windows 11 on unsupported device

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-06 22:47
Mijn vraag,
hallo, al eerder had ik hier een topic over dat ik niet op de gewone manier windows 11 op mijn laptop kan zetten. 1 van de optie's is overtappen op linux, daarvoor adviseerden jullie een goedkope laptop te kopen, en daar met linux te experimenteren. dat heb ik nu gedaan.

dus nu moet ik kiezen of ik op deze laptop ook linux ga zetten of de andere opties die jullie gaven:
vervangen processor voor windows 11
Hoe kan ik updaten naar de laatste versie van Windows 11?
windows 10 (veilig) blijven gebruiken na okt 2025
https://www.tomshardware....indows-11-tpm-requirement

basale onderdelen gaan vervangen lijkt me voor mij niet zo geschikt, zoals jullie aangaven ben ik beslist niet technisch aangelegd.

dus zou dit aparaat goed werken als ik er toch windows 11 op zet?

Relevante software en hardware die ik gebruik

ik plaats hier het bovenste deel van specy report:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 @ 2.30GHz 55 °C
Skylake-U/Y 14nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 798MHz (11-11-11-28)
Motherboard
Dell Inc. 047TR1 (U3E1)
Graphics
Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics 520 (Dell)
Storage
465GB Seagate ST500LT012-1DG142 (SATA ) 34 °C
465GB TOSHIBA External USB 3.0 USB Device (USB (SATA) ) 34 °C
14GB Kingston DataTraveler 3.0 USB Device (USB )
Optical Drives
PLDS DVD+-RW DU-8A5LH
Audio
Realtek Audio
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
Computer type: Notebook
Installation Date: 20-6-2022 11:06:08
Serial Number: *knip*
Windows Security Center
User Account Control (UAC) Enabled
Notify level 2 - Default
Windows Update
AutoUpdate Not configured
Windows Defender
Windows Defender Enabled
Firewall
Firewall Enabled
Display Name Norton Security
Antivirus
Windows Defender
Antivirus Enabled
Virus Signature Database Up to date
Norton Security
Antivirus Enabled
Virus Signature Database Up to date
.NET Framew

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 1% gewijzigd door g0tanks op 26-05-2025 00:08 . Reden: Serienummer verwijderd ]

Beste antwoord (via l.vaneijck op 30-05-2025 19:55)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een SSD (Solid State Disk) maakt gewoon een wereld van verschil met alle HDD's (Hard Disk Drive) gewoon omdat ze veel en veel sneller zijn. Dus als schijf waarop je je moderne besturingssysteem zet, of dat nu een moderne Linux distributie, of Windows 11 is, dat merk je gewoon in alledaags gebruik.

Zoals gezegd, er zit nauwelijks verschil in snelheid in de 2,5 inch SATA SSD's die in je laptops passen.

Samsung EVO, Crucial MX series zijn altijd betrouwbare merken en series gebleken.
Weet je wat? Ik zal je matsen, ik heb hier nog 2 stuks Crucial MX300 SSD's (275GB) liggen.
DM me een adres en ik zal ze je gratis en voor niets op sturen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

sus

is druk :+

Windows 11 op een 1e gen i5, op een draaiende HDD met 16GB DDR3… als je 10 minuten wil wachten voor t opstarten, prima.

Ik zou er iig een SSD in steken, maar dan alsnog geen W11 draaien. Wellicht een wat lichtere Linux distro, maar in mijn ogen is het wel klaar met dit beestje. Ik heb recenter spul al naar de milieustraat gebracht omdat het geen drol meer waard is.

[edit]
Haal even je Windows Home serienummer (MJG2R-…) uit je bericht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door sus op 25-05-2025 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Met rufus kan je prima win11 op een ongeschikte PC zetten. zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Cardinal schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:37:
Maar niet op deze laptop begrijp ik dus van sus, en als ik er een SDD in zet?

[ Voor 4% gewijzigd door l.vaneijck op 26-05-2025 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
sus schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:24:
Windows 11 op een 1e gen i5, op een draaiende HDD met 16GB DDR3… als je 10 minuten wil wachten voor t opstarten, prima.

Ik zou er iig een SSD in steken, maar dan alsnog geen W11 draaien. Wellicht een wat lichtere Linux distro, maar in mijn ogen is het wel klaar met dit beestje. Ik heb recenter spul al naar de milieustraat gebracht omdat het geen drol meer waard is.

[edit]
Haal even je Windows Home serienummer (MJG2R-…) uit je bericht ;)
heeft iemand nu al gedaan, zal voor mijn veiligheid zijn? dus dankjewel dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43
l.vaneijck schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:11:
hallo, al eerder had ik hier een topic over dat ik niet op de gewone manier windows 11 op mijn laptop kan zetten. 1 van de optie's is overtappen op linux, daarvoor adviseerden jullie een goedkope laptop te kopen, en daar met linux te experimenteren. dat heb ik nu gedaan.
Ja dat topic, maar daar ging het toch al om dezelfde laptop?
back up windows 10
l.vaneijck schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:10:
PC: Vostro 3559 - Dell Inc
RAM = Total (MB) : 16666 | Free (MB) : 7839
Processor : X64 - 2400 Mhz - Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
Of heb je nu nog een andere laptop?
Belangrijkste is de mogelijkheid om een SSD te kunnen plaatsen.
Afhankelijk van het exacte type laptop kan dat eenvoudig of lastig zijn (laptop moet helemaal open).
l.vaneijck schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:41:
Maar niet op deze laptop begrijp ik dus van sus, en als ik er een SDD in zet?
Ach ja, sommige tweakers zijn misschien wat verwend? :P
Dat soort laptops zijn nog helemaal prima om nog prettig gebruiken en ook Windows 11 op te zetten.
Snel genoeg als je inderdaad maar een SSD gebruikt!
Zonder SSD is elke PC met Windows 10/11 eigenlijk altijd onwerkbaar/irritant traag.

Nieuwe PC met “ASUS TUF Gaming Z790-PRO WIFI” MoBo traag (Geen SSD!)
Uszka schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:17:
Je kunt nog zo'n dikke pc maken: met het OS op een HDD voelt het veel trager aan dan een i3 uit 2017 met ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47
Ik heb een laptop met dezelfde i5-6200U, met een ssd en maar 8 gb geheugen, met w11. Werkt prima, start snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
fijn, dan zal ik een SSD gaan plaatsen, hebben jullie daar adviezen over? wat voor SSD moet ik hebben ? ik betaal liever iets meer dat ik weet dat het goed zit, maar niet onnodig duur uiteraard. verder begrijp ik dat het met sommige systemen lastiger is dan met andere om een SSD te plaatsen, dus misschien kunnen jullie daar ook iets over zeggen?

dank voor jullie hulp

[ Voor 134% gewijzigd door l.vaneijck op 26-05-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:53

g0tanks

Moderator CSA
Ik verplaats dit naar Windows clients

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
l.vaneijck schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:33:
verder begrijp ik dat het met sommige systemen lastiger is dan met andere om een SSD te plaatsen, dus misschien kunnen jullie daar ook iets over zeggen?
Eerst maar eens zeker weten om welke laptop het nu precies gaat?
Als ik zoek op Dell 047TR1 / Vostro 3559 is het als het goed is dit model?
Laptpmedia: Dell Vostro 15 3559 review
Met losse batterij en makkelijk toegankelijke HDD/SSD.

Dell Vostro 15 Laptop 3000 3559 3558 Serie RAM HDD SSD Battery Keyboard Upgrade Replacement Tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Vostro 15 3559 klopt, dat andere getal ( 047TR1 ) zie ik niet, welke SDD moet ik dan hebben?

[ Voor 32% gewijzigd door l.vaneijck op 27-05-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
l.vaneijck schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:31:
Vostro 15 3559 klopt, dat andere getal ( 047TR1 ) zie ik niet, welke SDD moet ik dan hebben?
Dat andere nummer 047TR1 betreft het moederbord/type wat in je speccy informatie staat.
Het was/is me onduidelijk of je nu nog een andere laptop hebt of niet? :)
Maar het betreft hier dus een Vostro 15 3559 wat het upgraden met een SSD zo te zien erg eenvoudig maakt.

In principe kan je elke 2.5 inch SATA SSD daarvoor gebruiken.
Wil je heel goedkoop kan je ook nog bij V/A kijken natuurlijk: V/A SSD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ik wil graag dat hij lang meegaat, en dat mijn laptop optimaal presteerd, ik neem aan dat ik dan naar schrijfsnelheid en leessnelheid moet kijken, maar die verschillen niet zo veel, als ik hiernaar kijk:
https://www.coolblue.nl/interne-ssd/2-5-inch-ssd
waar ik dus niets van snap is: bij sommige staat er bij interne ssd, dan lijkt het dus een onderdeel te zijn van iets anders?
deze is dan goed? https://www.coolblue.nl/p...-iii-top-performance.html

ik heb nu ruim voldoende opslag, dus dat heb ik niet meer nodig.

ik hoor graag wat jullie adviseren

idd had ik een goedkope tweede laptop gekocht, als ik wil overstappen naar linux is dat handig, en ook als ik zometeen ga proberen windows 11 hierop te zetten en het werkt niet is het handig dat ik een laptop achter de hand heb, het is een dell latitude E6410, ik neem aan dat die nog ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
l.vaneijck schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:26:
waar ik dus niets van snap is: bij sommige staat er bij interne ssd, dan lijkt het dus een onderdeel te zijn van iets anders?
Er zijn ook externe (portable) USB SSD's vandaar de aparte categorie/benaming.
ik wil graag dat hij lang meegaat, en dat mijn laptop optimaal presteert, ik neem aan dat ik dan naar schrijfsnelheid en leessnelheid moet kijken, maar die verschillen niet zo veel, als ik hiernaar kijk:
https://www.coolblue.nl/interne-ssd/2-5-inch-ssd
De eventuele snelheidsverschillen bij SATA zal je niet zo snel merken, tenzij je erg veel en langdurige schrijfoperaties uitvoert of een heel erg slecht/budget merk hebt.
Meer van belang is de betrouwbaarheid.
Dat is echt wel een budget merk.
Hier staan nog een heel uitgebreid topic over dat merk SSD's.
Het mysterie rondom Intenso, het budget SSD merk
Zelf hou ik het dan toch liever bij de wat meer bekendere merken.
idd had ik een goedkope tweede laptop gekocht, als ik wil overstappen naar linux is dat handig, en ook als ik zo meteen ga proberen windows 11 hierop te zetten en het werkt niet is het handig dat ik een laptop achter de hand heb, het is een dell latitude E6410, ik neem aan dat die nog ouder is.
Leuk, daar heb ik er ook nog een paar van staan hier. :)
The_Doman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:44:
Oud ja, maar voldoende om Windows 11 (24H2) te draaien.
Hier werkt het ook nog prima op een Dell Latitude E6410 met I3-M330 :)
Maar ook hier geldt, doe jezelf een plezier en zet er een (ook SATA) SSD in als deze nog niet aanwezig.
Ook bij die laptop is het upgraden met een SSD heel eenvoudig uit te voeren. _/-\o_

Dell Latitude E6410 Upgrade SSD Drive Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Een Dell Latitude E6410 is van rond 2010, dus ja 15 jaar oud. Ik denk dat de accu ook niet al te best meer is.

2,5 inch SSD's betreft over het algemeen modellen die via SATA poort worden aangesloten.
De maximale lees/schrijf of doorvoersnelheid is dan rond de 560 Megabyte per seconde.

Intern/extern zegt enkel iets over behuizing.

Ik denk niet dat je met een Dell Latitude E6410 een goede koop hebt gedaan als deze niet al een SSD en recente accu bevat.

SSD: 2,5 inch SATA SSD met een capaciteit vanaf 200GB is in de categorie: SSD's te vinden vanaf zo'n 25 euro
Accu bij 123 accu vanaf 30 euro.

Dus je bent met verzendkosten en alles nog zo'n 80 euro kwijt om er iets betrouwbaars van te maken.

Qua gewicht is zo'n E6410 een behoorlijke baksteen (van origine wel ontzettend degelijke bouwkwaliteit), er zit nog best wat staal in. Echt lekker mobiel is het ook niet in vergelijking tot nieuwere laptops.

Ik zou er dan ook geen moderne Windows meer op draaien, los van de vraag of het kan...
Reden: de processor, het geheugen, etc is allemaal traag in vergelijking tot modernere hardware.
Een simpel typ plankje kun je er wel aan hebben maar een beetje bewuste koper kijkt in Tweakers Vraag & aanbod en vindt snel modernere en betere hardware.

Als je iets kunt zeggen over budget/eisen/wensen, wat wil je ermee doen?
Dan krijg je misschien betere feedback omtrent een verstandige aankoop, dan dat je nu blijft klooien.

Kan het..? Zal hier door enthousiaste tweakers heus beantwoord worden met "ja". Er kan van alles..
Is de hardware waaar je nu mee aan de slag wilt praktisch een verstandige keuze, gezien je kennis en ervaring met computers, daar twijfel ik wel een beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
voor de duidelijkheid, ik wil gaan werken met de vostro laptop, de andere is alleen omdat ik hier het advies kreeg een 2e laptop te kopen voor een eventuele overstap naar linux, en nog wel een paar dingen waarom het handig is. maar ik ga er verder niet veel mee doen, dus daar doe ik geen SDD in.

eerder gaven jullie aan dat overstappen op windows 11 met deze vostro niet zou werken, sommigen zeiden van wel, mijn conclusie was dat de SDD een voorwaarde was voor het gebruik van windows 11 met dit systeem? (omdat hij anders vast loopt etc, oid?)

ik doe er niet veel bijzonders mee, geen ingewikkelde games, oid. ik heb nergens meer capaciteit voor nodig. maar een stukje zekerheid dat het goed werkt wil ik best meer voor betalen: ik heb met Linux en met een SDD proberen windows 11 op dit systeem te zetten ondanks dat het een unsuported device is 2 kansen om geen nieuwe laptop te hoeven kopen, dus daar wil ik best een paar tientjes meer voor betalen,

dus als jullie een advies hebben over een goede SDD dan graag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Een SSD (Solid State Disk) maakt gewoon een wereld van verschil met alle HDD's (Hard Disk Drive) gewoon omdat ze veel en veel sneller zijn. Dus als schijf waarop je je moderne besturingssysteem zet, of dat nu een moderne Linux distributie, of Windows 11 is, dat merk je gewoon in alledaags gebruik.

Zoals gezegd, er zit nauwelijks verschil in snelheid in de 2,5 inch SATA SSD's die in je laptops passen.

Samsung EVO, Crucial MX series zijn altijd betrouwbare merken en series gebleken.
Weet je wat? Ik zal je matsen, ik heb hier nog 2 stuks Crucial MX300 SSD's (275GB) liggen.
DM me een adres en ik zal ze je gratis en voor niets op sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
helaas niet gelukt, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dlhRiud5opV9ca19Uy92_Lj2KM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLBDzDoVMvh2vlv5LLI074nX.jpg?f=fotoalbum_large

het draad aan dit ding schoot los, misschien heb ik het niet goed vast gezet? het draad waarmee de SSD aan de laptop vast zit dus. voor de duidelijkheid: het gaat om de vostro laptop

[ Voor 9% gewijzigd door l.vaneijck op 06-06-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:38:

het draad aan dit ding schoot los, misschien heb ik het niet goed vast gezet? het draad waarmee de SSD aan de laptop vast zit dus. voor de duidelijkheid: het gaat om de vostro laptop
Die kabel zit er niet goed in nee. Het grijze plastic deel naar boven wippen, kabel er helemaal induwen zodat hij recht zit en het plastic kapje weer naar beneden klappen en hij zou vast moeten blijven zitten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:38:
helaas niet gelukt
:/
Eerst maar eens een duidelijkere/scherpere foto van wat er mis is gegaan?
Niets forceren in ieder geval, als dat al niet is gebeurd natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Let op dat het sluitclipje niet afbreekt en dat de blauwe kabel volledig in de connector zit, er zit een markering streep op de kabel als het goed is.
Het loshalen van de kleine blauwe SATA connector was ook niet perse nodig geweest.

Dell Vostro 15-3559 HDD cable/connector
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgkCbnNb_7I8gcUWC4-rgRywnaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y58qpSyTiO7iipRp6z46Im4J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIWrJixqEVwEgsTaeYpKIMwW5eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZnCv7IVWGHg5T0afVDD9JVZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 06-06-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:45
l.vaneijck schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:11:
Mijn vraag,
Een goedkope laptop erbij om te experimenten met linux? Klinkt als vreemd advies. Waarom niet simpelweg meteen een werkbare laptop met windows 11 aanschaffen? Voor minder dan 500 euro heb je een prima laptop. Bijvoorbeeld uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 3 15IAH8 (83ER00E6MH) en wil je graag gamen dan kan dat vanaf 649 uitvoering: MSI Thin A15 B7UC-004NL.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l.vaneijck
sdk1985 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:59:
[...]

Een goedkope laptop erbij om te experimenten met linux? Klinkt als vreemd advies. Waarom niet simpelweg meteen een werkbare laptop met windows 11 aanschaffen? Voor minder dan 500 euro heb je een prima laptop. Bijvoorbeeld uitvoering: Lenovo IdeaPad Slim 3 15IAH8 (83ER00E6MH) en wil je graag gamen dan kan dat vanaf 649 uitvoering: MSI Thin A15 B7UC-004NL.
maar die laptop was nog geen e50,- dat is wel een 0 minder,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd9RGJbNgO5pZmmtBQSfFir3Zcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yeAv63IZCvpELvCjKxdm7oI.jpg?f=fotoalbum_large

dit is dus niet goed, want de streep is nog duidelijk zichtbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeqJ6nnfnZUPLSj_IMZHMVUuaNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhJeVih0xwge5VN0E7w0lZGf.jpg?f=fotoalbum_large

krijg nu wel een andere melding dan daarnet

Verder: ik kreeg 2 van deze toegestuurdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoZ5m6Y-jr4z5AT3slGxxttaYAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAPCDmKcQ0SZRlm6cvbKUQA1.jpg?f=fotoalbum_large

ik neem aan dat ik er maar 1 hoef te plaatsen? ik heb er geen verstand van, daarom vraag ik het voor de zekerheid, zou natuurlijk kunnen dat net als bij RAM memory je er 2 kunt plaatsen, dat het daarom niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:08:
[...]

maar die laptop was nog geen e50,- dat is wel een 0 minder,
Dat is wel heel erg voordelig. Als die 500 euro geen optie is dan begrijp ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
sdk1985 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:17:
[...]

Dat is wel heel erg voordelig. Als die 500 euro geen optie is dan begrijp ik het.
het is vooral: ik moet nu om de zoveel tijd een nieuwe laptop kopen, omdat windows.... vista/xp/ whatever niet meer ondersteund wordt, terwijl wat ik had verder goed genoeg was, vandaar, maar misschien handig deze thread nu verder te richten op mijn vraag over de vostro laptop? anders lopen er dingen door elkaar

[ Voor 14% gewijzigd door l.vaneijck op 06-06-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:17:
[Afbeelding]

Als de connector echt niet verder kan zit het (waarschijnlijk/hopelijk) goed.
Of de streep/indicator nog wel/niet zichtbaar is kan wel eens verschillen.
Zie ook de de extra foto's/voorbeelden.
Tip: Altijd foto's maken voordat je dingen uit elkaar haalt!
Zorg wel dat de kabel verder zo recht mogelijk zit, niet scheef/getwist onder een hoek.
[Afbeelding]
krijg nu wel een andere melding dan daarnet.
We weten niet wat voor andere meldingen je eerder hebt gehad natuurlijk.
Je moet in ieder geval controleren of de SSD wordt herkend in bios of de Dell support assistent.
Of via een Windows/Linux installatie USB.
Zo niet, dan is er toch een probleem met de aansluitingen of toch weer andere zaken.
Verder: ik kreeg 2 van deze toegestuurd [Afbeelding]
ik neem aan dat ik er maar 1 hoef te plaatsen? ik heb er geen verstand van, daarom vraag ik het voor de zekerheid, zou natuurlijk kunnen dat net als bij RAM memory je er 2 kunt plaatsen, dat het daarom niet werkt?
Je hebt 2 SSD's gekregen van een top Tweaker _/-\o_, voor 2 van je laptops toch?
En wat je ook zelf kan zien is er zo direct toch ook geen ruimte voor een 2e SSD natuurlijk.
Het zou eventueel wel kunnen via een zogenaamde DVD Caddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Heb het nog een keer geprobeerd er beter in te doen, maar zelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/850rPZVYSJ6gIc0f0ZsIt2m8yGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPTsrJToZzwoLXqu5mDTZTiV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Even een gekke vraag, heb je er wel windows op geinstalleerd?

Een SSD erin stoppen, zonder iets wat waar de laptop van kan booten, geeft dat niet dezelfde melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfGrby7TmsrQJkGtlRUSoufqESI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIAH3znHWV7fGKnM6SdQrFg5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door l.vaneijck op 06-06-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Ja, met de hdd die er in zat zat er Windows op, maar ik denk dat ik dat er nu opnieuw op moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:23:
Heb het nog een keer geprobeerd er beter in te doen, maar zelfde melding
Dit schiet zo niet op natuurlijk.
Niet eindeloos blijven proberen met de (fragiele) kabeltjes stekkertjes.
De SSD's zullen waarschijnlijk leeg/gewist zijn en dus als niet opstartbaar worden aangegeven.
Kan je in de bios komen, via F12 bij de meeste Dell systemen.
Wordt er een HDD/SSD aangegeven bij de opslag apparaten?
Opgestart met een Windows of Linux installatie USB?
Daarmee kan je dan ook zien of de SSD wordt herkend en een (test) installatie uitvoeren.
Als niets (lijkt) te werken kan je ook nog de oude HDD weer (tijdelijk) aansluiten om te zien of alles nog werkt.
Alleen misschien dan toch beter om assistentie hiervoor te gaan zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 06-06-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cueGtCmFWv9LzM3t88KEwjnyrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjhrXNTTIc3U1GqvjrbEdnNn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lb5jEYqbz6U6YEWHIQdW4Y_3N2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgrfLLOu1FdS86PNjXUGONKE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwftfZCnO5r1PA37_ZirQOH8-cw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdWhKiC4vq07U9iUI2pVXQ2f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Accu zit er dus niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
The_Doman schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:43:
[...]

Dit schiet zo niet op natuurlijk.
Niet eindeloos blijven proberen met de (fragiele) kabeltjes stekkertjes.
De SSD's zullen waarschijnlijk leeg/gewist zijn en dus als niet opstartbaar worden aangegeven.
Kan je in de bios komen, via F12 bij de meeste Dell systemen.
Wordt er een HDD/SSD aangegeven bij de opslag apparaten?
Opgestart met een Windows of Linux installatie USB?
Daarmee kan je dan ook zien of de SSD wordt herkend en een (test) installatie uitvoeren.
Als niets (lijkt) te werken kan je ook nog de oude HDD weer (tijdelijk) aansluiten om te zien of alles nog werkt.
Alleen misschien dan toch beter om assistentie hiervoor te gaan zoeken.
Klopt het dat ik nu een stap verder ben, hij geeft aan dat alles behalve batterij er in zit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Dat was dan waarschijnlijk de foutmelding?
Ik zie een vinkje bij HDD staan , dus start een Windows/Linux installatie?
Eventueel daarbij bios bootmenu gebruiken via F12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Is het niet een idee, om nu met de oude HDD aangresloten gewoon te booten naar windows.

Daar eens te kijken of de ssd naar voren komt, en dan een clone maken hdd > ssd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
ppeterr schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:58:
Is het niet een idee, om nu met de oude HDD aangresloten gewoon te booten naar windows.

Daar eens te kijken of de ssd naar voren komt, en dan een clone maken hdd > ssd?
Doe maar niet, de SSD plaatsen was/is al een heel avontuur zo te zien.
Als je wil gaan clonen kan je altijd nog een 2.5 USB/SATA adapter halen.
Zoiets is sowieso handig/essentieel voor elke beetje Tweaker natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
ppeterr schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:58:

Denk dat er maar 1 plek is voor de SSD of de HDD? Dan gaat dit niet werken. OP moet eigenlijk moet rufus zo'n installatie voor Windows 11 in elkaar zetten met de link die hier al gepost is. Dat installeren op de SSD en dan zou het na aanmaken account, klaar moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Dus bovenstaande zegt dat het verder goed is? Idd was mijn plan met rufus Windows 11 er op te zetten, maar zou wel fijn zijn als ik dan zeker weet dat de accu de enige fout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Op is een afkorting ergens voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:08:
Op is een afkorting ergens voor?
OP Original Poster ofwel dat ben jij.

Maak eens een USB stickie en probeer te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ppeterr schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:12:
[...]

OP Original Poster ofwel dat ben jij.

Maak eens een USB stickie en probeer te booten.
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Come on now... ;)
Cardinal schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:37:

l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:07:
Dus bovenstaande zegt dat het verder goed is? Idd was mijn plan met rufus Windows 11 er op te zetten, maar zou wel fijn zijn als ik dan zeker weet dat de accu de enige fout is
Dat weet je toch als je Windows erop gezet hebt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Ik heb nu geen laptop waar ik rufus op kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik raad je aan je huidige installatie te behouden.

Maar:

https://www.gratissoftwar...et-rufus-tpm2-secure-boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:20:
Rufus heeft een portable versie, die hoef je niet te installeren. Als jij bedoelt dat je geen werkend systeem hebt dan moet je dat eerst regelen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 06-06-2025 15:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Oude HDD aansluiten, dan USB stickje maken.
SSD aansluiten, en dan booten vanaf USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Aangezien het nogal een criem was om de sdd er in te zetten lijkt het me onhandig de hdd weer terug te zetten, is er ook een andere oplossing?

Ik probeer met deze tread hier een werkend systeem te maken, kan het ook met een kabeltje en een android telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
En je andere laptop, staat daar misschien een werkend systeem op?
Anders even bij een kennis/familie/buurman.?

[ Voor 21% gewijzigd door The_Doman op 06-06-2025 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:33:
Aangezien het nogal een criem was om de sdd er in te zetten lijkt het me onhandig de hdd weer terug te zetten, is er ook een andere oplossing?

Ik probeer met deze tread hier een werkend systeem te maken, kan het ook met een kabeltje en een android telefoon?
Ja die zijn er wel, maar je moet een specifieke settings doen en ik denk dat je met de apps die je voor android hebt die niet kan instellen. Dus nee, daar ga je heel pinkster weekend mee bezig zijn. En dan werkt het niet.

Beter regel je een kennis met een laptop, die even op de koffie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Helaas lijkt die het begeven te hebben, ga ik kijken of ik dat kan fixen, maar maak ik een andere thread voor, anders lopen dingen door elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:20:
[...]

het is vooral: ik moet nu om de zoveel tijd een nieuwe laptop kopen, omdat windows.... vista/xp/ whatever niet meer ondersteund wordt, terwijl wat ik had verder goed genoeg was, vandaar, maar misschien handig deze thread nu verder te richten op mijn vraag over de vostro laptop? anders lopen er dingen door elkaar
In mijn beleving ging dit topic over "windows 11 on unsupported device" en ontspoort het topic doordat er ineens het inbouwen van een ssd in het spel komt welke niks te maken heeft met Windows 11. Wellicht dat een moderator alles wat met de SSD te maken heeft kan afsplitsen.

Dan kan dit bericht meteen mee verhuizen:

Ik zie in dit bericht dat het prima werkt zoals verwacht: l.vaneijck in "windows 11 on unsupported device"

Wat hier mis gaat is dat blijkbaar niemand heeft uitgelegd dat je een besturingssysteem nodig hebt om een laptop op te starten. Die melding dat er geen boot is gevonden is exact wat er moet geheuren wanneer je een lege SSD aansluit.

Dit los je op twee manieren op
A ) je cloned de ssd vóórdat je hem in je laptop inbouwt (of je doet het achteraf met een externe docking en macrium reflect rescue of iets vergelijkbaars)
B ) je installeert een verse windows / linux via een USB stick op je nieuwe opslag medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
sdk1985 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:09:
In mijn beleving ging dit topic over "windows 11 on unsupported device" en ontspoort het topic doordat er ineens het inbouwen van een ssd in het spel komt welke niks te maken heeft met Windows 11.

Wat hier mis gaat is dat blijkbaar niemand heeft uitgelegd dat je een besturingssysteem nodig hebt om een laptop op te starten. Die melding dat er geen boot is gevonden is exact wat er moet geheuren wanneer je een lege SSD aansluit.
Topicstarter had ook al eens eerder zo'n topic:
back up windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Room42 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:21:
[...]

Rufus heeft een portable versie, die hoef je niet te installeren. Als jij bedoelt dat je geen werkend systeem hebt dan moet je dat eerst regelen. ;)
ik zit hier op een openbare pc, als het kan met een rufus versie die ik niet hoef te instaleren, dan moet het lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ik heb dit gelezen: https://www.gratissoftwar...et-rufus-tpm2-secure-boot

maar dan kom ik bij : https://www.gratissoftwar...-tools-usb-opstartbaar-os

en dan download rufus: https://rufus.ie/downloads/

en dan heb ik een hele lijst mogelijke downloads, welke moet ik hebben? als jullie denken dat dit gaat werken met een openbare pc

[ Voor 10% gewijzigd door l.vaneijck op 06-06-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:16:
[...]

ik zit hier op een openbare pc, als het kan met een rufus versie die ik niet hoef te instaleren, dan moet het lukken toch?
Zeer grote kans, dat de usb poortjes uitgezet zijn bij een openbare pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
nee, die doen het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Top! succes dan. De eerste link met al die plaatjes, en rode pijltjes moet je toch wel kunnen uitvoeren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
daar is stap 1: download het gratis programmatje rufus, zonder te instaleren, en als ik daarop klik kom ik bij een hele lijst rufus versies: https://rufus.ie/downloads/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:32:
daar is stap 1: download het gratis programmatje rufus, zonder te instaleren, en als ik daarop klik kom ik bij een hele lijst rufus versies: https://rufus.ie/downloads/
3e van boven. Maar een beetje meer inzet mag wel.

Kom op, ga maar eens aan de gang. En loop je echt vast, dan laat je dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
3e van boven, prima, het gaat hier zo dicht, dus ik doe het dit weekend, weet ik wat mij te doen staat, met zo'n lijst aan programma's ga ik niet elke versie uitproberen totdat eentje lukt, maar wel heel fijn dat jullie helpen.dankjewel daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:37:
3e van boven, prima, het gaat hier zo dicht, dus ik doe het dit weekend, weet ik wat mij te doen staat, met zo'n lijst aan programma's ga ik niet elke versie uitproberen totdat eentje lukt, maar wel heel fijn dat jullie helpen.dankjewel daarvoor!
Ja, dat is de nieuwste portable versie

rufus-4.7p.exe 2025-04-09 11:22 1.5M Rufus 4.7 (Portable Version)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
vergist in de openingstijden hier, dus idd aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh8X148kQimGY5jlOQabQSp9rXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ioPZaK0xEro5P3AbvOp5ks26.png?f=fotoalbum_large

niet gelukt, ik moet hier open file kiezen lijkt me, en dat wordt geblokkeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:10
l.vaneijck schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:37: met zo'n lijst aan programma's ga ik niet elke versie uitproberen totdat eentje lukt
Om je wat te laten bijleren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XDpFm6IsAq3YU9AJA6heQk60gM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4qInKqVt8w7LAWLOiCteXZZA.jpg?f=user_large
links zijn de versienummers:

1 is nog een beta (proefversie, nog niet volledig gecontroleerd - een 4.8 - versie)
2 is de 7-versie (4.7) - de laatste goed-bevonden versie
3 is de 7 p: achteraan zie je dat de 'p' voor Portable (standalone) staat
4 is de versie (zie achteraan) voor de 32-bit versie (huidige computers zijn normaal al de 64-versie)
5 is de 'ARM'-versie (onthoud: ook oudere versies)
6 is al een vroegere versie: de 4.6

1 valt weg tenzij je die versie wil gaan uitproberen - maar er zullen wellicht nog fouten/bugs in zitten,
6 valt ook weg - tenzij je een oudere versie wil gaan gebruiken - dat zal wel niet
4 en 5 vallen ook weg omdat ik vermoed dat je niet echt een oud systeem hebt

dus is er de keuze tussen 2 en 3 : wil je een exeversie (2) of wil je een portable versie (3)
aan jou de keuze tussen de twee

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Doman
Als aanvulling dan ook meteen maar volledige instructies hoe met Rufus de Windows (10/11) ISO te downloaden en op een USB stick te zetten.
De ISO's worden hierbij via de officiële Microsoft site gedownload!

Zorg dat er een USB (8+GB) stick aanwezig is die gewist kan worden.

Start Rufus en zorg dat de automatische update optie is geactiveerd.
Alleen dan werkt de Rufus download ISO optie!
Na downloaden kan je de ISO ook weer hergebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roPzQXhG_Wdipr2hlpzmLbaLWxM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wJH4xyeTSz4Es5WPzuv5rUJf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK4RdDDeeGv_gy03Cf7DOhWd0Fc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LYa7COGtdDYiX9vdfiJmwn8h.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXtANHOyxirvfW9HbWcBa2-K-jk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nVyLzi67j8UKEU5KQ175vVsV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8sUHRWCyi1hmWaCcNGgevMp7DI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uNw9W7DHz373hwYZPe0UogkU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4v74Bwi0UUPXYL0sONWYnrsuA8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PH8PWmvliKXlL3cnnTaP636L.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbEaU2UTls-YshTDMFVdVL5vRB4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q4P9VTuQL1SUjDNNld0Zr289.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nxibcd0HEY49H_1I5kOvF04iKk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UJP4nGl3V9RP0Ati38bc9Tbw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXU9rp3qzHIVFb4Xj_NspBDVerA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nH4TsWCXBXmzzAnp7xr8Kis5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khrJo8DZ03nedE_y5iUAEiGNFRA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Zq19xUs3iFnikqHNvh6sXDWa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jbD-NvK_igEfEwLHZjYjgOVUbk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4LBUtdn0x8VOhzOuLJ4JQeM8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zW86t0_t4ePZqHJPRKmdaXl-vQc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XAdy5yhVt8KrjSPWtno3AIkr.png?f=user_large

Opgelet!
Standaard maakt Rufus een USB stick die alléén gebruikt/opgestart kan worden met moderne UEFI systemen.

Wil je de Windows installatie ook op een ouder MBR/Legacy systeem of UEFI in MBR/CMS mode kunnen gebruiken dan moet je de "Dual BIOS+UEFI" mode" activeren!

Rufus: Why doesn't Rufus create a Windows installation USB that can be booted in dual BIOS/UEFI mode?
This is done to avoid confusion, as it can be difficult for non-expert users to know whether they actually booted in UEFI or BIOS mode when a USB Flash Drive can be booted in both modes, and installation is meant to be a one-off operation, targeting a very specific machine and boot mode. You probably don't want to go through a full Windows installation, only to realize that it was installed in BIOS mode when all you really wanted was UEFI mode.

By ensuring that only one or the other can be used for Windows installation, there is no room for error with regards to which mode was used.
Power keys/Cheat modes:
Alt-E - Enable dual BIOS+UEFI mode for Windows installation media.
Rufus Dual BIOS+UEFI mode geactiveerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJrEmBpyq8AkiATeKZSsJKexD9s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HbhLwBuXVCHyhuxKtnUKUqpY.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Pierre

Van nature lui!

Nou duidelijker dan dit kan het niet worden voor de TS.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
nou dank jullie wel, maar hier heb ik dus een systeem waar windows op staat voor nodig, en ik heb nu 1 laptop waar windows op stond waar een lege ssd in zit, en deze linux laptop, wel heb ik in een eerder issue een back up gemaakt van windows, daar is dit de log van, dus die moet ik er op kunnen zetten toch:
hier de log, zouden jullie er naar willen kijken of het goed is? zou super fijn zijn
Image-identificator - E5DDF2D6C70B179D

--------------------------------------------------------------------------------
Samenvatting image

--------------------------------------------------------------------------------
Back-updefinitiebestand: C:\Users\iemand\Documents\Reflect\Mijn Back-up(1).xml
Automatisch verifiëren: N
Bestandssysteem verifiëren: J
Maximale bestandsgrootte: Automatisch
Compressie: Medium
Wachtwoord: N
Intelligent kopiëren: J
Energiebesparing: N
E-mail bij succes: N
E-mail bij waarschuwing: N
E-mail bij fout: N
Totaal geselecteerd: 157,06 GB
Datum en tijdstip: 27-12-2024 21:23:59

Bestemming
Back-uptype: Volledig
Bestandsnaam: I:\E5DDF2D6C70B179D-00-00.mrimg

Bewerking 1 van 6
Harde schijf: 1
Stationsletter: is niet beschikbaar
Volume: \??\Volume{6871f128-2e8a-41d8-85d9-91d14edb1a58}
Bestandssysteem: FAT32 (LBA)
Label: ESP
Grootte: 496,0 MB
Vrij: 456,1 MB
Gebruikt: 39,9 MB

Bewerking 2 van 6
Bestandssysteem: Ongeformatteerd
Label:
Grootte: 128,0 MB
Vrij: 0 B
Gebruikt: 128,0 MB

Bewerking 3 van 6
Stationsletter: C
Volume: \??\Volume{816c2878-9795-450b-ac2d-774bdf363643}
Bestandssysteem: NTFS
Label: OS
Grootte: 450,34 GB
Vrij: 306,41 GB
Gebruikt: 143,93 GB

Bewerking 4 van 6
Volume: \??\Volume{34a398cc-0013-436d-9c0f-40ac0565bf4d}
Label:
Grootte: 795,0 MB
Vrij: 169,1 MB
Gebruikt: 625,9 MB

Bewerking 5 van 6
Volume: \??\Volume{73406526-def3-49d6-b446-e3642b246642}
Label: Image
Grootte: 12,96 GB
Vrij: 642,3 MB
Gebruikt: 12,33 GB

Bewerking 6 van 6
Volume: \??\Volume{6415b774-52bc-440d-8631-35c32081bb36}
Label: DELLSUPPORT
Grootte: 1,06 GB
Vrij: 1,04 GB
Gebruikt: 20,5 MB

Image aanmaken is gestart op: vrijdag 27 december 2024 21:23
Initialiseren
Schrijfsnelheid van de schijf aan het testen
Schrijfmethode: Cache van het bestandssysteem gebruiken
Bestemmingsstation: Vrije ruimte 698,00 GB
Drempel voor vrije ruimte: Oudste back-upsets verwijderen als de vrije ruimte minder is dan 5,00 GB

Volumesnapshot wordt aangemaakt - Even wachten...
Volumesnapshots zijn aangemaakt

Voortgang van verifiëren:
\??\Volume{6871f128-2e8a-41d8-85d9-91d14edb1a58}
C:\ \??\Volume{816c2878-9795-450b-ac2d-774bdf363643}
\??\Volume{34a398cc-0013-436d-9c0f-40ac0565bf4d}
\??\Volume{73406526-def3-49d6-b446-e3642b246642}
\??\Volume{6415b774-52bc-440d-8631-35c32081bb36}

Partitie die opgeslagen moet worden: ESP
Bitmap van het bestandssysteem lezen
Partitie opslaan

Partitie die opgeslagen moet worden: <GEEN NAAM>
Partitie opslaan

Partitie die opgeslagen moet worden: OS (C:)
Partitie opslaan

Partitie die opgeslagen moet worden: <GEEN NAAM>
Partitie opslaan

Partitie die opgeslagen moet worden: Image
Partitie opslaan

Partitie die opgeslagen moet worden: DELLSUPPORT
Partitie opslaan

Index opslaan
Nieuw bestand: 202,90 GB E5DDF2D6C70B179D-00-00.mrimg

Bewaarregels
Bewaarregels worden toegepast op alle overeenkomende back-upsets in de bestemmingsmap

Volledig: 12 volledige back-up(s) bewaren
Gekoppelde incrementele en differentiële back-ups worden ook verwijderd

Back-up sets: 1 set(s) gevonden
Er valt niets te verwijderen

Differentieel: 4 differentiële back-up(s) bewaren
Gekoppelde incrementele back-ups worden ook verwijderd

Differentiële back-ups: 0 gevonden
Er valt niets te verwijderen

I/O prestaties: lezen 458,7 Mb/s - schrijven 311,7 Mb/s

Image aanmaken is succesvol voltooid in 01:55:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
maar hoe werkt dat, die laptop opstarten, en dan booten vanaf drive, of haal ik dan dingen door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[Afbeelding]

[...]
zou natuurlijk kunnen dat net als bij RAM memory je er 2 kunt plaatsen, dat het daarom niet werkt?
Over die RAM gesproken:

DIT ziet er ook echt niet goed uit hoor!
Die plastic connectorclip lijkt doormidden gebroken te zijn, en bovendien zit de RAM module helemaal niet correct vastgeklikt achter de (metalen) veerclip.
Ik vermoed dat de andere kant voldoende vastzit om de module wat op zn plek te houden, maar ideaal is het niet..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiRaSgTmfL9BEDBCI-XCa8A8MoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8U5DQkn0vGiuoUuPU0sdVDCe.png?f=fotoalbum_large

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l.vaneijck
Gelukt, dus toch linux gekozen, maar dit is mijn vostro laptop. Volgens degene die mij hielp zou het kunnen dat Windows systemen die als unsuported device werken onklaar maakt, daarom toch Linux
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7U6-xUzyn2gwh81VNSjKYhrLbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vu3Ljmy3vMDyRiPljqcadQcB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door l.vaneijck op 18-06-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
l.vaneijck schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:44:
Gelukt, dus toch linux gekozen, maar dit is mijn vostro laptop. Volgens degene die mij hielp zou het kunnen dat Windows systemen die als unsuported device werken onklaar maakt, daarom toch Linux
[Afbeelding]
Hoe is je Engels? Ik zou altijd aanraden Engels te draaien, omdat als je foutmeldingen krijgt, zoekt dat veel makkelijker in het Engels dan het Nederlands. Ik neem aan dat je ook wel eens zelf zoekt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ok, ga ik veranderen, ja ik google zelf soms ook, zou ik volgens mij ook wel meer moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QevzuSFw7YZ5D6ViRhKCF-W6TF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ATnn8lAP1RR9pwaBlfEmPLR7.png?f=fotoalbum_large

ik kan hier doorklikken naar taalpakketen, maar dan kom ik er toch niet,

bij taalpakketen staat: some packages are missing, toch maar gedownload, is dat ok?

[ Voor 56% gewijzigd door l.vaneijck op 18-06-2025 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

l.vaneijck schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:14:
bij taalpakketen staat: some packages are missing, toch maar gedownload, is dat ok?
Let op dat Tweakers niet je persoonlijke helpdesk is, waar je al je vragen maar kunt dumpen...

Wat houdt je tegen om eens een installatiehandleiding op te zoeken en door te nemen, of om iets als chatgpt te gebruiken om zélf antwoord op deze vraag (en andere vragen) te vinden?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Question Mark schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:54:
[...]

[mbr]Let op dat Tweakers niet je persoonlijke helpdesk is, waar je al je vragen maar kunt dumpen...

Wat houdt je tegen om eens een installatiehandleiding op te zoeken en door te nemen, of om iets als chatgpt te gebruiken om zélf antwoord op deze vraag (en andere vragen) te vinden?[/]
Het spijt me als ik hierin iets verkeerds doe, ik weet niet of ik goed weet wat ik dan wel en niet kan vragen, ik zal kijken wat ik met je feedback kan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

l.vaneijck schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:57:
[...]

Het spijt me als ik hierin iets verkeerds doe, ik weet niet of ik goed weet wat ik dan wel en niet kan vragen, ik zal kijken wat ik met je feedback kan,
No problem, meest belangrijke is dat je ook zelf zaken probeert uit te zoeken. Mocht het niet lukken, wat op zich best begrijpelijk kan zijn, probeer dan in elk geval aan te geven wat je allemaal zelf al hebt geprobeerd. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1