Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb Jaros echt wel meer dan 2 ballen zien tegenhouden. Die statistieken kloppen echt niet.Gonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:06:
[...]
Als je dit ziet dan weet je toch gewoon niet meer wat je moet geloven?![]()
Schoten waren in balans, balbezit voor Ajax, maar Ajax ook meer reddingen van de keeper. Waren dat dan gewoon schoten van afstand dat ze niet als kans gezien worden? Oprechte vragen want ik probeer me een beeld te vormen van te pot zonder te kunnen kijken.
Los van dat Ajax waarschijnlijk slecht speelt, want dat geloof ik zo wel.
Groningen had tot de 1-0 echt al meerdere malen op voorsprong kunnen/moeten komen. En ook de 1-1 hing meer in de lucht dan de 2-0.
AD clubwatcher meld dit: "In de tweede helft noteert Groningen inmiddels 62% van het balbezit. En de gasten staan ook al op 12 doelpogingen. Toch heeft Ajax het ook weer niet moeilijk tegen een ploeg die nog maar 19 keer scoorde dit seizoen.2-0 lijkt een veilige stand voor Ajax."
Zijn statistieken wijken dus ook af van waar jij aan het volgen bent. Wellicht ergens anders in de gaten houden?
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 02-12-2025 16:11 ]
Ik heb maar een klein stukje gekeken maar zag een megakans van Van Bergen die hij tegen het gezicht van Jaros aanschoot. Ik vermoed dat die kans alleen al een xG van 0.9 heeft opgeleverd 😅Gonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:06:
[...]
Als je dit ziet dan weet je toch gewoon niet meer wat je moet geloven?![]()
Schoten waren in balans, balbezit voor Ajax, maar Ajax ook meer reddingen van de keeper. Waren dat dan gewoon schoten van afstand dat ze niet als kans gezien worden? Oprechte vragen want ik probeer me een beeld te vormen van te pot zonder te kunnen kijken.
Los van dat Ajax waarschijnlijk slecht speelt, want dat geloof ik zo wel.
Verder eens met je eerdere analyse dat het team met individueel betere spelers ook meer goals zal maken die per kans een lagere xG hebben. Kort gezegd: Godts schoot wel met scherp vandaag en heel Groningen niet.
Ik ben gewoon weg gelopen naar de supermarkt ik wilde mij niet ergeren.LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:04:
[...]
Denk het ja. Optisch was Groningen echt veel beter. Maarja. Zodra ze de 16 inkomen kortsluiting. En de rest gaat recht op Jaros af.
De xG van Groningen is wel 2 x zo hoog zie ik
Ajax blij maar elk ander team had Ajax niet laten winnen en gewoon de kansen afgemaakt
Iets nauwkeuriger lezen.LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:09:
[...]
Ik heb Jaros echt wel meer dan 2 ballen zien tegenhouden. Die statistieken kloppen echt niet.
Groningen had tot de 1-0 echt al meerdere malen op voorsprong kunnen/moeten komen. En ook de 1-1 hing meer in de lucht dan de 2-0.
AD clubwatcher meld dit: "In de tweede helft noteert Groningen inmiddels 62% van het balbezit. En de gasten staan ook al op 12 doelpogingen. Toch heeft Ajax het ook weer niet moeilijk tegen een ploeg die nog maar 19 keer scoorde dit seizoen.2-0 lijkt een veilige stand voor Ajax."
Zijn statistieken wijken dus ook af van waar jij aan het volgen bent. Wellicht ergens anders in de gaten houden?
Jij had het over zes grote kansen, dus die heb ik gescreenshot want dat waren er maar twee. Dat aantal komt ook gewoon overeen met de AjaxLife verslaglegging.
Gewone schoten is iets heel anders inderdaad, daar hadden beide clubs er veel meer van, vandaar mijn vraag of ze dan gewoon van afstand slecht schieten. Ajax had op het moment van de screenschot vijf reddingen. Telt het eigenlijk ook als redding als iemand gewoon blind op de keeper schiet?
Nou ja, punt blijft hetzelfde denk ik. Statistieken kloppen vaak geen hol van en is meer voor de leuk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met een redding neem ik aan dat de keeper daadwerkelijk in heeft moeten grijpen om een zekere goal te voorkomen.Gonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:24:
[...]
Iets nauwkeuriger lezen.![]()
Jij had het over zes grote kansen, dus die heb ik gescreenshot want dat waren er maar twee. Dat aantal komt ook gewoon overeen met de AjaxLife verslaglegging.
Gewone schoten is iets heel anders inderdaad, daar hadden beide clubs er veel meer van, vandaar mijn vraag of ze dan gewoon van afstand slecht schieten. Ajax had op het moment van de screenschot vijf reddingen. Telt het eigenlijk ook als redding als iemand gewoon blind op de keeper schiet?
Nou ja, punt blijft hetzelfde denk ik. Statistieken kloppen vaak geen hol van en is meer voor de leuk.
Dus komt wel overeen met wat we op het scherm zagen. Jaros heeft voor die 2e goal 5 ballen uit het net gehouden.
En die Ajax life statistieken klopt dus niets van. Ook VI schrijft in het live blog termen als: "Het is toch een beetje tegen de verhouding in: Groningen kreeg al drie mogelijkheden op 1-1, maar dan valt hij aan de andere kant. Zoals in de eerste helft ook min of meer gebeurde." https://www.vi.nl/nieuws/...roningen-in-de-eredivisie
Hier nog een statistiek voor Jaros. 7! reddingen moeten verrichten. En dan had Baas ook nog een bal van de doellijn gehaald.
https://x.com/bartf/status/1995876371092938971
Fijn voor Ajax dat ze weer eens 3 punten mogen scoren, maar het lijkt geflatteerd te zijn geweest. Groningen heeft zichzelf tekort gedaan.
[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 02-12-2025 16:49 ]
Ik vind het vooral jammer dat nu de F-side ook nog zou kunnen zeggen dat het geeft geholpen dat ze zondag niet hoefden en Groningen spelers het nadeel hebben van weer een keer naar Amsterdam moeten reizen.LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:42:
[...]
Met een redding neem ik aan dat de keeper daadwerkelijk in heeft moeten grijpen om een zekere goal te voorkomen.
Dus komt wel overeen met wat we op het scherm zagen. Jaros heeft voor die 2e goal 5 ballen uit het net gehouden.
En die Ajax life statistieken klopt dus niets van. Ook VI schrijft in het live blog termen als: "Het is toch een beetje tegen de verhouding in: Groningen kreeg al drie mogelijkheden op 1-1, maar dan valt hij aan de andere kant. Zoals in de eerste helft ook min of meer gebeurde." https://www.vi.nl/nieuws/...roningen-in-de-eredivisie
Hier nog een statistiek voor Jaros. 7! reddingen moeten verrichten. En dan had Baas ook nog een bal van de doellijn gehaald.
Fijn voor Ajax dat ze weer eens 3 punten mogen scoren, maar het lijkt geflatteerd te zijn geweest. Groningen heeft zichzelf tekort gedaan.
Dus er is invloed vanuit supporters op de uitkomst en hoe fijn/ uitgerust een tegenstander naar de Arena komt.
Waarmee ik niet zeg dat dit ook daadwerkelijk oorzaak is en dat Groningen als het zondag gewoon gespeeld kon worden wel zou hebben gewonnen. Ik ben vooral geen fan van dit soort precedenten.
Mja, als je elke redding meteen als grote kans bestempelt dan snap ik dat je er een ander gevoel bij hebt dan mijn bronnen geven. Die kijken er iets realistischer naar denk ik.LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:42:
[...]
Met een redding neem ik aan dat de keeper daadwerkelijk in heeft moeten grijpen om een zekere goal te voorkomen.
En die Ajax life statistieken klopt dus niets van. Ook VI schrijft in het live blog termen als: "Het is toch een beetje tegen de verhouding in: Groningen kreeg al drie mogelijkheden op 1-1, maar dan valt hij aan de andere kant. Zoals in de eerste helft ook min of meer gebeurde."
Hier nog een statistiek voor Jaros. 7! reddingen moeten verrichten.
Die van Bart gaat over de hele wedstrijd, niet tot het punt van mijn screenshot. Kom op, beetje scherper hoor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.ad.nl/video/p...ajax-fc-groningen-2006468
Er is totaal niets te beginnen met dit soort hersenloos volk. En er nog trots op zijn ook. Uitschot van het ergste soort.
Ik vind het erg kort door te bocht. Misschien hebben deze mensen wel een hele moeilijke jeugd gehad?Charles Hill schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:20:
Weer vuurwerk bij ArenA tijdens wedstrijd Ajax-FC Groningen
https://www.ad.nl/video/p...ajax-fc-groningen-2006468
Er is totaal niets te beginnen met dit soort hersenloos volk. En er nog trots op zijn ook. Uitschot van het ergste soort.
De harde kern heeft een andere supporter die er binnenkort niet meer is, nu echt een laatste wens ontnomen.
Ajax-fan toch te ziek om als enige bij inhaalduel tegen FC Groningen te zijn - https://nos.nl/l/2592926
Huub Huub Barbatruc!
Dat hebben ze al vaker gedaan. En elke keer lukt het zonder grote consequenties.jbdeiman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:04:
[...]
Ik vind het vooral jammer dat nu de F-side ook nog zou kunnen zeggen dat het geeft geholpen dat ze zondag niet hoefden en Groningen spelers het nadeel hebben van weer een keer naar Amsterdam moeten reizen.
Dus er is invloed vanuit supporters op de uitkomst en hoe fijn/ uitgerust een tegenstander naar de Arena komt.
Waarmee ik niet zeg dat dit ook daadwerkelijk oorzaak is en dat Groningen als het zondag gewoon gespeeld kon worden wel zou hebben gewonnen. Ik ben vooral geen fan van dit soort precedenten.
Huub Huub Barbatruc!
Alleen in een leeg stadion zitten zou toch ook nooit zijn wens zijn geweest neem ik aan. Zijn wens zou voetbal in een vol stadion geweest zijn, niet wat vanmiddag te zien was.DNA_Saint schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:22:
Ik vind dit dan toch echt zielig om te lezen.
De harde kern heeft een andere supporter die er binnenkort niet meer is, nu echt een laatste wens ontnomen.
Ajax-fan toch te ziek om als enige bij inhaalduel tegen FC Groningen te zijn - https://nos.nl/l/2592926
Maar inderdaad triest.
Waarschijnlijk is in de jeugd iets niet goed gegaan. Een groep mislukte opvoedingen. Zou mij niets verbazen als de ouders onder dezelfde noemer vallen. Ik ben toch echt anders opgevoed en haal dat dan ook niet in mijn hoofd, en een tweede keer om het nog eens over te doen.HollowGamer schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:21:
[...]
Ik vind het erg kort door te bocht. Misschien hebben deze mensen wel een hele moeilijke jeugd gehad?
XXXVI
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jammer dat we dat in het jeugdjournaal moeten horen en het grote mensen journaal er met geen woord over reptGonadan schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:14:
Op het Jeugdjournaal begrijp ik zojuist dat de eerste verdachten zijn geïdentificeerd en ze op zoek blijven naar meer. Ben benieuwd wat ze qua straffen gaan doen en of kosten ook verhaald gaan worden, dat hebben ze eerder wel gedaan.
Maar je zegt het toch. Niemand is fan van dit soort precedenten, behalve de sukkeltjes van de F-side.jbdeiman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:04:
[...]
Er is wel meer mislukt volk dat dit prachtig vindt. Kijk niet op als een groep dit gaat proberen na te doen in een stadion.Tristan Wins schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:52:
[...]
Maar je zegt het toch. Niemand is fan van dit soort precedenten, behalve de sukkeltjes van de F-side.
Verwijderd
Een typische Farioli wedstrijd. Compact, georganiseerd. De tegenstander is beter aan de bal. Krijgt goede kansen. Ajax scoort uit de omschakeling. Het enige leuke aan de wedstrijd was dat je de coaching kon volgen.LZ86 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:42:
Als je dan de rest van de selectie zo samenstelt dat ze ook nog creatief zijn en pressie kunnen spelen dan hoeft het geen countervoetbal te worden maar dan kunnen we het gewoon modern voetbal noemen. (nee zo ver zijn ze nog niet
Voor een speler als Godts is dit wel lekker, krijgt 'ie wat meer ruimte en kan hij op snelheid gevaarlijk worden. Die gozer heeft een draaicirkel van een Scania dus als Ajax echt met hoge druk zou gaan aanvallen komt er bij hem relatief weinig uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies wat ik laatst bedoelde met 'frank de boer' voetbal. Strijdplan. 1. tegendoelpunten zo veel mogelijk voorkomen. 2 kijken of we stieken via een counter zelf kunnen scoren. Lekker damage control en vertrouwen tanken en na de winterstop zie je wel weer verder.Gonadan schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:55:
Heb ik totaal geen problemen mee. Ik vond de vijfde verdediger die op het middenveld speelt en terugzakt wanneer nodig een heel frisse manier van spelen, zeker als dat een man is die rust en organisatie bewaakt.
Als je dan de rest van de selectie zo samenstelt dat ze ook nog creatief zijn en pressie kunnen spelen dan hoeft het geen countervoetbal te worden maar dan kunnen we het gewoon modern voetbal noemen. (nee zo ver zijn ze nog niet)
Voor een speler als Godts is dit wel lekker, krijgt 'ie wat meer ruimte en kan hij op snelheid gevaarlijk worden. Die gozer heeft een draaicirkel van een Scania dus als Ajax echt met hoge druk zou gaan aanvallen komt er bij hem relatief weinig uit.
Dit is volgens mij ook wat ik bij veel europese ploegen zie, die het dan combineren met uiterst efficiente aanvallers en middenvelders die heel veel kansen verzilveren. Dan boeit het ook niks dat je met je rug tegen de muur voetbalt en dat je weinig balbezit hebt. winnen is winnen.
10 second ninja DONE
Gisteren heeft Ajax geluk gehad met wel een uitblinkende Godts , ze geven abnormaal veel kansen weg.
Basis is de verdediging zegt men wel eens. Misschien eerst eens een paar goede backs en een nr 6 regelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 03-12-2025 11:11 ]
Je beschrijft het dan wel vanuit Feyenoord maar het schetst wel een mooi beeld van hoe het er overal aan toe gaat. Dergelijke verhalen hoor je bij de meeste clubs wel en het is verdomd lastig om het 100% tegen te houden als het om zoveel mensen gaat.Agent47 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:28:
[...]
Ik kan hem alleen voor Feyenoord een beetje invullen gezien ik daar ook jaren op vak S heb gestaan ( Noordzijde sinds een aantal jaar nu). Tegen Utrecht stond ik daar wederom, gaat nog een foto van rond in dit topic.
Dat begint bij de beveiliging. De poorten van het stadion gaan 1,5 uur van te voren open. Bij Feyenoord gaat het tegenwoordig met een app. Mensen openen die app masaal tegelijk en dan loopt het vast. Dan krijg je al gedoe bij de poorten. Als je eenmaal binnen bent word je gefouilleerd, nouja, gestreelt en je mag doorlopen.
Bij de gele zijde maken mensen gewoon foto's van kaarten van anderen. Kortom, als je met je kaartje door de poort bent gekomen, kom je op je plein uit van die zijde, iedereen kan daar met elkaar een hapje en drankje doen en naar de toiletten etc. Als je dan een kaart hebt voor vak X, zoek je je maatje van vak S op en maak je een foto van die kaart. Aangezien alles nu digitaal gaat moet praktisch iedereen dus zijn / haar telefoon laten zien. Ze kijken niet naar naam in combinatie met ID. Ze kijken alleen op welk vak je staat en of je dan bij de goede trap bent. De truc met eten en drinken werkt ook nog steeds: Je haalt een broodje en een koffie, loopt naar de beveiliger en zegt dat je net van het vak af komt. Je kunt veel te makkelijk bij ons met een andere kaart op een ander vak komen. Zo hoorde ik jaren geleden een keer op de 2e ring, hield ik mijn vinger op de 2e letter en liep ik door. Stond toen op vak Q ipv QQ.
Dan is het nog de mankracht qua beveiliging zelf. Vooral vaak S komt als een grote groep binnen, die moeten serieus langs 1 mannetje. Denk je echt dat die iedereen gaat tegenhouden? Bij ons lag het vuurwerk gewoon boven de wc's. Waar scholieren hun drank verstoppen voor de schoolfeestjes boven de systeemplafonds, gebeurd dat bij ons met vuurwerk op de toiletten.
Bij ons zit iemand die Beverwijk heeft meegemaakt en meegedaan " gewoon" als grootste poppetje bij de Feyenoord Supportersvereniging. Die vent heeft een strafblad van meerdere pagina's, filmt nu vooral alles, maar het boeide ze gewoon niet. Vrij kwamen ze toch wel.
Daarentegen, bij Vitesse scan je je kaart bij een poort en kan je overal gaan zitten op die tribune. Daar hebben ze geen controle op stoelen.
De harde kern van de harde kernen zijn veelal geen lieverdjes en ook niet vies van het beïnvloeden of bedreigen van personeel of zelfs bestuurders om hun wensen ingewilligd te zien. Bedenk je dan dat een steward voor velen een matig betaald bijbaantje is of zelfs een erebaan in de vorm van vrijwilligerswerk en je zult begrijpen dat die niet even een groep mafkezen van de harde kern gaan corrigeren of tegen houden.
In die zin moet ik ook altijd meewarig glimlachen bij de toegangscontrole. Nul check op identiteit inderdaad, gewoon QR bij de poort en gaan. Het fouilleren gebeurt matig en steekproefsgewijs. Het is onmogelijk om bij een grote toestroom iedereen uitgebreid te fouilleren en dat weten dergelijke groepen ook. Die komen gewoon met z'n allen tegelijk en kijken dan geïrriteerd waardoor ze vaak wel met rust gelaten worden.
Degenen die wel uitgebreid en rustig gefouilleerd kunnen worden zijn de rustigere vakken, en daarvan weten de medewerkers wel dat ze het voor piet snot doen. Of voor dat ene flesje water waar ze dan wat van moeten vinden omdat het in de regeltjes staat.
Er zijn zoveel manieren om spul naar binnen te smokkelen, dat is bijna niet tegen te houden. Zeker niet als ze medewerkers van de club onder druk zetten om dagen van tevoren alvast wat voor ze te verstoppen.
In die zin snap ik de uitspraken van de Politie wel dat zij zeggen dat vuurwerk niet helemaal uit te bannen is. Dat sluit wel aan ook bij wat ik eerder riep (of in dat andere topic) dat het de voetbalcultuur uit moet want anders gaat het gewoon niet veranderen.
Het wordt door de publieke opinie vaak op onwil gegooid maar ik denk dat er vaak ook een stevige factor van onmacht in zit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Frank de Boer voetbal was zoals gezegd op balbezit geënt. Zolang wij de bal hebben kunnen zij niet scoren. Verder was het inderdaad niet heel aanvallend, maar op dat vlak was er ook relatief weinig kwaliteit in de selectie.Sagat schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:14:
[...]
Precies wat ik laatst bedoelde met 'frank de boer' voetbal. Strijdplan. 1. tegendoelpunten zo veel mogelijk voorkomen. 2 kijken of we stieken via een counter zelf kunnen scoren. Lekker damage control en vertrouwen tanken en na de winterstop zie je wel weer verder.
Dit is volgens mij ook wat ik bij veel europese ploegen zie, die het dan combineren met uiterst efficiente aanvallers en middenvelders die heel veel kansen verzilveren. Dan boeit het ook niks dat je met je rug tegen de muur voetbalt en dat je weinig balbezit hebt. winnen is winnen.
Farioli had de insteek dat hij niet per se de bal hoefde te hebben om te voorkomen dat de tegenstander kon scoren. Die had twee opstellingen in feite, eentje met bal en eentje zonder bal. Dat is wat veel moderne clubs ook doen, maar Frank de Boer had maar één opstelling. Dat was nog het aloude van je eigen kracht uit gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.voetbalprimeu...aal-voor-de-toekomst.html
Nu de VVF nog weg en de club is zichzelf weer.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
de Boer had toch wel een paar spelers onder zich die dikke prima waren.Gonadan schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:09:
[...]
Frank de Boer voetbal was zoals gezegd op balbezit geënt. Zolang wij de bal hebben kunnen zij niet scoren. Verder was het inderdaad niet heel aanvallend, maar op dat vlak was er ook relatief weinig kwaliteit in de selectie.
Farioli had de insteek dat hij niet per se de bal hoefde te hebben om te voorkomen dat de tegenstander kon scoren. Die had twee opstellingen in feite, eentje met bal en eentje zonder bal. Dat is wat veel moderne clubs ook doen, maar Frank de Boer had maar één opstelling. Dat was nog het aloude van je eigen kracht uit gaan.
Denk aan een Suarez, Eriksen, Blind, Schöne, Vertonghen, Milik en v/d Beek.
Ik geef je m wel dat ie meer slechte spelers had dan goede, maar het was niet allemaal kommer en kwel.
Woei, zeer goed nieuws.Agent47 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:04:
Mooi nieuws:
https://www.voetbalprimeu...aal-voor-de-toekomst.html
Nu de VVF nog weg en de club is zichzelf weer.
Dit is een wat mindere prestatie op het veld 100% waard. Baas in eigen huis gaat de club op de lange termijn veel opleveren.
Verwijderd
Suarez heeft welgeteld één wedstrijd onder Frank de Boer gespeeld.LZ86 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:28:
de Boer had toch wel een paar spelers onder zich die dikke prima waren.
Denk aan een Suarez, Eriksen, Blind, Schöne, Vertonghen, Milik en v/d Beek.
Ik geef je m wel dat ie meer slechte spelers had dan goede, maar het was niet allemaal kommer en kwel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2025 17:37 ]
Ja, en daar stak ie er al bovenuit. Dus ergens klopt het dus ook wel weer dat de Boer verder nogal matige selecties hadVerwijderd schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:35:
[...]
Suarez heeft welgeteld één wedstrijd onder Frank de Boer gespeeld.
Kennen we Bulykin nog?
edit: Die samenvatting eens gekeken. Wat een machtig elftal had dat Milan zeg.... holy shit.
Is nu ook wel anders.
[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 03-12-2025 17:45 ]
[ Voor 35% gewijzigd door Gonadan op 03-12-2025 17:45 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
🧀
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Oude kaas is lekker.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
https://nos.nl/artikel/25...-is-maanden-uitgeschakeld
[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 04-12-2025 16:10 ]
[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026toolkist schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:10:
Denk niet dat we Luuk de Jong nog aan de slag gaan zien als prof voetballer, schijnt z'n kruisband gescheurd te hebben en er een 9 tot 12 maanden uit te liggen normaliter.
https://nos.nl/artikel/25...-is-maanden-uitgeschakeld
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Kan mij niet oud genoeg zijn. Overjarige brokkelkaas
Ja, ik heb trek nu maar moet nog 1.5 uur....
Hetzelfde liedje als de afgelopen weken tot nu toe
Edit : gelukkig gewonnen. Goede scheidsrechter trouwens
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 05-12-2025 21:57 ]
De korte samenvatting is dat die overleden gast Tum deel uitmaakte van een vrij beruchte groep hooligans binnen Ajax, de 5th. Hijzelf is ook meermaals betrokken geweest bij voetbalgerelateerd geweld.
Ajax wist voor aanvang van de wedstrijd al van het zware vuurwerk wat binnen was en de groep zonder kaartje die de nooduitgang geforceerd hadden (150 man ongeveer) maar heeft besloten de wedstrijd toch te laten starten.
[ Voor 56% gewijzigd door donleone83 op 06-12-2025 10:25 ]
Ik heb het gelezen, jouw samenvatting mist wel nuance.donleone83 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:23:
Voor degenen met een Premium abbonement op het AD: er staat een reconstructie in de krant vandaag over hoe het gelopen is met het vuurwerk etc. bij Ajax vorig weekend.
De korte samenvatting is dat die overleden gast Tum deel uitmaakte van een vrij beruchte groep hooligans binnen Ajax, de 5th. Hijzelf is ook meermaals betrokken geweest bij voetbalgerelateerd geweld.
Ajax wist voor aanvang van de wedstrijd al van het zware vuurwerk wat binnen was en de groep zonder kaartje die de nooduitgang geforceerd hadden (150 man ongeveer) maar heeft besloten de wedstrijd toch te laten starten.
Hier kunnen anderen toch niet op reageren.
Parool heeft trouwens hetzelfde artikel.
Bewust even geprobeerd mijn mening er uit te houden. Vandaar de wat korte en feitelijke versie. Voel je vrij om nuances toe te voegen. Inmiddels ook in Randzaken (inclusief mening). Daar past het beter ook.Megupe schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:49:
[...]
Ik heb het gelezen, jouw samenvatting mist wel nuance.
Hier kunnen anderen toch niet op reageren.
Parool heeft trouwens hetzelfde artikel.
@Megupe de reconstructie komt van het Parool.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kan overal wat achter zoeken maar mijn intenties zijn helemaal niet verkeerd en ik probeer niets in de schoenen te schuiven. Ik zal volgende keer “na overleg met de driehoek” toevoegen.Gonadan schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:52:
De nuance die mist is dat je de beslissing puur bij Ajax in de schoenen schuift terwijl het een uitgebreid besproken en weloverwogen besluit was van de gehele driehoek.
@Megupe de reconstructie komt van het Parool.
In het artikel staat overigens dat er overleg was tussen Ajax en de politie. Gemeente/burgemeester worden nergens genoemd.
[ Voor 10% gewijzigd door donleone83 op 06-12-2025 15:22 ]
Graag. Het is niets persoonlijks maar er is sinds het begin een aanzienlijke groep die de beslissing en de schuld graag 100% bij de club legt, en dat is simpelweg feitelijk onjuist. Dus zolang die nuance even vergeten wordt in posts zal ik er op blijven reageren.donleone83 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:17:
[...]
Je kan overal wat achter zoeken maar mijn intenties zijn helemaal niet verkeerd en ik probeer niets in de schoenen te schuiven. Ik zal volgende keer “na overleg met de driehoek” toevoegen.
Ook met de correcte feiten is er al genoeg om je voor te schamen als Ajacied.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Is ook pas een jaar of 50 zo?carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:32:
Een volkslied in de ED.....waar zit ik naar te kijken?
Liever dat dan een stadion bekant in de fik.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 06-12-2025 16:44 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Not sure if serious.carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:32:
Een volkslied in de ED.....waar zit ik naar te kijken?
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
O, nooit opgevallen.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:42:
[...]
Is ook pas een jaar of 50 zo?
Liever dat dan een stadion bekant in de fik.
XXXVI
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Leuk trouwens om te zien dat het drukker wordt bij de kleinere ploegen!
[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 06-12-2025 18:57 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Veni. Vidi. Vici.
De enige echte Klassieker.
[ Voor 23% gewijzigd door Maarten_E op 06-12-2025 19:00 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waarom neemt die jongen nooit zijn medicatie voor de wedstrijd?
[ Voor 58% gewijzigd door carpebios op 06-12-2025 19:04 ]
Wat mij betreft geen toneelspel, hij wordt echt hard geraakt.carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:03:
Wat een toneelspel zeg.
Waarom neemt die jongen nooit zijn medicatie voor de wedstrijd?
Flickr PSN ID= cheironnl
Dat staat er los van, want het was een stevige overtreding.cheiron schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:05:
[...]
Wat mij betreft geen toneelspel, hij wordt echt hard geraakt.
Hij staat op, biedt zichzelf weer aan en gaat dan weer klagen.
Als je echt aan het sterven bent en je kan nog lopen, ga dan ff naar de kant he. Maar als hij na 2 minuten doorheeft dat het spel gewoon doorgaat gaat hij toch weer opstaan en meedoen. Om dan een spintje te zetten naar de 4e man.
Hij raakt de bal en daarna de persoon en komt niet langs achter. Welke regel wil je dan toepassen voor een kaart?Hugo! schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:05:
Scheids is weer eens van belabberd niveau bij Fortuna - Ajax. Dat je hier niet voor fluit of kaart geeft, waar gaan we dan heen met het voetbal?
Doorgaan zonder balcarpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:07:
[...]
Hij raakt de bal en daarna de persoon en komt niet langs achter. Welke regel wil je dan toepassen voor een kaart?
Kun je die mij uitleggen? Het spel gaat door bedoel je? Maar er was geen strafbaar feit toch? De spelers hadden ervoor kunnen kiezen de bal uit te spelen, maar dat zelfs z'n eigen ploeggenoten niet.
Als je na het spelen van de bal een enkel raakt is het alsnog een overtreding. Dit is ook gebeurd bij Taylor in de champions league, werd toen zelfs gestraft met rood.carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:09:
[...]
Kun je die mij uitleggen? Het spel gaat door bedoel je? Maar er was geen strafbaar feit toch? De spelers hadden ervoor kunnen kiezen de bal uit te spelen, maar dat zelfs z'n eigen ploeggenoten niet.
Wist ik oprecht niet! Dan is het gek dat de VAR niet ingrijpt.Hugo! schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:12:
[...]
Als je na het spelen van de bal een enkel raakt is het alsnog een overtreding. Dit is ook gebeurd bij Taylor in de champions league, werd toen zelfs gestraft met rood.
Blijft natuurlijk wel dat hij daar een hele show aan het opvoeren was, zelfs z'n ploeggenoten vonden het niet nodig de bal uit te spelen.
[ Voor 16% gewijzigd door carpebios op 06-12-2025 19:13 ]
Wat ie nu dus ook doet uiteindelijk...
En de 1-0 van Fortuna blijft ongelooflijk. Hoeveel kan er wel niet fout gaan bij goal.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Daar klaag ik dus ook over. Dat Ajax doorspeelt prima, gaat mij erom dat de arbitrage wel mag ingrijpen. Ben verder wel blij met een wissel voor Weghorst, kan hem niet uitstaan.carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:12:
[...]
Wist ik oprecht niet! Dan is het gek dat de VAR niet ingrijpt.
Blijft natuurlijk wel dat hij daar een hele show aan het opvoeren was, zelfs z'n ploeggenoten vonden het niet nodig de bal uit te spelen.
Flickr PSN ID= cheironnl
p.s. Geen beeld, maar radioverslag op Radio1, dus pas vanavond kan ik het ook nakijken/controleren.
[ Voor 25% gewijzigd door mavaros op 06-12-2025 19:25 ]
Hij wordt gewoon vastgehouden inderdaad. Prima als je laat doorspelen (hij gaat direct naar de grond), maar doe dat dan consequent.carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:20:
Hoe is dat dan geen overtreding op Ihataren?
Scheids moet oppassen dat het niet uit de klauwen gaat lopen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Jeetje wat wordt daar vals gezongen zeg haha
Ik kon niets zien in elk geval. Maar ze waren er wel ff druk mee.carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:26:
Die bloed behoorlijk
Ajax moet inderdaad wat rustiger spelen bij balbezit. Niet passief maar gewoon gedegen passen of voorgeven naar een medespeler.
nggyu nglyd
In het begin zag je een cameraschot waarop je dat goed zag. Maar Ajax maakt het zich echt onnodig moeilijk.Quad schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:32:
[...]
Ik kon niets zien in elk geval. Maar ze waren er wel ff druk mee.
Ajax moet inderdaad wat rustiger spelen bij balbezit. Niet passief maar gewoon gedegen passen of voorgeven naar een medespeler.
Zo'n pass achter de man en zo.
Ze voetballen in de geest van Heitinga. Teveel middelmaat met Regeer, Wijndal en Klaassen. En zo’n Bounida is ook veel te wispelturig.carpebios schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:33:
[...]
In het begin zag je een cameraschot waarop je dat goed zag. Maar Ajax maakt het zich echt onnodig moeilijk.
Zo'n pass achter de man en zo.
XXXVI
Flickr PSN ID= cheironnl
Flickr PSN ID= cheironnl
Bounida ook heel slordig vandaag.
Godts zijn er veel fan van, leuke dribbel, maar voetbal intelligentie zit er niet in. Wat maakt die bizar vaak de verkeerde keuzes.
Flickr PSN ID= cheironnl
eccht ronduit belachelijk dat hij geen geel kreegcheiron schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:36:
Nou. Hup geel geven.
nggyu nglyd
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:14
Maar ja Ajax heeft helaas weinig kwaliteit om daar echt wat aan te doen.
En die flierefluiter van een arbiter bakt er ook weinig van.
[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 06-12-2025 19:44 ]
Tegen Zwolle.. Moeten zelfs de F-jes van Feyenoord er van winnen.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:53:
Ow jee. Borges en Lotomba in de basis straks...
nggyu nglyd
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken