Volgens mij heb je nu dubbel op.wiskas99 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:54:
Hallo,
Nieuw hier.
Heb ook een Sigenstor installatie aangeschaft, een 3 fase omvormer 10kW, Sigenstor batterij 10.0, Sigenergy gateway 3 fase en een smart meter de SDM630MCT 40mA.
De installatie werkt v.w.b. het laden en ontladen van de batterij.
Ik had reeds een aantal zonnepanelen op het dak liggen op een 3 fasen Solar Edge SK 5E omvormer.
Mij is verteld dat deze omvormer als 3e party omvormer aangesloten kon worden op de Smart Load port van de Gateway en dat dit vermogen gemeten zal worden door de extra Smart meter, deze Smart meter is via RS485 aangesloten aan de omvormer van Sigenergy op pin 15 en 16.
Ik heb de Smart meter in de App kunnen "aansluiten" maar de Smart port wordt niet ingeschakeld, hier bedoel ik mee dat het relais dat daar voor zit, de KM2, niet inkomt en daardoor komt er geen spanning op mijn Solar Edge omvormer waardoor de panelen niets doen.
Is dit probleem bekent bij iemand en/of weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?
Heb dit hele topic doorgelezen en hier niets over kunnen vinden.
Alvast bedankt.
Of je hebt je panelen direct aan de smart port hangen, en je voegt de 3rd party inverter toe, en kiest dan "Gateway".
Of je hebt je panelen aan je backup port hangen, en je de 3rd party inverter toe, en kiest dan "Sigen Sensor"
Maar niet beide
[ Voor 5% gewijzigd door djrednas op 08-01-2026 17:27 ]
Renault Scenic E-Tech 87kWh MY24, Alfen Eve Single S-Line, 19x DAS 420Wp + Enphase, 5x Jinko 320Wp + GoodWe, Sigenstore 36kWh + 17kW + Gateway
/f/image/2TT0tw4SqPICVIJBSFXOZJFG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3DYj1G4XTkfryScpY2iUVgiu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DPFNPh3N0dxEmaCTRpRuetlc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MbxzLzxg6z9l4OvsqXrYb8tq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/O4bhzUF5qT0JrDHwUEJufmC0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JOO80APP3SSFRbyqQAa8xGE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ov9fQB9g9LxJ3p3qUMOrPQ8k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i01NEhLdLYkYPTJ1IMvlSiaO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XTW1tqpv0ySt5TZhIGWFI5Vc.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/0CtC4VORnDykRHZ6L0YedbqV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0kxFm3Sd1sKPBupWc94uTUk5.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IlCimclF9dl816TEsmCKvI0o.jpg?f=user_large)
/f/image/hLpo6VMbeJ2erncOrCcXZTsh.png?f=fotoalbum_large)