-0 en al bijna weer een toevalstreffer om de oren. Dit soort wedstrijden moet je met minimaal 3/4-0 de rust in gaan. Zie hier het grote verschil tussen dit Ajax en het huidige PSV, die laatste zou deze wedstrijd al voor de rust helemaal beslist hebben. Je zou bijna geld op een toevallige tegentreffer zetten, waardoor de paniek weer spontaan uitbreekt binnen het elftal van Ajax.
Zoveel onzuivere passes ook, alsof de concentratie totaal ontbreekt.
En die toevallige tegentreffer was er bijna maar belandde op de paal. Wat trouwens een heerlijk schot was

• carpebios
Han schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:20:
Met al die geblesseerde bedoel je Jong-PSV?

• toolkist
  • Niet online
Zo kansloos Godts. Tegen een tegenstander aan hangen, omvallen, en dan een penalty claimen

• toolkist
  • Niet online
Ga nou eens weg met die Fitz Jim...
#fitzjimerintvgaatuit

• carpebios
toolkist schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:55:
Zo kansloos Godts. Tegen een tegenstander aan hangen, omvallen, en dan een penalty claimen
Valt mij ook op dat ze alleen maar overtredingen aan het opzoeken zijn en dan een overtreding claimen.

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:01:
[...]

Valt mij ook op dat ze alleen maar overtredingen aan het opzoeken zijn en dan een overtreding claimen.
Omdat ze niet beter kunnen, op een enkele keer na.

• carpebios
Die statistieken van Volendam hahaha. Ajax speelt redelijk tot goed!

• Gonadan

Gonadan

Hadden ze echt niet een ander kunnen kiezen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKrVFCC2Y1QRKNFfge8zkYTws2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/if7WKtVmI94kyjMAH2GJlb2r.jpg?f=fotoalbum_large

Net kreeg hij ook weer de bal, meteen kwijt en schot op Jaros. Het blijft hetzelfde liedje met die slappe tube. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• carpebios
Als Gots of Gods of hoe je het ook schrijft die bal eens zou afspreken had Ajax met meer dan 2-0 kunnen winnen.

• Quad
Achja, Ajax heeft nu toch wel weer 3 puntjes erbij, belangrijk!

Oh, én de 0 gehouden.

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 24-01-2026 18:24 ]

nggyu nglyd

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah... ok. 3 punten, geen tegengoals, geen blessures, snel vergeten.

Had ik al gezegd dat ik helemaal klaar ben met FC Godts? Ja, hij heeft dreiging, creëert kansen, trekt gaten, allemaal prima, maar oh oh oh wat is hij egoïstisch. Godts verknalt serieus 4 a 5 kansen door voor eigen succes te gaan. EN tot overmaat van ramp gaat die na al die mislukte pogingen geforceerd op zoek naar een assist maar zelfs dat lukt hem niet.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

carpebios schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:24:
Als Gots of Gods of hoe je het ook schrijft die bal eens zou afspreken had Ajax met meer dan 2-0 kunnen winnen.
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Nu online
Gonadan schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:15:
Hadden ze echt niet een ander kunnen kiezen?

[Afbeelding]

Net kreeg hij ook weer de bal, meteen kwijt en schot op Jaros. Het blijft hetzelfde liedje met die slappe tube. -O-
Wie had je liever gehad? Misschien kunnen ze een mooie poster opsturen voor boven het bed als goedmakertje speciaal voor jou :D
Pagina: 1 ... 172 ... 203 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken