[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:55:
[...]

Het is dat ik weet dat je niet in xG gelooft. Anders zou je zomaar kunnen concluderen dat Groningen de betere kansen heeft gehad en toch 2-0 achter staat ;)
Als je dit ziet dan weet je toch gewoon niet meer wat je moet geloven? :D

Schoten waren in balans, balbezit voor Ajax, maar Ajax ook meer reddingen van de keeper. Waren dat dan gewoon schoten van afstand dat ze niet als kans gezien worden? Oprechte vragen want ik probeer me een beeld te vormen van te pot zonder te kunnen kijken.

Los van dat Ajax waarschijnlijk slecht speelt, want dat geloof ik zo wel. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
Gonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:06:
[...]

Schoten waren in balans, balbezit voor Ajax, maar Ajax ook meer reddingen van de keeper. Waren dat dan gewoon schoten van afstand dat ze niet als kans gezien worden? Oprechte vragen want ik probeer me een beeld te vormen van te pot zonder te kunnen kijken.

Ik heb Jaros echt wel meer dan 2 ballen zien tegenhouden. Die statistieken kloppen echt niet.

Groningen had tot de 1-0 echt al meerdere malen op voorsprong kunnen/moeten komen. En ook de 1-1 hing meer in de lucht dan de 2-0.

AD clubwatcher meld dit: "In de tweede helft noteert Groningen inmiddels 62% van het balbezit. En de gasten staan ook al op 12 doelpogingen. Toch heeft Ajax het ook weer niet moeilijk tegen een ploeg die nog maar 19 keer scoorde dit seizoen.2-0 lijkt een veilige stand voor Ajax."
Zijn statistieken wijken dus ook af van waar jij aan het volgen bent. Wellicht ergens anders in de gaten houden?

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 02-12-2025 16:11 ]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:06
Gonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:06:
[...]

Ik heb maar een klein stukje gekeken maar zag een megakans van Van Bergen die hij tegen het gezicht van Jaros aanschoot. Ik vermoed dat die kans alleen al een xG van 0.9 heeft opgeleverd 😅

Verder eens met je eerdere analyse dat het team met individueel betere spelers ook meer goals zal maken die per kans een lagere xG hebben. Kort gezegd: Godts schoot wel met scherp vandaag en heel Groningen niet.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10
LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:04:
[...]

Denk het ja. Optisch was Groningen echt veel beter. Maarja. Zodra ze de 16 inkomen kortsluiting. En de rest gaat recht op Jaros af.

De xG van Groningen is wel 2 x zo hoog zie ik
Ik ben gewoon weg gelopen naar de supermarkt ik wilde mij niet ergeren.
Ajax blij maar elk ander team had Ajax niet laten winnen en gewoon de kansen afgemaakt

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:09:
[...]

Ik heb Jaros echt wel meer dan 2 ballen zien tegenhouden. Die statistieken kloppen echt niet.

Groningen had tot de 1-0 echt al meerdere malen op voorsprong kunnen/moeten komen. En ook de 1-1 hing meer in de lucht dan de 2-0.

AD clubwatcher meld dit: "In de tweede helft noteert Groningen inmiddels 62% van het balbezit. En de gasten staan ook al op 12 doelpogingen. Toch heeft Ajax het ook weer niet moeilijk tegen een ploeg die nog maar 19 keer scoorde dit seizoen.2-0 lijkt een veilige stand voor Ajax."
Zijn statistieken wijken dus ook af van waar jij aan het volgen bent. Wellicht ergens anders in de gaten houden?
Iets nauwkeuriger lezen. ;)
Jij had het over zes grote kansen, dus die heb ik gescreenshot want dat waren er maar twee. Dat aantal komt ook gewoon overeen met de AjaxLife verslaglegging.

Gewone schoten is iets heel anders inderdaad, daar hadden beide clubs er veel meer van, vandaar mijn vraag of ze dan gewoon van afstand slecht schieten. Ajax had op het moment van de screenschot vijf reddingen. Telt het eigenlijk ook als redding als iemand gewoon blind op de keeper schiet?

Nou ja, punt blijft hetzelfde denk ik. Statistieken kloppen vaak geen hol van en is meer voor de leuk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:24:
[...]

Iets nauwkeuriger lezen. ;)
Jij had het over zes grote kansen, dus die heb ik gescreenshot want dat waren er maar twee. Dat aantal komt ook gewoon overeen met de AjaxLife verslaglegging.

Gewone schoten is iets heel anders inderdaad, daar hadden beide clubs er veel meer van, vandaar mijn vraag of ze dan gewoon van afstand slecht schieten. Ajax had op het moment van de screenschot vijf reddingen. Telt het eigenlijk ook als redding als iemand gewoon blind op de keeper schiet?

Nou ja, punt blijft hetzelfde denk ik. Statistieken kloppen vaak geen hol van en is meer voor de leuk. :P
Met een redding neem ik aan dat de keeper daadwerkelijk in heeft moeten grijpen om een zekere goal te voorkomen.

Dus komt wel overeen met wat we op het scherm zagen. Jaros heeft voor die 2e goal 5 ballen uit het net gehouden.

En die Ajax life statistieken klopt dus niets van. Ook VI schrijft in het live blog termen als: "Het is toch een beetje tegen de verhouding in: Groningen kreeg al drie mogelijkheden op 1-1, maar dan valt hij aan de andere kant. Zoals in de eerste helft ook min of meer gebeurde." https://www.vi.nl/nieuws/...roningen-in-de-eredivisie

Hier nog een statistiek voor Jaros. 7! reddingen moeten verrichten. En dan had Baas ook nog een bal van de doellijn gehaald.
https://x.com/bartf/status/1995876371092938971

Fijn voor Ajax dat ze weer eens 3 punten mogen scoren, maar het lijkt geflatteerd te zijn geweest. Groningen heeft zichzelf tekort gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 02-12-2025 16:49 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:52
LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:42:
[...]

Met een redding neem ik aan dat de keeper daadwerkelijk in heeft moeten grijpen om een zekere goal te voorkomen.

Dus komt wel overeen met wat we op het scherm zagen. Jaros heeft voor die 2e goal 5 ballen uit het net gehouden.

En die Ajax life statistieken klopt dus niets van. Ook VI schrijft in het live blog termen als: "Het is toch een beetje tegen de verhouding in: Groningen kreeg al drie mogelijkheden op 1-1, maar dan valt hij aan de andere kant. Zoals in de eerste helft ook min of meer gebeurde." https://www.vi.nl/nieuws/...roningen-in-de-eredivisie

Hier nog een statistiek voor Jaros. 7! reddingen moeten verrichten. En dan had Baas ook nog een bal van de doellijn gehaald.

Fijn voor Ajax dat ze weer eens 3 punten mogen scoren, maar het lijkt geflatteerd te zijn geweest. Groningen heeft zichzelf tekort gedaan.
Ik vind het vooral jammer dat nu de F-side ook nog zou kunnen zeggen dat het geeft geholpen dat ze zondag niet hoefden en Groningen spelers het nadeel hebben van weer een keer naar Amsterdam moeten reizen.
Dus er is invloed vanuit supporters op de uitkomst en hoe fijn/ uitgerust een tegenstander naar de Arena komt.

Waarmee ik niet zeg dat dit ook daadwerkelijk oorzaak is en dat Groningen als het zondag gewoon gespeeld kon worden wel zou hebben gewonnen. Ik ben vooral geen fan van dit soort precedenten.

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:42:
[...]

En die Ajax life statistieken klopt dus niets van. Ook VI schrijft in het live blog termen als: "Het is toch een beetje tegen de verhouding in: Groningen kreeg al drie mogelijkheden op 1-1, maar dan valt hij aan de andere kant. Zoals in de eerste helft ook min of meer gebeurde."

Hier nog een statistiek voor Jaros. 7! reddingen moeten verrichten.
Mja, als je elke redding meteen als grote kans bestempelt dan snap ik dat je er een ander gevoel bij hebt dan mijn bronnen geven. Die kijken er iets realistischer naar denk ik. ;)

Die van Bart gaat over de hele wedstrijd, niet tot het punt van mijn screenshot. Kom op, beetje scherper hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18:32
Weer vuurwerk bij ArenA tijdens wedstrijd Ajax-FC Groningen

https://www.ad.nl/video/p...ajax-fc-groningen-2006468

Er is totaal niets te beginnen met dit soort hersenloos volk. En er nog trots op zijn ook. Uitschot van het ergste soort.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Charles Hill schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:20:
Weer vuurwerk bij ArenA tijdens wedstrijd Ajax-FC Groningen

https://www.ad.nl/video/p...ajax-fc-groningen-2006468

Er is totaal niets te beginnen met dit soort hersenloos volk. En er nog trots op zijn ook. Uitschot van het ergste soort.
Ik vind het erg kort door te bocht. Misschien hebben deze mensen wel een hele moeilijke jeugd gehad?

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik vind dit dan toch echt zielig om te lezen.
De harde kern heeft een andere supporter die er binnenkort niet meer is, nu echt een laatste wens ontnomen.

Ajax-fan toch te ziek om als enige bij inhaalduel tegen FC Groningen te zijn - https://nos.nl/l/2592926

Huub Huub Barbatruc!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

jbdeiman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:04:
[...]

Ik vind het vooral jammer dat nu de F-side ook nog zou kunnen zeggen dat het geeft geholpen dat ze zondag niet hoefden en Groningen spelers het nadeel hebben van weer een keer naar Amsterdam moeten reizen.
Dus er is invloed vanuit supporters op de uitkomst en hoe fijn/ uitgerust een tegenstander naar de Arena komt.

Waarmee ik niet zeg dat dit ook daadwerkelijk oorzaak is en dat Groningen als het zondag gewoon gespeeld kon worden wel zou hebben gewonnen. Ik ben vooral geen fan van dit soort precedenten.
Dat hebben ze al vaker gedaan. En elke keer lukt het zonder grote consequenties.

Huub Huub Barbatruc!

• Charles Hill
DNA_Saint schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:22:
Ik vind dit dan toch echt zielig om te lezen.
De harde kern heeft een andere supporter die er binnenkort niet meer is, nu echt een laatste wens ontnomen.

Ajax-fan toch te ziek om als enige bij inhaalduel tegen FC Groningen te zijn - https://nos.nl/l/2592926
Alleen in een leeg stadion zitten zou toch ook nooit zijn wens zijn geweest neem ik aan. Zijn wens zou voetbal in een vol stadion geweest zijn, niet wat vanmiddag te zien was.

Maar inderdaad triest.

• Charles Hill
HollowGamer schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:21:
[...]

Ik vind het erg kort door te bocht. Misschien hebben deze mensen wel een hele moeilijke jeugd gehad?
Waarschijnlijk is in de jeugd iets niet goed gegaan. Een groep mislukte opvoedingen. Zou mij niets verbazen als de ouders onder dezelfde noemer vallen. Ik ben toch echt anders opgevoed en haal dat dan ook niet in mijn hoofd, en een tweede keer om het nog eens over te doen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Net de samenvatting gezien. Die Jaros heeft een paar mooie reddingen gemaakt zegt. Hopelijk is Pasveer definitief passé.

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

Op het Jeugdjournaal begrijp ik zojuist dat de eerste verdachten zijn geïdentificeerd en ze op zoek blijven naar meer. Ben benieuwd wat ze qua straffen gaan doen en of kosten ook verhaald gaan worden, dat hebben ze eerder wel gedaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:14:
Op het Jeugdjournaal begrijp ik zojuist dat de eerste verdachten zijn geïdentificeerd en ze op zoek blijven naar meer. Ben benieuwd wat ze qua straffen gaan doen en of kosten ook verhaald gaan worden, dat hebben ze eerder wel gedaan.
Jammer dat we dat in het jeugdjournaal moeten horen en het grote mensen journaal er met geen woord over rept :+
Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken