[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:56
toolkist schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:26:
[...]

Het knelt in de tactiek die ie probeert te spelen en het gebrek aan een verdedigend sterke 6 (ookal denk ik dat die er wel is, hij krijgt alleen te weinig speeltijd om aan die rol te wennen).
Vorig seizoen stond het centraal achterin prima, diezelfde spelers zijn er nog. Hato is ingeruild voor Wijndal, een verzwakking natuurlijk maar niet dermate dat dat de huidige gatenkaas verklaart want verdedigend was Hato ook geen topper.

In het tempo waarin Heitinga realiseert dat ie dingen moet veranderen zal ie begin februari (als de transfermarkt dicht is) er wel achter komen dat Wijndal niet goed genoeg is (als Heitinga er in februari uberhaupt nog zit, ik hoop van niet).
Itakura is duidelijk niet van het niveau Hato. Dat werd gisteren maar weer eens pijnlijk duidelijk.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 12:49
groggy schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:37:
Er is veel kritiek op Heitinga, en veel daarvan is in mijn ogen terecht. Toch wil ik een ander geluid laten horen: wat heb ik een enorm respect voor zijn volharding. Die man is financieel volledig onafhankelijk en hoeft nooit meer te werken. Desondanks kiest hij voor een baan waarin hij publiekelijk wordt verguisd. Hij wordt niet alleen bekritiseerd op de resultaten, maar ook persoonlijk aangevallen, en zelfs zijn kinderen worden er op school op aangesproken. Terwijl hij in een schijnbaar uitzichtloze situatie zit, blijft hij doorzetten. Ik had allang mijn contract ingeleverd om ergens in de zon van het leven te genieten.
Zo dachten we dat Wim Kieft zijn schaapjes ook op het droge had, maar niets bleek minder waar.
Misschien moet hij wel gewoon werken voor zijn geld.
Vriend van me was accountant en die vertelde me dat je aan de buitenkant echt niet kan zijn hoe rijk iemand is. Hij had een klant met een rijtjeshuis en een Nissan Micra met een paar miljoen.
Daarnaast iemand met een villa en dure auto’s voor de deur waar het een kwestie van tijd was wanneer die failliet zou worden verklaard. Dat hele leven hing van leningen aan elkaar.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:44:
[...]

Zo dachten we dat Wim Kieft zijn schaapjes ook op het droge had, maar niets bleek minder waar.
Heitinga heeft zelf al aangegeven dat hij bepaalde dingen nu laat ( of liet, wellicht zijn die tijden weer terug als hoofdtrainer ). Maar dat waren dan zaken als geen privejet meer gebruiken dan wel een personal shopper die naar Parijs, Milaan, of New York.

Je mag toch hopen dat een speler met rijke carriere het niet meer om het geld hoeft te doen maar dat hangt vooral samen met hoe ver je vooruit kijkt.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11 12:10
Ondertussen speelt Heracles de pannen van het dak tegen PEC Zwolle.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 22:35
Die man is financieel volledig onafhankelijk en hoeft nooit meer te werken.
Jij hebt duidelijk nog niet de quotes uit 2017 gelezen waarin hij jammerde dat sinds hij niet meer voetbalde ze hun levenstijl moesten aanpassen en niet meer met privejets konden vliegen, etc.
"We leven nu wel anders", vult zijn vrouw Charlotte-Sophie, geboren in Maastricht en zus van oud-profvoetballer Boudewijn Zenden, aan. "Soms is dat moeilijk." In het interview vertellen ze over hun nieuwe leven.
Totaal out-of-touch interview was dat, zou mij dus ook niks verbazen dat hij wel moet werken om hun levensstijl te onderhouden omdat zij zich niet meer konden aanpassen aan normaal leven.
Familie Heitinga niet meer met privéjet op vakantie

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-11 07:24
Maarten_E schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:54:
Ondertussen speelt Heracles de pannen van het dak tegen PEC Zwolle.
Alsof de trainer toch een verschil kan maken.

• Kist
Napo schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:50:
[...]

Heitinga heeft zelf al aangegeven dat hij bepaalde dingen nu laat ( of liet, wellicht zijn die tijden weer terug als hoofdtrainer ). Maar dat waren dan zaken als geen privejet meer gebruiken dan wel een personal shopper die naar Parijs, Milaan, of New York.

Je mag toch hopen dat een speler met rijke carriere het niet meer om het geld hoeft te doen maar dat hangt vooral samen met hoe ver je vooruit kijkt.
Heitinga laat inmiddels ook elke week zien hoe goed die vooruit kan denken...

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
sNielz123 schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:44:
[...]

Vriend van me was accountant en die vertelde me dat je aan de buitenkant echt niet kan zijn hoe rijk iemand is. Hij had een klant met een rijtjeshuis en een Nissan Micra met een paar miljoen.
Daarnaast iemand met een villa en dure auto’s voor de deur waar het een kwestie van tijd was wanneer die failliet zou worden verklaard. Dat hele leven hing van leningen aan elkaar.
Wim Kieft heeft zijn fortuin vooramelijk uitgegeven aan 'poedersuiker'. Is hij denk ik ook wel open over.

• Napo
  • Niet online
Drommels, Drommels, Drommels. Pakt een matig ingeschoten strafschop toch prima.

• Eijsbeer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:37
Het is weer genieten om naar Groningen te kijken. Nu nog iemand die de doelpunten maakt :/

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 17:54

Typhone

Who Dares Wins

Sodeju Heracles begrijpt eventjes het belang van wedstrijden in de staart winnen.

• sNielz123
Parrot na iedere kans:
Drommels drommels drommels

YouTube: Bassie & Adriaan - Drommels, drommels!

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:43:
[...]

Itakura is duidelijk niet van het niveau Hato. Dat werd gisteren maar weer eens pijnlijk duidelijk.
Dan ben je de "paar" foutjes van Hato de afgelopen seizoenen denk ik vergeten ;)
Aanvallend was het prima, verdedigend echt niet goed genoeg wat volgens mij ook primair de reden was dat Farioli hem uit het centrum weg haalde.
Er is veel kritiek op Heitinga, en veel daarvan is in mijn ogen terecht. Toch wil ik een ander geluid laten horen: wat heb ik een enorm respect voor zijn volharding. Die man is financieel volledig onafhankelijk en hoeft nooit meer te werken. Desondanks kiest hij voor een baan waarin hij publiekelijk wordt verguisd. Hij wordt niet alleen bekritiseerd op de resultaten, maar ook persoonlijk aangevallen, en zelfs zijn kinderen worden er op school op aangesproken. Terwijl hij in een schijnbaar uitzichtloze situatie zit, blijft hij doorzetten. Ik had allang mijn contract ingeleverd om ergens in de zon van het leven te genieten.
Een publiek persoon z'n familie aanspreken op de prestaties van die persoon is ook wel echt een no-go naar mijn mening. Of überhaupt die persoon zelf benaderen via social media oid. Hou het lekker bij zeveren op een forum of bij het koffiezet apparaat op het werk. Kun je het daar niet bij laten dan moet je echt eens bij jezelf te rade gaan of je niet iets te emotioneel betrokken bent

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op zondag 2 november 2025 @ 14:31:
[...]

Alsof de trainer toch een verschil kan maken.
Sibum naar Ajax om Heitinga te ondersteunen? 😇

• sNielz123
Die Goes blijft echt een ettertje.

• Napo
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:57:
Die Goes blijft echt een ettertje.
Eigenlijk had de scheidsrechter hem daar gewoon direct een tweede kaart moeten geven. Als hij niet wil leren moet je hem maar bestraffen ervoor.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Typhone schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:19:
Sodeju Heracles begrijpt eventjes het belang van wedstrijden in de staart winnen.
Ze bleven maar gaan tot de laatste minuut. Misschien voelden ze ook wel aan dat het moest.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Genoeg voorbeelden van profvoetballers die alles over de balk smijten gedurende hun carrière en zodra de inkomsten wegvallen niet meer rondkomen. Eerder aangehaald interview met Heitinga laat al wel zien dat ook hij op (te) grote voet leefde en het zou me niets verbazen als hij zonder trainerswerk niet genoeg heeft voor het leven wat hij nastreeft.
Nou komt hij sowieso nooit echt over als het scherpste mes uit de la dus ik zou er niet van opkijken als hij weinig aan vermogensbeheer heeft gedaan.

Vergis je niet hoeveel geld je nodig hebt om zo'n levensstandaard vol te houden. Ik probeer zelf met een vrij normaal leven al voor te sorteren op eerder stoppen met werk en zelfs daar heb je echt wel een flinke zak geld voor nodig. Laat staan als je wil shoppen in Parijs, Milaan, New York en bij voorkeur ook nog met privéjet.

[ Voor 11% gewijzigd door JEightyFive op 02-11-2025 16:26 ]

• Advizor
toolkist schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:52:
[...]
Dan ben je de "paar" foutjes van Hato de afgelopen seizoenen denk ik vergeten ;)
Aanvallend was het prima, verdedigend echt niet goed genoeg wat volgens mij ook primair de reden was dat Farioli hem uit het centrum weghaalde.
Verdedigend liet ie inderdaad weleens een steekje vallen. Maar hij speelde ook werkelijk elke wedstrijd vorig seizoen, ik dacht bijna 50 totaal.
En aanvallend toch wel een klasse beter dan Sutalo en Itakura. Baas vind ik overigens echt goed spelen dit seizoen, verdedigend en aanvallend.

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:11:
[...]

Verdedigend liet ie inderdaad weleens een steekje vallen. Maar hij speelde ook werkelijk elke wedstrijd vorig seizoen, ik dacht bijna 50 totaal.
En aanvallend toch wel een klasse beter dan Sutalo en Itakura. Baas vind ik overigens echt goed spelen dit seizoen, verdedigend en aanvallend.
Ik wil geen CV's die aanvallend goed zijn, dat is de taak van zo'n beetje elke andere veldspeler.
Bal afpakken, inleveren bij de spelers die er wel iets mee kunnen, zorgen dat het achterin goed staat, al het andere is extra.

• sNielz123
Zo Lisen flink onder het bloed. Scheids laat doorvoetballen 1-0

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:14
En daarmee is ook deze speelronde geen wedstrijd in 0-0 geëindigd. Nog één wedstrijd en dat is de eerste 100 wedstrijden van de competitie het geval!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Advizor schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:11:
[...]

Vorig seizoen stond hij back, dat scheelde nogal wat risico achterin. Daarvoor was hij centraal en dat was een stuk meer billen knijpen. Natuurlijk was hij nog erg jong en daarom krijg hij gelukkig een hoop krediet.
toolkist schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:16:
[...]

Ik wil geen CV's die aanvallend goed zijn, dat is de taak van zo'n beetje elke andere veldspeler.
Bal afpakken, inleveren bij de spelers die er wel iets mee kunnen, zorgen dat het achterin goed staat, al het andere is extra.
Het is misschien extra maar als een CV niet kan opbouwen dan mis ik toch iets hoor. Het pure afpakken en inleveren vind ik ook weer niet echt passen bij wat ik van een goed Ajax verwacht.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sNielz123
ParaDroid2 schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:47:
En daarmee is ook deze speelronde geen wedstrijd in 0-0 geëindigd. Nog één wedstrijd en dat is de eerste 100 wedstrijden van de competitie het geval!
Goede aanvallers in de eredivisie!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:55:
Het is misschien extra maar als een CV niet kan opbouwen dan mis ik toch iets hoor. Het pure afpakken en inleveren vind ik ook weer niet echt passen bij wat ik van een goed Ajax verwacht.
Als ik moet kiezen ga ik toch echt voor de verdedigend sterke CV. Tuurlijk wil je ook dat ie wat meer kan, maar opbouwend goed zijn moet toch echt een lagere prio zijn dan verdedigend.

• sNielz123
Makkelijk gegeven dit

• Advizor
toolkist schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:16:
[...]
Een top CV in het hedendaagse voetbal moet aan de bal ook gewoon sterk zijn. Het tijdperk Jaap Stam is echt voorbij.
Net zoals backs ook moeten kunnen aanvallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Advizor op 02-11-2025 18:46 ]

• Advizor
Overigens doet de bij PSV verguisde Joel Drommel het prima bij Sparta.
Toch de druk van een topclub geweest?

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:14:
[...]

Als ik moet kiezen ga ik toch echt voor de verdedigend sterke CV. Tuurlijk wil je ook dat ie wat meer kan, maar opbouwend goed zijn moet toch echt een lagere prio zijn dan verdedigend.
Ik wil niet moeten kiezen, ik wil gewoon Ajax waardige verdedigers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vos
  • Registratie: Juni 2000

Vos

AFCA

Vrij rustig rondom Goes, als het Weghorst was geweest...

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:15
JEightyFive schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:25:
[...]
Nou komt hij sowieso nooit echt over als het scherpste mes uit de la dus ik zou er niet van opkijken als hij weinig aan vermogensbeheer heeft gedaan.
Heitinga deed als een van de enige spelers Vwo in zijn tijd in de Ajax jeugd. Heeft het (als ik het goed begrepen heb) alleen niet afgemaakt doordat hij doorbrak in zijn examenjaar.

Schijn bedriegt kennelijk - Heitinga is best een intelligente jongen.

• Kist
donleone83 schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:32:
[...]

Heitinga deed als een van de enige spelers Vwo in zijn tijd in de Ajax jeugd. Heeft het (als ik het goed begrepen heb) alleen niet afgemaakt doordat hij doorbrak in zijn examenjaar.

Is natuurlijk wel wat anders dan slimme keuzes maken.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 22:35
[...]

Waar heb je dat gelezen? Ik kan namelijk alleen maar VMBO en geen VWO linkjes vinden, zoals dit Rijnmond artikel uit 2010 'Verdedigers slimmer dan spitsen'
“Heitinga staat op verdediging, maar heeft vmbo. Het zou kunnen dat hij iets impulsiefs doet in de zestien meter, waardoor we een strafschop tegen krijgen. Daardoor kunnen we de finale verliezen van Duitsland.” De oplossing is volgens Bisdom simpel. “Wissel hem voor Ooijer, want die heeft vwo.”
Misschien in de war met Daniel de Ridder? Die kwam uit zelfde generatie en heeft Gymnasium naast de jeugdopleiding van Ajax gedaan.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
[...]

Hier wil ik wel bewijs van zien.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:12:
[...]

Ik wil niet moeten kiezen, ik wil gewoon Ajax waardige verdedigers.
Ik uiteindelijk ook, maar we zitten nu eenmaal niet in die situatie.

• sNielz123
Als Heitinga VWO heeft is dat geen reclame voor het VWO.

• toolkist
  • Niet online
groggy schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:44:
[...]

Hier wil ik wel bewijs van zien.
https://www.voetbalzone.n...e-heeft-vwo-gedaan/110333

waarschijnlijk niet helemaal goed herinnerd door @donleone83

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:46:
[...]

Ik uiteindelijk ook, maar we zitten nu eenmaal niet in die situatie.
Ja oke, maar jij zij dat je ze niet wilde, daar ben ik het niet meer eens. Ik wil ze wel, en liefst z.s.m. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:22:
[...]

Ja oke, maar jij zij dat je ze niet wilde, daar ben ik het niet meer eens. Ik wil ze wel, en liefst z.s.m. :P
Ik hoef ze niet als ze niet vooral goed kunnen verdedigen nee. Als ik mag kiezen dan uiteraard een CV die kan verdedigen, opbouwen, en ook nog 10x scoort in een seizoen. Maarja :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08
Heitinga als trainer van Ajax is oprecht wel het Dunning-Kruger effect in de praktijk :o

XXXVI

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:29

ST10©DE

Dus.............

Met alle respect, maar volgens mij zijn er weinig prof voetballers met VWO. Ik kan me naast Ooijer nog Johan de Kock herinneren. Volgens mij heeft hij ook mee ontworpen aan het “auf Schalke” .

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ST10©DE schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:22:
Met alle respect, maar volgens mij zijn er weinig prof voetballers met VWO. Ik kan me naast Ooijer nog Johan de Kock herinneren. Volgens mij heeft hij ook mee ontworpen aan het “auf Schalke” .
Uit het hoofd: Boudewijn Zenden, volgens mij Bergkamp ook, en het zou heel raar moeten zijn als Bart Vriends geen VWO had..

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:29

ST10©DE

Dus.............

Ramzzz schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:40:
[...]

Uit het hoofd: Boudewijn Zenden, volgens mij Bergkamp ook, en het zou heel raar moeten zijn als Bart Vriends geen VWO had..
Ow wacht. Ik heb zelfs nog met iemand gevoetbald en in de examenklas gezeten die eredivisie heeft gespeeld 8)7 8)7 8)7

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:15
@toolkist @Kist @Pompi @groggy Mea culpa. Ik heb dit verkeerd onthouden.

Heb wel degelijk bewijs gevonden van zijn intelligentie overigens. Om over dit soort existentiële vraagstukken na te denken moet je slim zijn.

https://speld.nl/2012/06/...or-existentiele-twijfels/

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-11 16:07
Gonadan schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:29:
[...]

Dat zou bizar zijn. Farioli had die redenatie al maar Heitinga vond overdracht niet nodig. Hij kon het zelf wel uitvogelen. Als je dan nu via Grim moet gaan horen wat je al had moeten weten dan wordt het echt tijd voor een exitgesprek.
Grim is als oud keeper ook iemand die wellicht goed met Pasveer overweg kan. En als het achterin niet goed staat, is een keeper wel een aangewezen persoon om daar de lijnen uit te zetten. Het zou mij in elk geval niets verbazen als er zoiets achter zit.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:18:
Grim is als oud keeper ook iemand die wellicht goed met Pasveer overweg kan. En als het achterin niet goed staat, is een keeper wel een aangewezen persoon om daar de lijnen uit te zetten. Het zou mij in elk geval niets verbazen als er zoiets achter zit.
Ik denk dat de rol van Grim is om John af en toe een pets op zijn achterhoofd te geven als hij weer eigenwijs doet en hem te wijzen op zeer logische op lossingen die al weken of zelfs maanden open en bloot op tafel liggen. Een soort geweten van realisme of zo, geen idee hoe je het moet noemen.

Ik zie Grim echter niet als het brein achter de constructies zelf. Hooguit het laatste zetje om toch maar wat te proberen.
En op zich ben ik het wel eens met John als hij liever Jaros heeft staan. Het is feitelijk een zwaktebod dat je Pasveer weer achterin nodig zou hebben omdat het anders niet te organiseren valt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:26:
[...]

En op zich ben ik het wel eens met John als hij liever Jaros heeft staan. Het is feitelijk een zwaktebod dat je Pasveer weer achterin nodig zou hebben omdat het anders niet te organiseren valt.
Ergens ook niet gek wanneer je achterin steeds verschillende combinaties hebt lopen. Baas met Itakura, Baas met Sutalo, Sutalo met Itakura, Wijndal linksback, Mokio linksback, Baas linksback, Rosa rechtsback, Gaaei rechtsback. Succes met dat iedere wedstrijd opnieuw goed organiseren.
Als er eens wat vastigheid zou zijn dan zouden we ook niet constant terug hoeven grijpen op een keeper van (bijna) 42.

Edit: Overigens vond ik dat ook wel weer pijnlijk om te zien in de wedstrijd tegen Marseille. Je had een prima keeper lopen en die staat nu vrolijk daar in de basis.

[ Voor 10% gewijzigd door JEightyFive op 03-11-2025 08:38 ]

• JEightyFive
  • Nu online
Ramzzz schreef op zondag 2 november 2025 @ 21:40:
[...]

Geen Nederlander maar Chiellini heeft ook een prima studie gedaan tijdens zijn carrière.
Op 6 april 2017 behaalde Chiellini cum laude zijn master in de richting 'Business Administration' aan de universiteit van Turijn. Tijdens de diploma-uitreiking presenteerde Chiellini zijn masterscriptie: The Business Model of Juventus Football Club in an International Context.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:14
Mij is daarnaast ook Daan Bovenberg bijgebleven, die in mijn herinnering ook stopte met voetballen omdat hij zich niet thuis voelde in de voetbalwereld en zich op zijn studie ging richten.

Edit: zo te lezen heeft hij zijn universitaire studie gedaan tijdens zijn voetbalcarrière en stopte hij om zicht te richten op zijn maatschappelijke carrière. Dat heeft hem uiteindelijk toch terug bij het voetbal gebracht, want sinds 2021 is hij Algemeeen Directeur van Excelsior.

[ Voor 43% gewijzigd door ParaDroid2 op 03-11-2025 09:49 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:47
donleone83 schreef op zondag 2 november 2025 @ 23:52:
@toolkist @Kist @Pompi @groggy Mea culpa. Ik heb dit verkeerd onthouden.

Heb wel degelijk bewijs gevonden van zijn intelligentie overigens. Om over dit soort existentiële vraagstukken na te denken moet je slim zijn.

https://speld.nl/2012/06/...or-existentiele-twijfels/
Mooi ook het 'gerelateerde nieuws' onderaan het artikel. Het algoritme dacht: Heitinga? Ik heb nog meer nieuws over clowns!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xnbPoaYABuggvwPG74lB0wMMZ4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/w6Zruq4WXclEClBgQmxyHObn.png?f=fotoalbum_medium

In Engeland had je trouwens ook een voorbeeld van een intelligente voetballer, Patrick Bamford (speelde tot afgelopen seizoen als aanvaller bij Leeds United).
Bamford was offered a place at Harvard University and on the Harvard Men's Soccer team, but he rejected the offer to continue his career in England. Described by the Yorkshire Evening Post in 2018 as "not your typical footballer", he plays the piano, violin, guitar and saxophone, and is conversational in French, Spanish, and German.

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:36:
[...]

Ergens ook niet gek wanneer je achterin steeds verschillende combinaties hebt lopen. Baas met Itakura, Baas met Sutalo, Sutalo met Itakura, Wijndal linksback, Mokio linksback, Baas linksback, Rosa rechtsback, Gaaei rechtsback. Succes met dat iedere wedstrijd opnieuw goed organiseren.
Als er eens wat vastigheid zou zijn dan zouden we ook niet constant terug hoeven grijpen op een keeper van (bijna) 42.
Ergens wel gek dus eigenlijk? Want is al dat wisselen nou écht nodig geweest? ;)
Edit: Overigens vond ik dat ook wel weer pijnlijk om te zien in de wedstrijd tegen Marseille. Je had een prima keeper lopen en die staat nu vrolijk daar in de basis.
Met zo'n verdediging kan je ook heel andere dingen van een keeper eisen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:29:
[...]

Ergens wel gek dus eigenlijk? Want is al dat wisselen nou écht nodig geweest? ;)
Nee, maar als je dan toch zo nodig constant alles overhoop gooit dan snap ik ergens wel dat je een keeper neerzet die langer bij de club zit, meer ervaring heeft en de boel beter weet neer te zetten.
Jaros is nieuw bij de club en heeft minder ervaring dan Pasveer. Die kan je prima opstellen maar dan moet je niet constant alles overhoop blijven gooien nee.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Bovenstaande zaken zijn ook heel goed te trainen wat mij betreft.
Zaken neerzetten, coachen, en alles wat met die verdediging te maken heeft heb je 3 - 5 dagen per week mogelijkheid voor om dat samen te bespreken, te trainen en goed te zetten.

En als Jaros daarin niet voldoet, dan ga je ermee aan de slag om het wel te laten slagen. (wat ze misschien wel doen, geen idee)
Sinds JH er zit ik veel minder vaak (= geen) aan beeldmateriaal van trainingen te bekijken. Bij Farioli heb ik uitzonderlijk vaak beelden van trainingen gezien.

PVOutput☀️

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:34:
Nee, maar als je dan toch zo nodig constant alles overhoop gooit dan snap ik ergens wel dat je een keeper neerzet die langer bij de club zit, meer ervaring heeft en de boel beter weet neer te zetten.
Jaros is nieuw bij de club en heeft minder ervaring dan Pasveer. Die kan je prima opstellen maar dan moet je niet constant alles overhoop blijven gooien nee.
Dan nog zou ik eerder de bron aanpakken, ofwel ga achterin consistent werken. Mag hopen dat ze dat nu ook voor ogen hebben en Pasveer op korte termijn gewoon weer kan banken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:32
[...]

Dat was de Ridder. En later Eiting.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:05:
[...]

Dan nog zou ik eerder de bron aanpakken, ofwel ga achterin consistent werken. Mag hopen dat ze dat nu ook voor ogen hebben en Pasveer op korte termijn gewoon weer kan banken.
Ik hoop met je mee :) En ook dat het na dit seizoen toch eens klaar is met Pasveer bij Ajax. 42 8)7
Ik word zelf 40 dit jaar en ik mag dan geen topsporter zijn maar ik merk met een paar keer per week sportschool toch echt wel verschil met een aantal jaren geleden :P
Wat mij betreft heeft de club ook hier de plank weer aardig misgeslagen. Verlengen met 40-plusser, twee jonge, talentvolle doelmannen laten gaan (waarvan 1 nu dus onder de lat bij Marseille) en een huurling van Liverpool halen.

Edit: Rulli is toch al iets ouder dan ik dacht :P

[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 03-11-2025 11:17 ]

• ph4ge
  • Laatst online: 10:15
Rulli en Ramaj zijn gewoon verkocht omdat er gesneden moest worden in salarissen en ze voor hem nog wat geld konden ontvangen. Natuurlijk is hij beter en heeft hij meer toekomst dan Pasveer, maar de korte termijn ging even voor. Pasveer kan je niet verkopen en ontvangt slechts een onkostenvergoeding en haalt meestal wel een voldoende dus dan is dat een logische keuze.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:15:
Ik hoop met je mee :) En ook dat het na dit seizoen toch eens klaar is met Pasveer bij Ajax. 42 8)7
Ik word zelf 40 dit jaar en ik mag dan geen topsporter zijn maar ik merk met een paar keer per week sportschool toch echt wel verschil met een aantal jaren geleden :P
Wat mij betreft heeft de club ook hier de plank weer aardig misgeslagen. Verlengen met 40-plusser, twee jonge, talentvolle doelmannen laten gaan (waarvan 1 nu dus onder de lat bij Marseille) en een huurling van Liverpool halen.

Edit: Rulli is toch al iets ouder dan ik dacht :P
Rulli wilde zelf weg omdat hij de strijd van Ramaj verloren had, die wilde liever vluchten dan vechten. Daarnaast verdiende hij tandjesveel dus dat was een welkome transfer.

Ramaj kon ik zelf wat minder goed begrijpen. Farioli ging voor zekerheid met Pasveer maar ik zou denken dat op termijn Ramaj gewoon weer nummer 1 zou worden.
Wellicht was dit puur zoeken naar wisselgeld om in de winterstop iets aan transfers te kunnen doen? Ik vond het wel jammer op zich.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13:23
Gonadan schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:26:
[...]

Rulli wilde zelf weg omdat hij de strijd van Ramaj verloren had, die wilde liever vluchten dan vechten. Daarnaast verdiende hij tandjesveel dus dat was een welkome transfer.

Ramaj kon ik zelf wat minder goed begrijpen. Farioli ging voor zekerheid met Pasveer maar ik zou denken dat op termijn Ramaj gewoon weer nummer 1 zou worden.
Wellicht was dit puur zoeken naar wisselgeld om in de winterstop iets aan transfers te kunnen doen? Ik vond het wel jammer op zich.
Ramaj wilde zelf ook weg. Hij was zeker een goede keeper, maar kon zich niet goed uitdrukken tegen zijn verdedigers. Daar kun je aan werken zou ik zeggen, Bijlow heeft nota bene Spaanse les genomen toen hij hoorde dat Senesi naar Rotterdam ging komen en toen wist hij nog niet eens dat hij in de basis zou staan met hem.

Ramaj had niet verwacht de concurrentie van Pasveer te verliezen, heck hij dacht helemaal niet aan een strijd, daar dacht Pasveer zelf even anders over. Slim gespeeld door toen iedereen op vakantie was zelf op de club te gaan trainen, wetende dat een vakidioot als Farioli daar al rond zou lopen. Na die schok wilde Ramaj speeltijd, kreeg een transfer naar BVB, wetende dat die hem weer gingen uitlenen naar Kopenhagen en nu Heidenheim. Rare constructie misschien, maar Ajax had geld nodig hè?

Wat ik eigenlijk het meest domme vind is dat de leiding van Ajax er zo op gebrand was zo snel als mogelijk met het resultaatvoetbal van Farioli te breken:
- je wil mooi voetballen maar je hebt er de spelers niet voor
- je kan de spelers die mooi voetballen niet aantrekken want je hebt niet genoeg geld
- de spelers die je wel kan aantrekken zijn niet goed genoeg voor je aanvallende strategie

en dat cirkeltje gaat steeds rond, dan is het verstandig Te Roeien Met De Riemen die je hebt en realistisch, lelijk en duidelijk spelen. Misschien geen garantie op drie punten per weekend, maar wel meer kans. Farioli is het immers ook gelukt. Maar toch blijven volharden in het Wij zijn Ajax, dus we moeten mooi en glorieus winnen ook al kunnen we dat niet meer. Dat is niet alleen koppig en kortzichtig, het is ronduit stompzinning

[ Voor 7% gewijzigd door Alex_79 op 03-11-2025 11:44 ]

• JEightyFive
  • Nu online
Alex_79 schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:43:
Wat ik eigenlijk het meest domme vind is dat de leiding van Ajax er zo op gebrand was zo snel als mogelijk met het resultaatvoetbal van Farioli te breken:
- je wil mooi voetballen maar je hebt er de spelers niet voor
- je kan de spelers die mooi voetballen niet aantrekken want je hebt niet genoeg geld
- de spelers die je wel kan aantrekken zijn niet goed genoeg voor je aanvallende strategie

en dat cirkeltje gaat steeds rond, dan is het verstandig Te Roeien Met De Riemen die je hebt en realistisch, lelijk en duidelijk spelen. Misschien geen garantie op drie punten per weekend, maar wel meer kans. Farioli is het immers ook gelukt. Maar toch blijven volharden in het Wij zijn Ajax, dus we moeten mooi en glorieus winnen ook al kunnen we dat niet meer. Dat is niet alleen koppig en kortzichtig, het is ronduit stompzinning
Dit is ook wat mij enorm stoort.
Nee het voetbal hield niet over maar de punten werden wel gepakt. Nu is het voetbal nog steeds niet om aan te gluren (in mijn ogen zelfs nóg slechter geworden) én je pakt de punten niet. En probeer nu nog maar een geschikt iemand te vinden die zo gek is om in te stappen, dan komen we weer uit op het kaliber van 't Schip.
Nu hadden we nog de inkomsten van de Champions League maar op de huidige koers wordt het Conference League, met wat geluk de Europa League. Probeer dan met het beperkte budget wat je hebt nog maar eens spelers van enige kwaliteit te vinden wanneer je huidige sterkhouders (voor zover je daarvan mag spreken) vertrekken. Een Sutalo, Taylor, ondanks dat die momenteel weer vrolijk meedoen in de malaise.

Het belangrijkste had moeten zijn om in ieder geval de komende jaren die tweede plek (en misschien een keer een uitschieter naar boven) te behalen, hoe dan ook, dan maar geen oogstrelend voetbal. Miljoenen binnenhalen en dan weer bouwen richting het betere voetbal. Helaas ontbreekt die realiteitszin nogal eens op enkele tribunes en in de bestuurskamer.
Als de komende jaren PSV en Feyenoord de Champions League miljoenen binnenharken gaat deze wederopbouw nog heel erg lang duren. De enige hoop die ik heb is dat daar een keer een inzinking plaatsvindt door het vertrek van bijvoorbeeld Bosz.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De media geeft nu dus de scheidsrechter de schuld i.p.v. Goes? En was Perez niet eerder van mening dat het Ajax talent altijd moest spelen? Ze draaien nog meer dan een gemiddelde politieker.

Ik kan Goes echt niet meer uitstaan, misschien moet de manager eens worden aangesproken op het gedrag van zijn speler? Die het kennelijk wel okay vindt.

[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 03-11-2025 11:58 ]

• Gonadan

Gonadan

@Alex_79 @JEightyFive wat ik in deze mis is antwoord op de vraag: Wat is de visie van het technisch kader hierop nu eigenlijk?
De media en supporters filosoferen er op los maar ik heb nog nergens iemand naar voren zien treden om te vertellen welke kaders zijn Heitinga nu meegeven en wat ze voor korte en lange termijn visie hebben qua spelopvatting.
Of het nu Kroes en consorten is die te veel eist van Heitinga, of dat Heitinga het 'iets minder behoudend' veel te fatalistisch uit legt, of dat het een combinatie van beiden is. We weten het nu gewoon niet. Het is op dat vlak aardig stil vanuit de directie van Ajax zelf.

Veel te stil wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Gonadan je impliceert dat de directie het zelf ook niet weet? Of zouden ze de struisvogeltactiek hanteren en hopen ze dat het tzt vanzelf weer overwaait?

PVOutput☀️

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
Krijg met Pasveer een beetje een Waterreus dejavu. Steeds nieuwe keepers (Menzo, Koch, Lodewijks, Kralj) kopen en toch wint de huidige keeper de strijd. :D

• Gonadan

Gonadan

Quad schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:36:
@Gonadan je impliceert dat de directie het zelf ook niet weet? Of zouden ze de struisvogeltactiek hanteren en hopen ze dat het tzt vanzelf weer overwaait?
Nee ik impliceer niets, ik weet het gewoon niet. Het zou kunnen zijn dat ze zelf ook twijfelen, het kan zijn dat Heitinga zijn eigen plan trekt en niemand hem wil corrigeren, maar het zou ook sterk van ze zijn om gewoon uit te spreken dat Heitinga een bepaalde opdracht heeft en zij daar achter staan, het zou van alles kunnen zijn. Ze laten niets horen en geven geen toelichting, dus we kunnen niet meer dan gissen naar hoe het echt zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
tiswat schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:49:
Krijg met Pasveer een beetje een Waterreus dejavu. Steeds nieuwe keepers (Menzo, Koch, Lodewijks, Kralj) kopen en toch wint de huidige keeper de strijd. :D
Alleen was Waterreus ook echt beter, dat kun je bij Pasveer niet zeggen.

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:22:
@Alex_79 @JEightyFive wat ik in deze mis is antwoord op de vraag: Wat is de visie van het technisch kader hierop nu eigenlijk?
De media en supporters filosoferen er op los maar ik heb nog nergens iemand naar voren zien treden om te vertellen welke kaders zijn Heitinga nu meegeven en wat ze voor korte en lange termijn visie hebben qua spelopvatting.
Of het nu Kroes en consorten is die te veel eist van Heitinga, of dat Heitinga het 'iets minder behoudend' veel te fatalistisch uit legt, of dat het een combinatie van beiden is. We weten het nu gewoon niet. Het is op dat vlak aardig stil vanuit de directie van Ajax zelf.

Veel te stil wat mij betreft.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze zelf inderdaad geen idee hebben. Het enige wat naar voren is gekomen is aanvallend, attractief (proest) voetbal.
Verder moeten we volgens Kroes maar gewoon geduld hebben want bij Arteta duurde het ook 2 jaar tot het zich uit begon te betalen :')

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HollowGamer schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:58:
De media geeft nu dus de scheidsrechter de schuld i.p.v. Goes? En was Perez niet eerder van mening dat het Ajax talent altijd moest spelen? Ze draaien nog meer dan een gemiddelde politieker.

Ik kan Goes echt niet meer uitstaan, misschien moet de manager eens worden aangesproken op het gedrag van zijn speler? Die het kennelijk wel okay vindt.
Dat is toch inherent aan voetbal dat meningen draaien naar gelang de uitslagen/prestaties. Dat is in andere landen niet anders.

Wat is er mis met Goes, dat hij geniepig is, onder je huid kruipt? Ik vind dat juist wel mooi, helemaal als zo'n scheids zich dan niet in kan houden en de speler gaat duwen. Het leuke is dat het dus nu ook andersom werkt, dat spelers Goes gaan opzoeken en proberen te naaien. Het is niks anders dan een die spelers die al gaan rollebollen bij het minste of geringste of al kramp krijgen bij een voorsprong in de 60e minuut. Beter dan allemaal grijze muizen en ideale schoonzonen. Ik kan zelfs wel genieten van de overdreven drama die van het gezicht van Weghorst spat.

Only fools are enslaved by time and space.

• toolkist
  • Niet online
'Dit hoort ook bij topsport'
AZ-trainer Maarten Martens vertelde eerder dat hij het gedrag van Goes kan waarderen. "Een tegenstander uit de wedstrijd halen hoort ook bij topsport", zei hij in september. "Dat past ook bij hem. Hij moet zeker die mentaliteit behouden. Hij is een belangrijke speler voor ons."
Ik hoop dat de scheidsrechters meelezen en, ipv gisteren hem weg te duwen, Goes gewoon z'n 2e gele kaart geven zodra ie z'n armen weer om z'n medespeler heen heeft.
Na 3-4 rode kaarten gaat Goes het dan wellicht doorkrijgen.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
toolkist schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:20:
[...]

Die had ook gewoon de steun van de selectie, dat helpt ook. Misschien dat Pasveer dat zelf dus ook heeft.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:08

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:20:
[...]

Goed afgelopen weekend zag hij er niet best uit en direct doelpunt MAAR, heeft hij in andere potten ook zoveel echte fouten gemaakt dan? Ik zag gisteren even good old Noppert weer eens voorbij komen en hoewel ik die echt hoog had zitten na zijn top seizoen blijft die om een of andere reden gruwelijk de fout in gaan, maar die kan ik me van Pasveer niet herinneren?

10 second ninja DONE

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
LoneRanger schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:39:
[...]

Dat is toch inherent aan voetbal dat meningen draaien naar gelang de uitslagen/prestaties. Dat is in andere landen niet anders.

Wat is er mis met Goes, dat hij geniepig is, onder je huid kruipt? Ik vind dat juist wel mooi, helemaal als zo'n scheids zich dan niet in kan houden en de speler gaat duwen. Het leuke is dat het dus nu ook andersom werkt, dat spelers Goes gaan opzoeken en proberen te naaien. Het is niks anders dan een die spelers die al gaan rollebollen bij het minste of geringste of al kramp krijgen bij een voorsprong in de 60e minuut. Beter dan allemaal grijze muizen en ideale schoonzonen. Ik kan zelfs wel genieten van de overdreven drama die van het gezicht van Weghorst spat.
Ik vind het ook wel mooi wat hij doet. Sterker nog; ik denk dat ieder team een "klootzak" zoals Goes wel kan gebruiken. Mark van Bommel was er ook zo eentje die een tegenstander volledig kon frustreren en uit de wedstrijd kon halen.

En dan kan je inderdaad zeggen: het knijpen van een tegenstander hoort niet op een voetbalveld thuis. Maar schwalbes horen er net zo min thuis en dat gebeurt ook nog aan de lopende band. Hij zoekt gewoon de grenzen van het toelaatbare op en zo lang hij er niet voor geschorst wordt blijft hij er gewoon mee door gaan.

Join het GoT Pulse-Team!

• Advizor
JEightyFive schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:34:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze zelf inderdaad geen idee hebben. Het enige wat naar voren is gekomen is aanvallend, attractief (proest) voetbal.
Verder moeten we volgens Kroes maar gewoon geduld hebben want bij Arteta duurde het ook 2 jaar tot het zich uit begon te betalen :')
Stukje zelfoverschatting ook, totaal onrealistisch om met deze selectie mee te doen om het kampioenschap. De enige bruikbare versterking (Gloukh) speelde gisteren ook als een krant.
Moro, genoeg over gezegd.

Als dit zo doorgaat eindigt Ajax op 5e of 6e plek. Kwestie van tijd voordat de supporters en aandeelhouders zich weer gaan roeren.

• toolkist
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:59:
[...]

Goed afgelopen weekend zag hij er niet best uit en direct doelpunt MAAR, heeft hij in andere potten ook zoveel echte fouten gemaakt dan? Ik zag gisteren even good old Noppert weer eens voorbij komen en hoewel ik die echt hoog had zitten na zijn top seizoen blijft die om een of andere reden gruwelijk de fout in gaan, maar die kan ik me van Pasveer niet herinneren?
Ik heb geen specifieke voorbeelden, maar weet wel dat ik me vaak genoeg geergerd heb aan fouten van Pasveer. Die ie begon te maken nadat ie terug was van een langere blessure in seizoen 23/24.
Daarvoor was ie langere tijd echt goed, daarna vele malen minder op een enkele wedstrijd na

• toolkist
  • Niet online
Denman schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:59:
[...]

Ik vind het ook wel mooi wat hij doet. Sterker nog; ik denk dat ieder team een "klootzak" zoals Goes wel kan gebruiken. Mark van Bommel was er ook zo eentje die een tegenstander volledig kon frustreren en uit de wedstrijd kon halen.

En dan kan je inderdaad zeggen: het knijpen van een tegenstander hoort niet op een voetbalveld thuis. Maar schwalbes horen er net zo min thuis en dat gebeurt ook nog aan de lopende band. Hij zoekt gewoon de grenzen van het toelaatbare op en zo lang hij er niet voor geschorst wordt blijft hij er gewoon mee door gaan.
Voor herhaaldelijk schwalbes maken in een wedstrijd hoor je ook 2*geel=rood te krijgen. Alleen doet geen enkele speler dat zo vaak als dat Goes zit te zieken.
Hij zal idd doorgaan zo lang ie niet geschorst wordt, tijd dus om te gaan schorsen en dat begint met elke keer een gele kaart geven.
En dan niet ook aan de tegenstander die eigenlijk niks deed, zoals gisteren bij Lauritsen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-11 16:07
Denman schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:59:
[...]

Maar van Bommel deed het minder opzichtig/ opvallend. Gaf gewoon eens een tikkie, ging hard (en meestal Fair) duels aan, liep veel tegen zijn tegenstander te praten, maar zo lopen sleuren, knijpen en dergelijke deed hij ook niet.
Je kan ook zuigen bij een tegenstander zonder get gedrag te vertonen als Kroes doet. Het idee (vervelend zijn/ aanwezig zijn) van je tegenstander frustreren en het juist niet zo'n lieverdje zijn niet zo heel erg, de uitvoering is vind ik gewoon wat minder.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:08

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:58:
[...]

Ik heb geen specifieke voorbeelden, maar weet wel dat ik me vaak genoeg geergerd heb aan fouten van Pasveer. Die ie begon te maken nadat ie terug was van een langere blessure in seizoen 23/24.
Daarvoor was ie langere tijd echt goed, daarna vele malen minder op een enkele wedstrijd na
Tsja het is natuurlijk wel duidelijk dat hij geen lange termijn oplossing is. Kan me voorstellen dat hij het na dit seizoen ook wel mooi vind, aan de andere kant. Gezien het nu nog lukt kan ik me ook wel voorstellen dat hij zegt, 'ach nog een jaartje...'. Maar goed kijken wat er de komende potten gaat gebeuren, kan me voorstellen dat hij het nog druk genoeg krijgt de komende wedstrijden en dan kan het snel gaan, zowel qua keuzes trainer als zijn eigen fitheid.

10 second ninja DONE

• JEightyFive
  • Nu online
jbdeiman schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:11:
[...]

Je kan ook zuigen bij een tegenstander zonder get gedrag te vertonen als Kroes doet. Het idee (vervelend zijn/ aanwezig zijn) van je tegenstander frustreren en het juist niet zo'n lieverdje zijn niet zo heel erg, de uitvoering is vind ik gewoon wat minder.
We kunnen Kroes van veel dingen beschuldigen maar dit lijkt mij niet 1 van die dingen :+

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:34:
Het blijft gissen, ook daar hebben ze niet veel over gezegd.
Tja, het is natuurlijk makkelijk om zinnen uit een context te halen en daar dan lacherig over te doen. Daar verdienen de media hun brood mee tegenwoordig. Maar als we op die toer gaan dan blijft van weinigen in de voetbalwereld het verhaal overeind.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:11:
Maar van Bommel deed het minder opzichtig/ opvallend. Gaf gewoon eens een tikkie, ging hard (en meestal Fair) duels aan, liep veel tegen zijn tegenstander te praten, maar zo lopen sleuren, knijpen en dergelijke deed hij ook niet.
Het wordt dus gewoon tijd dat de arbitrage strikt gaat handhaven. Want dat hij afgelopen wedstrijd de tweede geel niet kreeg maar dat de scheids gewoon mee ging doen is natuurlijk gewoon bizar.
Mensen als een Van Bommel of de vele andere die we kennen zoeken het randje op, soms erover maar door ervaring vaak er net onder. En daardoor komen ze er irritant vaak (voor de tegenpartij) mee weg.
Goes doet het simpelweg zo dom en opzichtig dat het onbegrijpelijk is dat hij er nog zo vaak mee weg komt. Je bewijst hem zelfs een dienst door het aan te pakken als arbitrage. Dan leert hij de juiste grenzen opzoeken en daar wordt hij alleen maar een betere speler van.
Ik kan het gedrag in de basis wel waarderen, maar er moet wel een beetje slimmigheid en subtiliteit in zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Nu online
Ik begin me steeds meer af te vragen wat voor belastend materiaal zo'n Goes heeft van de scheidsrechters in Nederland. Dat die gozer niet al meerdere rode kaarten te pakken heeft mag een wonder heten. Andere spelers krijgen kaarten voor (veel) minder en hij wordt constant maar gespaard. Waarom?
Weghorst is ook een mafkees met zijn actie onlangs maar het is wel wat je creëert door die Goes maar te blijven sparen. Vroeg of laat krijgt hij een keer een doodschop en dan ineens spreekt iedereen er schande van terwijl zo'n gozer eens tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
Vergelijkingen met een van Bommel gaan imo ook volledig mank. Ik zou hem eerder vergelijken met een Toivonen, dat was ook zo'n irritante smeerlap. Van Bommel was veel subtieler en slimmer.

• Advizor
Komend weekend AZ - PSV waarbij PSV weer een voordeel heeft van langer rust na de Europese wedstrijd.

Wie bedenkt dit bij de knvb.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
PSV speelt op dinsdag of woensdag Champions League en AZ op donderdag in de Conference League. PSV zou altijd langer rust hebben, daar is door de KNVB niks op te bedenken. Wat ze hooguit kunnen doen is de wedstrijd nog naar 20.00 verplaatsen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Na een interlandperiode waarbij teams soms anderhalve week of langer rust hebben spelen ze nog steeds niet de sterren van de hemel.

De KNVB voldoet aan de minimale rusttijd en dat moet voldoende zijn.

In mijn ogen zijn het duurbetaalde profs, laat ze werken voor hun centen.

En AZ moet anders gewoon beter gaan voetballen zodat ze komend seizoen de CL spelen en dus verzekerd zijn van dinsdag-woensdag wedstrijden.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 04-11-2025 12:20 ]

PVOutput☀️

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:03:
Komend weekend AZ - PSV waarbij PSV weer een voordeel heeft van langer rust na de Europese wedstrijd.

Wat moeten ze dan doen, PSV zaterdag laten spelen en AZ zondag? Wordt een interessante wedstrijd dan.

• Advizor
JanW schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:15:
PSV speelt op dinsdag of woensdag Champions League en AZ op donderdag in de Conference League. PSV zou altijd langer rust hebben, daar is door de KNVB niks op te bedenken. Wat ze hooguit kunnen doen is de wedstrijd nog naar 20.00 verplaatsen.
Daar is prima wat op te bedenken. Ze hadden toch afgelopen weekend kunnen spelen?
Gewoon de toppers voor een Europese week plannen, en niet er in.

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:29:
[...]
Wat moeten ze dan doen, PSV zaterdag laten spelen en AZ zondag? Wordt een interessante wedstrijd dan.
Ja haha heel grappig.

48 uur meer rust is gewoon een voordeel, punt.

• DutchOwnage
  • Laatst online: 13:10
Advizor schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:30:
[...]

Daar is prima wat op te bedenken. Ze hadden toch afgelopen weekend kunnen spelen?
Dit. Ik hoop dat hier in de toekomst naar gekeken gaat worden.

Al zegt het ook allemaal niet zo gek veel denk ik. Feyenoord had zomaar 2-2 kunnen spelen tegen FC Volendam met alle respect.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 04-11-2025 12:35 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

En dan speelt PSV als een natte krant in de CL en krijgt de KNVB weer de schuld. En zo is de cirkel weer rond.

PVOutput☀️

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:32:
[...]

Ja haha heel grappig.

48 uur meer rust is gewoon een voordeel, punt.
So be it. AZ heeft meer rust tot komende donderdag. Werkt 2 kanten op.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:28

Er voor wil je ook niet, want dan heeft het weer effect op de wedstrijden in Europa.
En rondom Europese wedstrijden alleen maar tegen 'kleine' ploegen spelen is ook niet eerlijk.

Dan moet je zorgen dat je geen Europees voetbal speelt, heb je er ook geen last van...

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dat gaat dus niet zo makkelijk met alle eisen (ook van burgemeesters enzo) en variabelen.
Stel Ajax kwalificeert zich dit seizoen niet voor Europa, wat ga je dan doen? "Jamaar Ajax heeft een week rust gehad".
Moet het alleen voor de topclubs gelden, of voor alle teams die Europees spelen? Want dan krijg je het niet passend.
Na de interland breaks Ajax en Feyenoord meer tijd geven omdat ze Japanners in de selectie hebben?

Gewoon niet zeuren en spelen. En anders lekker afmelden voor Europees voetbal dan heb je altijd lekker een week rust.

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:39:
[...]

So be it. AZ heeft meer rust tot komende donderdag. Werkt 2 kanten op.
Je snapt duidelijk niet hoe herstellen werkt.

• JEightyFive
  • Nu online
Het zijn toch allemaal jongens die zo graag naar (de top van) Spanje, Engeland etc willen? Dan moeten ze hier niet piepen over die paar wedstrijden in een week.

• Gonadan

Gonadan

Nu al indekken voor als jullie niet kampioen worden? Het is ook wel spijkers op laag water zoeken hoor. ;)
JEightyFive schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:42:
Ik begin me steeds meer af te vragen wat voor belastend materiaal zo'n Goes heeft van de scheidsrechters in Nederland. Dat die gozer niet al meerdere rode kaarten te pakken heeft mag een wonder heten. Andere spelers krijgen kaarten voor (veel) minder en hij wordt constant maar gespaard. Waarom?
Het wordt tijd dat de VAR daadwerkelijk mandaat krijgt om écht mee te kijken met wedstrijden en kaartwaardige overtredingen gewoon door te geven bij de scheidsrechter.
Of dat een commissie op maandag gewoon nog even lekker wat beelden gaat beoordelen en achteraf kaarten uit deelt die wel optellen tot een schorsing. Zou ook een hoop gezeur schelen om wat een VAR wel en niet mag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:18:
[...]

Het wordt tijd dat de VAR daadwerkelijk mandaat krijgt om écht mee te kijken met wedstrijden en kaartwaardige overtredingen gewoon door te geven bij de scheidsrechter.
Of dat een commissie op maandag gewoon nog even lekker wat beelden gaat beoordelen en achteraf kaarten uit deelt die wel optellen tot een schorsing. Zou ook een hoop gezeur schelen om wat een VAR wel en niet mag.
Mwoa, ik ben wel voorstander van klaar is klaar, dus na de wedstrijd niet alsnog kaarten uitdelen. Bij de F1 is het daardoor ook weleens gebeurd dat iemand dacht op het podium geëindigd te zijn en later bleek toch van niet want er kwam nog even een straf. Als je zaken gemist hebt, dan heeft de overtreder gewoon mazzel gehad.
Verder ben ik het wel eens met het andere punt. Er staan talloze camera's, geef het gewoon door aan de scheids als er iets (buiten zijn zicht) gebeurt. Op dat vlak zou de VAR inderdaad wel beter ingezet kunnen worden, in plaats van dat pixelneuken bij een doelpunt.

• KillaZ
  • Nu online
JEightyFive schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:42:
Weghorst is ook een mafkees met zijn actie onlangs maar het is wel wat je creëert door die Goes maar te blijven sparen. Vroeg of laat krijgt hij een keer een doodschop en dan ineens spreekt iedereen er schande van terwijl zo'n gozer eens tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
Vergelijkingen met een van Bommel gaan imo ook volledig mank. Ik zou hem eerder vergelijken met een Toivonen, dat was ook zo'n irritante smeerlap. Van Bommel was veel subtieler en slimmer.
Tja, als je de hele wedstrijd zoals laatst tegen Bratislava op hem let valt op dat hij maniertjes heeft die gewoon niet nodig zijn. Elke speler heeft of kent wel manieren om zijn directe tegenstander uit zijn comfortzone te halen, maar je ziet bij Goes dat het doorslaat naar het irritante. Constant knijpen, op voeten staan, provoceren (wat lukte met die rode kaart, maar kort daarvoor totaal onnodig was met die spits nadat er al afgefloten was)....Als hij daar nou goed veldspel tegenover zet, maar dat is het ook niet.

Zeker tegen Bratislava vergeet hij gewoon een paar keer te coachen om door te dekken, mist hij keer op keer een kans om te openen op de rechtsback (die de hele wedstrijd alle ruimte kreeg), zijn de 1e aannames te vaak niet goed en geeft hij gewoon 2 keer in de opbouw een bal achter of naast de man, waardoor de snelle omschakeling er niet is.

Het is door die maniertjes dat hij in het nieuws komt, had hij die niet, was het in mijn ogen een "standaard" verdediger geweest die echt nergens in uitblinkt op basis van de laatste wedstrijden die ik van hem gezien heb.

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken