[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 156 ... 203 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
DutchOwnage schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 09:55:
[...]

Wat is eigenlijk het verschil tussen een Berghuis en een Hartman, volgens Ajaxieden? Berghuis werd wel gepruimd toch toen ie voor jullie kwam spelen? Of was daar ook aversie tegen?
Voor mij is er niet zo'n verschil hoor, los van de kwaliteiten van beide spelers. En ik zie Wijndal graag van het veld dus laat maar komen die Hartman. Ook leuk voor de sentimenten :+

(Hartman zelf zou ik het afraden, niet normaal hoe vanuit R-Zuid wordt gereageerd)

XXXVI

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
ephymerous schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:24:
[...]

(Hartman zelf zou ik het afraden, niet normaal hoe vanuit R-Zuid wordt gereageerd)
Ik vermoed dat de reacties uit A'dam niet anders zijn als Klaassen opeens zou besluiten om z'n carrière een impuls te geven bij Feyenoord :9

Niet dat ie welkom zou zijn, maar dat terzijde.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 30-12-2025 16:56 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:23
Vld1989 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:33:
[...]

Het ging meer om waarom Berghuis voor een Ajax-supporter een ander gevoel zou oproepen dan Hartman.
Berghuis was natuurlijk geen Feyenoorder in hart en nieren. Die komt niet uit de Feyenoord jeugd maar is ook maar een speler die ooit door de club gekocht is.

• ephymerous
DutchOwnage schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:55:
[...]

Ik vermoed dat de reacties uit A'dam niet anders zijn als Klaassen opeens zou besluiten om z'n carrière een impuls te geven bij Feyenoord :9

Niet dat ie welkom zou zijn, maar dat terzijde.
Nah, of het zo massaal is betwijfel ik. Legio spelers zijn ‘overgestapt en het enige negatieve voorbeeld dat ik me kan herinneren is een pop aan een strop na de transfer van Vermeer. Dat was uiteindelijk een gestoord individu.

XXXVI

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-03 17:25
toolkist schreef op maandag 29 december 2025 @ 22:28:
Hartman dus niet naar Ajax, zou zelf de voorkeur aan een andere club geven. Ajax supporters blij, Feyenoord supporters blij, iedereen blij ;)
Ik zou het voor hem ook wel een hele gekke stap vinden. Gekke mentaliteit ook. Wilde perse weg bij Feyenoord,Burnley zou z'n huiswerk hebben gedaan. Hij was helemaal enthousiast en na een half jaar alweer willen vertrekken....
Als bestaat niet, maar als hij was gebleven en verlengd had, dan was hij aanvoerder en basis speler. En ik weet zeker dat Feyenoord dan ook beter presteerde dan dat het nu doet.

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:57
Gonadan schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 14:23:
[...]
Dat lijkt nu ook bij Hartman het geval te zijn. Hij schijnt op zich wel geïnteresseerd geweest te zijn maar trekt toch de keutel in, naar verluid vanwege de reacties die nu al gekomen zijn of nog gaan komen.
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik vermoed dat Ajax bij Burnley heeft geïnformeerd en dat dat gelekt is naar een medium óf dat dat medium het zelf heeft verzonnen. In het eerste geval zal Burnley wellicht niet afwijzend hebben gereageerd. Wellicht nog 1 stap verder dat Hartmans zaakwaarnemer nog heeft gezegd "ik zal het aan hem voorleggen"... En hop, daar is het "feit", terwijl in al die stappen Hartman zelf geen seconde betrokken is geweest.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 14:38
Wyke schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 22:34:
[...]

Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik vermoed dat Ajax bij Burnley heeft geïnformeerd en dat dat gelekt is naar een medium óf dat dat medium het zelf heeft verzonnen. In het eerste geval zal Burnley wellicht niet afwijzend hebben gereageerd. Wellicht nog 1 stap verder dat Hartmans zaakwaarnemer nog heeft gezegd "ik zal het aan hem voorleggen"... En hop, daar is het "feit", terwijl in al die stappen Hartman zelf geen seconde betrokken is geweest.
Dat denk ik ook. De beide clubs en de zaakwaarnemer hebben er ook belang bij om deze gratis reclame te maken. De media duiken er vervolgens bovenop want pikant en komkommertijd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Zo, Hartman heeft even aan alle geruchten een eind gemaakt met een net statement.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpRy4saFccb4RfdicoWJb0AZY_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j94EupdA4Uy4gwxn1u6z5pTl.jpg?f=fotoalbum_large
Met dit bericht wil ik graag duidelijk maken dat ik niet naar Ajax ga en dat zo lang ik speler ben van Burnley ik alles zal geven voor de club.

[ Voor 15% gewijzigd door ElPaco op 31-12-2025 17:42 ]

WoT stats

• ph4ge
Julián Carranza vertrekt voor 3.5M Euro (plus doorverkooppercentage) bij Feyenoord. Niet slecht voor een speler die anderhalf jaar geleden gratis binnen kwam wandelen. In die periode 1 noemenswaardig wapenfeit, namelijk dat hij Feyenoord naar de 1/8 finale CL schoot.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DutchOwnage
ph4ge schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:15:
In die periode 1 noemenswaardig wapenfeit, namelijk dat hij Feyenoord naar de 1/8 finale CL schoot.
Toen nog wel ja. Wat kan er een hoop veranderen in een korte tijd :|

Maar goed, nieuw jaar. Frisse moed vooruit.

• Gonadan
  • Laatst online: 07:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:15:
Julián Carranza vertrekt voor 3.5M Euro (plus doorverkooppercentage) bij Feyenoord. Niet slecht voor een speler die anderhalf jaar geleden gratis binnen kwam wandelen. In die periode 1 noemenswaardig wapenfeit, namelijk dat hij Feyenoord naar de 1/8 finale CL schoot.
Zijn salaris was lager dan dat hoop ik? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:53:
[...]

Zijn salaris was lager dan dat hoop ik? :P
Salaris was relatief laag, wel een onbekende tekenbonus.

Feyenoord heeft de eerste blessure van 2026 alweer gescoord, Diarra is er voorlopig uit met een enkelblessure opgelopen op de Afrika cup.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:44
ph4ge schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:47:
[...]

Salaris was relatief laag, wel een onbekende tekenbonus.

Feyenoord heeft de eerste blessure van 2026 alweer gescoord, Diarra is er voorlopig uit met een enkelblessure opgelopen op de Afrika cup.
Bijzonder hoelang Priske over zijn graf blijft regeren bij fey

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Megupe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Bijzonder hoelang Priske over zijn graf blijft regeren bij fey
bijna net zo lang als deze grap. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• Megupe
LoneRanger schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:24:
[...]

bijna net zo lang als deze grap. ;)
Ik had het met zijn ontslag al te doen met Priske, vooral vanwege de hoeveelheid bagger die hij over zich heen kreeg.
Nu zit er een trainer die minder presteert (geen idee of er meer of minder blessures zijn) en die treft nauwelijks kritiek.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-03 12:57
Megupe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:38:
[...]

Ik had het met zijn ontslag al te doen met Priske, vooral vanwege de hoeveelheid bagger die hij over zich heen kreeg.
Nu zit er een trainer die minder presteert (geen idee of er meer of minder blessures zijn) en die treft nauwelijks kritiek.
Als er 1 ding is wat wel bewezen is de afgelopen jaren, eerst met Schmidt, toen met Priske en Farioli, dan is het wel dat de Nederlandse voetbalwereld, behoudend en xenofobisch is. En dat niks boven je clubdna gaat.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 16:56

Agent47

I always close my contracts.

Carranza gaat naar Mexico. Gratis binnen gehaald en verkocht voor 3,5 miljoen. Plus die kopbal die 11 miljoen opleverde.

Leuke winst zo! Bedankt :)

Scheelt een klap salaris.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gonadan

Gonadan

Agent47 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:15:
Carranza gaat naar Mexico. Gratis binnen gehaald en verkocht voor 3,5 miljoen. Plus die kopbal die 11 miljoen opleverde.

Leuke winst zo! Bedankt :)

Scheelt een klap salaris.
@ph4ge zei wat anders, wat is het nou? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21
De enige speler die Heracles een beetje kan helpen laten ze mid-season naar AZ gaan.. Pff, Heracles kan volgend seizoen sowieso lekker KKD gaan spelen..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:56:
De enige speler die Heracles een beetje kan helpen laten ze mid-season naar AZ gaan.. Pff, Heracles kan volgend seizoen sowieso lekker KKD gaan spelen..
Vanuit AZ ook niet geheel logisch. 5 miljoen voor een spits van 27 terwijl je Parrot en Meerdink al hebt, ook al is laatstgenoemde voorlopig nog geblesseerd.

• LoneRanger
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 00:11:
[...]

Vanuit AZ ook niet geheel logisch. 5 miljoen voor een spits van 27 terwijl je Parrot en Meerdink al hebt, ook al is laatstgenoemde voorlopig nog geblesseerd.
mss sorteren ze voor op een vertrek van Parrot? Zo gek is dat dan niet denk ik? Maar een gok is het wel natuurlijk voor een speler van 27 bij wie het nu even voor de wind gaat?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03 18:36
LoneRanger schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:51:
[...]

mss sorteren ze voor op een vertrek van Parrot? Zo gek is dat dan niet denk ik? Maar een gok is het wel natuurlijk voor een speler van 27 bij wie het nu even voor de wind gaat?
Ik vind het niet zo'n grote gok. Hornkamp vind ik al jaren een goede spits (voor de eredivisie) . Het is er alleen wel 1 die je moet bedienen. Maar hij loopt wel in de ruimte die nodig is en hij weet ze ook af te maken.
Een afmaker denk ik. Die heeft niet elke club.

Blijkbaar had Heracles het geld hard nodig. 5 miljoen is veel voor hun. Dat snap ik wel.
En ze hebben ook nog Kulenovic.
Ik snap alleen niet dat ze Ernest Faber als trainer haalden, daar heb ik geen hoge pet van op.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 03-01-2026 11:06 ]

• LoneRanger
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:03:
[...]

Ik vind het niet zo'n grote gok. Hornkamp vind ik al jaren een goede spits (voor de eredivisie) . Het is er alleen wel 1 die je moet bedienen. Maar hij loopt wel in de ruimte die nodig is en hij weet ze ook af te maken.
Een afmaker denk ik. Die heeft niet elke club.
Ik kan niet zeggen dat ik veel van hem gezien of gehoord hard voor dit seizoen maar hij heeft ook niet echt de stats en ook niet echt een opgaande lijn in zijn carrière. Bij Den Bosch liep hij 1 op 2 maar dat is ook alweer wat seizoenen geleden. Het kan best zijn hoor dat hij in een beter voetballende ploeg beter tot zijn recht komt maar ik blijf het wel een gok vinden. We gaan het zien.

Wat Faber betreft, absoluut met je eens.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:43
'Dave heeft zich slecht gepresenteerd bij de looptest gisteren', legt technisch directeur Max Huiberts van AZ uit. 'Misschien dat hij met zijn hoofd al ergens anders heeft gezeten. Maar hier werden we niet blij van. Zolang je onderdeel van AZ bent, moet je hier je best doen. We houden Dave hier. Dit is de niet de manier om weg te gaan bij AZ.'
https://www.vi.nl/nieuws/...anier-om-hier-weg-te-gaan
Wat een absoluut idiote reden om een verhuur te blokkeren. Welke speler zou nou niet afgeleid zijn door alles wat er rond transfer speelt?!? Zijn zoveel voorbeelden waarvan clubs de speler die aan onderhandelen is vrij geeft zodat ze het kunnen afronden en omdat ze afgeleid zijn.

• ephymerous
Pompi schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:49:
[...]

Wat een absoluut idiote reden om een verhuur te blokkeren. Welke speler zou nou niet afgeleid zijn door alles wat er rond transfer speelt?!? Zijn zoveel voorbeelden waarvan clubs de speler die aan onderhandelen is vrij geeft zodat ze het kunnen afronden en omdat ze afgeleid zijn.
De status van sympathieke club is AZ al lang kwijt.

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:41:
[...]

Zijn er uberhaupt nog sympathieke clubs in Nederland ( of daarbuiten? )

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:32
Napo schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:28:
[...]

Ik vind Athletic Bilbao sympathiek overkomen met hun beleid om alleen spelers uit de eigen regio te contracteren. Geen vreemdelingenlegioen met spelers die de stad van hun club amper kunnen aanwijzen op een kaart, zoals vrijwel elke andere grotere club. Maar ik ken het Spaanse voetbal verder niet goed genoeg om te kunnen inschatten of mijn beeld een beetje klopt.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Pompi schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:49:
[...]

AZ heeft het al jaren te hoog in de bol. Dat klinkt populistisch, maar alles wat je leest over AZ, heb ik zo'n gevoel dat het geen leuke club is.

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

GAE?

• ephymerous
[...]

Heerenveen, Willem II of NEC?

XXXVI

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:41:
[...]

Zoals elke club waarbij presteren de prioriteit krijgt en het verwachtingspatroon structureel hoog ligt. AZ heeft inmiddels de status als 4de club van NL dan moet je voor elke meter vechten en sympathiek is het laatste waar men mee bezig is.

• ephymerous
Tristan Wins schreef op zondag 4 januari 2026 @ 00:40:
[...]

Zoals elke club waarbij presteren de prioriteit krijgt en het verwachtingspatroon structureel hoog ligt. AZ heeft inmiddels de status als 4de club van NL dan moet je voor elke meter vechten en sympathiek is het laatste waar men mee bezig is.
Ik snap niet hoe zo’n verhuur blokkeren hier bij past?

XXXVI

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06:26

Internet Janny

He does it for free

HollowGamer schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:01:
[...]

AZ heeft het al jaren te hoog in de bol. Dat klinkt populistisch, maar alles wat je leest over AZ, heb ik zo'n gevoel dat het geen leuke club is.
https://www.trouw.nl/spor...afrekencultuur~b4b06ebaa/
Lees dit maar eens, leuke club :P

Zero compensation

• HollowGamer
  • Niet online
Ik heb dat gelezen inderdaad. De meeste fans van AZ deden dat af als onzin en haat tegen hun club..

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:33
Steijn aanvoerder af, Wellenreuther nieuwe aanvoerder.

• LoneRanger
  • Niet online
Vld1989 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:06:
Ook wel raar dat je dan niet je tweede aanvoerder benoemd maar Steijn dan wel aanbied tweede aanvoerder te zijn. Waarom ben je tweede aanvoerder? Grappig zou zijn als Bijlow ineens langdurig fit zou zijn en Wellenreuther op de bank komt te zitten, dan gaat de soap nog even vrolijk door. Heeft van Persie zo'n bewijsdrang dat alles tegendraads op een andere manier moet? Bij Heerenveen al met de keepers, de beste speler van Feyenoord zn band afpakken. Sowieso, dan zal en moet je voor een andere aanvoerder gaan en die neem je een 4 maanden later de band weer af.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:31
Ben benieuwd hoeveel beter dit gaat zijn. Welli pakte wel vaak geel voor dat driftig klagen. Anyways de aanvoerder soap continues. En Van Persie geeft zijn fout niet toe he.

En ze zeggen geen winteraankopen want het gaat allemaal zo lekker

[ Voor 9% gewijzigd door Soulizer op 05-01-2026 16:15 ]

• DutchOwnage
Soulizer schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:08:

En ze zeggen geen winteraankopen want het gaat allemaal zo lekker
Weinig geld om te investeren want ze willen baas in eigen stadion worden. Moeten partijen voor uitgekocht worden ook.

• Soulizer
DutchOwnage schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:28:
[...]

Weinig geld om te investeren want ze willen baas in eigen stadion worden. Moeten partijen voor uitgekocht worden ook.
Gelukkig hebben we wel van het geld van Paixiao wel Borges en Tengstedt kunnen kopen....

• Megupe
Heerlijk dat soap Feyenoord weer lekker doorprutteld, genieten zeg.

Niet dat Ajax heel lekker gaat, maar toch.

• HollowGamer
  • Niet online
Van Persie blinkt toch echt uit in dit soort gekke zaken. Dat ze hem bij Heerenveen zo graag hebben zien vertrekken, snap ik wel. De analisten (lees vrienden van VP) zullen dat nooit toegeven, maar ik heb niet echt het gevoel dat VP een leuke manager is. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand beter wordt van deze aanpak?

• Harribo
[...]

*Harribo houdt zich in*

• Quad
HollowGamer schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:48:
[...]

dat VP een leuke manager is. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand beter wordt van deze aanpak?
Vermoedelijk gaan we het horen als van Persie bij Feyenoord weg is tzt. Dan gaan er meestal pas wat mensen praten.

Kan beide kanten op hoor: Fijne vent of valt niet mee samen te werken.

nggyu nglyd

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:33
Ik heb heel, heel lang achter Van Persie gestaan, maar met die werkweigering tegen Twente en nu deze beslissing wordt dat steeds moeilijker. Dit is toch totaal random. Net als die vleugelspelers waar echt geen enkele lijn in valt te ontdekken. Dan weer Borges, dan weer Diarra, dan Slory.... Het schreeuwt echt aan alle kanten "ik doe maar wat".

• HollowGamer
  • Niet online
Mooi als jullie publiek dat ook doet. :)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:17
SC Heerenveen driftig op zoek naar alternatief voor vlucht naar Nederland: ’Het is een puzzel’

"De selectie van SC Heerenveen moet nog zien hoe het terug kan keren van een trainingskamp in Spanje. De vlucht die de Friezen op woensdagavond vanaf Barcelona naar Schiphol hadden geboekt, is wegens winterse omstandigheden geannuleerd"

"Op zondag staat voor SC Heerenveen het thuisduel met Feyenoord op het programma. De aftrap is om 12.15 uur."

Feyenoord zit momenteel toch ook in Spanje? Hoeft dus niet zo moeilijk te zijn om dit op te lossen :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Gonadan

Gonadan

Heerlijk die Van Persie. Hij doet mij onwijs denken aan de Grôôôôte Voorspeller. Die heeft ook altijd goede voorspellingen die dan wellicht niet uit komen maar de voorspelling was wel goed. Zo heeft Van Persie allemaal goede keuzes gemaakt die wellicht niet goed uit pakten maar ze zijn wel goed genomen. :D _O-

Ik snap gerust wel wat hij probeert te zeggen maar dit klinkt wel zo erg als hij is. Niets veranderen, gewoon doorgaan, niet te mans en gewoon gaan winnen. Klinkt wel als het ouderwetse Feyenoord. Mouwen opstropen, niet piepen, gewoon gaan, en het net niet halen en dan verbaasd zijn.

Mijn vertrouwen in een tweede plek voor Ajax groeit toch weer een beetje bij dit soort uitspraken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:11
alexbl69 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:58:
SC Heerenveen driftig op zoek naar alternatief voor vlucht naar Nederland: ’Het is een puzzel’

"De selectie van SC Heerenveen moet nog zien hoe het terug kan keren van een trainingskamp in Spanje. De vlucht die de Friezen op woensdagavond vanaf Barcelona naar Schiphol hadden geboekt, is wegens winterse omstandigheden geannuleerd"

"Op zondag staat voor SC Heerenveen het thuisduel met Feyenoord op het programma. De aftrap is om 12.15 uur."

Feyenoord zit momenteel toch ook in Spanje? Hoeft dus niet zo moeilijk te zijn om dit op te lossen :)
Luxe problemen, ze kunnen ook gewoon een bus huren :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:06:
Heerlijk die Van Persie. Hij doet mij onwijs denken aan de Grôôôôte Voorspeller. Die heeft ook altijd goede voorspellingen die dan wellicht niet uit komen maar de voorspelling was wel goed. Zo heeft Van Persie allemaal goede keuzes gemaakt die wellicht niet goed uit pakten maar ze zijn wel goed genomen. :D _O-

Ik snap gerust wel wat hij probeert te zeggen maar dit klinkt wel zo erg als hij is. Niets veranderen, gewoon doorgaan, niet te mans en gewoon gaan winnen. Klinkt wel als het ouderwetse Feyenoord. Mouwen opstropen, niet piepen, gewoon gaan, en het net niet halen en dan verbaasd zijn.

Mijn vertrouwen in een tweede plek voor Ajax groeit toch weer een beetje bij dit soort uitspraken. :+
Hij had er goed aan gedaan één van zijn 'illustere' voorgangers (Van B. & Van P., beide spitsen, beide erg eigenwijs) bij Heerenveen re raadplegen, die ook jammerlijk faalde daar.

Een heilige als speler, maar als trainer... not so much. :P

Nét zo eigenwijs, wijsneuzig de UEFA / FIFA adviserend, maar dat was het dan ook wel.

En hij heeft (ook) charme, dat helpt.

Ik vind de bokkensprongen van Van Persie niet verrassend meer, wél dat iedereen daar nog door schijnt te worden verrast. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 06-01-2026 14:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• DutchOwnage
Die Van Persie die gaat me toch een partijtje verbazen de 2e seizoenshelft. Binnen no time wordt plek 2 veiliggesteld en zelfs het gat naar PSV wordt teruggebracht tot 3 punten of minder want, de bekende Bosz dip zit er aan te komen.

Borges breekt definitief door waardoor zelfs Paixao vergeten wordt, Tengsted krijgt het op zijn heupen waardoor er zelfs vergelijkingen met Guidetti worden gemaakt en zelfs Steijn begint ook wekelijks te scoren. Wellenreuther blijkt meermaals zijn enorme waarde als aanvoerder te etaleren. Wederom een meesterzet van ons aller Robin.

Verder wordt RvP geroemd om zijn tactisch vernuft en on the fly kunnen anticiperen naar gelang de wedstrijd daar om vraagt.

Gelieve dit alles met een grote korrel zout te nemen. Het is ff rustig op de zaak....

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 06-01-2026 14:24 ]

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:35
Toch snap ik de huidige beslissing wel. Je neemt wat druk weg bij Steijn zodat hij zich meer kan richten op zijn spel. Feitelijk corrigeert Van Persie zijn eerdere fout, dus dat geeft wel aan dat hij leert. En ja, het is een onervaren coach, dus dan kun je eigenlijk wachten op fouten........

De facto had men gewoon Timber als aanvoerder moeten benoemen, dat was de meest logische keuze geweest sportief gezien. Maar men heeft besloten om politieke spelletjes te spelen vanwege zijn contractduur. Dat is een keuze die ik kan begrijpen, maar ik had het niet gedaan.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:22:
Gelieve dit alles met een grote korrel zout te nemen. Het is ff rustig op de zaak....
Geen probleem we dagdromen allemaal wel eens als het rustig is op de zaak.
Zie Gonadan die over de 2e plek bezig is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 06-01-2026 14:42 ]

• toolkist
  • Niet online
Sineplex schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:31:
Toch snap ik de huidige beslissing wel. Je neemt wat druk weg bij Steijn zodat hij zich meer kan richten op zijn spel. Feitelijk corrigeert Van Persie zijn eerdere fout, dus dat geeft wel aan dat hij leert. En ja, het is een onervaren coach, dus dan kun je eigenlijk wachten op fouten........

De facto had men gewoon Timber als aanvoerder moeten benoemen, dat was de meest logische keuze geweest sportief gezien. Maar men heeft besloten om politieke spelletjes te spelen vanwege zijn contractduur. Dat is een keuze die ik kan begrijpen, maar ik had het niet gedaan.
Maar waarom zou ie Steijn dan wel weer 2e aanvoerder willen maken?

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-03 11:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

Sineplex schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:31:

Kan je nog wat over Ajax schrijven als je meer zout over hebt?
Daarnaast is al het zout meer dan welkom hier in het dorp.

• toolkist
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:36:
[...]

Kan je nog wat over Ajax schrijven als je meer zout over hebt?
Daarnaast is al het zout meer dan welkom hier in het dorp.
Klinkt toch gewoon logisch wat ie zegt? Volgens mij heb je zelf een flink deel van dat zout geclaimd ;)

• Sineplex
toolkist schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:44:
[...]

Maar waarom zou ie Steijn dan wel weer 2e aanvoerder willen maken?
Om zijn waardigheid te behouden. De kans dat Wellenreuther niet speelt is klein, dus 2e aanvoerder zijn stelt niet zoveel voor in de praktijk. Maar dit verzacht de verandering voor Steijn.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Sineplex schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:29:
[...]

Om zijn waardigheid te behouden. De kans dat Wellenreuther niet speelt is klein, dus 2e aanvoerder zijn stelt niet zoveel voor in de praktijk. Maar dit verzacht de verandering voor Steijn.
Vooraf zou je verwachten dat Steijn in de basis zou staan en belangrijk zou zijn. Dan nog steeds is het byzonder om een nieuwe speler gelijk aanvoerder te maken, maar ik snap de logica hier.

De praktijk was dat Steijn gewoon een mindere start had en niet altijd in de basis staat (met ook -verrassing- natuurlijk blessureleed :( ), niet handig voor een aanvoerder. Dus dan de band naar Timon. Die inderdaad zo'n beetje als eerste op het lijstje staat dus ja eens dat Steijn niet heel vaak het bandje zal krijgen. Moussa heb ik vrij weinig zien doen met het bandje? Die lijkt zijn handen vol te hebben aan zichzelf, dus snap wel dat rvp hem bij plek 2 weghaalt. Steijn zal dan toch meer in de plannen van helft 2 van het seizoen voorkomen. En ja hoewel hij zelf direct niet super speelde was het wel opvallend dat wanneer hij speelde Ayase makkelijk scoorde........toeval bestaan niet...?

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Sineplex schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:29:
[...]

Dat is dan toch alleen maar een extra steek, hier ik vind je niet goed genoeg om aanvoerder te zijn dus ik maak je 2e aanvoerder West eigenlijk niks voorstelt.
Snap goed dat Steijn dat geweigerd heeft

• ephymerous
Sagat schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:41:
[...]

Vooraf zou je verwachten dat Steijn in de basis zou staan en belangrijk zou zijn.
Dat is allerminst zeker. De meeste spelers die vanuit de middenmoot (Twente, AZ, etc.) naar Ajax of Feyenoord gaan falen of worden hooguit een gewaardeerd bankzitter.

Als zo’n Valente het volhoudt is dat erg bijzonder en des te meer te waarderen :)

XXXVI

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-03 16:50
Erik ten Hag nieuwe technisch directeur bij onze FC!

Twente komt eraan!

• Quad
JoteW schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:51:
Blij mee?

Ik kreeg kaartjes voor Twente - PEC, mooie plek in vak 117. Maar helaas.. Ik heb een nieuwjaarsborrel met mijn familie. ;(
Dus een vriend van mij gaat in mijn plaats.

nggyu nglyd

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Dat is, ehm, verrassend, maar mooi voor Twente!

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:49
Die snap ik niet helemaal, in Manchester heeft hij toch een flinke vinger in de pap gehad qua aankopen die niet rendeerden?

• ephymerous
Wat een grap :o

Discussie genoeg over zijn geschiktheid als trainer. Over zijn aankopen is geen discussie, allemaal even slecht.

Ik zou niet weten waarom FCT hem TD gaat maken. Afijn, die haken voorlopig dus af.

XXXVI

• Soulizer
Ik moet er om lachen Ten Hag als TD bij Twente. Bij United zoveel miskopen daar binnen gehaald voor zijn ajax/united elftal :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Zou er niet zo blij mee zijn, de aankopen bij Ajax en United die van Ten Hag af kwamen waren niet bepaald goed.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
Here we go! Antony 🐐 signed by FC Twente!
Yes daar is de bevestiging die er al aan zat te komen 8)7

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Miki schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:59:
Yes daar is de bevestiging die er al aan zat te komen 8)7
Ik denk eerder:
Here we go! Wout Weghorst 🐐 signed by FC Twente!
O-)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• D-e-n
ephymerous schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:05:
[...]

Discussie genoeg over zijn geschiktheid als trainer. Over zijn aankopen is geen discussie, allemaal even slecht.

Ik zou niet weten waarom FCT hem TD gaat maken. Afijn, die haken voorlopig dus af.
Daarom had ik hem eerder als bondscoach gezien. Dan kun je geen dure aankopen doen.

• Soulizer
D-e-n schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:32:
[...]

Daarom had ik hem eerder als bondscoach gezien. Dan kun je geen dure aankopen doen.
Die positie gaat na het WK naar Bosz toch?

• D-e-n
Soulizer schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:12:
[...]

Die positie gaat na het WK naar Bosz toch?
Die kan nog steeds verlengen bij PSV toch?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ephymerous schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:05:
[...]

Met een geringer budget kun je minder echt grote bokken schieten... :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Soulizer
D-e-n schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:27:
[...]

Dat kan maar hij heeft altijd gezegd dat ie Bondscoach wil worden en Oranje zou kunnen als Koeman stopt.

• Quad
Bij het ESPN winterinterview hield Bosz de boot af en zei hij niet erover te willen praten, dat was voor PSV niet leuk en voor Koeman zelf ook niet leuk.

nggyu nglyd

• ephymerous
Ramzzz schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:30:
[...]

Met een geringer budget kun je minder echt grote bokken schieten... :+
Met het budget van FCT kan je alsnog veel te veel betalen voor de linksback van PEC ;)

Voetbalt Labyad nog?

/edit
Ja dus, eerste “versterking” voor FCT?

Hake trainer?

[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 06-01-2026 22:35 ]

XXXVI

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:27:
[...]

Na drie keer op rij kampioen zou ik er ook mee stoppen. En anders had hij allang verlengd.

• Sineplex
Sagat schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:41:
[...]

Vooraf zou je verwachten dat Steijn in de basis zou staan en belangrijk zou zijn. Dan nog steeds is het byzonder om een nieuwe speler gelijk aanvoerder te maken, maar ik snap de logica hier.

De praktijk was dat Steijn gewoon een mindere start had en niet altijd in de basis staat (met ook -verrassing- natuurlijk blessureleed :( ), niet handig voor een aanvoerder. Dus dan de band naar Timon. Die inderdaad zo'n beetje als eerste op het lijstje staat dus ja eens dat Steijn niet heel vaak het bandje zal krijgen. Moussa heb ik vrij weinig zien doen met het bandje? Die lijkt zijn handen vol te hebben aan zichzelf, dus snap wel dat rvp hem bij plek 2 weghaalt. Steijn zal dan toch meer in de plannen van helft 2 van het seizoen voorkomen. En ja hoewel hij zelf direct niet super speelde was het wel opvallend dat wanneer hij speelde Ayase makkelijk scoorde........toeval bestaan niet...?
Ik denk ook dat er meer bij Steijn in het vat zit. Absoluut een speler die het in zich heeft. Die gaat nog wel opkomen in de 2e seizoenshelft. Maar zoals je zelf zegt, eigenlijk had je een nieuwe speler die van Twente afkomt geen aanvoerder moeten maken.

Moussa is misschien niet iemand die de leiding neemt, dat kan natuurlijk ook. En met Moussa, Ueda, Valente, Steijn en Timber lopen er verder prima spelers rond. Ik denk alleen dat het ook wat heeft tegengezeten met blessures, gecombineerd met een smalle selectie. En dan moet je nog bepaalde spelers inpassen die nieuw zijn, dat komt er ook nog bij.

• Megupe
Quad schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:55:
[...]

Blij mee?

Ik kreeg kaartjes voor Twente - PEC, mooie plek in vak 117. Maar helaas.. Ik heb een nieuwjaarsborrel met mijn familie. ;(
Dus een vriend van mij gaat in mijn plaats.
Wokschotel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:55:
Dat is, ehm, verrassend, maar mooi voor Twente!
Dus jij vindt het mooi voor Twente dat quad niet naar het stadion kan?

[ Voor 0% gewijzigd door Megupe op 07-01-2026 00:49 . Reden: Dt ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:41

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Denk dat het in de lijn der verwachting ligt dat zaterdag en zondag hetzelfde zal gebeuren gezien het vrij koud lijkt te worden. Maar we gaan het zien.

Had wel weer zin om de bal te zien rollen...maar meer tijd voor herstel kan zeker geen kwaad voor mijn cluppie! :S

10 second ninja DONE

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:23:
[...]

Ik denk eerder:

[...]

O-)
Ik zou hem, zelfs met dit weer, op de fiets naar Enschede brengen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:41
Taylor lijkt op weg naar de uitgang.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ST10©DE
  • Laatst online: 23:02

ST10©DE

Dus.............

PolarBear schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:17:
[...]

Ik zou hem, zelfs met dit weer, op de fiets naar Enschede brengen.
Jij voelt je dan ook prima thuis in dit weer gok ik. Al heb ik nog niet vaak een beer zien fietsen....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Gonadan

Gonadan

ST10©DE schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:45:
[...]

Jij voelt je dan ook prima thuis in dit weer gok ik. Al heb ik nog niet vaak een beer zien fietsen....
Nou...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kvrdz14kZlZ_31aA-aVa0xRjbRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SfKcqZfCImpHSZ7KIBymswzS.png?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nuttig weetje voor iedereen hier, 'afgelast' komt van het werkwoord 'afgelasten', niet van 'aflassen'.

N.B. 'gelasten' betekent 'bevelen' - 'afgelast' betekent dus ‘afbevolen'.

Dus: toch nog iets geleerd, met dit weer. :7

/einde mededeling (8>

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 07-01-2026 16:43 ]

• Soulizer
De geruchtenmolen draait weer. Na Ten Hag wordt Weghorst nu genoemd als kandidaat voor Twente vanwege zijn aflopende contract.

• Megupe
Gynnad schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:16:

[Embed]
Ergens ga ik hem missen. Stond vorig jaar eindelijk op, maar ervoor en later te weinig rendement en slappe zak.
Ik gun hem een transfer wel.

• Gonadan

Gonadan

Megupe schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:25:
[...]

Ergens ga ik hem missen. Stond vorig jaar eindelijk op, maar ervoor en later te weinig rendement en slappe zak.
Fijne speler als hij er lekker in zit, helaas niet het materiaal om de kar te trekken en het naar een hoger niveau te brengen. Daarmee ook niet de man die we nu hard nodig hebben. In andere jaren had hij wellicht veel meer bereikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Dan maar Ugarte

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ja een beer op het ijs zie je vaker. Zelfs in Lemmer als er ijs is…

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:16:

[Embed]
Ze zouden Gaaei ook willen, mooie package deal van maken ;)

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:25:
[...]

Als kiespijn ja ;)
Meer speeltijd voor Mokio/Steur, alleen maar goed.

• Megupe
toolkist schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:05:
[...]

Als kiespijn ja ;)
Meer speeltijd voor Mokio/Steur, alleen maar goed.
15M is ook win-win situatie, dus ik zou er ook niet rouwig om zijn.
En gaaei mee, dan ook gelijk de beste linker kant van Europa?

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:42:
[...]

15M is ook win-win situatie, dus ik zou er ook niet rouwig om zijn.
En gaaei mee, dan ook gelijk de beste linker kant van Europa?
En Pasveer, en Rosa, en vd Boomen, en en en O-)

• Sineplex
Gonadan schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Fijne speler als hij er lekker in zit, helaas niet het materiaal om de kar te trekken en het naar een hoger niveau te brengen. Daarmee ook niet de man die we nu hard nodig hebben. In andere jaren had hij wellicht veel meer bereikt.
Ajax kan er nu nog een mooi bedrag voor krijgen maar ik neem aan dat er wel een vervanger komt? Anders wordt het wel erg dun op het middenveld.....

• toolkist
  • Niet online
Sineplex schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:42:
[...]

Ajax kan er nu nog een mooi bedrag voor krijgen maar ik neem aan dat er wel een vervanger komt? Anders wordt het wel erg dun op het middenveld.....
Zie het wel gebeuren dat Ajax zich dan bij Groningen gaat melden.

• Harribo
toolkist schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:23:
[...]

Zie het wel gebeuren dat Ajax zich dan bij Groningen gaat melden.
Nee! Wegblijven!

• toolkist
  • Niet online
Komende zomer gaat ie sowieso voor 6, kun je nu beter 8 vangen.

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:02:
[...]

Komende zomer gaat ie sowieso voor 6, kun je nu beter 8 vangen.
Tenzij hij de sleutel blijkt voor europees voetbal..... Dan is nu 8 mln minder waard dan 6 mln in de zomer. Bovendien is er in de zomer waarschijnlijk meer concurrentie -> hogere prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door ST10©DE op 07-01-2026 23:16 ]

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-03 12:57
ST10©DE schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:14:
[...]

Tenzij hij de sleutel blijkt voor europees voetbal..... Dan is nu 8 mln minder waard dan 6 mln in de zomer. Bovendien is er in de zomer waarschijnlijk meer concurrentie -> hogere prijs.
Schijnt een vaste afkoopsom te hebben afgesproken voor de zomer. Dus die hogere prijs zit er in de zomer niet in als de verhalen kloppen.
Pagina: 1 ... 156 ... 203 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken