Gonadan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:06:
Heerlijk die Van Persie. Hij doet mij onwijs denken aan de Grôôôôte Voorspeller. Die heeft ook altijd goede voorspellingen die dan wellicht niet uit komen maar de voorspelling was wel goed. Zo heeft Van Persie allemaal goede keuzes gemaakt die wellicht niet goed uit pakten maar ze zijn wel goed genomen.
Ik snap gerust wel wat hij probeert te zeggen maar dit klinkt wel zo erg als hij is. Niets veranderen, gewoon doorgaan, niet te mans en gewoon gaan winnen. Klinkt wel als het ouderwetse Feyenoord. Mouwen opstropen, niet piepen, gewoon gaan, en het net niet halen en dan verbaasd zijn.
Mijn vertrouwen in een tweede plek voor Ajax groeit toch weer een beetje bij dit soort uitspraken.

Hij had er goed aan gedaan één van zijn 'illustere' voorgangers (Van B. & Van P., beide spitsen, beide erg eigenwijs) bij Heerenveen re raadplegen, die ook jammerlijk faalde daar.
Een heilige als speler, maar als trainer... not so much.
Nét zo eigenwijs, wijsneuzig de UEFA / FIFA adviserend, maar dat was het dan ook wel.
En hij heeft (ook) charme, dat helpt.
Ik vind de bokkensprongen van Van Persie niet verrassend meer, wél dat iedereen daar nog door schijnt te worden verrast.
[
Voor 13% gewijzigd door
Ramzzz op 06-01-2026 14:18
]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan