Heeft iemand een tip voor leverancier. Ik ben naar Frank gegaan omdat deze ook m'n auto (Tesla) kan aansturen om te laden en mijn zonnepanelen (solaredge) kan dimmen maar wel betaald krijgen. Volgens AI (Gemini) zou de VPP van Frank het meeste opleveren in mijn huidige setup van aansturen en hardware. Maar ik twijfel er nu toch over...stanman23 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:58:
[...]
17kWh inverter en 5x10.0 accu. Hiervan 10% als backup gereserveerd en tot 90% laden om hopelijk de accu's te beschermen (tegen de 100%) Dus heb 36kWh bruikbaar in mijn accustack. Heb nog 1 plekje over voor de DC lader.
Als ik het goed begrijp en ik laadt mijn auto vol met 25KWh dan neemt hij (9kwh accu x 5 accu's x C0,5= 22,5KWh van de accus laden) en dan zou hij de rest van het net of zonnepanelen pakken, of natuurlijk meer van zonnepanelen en minder van accu). Gateway is een C60 en heb 3x25A net aansluiting.
(Opwek 12,5MWh Verbruik 11,5MWh (10KW SolarEdge omvormer)). Dus denk wel dat het eventueel zou kunnen. Op een zonnige zomerdag red ik 80 kWh op een dag aan zonstroom. Zou mooi zijn die op te kunnen slaan in de accu's en auto en later duurder terug te leveren. Auto is nu voor kleinere stukjes. De langere stukken die staan al in de agenda en kan ik daar rekening mee houden. Maar fijn dat het getest is en het werkt
Mijn huidige ervaring is. Auto: Toen de stroom 0 cent was ging hij laden nadat ik hem had ingeplugd. Maar na 30 min hield hij op met laden terwijl ik had aangegeven laden. Het tarief was nog 2 uur op 0 en daarna tot 07.00 uur de volgende dag (dat hij vol moest zijn, en hij dat ook doet) was de prijs veel hoger.... Dus dat werkte al slecht. Sigenergy accu. Hij piekte wel eens, maar nog geen minuut waarschijnlijk als Frank even wat nodig had om wat glad te strijken. Maar hij was niet bezig met laden of ontladen van de accu. Ik had het idee dat hij maar 0,5kWh aan accu aan het gebruiken was in 2 dagen). Zonnepanelen: Nog geen ervaring heb zie niet uit zien gaan.
:strip_exif()/f/image/HXytYrZENTYTub8BF8DFtxnR.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7ZV8sxtXM0j02MaEadfbkT6s.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LYMTBgtAFB1LZXZM2zgPz1DP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lsTNn9HXRb2ojku2RGAEWvxg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AUcAlqaeoQNVOczXIgpUq4Cy.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MX1EccFYrdBTtfPfvy2QaXqF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jfz7clmKjpAM0W78KOPmjr4V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wk81hnjM1CdsGKaqLNi5dcma.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HzC6t5DU6PFtfhW2WM4Yc7Wm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DUPSzgQT4HFBmh1F9IPDIa7b.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Bn1s98uSA2q44HnDDi6Q3iC1.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/IjUApiezybyaS5FWymXpDhvS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DAayInljnG30LbTo3ePLqA75.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SQrpOPzjXxwlRVjPq4o13bds.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/H2AjGJTVzMN7E3yQj7WiuRnO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mGUdgOHADoOTiTiIAzkROD8K.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7NideEAM1dYkVfcPPogc4bzA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g2y65nmiffSb3071yfcQbL3Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dzn6ssms84Q8e4MI1OYND0L4.png?f=fotoalbum_large)