Jij kan dan ook niet pas de bus in na de persconferentie, eventuele dopingcontrole, etc. Er zijn zat voorbeelden van profs die aangeven dat ze na een avondwedstrijd pas tegen het einde van de nacht sliepen dat het niet zoveel zin heeft om te doen alsof het niet zo is dat ze substantieel slaap en ritme verliezen (met negatieve impact op herstel) bij een pot op donderdag om 21:00 uur.toolkist schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:30:
[...]
Nee ik heb geen 3-4 uur lang last van zoveel adrenaline dat ik niet ook al naar huis kan rijden en eten, uurtje of 2 dan is dat allemaal wel gedaan en de adrenaline weg. En in die tijd is er ook allang naar huis/hotel gereisd en gegeten.
Noem het een Brian Priske effect. Mensen hoopten dat het een nederlaag ging worden zodat de kans op ontslag van Heitinga wat groter zou zijn. Nu zitten ze nog een tijd aan hem vast door een onverwachtse overwinning.Gonadan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:04:
[...]
Schiet mij maar lek. Deze week lijken er tekenen te zijn van een mogelijke omkeer (geen garantie) en je wint een wedstrijd waar niemand je een kans gaf, dat is toch mooi? Maar blijkbaar hebben velen zo weinig vertrouwen dat ze denken dat nu volledig opnieuw beginnen met een staf beter is dan je wedstrijden winnen.
En dat 90 minuten lang? Rocco 'Han' Siffredi!Han schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:42:
[...]
Zekers… daarna vallen mijn vrouw en ik altijd direct zeer tevreden in slaap en ben ik de volgende dag helemaal fit
Overigens was het weer armoe troef bij Ajax. Het is toch genieten met deze coach. Wat een dijk van een eerste helft hebben we gespeeld. Normaal sta je dan 4 à 5-0 achter en maakt het niets meer uit en nu denken we dat dit het strijdplan moet worden voor de komende wedstrijden. Op basis van 14 'goede' minuten tegen Chelsea.
[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 27-10-2025 09:16 ]
Het verschilt ook gewoon heel erg van persoon tot persoon. De een valt makkelijk in slaap, de ander niet. De een is een ochtend mens en wordt vroeg wakker ook als hij pas om 3 uur in zn bed ligt, de ander niet. Leeftijd zal ook een rol spelen.donleone83 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:51:
Jij kan dan ook niet pas de bus in na de persconferentie, eventuele dopingcontrole, etc. Er zijn zat voorbeelden van profs die aangeven dat ze na een avondwedstrijd pas tegen het einde van de nacht sliepen dat het niet zoveel zin heeft om te doen alsof het niet zo is dat ze substantieel slaap en ritme verliezen (met negatieve impact op herstel) bij een pot op donderdag om 21:00 uur.
Punt is dat de wetenschap vrij duidelijk is, natuurlijk heeft minder dan 72 uur rust impact op je prestaties. Je kan simpelweg niet constant pieken, daar heet het pieken voor. Een marathon renner heeft rustig een paar weken nodig tussen wedstrijden om weer bij te komen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gaat het daar nu nog steeds over? PSV speelde in aanloop op Napoli op zaterdagavond. Dan zondag, maandag rust en dinsdag wedstrijddag. Dat is precies hetzelfde als donderdag naar zondag op een paar uurtjes na. Het is inherent aan het spelen van Europees en een topclub in eigen land zijn.OMX2000 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:31:
[...]
Onzin. Het is aangetoond dat je een bepaald aantal uur herstel tijd nodig hebt om optimaal te presteren.
Feyenoord was niet fris. Het is wat het is.
Only fools are enslaved by time and space.
Laten we eerlijk zijn, als Twente de kansen gewoon afmaakt is de wedstrijd na 1 helft gespeeld. Dit was meer geluk dan wijsheid. Ja, ik ben blij met 3 punten maar het betekent wel weer langer opgezadeld zitten met een technische staf waarin ik geen vertrouwen heb.Gonadan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:04:
[...]
Schiet mij maar lek. Deze week lijken er tekenen te zijn van een mogelijke omkeer (geen garantie) en je wint een wedstrijd waar niemand je een kans gaf, dat is toch mooi? Maar blijkbaar hebben velen zo weinig vertrouwen dat ze denken dat nu volledig opnieuw beginnen met een staf beter is dan je wedstrijden winnen.
Het was een opleving van een kwartiertje waarin Ajax erg effectief was maar verder was Twente veruit de betere.
Het is mij nog te vroeg om te spreken over een ommekeer (de hand van Fred?
Laten we eerlijk zijn, kansen van Hlynsson en Zerrouki. Twee die duidelijk niet goed genoeg zijn gebleken voor de topclubs. Daar kan je dit gewoon van verwachten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op basis van welke statistiek dan? De schoten op de tribune? Of het oerhollandse balbezit?Harribo schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:27:
Ajax heeft gewoon wat mazzel gehad denk ik, gezien de statistieken hadden ze normaal gesproken verloren.
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als Ajax daardoor élke wedstrijd wint mag Heitinga de rest van zn leven aanblijven.Alex_79 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:09:
[...]
Noem het een Brian Priske effect. Mensen hoopten dat het een nederlaag ging worden zodat de kans op ontslag van Heitinga wat groter zou zijn. Nu zitten ze nog een tijd aan hem vast door een onverwachtse overwinning.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Twente in elke statistiek de overhand.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:29:
[...]
Op basis van welke statistiek dan? De schoten op de tribune? Of het oerhollandse balbezit?
Het zijn àlle statistieken he? Niet 1.
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 27-10-2025 09:49 ]
Dat klopt hoor. Maar Twente had dit gewoon kunnen winnen dus. Zegt wat over het spel van Ajax in dit geval, want je hoopt op beter.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:28:
Laten we eerlijk zijn, kansen van Hlynsson en Zerrouki. Twee die duidelijk niet goed genoeg zijn gebleken voor de topclubs. Daar kan je dit gewoon van verwachten.
Ja leg maar uit hoe dat werkt en hoe je op basis van statistieken die niets zeggen over goed spelen en winnen zou kunnen bepalen dat iemand had moeten winnen.Harribo schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:46:
[...]
Twente in elke statistiek de overhand.
De enige statistieken die daar nog in de buurt komen zijn reddingen (gelijk) en doelpunten (voordeel Ajax), dus zeg het maar.
Ik denk dat als je de statistieken volgt ze vorig jaar niets hadden mogen winnen, en veel Italianen nog nooit iets had mogen winnen, laat staan een Mourinho.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het moet sowieso beter, dat zal niemand ontkennen. (behalve de fans van concurrenten wellicht)Harribo schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:47:
[...]
Dat klopt hoor. Maar Twente had dit gewoon kunnen winnen dus. Zegt wat over het spel van Ajax in dit geval, want je hoopt op beter.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus tegen Telstar was het eigenlijk helemaal niet zo slecht. Ze spelen niet voor niets bij Telstar, die kan je gewoon alleen op je doel af laten lopen.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:28:
Als je wedstrijden zou winnen obv statistieken zouden we zoveel meer europese prijzen hebben. En wellicht ook een EK/WK meer.
De belangrijkste statistiek niet. Die van de bal daadwerkelijk in het netje.Harribo schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:46:
[...]
Twente in elke statistiek de overhand.
Dit heeft niks met geluk te maken, het waren geen ballen die via een polletje toevallig goed of fout vielen.
De doelpunten van Ajax waren zeker geen geluk, gewoon goed uitgespeeld en die van Gloukh echt een beauty. Wel viel het (zeker de eerste helft) weer op hoeveel zeeën van ruimte Twente kreeg op het middenveld en mag je toch wel enigszins van geluk spreken dat ze er niet meer maken voor de rust.toolkist schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:49:
[...]
De belangrijkste statistiek niet. Die van de bal daadwerkelijk in het netje.
Dit heeft niks met geluk te maken, het waren geen ballen die via een polletje toevallig goed of fout vielen.
Is dat kwaliteit? Ja. Maar dat betekent dus ook dat je straks tegen betere tegenstanders weer afgedroogd wordt. Het lek is zeker nog niet boven.
Statistieken zeggen niet alles nee maar wel iets. En in dit geval zijn ze allemaal zo overduidelijk dat ik ermee wil zeggen dat Ajax het lek zeker niet boven heeft en ze deze wedstrijd ook hadden kunnen verliezen.
Het zou Telstar kunnen zijn maar eerder in het seizoen werd er inderdaad ook met statistieken gegooid en als je ziet wat er dan als schot gerekend wordt dan is dat lachwekkend.JEightyFive schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:39:
Dus tegen Telstar was het eigenlijk helemaal niet zo slecht. Ze spelen niet voor niets bij Telstar, die kan je gewoon alleen op je doel af laten lopen.
Het zegt mij vaak vrij weinig. Het is nu duidelijk dat Ajax gewoon nog geen vol gas Ajax voetbal moet willen spelen want dan gaat het mis. Zolang de staf zich dat ook eindelijk realiseert en verstandige besluiten blijft/gaat nemen dan komt dat lek wel boven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het geluk en tegelijkertijd onkunde van FCT maakt dat Ajax na rust nog kans had op een resultaat. Een ruststand van 3-0 had ook niets misstaan.toolkist schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:49:
[...]
De belangrijkste statistiek niet. Die van de bal daadwerkelijk in het netje.
XXXVI
Dat was dus niet geluk maar puur onkundeephymerous schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:11:
[...]
Het geluk en tegelijkertijd onkunde van FCT maakt dat Ajax na rust nog kans had op een resultaat. Een ruststand van 3-0 had ook niets misstaan.
Dat staat verder overigens los van of het nu bij Ajax of welke andere club gebeurt, 99 vd 100 keer is een gemiste kans gewoon onkunde en geen geluk/pech.
De bijna 3-3 van Valente gisteren schaar ik wel degelijk onder het gevalletje pech 
Ben er iig nog vrij ziek van.
[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 27-10-2025 13:25 ]
Dat was gewoon onkunde, net als het verdedigen van PSV toen hij de eerste helft wel raak schoot.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Valt wel iets voor te zeggen, zijn loopactie voor zijn goal was in orde. Het schot ging er met mazzel in, als dat niet was aangeraakt was die er niet ingegaan.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:28:
Dat was gewoon onkunde, net als het verdedigen van PSV toen hij de eerste helft wel raak schoot.
Wanneer heeft Ajax volgas Ajax voetbal willen spelen dan? Volgens mij alleen de wedstrijd tegen l'OM. Nu tegen Twente speelden ze de eerste helft ook behoudender en werden ze ook compleet van de mat gespeeld.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:44:
[...]
Het zou Telstar kunnen zijn maar eerder in het seizoen werd er inderdaad ook met statistieken gegooid en als je ziet wat er dan als schot gerekend wordt dan is dat lachwekkend.
Het zegt mij vaak vrij weinig. Het is nu duidelijk dat Ajax gewoon nog geen vol gas Ajax voetbal moet willen spelen want dan gaat het mis. Zolang de staf zich dat ook eindelijk realiseert en verstandige besluiten blijft/gaat nemen dan komt dat lek wel boven.
Is dat dan geluk of onkunde? Wat mij betreft zeker ook geluk: als je deze wedstrijd nog 10 keer overspeelt heb ik op basis van het vertoonde veldspel, de kansenverhoudingen, het balbezit etc. het gevoel dat ze hem 9 keer zouden verliezen. En dat is precies wat de statistieken ook laten zien: Ajax was overduidelijk de onderliggende partij en maakte goals uit halve kansen.
Laten we zo zeggen: als je door teams als Telstar, NAC, Sparta en Twente in grote delen van de wedstrijd zoek gespeeld wordt en in meerdere van die wedstrijden toch resultaat haalt, heb je ergens over geluk natuurlijk niets te klagen en is het lek nog lang niet boven.
[ Voor 15% gewijzigd door donleone83 op 27-10-2025 13:51 ]
Ja als Ajax wint is het geluk en als Feyenoord verliest is het pech. Dat vat alles eigenlijk wel een beetje samen hè?donleone83 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:45:
[...]
Wanneer heeft Ajax volgas Ajax voetbal willen spelen dan? Volgens mij alleen de wedstrijd tegen l'OM. Nu tegen Twente speelden ze de eerste helft ook behoudender en werden ze ook compleet van de mat gespeeld.
Is dat dan geluk of onkunde? Wat mij betreft zeker ook geluk: als je deze wedstrijd nog 10 keer overspeelt heb ik op basis van het vertoonde veldspel, de kansenverhoudingen, het balbezit etc. het gevoel dat ze hem 9 keer zouden verliezen.
Laten we zo zeggen: als je door teams als Telstar, NAC, Sparta en Twente in grote delen van de wedstrijd zoek gespeeld wordt en in meerdere van die wedstrijden toch resultaat haalt, heb je ergens over geluk natuurlijk niets te klagen en is het lek nog lang niet boven.
Individuele kwaliteiten is ook een ding, dat gaf gisteren gewoon de doorslag. Is dat dan geluk? Of had Ajax gewoon toch net wat meer klasse waardoor het wel afgemaakt werd?
De doelpunten van Feyenoord vielen gisteren tamelijk uit de lucht, maar Saibari redde persoonlijk de punten met heel goede doelpunten. Is dat dan geluk voor PSV, of pech voor Feyenoord?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee hoor - Feyenoord was gisteren grote fases van de wedstrijd niet goed genoeg. En ik heb weinig uitgespeelde kansen gezien. Van PSV echter ook niet. Doordat Feyenoord nog zulke grote kansen miste op de gelijkmaker zeg ik dat ik een gelijkspel terecht had gevonden. Maar een overwinning van Feyenoord was ook gestolen geweest.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:53:
[...]
Ja als Ajax wint is het geluk en als Feyenoord verliest is het pech. Dat vat alles eigenlijk wel een beetje samen hè?
Individuele kwaliteiten is ook een ding, dat gaf gisteren gewoon de doorslag. Is dat dan geluk? Of had Ajax gewoon toch net wat meer klasse waardoor het wel afgemaakt werd?
De doelpunten van Feyenoord vielen gisteren tamelijk uit de lucht, maar Saibari redde persoonlijk de punten met heel goede doelpunten. Is dat dan geluk voor PSV, of pech voor Feyenoord?
Ajax scoorde drie keer en tuurlijk was individuele kwaliteit dus uiteindelijk doorslaggevend. Maar Twente liet gisteren in de eerste helft een stortvloed aan megakansen liggen. De kwaliteit van Twente was dat ze zoveel enorme kansen bij elkaar voetbalden. De backs van Ajax hadden niets in te brengen en het middenveld werd compleet overlopen. Dat is dan toch ook individuele kwaliteit? Normaal gesproken hadden de spelers van Twente die die kansen kregen er echt wel meer ingeschopt en had het zomaar 3 of 4-0 moeten staan bij de rust. Dan heb je toch ook geluk dat die prima spelers die in alle facetten van het voetbal beter waren dan die van Ajax in de eerste helft al die kansen missen?
Sowieso gewoon een zinloze discussie natuurlijk. Maar om nu te gaan zeggen dat uit al die statistieken in het voordeel van Twente niet af te lezen is dat Twente gewoon beter was en normaal gesproken deze wedstrijd altijd had moeten winnen, vind ik echt te makkelijk. Agree to disagree dan maar.
[ Voor 8% gewijzigd door donleone83 op 27-10-2025 14:07 ]
PSV speelde meer kansen uit en rondde beter af inderdaad, de overwinning was niet onverdiend.donleone83 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:05:
[...]
Nee hoor - Feyenoord was gisteren grote fases van de wedstrijd niet goed genoeg. En ik heb weinig uitgespeelde kansen gezien. Van PSV echter ook niet. Doordat Feyenoord nog zulke grote kansen miste op de gelijkmaker zeg ik dat ik een gelijkspel terecht had gevonden. Maar een overwinning van Feyenoord was ook gestolen geweest.
Is het goed van Twente als ze de boel overlopen of is dat onkunde van de backs van Ajax? Als Taylor één keer zijn man laat lopen is hij dan niet goed genoeg of heeft hij gewoon even pech? En is daarmee het doelpunt van Twente dan geen geluk?Ajax scoorde drie keer en tuurlijk was individuele kwaliteit dus uiteindelijk doorslaggevend. Maar Twente liet gisteren in de eerste helft een stortvloed aan megakansen liggen. De kwaliteit van Twente was dat ze zoveel enorme kansen bij elkaar voetbalden. De backs van Ajax hadden niets in te brengen en het middenveld werd compleet overlopen. Dat is dan toch ook individuele kwaliteit? Normaal gesproken hadden de spelers van Twente die die kansen kregen er echt wel meer ingeschopt en had het zomaar 3 of 4-0 moeten staan bij de rust. Dan heb je toch ook geluk dat die prima spelers die in alle facetten van het voetbal beter waren dan die van Ajax in de eerste helft al die kansen missen?
Was de rode kaart van Taylor van de week pech omdat hij net te laat was? Of onkunde van hem? Of onkunde van de gladiool die hem met die beroerde pass in die positie bracht? Was het dan geluk voor Chelsea of afgedwongen omdat ze beter waren?
Wanneer een Henk Veerman de bal er magistraal in peert is dat dan goed van Volendam? Overlopen ze daarmee Ajax? Of is het pech voor Ajax omdat Veerman blij met zijn als hij in zijn hele carrière überhaupt meer dan één keer zo scoort? Maar van een Gloukh verwacht je wel een hoop meer van die doelpunten. Wanneer praat je dan over geluk en wanneer over kunde?
Ik chargeer het wat maar de hele discussie gaat nergens over, je gaat er niets mee bereiken. Het is niet meer dan als fan bepaalde resultaten in een bepaald daglicht te willen kunnen stellen omdat er dan minder last is van cognitieve dissonantie.
Uiteindelijk staat er een score op het bord, daar gaat het om.
Even je edit er nog bij pakken. Je zult zien dat ik meestal erg weinig om statistiek geef dus ook nu. Ook dit is weer selectief informatie pakken om maar een mening te kunnen bevestigen.Sowieso gewoon een zinloze discussie natuurlijk. Maar om nu te gaan zeggen dat uit al die statistieken in het voordeel van Twente niet af te lezen is dat Twente gewoon beter was en normaal gesproken deze wedstrijd altijd had moeten winnen, vind ik echt te makkelijk. Agree to disagree dan maar.
[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 27-10-2025 14:19 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat die smiley maar achterwege, die gasten zijn gigantisch overtuigd dat ze een wereldelftal hebben gezien de reacties. Kan alleen maar tegenvallen ;-)Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:53:
[...]
Ja als Ajax wint is het geluk en als Feyenoord verliest is het pech. Dat vat alles eigenlijk wel een beetje samen hè?
@Tristan Wins nee die laat ik niet weg want zo naar bedoel ik het niet. Ik mag m'n Feyenoord matties hier graag, ook al zijn we het niet altijd eens.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een gelijkspel gisteren had de verhoudingen het beste weergegeven. Beiden waren niet al te best maar bij PSV speelde ene Saibari die in de vorm van zijn leven verkeerd
Pech voor Feyenoord.
Pech voor Feyenoord.
Zwaar klote dat we niet een puntje uit het vuur konden slepen, maar PSV was gewoon beter en frisser.
Ben ook niet helemaal overtuigd van het Steijn op de bank verhaal. Had gewoon met de succesvolle 11 gestart. Eventueel Timber, Valente, Steijn als middenveld. Maar vond dit experiment niet op het juiste moment.
Opzich weinig aan de hand verder. Maar het was niet de super sunday die ik voor ogen had.
Ben ook niet helemaal overtuigd van het Steijn op de bank verhaal. Had gewoon met de succesvolle 11 gestart. Eventueel Timber, Valente, Steijn als middenveld. Maar vond dit experiment niet op het juiste moment.
Opzich weinig aan de hand verder. Maar het was niet de super sunday die ik voor ogen had.
Wat was er Super aan?Lekkerboeie86 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:29:
Zwaar klote dat we niet een puntje uit het vuur konden slepen, maar PSV was gewoon beter en frisser.
Zo noemen de knakkers die er geld mee verdienen op TV het. Super Sunday is wanneer er twee van de top 3 tegen elkaar spelen en de derde tegen AZ of Twente.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dat was zijn goal ook, via viaDutchOwnage schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:25:
De bijna 3-3 van Valente gisteren schaar ik wel degelijk onder het gevalletje pech
Dacht altijd dat dat PSV-Feyenoord-Ajax en AZ waren.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:46:
[...]
Zo noemen de knakkers die er geld mee verdienen op TV het. Super Sunday is wanneer er twee van de top 3 tegen elkaar spelen en de derde tegen AZ of Twente.
Juist, de top IV ;-)
Hier verschillen we fundamenteel van mening. Statistiek wordt juist gebruikt om dingen uit het subjectieve te halen door de focus te leggen op wat er objectief waarneembaar is. Als alle statistieken dan in het voordeel van Twente zijn, was Twente de bovenliggende partij en heeft Ajax geluk gehad.Gonadan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:15:
[...]
Even je edit er nog bij pakken. Je zult zien dat ik meestal erg weinig om statistiek geef dus ook nu. Ook dit is weer selectief informatie pakken om maar een mening te kunnen bevestigen.
Alle, op eentje na dan
Hoe zie jij het dan? Vond jij Ajax beter en de overwinning verdiend?
[ Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 28-10-2025 07:43 ]
Het probleem is, statistieken zeggen ook niet alles.donleone83 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:38:
[...]
Hier verschillen we fundamenteel van mening. Statistiek wordt juist gebruikt om dingen uit het subjectieve te halen door de focus te leggen op wat er objectief waarneembaar is. Als alle statistieken dan in het voordeel van Twente zijn, was Twente de bovenliggende partij en heeft Ajax geluk gehad.
Alle, op eentje na danEn eens dat dat uiteindelijk wel de belangrijkste is: aantal gescoorde doelpunten. Maar beweren dat alle andere statistieken slechts selectieve informatie is om een punt te maken vind ik onzin. Het zegt namelijk wel degelijk iets over de verhoudingen op het veld. Als je andere wedstrijden met vergelijkbare statistieken (balbezit, schoten, corners, etc.) analyseert, ben ik er van overtuigd dat in minimaal 90 van de 100 wedstrijden het team met de statistieken van Twente gewonnen heeft.
Hoe zie jij het dan? Vond jij Ajax beter en de overwinning verdiend?
Balbezit... Als dat bij Barcelona, een team wat de bal altijd in bezit wil hebben, laag is is dat een ander verhaal dan als een team wat de bal niet per se wil hebben laag balbezit heeft.
Schoten idem, schiet je vanuit elke hoek of probeer je combinerend de 16 in te komen.
Zo kun je bij zowat elke statistiek wel iets vinden, anders dan bij doelpunten en reddingen. Zelfs xG zeggen wat mij betreft bijster weinig, of in ieder geval hoe die cijfers geinterpreteerd worden.
Dat maakt overigens niet dat ik vind dat Ajax terecht gewonnen heeft ofzo, maar dat bepaal ik voor mezelf dus op een combinatie van wedstrijdbeeld+statistieken+hoe Ajax eigenlijk wil spelen
Maar daar ga je dus nat, deze statistieken zijn niet objectief. Althans, lang niet allemaal. Wanneer is iets een schot? Wanneer op doel? En wanneer noemen we iets een grote kans?donleone83 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:38:
Hier verschillen we fundamenteel van mening. Statistiek wordt juist gebruikt om dingen uit het subjectieve te halen door de focus te leggen op wat er objectief waarneembaar is. Als alle statistieken dan in het voordeel van Twente zijn, was Twente de bovenliggende partij en heeft Ajax geluk gehad.
Zo was er eerder dit seizoen een wedstrijd waarin de tegenstander van Ajax lekker aan het pompen was. Gewoon van buiten de zestien richting doel rammen en hopen dat er iets de goede kant op caramboleert. Tien seconden pompen werd al direct als drie schoten op doel geregistreerd. Tja, zo wordt het wel erg makkelijk een beeld geven dat de tegenstander had moeten winnen.
Je ziet soms ook verschillende waarden tussen verschillende bronnen, dus wie bepaalt de statistieken dan?
Maar goed, laten we er vanuit gaan dat statistieken zoals de NOS toont levert redelijk kloppen. Dan nog heb je het punt van interpretatie wat @toolkist al goed aan stipt. Je kunt er simpelweg geen conclusies aan hangen.
Tegen menig Italiaans team hebben Nederlanders het gevoel dat ze beter waren en hadden moeten winnen, ook daar worden statistieken er gauw bij gepakt. Maar puntje bij paaltje lachen de Italianen om balbezit en schoten, het interesseert ze niets. Zelfs schoten op doel zijn niet spannend, alleen schoten ín het doel vinden ze relevant. De rest is bijzaak.
Wedstrijdstatistieken zijn leuk voor het publiek, als extraatje en soms kan je er een discussie op baseren. Maar het is geenszins van het niveau dat je er daadwerkelijk grondige conclusies uit kunt halen.
Dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg dat het pakken van deze statistieken selectief is. De mening is namelijk het startpunt in de discussie, die is namelijk dat Ajax onverdiend gewonnen heeft. Daar worden dan nu deze statistieken bij gepakt om dat te onderbouwen. Waren de statistieken niet gunstig voor die mening dan werden ze ook niet gebruikt. Dat noem ik selectief.Alle, op eentje na danEn eens dat dat uiteindelijk wel de belangrijkste is: aantal gescoorde doelpunten. Maar beweren dat alle andere statistieken slechts selectieve informatie is om een punt te maken vind ik onzin.
Zo had Ajax meer schoten op doel, al die vele schoten van Twente extra waren gewoon op het publiek. Maar de schoten op doel worden even niet vermeld. Dus ja, het is maar het wat je wilt uitlichten.
Dat is gewoonweg niet waar. Als een team behoudender de wedstrijd in gaat worden dergelijke statistieken al snel in het voordeel van de ander.Het zegt namelijk wel degelijk iets over de verhoudingen op het veld. Als je andere wedstrijden met vergelijkbare statistieken (balbezit, schoten, corners, etc.) analyseert, ben ik er van overtuigd dat in minimaal 90 van de 100 wedstrijden het team met de statistieken van Twente gewonnen heeft.
Beter ga ik niet beweren, maar verdiend gewonnen? Ja zeker. Meer schoten op doel en belangrijker, meer ín het doel. Dat Twente het zelf zo slecht aanpakte mogen ze zichzelf zwaar aanrekenen, maar daardoor hebben ze dus terecht niet gewonnen.Hoe zie jij het dan? Vond jij Ajax beter en de overwinning verdiend?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus eerst trek je de statistiek in twijfel om 'm daarna toch in je voordeel te gebruikenGonadan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:30:
[...]
Maar daar ga je dus nat, deze statistieken zijn niet objectief. Althans, lang niet allemaal. Wanneer is iets een schot? Wanneer op doel? En wanneer noemen we iets een grote kans?
Zo was er eerder dit seizoen een wedstrijd waarin de tegenstander van Ajax lekker aan het pompen was. Gewoon van buiten de zestien richting doel rammen en hopen dat er iets de goede kant op caramboleert. Tien seconden pompen werd al direct als drie schoten op doel geregistreerd. Tja, zo wordt het wel erg makkelijk een beeld geven dat de tegenstander had moeten winnen.
[...]
Beter ga ik niet beweren, maar verdiend gewonnen? Ja zeker. Meer schoten op doel ...
Dat is wel heel kinderachtig selectief knippen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt de wedstrijd zelf gezien toch? Dan haal je je eigen stelling over hoe een team wil spelen en dat balbezit daarom nietszeggend is onderuite. Het strijdplan van Ajax met 4-3-3 en de punt naar voren was echt niet om Twente in de eerste helft 62.9% balbezit te gunnen. Ze werden gewoon op alle fronten overklast. En dat verhaal met het pompen op goal in een andere wedstrijd zet je punt ook geen kracht bij. Want Twente kwam tot meerdere uitgespeelde 100% kansen (wat bevestigt wordt door de xG, die je ook af kan doen als onzin maar wel degelijk iets zegt over de kwaliteit van de kansen) en handenvol gevaarlijke momenten waar normaal gesproken meer uitgehaald had moeten worden.Gonadan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:30:
Dat is gewoonweg niet waar. Als een team behoudender de wedstrijd in gaat worden dergelijke statistieken al snel in het voordeel van de ander.
[...]
Ik vind dit echt te makkelijk en goedpraterij van de bovenste plank. Is het echt zo moeilijk toe te geven dat Ajax hier in de eerste helft echt gezwijnd heeft en dat 4-0 bij rust een realistische afspiegeling van de verhoudingen was geweest? En dat ze ook in meerdere andere wedstrijden dit seizoen weggespeeld zijn en met mazzel nog resultaat behaald hebben?Beter ga ik niet beweren, maar verdiend gewonnen? Ja zeker. Meer schoten op doel en belangrijker, meer ín het doel. Dat Twente het zelf zo slecht aanpakte mogen ze zichzelf zwaar aanrekenen, maar daardoor hebben ze dus terecht niet gewonnen.
[ Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 28-10-2025 16:17 ]
Het waren voorbeelden waarom ik vrij weinig waarde hecht aan statistieken, niet zozeer gerelateerd aan deze wedstrijd. Hoe graag je het ook zou willen, voetbalstatistieken zijn gewoonweg geen objectieve weergave van welke partij het zou verdienen om te winnen.donleone83 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:13:
Je hebt de wedstrijd zelf gezien toch? Dan haal je je eigen stelling over hoe een team wil spelen en dat balbezit daarom nietszeggend is onderuite. Het strijdplan van Ajax met 4-3-3 en de punt naar voren was echt niet om Twente in de eerste helft 62.9% balbezit te gunnen. Ze werden gewoon op alle fronten overklast. En dat verhaal met het pompen op goal in een andere wedstrijd zet je punt ook geen kracht bij. Want Twente kwam tot meerdere uitgespeelde 100% kansen (wat bevestigt wordt door de xG, die je ook af kan doen als onzin maar wel degelijk iets zegt over de kwaliteit van de kansen) en handenvol gevaarlijke momenten waar normaal gesproken meer uitgehaald had moeten worden.
Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat Twente het de eerste helft zelf heeft laten liggen en dat Ajax door de het herstellen van de fout in de opstelling in de tweede helft de boel gewoon omgedraaid heeft?Ik vind dit echt te makkelijk en goedpraterij van de bovenste plank. Is het echt zo moeilijk toe te geven dat Ajax hier in de eerste helft echt gezwijnd heeft en dat 4-0 bij rust een realistische afspiegeling van de verhoudingen was geweest? En dat ze ook in meerdere andere wedstrijden dit seizoen weggespeeld zijn en met mazzel nog resultaat behaald hebben?
Je kunt hoog en laag springen maar als je een helft lang overzicht hebt maar je schiet er amper wat in dan vergooi je gewoon je eigen kansen. Dan gaan voetbalwetten in werking treden en dan scoort vaak de ander. En ja, als die ander dan blijkbaar beter is in het net vinden dan verlies je dus de wedstrijd. Dan moet je niet achteraf nog gaan zitten mekkeren dat het onverdiend is want je hebt het gewoon zelf verkloot.
Het is heel simpel. Ajax wilde behoudender spelen dan eerder in het seizoen en lijkt de tactiek wat aan te passen. Een grote fout was echter om Baas uit het midden te halen en McConnell er in te gooien. Daar heeft Twente echter onvoldoende van weten te profiteren, en ja dat is een meevaller voor Ajax, maar voornamelijk knap stom van Twente.
Na de rust heeft Ajax die fout hersteld en liep het allemaal een stuk beter en heeft Ajax mede door individuele klasse afstand genomen. Twente kwam vervolgens niet verder dan een mazzelstrafschop en wat schoten mis.
En dan kom je dus op het punt dat ik op basis van één helft zonder concreet resultaat niet ga oordelen dat de winst van de andere ploeg ineens niet verdiend zou zijn. Heeft weinig met clubkleuren te maken, zo kijk ik gewoon naar voetbal.
En als je zoveel waarde hecht aan de statistieken, waarom verwacht je dan een 4-0 ruststand terwijl Twente de xG van 2 nog niet eens gehaald heeft in de eerste helft?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat ik xG een loze stat vindt 😝Gonadan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:10:
[...]
Het waren voorbeelden waarom ik vrij weinig waarde hecht aan statistieken, niet zozeer gerelateerd aan deze wedstrijd. Hoe graag je het ook zou willen, voetbalstatistieken zijn gewoonweg geen objectieve weergave van welke partij het zou verdienen om te winnen.
[...]
Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat Twente het de eerste helft zelf heeft laten liggen en dat Ajax door de het herstellen van de fout in de opstelling in de tweede helft de boel gewoon omgedraaid heeft?
Je kunt hoog en laag springen maar als je een helft lang overzicht hebt maar je schiet er amper wat in dan vergooi je gewoon je eigen kansen. Dan gaan voetbalwetten in werking treden en dan scoort vaak de ander. En ja, als die ander dan blijkbaar beter is in het net vinden dan verlies je dus de wedstrijd. Dan moet je niet achteraf nog gaan zitten mekkeren dat het onverdiend is want je hebt het gewoon zelf verkloot.
Het is heel simpel. Ajax wilde behoudender spelen dan eerder in het seizoen en lijkt de tactiek wat aan te passen. Een grote fout was echter om Baas uit het midden te halen en McConnell er in te gooien. Daar heeft Twente echter onvoldoende van weten te profiteren, en ja dat is een meevaller voor Ajax, maar voornamelijk knap stom van Twente.
Na de rust heeft Ajax die fout hersteld en liep het allemaal een stuk beter en heeft Ajax mede door individuele klasse afstand genomen. Twente kwam vervolgens niet verder dan een mazzelstrafschop en wat schoten mis.
En dan kom je dus op het punt dat ik op basis van één helft zonder concreet resultaat niet ga oordelen dat de winst van de andere ploeg ineens niet verdiend zou zijn. Heeft weinig met clubkleuren te maken, zo kijk ik gewoon naar voetbal.
En als je zoveel waarde hecht aan de statistieken, waarom verwacht je dan een 4-0 ruststand terwijl Twente de xG van 2 nog niet eens gehaald heeft in de eerste helft?![]()
Dank voor je toelichting van je kijk. Agree to disagree wat mij betreft. Anders blijven we bezig.
Waarom is er geen ME aanwezig?
Ben nu bekerwedstrijden aan het kijken. Treurig dat het daar ook zo'n probleem is.
Edit: ingegrepen door ME. Goezo.
Ben nu bekerwedstrijden aan het kijken. Treurig dat het daar ook zo'n probleem is.
Edit: ingegrepen door ME. Goezo.
[ Voor 71% gewijzigd door HollowGamer op 28-10-2025 20:12 ]
Oh oh Den Bosch....
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Of is het andersom of beide?Maarten_E schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:25:
Oh oh Den Bosch....
Den Bosch supporters komen het veld op, dus moeten die van ADO het vak uit voordat er verder gespeeld wordt....
How about dat ze die Fc DB supporters naar huis sturen?
Wie heeft trouwens die schuine cijfers van de standen bedacht?
Irritant/niet goed leesbaar in ieder geval.
Het begon afgelopen weekend al, toen gingen er ook spullen (bekers bier etc) het kidsvak in. Las net van een AD journalist die er is dat er ook supporters van buitenaf het uitvak in wilde komen. Denk daarom dat ze weg moeten. Hek is ook kapot. Al is een deel van onze supporters ook verrot.. Ze zouden die doorgesnoven gasten met zwarte hoodies eigenlijk uit elk stadion moeten weren. Verpesten alles..toolkist schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:49:
Den Bosch supporters komen het veld op, dus moeten die van ADO het vak uit voordat er verder gespeeld wordt....
Maar, we staan 2-3 voor! 🥳 al is de competitie momenteel belangrijker. Zijn bezig met een lekkere reeks! 😆
[ Voor 7% gewijzigd door m0nk op 28-10-2025 20:55 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ach, allemaal exact hetzelfde vinden is ook maar saai toch?donleone83 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:20:
[...]
Omdat ik xG een loze stat vindt 😝
Dank voor je toelichting van je kijk. Agree to disagree wat mij betreft. Anders blijven we bezig.
En ik snap je gevoel ook wel hoor. Heb in het verleden met het Nederlands elftal vaak genoeg het gevoel gehad dat de tegenstander het helemaal niet verdiend had.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lomp grote letters en cijfers met een logo en speciale effecten, rechtsboven een dubbel logo en ook nog een watermerk om de sponsor te kunnen laten zien. Nee, ik ben geen fan.Strawberry_1985 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:54:
Wie heeft trouwens die schuine cijfers van de standen bedacht?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind het mooi dat hier vrij veel realistische supporters zitten. Ondanks clubvoorkeuren kan je vaak een discussie voeren die niet ontspoort. Dat vind ik mooi.Gonadan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:21:
[...]
Ach, allemaal exact hetzelfde vinden is ook maar saai toch?
En ik snap je gevoel ook wel hoor. Heb in het verleden met het Nederlands elftal vaak genoeg het gevoel gehad dat de tegenstander het helemaal niet verdiend had.
En ja, als geboren Rotterdammer (alhoewel ik inmiddels net zoveel jaar in als buiten de stad heb gewoond) vind ik een Ajax overwinning vaak per definitie onverdiend
Haha dat verklaart, daar ben je ook niet de enige in. Afgelopen seizoen kreeg ik soms het gevoel alsof het hele seizoen van Ajax onverdiend was.donleone83 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:50:
[...]
Ik vind het mooi dat hier vrij veel realistische supporters zitten. Ondanks clubvoorkeuren kan je vaak een discussie voeren die niet ontspoort. Dat vind ik mooi.
En ja, als geboren Rotterdammer (alhoewel ik inmiddels net zoveel jaar in als buiten de stad heb gewoond) vind ik een Ajax overwinning vaak per definitie onverdiend![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je gevoel klopt hoor - was het ook 🙃😂Gonadan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:52:
[...]
Haha dat verklaart, daar ben je ook niet de enige in. Afgelopen seizoen kreeg ik soms het gevoel alsof het hele seizoen van Ajax onverdiend was.
Ik kan nu al niet wachten op de reacties als Ajax dit seizoen er weer met die CL plek vandoor is.donleone83 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:03:
Je gevoel klopt hoor - was het ook 🙃😂
* Gonadan rent *
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die keeper van Katwijk hahahah
Randzaken maar ik neem aan dat het die Ado supporters zijn zoals in het verleden?m0nk schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:54:
[...]
Het begon afgelopen weekend al, toen gingen er ook spullen (bekers bier etc) het kidsvak in.
Elke keer als ik wat van dat soort Ado supporters zie, denk ik dat ik een scène uit New Kids Turbo zie.
Wordt gezellig straks in de Eredivisie.
Dat ze nog maar een instorting van epische proporties moge krijgen.Harribo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:11:
[...]
Randzaken maar ik neem aan dat het die Ado supporters zijn zoals in het verleden?
Elke keer als ik wat van dat soort Ado supporters zie, denk ik dat ik een scène uit New Kids Turbo zie.
New Kids haha. Die lopen er ook zat bij Groningen hoor. Of zijn dat voornamelijk zwarte hoodies en gezichtsbekking?Harribo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:11:
[...]
Randzaken maar ik neem aan dat het die Ado supporters zijn zoals in het verleden?
Wat een kinderachtige opmerking. Heeft niks met het voetbal van Den Haag te maken maar meer met je persoonlijke afgunst richting Den Haag. En dat is prima hoor maar ik vraag me echt soms af waarom dat in dit topic moet als Tweakers onder elkaar..Typhone schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:19:
[...]
Dat ze nog maar een instorting van epische proporties moge krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door m0nk op 29-10-2025 11:13 ]
Conference League bedoel je zekerGonadan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:05:
[...]
Ik kan nu al niet wachten op de reacties als Ajax dit seizoen er weer met die CL plek vandoor is.
* Gonadan rent *
Zou wat dat betreft mooi zijn ( weet niet of het goed gaat zijn ) als ADO den haag na jaren weer terug is in de Eredivisie. Jammer dat er een deel van de supporters het blijft verstieren maar al lang blij om te zien dat het sportief beter lijkt te gaan met de club. Het voelt alsof ADO al jaren weg is uit de Eredivisie maar dat is effectief maar vijf seizoenen.m0nk schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:56:
[...]
Was overigens wel een spannende pot, maar wel weer met winst afgesloten. De 10e op een rij. Robin Peters, de nieuwe trainer heeft het wel vrij goed voor elkaar. Brede fitte selectie met flink wat jonge talenten die ik in de toekomst nog wel eens een overstap zouden kunnen maken naar een (sub)top club.
Blijft wat dat betreft toch wel jammer dat de derde stad van Nederland geen club op Eredivisie niveau heeft.
Ja ik wacht er ook wel weer op. Al vraag ik me wel af of ze, indien ze promoveren, straks wel een eredivisie waardig team kunnen neerzetten. De afgelopen jaren is er ook een hoop mis gegaan in het management, de trainers en rondom de eigenaar. De weg omhoog is wel ingeslagen met het aanstellen van Mark Wotte als interim TD en Robin Peters als trainer. De supporter incidenten vanuit het verleden helpen ook niet mee met potentiële sponsors uit de regio al is het de laatste tijd wel vrij rustig. Buiten de vaste groep zwarte hoodies zie je ook veel kinderen en gezinnen in het stadion. Zeker nu het allemaal rustiger is en het kwa voetbal best goed is allemaal. Maar het seizoen is nog lang, kan nog van alles gebeuren. Gaan het zien. Voordeel is nu wel dat ik Feyenoord kan supporten in de ED.Napo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:14:
[...]
Zou wat dat betreft mooi zijn ( weet niet of het goed gaat zijn ) als ADO den haag na jaren weer terug is in de Eredivisie. Jammer dat er een deel van de supporters het blijft verstieren maar al lang blij om te zien dat het sportief beter lijkt te gaan met de club. Het voelt alsof ADO al jaren weg is uit de Eredivisie maar dat is effectief maar vijf seizoenen.
Blijft wat dat betreft toch wel jammer dat de derde stad van Nederland geen club op Eredivisie niveau heeft.
Het waren de Fc DB supporters die gisteren het grote probleem waren. Niet dat die van ADO niks deden, maar die probeerden niet vanaf het veld/buiten het stadion het vak van de tegenstander te bestormen.Harribo schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:11:
[...]
Haha ja hier in Groningen heeft onze Heer ook vreemde kostgangersm0nk schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:56:
[...]
New Kids haha. Die lopen er ook zat bij Groningen hoor. Of zijn dat voornamelijk zwarte hoodies en gezichtsbekking?Ja wellicht meer voor randzaken. Denk dat je mijn post verkeerd leest. Het waren Den Bosch supporters in het uitvak in Den Haag die bekers bier etc richting het kids vak van ADO aan het gooien waren afgelopen weekend tijdens de competitie.
Zag een keer op tv een groepje fc Groningen aanhangers die luidkeels achter hun club ging staan, zo zei de commentator.
Nou kan je verklappen dat dat geen reclame was voor de aanhang van fc Groningen
Mijn excuses, ik vroeg mij al af over welke supporters je het nu had. Kon het niet zo snel eruit opmaken, misschien mijn onkunde
Staat Dick Schoof langs de lijn bij Quick Boys ???
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Jezus man Dordt 7 - 0 onderuit bij Willem II. Was het niet per ongeluk Dordt Amateurs? Die hebben we ook nog..
Sparta is echt de pech tegenstander van Groningen.
Groningen was gewoon veel beter de eerste helft maar ja de kansen benutten... Dat lukte niet. Slechts 1-2. Hadden er 5 moeten zijn.
Een prutsend en slapend Groningen in het eerste kwartier na de rust (vooral Janse met meerdere fouten en niemand die mee springt in lucht duels ) en een opportunistisch sterk Sparta en het is 4-2. En toen was het gespeeld want de wissels van Groningen zijde waren slechter. Psv mag Land van mij zo terugkrijgen.
Echt ongelooflijk deze wedstrijd. Hoe kun je zo wegzakken in een kwartier. Bijzonder
Nu gun ik Sparta wel wat, mooie club.
Twente zie ik Groningen liever verslaan as zondag.
Die denken dat ze een topclub zijn
Groningen was gewoon veel beter de eerste helft maar ja de kansen benutten... Dat lukte niet. Slechts 1-2. Hadden er 5 moeten zijn.
Een prutsend en slapend Groningen in het eerste kwartier na de rust (vooral Janse met meerdere fouten en niemand die mee springt in lucht duels ) en een opportunistisch sterk Sparta en het is 4-2. En toen was het gespeeld want de wissels van Groningen zijde waren slechter. Psv mag Land van mij zo terugkrijgen.
Echt ongelooflijk deze wedstrijd. Hoe kun je zo wegzakken in een kwartier. Bijzonder
[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 31-10-2025 09:25 ]
Was van plan deze te kijken, maar kwam wat tussendoor.Harribo schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:23:
Sparta is echt de pech tegenstander van Groningen.
Ben zelf normaltier neutraal qua de/jullie pot van zondag. Tenzij teams een bedreiging zijn voor mijn eigen cluppie.
10 second ninja DONE
Was wel mooie wedstrijd met mooi goed voetbal van beide kanten.Sagat schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:31:
[...]
Was van plan deze te kijken, maar kwam wat tussendoor.om hoe je omgaat met de verliespot en het de tegenstander kan gunnen!
Ben zelf normaltier neutraal qua de/jullie pot van zondag. Tenzij teams een bedreiging zijn voor mijn eigen cluppie.Maar iig succes gewenst.
Dank u!
Poldervaart, zou zijn neef kunnen zijn misschienST10©DE schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:42:
Staat Dick Schoof langs de lijn bij Quick Boys ???
Kuyt zal niet blij geweest zijn.chim0 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 03:33:
Jezus man Dordt 7 - 0 onderuit bij Willem II. Was het niet per ongeluk Dordt Amateurs? Die hebben we ook nog..
Dat is waar je het uitendelijk voor doet! Ik baal van het verlies afgelopen zondag maar waren 3 mooie doelpunten van Saibari. Daar kan ik nog steeds van genieten.....toegegeven na enige verwerkingstijdHarribo schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:37:
[...]
Was wel mooie wedstrijd met mooi goed voetbal van beide kanten.
Dank u!
10 second ninja DONE
Bijlow geblesseerd geraakt op de training. Vond het al lang duren
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je verwacht het nietAgent47 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:28:
Verder Targhalline én Bos geblesseerd. Beiden mogelijk een paar weken.
Moder is nog niet fit, dus ligt Steijn weer voor de hand met Hwang op 6.
Beetje jammer
Bekerloting is bezig, Ajax en Psv tegen amateurs, Feyenoord vast thuis
maar wel tegen een eredivisie club...
Smal kan ook op middenveld.LZ86 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:37:
[...]
Je verwacht het nietLaat ze die kerel nou ALSJEBLIEFT uit zijn lijden verlossen.
Verder Targhalline én Bos geblesseerd. Beiden mogelijk een paar weken.
Moder is nog niet fit, dus ligt Steijn weer voor de hand met Hwang op 6.
Beetje jammer
Dat Targa geblesseerd is, kan ik begrijpen. Veel inzet en nooit voor lange periodes veel minuten gemaakt. Moder begrijp ik weer niks van... Eerst was het niet ernstig, toen een vreemde blessure, en nu hoor je maar weinig over hem.
Hwang is niet fit en presteert ondermaats. Timber is wel op de weg terug. Dus Steijn, Timber en Valente in de basis lijkt me niet gek. Dan na 70 mins Timber eraf en Hwang erin.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
En nog 4 anderen op de blessurelijst erbij. Die verrekte Priske ookAgent47 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:28:
En Ajax tegen amateursMegupe schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:51:
Hoe verzin je het. Feyenoord weer thuis
Zou alleen om een hersenschudding gaanOMX2000 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:46:
[...]
Dat Targa geblesseerd is, kan ik begrijpen. Veel inzet en nooit voor lange periodes veel minuten gemaakt.
En zoals gewoonlijk ook weer een ED tegenstander.Megupe schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:51:
PSV en Ajax weer amateurs.
Aan het begin van het seizoen vervloekte ik DTK met de overdaad aan middenvelders. Maar nu ben ik er blij mee.OMX2000 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:46:
[...]
Smal kan ook op middenveld.
Dat Targa geblesseerd is, kan ik begrijpen. Veel inzet en nooit voor lange periodes veel minuten gemaakt. Moder begrijp ik weer niks van... Eerst was het niet ernstig, toen een vreemde blessure, en nu hoor je maar weinig over hem.
Hwang is niet fit en presteert ondermaats. Timber is wel op de weg terug. Dus Steijn, Timber en Valente in de basis lijkt me niet gek. Dan na 70 mins Timber eraf en Hwang erin.
We hebben al best wel weer wat blessureleed gehad. Maar gelukkig is die linie goed dubbel bezet.
Niet iets om je veel zorgen over te maken. Feyenoord heeft de laatste 25 jaar slechts 5x verloren thuis in de beker. Drie keer van Ajax, na strafschoppen van Roda en een keertje van Heerenveen.. oh wachtLZ86 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:27:
En zoals gewoonlijk ook weer een ED tegenstander.
Realiseer je wel dat we vorig jaar alles uit hebben gespeeld?jbdeiman schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:45:
En ja hoor, hoe verrassend. Het was ook niet te voorspellen, in de Kuip regen Heerenveen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik speel liever uit tegen een amateurclub dan thuis tegen Heerenveen, maar ik snap dat dit voor Ajax fans na vorig jaar misschien anders voeltMegupe schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:51:
Je bedoelt dat je dus liever tegen Ajax speelt dan tegen Heerenveen?donleone83 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:05:
Ik speel liever uit tegen een amateurclub dan thuis tegen Heerenveen, maar ik snap dat dit voor Ajax fans na vorig jaar misschien anders voelt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Psv Fortuna... Zal wel prijs schieten worden
Saibari is wel lekker op dreef ja
Ik heb nog altijd de vrees dat hij dit niet kan volhouden over een langere periode, zeker niet na de start van dit seizoen waarin zelfs de simpelste ballen er niet ingingen, maar let's see, zou mooi zijn als dat wel lukt.
Ik heb nog altijd de vrees dat hij dit niet kan volhouden over een langere periode, zeker niet na de start van dit seizoen waarin zelfs de simpelste ballen er niet ingingen, maar let's see, zou mooi zijn als dat wel lukt.
[ Voor 28% gewijzigd door Snowdog op 31-10-2025 20:37 ]
Ik weet het, het was meer dat Ajax en Psv al uit de loting waren gekomen en tegen amateurs moesten. Ik voorspelde dit dan ook toen Ajax en Psv al bekend waren en Feyenoord nog niet.Agent47 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:54:
[...]
Realiseer je wel dat we vorig jaar alles uit hebben gespeeld?
Wat een doelpunt ook zeg!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Wat een aanvallen joh!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je kunt hem geven. Maar hoeft zeker niet
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Goede scheids, echt niets aan de hand. Kost weer allemaal minuten dit.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
:strip_exif()/f/image/lercX2RlxejG5zsyiipHlf59.jpg?f=fotoalbum_large)