Ik niet met mijn 2-2 voorspelling…Miki schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:55:
Als van Persie straks de boel niet omzet wordt hij tactisch afgetroefd door Fredje Grim. Wie zou dat hebben gedacht
Nou niet gedacht maar tactisch vind ik van Persie geen top.Miki schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:55:
Als van Persie straks de boel niet omzet wordt hij tactisch afgetroefd door Fredje Grim. Wie zou dat hebben gedacht
Het probleem is dat spelers in het rood zitten. Ik vergelijk het voetballen tegenwoordig als met De Sims. Je hebt zo'n energie balkje, en iedereen raakt in paniek als die laag staat tegenwoordig.Miki schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:55:
Misschien moeten ze minder hard trainen, en meer in de wedstrijd doen? Ik vind het tempo, zeker in de Eredivisie veel te laag.
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 14-12-2025 15:00 ]
Hoezo ‘mazzel’? Vrijgelaten, ongedekt, normaal aangespeeld in een lopende aanval.Soulizer schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:58:
Feyenoord zo erg slordig en gewoon slechter dan Ajax. Wat een slechte pot. Ajax mazzel met een schotjem
Daar is werkelijk 0,0 NIKS mazzel aan.
Feyenoord weet totaal niet hoe om te gaan met 11 man rond de eigen 16
Niet heel gek toch, wat ze dat laatste weken laten zien. Timber ook niet best.LAD93 schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:59:
Feyenoord rolt straks met een 3-0 nederlaag van het veld af op deze manier
Heel matig inderdaad.DutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:00:
Donkergeel hoor dat
En nog geluk dat het er 30cm buiten was.DutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:00:
Donkergeel hoor dat
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Het helpt wel dat je het vertrouwen van je trainer krijgt in zo'n geval.Marc3l schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:00:
[...]
Niet heel gek toch, wat ze dat laatste weken laten zien. Timber ook niet best.
Helpt ook wel dat al zijn concurrenten geblesseerd zijn...HollowGamer schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:02:
[...]
Het helpt wel dat je het vertrouwen van je trainer krijgt in zo'n geval.
Hij kan het prima alleen de laatste tijd nietGrudgie schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:57:
Sauer kan er ook niks van. Laat al tijdje zien dat die het niet kan.
Als je daarmee voorkomt dat iemand alleen op de goal af kan is het zeker wel rood.Vos schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:02:
Vasthouden buiten de 16 kan toch nooit rood zijn? In de 16 wel.
Doorgebroken man vasthouden buiten de 16 kan gewoon rood zijn volgens mijVos schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:02:
Dat is al langer het geval. Dat heeft Grim ook wel gezienLZ86 schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:00:
Dat ik ooit Ajax als counterploeg in de arena in een klassieker zou mogen aanschouwen had ik neit op mijn lijstje staan.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dat klopt inderdaad.ElPaco schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:03:
[...]
Als je daarmee voorkomt dat iemand alleen op de goal af kan is het zeker wel rood.
Grim de ziener heeft er een plan voor. Heitinga zou zeggen mouwen opstropen en duels aangaan. Als kerels.Hupske schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:03:
Feyenoord komt wat beter in het spel. Ze krijgen het beter voor elkaar om Ueda te vinden. Dat is wel een groot probleem voor Ajax.
Huh, nieuwe regels?Vos schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:02:
Enige uitzondering is in de 16 dat er bij een voetbalactie geen triple punishment is maar buiten dat kan een overtreding waarbij een doorgebroken speler ( niet zeggende dat dat hier het geval is of niet ) 'gewoon' een rode kaart opleveren.
Willie Wartaal?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Met voetbalactie bedoel je intentie om bal te spelen?Napo schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:04:
[...]
Huh, nieuwe regels?
Enige uitzondering is in de 16 dat er bij een voetbalactie geen triple punishment is maar buiten dat kan een overtreding waarbij een doorgebroken speler ( niet zeggende dat dat hier het geval is of niet ) 'gewoon' een rode kaart opleveren.
Ik vergat indd de doorgebroken speler te melden. Dat was hier toch niet het geval.
Moeten toch genoeg data van Priske hebben met hoe het niet moet?CornermanNL schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:06:
Aantal blessures wordt steeds hoger. Ik snap daar niets van, hebben ze geen goede trainingsdata en bijbehorende planning?
Je vergeet de /S tag.D-e-n schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:06:
Wat een idioot die scheids. Moussa wil gewoon die bal snel nemen en de Ajacied gaat er voor staan. Als je dit soort kaarten tegen krijgt kunnen we wel stoppen en naar huis gaan
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dan had Moussa de bal gewoon moeten spelen. Dan had hij zelf geen geel gekregen.D-e-n schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:06:
Wat een idioot die scheids. Moussa wil gewoon die bal snel nemen en de Ajacied gaat er voor staan. Als je dit soort kaarten tegen krijgt kunnen we wel stoppen en naar huis gaan
Volgens mij is dat echt onzin, hoe vaak zie je wel geen uitgebroken spelers express onderuit gehaald worden? Zijn gewoon gecalculeerde overtredingen die geel en een vrije trap opleveren.Napo schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:04:
[...]
Huh, nieuwe regels?
Dat is toch zeer onwaarschijnlijk met al die performance coaches en sport bh’s met sensoren die de spelers dragen. Uit de data moet echt wel duidelijk zijn hoe fit de spelers zijn en wat hun belastbaarheid is. Zelfs een simpel sporthorloge van Garmin of Polar kan al vaststellen wanneer je na een hardloopprestatie volledig hersteld bent.HollowGamer schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:59:
[...]
Het probleem is dat spelers in het rood zitten. Ik vergelijk het voetballen tegenwoordig als met De Sims. Je hebt zo'n energie balkje, en iedereen raakt in paniek als die laag staat tegenwoordig.
Misschien moeten ze minder hard trainen, en meer in de wedstrijd doen? Ik vind het tempo, zeker in de Eredivisie veel te laag.
precies, gewoon prima dat beiden geel kregenElPaco schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:07:
[...]
Dan had Moussa de bal gewoon moeten spelen. Dan had hij zelf geen geel gekregen.
Hij is dacht ik ook de beste scheidsrechter die we hebben in NL?Gunner schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:06:
Scheidsrechter maakt korte metten met dat soort acties. Prima.
Vind ook dat ze iets moeten doen bij dat vierde man zeuren of grensrechters. Vooral die Buis kan er wat van, en dan boos kijken erna. Rare vogel (zeg ik).
Dat wilde hij echt wel. Waarom zou hij die speler schoppen?ElPaco schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:07:
[...]
Dan had Moussa de bal gewoon moeten spelen. Dan had hij zelf geen geel gekregen.
Ligt vooral aan de veldbezetting. Mocht er een andere verdediger dichtbij genoeg lopen dan krijg je daar inderdaad geel voor en die acties zie je vaak genoeg gebeuren. Is de speler er daadwerkelijk langs - en die situaties komen dan weer significant minder vaak voor - wordt daar zo ver ik kan heugen nog steeds 'gewoon' rood voor gegeven.Hugo! schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:07:
[...]
Volgens mij is dat echt onzin, hoe vaak zie je wel geen uitgebroken spelers express onderuit gehaald worden? Zijn gewoon gecalculeerde overtredingen die geel en een vrije trap opleveren.
Exact, een sliding die net te laat is bijvoorbeeld, dat is vasthouden zoals die actie waar deze conversatie mee begon dan weer niet.Vos schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:06:
[...]
Met voetbalactie bedoel je intentie om bal te spelen?
[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 14-12-2025 15:10 ]
Zul je zien dat hij net zoals Bassey opeens prima kan voetballen.Typhone schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:06:
Als Wijndal weg is bij Ajax steek ik vuurwerk af.
Hij heeft toch altijd wel iets van potentieel gehad?
Uit frustratie ofzo? De bal lag tussen hem en Wijndal in. Als hij die bal niet had kunnen raken dan snap ik niet dat hij miljoenen per jaar verdient om tegen een bal aan te trappen.D-e-n schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:08:
[...]
Dat wilde hij echt wel. Waarom zou hij die speler schoppen?
Dit was gewoon kwestie van proberen een kaart aan te naaien. Had hij dus slimmer kunnen doen door de bal daadwerkelijk tegen Wijndal aan te spelen.
per aspera ad astra
Waar speelt Bassey inmiddels? Geen idee eigenlijk zonder nu flauw te googlen en doen alsof ik alwetend benHollowGamer schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:09:
[...]
Zul je zien dat hij net zoals Bassey opeens prima kan voetballen.
Hij heeft toch altijd wel iets van potentieel gehad?
Waarom willen een Weghorst of een Kramer ellebogen uitdelen? Gewoon frustratieD-e-n schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:08:
[...]
Dat wilde hij echt wel. Waarom zou hij die speler schoppen?
FulhamTyphone schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:10:
[...]
Waar speelt Bassey inmiddels? Geen idee eigenlijk zonder nu flauw te googlen en doen alsof ik alwetend ben
Blijkbaar niet, topsport klimaat noemen ze dat.Vos schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:07:
[...]
Moeten toch genoeg data van Priske hebben met hoe het niet moet?
Fullham, hij js een van de beste spelers daar (geen grap).Typhone schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:10:
[...]
Waar speelt Bassey inmiddels? Geen idee eigenlijk zonder nu flauw te googlen en doen alsof ik alwetend ben
Waar ik mij meer aan stoor, is dat beide worden weggezet in de media als 'stoute jongens', maar verder ideale schoonzonen.Terranova schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:10:
[...]
Waarom willen een Weghorst of een Kramer ellebogen uitdelen? Gewoon frustratie
Had ik al gezegd blij te zijn dat Studio Sport weg is?
Panday denk ik ook.Typhone schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:06:
Als Wijndal weg is bij Ajax steek ik vuurwerk af.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Daar zullen ze wellicht ook minder verwachten dat hij moet opbouwen enzo? In Nederland verwachten we soms veel te veel van verdedigersHollowGamer schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:11:
[...]
Fullham, hij js een van de beste spelers daar (geen grap).
Ik kan mij geen situatie herinneren waar ik dit ooit heb gezien. Enkel in de 16, maar daar hebben we het niet over.Napo schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:09:
[...]
Ligt vooral aan de veldbezetting. Mocht er een andere verdediger dichtbij genoeg lopen dan krijg je daar inderdaad geel voor en die acties zie je vaak genoeg gebeuren. Is de speler er daadwerkelijk langs - en die situaties komen dan weer significant minder vaak voor - wordt daar zo ver ik kan heugen nog steeds 'gewoon' rood voor
Waarom kijk je nu dan?HollowGamer schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:14:
Heeft AZ gisteren gevoetbald? Ik zie dat die wedstrijd niet doorgaat? Sorry, ik volg alleen de top wedstrijden in de Eredivisie.
Ik heb niets gehoord van AZ, geen idee eigenlijk?
Sterker nog, hij loopt het hele veld over. Hij doet de opbouw, kan scoren en voorzetten. Denk ook wel dat hij daar op zijn plek zit, en de PL beter bij hem past.D-e-n schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:14:
[...]
Daar zullen ze wellicht ook minder verwachten dat hij moet opbouwen enzo? In Nederland verwachten we soms veel te veel van verdedigers
Bij Wijndal dacht ik ook dat er nog rek in zat, misschien mist die ook vertrouwen?
[ Voor 42% gewijzigd door DutchOwnage op 14-12-2025 15:17 ]
Er wordt mij gezegd dat dit de topper is die je moet zien.carpebios schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:15:
[...]
Waarom kijk je nu dan?![]()
Ik heb niets gehoord van AZ, geen idee eigenlijk?
Oh, geen idee, staat op Sofascore zo.
Als verdedigend spelen Feyenoords problemen van de laatste weken oplost heeft van Persie mijn zegen om dat ook te doenDutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:16:
Ik zit naar het Ajax onder Farioli te kijken. En ik snap dat wel.
Ja, maar hij is ook echt goed geschikt als PL verdediger. Snel en sterk, inderdaad niet genoeg in NederlandD-e-n schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:14:
[...]
Daar zullen ze wellicht ook minder verwachten dat hij moet opbouwen enzo? In Nederland verwachten we soms veel te veel van verdedigers
Wijndal is toch in balbezit een stuk sterker dan Rosa? Ook heeft Wijndal nog Godts bij zich staan die ook behoorlijk onder druk kan spelen.
Dat is vreemd. Feyenoord ook?ElPaco schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:16:
AZ heeft uitstel omdat ze donderdag nog Europees speelde.
Ik had datzelfde 2 jaar terug. Zag ik Feyenoord voor het eerst sinds 2005 als overwinnaar het veld afstappen in de Arena. Moeilijke tijden kan ik je vertellen.LZ86 schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:00:
Dat ik ooit Ajax als counterploeg in de arena in een klassieker zou mogen aanschouwen had ik neit op mijn lijstje staan.
Dan had Feyenoord dat moeten aanvragen, net als AZ dat heeft gedaan.
Nee alleen AZ. Andere teams die donderdag hebben gespeeld hadden het ook kunnen aanvragen, maar hebben dat niet gedaan.
Ik vind dat zo'n jonge meteen wordt afgemaakt in Nederland. Te snel, zo'n Timber kon een aantal maanden nog maar de top, nu kennelijk niet meer?Terranova schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:17:
[...]
Ja, maar hij is ook echt goed geschikt als PL verdediger. Snel en sterk, inderdaad niet genoeg in Nederland
Ok helder!ElPaco schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:19:
[...]
Nee alleen AZ. Andere teams die donderdag hebben gespeeld hadden het ook kunnen aanvragen, maar hebben dat niet gedaan.
De balkjes van de AZ spelers stonden in het rood.
Ook fijn dat Nieuwkoop en Lotombo het laten lijken of Godts ineens wel zonder belachelijk balverlies kan spelen
Ben benieuwd of Ajax dit de 2e helft kan volhouden.
Ww uitkering Nieuwkoop. Altijd wat
De 1-0 is koren op de molen voor dit Ajax en de gekozen tactiek. Lekker georganiseerd verdedigen en counteren bij balveroveringDutchOwnage schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:57:
Ajax staat goed. Veel gevaarlijker in de uitbraken.
Vind Ajax gevaarlijker dan Feyenoord, dat continue aan het breien is en er nauwelijks doorheen weet te voetballen. Wel wennen dat Ajax de bal aan de tegenstander gunt, daardoor zit je niet echt gerust, zeker bij deze dunne marge.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Prima pot, ben benieuwd naar de 2e helft.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Zo vaak komen ze ook niet voor maar het zijn overtredingen zoals dit. Regel is overigens ongewijzigd. In de regel kan je dan - afhankelijk van hoeveel tijd te gaan - veel beter de tegenstander door laten lopen dan rood pakken.Hugo! schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:15:
[...]
Ik kan mij geen situatie herinneren waar ik dit ooit heb gezien. Enkel in de 16, maar daar hebben we het niet over.
ik vind een balbezitpecentage van 50-50 (ergen rond minuut 40) nou niet echt een teken van alleen mar counterenHan schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:22:
[...]
De 1-0 is koren op de molen voor dit Ajax en de gekozen tactiek. Lekker georganiseerd verdedigen en counteren bij balverovering
Ajax speelt op z’n Italiaans, zoals afgelopen seizoen. Realistisch zonder valse dromen over vergane Ajax glorie. Ordinair 5-4-1 maar het team doet het zichtbaar goed. Het geeft rust en comfort dat zelfs de onervaren verdediging overeind blijft. Hopelijk kan Grim hiermee het bestuur en de supporters de mond snoeren. 4-3-3 is voorbij, dood en begraven.
Hoe kan je in een maand tijd ZO ontzettend in elkaar zakken.
Had dit spelbeeld echt niet verwacht.
[ Voor 33% gewijzigd door carpebios op 14-12-2025 15:27 ]
Ajax speelt zoals onder Farioli.Miki schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:24:
Feyenoord tandeloos op het schot van Valente na. Van Persie houdt zoals gebruikelijk vast aan zijn systeem terwijl de slag volledig op het middenveld kansloos wordt verloren. Het enige waarmee Feyenoord onderuit kan voetballen is met de lange bal van Valente. Als van Persie het niet omzet wordt het straks 2-0 of meer.
Ajax speelt op z’n Italiaans, zoals afgelopen seizoen. Realistisch zonder valse dromen over vergane Ajax glorie. Ordinair 5-4-1 maar het team doet het zichtbaar goed. Het geeft rust en comfort dat zelfs de onervaren verdediging overeind blijft. Hopelijk kan Grim hiermee het bestuur en de supporters de mond snoeren. 4-3-3 is voorbij, dood en begraven.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Er Het is nog geen vuurwerk, voor mij mag het tempo omhoog, al fluit gelukkig de scheids ook gelukkig niet veel af. Dat verbaast mij vaak als ik dan weer eens Nederlands voetbal kijk.Outerspace schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:22:
Mijn kort door de bocht samenvatting is dat Ajax sterker is en Feyenoord bij vlagen gevaarlijk. Het overlopen van het middenveld van Feyenoord is totaal geen sprake, Ajax houdt zich prima staande met Klaassen, Steur en Regeer. Valente komt niet echt in de wedstrijd, dat is prima. Jammer dat zijn schot er niet in ging, met die actie vooraf had dat gegund geweest. Zwakke schakels bij Ajax zijn de backs, gelukkig zijn de wingers van Feyenoord niet veel beter
Prima pot, ben benieuwd naar de 2e helft.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken