Vertrouwen is goed, controle nog beter
Even stapje terug RTFM.Juan schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:30:
[...]
@SaaX
Found it
[Afbeelding]
But where to put/connect it on the battery?
And how use a normal powercord in that case?
Like this
https://www.allekabels.nl...2big2MEAQYASABEgIpZPD_BwE
Die stekker komt op de Alpha ESS zit naast de voeding van grid zover ik kan zien. Die gaat naar een automaat/subverdeler en dan pas naar WCD's.
PV-verdeler kastje met 30mA aardleks kan voldoen. De uitgang is niet gezekerd en als je teveel vermogen trekt, gaat de Alpha ESS uit.
The link doesn't work for me - but it looks good. Hard to say without seeing the actually connector. At least it's the correct brand (Handa).
Dispatch mode 5 + 0W power instellen.kmf schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:20:
ok. een dagje zitten spelen met handmatig (met home assistant) de aLpha te bedienen,
opladen op commando lukt. NOM forceren ook, maar weet iemand welke dispatch mode ik moet gebruiken om de accu te laten stoppen met ontladen EN laden?
--- dispatch mode 2+ 0W power combo dus.
TetraPilotomie: De edele kunst van het in 4-en kloven van een haar
Dergelijk kastje voldoet.Dapdodo schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:44:
[...]
Even stapje terug RTFM.
Die stekker komt op de Alpha ESS zit naast de voeding van grid zover ik kan zien. Die gaat naar een automaat/subverdeler en dan pas naar WCD's.
PV-verdeler kastje met 30mA aardleks kan voldoen. De uitgang is niet gezekerd en als je teveel vermogen trekt, gaat de Alpha ESS uit.
/f/image/CotvXioJt9IcUwkv4nUjJoRo.png?f=fotoalbum_large)
Nibe F2040-8 SMO40. hybride met Atag A244C 7500Wp op Zuiden 2 x Huawei Sun 2000-3KTL-M1
Would be greatkmf schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:40:
[...]
misschien dat jij en @SaaX kunnen samenwerken, hij is de ontwikkelaar van de modbus/homeassistant aansturen van de ALphaESS
Nibe F2040-8 SMO40. hybride met Atag A244C 7500Wp op Zuiden 2 x Huawei Sun 2000-3KTL-M1
Instructies staan in de AlphaESS manual. Plug is bijgeleverd met de omvormer (als het goed is)jsiegmund schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:10:
[...]
Do you know of any instructions on how to properly (and safely) do this? I'd be interested as well to have a 220 outlet for 'just in case' scenarios.
:strip_exif()/f/image/PrhlC5jVwVxahmDiUBqhZt8l.jpg?f=fotoalbum_large)