Hoe kan ik updaten naar de laatste versie van Windows 11?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-04 19:07
Mijn vraag

Ik heb een computer die officieel niet door Windows 11 wordt ondersteund. Ik gebruik het inmiddels al 2 jaar en heb er geen issues mee gehad. Momenteel staat er de versie van 22H2 nog op. Omdat ik het via een omweg heb geïnstalleerd krijg ik de grote updates niet blijkbaar. Nu zou ik graag de nieuwe versie willen hebben zonder Windows opnieuw te moeten installeren met alle software die daarbij verloren gaat.

Is er een mogelijkheid dat ik de nieuwe upgrade kan krijgen zonder dat mijn gegevens verloren gaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Windows 11 Pro
- Intel Core i7 4771
- RAM DDR-3 - 16 GB
- Gigabyte B85M-HD3
- GEEN Secure Boot
- GEEN TPM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Op het internet gezocht naar mogelijkheid om Windows 11 te updaten, enige mogelijkheid is om het opnieuw te installeren waarbij helaas alle software die ik heb geïnstalleerd opnieuw moet installeren.

Via de Creationtool geprobeerd maar die geeft de optie om 'deze pc" te upgraden niet.

Via de Windows 11 installatie geprobeerd en die geeft aan dat de pc niet voldoet aan de eisen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58
Zelfde omweg gebruiken, Rufus install USB aanmaken zonder de Windows 11 checks en daarmee upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-04 19:07
pennywiser schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:27:
Zelfde omweg gebruiken, Rufus install USB aanmaken zonder de Windows 11 checks en daarmee upgraden.
Maar is dat dan een schone installatie waarbij ik alle software opnieuw moet installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Eric_1993 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Maar is dat dan een schone installatie waarbij ik alle software opnieuw moet installeren?
Nee nee, je start gewoon de installer exe in het de USB stick en dan kan je upgrade kiezen. Geen zorgen, dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Je kan ook eerst 23h2 enablen via deze tool:

https://www.elevenforum.c...3h2-feature-update.19372/

https://www.reddit.com/r/...i/how_to_upgrade_to_23h2/

Dit hoeft niet via USB stick. Doe je later een keer 24h2 via Rufus

Deze tool werkte ook op mijn niet officiële install.

[ Voor 25% gewijzigd door pennywiser op 02-10-2024 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als het goed is moet dit nog werken voor upgraden naar 24h2.
Ik had zelf nog even geen tijd om te testen.

Door je bestaande Windows installatie upgraden via de server switch optie worden er helemaal geen checks gedaan.
Wel zal die specifieke mogelijkheid in latere Windows versies (25h2) zo te zien geblokkeerd gaan worden:
Ghacks: Microsoft blocks one way of installing Windows 11 on unsupported hardware

Ghacks.net: This single command bypasses Windows 11 hardware checks during installation
Afbeeldingslocatie: https://www.ghacks.net/wp-content/uploads/2023/10/bypass-windows-11-hardware-checks.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
The_Doman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:24:
Als het goed is moet dit nog werken voor upgraden naar 24h2.
Ik had zelf nog even geen tijd om te testen.
Werkt nog prima dus.
Dat is de makkelijkste manier om van alles te upgraden naar 22h4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Laatst online: 18:24
Wat doe ik fout?
(reeds de vierde maal dat ik met Rufus de volgende versie binnenhaal en nu lukt het niet)
Hij doorloopt het hele proces, gaat van alles binnenhalen en loopt tot 100%
Dan zijn de knoppen Starten en Annuleren terug actief.

Klik ik op Starten, dan begint hij van voorafaan
ga ik in Verkenner naar de setup van de stick, dan begint hij er vrolijk aan (eerst het scherm met al die keuzes - ze blijven allemaal aangevinkt), gaat de eerste update van Windows binnenhalen en....
vertelt dan doodleuk dat ik TPM 2.0 moet hebben.
'k Kan alleen maar afsluiten... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al geprobeerd om de ISO te downloaden bij MS weg, die vervolgens te mounten (openen) en vervolgens setup.exe uit te voeren? Gezien je al Windows 11 hebt draaien, lijkt het me niet dat ze vervolgens wederom gaan checken of je wel aan alle requirements voldoet.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 03-10-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
als ik me goed herinner (van een vorige keer), werkt het met MCT niet, krijg je dezelfde foutmelding
Ik hou dus je optie even in 'reserve'- dank je voor het meedenken!

(o ja: eigenaardig: als ik de setup in gang zet en naar de stick (P) ga, wordt er ook een Q-station gecreëerd met dezelfde volumenaam als die P en... er komt een Uefi-map op te staan.. raar..)

edit:
nu nog erger, als ik Rufus wil downloaden dan krijg ik eerst de keuzeschermen: windows 11? Nederlands? ...en nu ineens valt dit in zijn derde keuzescherm stil op volgende foutmelding:
"Fout: We kunnen uw verzoek op dit moment niet voltooien. Deze service is verboden voor sommige gebruikers, entiteiten en locaties. Daarom zijn technologieën voor anoniem gebruik of voor het verbergen van locaties doorgaans niet toegestaan. Als u denkt dat deze fout onterecht wordt weergegeven, kunt u het verzoek opnieuw uitvoeren. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u contact opnemen via de pagina Microsoft Ondersteuning - Contact opnemen voor hulp. Vermeld hierbij berichtcode 71 5-1 231 30 en 2e9d2e6a-fbbf-4297-80de-779f1e...14. "

@The_Doman: 'k zit aan jouw optie te denken, maar als dat maar één keer gaat lukken... (nu, dan ben ik natuurlijk wel een jaar langer gesteld...?)

Is Windows er een stokje voor aan het steken ? ? ?

[ Voor 58% gewijzigd door passer op 03-10-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@passer Ik zou haast gaan denken dat jouw USB stick dan niet helemaal lekker meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
'k ga straks of zo eens een andere proberen dan, je weet maar nooit - dank voor het meedenken

edit: nieuwe stick geprobeerd - Rufus wordt aangemaakt - 'Gereed' !

In Windows de setup in gang gezet: Install Windos 11 > Get updates, drivers and optional features > Getting updates (checking for updates) > we're getting a few things ready > PC doesn't currently meet Windows 11 system requierements - enige optie: Close

Nochtans waren alle opties in Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFOpUmvJiqcwgtaplHKOBVXh4wM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fTLPV0OCuOOH0jZrh8Z9a7iI.jpg?f=user_large aangevinkt...

[ Voor 254% gewijzigd door passer op 03-10-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@passer Dan zou ik de ISO proberen te downloaden via https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11.

EDIT: Ik had jouw edit nog niet gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 03-10-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
passer schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:43:
In Windows de setup in gang gezet: Install Windos 11 > Get updates, drivers and optional features > Getting updates (checking for updates) > we're getting a few things ready > PC doesn't currently meet Windows 11 system requierements - enige optie: Close
Als het al werkt op die manier moet je dat in ieder geval offline doen en na installeren Windows pas de updates laten binnen halen.
Maar waarom moeilijk doen, daar is de server switch optie nu juist voor. ;)
passer schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:36:
@The_Doman: 'k zit aan jouw optie te denken, maar als dat maar één keer gaat lukken... (nu, dan ben ik natuurlijk wel een jaar langer gesteld...?)
Alle "workarounds"om Windows 11 te installeren/upgraden op "niet ondersteunde hardware" werken ook alleen met de actuale versie.
Hoe het dan weer gaat met 25Hxx moeten we gewoon afwachten.
Via de server switch optie werkt het gewoon het makkelijkst.
Je kan er echt (bijna) alles zonder gedoe mee upgraden naar windiows 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:46

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@The_Doman Ik ben nu jouw /product server suggestie aan het proberen, maar in het 'Kies wat u wilt behouden' scherm staat 'niets' aangevinkt en dat kan ik niet wijzigen.

Ik ga dus even zoeken naar een andere optie.

(Probeer nu te updaten vanaf een iso die in Win11 gemount is als drive.)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
m-vw schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:12:
@The_Doman Ik ben nu jouw /product server suggestie aan het proberen, maar in het 'Kies wat u wilt behouden' scherm staat 'niets' aangevinkt en dat kan ik niet wijzigen.
Gebruik je wel dezelfde taal versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:46

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

The_Doman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:34:
[...]

Gebruik je wel dezelfde taal versie?
Ja, gewoon Nederlands.

Ben nu aan het kijken wat er gebeurd als ik mijn pc instel op het dev/beta/preview channel.

Wat ben ik dom zeg, mij pc is al gewoon 24H2. 🤣🙃

Waarschijnlijk omdat ik de 'Skip TPM check on Dynamic updates' al aan had staan. Script is hier te vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door m-vw op 03-10-2024 20:53 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:39

Fiber

Beaches are for storming.

Als je nu Windows 10 hebt en je zet Windows Insider aan, (Dev-kanaal) dan krijg je automagisch een update naar Windows 11. Ook op een niet ondersteunde machine. Dat is mij tenminste overkomen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:55

Pazo

Mroaw?

The_Doman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:24:
Door je bestaande Windows installatie upgraden via de server switch optie worden er helemaal geen checks gedaan.
Bedankt voor de tip, werkt echt top. Net tweede 'oude' PC's naar de laatste versie geüpdatet zonder gedoe :)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Net de 'server switch optie' in gang gezet - maar in het volgende scherm is bij mij de bovenste optie greyed out...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqAegwtfO6x0SGBTA4SVFDGldtY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jlcTnTAiGTHswtH5UUDMvaE6.png?f=user_large

Iemand een verklaring/oplossing?
('k moet er wel bij vertellen dat ik gisteren volgens Windows al te dikwijls de iso binnengehaald had en ze hem mij niet meer wilden geven. Dom genoeg had ik hem ondertussen al verwijderd.
'k Haalde hem dan bij https://dw.uptodown.net (eerst op het net gecontroleerd of die wel betrouwbaar was)
zou het daaraan kunnen liggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
passer schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:06:
Iemand een verklaring/oplossing?
('k moet er wel bij vertellen dat ik gisteren volgens Windows al te dikwijls de iso binnengehaald had en ze hem mij niet meer wilden geven. Dom genoeg had ik hem ondertussen al verwijderd.
'k Haalde hem dan bij https://dw.uptodown.net (eerst op het net gecontroleerd of die wel betrouwbaar was)
zou het daaraan kunnen liggen?)
Waarom niet de officiële ISO downloaden van de Microsoft site zelf?
Eventueel kan je de ISO verifiëren met de cheksums die Microsoft zelf ook geeft of via bekende tooltjes.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I05mtBJkNwPJxZWIFYPc-dyQ0AE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8NdtjOb8zBp7B7EYVC8CI8nT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5e2zqk-ZITrhmIR3UJApkg8pJg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GKViXrVowQuAOFObDHyvLhuv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Dank The_doman - 'k had het daarstraks nog eens met Rufus geprobeerd en weer op de weigering gestoten - en gedacht dat Windows mijn IP met die iso-download gekoppeld had en dat ze dus gewoon weigerden van die nog eens naar mij te sturen. (hoe ik het ook probeerde)
Fout dus- want nu ben ik hem aan het binnenhalen.
Dank je !

en: 't werkt nu wel - hij is begonnen _/-\o_

edit2: dit lijkt veel vlugger te gaan dan met Rufus, dit terzijde.
Maar nu: ik kwam terug bij mijn systeem en had een foutmelding "asio.sys "kan niet worden geladen" - maar dat lijkt met Asus te maken te hebben.
Viel dat scherm met een ! gewoon uit en was blijkbaar de upgrade ten einde want winver geeft nu 24H2 aan.

Maar 'k neem nu aan dat 'ik er ben' ?

[ Voor 39% gewijzigd door passer op 04-10-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
pennywiser schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:27:
pennywiser schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:33:
Nee nee, je start gewoon de installer exe in het de USB stick en dan kan je upgrade kiezen. Geen zorgen, dit werkt.
Als je dit dus probeert met de laatste Windows 11 24h2 ISO werkt dat momenteel dus niet meer.
Bij de volgende versie van Rufus zal een upgrade/repair-installatie naar 24h2 wel weer werken:
ElevenForum: 24H2 In-Place upgrade fix for RUFUS v4.5 created USB

De daar aangegeven register aanpassingen werken ook met een officiële (niet via Rufus) 24h2 ISO/USB.
Maar voor upgraden/repair blijft de server switch optie natuurlijk nog steeds de makkelijkste manier. :)

[ Voor 14% gewijzigd door The_Doman op 06-10-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
The_Doman schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

[...]

Als je dit dus probeert met Windows 11 24h2 werkt dat momenteel dus niet meer.
Maar voor 24h2 hebben we toch ook nog helemaal geen update? Dit ging over een 22h2 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
pennywiser schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:32:
Maar voor 24h2 hebben we toch ook nog helemaal geen update? Dit ging over een 22h2 nog.
Het gaat over het updaten/upgraden naar 24h2.

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 06-10-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
The_Doman schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:10:
[...]

Het gaat over het updaten/upgraden naar 24h2.
Oh er moet nog een nieuwe Rufus voor komen. Helaas even wachten dan. Die server switch optie werkte bij mij goed in elk geval nog bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 06-10-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

1. Maak een USB stick met de MS media creation tool hier: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11 Zorg ervoor dat je dezelfde taal kiest als van je huidige Windows 11 installatie.
2. Download dit script en bewaar het: https://github.com/AveYo/...eck_on_Dynamic_Update.cmd
3. Zorg voor de zekerheid dat je een backup hebt van je bestanden.
4. Voer het script uit. Je kunt nu een upgrade doen op incompatible hardware.
5. Start Windows Setup onder Windows om een upgrade te doen. Volg alle stappen van de Windows Setup.
6. Gefeliciteerd. Je hebt Windows 11 24H2. Als alles goed werkt kun je bij schijfopruiming de oude installatie weggooien.

Ik heb hier al 5 PC's mee geüpgraded. Allemaal zonder secure boot en zonder TPM. De oudste PC heeft een haswell processor, dezelfde generatie als de jouwe.
Als je onder het ingebouwde administrator account werkt: Maak dan eerst een ander user account aan. Geef deze administrator rechten, zet de built-in administrator op disabled en vier de upgrade uit van het zojuist aangemaakte gewone account met administratorrechten.

[ Voor 23% gewijzigd door Tyrian op 06-10-2024 22:16 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris237
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-04 16:05
Tyrian schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:12:
1. Maak een USB stick met de MS media creation tool hier: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11 Zorg ervoor dat je dezelfde taal kiest als van je huidige Windows 11 installatie.
2. Download dit script en bewaar het: https://github.com/AveYo/...eck_on_Dynamic_Update.cmd
3. Zorg voor de zekerheid dat je een backup hebt van je bestanden.
4. Voer het script uit. Je kunt nu een upgrade doen op incompatible hardware.
5. Start Windows Setup onder Windows om een upgrade te doen. Volg alle stappen van de Windows Setup.
6. Gefeliciteerd. Je hebt Windows 11 24H2. Als alles goed werkt kun je bij schijfopruiming de oude installatie weggooien.

Ik heb hier al 5 PC's mee geüpgraded. Allemaal zonder secure boot en zonder TPM. De oudste PC heeft een haswell processor, dezelfde generatie als de jouwe.
Als je onder het ingebouwde administrator account werkt: Maak dan eerst een ander user account aan. Geef deze administrator rechten, zet de built-in administrator op disabled en vier de upgrade uit van het zojuist aangemaakte gewone account met administratorrechten.
Wellicht een voordehandliggende vraag, maar als de PC is geupdate naar windows 11, werkt de standaard windows update alsnog en hoeven deze stappen niet meer herhaald te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Floris237 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:35:
Wellicht een voordehandliggende vraag, maar als de PC is geupdate naar windows 11, werkt de standaard windows update alsnog en hoeven deze stappen niet meer herhaald te worden?
Je krijgt gewoon alle updates binnen voor je geïnstalleerde/geupgrade Windows versie, dus 22H2, 23H2, 24H2.
Upgraden naar een hogere versie, bijvoorbeeld 23H2 naar 24H2, gaat (nog?) niet vanzelf als je PC niet aan de eisen van Windows 11 voldoet.
The_Doman schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:02:
Alle "workarounds"om Windows 11 te installeren/upgraden op "niet ondersteunde hardware" werken ook alleen met de actuele versie.
Hoe het dan weer gaat met 25Hxx moeten we gewoon afwachten.
Via de server switch optie werkt het gewoon het makkelijkst.
Je kan er echt (bijna) alles zonder gedoe mee upgraden naar windiows 11.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 11-10-2024 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Floris237 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Ja, ook als je incompatible hardware hebt, krijg je gewoon de maandelijkse Windows updates aangeboden voor de versie die je geïnstalleerd hebt. Dus wel updates maar geen upgrades. Als je later naar bijvoorbeeld 25H2 wilt, zul je dus weer eenzelfde soort hack moeten toepassen. Maar de maandelijkse beveiligingsupdates komen gewoon door.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Laatst online: 16:35
Goedenavond. Ik ben van plan 2 oudere laptops (1 5e gen i7 en 1 7e gen i7) te updaten naar win 11. Ze zijn snel genoeg voor de basistaken waar ze voor dienen. Helaas voldoen ze niet door processor en de tpm-eis. (En de gebruikers zijn niet Linux-gezind)

Mijn vraag:
Is de "server switch"-optie nog steeds the way to go? Of is Rufus in de tussentijd al geupdate?
Ik zie zoveel websites, allemaal met een iets andere aanpak. Maar vaak wel al maanden oud. Het liefst vermijd ik een complete fresh install en behoud ik dus programma's en bestanden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:42

Detmer

Professioneel prutser

sas_andrea schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:42:
Goedenavond. Ik ben van plan 2 oudere laptops (1 5e gen i7 en 1 7e gen i7) te updaten naar win 11. Ze zijn snel genoeg voor de basistaken waar ze voor dienen. Helaas voldoen ze niet door processor en de tpm-eis. (En de gebruikers zijn niet Linux-gezind)

Mijn vraag:
Is de "server switch"-optie nog steeds the way to go? Of is Rufus in de tussentijd al geupdate?
Ik zie zoveel websites, allemaal met een iets andere aanpak. Maar vaak wel al maanden oud. Het liefst vermijd ik een complete fresh install en behoud ik dus programma's en bestanden.

Alvast bedankt voor het meedenken!
De server switch is dan de makkelijkste optie vind ik :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sas_andrea
  • Laatst online: 16:35
Detmer schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:45:
[...]

De server switch is dan de makkelijkste optie vind ik :)
Eerste laptop gedaan. Helaas was de eerste optie met bestanden en programma's behouden grijs. Gelukkig had deze er niet zoveel op staan. Enig idee waarom dat gebeurt?

Hms ik lees net dat het wellicht door de taalinstellingen kan komen. Ik heb idd een NL versie over een ENG versie geplaatst. Oopsie. Na ja, dit was de test laptop zo te zeggen. Werkt verder wel. 😎

[ Voor 22% gewijzigd door sas_andrea op 25-03-2025 16:42 ]

Pagina: 1