Vorige week hebben wij een installatie laten plaatsen (18kwh, 10kw controller, 12.5 kw EVDC en gateway).
Werkt over het algemeen uitstekend, alleen op dit moment nog twee uitdagingen met de EVDC:
1) laden kan ik alleen plannen als in ‘laad op dag x van de week tussen die en die tijd’. Je zou ook aan moeten kunnen geven: ik heb op die dag zo laat mijn auto nodig met X% batterijlading. Die optie wordt in de app echter niet getoond, terwijl ik in het forum heb gelezen dat het wel kan. Lijkt me ook wel logisch voor een slimme ai modus. Moet ik iets doen om die optie te activeren?
2) ik rijdt een 2026 model Hyundai ioniq5. Bij de installateur heb ik mijn 2021 model getest en daar kon ie zonder problemen V2X ontladen (in eilandmodus weliswaar). Ik hoefde de auto daarvoor niet in kampeermodus te zetten; het werkte gelijk. Nu thuis (nieuwe auto, eigen systeem) krijg ik het in geen enkele modus voor elkaar. Bij V2X wordt verbinding gemaakt; vermogen loopt op maar na 1-2 minuten wordt het ontladen afgebroken. De app van de auto geeft aan dat extern is gestopt. Iemand ervaring met V2X en de ioniq5?
Werkt over het algemeen uitstekend, alleen op dit moment nog twee uitdagingen met de EVDC:
1) laden kan ik alleen plannen als in ‘laad op dag x van de week tussen die en die tijd’. Je zou ook aan moeten kunnen geven: ik heb op die dag zo laat mijn auto nodig met X% batterijlading. Die optie wordt in de app echter niet getoond, terwijl ik in het forum heb gelezen dat het wel kan. Lijkt me ook wel logisch voor een slimme ai modus. Moet ik iets doen om die optie te activeren?
2) ik rijdt een 2026 model Hyundai ioniq5. Bij de installateur heb ik mijn 2021 model getest en daar kon ie zonder problemen V2X ontladen (in eilandmodus weliswaar). Ik hoefde de auto daarvoor niet in kampeermodus te zetten; het werkte gelijk. Nu thuis (nieuwe auto, eigen systeem) krijg ik het in geen enkele modus voor elkaar. Bij V2X wordt verbinding gemaakt; vermogen loopt op maar na 1-2 minuten wordt het ontladen afgebroken. De app van de auto geeft aan dat extern is gestopt. Iemand ervaring met V2X en de ioniq5?
[ Voor 3% gewijzigd door ChrisK op 16-07-2026 22:10 ]
:strip_exif()/f/image/eR7YjL9i15B5GNxGLhoGbGeD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UBhjQkRFdtoquss8cTSZDy2U.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7Nh9vqlYzru1Bx3Vcql63DQ2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1u6wqlFUeuVPA969sOlfiCor.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y5RJKRpzGHNaqB7IA6jmsTzX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xenNjiNhBeuTrqQZljpFsGDU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dHxGyhH1alsowvfIqs7gQll9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mvKh48hn9kTQUHViX6gqawFl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8EdX7tUaK74v22UcPdF1FAWz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/go7uxR1VnLzK0DX8tyPGW2Tu.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/aSAiVLnQSoLMTAdll5hiuY7r.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/ZQI3H8dFayMBI9FtwUBdWdSh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qnTFiX9QDz2X7SB5yxCh8heP.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fIUvMn3PLvvNwhSazciHEyDF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rhcDYAeu8EW4kQK8N32agwiX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VH0RxrL0XS4lOsiQ2yuIzx6x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lL4t0zxX58HYJA4LTurvHp98.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/9HEm5uImGRFh84s4xAX9rQT4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XhjWmipGmUuTaUzUdfulhcUl.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/Sh9FurPjUrFcxgIpGsCQ07u4.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B3nYqZQZaMuFDMKsLhf8q9ga.jpg?f=fotoalbum_large)