2e helft was wel wat beter, maar ja....Vld1989 schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:32:
Echt geen flauw idee wat ik hier nou van moet vinden.
Ik weet het ook echt niet meer.
2e helft was wel wat beter, maar ja....Vld1989 schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:32:
Echt geen flauw idee wat ik hier nou van moet vinden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dat nooit! Qua tactiek weet van Persie wel te vertellen wat je moet doen. Maar hij lijkt in een wedstrijd in slaap gefluisterd te worden door de tegenstander. Hij verlamt of wil iets wat niet kan. Hij moet echt werken aan zijn eigenwijsheid.Grudgie schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:31:
Jammer 1-1. Had van mij wel mogen verliezen, waren we hopelijk RvP kwijt. Maarja..
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Yep. Dat is zo, al zag het er de 1e helft heel anders uit. Dat leek verdacht veel op werkweigering.ph4ge schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:40:
Je kan veel zeggen, maar ze vechten wel. Dat geeft aan dat er nog hoop is voor Van Persie.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 21-12-2025 16:53 ]
Je wil blij zijn met een puntje, maar Wellenreuther is de man of the match en je wordt op een hoop gespeeld door een elftal waar Van den Belt (en normaal ook Zerrouki) basisspeler is dus je mag helemaal niet blij zijn. Dus ja, zeg het maarDutchOwnage schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:40:
[...]
2e helft was wel wat beter, maar ja....
Ik weet het ook echt niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 21-12-2025 17:06 ]
Jeng heeft één potje meegedaan. En op Nieuwkoop en Beelen hebben we allemaal zitten zeiken. Je kunt niet met droge ogen beweren dat dat de instorting heeft veroorzaakt. Er valt genoeg aan te merken op al die gehaalde aanvallers die niet voldoen maar het centrum en het middenveld waren vandaag van prima niveau. Dan ligt het gewoon aan het tactisch plan als het achterin zo'n zooitje isOMX2000 schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:47:
[...]
Achterin was er tot de blessures niet veel aan de hand. Jeng, Beelen, Nieuwkoop en Read mis je.
Dat is dan een fout van de staf toch?Zelfde qua middenveld. Meer spelers halen voor de breedte is voor de achterste 2 linies complete waanzin. Maar je moet toch echt eens nadenken om jeugdspelers minuten te laten maken wanneer het kan om op die manier je basisspelers te ontlasten.
Nieuwkoop als backup kan. Beelen basis of backup kan ook. Ja ik heb ook geklaagd over Beelen. Maar hij is goed genoeg om mee te rouleren. En ik speel liever met Nieuwkoop achter Read dan met Lotomba.D-e-n schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:10:
[...]
Jeng heeft één potje meegedaan. En op Nieuwkoop en Beelen hebben we allemaal zitten zeiken. Je kunt niet met droge ogen beweren dat dat de instorting heeft veroorzaakt. Er valt genoeg aan te merken op al die gehaalde aanvallers die niet voldoen maar het centrum en het middenveld waren vandaag van prima niveau. Dan ligt het gewoon aan het tactisch plan als het achterin zo'n zooitje is
[...]
Dat is dan een fout van de staf toch?
[ Voor 9% gewijzigd door OMX2000 op 21-12-2025 17:21 ]
Dat is niet met de opgestelde spelers te verklaren. Wat vorige week deden Smal en Moussa ook gewoon mee en Read was er dit seizoen vaker niet dan wel.OMX2000 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:17:
[...]
Hoe verklaar je anders het verdedigende verval?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Haha ja, al gaat ie het nooit halen. Als Feyenoord nou een bloedvorm zou hebben…Napo schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:34:
Kleine positieve noot, Ueda ligt met 18 doelpunten nog wel voor op de Coen Dillen index
[ Voor 8% gewijzigd door tiswat op 21-12-2025 18:45 ]
Flow is zo belangrijk. Als je Van Persie een ding kwalijk kan nemen is dat hij dat ten grabbel heeft gegooid.Agent47 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:54:
Sinds Braga uit is het één grote ellende
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Feyenoord supporters ten voeten uit:carpebios schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:04:
[...]
En een paar maanden gelden was het nog de beste speler van de wereld die [vul in speler]
Fixed it. Dat zie je namelijk bij alle supporters.Tristan Wins schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:10:
[...]
Feyenoord supporters ten voeten uit:
En opeens kunnen zij er geen kut van.
Leg die ff uit?Tristan Wins schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:10:
[...]
Feyenoord supporters ten voeten uit:
En opeens kunnen zij er geen kut van.
Iets vaker hier meelezen en je begrijpt precies wat bedoeld wordtOMX2000 schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:02:
Leg die ff uit?
Zeker mooie wedstrijd. Belachelijk einde, eerst 5 minuten blessuretijd dan opeens een minuut extra uit het niets. En dan bij 96 minuten neemt de scheidsrechter de fluit in de mond, stopt hij met lopen en laat hij vervolgens de aanval nog een halve minuut doorlopen om dan heel gretig naar de stip te wijzen omdat Parrot zichzelf inhaakt bij Marquez?! Gelukkig een VAR met een beetje voetbalverstandWokschotel schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:52:
Wat een leuke wedstrijd in Sittard. En die wel/geen penalty op het laatst, mooie afsluiting van de eerste seizoenshelft!
Als het om de “GoT Feyenoorders” gaat snap ik hem.toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:08:
[...]
Iets vaker hier meelezen en je begrijpt precies wat bedoeld wordt
Je zag heel duidelijk gras tussen de bal en de paal toch? Dan moet hij wel zitten toch? Kan niet missen.toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:06:
Ik begrijp nou pas dat de var gisteren bij Ajax besloot dat het een goal was, ik dacht dat de scheids de call had gemaakt en de var geen duidelijkheid kon geven en die beslissing dus stond... in dat geval mogen ze die var wel een bosje bloemen sturen uit Nijmegen, dit kunnen ze never nooit met zekerheid gezien hebben.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Ik heb alleen beelden gezien waar ik geen groen zag tussen de bal en de paal, maar ik ben afhankelijk van samenvattingen en plaatjes in nieuwsberichten aangezien ik geen Espn meer hebGonadan schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:06:
[...]
Je zag heel duidelijk gras tussen de bal en de paal toch? Dan moet hij wel zitten toch? Kan niet missen.![]()
Qua regels moet je vast 100% zeker zijn, maar als een bal zo ver het doel in is mogen ze hem van mij tellen.
We hebben dezelfde beelden gezien ga ik vanuit. En ik denk dat je het wellicht wel niet heel duidelijke sarcasme in mijn eerste alinea mist.toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:24:
[...]
Ik heb alleen beelden gezien waar ik geen groen zag tussen de bal en de paal, maar ik ben afhankelijk van samenvattingen en plaatjes in nieuwsberichten aangezien ik geen Espn meer heb
Zeiss Distagon 21 f/2.8
PSV is verdedigend ook niet sterk, maar dat valt niet zo op omdat ze zoveel scoren. Ze hebben ongeveer evenveel tegendoelpunten als Ajax en FeyenoordSoulizer schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:46:
Feyenoord, Ajax, Nec, Twente, AZ een pot nat. Alleen psv haalt een goed niveau dit seizoen.
Sarcasme? tis dat je het nu zegtGonadan schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:23:
[...]
We hebben dezelfde beelden gezien ga ik vanuit. En ik denk dat je het wellicht wel niet heel duidelijke sarcasme in mijn eerste alinea mist.
Ik snapte die presentator bij Studio Sport niet. Hoe opzichtig wil je het hebben? De keeper heeft bovendien een beschermde status in het doelgebied, je mag hem uberhaupt niet hinderen terwijl die speler van Twente hem gewoon beetpakt.toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:27:
En die afgekeurde goal van Twente was naar mijn mening terecht afgekeurd. Hij moet gewoon met zn tengels van de arm van de keeper afblijven.
[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 21-12-2025 23:22 ]
Wat zei hij? Ik heb het niet gezien en er staat nog niks op YouTube. Sowieso is hij niet serieus te nemen. Zeker niet na dat zwart makerij can Steijn destijds zonder bewijs.DutchOwnage schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:10:
Interessante analyse van de data analist van VI bij Studio Voetbal zojuist. Feyenoord heeft gewoon 20 tegendoelpunten om de oren gekregen in het laatste kwartier. PSV slechts 5, Ajax 3. Schrikbarend.
Ook kwam die met een mogelijke verklaring waarom het bij vlagen conditioneel zo lijkt in te storten, met name het middenveld. Er ontstaan gewoon zulke enorme gaten tussen middenveld en verdediging, dat is gewoon niet meer dicht te lopen op een gegeven moment.
En wat een huichelaar is die Van Hooydonk eigenlijk ook he. Hij heeft al een slechte naam in "het wereldje", dat heeft ie vanavond weer even bevestigd. Van alles lopen beweren zonder het beestje bij naam te noemen. Wees dan een kerel en zeg gewoon wie je bedoeld
[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 21-12-2025 23:39 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik vond de scheids overall vrij matigjes fluiten. Op sommige momenten meteen ingrijpen, maar het sumoworstelen bij corners door Goes werd dan weer compleet genegeerd.Belsj schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:13:
[...]
Zeker mooie wedstrijd. Belachelijk einde, eerst 5 minuten blessuretijd dan opeens een minuut extra uit het niets. En dan bij 96 minuten neemt de scheidsrechter de fluit in de mond, stopt hij met lopen en laat hij vervolgens de aanval nog een halve minuut doorlopen om dan heel gretig naar de stip te wijzen omdat Parrot zichzelf inhaakt bij Marquez?! Gelukkig een VAR met een beetje voetbalverstand...
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Eens hoor. Maak me er zelf ook schuldig aan, maar ik ben maar een gewone supporter en geen leidingevende van een miljoenenbedrijf waar grote belangen op het spel staan. Hij kan een kind van de club zijn, een leuke babbel hebben en goed voor de dag komen in de media. Allemaal waar. Maar als je halverwege al uit de Beker ligt, Europees bent uitgeschakeld en het gat naar nummer 1 al 11 punten is, waar je vooraf uitspreekt om de het kampioenschap mee te gaan doen en Europees te moeten overwinteren, dan mag daar toch terecht heel kritisch naar gekeken worden?Gonadan schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:31:
Mwoah, laten we eerlijk zijn, hij heeft gewoon wel wat meer dan gemiddeld een gunfactor mee. Enerzijds vanwege zijn status als topsporter, anderzijds vanwege zijn makkelijke babbel en daarmee de jongensachtige omgang met de journalisten.
In bescherming nemen vind ik qua term niet passen, maar hij wordt lang niet zo hard aangepakt als bijvoorbeeld een Heitinga. Die kreeg al bij voorbaat zo'n beetje de kritische blik die Van Persie nu pas krijgt.
Als de stelling geformuleerd zou zijn dat Van Persie bovengemiddeld veel krediet krijgt dan zou ik het daar 100% mee eens zijn.
Precies dat. Hij houdt de keeper vast en scoort zelf.. Als ie nou ergens anders in de 16 een verdediger zo vast houdt en de bal niet in de buurt komt ok, maar dit geval is wel zo overduidelijk een overtreding...ph4ge schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:44:
[...]
Ik snapte die presentator bij Studio Sport niet. Hoe opzichtig wil je het hebben? De keeper heeft bovendien een beschermde status in het doelgebied, je mag hem uberhaupt niet hinderen terwijl die speler van Twente hem gewoon beetpakt.
Buiten de gunfactor zijn er 2 zaken die hem nog net redden wmb:DutchOwnage schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:31:
[...]
Eens hoor. Maak me er zelf ook schuldig aan, maar ik ben maar een gewone supporter en geen leidingevende van een miljoenenbedrijf waar grote belangen op het spel staan. Hij kan een kind van de club zijn, een leuke babbel hebben en goed voor de dag komen in de media. Allemaal waar. Maar als je halverwege al uit de Beker ligt, Europees bent uitgeschakeld en het gat naar nummer 1 al 11 punten is, waar je vooraf uitspreekt om de het kampioenschap mee te gaan doen en Europees te moeten overwinteren, dan mag daar toch terecht heel kritisch naar gekeken worden?
In dat opzicht heeft Van Hooydonk natuurlijk wel een punt. Er zijn al zoveel trainers om zo veel minder de laan uitgestuurd. Maar als ze Van Bommel, Heitinga of Van Persie heten zouden er dan opeens andere regels moeten gelden?
Probleem is wel, ik zie RvP op den duur nog wel slagen. Maar hij is gewoon een rookie, en rookies hoor je geen leiding te geven bij een topclub. Er lopen daar 65 man rond het eerste elftal, daar komen ook managements skills bij kijken.
10 second ninja DONE
Om eerlijk te zijn zou ik willen dat meer trainers zoveel krediet kregen. Zij zijn meestal vrij snel de kop van jut terwijl ze zelden de enige oorzaak van de slechte prestaties zijn.DutchOwnage schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:31:
[...]
Eens hoor. Maak me er zelf ook schuldig aan, maar ik ben maar een gewone supporter en geen leidingevende van een miljoenenbedrijf waar grote belangen op het spel staan. Hij kan een kind van de club zijn, een leuke babbel hebben en goed voor de dag komen in de media. Allemaal waar. Maar als je halverwege al uit de Beker ligt, Europees bent uitgeschakeld en het gat naar nummer 1 al 11 punten is, waar je vooraf uitspreekt om de het kampioenschap mee te gaan doen en Europees te moeten overwinteren, dan mag daar toch terecht heel kritisch naar gekeken worden?
In dat opzicht heeft Van Hooydonk natuurlijk wel een punt. Er zijn al zoveel trainers om zo veel minder de laan uitgestuurd. Maar als ze Van Bommel, Heitinga of Van Persie heten zouden er dan opeens andere regels moeten gelden?
Oprecht, ik weet het niet. Het hangt er helemaal van af in hoeverre hij open gaat staan voor adviezen van anderen en wil leren van zijn fouten. Op dit moment vind ik hem zo mogelijk nog eigenwijzer dan Van Bommel en daarmee gaat hij er echt niet komen.Probleem is wel, ik zie RvP op den duur nog wel slagen. Maar hij is gewoon een rookie, en rookies hoor je geen leiding te geven bij een topclub. Er lopen daar 65 man rond het eerste elftal, daar komen ook managements skills bij kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat je hier blij van wordt snap ik wel, je houdt van aanvallend voetbal. Maar dit zou ook zomaar eens de oorzaak kunnen zijn van het huidige verval. Dat hij simpelweg te veel vraagt van de selectie en ze opgebrand heeft. Dat als hij het een tandje minder fanatiek offensief had laten gaan er nu minder stuk waren geweest en meer wél de 90 minuten vol zouden kunnen maken.Sagat schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:05:
[...]
Buiten de gunfactor zijn er 2 zaken die hem nog net redden wmb:
1. Het voetbal in het begin van het seizoen was prima. Hierom ben ik ook van mening dat zijn offensieve insteek in nederland kan werken. Dat deed het ook. Ongeacht hoe het nu is, is dat net iets tastsbaar wat hem helpt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En zelfs in deze slechte reeks was het voetbal in meer of mindere mate best aardig, maar je aanval is te matig om de wedstrijd in die goede fases in het slot te gooien.Sagat schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:05:
[...]
1. Het voetbal in het begin van het seizoen was prima. Hierom ben ik ook van mening dat zijn offensieve insteek in nederland kan werken. Dat deed het ook. Ongeacht hoe het nu is, is dat net iets tastsbaar wat hem helpt.
UEFA licentie is er nog niet, we staan al onder toezicht, dit is een nieuw gat van ~6 ton op deze manier. Verwacht maar transfers in de winterstop en niet voor de hoofdprijsYakolev schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:42:
Fortuna Sittard stopt razendsnel met hoofdsponsor syNeo na niet nakomen betalingsverplichtingen
https://www.limburger.nl/...lichtingen/116778994.html
Gelukkig heb ik al het uit tenue en 3rde shirtje![]()
Wat een treurnis weer...
Denk dat weinigen dit met je oneens zijn. De devil is in de details, werkt de spelopvatting niet omdat er veel blessures zijn of zijn er veel blessures omdat het spelopvatting niet werkt?Gonadan schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:13:
[...]
Dat je hier blij van wordt snap ik wel, je houdt van aanvallend voetbal. Maar dit zou ook zomaar eens de oorzaak kunnen zijn van het huidige verval. Dat hij simpelweg te veel vraagt van de selectie en ze opgebrand heeft. Dat als hij het een tandje minder fanatiek offensief had laten gaan er nu minder stuk waren geweest en meer wél de 90 minuten vol zouden kunnen maken.
Dat zou betekenen dat de offensieve insteek maar slechts een beperkte tijd kan werken, en daarna is het op. Dus over een heel seizoen gaat het dan dus gewoon niet werken, totdat hij het voor elkaar heeft dat de boel heel veel fitter is en er wel langdurig mee om kan gaan. Maar die kant lijkt het voorlopig nog niet op te gaan.
Ik zeg niet dat dit scenario de waarheid is, maar ik zie het wel als heel reële optie.
10 second ninja DONE
Zolang Bufkes ook in de KKD voor de catering zorgt..polthemol schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:50:
[...]
UEFA licentie is er nog niet, we staan al onder toezicht, dit is een nieuw gat van ~6 ton op deze manier. Verwacht maar transfers in de winterstop en niet voor de hoofdprijs
schot in open doel: er is te weinig financieel draagvlak op de lange termijn voor profvoetbal op dit niveau, er zijn weinig spraakmakende verkopen en niet structureel genoeg. Qua prijzengeld kun je dat slechts als hoogst incidenteel zien, rest nog sponsorgeld wat moeilijk gaat zijn in de regio waar Fortuna acteert.Yakolev schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:12:
[...]
Zolang Bufkes ook in de KKD voor de catering zorgt..
Maar ik begrijp niet hoe dit nu al heeft kunnen fout lopen. Ik kende SyNeo niet, maar volgens mij is het helemaal geen klein schimmig bedrijfje. Er is ontzettend veel professionalisering geweest sinds Gün de club heeft overgenomen, echter de langdurige resultaten zijn er gewoon niet.
Overigens vind ik dat de Limburgse bedrijven ook wel iets beter hun best mogen doen met het sponsoren van de ploegen hier. Ik snap dat Fortuna ontzettend veel goodwill is verloren in de zeroes, maar dat zou nu toch ancient history moeten zijn.
Het is niet alleen de gunfactor. Van Persie ontslaan is al bestuurder ook je eigen onkunde toegeven. Dat is bij Heitinga zo geweest en nu bij RvP ook het geval.Sagat schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:05:
[...]
Buiten de gunfactor zijn er 2 zaken die hem nog net redden wmb:
2. Belangrijkste doel van het seizoen is 1 of 2 worden. Dit is nog steeds haalbaar.
XXXVI
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 22-12-2025 12:09 ]
Ik snap best dat je de tv wat eerder uitgezet hebt toen, maar daardoor heb je wel de 2-0 van Mokio gemistSagat schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:05:
- Ajax uit verlies je 1-0. Ajax had paar hele goede kansen, maar je had zelf ook (toegeven imo wel mindere) kansen om te scoren....oftewel. Zeker niet weggespeeld.
Wie gaat Feyenoord inhalen dan, Ajax onder Grim?ephymerous schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:55:
Feyenoord wordt geen tweede hoor als ze doorgaan met RvP. De lijn is neergaand en hij heeft niet de kennis en kunde om het tij te keren.
Absoluut.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:25:
[...]
Wie gaat Feyenoord inhalen dan, Ajax onder Grim?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Touche! En hoewel ik hem zeker liever niet gezien had moet ik nog toegeven dat het een mooi doelpunt was ook!toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:23:
[...]
Ik snap best dat je de tv wat eerder uitgezet hebt toen, maar daardoor heb je wel de 2-0 van Mokio gemist
10 second ninja DONE
Optimist die ik ben, ben ik het helaas met je voorspelling eensephymerous schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:55:
Feyenoord wordt geen tweede hoor als ze doorgaan met RvP. De lijn is neergaand en hij heeft niet de kennis en kunde om het tij te keren. Ook is hij te eigenwijs om advies in te winnen en Feyenoord heeft niet de middelen om echt grote versterkingen te halen.
10 second ninja DONE
Tja, en nu is de rode kaart van Ouaissa geseponeerd, waar de VAR niet eens ingreep om te corrigeren. Behoorlijke willekeur weer. En genoeg die in dit topic het een terechte rode kaart vonden.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:38:
Dankzij vi zie ik nu ook die donkerrode tackle van Linssen.. Hoe duidelijk moet je het hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 22-12-2025 14:35 ]
Vond ik ook een terechte rode kaart. Uiteindelijk staan z'n noppen gewoon op het scheenbeen van de tegenstander, dat dat per ongeluk ging moet niks uitmaken.Ruzor schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:22:
[...]
Tja, en nu is de rode kaart van Ouaissa geseponeerd, waar de VAR niet eens ingreep om te corrigeren. Behoorlijke willekeur weer. En genoeg die in dit topic het een terechte rode kaart vonden.
Zo zie je maar weer dat iedereen het door zijn/haar eigen bril bekijkt.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:52:
[...]
Vond ik ook een terechte rode kaart. Uiteindelijk staan z'n noppen gewoon op het scheenbeen van de tegenstander, dat dat per ongeluk ging moet niks uitmaken.
Klopt hoor. Zo zat ik met verbazing te kijken hoe ze bij ESPN de boel aan het bagatelliseren waren omdat dit zo'n onschuldig joch was, maar ik moest er meteen aan denken wat de reacties van diezelfde mensen geweest zouden zijn als het een Argentijn in een kwartfinale tegen Oranje was geweest.Ruzor schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:55:
[...]
Zo zie je maar weer dat iedereen het door zijn/haar eigen bril bekijkt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom moet dat niks uitmaken, volgens jou? Alleen erop staan is al genoeg voor rood?toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:52:
[...]
Vond ik ook een terechte rode kaart. Uiteindelijk staan z'n noppen gewoon op het scheenbeen van de tegenstander, dat dat per ongeluk ging moet niks uitmaken.
[ Voor 13% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 15:10 ]
In het geval per ongeluk zouden er nog veel meer rode kaarten kwijtgescholden moeten worden.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:52:
[...]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
in principe is bijna iedere rode kaart per ongeluk... je zou best kunnen stellen als commissie dat in principe de schorsing voor de rest van de wedstrijd genoeg schorsing is als duidelijk (b)lijkt dat het per ongeluk is...altijd bedoel ikM@cer schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:14:
[...]
In het geval per ongeluk zouden er nog veel meer rode kaarten kwijtgescholden moeten worden.
De rode kaart van Gaaei vorig jaar tegen AZ was ook niet bewust..
Opzet is vaak niet vast te stellen, je kunt namelijk niet in iemands hoofd kijken. Daarom wordt een overtreding beoordeeld op andere objectievere criteria: intensiteit en risico op blessures bij de tegenstander bijvoorbeeld. Wil niet zeggen dat de beoordeling altijd helemaal objectief is.bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:09:
[...]
Waarom moet dat niks uitmaken, volgens jou? Alleen erop staan is al genoeg voor rood?
Bij deze actie? Absoluut. Noppen op scheenbeen is voor mij altijd rood. en afhankelijk van hoe het ontstaat 1 of 3+ wedstrijden schorsing.bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:09:
[...]
Waarom moet dat niks uitmaken, volgens jou? Alleen erop staan is al genoeg voor rood?
Laten we beginnen om het om te draaien, de beoordeling van een scheidsrechter is vrijwel nooit objectief. Het is immers altijd een persoonlijke beoordeling van een situatie. Het woord "arbitrair" lijkt niet voor niets erg op "arbitrage" en "arbiter".Spookelo schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:31:
[...]
Opzet is vaak niet vast te stellen, je kunt namelijk niet in iemands hoofd kijken. Daarom wordt een overtreding beoordeeld op andere objectievere criteria: intensiteit en risico op blessures bij de tegenstander bijvoorbeeld. Wil niet zeggen dat de beoordeling altijd helemaal objectief is.
Op basis van welke situatie voor het verkrijgen van een rode kaart geef je die dan?toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:38:
[...]
Bij deze actie? Absoluut. Noppen op scheenbeen is voor mij altijd rood. en afhankelijk van hoe het ontstaat 1 of 3+ wedstrijden schorsing.
Op basis van bovenstaande lijstje kan dat eigenlijk alleen op basis van nr. 2. Wat was er precies gemeen aan deze actie? Of viel hij Klaassen op een buitensporige wijze aan volgens jou?c. Situaties die met een rode kaart moeten worden bestraft (geen twee gele kaart /
waarschuwing)
- 1. Ontnemen van een duidelijke scoringskans (DOGSO); (vooral plaats van de overtreding en de positie van de andere spelers);
- 2. Ernstig gemeen spel (of aanvallen op buitensporige wijze);
- 3. Gewelddadige handeling, bijten of spuwen naar een ander persoon;
- 4. Het uitvoeren van grove en/of beledigende handelingen.
Klopt en bij elke situatie moet er beoordeeld worden of er sprake is van één van die vier punten.Er zijn legio voorbeelden van 2 spelers die voor een bal gaan, waarbij er een speler 0.1sec te laat is en dan rood krijgt en geschorst wordt. Dit is voor mij niet anders.
Dit is het bakje waar het nu zogenaamd onder valt.Een onbesuisde overtreding leidt meestal tot een gele kaart (waarschuwing), omdat de speler ondoordacht handelt zonder direct de veiligheid ernstig in gevaar te brengen
[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 22-12-2025 15:59 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
Blijkbaar was Pol van Boekel de var. Hebben we hem ooit al eens kunnen betrappen op consequent fluiten?bregweb schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:04:
Wat ik raar vind is dat de situatie bij Linssen en Ouaissa niet gelijk wordt bestraft. In beide gevallen wordt (IMHO) er in 1e instantie geprobeerd de bal te spelen en wordt in 2e instantie de tegenstander (behoorlijk) geraakt. Los van het feit of het geel of rood moet zijn, VAR/SR hadden dit in dezelfde wedstrijd gelijk moeten bestraffen.
Omdat het ook geen gelijke situatie is?bregweb schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:04:
Wat ik raar vind is dat de situatie bij Linssen en Ouaissa niet gelijk wordt bestraft. In beide gevallen wordt (IMHO) er in 1e instantie geprobeerd de bal te spelen en wordt in 2e instantie de tegenstander (behoorlijk) geraakt. Los van het feit of het geel of rood moet zijn, VAR/SR hadden dit in dezelfde wedstrijd gelijk moeten bestraffen.
Kom op, dus je mag geen Zidane-beweging (vroeger leerde ik het overigens als de Ajax-beweging) meer inzetten want dan loop je het risico dat je op het been van je tegenstander gaat staan die (met een been vooruit) een tackel inzet (een aanval op de tegenstander volgens de spelregels)? Als Ouaissa nou een aanval op de tegenstander inzet, kan ik je volgen. Nu absoluut niet.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:57:
[...]
Dit is het bakje waar het nu zogenaamd onder valt.
Alleen wordt de veiligheid van Klaassen wel degelijk in gevaar gebracht gezien hoe hard hij op het scheenbeen landt.
Dat hij verder niet bewust met de tegenstander bezig was maakt voor mij ook geen verschil. Dat geldt bij heel veel situaties waar er toch (terecht) rood wordt gegeven.
[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 16:28 ]
Hij zat (zit) consequent mis.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:13:
[...]
Blijkbaar was Pol van Boekel de var. Hebben we hem ooit al eens kunnen betrappen op consequent fluiten?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Die doe je maar als je niet het risico loopt om iemand te blesseren.bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:21:
[...]
Kom op, dus je mag geen Zidane-beweging (vroeger leerde ik het overigens als de Ajax-beweging) meer inzetten want dan loop je het risico dat je op het been van je tegenstander gaat staan die (met een been vooruit) een tackel inzet (een aanval op de tegenstander volgens de spelregels)? Als Ouaissa nou een aanval op de tegenstander inzet, kan ik je volgen. Nu absoluut niet.
(Ik dacht dat je Ajax-supporter was en dus voorstander van attractief voetbal.)
Edit: een geseponeerde rode kaart, wordt toch ook niet omgezet in een gele kaart of wel?
Dan nog. Hij neemt het risico.Ramzzz schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:30:
Je kunt nou eenmaal de zwaartekracht niet ontkennen, dat been van de tackelende Klaassen kwam daarna pas inglijden, niet te vermijden.
Je kan allerlei voorbeelden gaan noemen nu, ik had echter al aangegeven dat ik vind dat we doorslaan in dit soort situaties en te vaak onterecht een rode kaart wordt getrokken. Dus wat is precies je punt met die toevoegingen?toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:32:
[...]
Die doe je maar als je niet het risico loopt om iemand te blesseren.
Stel hij trapt nu door het scheenbeen van Klaassen heen. 'och maar hij probeerde zo'n leuk trucje'.
Dit was gewoon niet het moment ervoor en dan moet je met de consequenties dealen als het fout gaat.
En als ze nou alle per ongeluk acties zo zouden beoordelen dan is er nog iets voor te zeggen, maar vorig jaar nog wordt Gaaei eraf gestuurd tegen AZ voor een 'per ongelukje' om maar een voorbeeld te geven, en die kreeg wel een schorsing. Taylor vs Chelsea idem.
[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 16:37 ]
laat maar het hebt gelijk in alles. als je zo graag je gelijk wil dat je zelfs met dit soort kansloze vergelijkingen aan komt zetten van geef ik het op.bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:35:
[...]
Je kan allerlei voorbeelden gaan noemen nu, ik had echter al aangegeven dat ik vind dat we doorslaan in dit soort situaties en te vaak onterecht een rode kaart wordt getrokken. Dus wat is precies je punt met die toevoegingen?
Sport, en zeker topsport, is niet zonder risico's. Dat hoeft niet allemaal op straffe van uitsluiting en schorsing te worden beperkt. Dan kunnen we ook wel gaan bestraffen als iemand (niet met opzet) een bal in het gezicht van iemand trapt, weet je hoeveel schade dat kan opleveren? Als een bal op goal schiet en er staan nog verdedigers tussen, neem je ook het risico dat je de bal tegen hen aan en dus hun hoofd schopt.
Ik moet zeggen dat ik het überhaupt al een kansloze discussie vond, gezien Ouaissa door de KNVB in het gelijk is gesteld.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:44:
[...]
laat maar het hebt gelijk in alles. als je zo graag je gelijk wil dat je zelfs met dit soort kansloze vergelijkingen aan komt zetten van geef ik het op.
Prima, wat jij wilt. Je mag het een kansloze vergelijking noemen, ik reageer echter alleen maar op jouw "Die doe je maar als je niet het risico loopt om iemand te blesseren" in combinatie met "dit was niet het moment ervoor". Dat vind ik gewoon een heel slecht argument, omdat er nogal wat situaties in voetbal (en topsport) zijn waarbij je het risico loopt om een ander te blesseren. Dat is nu eenmaal inherent aan sport, zeker een sport waarbij een bal (mits in het spel of als de keeper de bal vast heeft) altijd vrij ligt en dus aan te vallen is door beide partijen. In contrast tot bijvoorbeeld handbal waarbij je een bal niet mag aanvallen die een speler vast heeft of bij basketbal waarbij dat alleen mag zónder de tegenstander te raken. Dit maakt voetbal veel complexer en omdat je met lichaamsdelen daardoor dicht bij elkaar komt, loop je dus ook het risico om elkaar te blesseren. Dat is inherent aan het spelletje.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:44:
[...]
laat maar het hebt gelijk in alles. als je zo graag je gelijk wil dat je zelfs met dit soort kansloze vergelijkingen aan komt zetten van geef ik het op.
[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 17:14 ]
En wat achtergrond van de Limburger waarom.Yakolev schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:42:
Fortuna Sittard stopt razendsnel met hoofdsponsor syNeo na niet nakomen betalingsverplichtingen
https://www.limburger.nl/...lichtingen/116778994.html
Gelukkig heb ik al het uit tenue en 3rde shirtje![]()
Wat een treurnis weer...
https://www.limburger.nl/...senpersoon/117279554.htmlquote: SamenvattingFortuna Sittard heeft het hoofdsponsorschap met syNeo na drie maanden beëindigd omdat het bedrijf de financiële verplichtingen niet nakwam. syNeo Cosmetics stelt echter dat het nooit een contract met Fortuna heeft gesloten en dat de deal via een tussenpartij, Sy Cosmetics BV, tot stand zou zijn gekomen. Tussen syNeo, Sy Cosmetics en investeerder Hokulani Limited blijkt eveneens onenigheid te bestaan, waardoor het fundament onder de sponsordeal uiterst wankel was. Zowel Fortuna als syNeo spreken van aanzienlijke reputatieschade door de ontstane situatie.
[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 22-12-2025 20:04 ]
Als Timber verkocht wordt, dan krijg je niet veel geld meer voor hem.Sagat schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:59:
[...]
Optimist die ik ben, ben ik het helaas met je voorspelling eens![]()
MAAR...
Wat gebeurd er in de winterstop? Gaat Timber nog verkocht worden? Mocht dat lukken komt er toch wat geld binnen en krijg je misschien nog wat erbij. En verwacht dat er sowieso wel iets gaat gebeuren. Maar we gaan het zien.
Als er een club uit Engeland komt heb je zo 7m te pakken. Daar haal je wellicht geen Timber 2 (naja, 3Russel88 schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:09:
[...]
Als Timber verkocht wordt, dan krijg je niet veel geld meer voor hem.
Zeker niet voldoende om iemand terug te halen van hetzelfde niveau.
Het liefst zie ik dat Te Kloese een stap terug zet en een volwaardige TD aanstelt. Ik zie dat echter niet gebeuren. TDtje spelen vind hij gewoon te leuk.
[ Voor 68% gewijzigd door DutchOwnage op 22-12-2025 20:40 ]
Achterlijk dat ze dit verplicht door laten gaan ja. Alsof de KKD zo'n ramvol programma heeft...HollowGamer schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:01:
Waarom moet die wedstrijd perse gespeeld worden (JAJ-RKC)? Het lijkt me erg impactvol op zo'n jonge groep. Mooi interview, maar ook erg ontroerend.
Triest wat er is gebeurd. Hopelijk was het een ongeluk, even afwachten wat eruit komt.
Dit lijkt me een groter belang om uit te stellen dan een Europese wedstrijd (al is dat laatste een afspraak met de clubs om max 2x een dispensatie aan te vragen).toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:58:
[...]
Achterlijk dat ze dit verplicht door laten gaan ja. Alsof de KKD zo'n ramvol programma heeft...
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Er zijn er die zeggen 'het is een persoon buiten de groep', maar ik was de voorbeschouwing aan het kijken (toevallig - kwam na Voetbalpraat), en aan alles merkte je dat niemand er klaar voor was. Ik vond het erg knap van deze jonge speler, en ook van de rest eromheen.toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:58:
[...]
Achterlijk dat ze dit verplicht door laten gaan ja. Alsof de KKD zo'n ramvol programma heeft...
[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 22-12-2025 22:17 ]
PSV zou het ook kunnen overwegen als ze een veelvoud daarvan voor Veerman krijgen...toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:32:
[...]
Als er een club uit Engeland komt heb je zo 7m te pakken. Daar haal je wellicht geen Timber 2 (naja, 3) mee maar van 7m naar 0 in een half jaar lijkt mij teveel om hem niet te verkopen.
Dat is eigenlijk nog niet eens zo'n stomme gedachte. Hij maakt zichzelf daar wel niet mee geliefd. Wijnaldum hoeft volgens mij ook niet in Rotterdam meer te komen?dutchgio schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:22:
[...]
PSV zou het ook kunnen overwegen als ze een veelvoud daarvan voor Veerman krijgen...
Mocht dat al zo zijn, zou dat erg onterecht zijn. Mensen zijn dan voor het gemak even vergeten dat ie een heeel groot deel van zijn transfersom aan de club heeft gegeven om te investeren in de jeugdopleiding.HollowGamer schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:29:
[...]
Wijnaldum hoeft volgens mij ook niet in Rotterdam meer te komen?
Je hebt zeker gelijk, helaas kijken supporters er niet zo naar.DutchOwnage schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:51:
[...]
Mocht dat al zo zijn, zou dat erg onterecht zijn. Mensen zijn dan voor het gemak even vergeten dat ie een heeel groot deel van zijn transfersom aan de club heeft gegeven om te investeren in de jeugdopleiding.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq