"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kan ESPN weinig aan doen natuurlijk.toolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:01:
Dan neem ik weer een abonnement op Espn, zet ik Ajax aan, en is het eerste wat ik zie Fitz Jim die invalt..
nggyu nglyd
Ik twijfelde ook even of Baas niet gewoon geraakt wordt en daarna eigen goal, of dat ie gewoon wel de bal speelt.toolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:13:
Gewoon afkeuren dit...
Oh eigen goal, dan is het overtreding? WTF scheids
Op basis van wat?toolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:13:
Gewoon afkeuren dit...
Baas schoot blijkbaar, maar is geblesseerd geraakt door die Telstar speler, dus hij is vanachter op z'n voet geschopt en daarom de bal in goal en niet omhoog/opzij
Niet wegens Baas, maar hoe Jaros geraakt wordt. Leek toch gewoon een overtreding te zijn.Terranova schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:14:
[...]
Ik twijfelde ook even of Baas niet gewoon geraakt wordt en daarna eigen goal, of dat ie gewoon wel de bal speelt.
Oh eigen goal, dan is het overtreding? WTF scheids
3 man van Telstar vrij
nggyu nglyd
Ruilen voor v Persie?Terranova schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:21:
Eigenlijk voornamelijk de schuld van Grim, na die domme wissels is't ingestort
Ik blijf het zeggen: haal Knutsen op uit Noorwegen en neem Berg mee als ervaren 6. Rechtsback erbij en je bent klaar voor volgend seizoen. Resink ipv Berg mag ook.Quad schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:23:
't mag duidelijk zijn dat Ajax versterking nodig heeft.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Nou, er mag wel wat meer gebeuren dan een rechtsback en een 6Gundogan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:27:
[...]
Ik blijf het zeggen: haal Knutsen op uit Noorwegen en neem Berg mee als ervaren 6. Rechtsback erbij en je bent klaar voor volgend seizoen. Resink ipv Berg mag ook.
Keeper mag ook wel, maar vooral nieuwe trainertoolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:29:
[...]
Nou, er mag wel wat meer gebeuren dan een rechtsback en een 6
PSV al in feb/maart kampioen?
PSV was ook niet al te best tegen Excelsior, maar zit inmiddels in zo'n flow dat ze alle wedstrijden tegen de kleintjes wel winnen. Zeker zolang clubs niet doorhebben dat zone verdediging tegen Veerman niet werkt.LZ86 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:33:
Nou. Mag duidelijk zijn dat zowel Feyenoord als Ajax er niet beter op zijn geworden in de winterstop.
PSV al in feb/maart kampioen?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren deze transferperiode, Taylor eruit is al goed voor de balans maar met één of twee slimme versterkingen kan je alweer flinke stappen maken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
XXXVI
RvP is gewoon Heitinga, maar dan paar maanden later.ephymerous schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:42:
Als Feyenoord doorgaat met RvP dan wordt Ajax tweede. Gelukkig is RvP een man va de club met typisch Feyenoord-DNA en mag hij voorlopig blijven prutsen. Een trieste werkelijkheid voor zowel Ajax als Feyenoord supporters.
Om te beginnen een (andere) trainer voor de dode spelmomenten.Gonadan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:40:
Ben benieuwd wat er allemaal nog gaat gebeuren deze transferperiode, Taylor eruit is al goed voor de balans maar met één of twee slimme versterkingen kan je alweer flinke stappen maken.
Daar hadden ze kort geleden toch al wijzigingen in gedaan?toolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:50:
[...]
Om te beginnen een (andere) trainer voor de dode spelmomenten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alleen Taylor eruit bij dode spelmomenten is blijkbaar niet genoegGonadan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:54:
[...]
Daar hadden ze kort geleden toch al wijzigingen in gedaan?
Tja er zit ook niet veel op de bank waarvan je denkt, die kan ik eens lekker inbrengen. Zelfde probleem bij Feyenoord overigens, maar dan kun je dus beter je team laten staan.Terranova schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:21:
Eigenlijk voornamelijk de schuld van Grim, na die domme wissels is't ingestort
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ja echt, wat een kneusjes spelen er bij psv hecarpebios schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:39:
Ajax weet wel van Telstar te winnen. * ik kijk naar jullie PSV-spelers!!!!
Interessante hypothese: kneusjes + teamwork = punten. Het onderzoek loopt nog!Megupe schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:47:
[...]
Ja echt, wat een kneusjes spelen er bij psv he
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Dubbel programma de komende weken te beginnen met AZ uit voor de beker aanstaande woensdag.Sineplex schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:23:
Tja er zit ook niet veel op de bank waarvan je denkt, die kan ik eens lekker inbrengen. Zelfde probleem bij Feyenoord overigens, maar dan kun je dus beter je team laten staan.
Als je als coach van Ajax 1 bij een 0-3 voorsprong tegen 10 man geen jeugd in mag brengen kan je er beter gelijk mee stoppen.
In het geval Fitz Jim: die moet ie ook niet brengen. Dan wordt het spontaan 10.3 tegen 10 ipv 11 tegen 10. En Edvardsen rechtsback als je Sutalo op de bank hebt (Baas naar links Rosa naar rechts, desnoods Baas naar 6 en Mokio naar linksback) is vragen om problemen.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:55:
[...]
Dubbel programma de komende weken te beginnen met AZ uit voor de beker aanstaande woensdag.
Als je als coach van Ajax 1 bij een 0-3 voorsprong tegen 10 man geen jeugd in mag brengen kan je er beter gelijk mee stoppen.
Van Persie lijkt zich wat mij betreft mee te slepen door de media.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
De enige andere middenvelder in de selectie na de verkoop van Taylor is vd Boomen.toolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:04:
In het geval Fitz Jim: die moet ie ook niet brengen. Dan wordt het spontaan 10.3 tegen 10 ipv 11 tegen 10. En Edvardsen rechtsback als je Sutalo op de bank hebt (Baas naar links Rosa naar rechts, desnoods Baas naar 6 en Mokio naar linksback) is vragen om problemen.
Heb je al spijt van je nieuwe abonnement?
Wel mee eens. Hij maakt ontzettend veel vuile meters, en aan inzet heeft het nooit ontbroken bij hem. Het is geen verfijnde speler, niet een spits die je als target in de 16 gebruikt en dan verwacht dat ie iets fenomenaal gaat doen. Maar over het algemeen zeer bruikbaar, en pakt ook wel z'n goaltjes mee.ph4ge schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:12:
Ben ik de enige die Steijn bij Feyenoord enorm onderschat vindt? Zn statistieken blijven uitstekend, hij gaat voorop in de strijd en wederom gaat het mis zodra hij gewisseld wordt. Natuurlijk speelde hij niet groots, maar volgens mij is hij echt een stille kracht ondanks dat de aanvoerdersband pijn zal doen. Hij heeft ook een uitstekende klik met Valente en Ueda.
Van Persie lijkt zich wat mij betreft mee te slepen door de media.
Toch denk ik dat dit wel zijn plafond is, in tegenstelling tot wat ik dacht toen ie van Twente kwam. Ik zag een 2e Kuyt in 'm, dat zal ie waarschijnlijk nooit worden.
Wat anders: in de interviews na afloop zie je duidelijk dat de bravoure bij RvP compleet weg is. Hij oogt moe, enigzins uitgeblust en erg teleurgesteld. In niets meer de RvP die hij was bij zijn aantreden. Ik denk dat als plek 2 niet gehaald word einde seizoen, dat het alsnog klaar is.
[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 11-01-2026 18:38 ]
Vandaag weer een goal en een assist.Harribo schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:28:
[...]
Die is niet verkeerd. Kan goed koppen. Als je een ander systeem wilt spelen kan hij handig zijn.
/edit
Wordt nu op ESPN zo’n beetje naar PSV gepraat.
Ik hoop dat hij blijft, dat half miljoen hebben we niet nodig en sportief kunnen we hem niet missen als we ambities willen hebben (beker, playoffs)..
[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 11-01-2026 19:16 ]
Ik vind ‘m overschat. Matige speler die prima op z’n plek was in Enschede.ph4ge schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:12:
Ben ik de enige die Steijn bij Feyenoord enorm onderschat vindt?
Nah, er is een groot verschil. Heitinga heeft niet het intellect voor zo’n positie. Hij komt alles behalve snugger over. RvP schat ik een stuk slimmer in. Alleen hij is zo ontzettend eigenwijs dat het succes in de weg zit.Terranova schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:49:
[...]
RvP is gewoon Heitinga, maar dan paar maanden later.
[ Voor 44% gewijzigd door ephymerous op 11-01-2026 19:10 ]
XXXVI
Nog nietVerwijderd schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:26:
[...]
De enige andere middenvelder in de selectie na de verkoop van Taylor is vd Boomen.
*Harribo grijpt naar de fles
Een half miljoen voor Lauritsen? Koopje lijkt me.FreakNL schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:36:
[...]
Vandaag weer een goal en een assist.
/edit
Wordt nu op ESPN zo’n beetje naar PSV gepraat.
Ik hoop dat hij blijft, dat half miljoen hebben we niet nodig en sportief kunnen we hem niet missen als we ambities willen hebben (beker, playoffs)..
Ajax begint weer wat te voetballen
Tegen een ploeg als Telstar kan je vd Boomen mijn inziens prima brengen. Hij viel ook in tijdens de laatste bekerwedstrijd en daar zag je dat zijn dieptepassing beter is dan bij de andere middenvelders bij Ajax. En wanneer je dan met 11 tegen 10 komt te staan en vervolgens op een 0-3 voorsprong, waarom niet? Ajax is met name gevaarlijk op de counter, dan is een middenvelder met een goede pass zeer welkom. Meer welkom dan een Fitz-Jim of een Mokio in ieder geval. Ajax leed gigantisch veel balverlies ondanks een man meer situatie, onbegrijpelijk. Typerend waren de hoge ballen op Dolberg, die werd gedekt door een verdediger die een kop groter was, kansloos.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:26:
De enige andere middenvelder in de selectie na de verkoop van Taylor is vd Boomen.
Het is een inschatting van mij. Contract loopt nog maar paar maanden. Als je 1 januari had aangeklopt bij Sparta met een half miljoen had je hem zo mee kunnen nemen.Harribo schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:00:
[...]
Een half miljoen voor Lauritsen? Koopje lijkt me.
Ajax begint weer wat te voetballen
Naarmate de deadline in de buurt komt zal de prijs zeker omhoog gaan. Zeker als Sparta van de week doorgaat in de beker en gunstig loot.
Zet er een andere trainer voor die het net even anders neer zet een hij kan zomaar weer een stuk zichtbaarder worden.DutchOwnage schreef op zondag 11 januari 2026 @ 18:32:
[...]
Wel mee eens. Hij maakt ontzettend veel vuile meters, en aan inzet heeft het nooit ontbroken bij hem. Het is geen verfijnde speler, niet een spits die je als target in de 16 gebruikt en dan verwacht dat ie iets fenomenaal gaat doen. Maar over het algemeen zeer bruikbaar, en pakt ook wel z'n goaltjes mee.
Toch denk ik dat dit wel zijn plafond is, in tegenstelling tot wat ik dacht toen ie van Twente kwam. Ik zag een 2e Kuyt in 'm, dat zal ie waarschijnlijk nooit worden.
Het was vrij irritant kijken bij de nos dus ik heb geen goed beeld van zijn interviews kunnen vormen, maar hij lijkt wat geïrriteerd over het zoeken naar crisis door de journalist en heeft inhoudelijk niet echt zinnige antwoorden. Maar dat kan dus ook gewoon het montagewerk zijn.Wat anders: in de interviews na afloop zie je duidelijk dat de bravoure bij RvP compleet weg is. Hij oogt moe, enigzins uitgeblust en erg teleurgesteld. In niets meer de RvP die hij was bij zijn aantreden. Ik denk dat als plek 2 niet gehaald word einde seizoen, dat het alsnog klaar is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha dat helpt, maar ik meen mij ook te herinneren dat ze in de staf wat aangepast hadden op dat vlak.Megupe schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:21:
[...]
Alleen Taylor eruit bij dode spelmomenten is blijkbaar niet genoeg
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Qua teksten is er niet zo veel verschil. Hij probeert de moed er in te houden. Ik kijk meer naar lichaamshouding en gezichtsuitdrukking. En daar mis ik de lach en de fonkeling in zijn ogen die hij nog niet zo lang geleden wel had. En inderdaad, het klopt ook wat je zegt dat ie enigzins geïrriteerd overkomt. (terwijl ie voorheen vaak de lachers op zijn hand had)Gonadan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:29:
[...]
[...]
Het was vrij irritant kijken bij de nos dus ik heb geen goed beeld van zijn interviews kunnen vormen, maar hij lijkt wat geïrriteerd over het zoeken naar crisis door de journalist en heeft inhoudelijk niet echt zinnige antwoorden. Maar dat kan dus ook gewoon het montagewerk zijn.
Dit is allemaal natuurlijk volkomen verklaarbaar gezien de recente resultaten. Toch vindt ik het wel een beetje spijtig allemaal voor 'm. Had hem een leukere tijd gegund maar ja, topsport is hard en meedogenloos.
Er komen nu 3 thuiswedstrijden aan tegen tegenstanders die Feyenoord "op papier" zou moeten kunnen hebben. Sparta, Sturm Graz en Heracles. Als ie deze reeks nou eens goed door zou komen met 3 keer winst, dan tank je in ieder geval vertrouwen en dat is goud waard.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 11-01-2026 22:33 ]
Ja sorry, jouw strakke voorzet was panklaar.carpebios schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:53:
[...]
Interessante hypothese: kneusjes + teamwork = punten. Het onderzoek loopt nog!
Yep. Denk dat het een 'geforceerde keuze' was. Met of zonder Read scheelt al enorm. Verder stond er wat mij betreft op papier een degelijk elftal. Maar er is gewoon 0 vertrouwen. En naast Read natuurlijk Stejn en Hwang ook nog maar relatief kort terug. En kan me voorstellen dat Timber ook niet helemaal lekker zit.toolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:39:
[...]
Super naief van Van Persie om een speler die net terug is van een lange blessure meteen zoveel minuten te laten maken, in deze kou.
Dus ja heel gek is het allemaal niet.
Zeg niet dat specifiek een Jizz Hornkamp al onze problemen zou oplossen, maar iets van een versterking/extra optie zou toch wel kunnen helpen. Ueda nu ook weer uit vorm (of terug naar zijn oude vorm zeg ik als ex voorzitter van de Ueda out movement
Het enige wat me moed geeft is dat idd PSV de enige club in goede doen lijkt en dat de rest ook in meer of mindere mate aan het kwakkelen is. Dus als het meezit blijf je tweede, als het tegenzit zoals ik eerder aangaf dan mag je wellicht je handen nog dichtknijpen voor plek 3. We gaan het zien.
10 second ninja DONE
Niet alleen dat, er ontbreekt wel meer.Sineplex schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:38:
Wat ook opvalt is hoe zwak de achterhoedes van de top-3 zijn. Altijd wordt er wel een foutje gemaakt achterin, of kraakt het bij een beetje tegenwind. Je ziet ook geen centrumverdediger rondlopen waarvan je denkt, die leidt de boel achterin en zorgt ervoor dat de nul bewaakt wordt. Je zou je bijna afvragen of het te moeilijk is om een paar fatsoenlijke centrumverdedigers te halen?
Het niveau in de de eredivisie is wel eens hoger geweest.
Het is geen toeval dat de Nederlandse clubs in Europa onder de maat presteren.
Viel mij dit weekend met name op hoeveel grote kansen er gemist werden bij de verschillende teams
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 12-01-2026 11:04 ]
Waarom zou je in hemelsnaam een speler zonder enige toekomst bij Ajax opstellen ipv 1 van je grotere talenten (en nee dan bedoel ik niet Fitz JimHan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:37:
[...]
Tegen een ploeg als Telstar kan je vd Boomen mijn inziens prima brengen. Hij viel ook in tijdens de laatste bekerwedstrijd en daar zag je dat zijn dieptepassing beter is dan bij de andere middenvelders bij Ajax. En wanneer je dan met 11 tegen 10 komt te staan en vervolgens op een 0-3 voorsprong, waarom niet? Ajax is met name gevaarlijk op de counter, dan is een middenvelder met een goede pass zeer welkom. Meer welkom dan een Fitz-Jim of een Mokio in ieder geval. Ajax leed gigantisch veel balverlies ondanks een man meer situatie, onbegrijpelijk. Typerend waren de hoge ballen op Dolberg, die werd gedekt door een verdediger die een kop groter was, kansloos.
Dat laatste heeft duidelijk nog geen effect, of niet het gewenste effect, want er liepen weer diverse spelers vrij bij de corner waar de goal uit viel. Mandekking ipv zone dekking lijkt dus nog niet geimplementeerd te zijn.Gonadan schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:32:
[...]
Haha dat helpt, maar ik meen mij ook te herinneren dat ze in de staf wat aangepast hadden op dat vlak.
Nog meer spitsen? Er zijn er al 3, dat zijn opties genoeg toch?Sagat schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:22:
Zeg niet dat specifiek een Jizz Hornkamp al onze problemen zou oplossen, maar iets van een versterking/extra optie zou toch wel kunnen helpen. Ueda nu ook weer uit vorm (of terug naar zijn oude vorm zeg ik als ex voorzitter van de Ueda out movement) en je houdt weer weinig dreiging voorin over.
Dat je 2 ervan liever zou vervangen ok, maar dan moet je die andere 2 wel kwijt raken.
Eens hoor. Het sprankelende en jolige van het begin is er wel een beetje af. Hij begon lekker jongensachtig amicaal met de pers om te gaan, dat deed hij beter dan Heitinga bijvoorbeeld, maar dat werkt natuurlijk alleen als er geen kritiek te geven is. Nu worden er aan de lopende band kritische vragen gesteld en proberen ze hem dingen in de mond te leggen, dat irriteert (terecht imo) en daar kan hij niet zo goed mee omgaan.DutchOwnage schreef op zondag 11 januari 2026 @ 22:26:
[...]
Qua teksten is er niet zo veel verschil. Hij probeert de moed er in te houden. Ik kijk meer naar lichaamshouding en gezichtsuitdrukking. En daar mis ik de lach en de fonkeling in zijn ogen die hij nog niet zo lang geleden wel had. En inderdaad, het klopt ook wat je zegt dat ie enigzins geïrriteerd overkomt. (terwijl ie voorheen vaak de lachers op zijn hand had)
Dit is allemaal natuurlijk volkomen verklaarbaar gezien de recente resultaten. Toch vindt ik het wel een beetje spijtig allemaal voor 'm. Had hem een leukere tijd gegund maar ja, topsport is hard en meedogenloos.
Er komen nu 3 thuiswedstrijden aan tegen tegenstanders die Feyenoord "op papier" zou moeten kunnen hebben. Sparta, Sturm Graz en Heracles. Als ie deze reeks nou eens goed door zou komen met 3 keer winst, dan tank je in ieder geval vertrouwen en dat is goud waard.
Het lijkt er op dat hij gewoon niet begrijpt waarom dit nou weer mis gaat, een soort machteloos gevoel van 'kom op jongens, pak hem gewoon ff aan' of zo. Een beetje wat een type als Van Basten ook had die in zijn hoofd een goed plan had (aldus wc-eend) maar op het veld zag dat ze het gewoon niet goed (genoeg) deden.
Een dergelijke ontluistering denk ik bij Van Persie ook wel een beetje in de ogen te zien. Alsof hij oprecht denkt dat hij alles goed heeft neergezet maar het om onverklaarbare redenen toch steeds niet gaat zoals hij wil, of zo.
Zelf had ik hem ook wel meer gegund, maar dat gold ook voor anderen zoals een Van Bommel. Maar als uiteindelijk het eigenwijze en nukkige de overhand krijgt en men daardoor onvoldoende kan leren en bijsturen dan doe je het uiteindelijk toch echt zelf.
Een serie mooie uitslagen zou hem en het vertrouwen zeker helpen denk ik, maar als Ajacied gun ik het hem ook weer niet zo hard dat wij jullie niet inhalen dus van mij hoeft dat niet per se.
Qua uitstraling een groot verschil inderdaad, maar beiden net zo eigenwijs en ik heb ze beiden ook nog niet echt op sterke inhoud kunnen betrappen. Gisteren was het ook weer 'we moeten gewoon winnen' en 'dit mag niet gebeuren'.ephymerous schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:08:
Nah, er is een groot verschil. Heitinga heeft niet het intellect voor zo’n positie. Hij komt alles behalve snugger over. RvP schat ik een stuk slimmer in. Alleen hij is zo ontzettend eigenwijs dat het succes in de weg zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou kunnen hoor. Ik heb de afgelopen tijd niet grondig geanalyseerd en zou moeten nakijken wat en wanneer ze precies iets gewijzigd hadden. Weet van afgelopen wedstrijd ook niet wie er precies wat fout deed bij die corner, had jij daar een analyse van gevonden? (of zelf paraat)toolkist schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:35:
[...]
Dat laatste heeft duidelijk nog geen effect, of niet het gewenste effect, want er liepen weer diverse spelers vrij bij de corner waar de goal uit viel. Mandekking ipv zone dekking lijkt dus nog niet geimplementeerd te zijn.
Maar ik vraag me ergens ook af of het wel aan de staf ligt. Neem dat balverlies van Regeer, dat is typisch zo'n actie die gewoon in die jongen zit, er altijd al in zit, en ook één van de redenen was dat hij eerder gewoon niet goed genoeg was.
Ik vrees dat er ook gewoon nog wat jongens tussen lopen die je kunt meegeven en trainen wat je wilt, maar dat ze altijd nog wel weer een keer vergeten naar de bal te kijken of rust te bewaren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op papier is 3 genoeg, maar de 2 backup spitsen zijn ondermaats. Az 3 goede spitsen. Psv ook drie en misschien wel 4 binnenkort. Larin word ook nog eens vaker als 10 dan als centrum spits gebruikt volgens mij.toolkist schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:38:
[...]
Nog meer spitsen? Er zijn er al 3, dat zijn opties genoeg toch?
Dat je 2 ervan liever zou vervangen ok, maar dan moet je die andere 2 wel kwijt raken.
10 second ninja DONE
Larin speelt weleens op het middenvelder niet omdat hij een spits is maar omdat RVP letterlijk geen andere keuzes over heeft. Hij is gewoon 2e spits achter Ueda samen met Tengstedt.Sagat schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:54:
[...]
Op papier is 3 genoeg, maar de 2 backup spitsen zijn ondermaats. Az 3 goede spitsen. Psv ook drie en misschien wel 4 binnenkort. Larin word ook nog eens vaker als 10 dan als centrum spits gebruikt volgens mij.
De spits positie is wat mij betreft het probleem niet. Middenveld is tijdelijk een probleem door alle blessures en half fitte spelers. Maar achterin en op de vleugels is het gewoon te mager en valt er ook niks om te zetten als de wedstrijd daarom vraagt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is makkelijk maar die moeten zogenaamd altijd kunnen voetballen. In plaats van een paar houthakkers uit Italië neerzetten moet bij ons in Nederland de keeper even lichtvoetig zijn als Ronaldinho en de hele verdediging incluis.Sineplex schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:38:
Wat ook opvalt is hoe zwak de achterhoedes van de top-3 zijn. Altijd wordt er wel een foutje gemaakt achterin, of kraakt het bij een beetje tegenwind. Je ziet ook geen centrumverdediger rondlopen waarvan je denkt, die leidt de boel achterin en zorgt ervoor dat de nul bewaakt wordt. Je zou je bijna afvragen of het te moeilijk is om een paar fatsoenlijke centrumverdedigers te halen?
Gewoon fucking mensen bij de palen zetten bij corners. Ik roep het al een hele tijd. Had ons dit jaar zeker 6 doelpunten tegen gescheeld.toolkist schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:50:
[...]
Om te beginnen een (andere) trainer voor de dode spelmomenten.
Dan staan er nog twee mensen extra ongedekt.Typhone schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:02:
[...]
Gewoon fucking mensen bij de palen zetten bij corners. Ik roep het al een hele tijd. Had ons dit jaar zeker 6 doelpunten tegen gescheeld.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lekker laten staan. Kans dat die ergens tegenaan schieten is levensgroot. Kans dat de bal nog ergens tegenaan komt als die de palen passeert is nihil. Los daarvan. De mensen staan nu 'gedekt' en kunnen vrij raak koppen dus dan kun je beter die dekking laten voor wat het is.Gonadan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:12:
[...]
Dan staan er nog twee mensen extra ongedekt.
[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 12-01-2026 14:17 ]
Gewoon persoon aan rugnummer tegenstander koppelen. Dan is het ook meteen duidelijk wie er eventueel faalt.Typhone schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:02:
[...]
Gewoon fucking mensen bij de palen zetten bij corners. Ik roep het al een hele tijd. Had ons dit jaar zeker 6 doelpunten tegen gescheeld.
Dan kan het nog fout gaan, maar moet de tegenstander in ieder geval al heel wat meer moeite nemen dan alleen de corner uberhaupt te nemen
Lekker met zijn allen de keeper in de weg staan en buitenspel opheffen, er is ook een reden waarom het 'aloude' mannetjes bij de paal niet meer door alle teams gedaan wordt.Typhone schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:16:
[...]
Lekker laten staan. Kans dat die ergens tegenaan schieten is levensgroot. Kans dat de bal nog ergens tegenaan komt als die de palen passeert is nihil. Los daarvan. De mensen staan nu 'gedekt' en kunnen vrij raak koppen dus dan kun je beter die dekking laten voor wat het is.
Heb het doelpunt even teruggekeken maar de bal was meer door het midden dan bij de paal. Je zou bijna kunnen zeggen dat Jaros daar gewoon staat te grabbelen naar er mist duidelijk organisatie. Er staat twee man bij de eerste paal lucht te dekken, Godts laat op de strafschopstip zijn man gewoon gaan en Fits-Jim staat weer eens in niemandsland en heeft echt geen idee wat er allemaal gebeurt.
En dan staan er bij de tweede paal ineens een paar man vrij waarvan enkelen slim de verdedigers beletten terug te lopen en dan kan er inderdaad eentje vrij koppen. En dan kopt hij hem eigenlijk ook nog eens slecht in.
Kinderlijk eenvoudig uitgespeeld, dit soort onkunde los je niet op met een mannetje bij de paal vrees ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ga niet zeggen dat daarmee het lek boven is óf dat dat de oplossing tegen alles is maar klaarblijkelijk werkt normaal verdedigen niet. Die Jaros mag ook snel weer ergens anders heen want dat is ook maar een grabbelaar eerste klas. Waar zijn de normale keepers toch heen bij Ajax? Je hoort er nooit wat van maar het is al een jaar of 3 onrustig op doel, uitzondering en maandje of 4-5 Pasveer die het extreem goed deed.
Dan geven we de bank rugnummer 77 en koppelen we Fitz-Jim daaraan in elk gevaltoolkist schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:52:
[...]
Gewoon persoon aan rugnummer tegenstander koppelen. Dan is het ook meteen duidelijk wie er eventueel faalt.
Dan kan het nog fout gaan, maar moet de tegenstander in ieder geval al heel wat meer moeite nemen dan alleen de corner uberhaupt te nemen
Grootste probleem is de TD positie.ph4ge schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:15:
[...]
Larin speelt weleens op het middenvelder niet omdat hij een spits is maar omdat RVP letterlijk geen andere keuzes over heeft. Hij is gewoon 2e spits achter Ueda samen met Tengstedt.
De spits positie is wat mij betreft het probleem niet. Middenveld is tijdelijk een probleem door alle blessures en half fitte spelers. Maar achterin en op de vleugels is het gewoon te mager en valt er ook niks om te zetten als de wedstrijd daarom vraagt.
Stel een goede TD aan en begin daarna met de rest.
1,5 jaar na Slot en Feyenoord is weer helemaal naar de galemiezen. Vorig jaar konden we nog leuk pieken in de CL wat ons financieel goed heeft gedaan.
Maar dit seizoen… voor alles al uitgeschakeld voor de winterstop.
Een beginnend trainer die alle macht krijgt en beginnersfout na beginnersfout maakt.
Het is om te janken.
Ik snap je gevoel hoor maar ik denk dat mannetjes bij de paal dan gewoon andere doelpunten zouden opleveren, niet per se minder.Typhone schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:20:
Ik ben het volledig met je eens maar ik zie het hele seizoen al doelpunten uit corners vallen (tegen Ajax) waarbij iemand bij de palen uitkomst zou hebben geboden.
Ik ga niet zeggen dat daarmee het lek boven is óf dat dat de oplossing tegen alles is maar klaarblijkelijk werkt normaal verdedigen niet. Die Jaros mag ook snel weer ergens anders heen want dat is ook maar een grabbelaar eerste klas. Waar zijn de normale keepers toch heen bij Ajax? Je hoort er nooit wat van maar het is al een jaar of 3 onrustig op doel, uitzondering en maandje of 4-5 Pasveer die het extreem goed deed.
Maar de keeper, daar noem je wel wat. Jaros is natuurlijk huur en om nou te zeggen dat we die per se moeten verlengen? Maar ja, wat doe je dan?
Setford speelt ineens niet meer, Reverson lijkt voorbijgestreefd in de hiërarchie door Heerkens maar het blijft een beetje stuivertje wisselen tussen die twee.
Heerkens dan maar doorschuiven en hopen dat het wat wordt? Is die goed genoeg en er al klaar voor? Of gaan ze weer buiten de club kijken en is er alwéér geen ruimte voor de interne opleiding? Ik ben heel erg benieuwd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je Moder en Valente er weer bij hebt. heb je 5 prima middenvelders. Helemaal met Larin dan ook nog eens als nood oplossing of andere tactische invulling. Goed natuurlijk het hele probleem, timber met zijn transfer soap, steijn vorm crisis, en net als de rest gewoon net terug van blessures of nog steeds geblesseerd met en Moder.ph4ge schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:15:
[...]
Larin speelt weleens op het middenvelder niet omdat hij een spits is maar omdat RVP letterlijk geen andere keuzes over heeft. Hij is gewoon 2e spits achter Ueda samen met Tengstedt.
Dus hey nog een middenvelder? Desnoods huren, ik vind het prima. Wat ik niet prima vind is doormodderen zonder vesterkingen als je geteisterd word door blessures!
Achterin geld min of meer het zelfde in theorie. Met Trauner
Backs......links smal, bos en ik dacht dat er nog een derde was? rechts effectief Read. Dus rechtsachter erbij en Lotomba oefenen bij dordrecht ofzo.
Een keeper zou ik ook niet vervelend vinden, Wellenreuter is redelijk. Maar niet zo goed als de keepers uit het verleden.
We gaan het zien. Ik verwacht niets, en ach, ach je nu 3x wint of iig beetj fatsoenlijk voetbalt, is het al weer heel anders. Maar ik ga uit van verder gifbekeren tot het tegendeel bewezen is.
smiley:
Trauner vind ik een top gozer, en prima verdediger maar zelfs als ie fit is kan ie maar een wedstrijd per week dus dan is het nog maar een halve speler. Dus meende dat hij na dit seizoen geen contract meer heeft en ja dan is het logisch dat hij niet verlengd word lijkt me. Wellicht (later?) goede voor de trainings staf?
10 second ninja DONE
Fred Grim (60) maakt het seizoen af als interim-trainer van Ajax. Dat hing al in de lucht, maar er is nu duidelijkheid over gecreëerd in Amsterdam. De club heeft zo de tijd om komende zomer een permanente opvolger aan te stellen.
Ik snap v Persie wel. Het zit er best in bij die gasten. Speelden tot eind oktober prima, waren koploper en speelden goede potten.Gonadan schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:35:
[...]
Eens hoor. Het sprankelende en jolige van het begin is er wel een beetje af. Hij begon lekker jongensachtig amicaal met de pers om te gaan, dat deed hij beter dan Heitinga bijvoorbeeld, maar dat werkt natuurlijk alleen als er geen kritiek te geven is. Nu worden er aan de lopende band kritische vragen gesteld en proberen ze hem dingen in de mond te leggen, dat irriteert (terecht imo) en daar kan hij niet zo goed mee omgaan.
Het lijkt er op dat hij gewoon niet begrijpt waarom dit nou weer mis gaat, een soort machteloos gevoel van 'kom op jongens, pak hem gewoon ff aan' of zo. Een beetje wat een type als Van Basten ook had die in zijn hoofd een goed plan had (aldus wc-eend) maar op het veld zag dat ze het gewoon niet goed (genoeg) deden.
Een dergelijke ontluistering denk ik bij Van Persie ook wel een beetje in de ogen te zien. Alsof hij oprecht denkt dat hij alles goed heeft neergezet maar het om onverklaarbare redenen toch steeds niet gaat zoals hij wil, of zo.
En ineens liep het niet meer..... Dat moet voor v Persie ook frustrerend tot de max zijn. Weten dat ze veel veel beter kunnen maar het niet doen.
Maar dan, en dat neem ik v Persie wel kwalijk, moet je dingen omzetten. A la Grim een groep zonder vertrouwen weer een basis voor nieuw vertrouwen geven. En dat doet ie niet/kan ie niet. En juist dat maakt m ongeschikt en is de reden dat ik inmiddels wel van v Persie afwil.
Ja het liep een tijdje een toen ineens niet meer, iedereen opgebrand, uitgeblust en ze vallen bij bosjes uit. Van Persie begrijpt het niet, kan onmogelijk en hem en zijn keuzes liggen, aldus Van Persie.LZ86 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:59:
[...]
Ik snap v Persie wel. Het zit er best in bij die gasten. Speelden tot eind oktober prima, waren koploper en speelden goede potten.
En ineens liep het niet meer..... Dat moet voor v Persie ook frustrerend tot de max zijn. Weten dat ze veel veel beter kunnen maar het niet doen.
Maar dan, en dat neem ik v Persie wel kwalijk, moet je dingen omzetten. A la Grim een groep zonder vertrouwen weer een basis voor nieuw vertrouwen geven. En dat doet ie niet/kan ie niet. En juist dat maakt m ongeschikt en is de reden dat ik inmiddels wel van v Persie afwil.
Ik denk dat je precies zijn gedachtegang omschrijft. Die gasten konden het wel een nu ineens doen ze het niet meer, dat moet wel de schuld van 'die gasten' zijn. Zolang hij zo blijft denken gaat en omslag moeizaam worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Was te verwachten inderdaad maar waar blijft nu die definitieve handtekening en aankondiging? Vooralsnog is er nog steeds geen witte rook voor de TD. Ik vind dat irritant lang duren, waar wacht dat nu op?Willem30 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:32:
https://www.vi.nl/nieuws/...n-af-als-trainer-van-ajax
Fred Grim (60) maakt het seizoen af als interim-trainer van Ajax. Dat hing al in de lucht, maar er is nu duidelijkheid over gecreëerd in Amsterdam. De club heeft zo de tijd om komende zomer een permanente opvolger aan te stellen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
nggyu nglyd
Gaat lekker zo.
Ik ben benieuwd hoe lang hij door mag beunen totdat Hake de stokje mag overnemen tot eind vh seizoen.
Las het ook. RvP is dus tegen de adviezen van de medische staf ingegaan. Dit soort zaken vormen op een gegeven moment een optelsom. In het bedrijfsleven kan je ook niet fout op fout blijven permitteren he.Russel88 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:00:
Read ondergaat MRI scan. Volgens de verhalen gaf de medische staf dat hij maar 60 minuten mocht spelen.
Gaat lekker zo.
Ik ben benieuwd hoe lang hij door mag beunen totdat Hake de stokje mag overnemen tot eind vh seizoen.
Beginnend trainer of niet. Ik heb te doen met 'm, maar het belang van de club is altijd groter dan het individu Van Persie.
In een uitgebreid artikel van het AD(helaas paywal) komt het er heel kort op neer dat hij wel overlegt met assistenten en om meningen vraagt, maar hij altijd zijn eigen wil doordrukt. Ook al geven 5 van de 6 assistenten aan om voor de andere optie te kiezen. Bij Heerenveen weten ze dit maar als te goed. In Eindhoven ook, onder Van Nistelrooy die had daar ook een houtje van. En van hem hoor je niks meer, het zou spijtig zijn als RvP hetzelfde lot zou ondergaan.
[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 13-01-2026 17:09 ]
Denk dat het heel simpel is, gaat het straks weer enigsinds lopen en wordt hij 2e? Misschien mag hij het dan ook nog volgend seizoen proberen. Maar als we naar plek 3 zakken dan is het heel snel klaar vermoed ik. Op basis van dit soort verhalen en van wat hij laat zien is er weinig basis voor vertrouwen.DutchOwnage schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:59:
[...]
Las het ook. RvP is dus tegen de adviezen van de medische staf ingegaan. Dit soort zaken vormen op een gegeven moment een optelsom. In het bedrijfsleven kan je ook niet fout op fout blijven permitteren he.
Beginnend trainer of niet. Ik heb te doen met 'm, maar het belang van de club is altijd groter dan het individu Van Persie.
In een uitgebreid artikel van het AD(helaas paywal) komt het er heel kort op neer dat hij wel overlegt met assistenten en om meningen vraagt, maar hij altijd zijn eigen wil doordrukt. Ook al geven 5 van de 6 assistenten aan om voor de andere optie te kiezen. Bij Heerenveen weten ze dit maar als te goed. In Eindhoven ook, onder Van Nistelrooy die had daar ook een houtje van. En van hem hoor je niks meer, het zou spijtig zijn als RvP hetzelfde lot zou ondergaan.
Vond zijn analyse afgelopen zondag ook schreinend. Je ploeg is wat...al na15 mins in de 2e helft aan het tijdrekken. Je staat met je rug tegen de muur. Tegen een Heerenveen wat echt niet ijzersterk speelde ofzo. Wat zeg je? 'Ja ging best lekker eerste helft, mooi goal'
Niet leuk om te zeggen maar ik zie idd ook pararellen met Sjon
10 second ninja DONE
Ergens snap ik wel dat van Persie het risico heeft genomen. Als ze hadden gewonnen van Heerenveen dan was de shitstorm voor even gaan liggen. Hij heeft gegokt en verloren.Russel88 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:00:
Hoezo zou je het met hem te doen hebben? Hij heeft een overvolle bankrekening en is niet afhankelijk van zijn loopbaan als trainer. Hij kiest er zelf voor om een functie uit te voeren waar die op zijn best niet klaar voor is.DutchOwnage schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:59:
[...]
Met als gevolg een ego dat een club op sleeptouw neemt, echter niet omhoog…Kist schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:54:
[...]
Hoezo zou je het met hem te doen hebben? Hij heeft een overvolle bankrekening en is niet afhankelijk van zijn loopbaan als trainer. Hij kiest er zelf voor om een functie uit te voeren waar die op zijn best niet klaar voor is.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Als jouw manager zegt, ik wil miljoen extra winst dus jammer dat je hierdoor de komende jaren in een burnout zit, je gaat het gewoon doen, ondanks dat de bedrijfsarts duidelijk aangeeft dat het geen goed idee is, dan heeft je manager gewoon een heel groot probleem.Han schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:51:
[...]
Ergens snap ik wel dat van Persie het risico heeft genomen. Als ze hadden gewonnen van Heerenveen dan was de shitstorm voor even gaan liggen. Hij heeft gegokt en verloren.
Belachelijk dat een trainer medisch advies negeert. Wat mij betreft mag elke trainer die dat doet op staande voet ontslagen worden. Zeker als het voor zijn eigen hachje is.
En toch worden er de afgelopen dagen ik weet niet hoeveel vrachtwagens de weg op gestuurd ondanks code oranje etc...Kist schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:57:
[...]
Als jouw manager zegt, ik wil miljoen extra winst dus jammer dat je hierdoor de komende jaren in een burnout zit, je gaat het gewoon doen, ondanks dat de bedrijfsarts duidelijk aangeeft dat het geen goed idee is, dan heeft je manager gewoon een heel groot probleem.
Belachelijk dat een trainer medisch advies negeert. Wat mij betreft mag elke trainer die dat doet op staande voet ontslagen worden. Zeker als het voor zijn eigen hachje is.
Ik heb het natuurlijk niet over het financiële aspect. Natuurlijk hoeft ie nooit van z'n leven meer te werken als ie daarvoor zou kiezen. Maar juist daarom heb ik enigzins met 'm te doen. Er is namelijk geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelt dat ie alles zou geven om te slagen bij Feyenoord. Dit is zijn club, zijn liefde, daar waar alles voor hem begon en wat hem zoveel gebracht heeft als speler. Dat het nu zo tegenvalt doet pijn, en dat is ook te zien.Kist schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:54:
[...]
Hoezo zou je het met hem te doen hebben? Hij heeft een overvolle bankrekening en is niet afhankelijk van zijn loopbaan als trainer. Hij kiest er zelf voor om een functie uit te voeren waar die op zijn best niet klaar voor is.
Tuurlijk heeft ie er zelf voor gekozen. En waarschijnlijk is ie veel te vroeg in zijn trainerscarriere ingestapt. Maar wat zou jij doen als je grote liefde aanklopt?
Ik vindt persoonlijk Ten Kloese en co hier ook verantwoordelijk voor. Er waren genoeg aanwijzingen dat ie er nog niet klaar voor was. Daarvoor hoefden ze alleen maar even bij Heerenveen rond te vragen. Zoals het er nu naar uitziet hebben ze gegokt en verloren.
[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 13-01-2026 19:42 ]
Wel 2 keer maar liefst, matchwinner Rots.
Wel jammer voor Ron Jans!
[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 13-01-2026 22:58 ]
nggyu nglyd
Je halve selectie ligt in kreukels, omdat spelers te vroeg en teveel belast worden.Han schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:51:
[...]
Ergens snap ik wel dat van Persie het risico heeft genomen. Als ze hadden gewonnen van Heerenveen dan was de shitstorm voor even gaan liggen. Hij heeft gegokt en verloren.
Ik vind het dan onbegrijpelijk dat je zoveel risico neemt met je beste rb. Als je alleen wilt tegen houden, kun je best tegen Lotomba zeggen, niet dom naar voren rennen, maar puur verdedigen.
Als Read lang eruit ligt, mag Te Kloese van mij direct RvP eruit schuppen. Daarna zichzelf verheven van TD en tijdelijk die Ruijl aanstellen als TD totdat ze een betere gevonden hebben.
Wat een puinhoop weer.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken