[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 203 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
Vld1989 schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:32:
Echt geen flauw idee wat ik hier nou van moet vinden.
2e helft was wel wat beter, maar ja....

Ik weet het ook echt niet meer.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 14:38
Je kan veel zeggen, maar ze vechten wel. Dat geeft aan dat er nog hoop is voor Van Persie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:58
Heeft trouwens iemand van ESPN die Leo Oldenburger wel eens verteld dat hij neutraal/objectief commentaar moet geven? Man man man, bij elke aanval van Feyenoord gleed hij van z’n kruk en andersom was het alsof hij bij een begrafenis stond te speechen.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14

OMX2000

By any means necessary...

Grudgie schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:31:
Jammer 1-1. Had van mij wel mogen verliezen, waren we hopelijk RvP kwijt. Maarja..
Dat nooit! Qua tactiek weet van Persie wel te vertellen wat je moet doen. Maar hij lijkt in een wedstrijd in slaap gefluisterd te worden door de tegenstander. Hij verlamt of wil iets wat niet kan. Hij moet echt werken aan zijn eigenwijsheid.

Maar verliezen om je gelijk te halen.

Nu maar hopen dat ze voor de kerst een paar stevige gesprekken voeren! Want qua selectie is het echt POVER!

We hebben ook met Minteh en Paixao op de vleugels gespeeld. NIEMAND komt maar in de buurt van hun niveau. Niet qua assists en qua scorend vermogen.

De 1e pak ‘m beet 8 wedstrijden gaf je verdedigend zo’n beetje niks weg. Dan valt Read weg en speelt Smal kennelijk niet meer op 100%. En besef dat Smal gehaald is als backup.

Dus als je kritisch kijkt naar de selectie is het niet in balans. Voorin klopt het niet. Achterin was er tot de blessures niet veel aan de hand. Jeng, Beelen, Nieuwkoop en Read mis je. Zelfde qua middenveld. Meer spelers halen voor de breedte is voor de achterste 2 linies complete waanzin. Maar je moet toch echt eens nadenken om jeugdspelers minuten te laten maken wanneer het kan om op die manier je basisspelers te ontlasten.

En van Persie heeft het erover dat hij spelers niet teveel wil belasten maar speelde toch echt een paar potjes zonder al zijn wissels te gebruiken…

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• DutchOwnage
ph4ge schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:40:
Je kan veel zeggen, maar ze vechten wel. Dat geeft aan dat er nog hoop is voor Van Persie.
Yep. Dat is zo, al zag het er de 1e helft heel anders uit. Dat leek verdacht veel op werkweigering.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 21-12-2025 16:53 ]

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:13
DutchOwnage schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:40:
[...]

2e helft was wel wat beter, maar ja....

Ik weet het ook echt niet meer.
Je wil blij zijn met een puntje, maar Wellenreuther is de man of the match en je wordt op een hoop gespeeld door een elftal waar Van den Belt (en normaal ook Zerrouki) basisspeler is dus je mag helemaal niet blij zijn. Dus ja, zeg het maar :P

Borges wel mooie goal overigens en hij bewijst toch wel wat ik het hele seizoen al denk, als rechtsbuiten kan hij echt wat toevoegen. Alleen Hadj-Moussa op links lijkt me ook weer niks en dat is wel echt iemand die unieke kwaliteiten heeft waardoor je hem ook nooit eruit zal halen. Hoe vaak je hem ook vervloekt met z'n oogkleppen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-03 04:59
RvP opdonderen. Beschamend hoe hard de club in 2 maande af is gegleden.

Van amper goals tegen en meedoen om de titel naar knokken tegen clubs waar je het niet moeilijk tegn mag hebben

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 21-12-2025 17:06 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:30
OMX2000 schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:47:
[...]

Achterin was er tot de blessures niet veel aan de hand. Jeng, Beelen, Nieuwkoop en Read mis je.
Jeng heeft één potje meegedaan. En op Nieuwkoop en Beelen hebben we allemaal zitten zeiken. Je kunt niet met droge ogen beweren dat dat de instorting heeft veroorzaakt. Er valt genoeg aan te merken op al die gehaalde aanvallers die niet voldoen maar het centrum en het middenveld waren vandaag van prima niveau. Dan ligt het gewoon aan het tactisch plan als het achterin zo'n zooitje is
Zelfde qua middenveld. Meer spelers halen voor de breedte is voor de achterste 2 linies complete waanzin. Maar je moet toch echt eens nadenken om jeugdspelers minuten te laten maken wanneer het kan om op die manier je basisspelers te ontlasten.
Dat is dan een fout van de staf toch?

• OMX2000

OMX2000

D-e-n schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:10:
[...]

Jeng heeft één potje meegedaan. En op Nieuwkoop en Beelen hebben we allemaal zitten zeiken. Je kunt niet met droge ogen beweren dat dat de instorting heeft veroorzaakt. Er valt genoeg aan te merken op al die gehaalde aanvallers die niet voldoen maar het centrum en het middenveld waren vandaag van prima niveau. Dan ligt het gewoon aan het tactisch plan als het achterin zo'n zooitje is

[...]

Dat is dan een fout van de staf toch?
Nieuwkoop als backup kan. Beelen basis of backup kan ook. Ja ik heb ook geklaagd over Beelen. Maar hij is goed genoeg om mee te rouleren. En ik speel liever met Nieuwkoop achter Read dan met Lotomba.

Hoe verklaar je anders het verdedigende verval?

Over het geheel is de selectie slechter geworden dan vorig jaar. Ik snap dat enigszins door wegvallen CL en je dus in andere vijver vist.

Oh en ik was ook niet enthousiast over komen van RvP. Niet als uithangbord, maar omdat ie te weinig ervaring heeft. En nog van zijn fouten moet leren. Plus hij kan in de “Heitinga situatie” komen. Maar heeft mij tot twee maanden geleden positief verrast. Helaas bleef hij nog steeds gekke dingen doen, zoals in de wedstrijd tegen Braga.

En ja het is ook deze staf die verantwoordelijk is voor de fitheid. Daar heb je zeker gelijk in.

[ Voor 9% gewijzigd door OMX2000 op 21-12-2025 17:21 ]

• D-e-n
OMX2000 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:17:
[...]

Hoe verklaar je anders het verdedigende verval?
Dat is niet met de opgestelde spelers te verklaren. Wat vorige week deden Smal en Moussa ook gewoon mee en Read was er dit seizoen vaker niet dan wel.

Kennelijk is van Persie niet in staat zijn spelers zodanig te instrueren dat ze met tegenslag om kunnen gaan. Kennelijk klopt het tactisch plan niet zodanig dat het in die gevallen overeind blijft. Kennelijk is van Persie niet in staat in die gevallen een aanpassing te doen.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-03 14:07

Grudgie

PSN: Grudgie7

Het is echt al maanden niet aan te gluren hoe Feyenoord speelt en het wordt niet beter. Dan heb ik mijn vraagtekens bij RvP of hij wel op de juiste plek zit en mijn gevoel zegt dan van niet.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 16:56

Agent47

I always close my contracts.

Sinds Braga uit is het één grote ellende

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Verwijderd

Jeroenvde89 schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:29:
[...]

Praat je nu al 1,5 uur met jezelf? ;)
Zekers

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 11:43
Napo schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:34:
Kleine positieve noot, Ueda ligt met 18 doelpunten nog wel voor op de Coen Dillen index
Haha ja, al gaat ie het nooit halen. Als Feyenoord nou een bloedvorm zou hebben…

[ Voor 8% gewijzigd door tiswat op 21-12-2025 18:45 ]

• ph4ge
Agent47 schreef op zondag 21 december 2025 @ 17:54:
Sinds Braga uit is het één grote ellende
Flow is zo belangrijk. Als je Van Persie een ding kwalijk kan nemen is dat hij dat ten grabbel heeft gegooid.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:14
AZ verloren. RvP heeft z'n baan nog, omdat onze concurrenten nog slechter presteren.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Wat een ontknoping in Limburg. AZ verliest hele dure punten.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat een leuke wedstrijd in Sittard. En die wel/geen penalty op het laatst, mooie afsluiting van de eerste seizoenshelft!

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:04:
[...]

En een paar maanden gelden was het nog de beste speler van de wereld die [vul in speler]
Feyenoord supporters ten voeten uit:
En opeens kunnen zij er geen kut van.

• sNielz123
  • Laatst online: 17:23
Ik heb niet live kunnen kijken dus zie alleen de nos samenvattingen. Maar Feyenoord heeft echt heel veel geluk gehad. En die afgekeurde goal kon ik ook niet plaatsen, was volgens mij gewoon een legitieme goal.

• D-e-n
Tristan Wins schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:10:
[...]

Fixed it. Dat zie je namelijk bij alle supporters.

• OMX2000

OMX2000

Tristan Wins schreef op zondag 21 december 2025 @ 19:10:
[...]

Leg die ff uit?

We, laat ik ff als ambassadeur optreden, zeggen niet dat ze niet kunnen voetballen. Nou ja de meeste. Maar het verval is opvallend.

Maar, Borges, Diarra, Tengstedt, Larin, Plug en Lotomba bakken er weinig van. En ik ken weinig Feyenoorders de het echt goede aanwinsten vinden.

De rest zitten in een enorme vormdip. Dat vind ik zeker opvallen, en weinig Feyenoorders hebben er vertrouwen in dat van Persie ze daaruit weet te halen.

En ik denk dat we nu inmiddels al een jaar of twee steeds een slechtere selectie hebben.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik begrijp nou pas dat de var gisteren bij Ajax besloot dat het een goal was, ik dacht dat de scheids de call had gemaakt en de var geen duidelijkheid kon geven en die beslissing dus stond... in dat geval mogen ze die var wel een bosje bloemen sturen uit Nijmegen, dit kunnen ze never nooit met zekerheid gezien hebben.

• toolkist
  • Niet online
Iets vaker hier meelezen en je begrijpt precies wat bedoeld wordt ;)

• Belsj
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47
Wokschotel schreef op zondag 21 december 2025 @ 18:52:
Wat een leuke wedstrijd in Sittard. En die wel/geen penalty op het laatst, mooie afsluiting van de eerste seizoenshelft!
Zeker mooie wedstrijd. Belachelijk einde, eerst 5 minuten blessuretijd dan opeens een minuut extra uit het niets. En dan bij 96 minuten neemt de scheidsrechter de fluit in de mond, stopt hij met lopen en laat hij vervolgens de aanval nog een halve minuut doorlopen om dan heel gretig naar de stip te wijzen omdat Parrot zichzelf inhaakt bij Marquez?! Gelukkig een VAR met een beetje voetbalverstand :) ...

• toolkist
  • Niet online
En die afgekeurde goal van Twente was naar mijn mening terecht afgekeurd. Hij moet gewoon met zn tengels van de arm van de keeper afblijven.

• OMX2000

OMX2000

toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:08:
[...]

Iets vaker hier meelezen en je begrijpt precies wat bedoeld wordt ;)
Als het om de “GoT Feyenoorders” gaat snap ik hem.

• Russel88
Wang hoort eigenlijk helemaal niet te spelen. Hij is net terug van een blessure.

• Gonadan
  • Laatst online: 00:08

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:06:
Ik begrijp nou pas dat de var gisteren bij Ajax besloot dat het een goal was, ik dacht dat de scheids de call had gemaakt en de var geen duidelijkheid kon geven en die beslissing dus stond... in dat geval mogen ze die var wel een bosje bloemen sturen uit Nijmegen, dit kunnen ze never nooit met zekerheid gezien hebben.
Je zag heel duidelijk gras tussen de bal en de paal toch? Dan moet hij wel zitten toch? Kan niet missen. ;)

Qua regels moet je vast 100% zeker zijn, maar als een bal zo ver het doel in is mogen ze hem van mij tellen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Als Fortunees begon ik het een beetje somber in te zien na de laatste serie wedstrijden. Opeens 4-3 uit het niks - Heerlijk.

Met 21 punten de eerste seizoenshelft afsluiten is niet verkeerd, toch moet het snel beter, willen we ons geen zorgen hoeven maken.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:06:
[...]

Je zag heel duidelijk gras tussen de bal en de paal toch? Dan moet hij wel zitten toch? Kan niet missen. ;)

Qua regels moet je vast 100% zeker zijn, maar als een bal zo ver het doel in is mogen ze hem van mij tellen.
Ik heb alleen beelden gezien waar ik geen groen zag tussen de bal en de paal, maar ik ben afhankelijk van samenvattingen en plaatjes in nieuwsberichten aangezien ik geen Espn meer heb ;)

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:28
Feyenoord, Ajax, Nec, Twente, AZ een pot nat. Alleen psv haalt een goed niveau dit seizoen.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:24:
[...]

Ik heb alleen beelden gezien waar ik geen groen zag tussen de bal en de paal, maar ik ben afhankelijk van samenvattingen en plaatjes in nieuwsberichten aangezien ik geen Espn meer heb ;)
We hebben dezelfde beelden gezien ga ik vanuit. En ik denk dat je het wellicht wel niet heel duidelijke sarcasme in mijn eerste alinea mist. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Soulizer schreef op zondag 21 december 2025 @ 21:46:
Feyenoord, Ajax, Nec, Twente, AZ een pot nat. Alleen psv haalt een goed niveau dit seizoen.
PSV is verdedigend ook niet sterk, maar dat valt niet zo op omdat ze zoveel scoren. Ze hebben ongeveer evenveel tegendoelpunten als Ajax en Feyenoord

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:23:
[...]

We hebben dezelfde beelden gezien ga ik vanuit. En ik denk dat je het wellicht wel niet heel duidelijke sarcasme in mijn eerste alinea mist. :P
Sarcasme? tis dat je het nu zegt :X 8)

• ph4ge
toolkist schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:27:
En die afgekeurde goal van Twente was naar mijn mening terecht afgekeurd. Hij moet gewoon met zn tengels van de arm van de keeper afblijven.
Ik snapte die presentator bij Studio Sport niet. Hoe opzichtig wil je het hebben? De keeper heeft bovendien een beschermde status in het doelgebied, je mag hem uberhaupt niet hinderen terwijl die speler van Twente hem gewoon beetpakt.

• DutchOwnage
Interessante analyse van de data analist van VI bij Studio Voetbal zojuist. Feyenoord heeft gewoon 20 tegendoelpunten om de oren gekregen in het laatste kwartier. PSV slechts 5, Ajax 3. Schrikbarend.

Ook kwam die met een mogelijke verklaring waarom het bij vlagen conditioneel zo lijkt in te storten, met name het middenveld. Er ontstaan gewoon zulke enorme gaten tussen middenveld en verdediging, dat is gewoon niet meer dicht te lopen op een gegeven moment.

En wat een huichelaar is die Van Hooydonk eigenlijk ook he. Hij heeft al een slechte naam in "het wereldje", dat heeft ie vanavond weer even bevestigd. Van alles lopen beweren zonder het beestje bij naam te noemen. Wees dan een kerel en zeg gewoon wie je bedoeld :r

[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 21-12-2025 23:22 ]

• Russel88
DutchOwnage schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:10:
Interessante analyse van de data analist van VI bij Studio Voetbal zojuist. Feyenoord heeft gewoon 20 tegendoelpunten om de oren gekregen in het laatste kwartier. PSV slechts 5, Ajax 3. Schrikbarend.

Ook kwam die met een mogelijke verklaring waarom het bij vlagen conditioneel zo lijkt in te storten, met name het middenveld. Er ontstaan gewoon zulke enorme gaten tussen middenveld en verdediging, dat is gewoon niet meer dicht te lopen op een gegeven moment.

En wat een huichelaar is die Van Hooydonk eigenlijk ook he. Hij heeft al een slechte naam in "het wereldje", dat heeft ie vanavond weer even bevestigd. Van alles lopen beweren zonder het beestje bij naam te noemen. Wees dan een kerel en zeg gewoon wie je bedoeld :r
Wat zei hij? Ik heb het niet gezien en er staat nog niks op YouTube. Sowieso is hij niet serieus te nemen. Zeker niet na dat zwart makerij can Steijn destijds zonder bewijs.

• DutchOwnage
Hij beweert dat RvP heel erg in bescherming wordt genomen door bepaalde media. Hij kon zo een hele waslijst opnoemen, maar ook nadat de presentator 6 keer had gevraagd om dan tenminste 1 of 2 namen te noemen, gaf meneer nog steeds niet thuis.

Ik zou zowiezo niet weten wie ie zou moeten bedoelen. Ik volg best veel media, en zelfs bij TV Rijnmond wordt ie echt niet gespaard. Ook het AD is gewoon best kritisch. Allemaal Rotterdams georiënteerde media.

[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 21-12-2025 23:39 ]

• Gonadan

Gonadan

Mwoah, laten we eerlijk zijn, hij heeft gewoon wel wat meer dan gemiddeld een gunfactor mee. Enerzijds vanwege zijn status als topsporter, anderzijds vanwege zijn makkelijke babbel en daarmee de jongensachtige omgang met de journalisten.

In bescherming nemen vind ik qua term niet passen, maar hij wordt lang niet zo hard aangepakt als bijvoorbeeld een Heitinga. Die kreeg al bij voorbaat zo'n beetje de kritische blik die Van Persie nu pas krijgt.

Als de stelling geformuleerd zou zijn dat Van Persie bovengemiddeld veel krediet krijgt dan zou ik het daar 100% mee eens zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-03 14:23

polthemol

Moderator General Chat
Belsj schreef op zondag 21 december 2025 @ 20:13:
[...]

Zeker mooie wedstrijd. Belachelijk einde, eerst 5 minuten blessuretijd dan opeens een minuut extra uit het niets. En dan bij 96 minuten neemt de scheidsrechter de fluit in de mond, stopt hij met lopen en laat hij vervolgens de aanval nog een halve minuut doorlopen om dan heel gretig naar de stip te wijzen omdat Parrot zichzelf inhaakt bij Marquez?! Gelukkig een VAR met een beetje voetbalverstand :) ...
ik vond de scheids overall vrij matigjes fluiten. Op sommige momenten meteen ingrijpen, maar het sumoworstelen bij corners door Goes werd dan weer compleet genegeerd.

Blij wel met de punten, kan goed helpen om de negatieve reeks die we draaiden in Sittard te doorbreken, al vrees ik dat we momenteel een beetje overall spelen op het niveau waar we thuis horen, met af en toe uitschieters zoals nu tegen AZ.

(en wat blijft Ihattaren genieten om te zien spelen! Gisteren ook weer wat prachtige acties. Ben benieuwd hoe lang die nog gaat blijven, maar hij lijkt nu met momenten veel te goed te zijn voor de rest van Fortuna).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• DutchOwnage
Gonadan schreef op maandag 22 december 2025 @ 08:31:
Mwoah, laten we eerlijk zijn, hij heeft gewoon wel wat meer dan gemiddeld een gunfactor mee. Enerzijds vanwege zijn status als topsporter, anderzijds vanwege zijn makkelijke babbel en daarmee de jongensachtige omgang met de journalisten.

In bescherming nemen vind ik qua term niet passen, maar hij wordt lang niet zo hard aangepakt als bijvoorbeeld een Heitinga. Die kreeg al bij voorbaat zo'n beetje de kritische blik die Van Persie nu pas krijgt.

Als de stelling geformuleerd zou zijn dat Van Persie bovengemiddeld veel krediet krijgt dan zou ik het daar 100% mee eens zijn. :)
Eens hoor. Maak me er zelf ook schuldig aan, maar ik ben maar een gewone supporter en geen leidingevende van een miljoenenbedrijf waar grote belangen op het spel staan. Hij kan een kind van de club zijn, een leuke babbel hebben en goed voor de dag komen in de media. Allemaal waar. Maar als je halverwege al uit de Beker ligt, Europees bent uitgeschakeld en het gat naar nummer 1 al 11 punten is, waar je vooraf uitspreekt om de het kampioenschap mee te gaan doen en Europees te moeten overwinteren, dan mag daar toch terecht heel kritisch naar gekeken worden?

In dat opzicht heeft Van Hooydonk natuurlijk wel een punt. Er zijn al zoveel trainers om zo veel minder de laan uitgestuurd. Maar als ze Van Bommel, Heitinga of Van Persie heten zouden er dan opeens andere regels moeten gelden?

Probleem is wel, ik zie RvP op den duur nog wel slagen. Maar hij is gewoon een rookie, en rookies hoor je geen leiding te geven bij een topclub. Er lopen daar 65 man rond het eerste elftal, daar komen ook managements skills bij kijken.

• toolkist
  • Niet online
Dankzij vi zie ik nu ook die donkerrode tackle van Linssen.. Hoe duidelijk moet je het hebben

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 21 december 2025 @ 22:44:
[...]

Ik snapte die presentator bij Studio Sport niet. Hoe opzichtig wil je het hebben? De keeper heeft bovendien een beschermde status in het doelgebied, je mag hem uberhaupt niet hinderen terwijl die speler van Twente hem gewoon beetpakt.
Precies dat. Hij houdt de keeper vast en scoort zelf.. Als ie nou ergens anders in de 16 een verdediger zo vast houdt en de bal niet in de buurt komt ok, maar dit geval is wel zo overduidelijk een overtreding...

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:34
De overtreding bij de gemiste penalty van AZ was er toch gewoon buiten!?

Twente komt eraan!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:28

Sagat

Is pappa x2!

DutchOwnage schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:31:
[...]

Eens hoor. Maak me er zelf ook schuldig aan, maar ik ben maar een gewone supporter en geen leidingevende van een miljoenenbedrijf waar grote belangen op het spel staan. Hij kan een kind van de club zijn, een leuke babbel hebben en goed voor de dag komen in de media. Allemaal waar. Maar als je halverwege al uit de Beker ligt, Europees bent uitgeschakeld en het gat naar nummer 1 al 11 punten is, waar je vooraf uitspreekt om de het kampioenschap mee te gaan doen en Europees te moeten overwinteren, dan mag daar toch terecht heel kritisch naar gekeken worden?

In dat opzicht heeft Van Hooydonk natuurlijk wel een punt. Er zijn al zoveel trainers om zo veel minder de laan uitgestuurd. Maar als ze Van Bommel, Heitinga of Van Persie heten zouden er dan opeens andere regels moeten gelden?

Probleem is wel, ik zie RvP op den duur nog wel slagen. Maar hij is gewoon een rookie, en rookies hoor je geen leiding te geven bij een topclub. Er lopen daar 65 man rond het eerste elftal, daar komen ook managements skills bij kijken.
Buiten de gunfactor zijn er 2 zaken die hem nog net redden wmb:

1. Het voetbal in het begin van het seizoen was prima. Hierom ben ik ook van mening dat zijn offensieve insteek in nederland kan werken. Dat deed het ook. Ongeacht hoe het nu is, is dat net iets tastsbaar wat hem helpt.
2. Belangrijkste doel van het seizoen is 1 of 2 worden. Dit is nog steeds haalbaar.

Anyways winterstop is bereikt. Denk dat 2 weekjes rust niet de selectie genoeg laat herstellen, maar mogelijk wat langer geblesseerder terug en de afrika cup is dan ook al wat verder gevorderd waardoor je targaline en moussa der ook (of iig vrij snel) weer bij hebt. Het gaat nog een spannende tijd worden, maar we hebben idd het geluk dat psv de enige is die er bovenuit steekt en dat het bij de andere clubs ook rommelt. Denk wel dat hij met nog 2-3 slechte resutlaten klaar is. En natuurlijk wat zien we tijdens de wedstrijden, want:

- Heerenveen niet gezien. Maar je verliest 2-3 van een subtopper.
- Ajax uit verlies je 1-0. Ajax had paar hele goede kansen, maar je had zelf ook (toegeven imo wel mindere) kansen om te scoren....oftewel. Zeker niet weggespeeld.
- Twente (op basis samenvatting) dramatische eerste helft en je komt goed weg ook door goed keepen van Timon. 2e helft ook redelijk? Had je met een klein beetje mazzel niet dat ene doelpuntje kunnen maken?

Dit alles met een selectie waar gewoon hoop problemen zijn, met blessures en aankopen die niet de verwachtingen waarmaken.

Als ik het zo teruglees kan ik me voorstellen dat het net voldoende om er niet direct uitgeschopt te worden, en dat het niet alleen maar 'gunfactor' is.

En natuurlijk de grootste vraag, wie zou hem moeten opvolgen, en dat ook nog eens willen? Mogelijk die gozer van NEC. Maar vraag me af of hij wil.

10 second ninja DONE

• Gonadan

Gonadan

DutchOwnage schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:31:
[...]

Om eerlijk te zijn zou ik willen dat meer trainers zoveel krediet kregen. Zij zijn meestal vrij snel de kop van jut terwijl ze zelden de enige oorzaak van de slechte prestaties zijn.
Ik durf zelfs te beweren dat die onervaren grote namen juist vaker wél de hoofdoorzaak zijn maar toch juist meer krediet krijgen, bijzonder.

Wat je echter niet moet vergeten is dat ze vaak ook met juist die achterliggende gedachte gekozen worden. Dat ze meer krediet hebben bij journaille en publiek en dat het daarom langer rustig blijft als de resultaten wat tegen vallen. Zowel Kroes als DTK hebben overduidelijk deze tactiek gehanteerd en dat zie je nu terug. Waarbij Kroes de hoeveelheid krediet van een Heitinga aardig overschat heeft volgens mij. :+
Oprecht, ik weet het niet. Het hangt er helemaal van af in hoeverre hij open gaat staan voor adviezen van anderen en wil leren van zijn fouten. Op dit moment vind ik hem zo mogelijk nog eigenwijzer dan Van Bommel en daarmee gaat hij er echt niet komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:05:
[...]

1. Het voetbal in het begin van het seizoen was prima. Hierom ben ik ook van mening dat zijn offensieve insteek in nederland kan werken. Dat deed het ook. Ongeacht hoe het nu is, is dat net iets tastsbaar wat hem helpt.
Dat je hier blij van wordt snap ik wel, je houdt van aanvallend voetbal. Maar dit zou ook zomaar eens de oorzaak kunnen zijn van het huidige verval. Dat hij simpelweg te veel vraagt van de selectie en ze opgebrand heeft. Dat als hij het een tandje minder fanatiek offensief had laten gaan er nu minder stuk waren geweest en meer wél de 90 minuten vol zouden kunnen maken.

Dat zou betekenen dat de offensieve insteek maar slechts een beperkte tijd kan werken, en daarna is het op. Dus over een heel seizoen gaat het dan dus gewoon niet werken, totdat hij het voor elkaar heeft dat de boel heel veel fitter is en er wel langdurig mee om kan gaan. Maar die kant lijkt het voorlopig nog niet op te gaan.

Ik zeg niet dat dit scenario de waarheid is, maar ik zie het wel als heel reële optie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yakolev
  • Niet online

Yakolev

Superster

Fortuna Sittard stopt razendsnel met hoofdsponsor syNeo na niet nakomen betalingsverplichtingen
https://www.limburger.nl/...lichtingen/116778994.html

Gelukkig heb ik al het uit tenue en 3rde shirtje :D
Wat een treurnis weer...

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:13
[...]

En zelfs in deze slechte reeks was het voetbal in meer of mindere mate best aardig, maar je aanval is te matig om de wedstrijd in die goede fases in het slot te gooien.

Wat me wel zorgen baart is dat het voetbal er niet op vooruit lijkt te gaan, maar eerder achteruit. Woensdag vond ik echt de slechtste wedstrijd van het seizoen en daar kwam gisteren nog maar eens een schepje bovenop. En wat me misschien nog wel meer zorgen baart is dat Van Persie heel erg eendimensionaal is en totaal geen antwoord heeft op tactische ingrepen of foefjes van de tegenstander. Ik heb hem heel lang verdedigd, zelfs na woensdag nog, maar ik heb er minder en minder vertrouwen in dat dat nog gaat komen.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Yakolev schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:42:
Fortuna Sittard stopt razendsnel met hoofdsponsor syNeo na niet nakomen betalingsverplichtingen

Wat een treurnis weer...
UEFA licentie is er nog niet, we staan al onder toezicht, dit is een nieuw gat van ~6 ton op deze manier. Verwacht maar transfers in de winterstop en niet voor de hoofdprijs :/

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:13:
[...]

Dat je hier blij van wordt snap ik wel, je houdt van aanvallend voetbal. Maar dit zou ook zomaar eens de oorzaak kunnen zijn van het huidige verval. Dat hij simpelweg te veel vraagt van de selectie en ze opgebrand heeft. Dat als hij het een tandje minder fanatiek offensief had laten gaan er nu minder stuk waren geweest en meer wél de 90 minuten vol zouden kunnen maken.

Dat zou betekenen dat de offensieve insteek maar slechts een beperkte tijd kan werken, en daarna is het op. Dus over een heel seizoen gaat het dan dus gewoon niet werken, totdat hij het voor elkaar heeft dat de boel heel veel fitter is en er wel langdurig mee om kan gaan. Maar die kant lijkt het voorlopig nog niet op te gaan.

Ik zeg niet dat dit scenario de waarheid is, maar ik zie het wel als heel reële optie.
Denk dat weinigen dit met je oneens zijn. De devil is in de details, werkt de spelopvatting niet omdat er veel blessures zijn of zijn er veel blessures omdat het spelopvatting niet werkt?

In een scenario waar je wel blijft winnen kun je wat makkelijker reserve en/of jeugdspelers inpassen en zou je over een seizoen dan redelijk constant moeten kunnen zijn met uiteraard liefst plek 1 maar denk dat je op dit moment als Feyenoord fan direct al tekent voor plek 2.
Dat is de theorie.

De praktijk is dat je het europees weggegooid hebt. uit de beker ligt en naast het mooie voetbal ook heel HEEL veel diepte punten hebt laten zien. En dan moet je je gaan aanpassen en dat is natuurlijk ook onderdeel van het leren wat een coach nodig heeft zoals @Grudgie ook al aangaf.

Dus ja, januari en februari, daarna is het balans opmaken, ben je nog steeds (stevig) nummer 2. Dan seizoen afmaken. Is dat niet het geval dan is het klaar en tijd voor een ander.

Maar 2-3 potten verliezen nu nog en dan is het sowieso klaar. En ja heb persoonlijk ook wel die gunfactor voor hem, maar de voetbalwereld is natuurlijk vrij duidelijk.

10 second ninja DONE

• Yakolev
  • Niet online

Yakolev

Superster

polthemol schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:50:
[...]

UEFA licentie is er nog niet, we staan al onder toezicht, dit is een nieuw gat van ~6 ton op deze manier. Verwacht maar transfers in de winterstop en niet voor de hoofdprijs :/
Zolang Bufkes ook in de KKD voor de catering zorgt..

Maar ik begrijp niet hoe dit nu al heeft kunnen fout lopen. Ik kende SyNeo niet, maar volgens mij is het helemaal geen klein schimmig bedrijfje. Er is ontzettend veel professionalisering geweest sinds Gün de club heeft overgenomen, echter de langdurige resultaten zijn er gewoon niet.

Overigens vind ik dat de Limburgse bedrijven ook wel iets beter hun best mogen doen met het sponsoren van de ploegen hier. Ik snap dat Fortuna ontzettend veel goodwill is verloren in de zeroes, maar dat zou nu toch ancient history moeten zijn.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Yakolev schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:12:
[...]

Zolang Bufkes ook in de KKD voor de catering zorgt..

Maar ik begrijp niet hoe dit nu al heeft kunnen fout lopen. Ik kende SyNeo niet, maar volgens mij is het helemaal geen klein schimmig bedrijfje. Er is ontzettend veel professionalisering geweest sinds Gün de club heeft overgenomen, echter de langdurige resultaten zijn er gewoon niet.

Overigens vind ik dat de Limburgse bedrijven ook wel iets beter hun best mogen doen met het sponsoren van de ploegen hier. Ik snap dat Fortuna ontzettend veel goodwill is verloren in de zeroes, maar dat zou nu toch ancient history moeten zijn.
schot in open doel: er is te weinig financieel draagvlak op de lange termijn voor profvoetbal op dit niveau, er zijn weinig spraakmakende verkopen en niet structureel genoeg. Qua prijzengeld kun je dat slechts als hoogst incidenteel zien, rest nog sponsorgeld wat moeilijk gaat zijn in de regio waar Fortuna acteert.

De enige weg is dat je structureel voor enkele miljoenen aan winst elk jaar uitgaande transfers maakt en die zul je dan nodig hebben om op niveau te blijven, dan gaat er geen sprake zijn van groei echter, dan hanteer je de status quo.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
[...]

2. Belangrijkste doel van het seizoen is 1 of 2 worden. Dit is nog steeds haalbaar.
Het is niet alleen de gunfactor. Van Persie ontslaan is al bestuurder ook je eigen onkunde toegeven. Dat is bij Heitinga zo geweest en nu bij RvP ook het geval.

Én laten we wel wezen, het is ook bestuurlijke onkunde. Wie bedenkt het om iemand op basis van z'n naam en voetbalcarriere de verantwoordelijkheid voor een miljoenenorganisatie te geven? Waarbij zowel Heitinga als in mindere mate RvP geen smetteloos CV hebben. :F

Feyenoord wordt geen tweede hoor als ze doorgaan met RvP. De lijn is neergaand en hij heeft niet de kennis en kunde om het tij te keren. Ook is hij te eigenwijs om advies in te winnen en Feyenoord heeft niet de middelen om echt grote versterkingen te halen.

XXXVI

• DutchOwnage
Sterker nog, zowel Hiddink als van Basten zijn de afgelopen tijd uit eigen beweging even langsgegaan op 1908. Ze hebben beiden natuurlijk een goede band met RvP uit hun tijd bij Oranje. Maar meer dan een beleefd kopje koffie is het niet geweest.

Het zou toch wel erg zijn als je goedbedoelde adviezen van van Basten maar met name Hiddink beleefd maar resoluut naast je neer zou leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 22-12-2025 12:09 ]

• toolkist
  • Niet online
- Ajax uit verlies je 1-0. Ajax had paar hele goede kansen, maar je had zelf ook (toegeven imo wel mindere) kansen om te scoren....oftewel. Zeker niet weggespeeld.
Ik snap best dat je de tv wat eerder uitgezet hebt toen, maar daardoor heb je wel de 2-0 van Mokio gemist ;)

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:55:
Feyenoord wordt geen tweede hoor als ze doorgaan met RvP. De lijn is neergaand en hij heeft niet de kennis en kunde om het tij te keren.
Wie gaat Feyenoord inhalen dan, Ajax onder Grim? :X

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:25:
[...]

Wie gaat Feyenoord inhalen dan, Ajax onder Grim? :X
Absoluut. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:23:
[...]

Ik snap best dat je de tv wat eerder uitgezet hebt toen, maar daardoor heb je wel de 2-0 van Mokio gemist ;)
Touche! En hoewel ik hem zeker liever niet gezien had moet ik nog toegeven dat het een mooi doelpunt was ook!

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ephymerous schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:55:
Feyenoord wordt geen tweede hoor als ze doorgaan met RvP. De lijn is neergaand en hij heeft niet de kennis en kunde om het tij te keren. Ook is hij te eigenwijs om advies in te winnen en Feyenoord heeft niet de middelen om echt grote versterkingen te halen.
Optimist die ik ben, ben ik het helaas met je voorspelling eens :-(

MAAR...

Wat gebeurd er in de winterstop? Gaat Timber nog verkocht worden? Mocht dat lukken komt er toch wat geld binnen en krijg je misschien nog wat erbij. En verwacht dat er sowieso wel iets gaat gebeuren. Maar we gaan het zien.

10 second ninja DONE

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 09:38:
Dankzij vi zie ik nu ook die donkerrode tackle van Linssen.. Hoe duidelijk moet je het hebben
Tja, en nu is de rode kaart van Ouaissa geseponeerd, waar de VAR niet eens ingreep om te corrigeren. Behoorlijke willekeur weer. En genoeg die in dit topic het een terechte rode kaart vonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 22-12-2025 14:35 ]

[This is what you get when you mess with us]

• toolkist
  • Niet online
Ruzor schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:22:
[...]

Tja, en nu is de rode kaart van Ouaissa geseponeerd, waar de VAR niet eens ingreep om te corrigeren. Behoorlijke willekeur weer. En genoeg die in dit topic het een terechte rode kaart vonden.
Vond ik ook een terechte rode kaart. Uiteindelijk staan z'n noppen gewoon op het scheenbeen van de tegenstander, dat dat per ongeluk ging moet niks uitmaken.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Ruzor op 22-12-2025 14:54 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:52:
[...]

Vond ik ook een terechte rode kaart. Uiteindelijk staan z'n noppen gewoon op het scheenbeen van de tegenstander, dat dat per ongeluk ging moet niks uitmaken.
Zo zie je maar weer dat iedereen het door zijn/haar eigen bril bekijkt.

• Gonadan

Gonadan

Ruzor schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:55:
[...]

Zo zie je maar weer dat iedereen het door zijn/haar eigen bril bekijkt.
Klopt hoor. Zo zat ik met verbazing te kijken hoe ze bij ESPN de boel aan het bagatelliseren waren omdat dit zo'n onschuldig joch was, maar ik moest er meteen aan denken wat de reacties van diezelfde mensen geweest zouden zijn als het een Argentijn in een kwartfinale tegen Oranje was geweest. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:42
[...]

Waarom moet dat niks uitmaken, volgens jou? Alleen erop staan is al genoeg voor rood?

[ Voor 13% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 15:10 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 13:17
[...]

In het geval per ongeluk zouden er nog veel meer rode kaarten kwijtgescholden moeten worden.
De rode kaart van Gaaei vorig jaar tegen AZ was ook niet bewust..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:48
M@cer schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:14:
[...]

In het geval per ongeluk zouden er nog veel meer rode kaarten kwijtgescholden moeten worden.
De rode kaart van Gaaei vorig jaar tegen AZ was ook niet bewust..
in principe is bijna iedere rode kaart per ongeluk... je zou best kunnen stellen als commissie dat in principe de schorsing voor de rest van de wedstrijd genoeg schorsing is als duidelijk (b)lijkt dat het per ongeluk is...altijd bedoel ik

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:23
bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:09:
[...]

Waarom moet dat niks uitmaken, volgens jou? Alleen erop staan is al genoeg voor rood?
Opzet is vaak niet vast te stellen, je kunt namelijk niet in iemands hoofd kijken. Daarom wordt een overtreding beoordeeld op andere objectievere criteria: intensiteit en risico op blessures bij de tegenstander bijvoorbeeld. Wil niet zeggen dat de beoordeling altijd helemaal objectief is.

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:09:
[...]

Bij deze actie? Absoluut. Noppen op scheenbeen is voor mij altijd rood. en afhankelijk van hoe het ontstaat 1 of 3+ wedstrijden schorsing.
Er zijn legio voorbeelden van 2 spelers die voor een bal gaan, waarbij er een speler 0.1sec te laat is en dan rood krijgt en geschorst wordt. Dit is voor mij niet anders.

• bazzemans
Spookelo schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:31:
[...]

Opzet is vaak niet vast te stellen, je kunt namelijk niet in iemands hoofd kijken. Daarom wordt een overtreding beoordeeld op andere objectievere criteria: intensiteit en risico op blessures bij de tegenstander bijvoorbeeld. Wil niet zeggen dat de beoordeling altijd helemaal objectief is.
Laten we beginnen om het om te draaien, de beoordeling van een scheidsrechter is vrijwel nooit objectief. Het is immers altijd een persoonlijke beoordeling van een situatie. Het woord "arbitrair" lijkt niet voor niets erg op "arbitrage" en "arbiter".

Er zijn inderdaad een aantal criteria geformuleerd die het minder objectief moeten maken. Daarnaast heb je assistent scheidsrechters en de VAR, die kunnen bijdragen aan een betere beoordeling omdat er dan met meerdere ogen gekeken wordt. Wat er echter niet in de regels staat is dat "raken van de tegenstander" of "op een lichaamsdeel gaan staan" voldoende is voor een rode kaart.

• bazzemans
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:38:
[...]

Bij deze actie? Absoluut. Noppen op scheenbeen is voor mij altijd rood. en afhankelijk van hoe het ontstaat 1 of 3+ wedstrijden schorsing.
Op basis van welke situatie voor het verkrijgen van een rode kaart geef je die dan?
c. Situaties die met een rode kaart moeten worden bestraft (geen twee gele kaart /
waarschuwing)
  • 1. Ontnemen van een duidelijke scoringskans (DOGSO); (vooral plaats van de overtreding en de positie van de andere spelers);
  • 2. Ernstig gemeen spel (of aanvallen op buitensporige wijze);
  • 3. Gewelddadige handeling, bijten of spuwen naar een ander persoon;
  • 4. Het uitvoeren van grove en/of beledigende handelingen.
Op basis van bovenstaande lijstje kan dat eigenlijk alleen op basis van nr. 2. Wat was er precies gemeen aan deze actie? Of viel hij Klaassen op een buitensporige wijze aan volgens jou?
Er zijn legio voorbeelden van 2 spelers die voor een bal gaan, waarbij er een speler 0.1sec te laat is en dan rood krijgt en geschorst wordt. Dit is voor mij niet anders.
Klopt en bij elke situatie moet er beoordeeld worden of er sprake is van één van die vier punten.

Persoonlijk vind ik juist dat we ontzettend doorslaan in dit soort situaties. In sommige gevallen, bij het inzetten van een tackle, kan ik mij nog voorstellen dat er een te groot risico wordt genomen (zie het voorbeeld van Linssen; dat vind ik wél rood) om iemand te blesseren waardoor je het onder ernstig gemeen spel kan laten vallen. In heel veel gevallen is het inderdaad pure pech en ongelukkig, zoals in dit voorbeeld. Die jongen valt niet eens de tegenstander aan, maar is bezig met een Zidane-beweging waarbij hij per ongeluk op iemands been gaat staan. Ik zie geen enkele aanleiding om het onder één van de redenen voor een directe rode kaart te scharen, net zoals de tuchtcommissie kennelijk (waarvan de keuzes overigens ook arbitrair -kunnen- zijn).

• DutchOwnage
Slory op huurbasis naar GAE, nadat eerst zijn contract is verlengd tot 2029. Lijkt mij een prima tussenstap.

• toolkist
  • Niet online
Een onbesuisde overtreding leidt meestal tot een gele kaart (waarschuwing), omdat de speler ondoordacht handelt zonder direct de veiligheid ernstig in gevaar te brengen
Dit is het bakje waar het nu zogenaamd onder valt.
Alleen wordt de veiligheid van Klaassen wel degelijk in gevaar gebracht gezien hoe hard hij op het scheenbeen landt.

Dat hij verder niet bewust met de tegenstander bezig was maakt voor mij ook geen verschil. Dat geldt bij heel veel situaties waar er toch (terecht) rood wordt gegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 22-12-2025 15:59 ]

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:43
Wat ik raar vind is dat de situatie bij Linssen en Ouaissa niet gelijk wordt bestraft. In beide gevallen wordt (IMHO) er in 1e instantie geprobeerd de bal te spelen en wordt in 2e instantie de tegenstander (behoorlijk) geraakt. Los van het feit of het geel of rood moet zijn, VAR/SR hadden dit in dezelfde wedstrijd gelijk moeten bestraffen.

Hattrick: Thorgal Eagles

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:04:
Wat ik raar vind is dat de situatie bij Linssen en Ouaissa niet gelijk wordt bestraft. In beide gevallen wordt (IMHO) er in 1e instantie geprobeerd de bal te spelen en wordt in 2e instantie de tegenstander (behoorlijk) geraakt. Los van het feit of het geel of rood moet zijn, VAR/SR hadden dit in dezelfde wedstrijd gelijk moeten bestraffen.
Blijkbaar was Pol van Boekel de var. Hebben we hem ooit al eens kunnen betrappen op consequent fluiten?

• bazzemans
bregweb schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:04:
Omdat het ook geen gelijke situatie is?
Bij situatie Linssen, zet Linssen een tackle in om de bal te ontnemen van de tegenstander die het balbezit heeft.
Bij situatie Ouaissa, is Ouaissa bezig een aanvallende actie te maken (een Zidane-beweging) en landt daarbij op het been van de tegenstander.

Compleet onvergelijkbaar wat mij betreft.

• bazzemans
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:57:
[...]

Dit is het bakje waar het nu zogenaamd onder valt.
Alleen wordt de veiligheid van Klaassen wel degelijk in gevaar gebracht gezien hoe hard hij op het scheenbeen landt.

Dat hij verder niet bewust met de tegenstander bezig was maakt voor mij ook geen verschil. Dat geldt bij heel veel situaties waar er toch (terecht) rood wordt gegeven.
Kom op, dus je mag geen Zidane-beweging (vroeger leerde ik het overigens als de Ajax-beweging) meer inzetten want dan loop je het risico dat je op het been van je tegenstander gaat staan die (met een been vooruit) een tackel inzet (een aanval op de tegenstander volgens de spelregels)? Als Ouaissa nou een aanval op de tegenstander inzet, kan ik je volgen. Nu absoluut niet.

(Ik dacht dat je Ajax-supporter was en dus voorstander van attractief voetbal :+.)

Edit: een geseponeerde rode kaart, wordt toch ook niet omgezet in een gele kaart of wel?

[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 16:28 ]

• bazzemans
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:13:
[...]

Blijkbaar was Pol van Boekel de var. Hebben we hem ooit al eens kunnen betrappen op consequent fluiten?
Hij zat (zit) consequent mis. :+

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Je kunt nou eenmaal de zwaartekracht niet ontkennen, dat been van de tackelende Klaassen kwam daarna pas inglijden, niet te vermijden.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:21:
[...]

Kom op, dus je mag geen Zidane-beweging (vroeger leerde ik het overigens als de Ajax-beweging) meer inzetten want dan loop je het risico dat je op het been van je tegenstander gaat staan die (met een been vooruit) een tackel inzet (een aanval op de tegenstander volgens de spelregels)? Als Ouaissa nou een aanval op de tegenstander inzet, kan ik je volgen. Nu absoluut niet.

(Ik dacht dat je Ajax-supporter was en dus voorstander van attractief voetbal :+.)

Edit: een geseponeerde rode kaart, wordt toch ook niet omgezet in een gele kaart of wel?
Die doe je maar als je niet het risico loopt om iemand te blesseren.
Stel hij trapt nu door het scheenbeen van Klaassen heen. 'och maar hij probeerde zo'n leuk trucje'.
Dit was gewoon niet het moment ervoor en dan moet je met de consequenties dealen als het fout gaat.
En als ze nou alle per ongeluk acties zo zouden beoordelen dan is er nog iets voor te zeggen, maar vorig jaar nog wordt Gaaei eraf gestuurd tegen AZ voor een 'per ongelukje' om maar een voorbeeld te geven, en die kreeg wel een schorsing. Taylor vs Chelsea idem.

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:30:
Je kunt nou eenmaal de zwaartekracht niet ontkennen, dat been van de tackelende Klaassen kwam daarna pas inglijden, niet te vermijden.
Dan nog. Hij neemt het risico.
Volgens jou was Taylor tegen Chelsea bv dus ook geen rood?

• bazzemans
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:32:
[...]

Die doe je maar als je niet het risico loopt om iemand te blesseren.
Stel hij trapt nu door het scheenbeen van Klaassen heen. 'och maar hij probeerde zo'n leuk trucje'.
Dit was gewoon niet het moment ervoor en dan moet je met de consequenties dealen als het fout gaat.
En als ze nou alle per ongeluk acties zo zouden beoordelen dan is er nog iets voor te zeggen, maar vorig jaar nog wordt Gaaei eraf gestuurd tegen AZ voor een 'per ongelukje' om maar een voorbeeld te geven, en die kreeg wel een schorsing. Taylor vs Chelsea idem.
Je kan allerlei voorbeelden gaan noemen nu, ik had echter al aangegeven dat ik vind dat we doorslaan in dit soort situaties en te vaak onterecht een rode kaart wordt getrokken. Dus wat is precies je punt met die toevoegingen?

Sport, en zeker topsport, is niet zonder risico's. Dat hoeft niet allemaal op straffe van uitsluiting en schorsing te worden beperkt. Dan kunnen we ook wel gaan bestraffen als iemand (niet met opzet) een bal in het gezicht van iemand trapt, weet je hoeveel schade dat kan opleveren? Als een bal op goal schiet en er staan nog verdedigers tussen, neem je ook het risico dat je de bal tegen hen aan en dus hun hoofd schopt.

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 16:37 ]

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:35:
[...]

Je kan allerlei voorbeelden gaan noemen nu, ik had echter al aangegeven dat ik vind dat we doorslaan in dit soort situaties en te vaak onterecht een rode kaart wordt getrokken. Dus wat is precies je punt met die toevoegingen?

Sport, en zeker topsport, is niet zonder risico's. Dat hoeft niet allemaal op straffe van uitsluiting en schorsing te worden beperkt. Dan kunnen we ook wel gaan bestraffen als iemand (niet met opzet) een bal in het gezicht van iemand trapt, weet je hoeveel schade dat kan opleveren? Als een bal op goal schiet en er staan nog verdedigers tussen, neem je ook het risico dat je de bal tegen hen aan en dus hun hoofd schopt.
laat maar het hebt gelijk in alles. als je zo graag je gelijk wil dat je zelfs met dit soort kansloze vergelijkingen aan komt zetten van geef ik het op.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:44:
[...]

laat maar het hebt gelijk in alles. als je zo graag je gelijk wil dat je zelfs met dit soort kansloze vergelijkingen aan komt zetten van geef ik het op.
Ik moet zeggen dat ik het überhaupt al een kansloze discussie vond, gezien Ouaissa door de KNVB in het gelijk is gesteld.

• bazzemans
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:44:
[...]

Prima, wat jij wilt. Je mag het een kansloze vergelijking noemen, ik reageer echter alleen maar op jouw "Die doe je maar als je niet het risico loopt om iemand te blesseren" in combinatie met "dit was niet het moment ervoor". Dat vind ik gewoon een heel slecht argument, omdat er nogal wat situaties in voetbal (en topsport) zijn waarbij je het risico loopt om een ander te blesseren. Dat is nu eenmaal inherent aan sport, zeker een sport waarbij een bal (mits in het spel of als de keeper de bal vast heeft) altijd vrij ligt en dus aan te vallen is door beide partijen. In contrast tot bijvoorbeeld handbal waarbij je een bal niet mag aanvallen die een speler vast heeft of bij basketbal waarbij dat alleen mag zónder de tegenstander te raken. Dit maakt voetbal veel complexer en omdat je met lichaamsdelen daardoor dicht bij elkaar komt, loop je dus ook het risico om elkaar te blesseren. Dat is inherent aan het spelletje.

Jouw voorstel is eigenlijk een spelregelwijziging waarbij staan op een been per definitie rood is. Dat is heel abosluut.

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 22-12-2025 17:14 ]

• Yakolev
  • Niet online

Yakolev

Superster

Yakolev schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:42:

Wat een treurnis weer...
En wat achtergrond van de Limburger waarom.
quote: Samenvatting
Fortuna Sittard heeft het hoofdsponsorschap met syNeo na drie maanden beëindigd omdat het bedrijf de financiële verplichtingen niet nakwam. syNeo Cosmetics stelt echter dat het nooit een contract met Fortuna heeft gesloten en dat de deal via een tussenpartij, Sy Cosmetics BV, tot stand zou zijn gekomen. Tussen syNeo, Sy Cosmetics en investeerder Hokulani Limited blijkt eveneens onenigheid te bestaan, waardoor het fundament onder de sponsordeal uiterst wankel was. Zowel Fortuna als syNeo spreken van aanzienlijke reputatieschade door de ontstane situatie.
https://www.limburger.nl/...senpersoon/117279554.html

Kan alleen Sittard overkomen dit.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom moet die wedstrijd perse gespeeld worden (JAJ-RKC)? Het lijkt me erg impactvol op zo'n jonge groep. Mooi interview, maar ook erg ontroerend.

Triest wat er is gebeurd. Hopelijk was het een ongeluk, even afwachten wat eruit komt.

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 22-12-2025 20:04 ]

• Russel88
Sagat schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:59:
[...]

Optimist die ik ben, ben ik het helaas met je voorspelling eens :-(

MAAR...

Wat gebeurd er in de winterstop? Gaat Timber nog verkocht worden? Mocht dat lukken komt er toch wat geld binnen en krijg je misschien nog wat erbij. En verwacht dat er sowieso wel iets gaat gebeuren. Maar we gaan het zien.
Als Timber verkocht wordt, dan krijg je niet veel geld meer voor hem.
Zeker niet voldoende om iemand terug te halen van hetzelfde niveau.

Het liefst zie ik dat Te Kloese een stap terug zet en een volwaardige TD aanstelt. Ik zie dat echter niet gebeuren. TDtje spelen vind hij gewoon te leuk.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:09:
[...]

Als Timber verkocht wordt, dan krijg je niet veel geld meer voor hem.
Zeker niet voldoende om iemand terug te halen van hetzelfde niveau.

Het liefst zie ik dat Te Kloese een stap terug zet en een volwaardige TD aanstelt. Ik zie dat echter niet gebeuren. TDtje spelen vind hij gewoon te leuk.
Als er een club uit Engeland komt heb je zo 7m te pakken. Daar haal je wellicht geen Timber 2 (naja, 3 :+ ) mee maar van 7m naar 0 in een half jaar lijkt mij teveel om hem niet te verkopen.

• DutchOwnage
Timber weg is plek 2 ook weg, naar mijn mening. Dat kost je dan een veelvoud van die eventuele 7m.

Ook een Timber in een wat mindere vorm zoals nu.

Timber en Valente steken met kop en schouders boven de rest uit.

[ Voor 68% gewijzigd door DutchOwnage op 22-12-2025 20:40 ]

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:01:
Waarom moet die wedstrijd perse gespeeld worden (JAJ-RKC)? Het lijkt me erg impactvol op zo'n jonge groep. Mooi interview, maar ook erg ontroerend.

Triest wat er is gebeurd. Hopelijk was het een ongeluk, even afwachten wat eruit komt.
Achterlijk dat ze dit verplicht door laten gaan ja. Alsof de KKD zo'n ramvol programma heeft...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:58:
[...]

Achterlijk dat ze dit verplicht door laten gaan ja. Alsof de KKD zo'n ramvol programma heeft...
Dit lijkt me een groter belang om uit te stellen dan een Europese wedstrijd (al is dat laatste een afspraak met de clubs om max 2x een dispensatie aan te vragen).

Vervelend dat zelfs een Nigel de Jong dit niet gedaan krijgt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 21:58:
[...]

Er zijn er die zeggen 'het is een persoon buiten de groep', maar ik was de voorbeschouwing aan het kijken (toevallig - kwam na Voetbalpraat), en aan alles merkte je dat niemand er klaar voor was. Ik vond het erg knap van deze jonge speler, en ook van de rest eromheen.

Dus ik deel je mening ook, de KKD is echt niet zo belangrijk. Waarom kunnen ze ook niet wedstrijd swappen? RKC kan ook tegen een andere ploeg spelen.

@Quad Heeft de Jong hier op reageert? Ik heb niet veel met de KNVB. Sommige mensen krijgen te makkelijk een trainersdiploma bijvoorbeeld, en andere mogen nog niet eens mee doen - die ook nog veel meer hebben betekent voor het voetbal.

Ik vind het maar een naar en kill organisatie, misschien dat de UEFA er wel blij mee is.. maar misschien was dit iets van bovenaf?

[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 22-12-2025 22:17 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:32:
[...]

Als er een club uit Engeland komt heb je zo 7m te pakken. Daar haal je wellicht geen Timber 2 (naja, 3 :+ ) mee maar van 7m naar 0 in een half jaar lijkt mij teveel om hem niet te verkopen.
PSV zou het ook kunnen overwegen als ze een veelvoud daarvan voor Veerman krijgen...

• HollowGamer
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:22:
[...]

PSV zou het ook kunnen overwegen als ze een veelvoud daarvan voor Veerman krijgen...
Dat is eigenlijk nog niet eens zo'n stomme gedachte. Hij maakt zichzelf daar wel niet mee geliefd. Wijnaldum hoeft volgens mij ook niet in Rotterdam meer te komen?

Timber moet echt een stap hoger. Kan Duitsland of de Serie A niets voor hem zijn? Ik vind hem nog niet klaar voor de PL.

• DutchOwnage
HollowGamer schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:29:
[...]

Wijnaldum hoeft volgens mij ook niet in Rotterdam meer te komen?
Mocht dat al zo zijn, zou dat erg onterecht zijn. Mensen zijn dan voor het gemak even vergeten dat ie een heeel groot deel van zijn transfersom aan de club heeft gegeven om te investeren in de jeugdopleiding.

• HollowGamer
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 22 december 2025 @ 23:51:
[...]

Mocht dat al zo zijn, zou dat erg onterecht zijn. Mensen zijn dan voor het gemak even vergeten dat ie een heeel groot deel van zijn transfersom aan de club heeft gegeven om te investeren in de jeugdopleiding.
Je hebt zeker gelijk, helaas kijken supporters er niet zo naar.

Ik kan alleen over Arsenal praten, sorry. Maar Rice heeft hun de COL opgeleverd en 120 miljoen (koopje, dat wel), nog altijd wordt die afgemaakt door zijn vorige fans. Dat is iets wat ik nooit zou begrijpen.

Timber lijkt me een ideale speler voor PSV. Hij kan hetzelfde pad belopen als Wijnaldum, daarom vergelijk ik ze met elkaar.

• toolkist
  • Niet online
Lijkt me niet slim van Timber om nog langer in de Eredivisie te blijven, daar leert ie toch bijna niks meer? Subtop Bundesliga, of een ploeg als Tottenham ofzo, zou prima voor hem zijn.
Pagina: 1 ... 154 ... 203 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken