WOW HOE dan! geweldig!
Heb zo'n gevoel dat ze gaan zeggen dat het kwam door de fouten van McLaren, en niet doordat Max gewoon een top coureur is.Jeroenvde89 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:12:
Even die ***** Britten het zwijgen opgelegd 🤫
Ongelofelijk. Piastri of Norris zal vast wel WDC worden, maar Verstappen laat toch keer op keer zien wie de beste coureur is.
Haha touché
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Badaboem. Erg goed!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ah fijn! Leuke gast.StefanVerkerk schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:15:
Hé, Ben Salami is er weer!
Coulthard flabbergasted…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Gewoon een beetje geluk. Geen talent ofzoHollowGamer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:14:
[...]
Heb zo'n gevoel dat ze gaan zeggen dat het kwam door de fouten van McLaren, en niet doordat Max gewoon een top coureur is.

Ik kijk al 40 jaar F1 en mijn Nederlandse hart gaat toch wel sneller kloppen als ik Verstappen zie rijden hoor.HollowGamer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:13:
[...]
Wij zouden echt meer trots moeten zijn. Zo gek als de Britten hoeft niet, maar Max Verstappen is gewoon echt een Senna 2.0.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik ben nog steeds geen fan van VER als persoon. Maar als hij in de auto van NOR mocht zitten, was hij er 0.5 seconden onder gebleven.
Snap wel dat Merc hem wil. Hij rijdt gewoon een seconde sneller dan wie ook in dezelfde auto.
Snap wel dat Merc hem wil. Hij rijdt gewoon een seconde sneller dan wie ook in dezelfde auto.
Incoming “booo’s” zo?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Wat een ronde zeg. Bizar gewoon.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Het was sarcasme van mijn kant haha 😂scrappy.doo schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:16:
[...]
Gewoon een beetje geluk. Geen talent ofzo
Maar dat werd toen inderdaad gezegd. Ik weet zeker dat Lando spijt van die uitspraak heeft, maar dat sommige hem napraten..
Stiekem baal ik er wel van dat HAM niet in de top 3 zit. De bingokaart kan weer de la in. Jammer.
Er zijn helaas wel genoeg die hem morgen (weer) vanaf kunnen tikken.Holk schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:12:
In het hol van de leeuw. Heerlijk
Hopelijk gebeurt het niet, maar even morgen afwachten weer. Kan Max nog enigszins inlopen op het kampioenschap? Zo diep volg ik het niet, dus geen idee wat er gebeurt als McLarens gewoon 2-4 blijven elke keer.
Kimi tikt weer Verstappen eraf, clausule triggert, Toto hangt met Vermeulen aan de telefoon. Mercedes 2026 confirmedHollowGamer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:19:
[...]
Er zijn helaas wel genoeg die hem morgen (weer) vanaf kunnen tikken.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Als Verstappen alles wint en de McLarens 2-4, gaat het hard hoor, dat gaat met 7-10 punten per keer, dan gaat het wel rap, in 6 races zou hij dan weer op 1 staan. Maar dan moet hij wel alles winnen, maar met hoe het seizoen gaat, gaat dat er niet in zitten.HollowGamer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:19:
[...]
Er zijn helaas wel genoeg die hem morgen (weer) vanaf kunnen tikken.
Hopelijk gebeurt het niet, maar even morgen afwachten weer. Kan Max nog enigszins inlopen op het kampioenschap? Zo diep volg ik het niet, dus geen idee wat er gebeurt als McLarens gewoon 2-4 blijven elke keer.
MAX staat er wel ontspannen bij... mooie quali weer..
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Klasbak....
Maar nu niet over t kampioenschap beginnen, zinloos.
Maar hij laat weer eens zien wie de beste is.
Iedereen maakte een foutje in die laatste run, Max niet, deed t nog rustig aan in die laatste sector.
Maar nu niet over t kampioenschap beginnen, zinloos.
Maar hij laat weer eens zien wie de beste is.
Iedereen maakte een foutje in die laatste run, Max niet, deed t nog rustig aan in die laatste sector.
Laten we niet te hard van stapel lopen. Dit is een high speed circuit. En lage temperatuur... Dat zal de rest van het seizoen niet zo zijn.
Leclerc was nogal blij met zichzelf. LOL.
Telt u even mee hoevaak het woord 'fuck' voorbij komt?
Video: https://dubz.co/c/bc88d7
heel rustig en volwassen interview weer, bescheiden hoor. man man man wat een prestatie!
What's in the case?
Aan zelfkennis ontbreekt het hem in ieder geval nietStefanVerkerk schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:23:
Leclerc was nogal blij met zichzelf. LOL.
Bijzonder knappe prestatie van Verstappen en Red Bull maar ik ben wel benieuwd of de kleine vleugel hem morgen ook gaat helpen. Beide MacLaren’s zullen zeker niet afgeschreven zijn dus ik ben benieuwd wat voor moois we morgen gaan zien.
#snelsteautoscrappy.doo schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:16:
[...]
Gewoon een beetje geluk. Geen talent ofzo
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik ben geen fan van Max echter dit is heel erg knap.
Ook knap van Red Bull hoe ze de setup hebben weten aan te passen.
Ook knap van Red Bull hoe ze de setup hebben weten aan te passen.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Kimi heeft Max een tow gegeven en nu stelt Max voor om binnenkort pasta te eten lol
Max about Kimi: "He helped me a little on my lap, he gave me a bit of a tow. We'll have to get pasta together soon!"
— Verstappen News (@verstappenews) 5 juli 2025
😭😭😭😭pic.twitter.com/B8Qgu5YCGE
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
haha, die had ik gezien inderdaadDaniëlWW2 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:25:
![]()
Formuladank had ook weer een mooie.
https://www.reddit.com/r/...ts/1ls7mn8/accurate_rb21/
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het Mercedes charme-offensief begint nu wel heel erg opvallend te worden.d-vine schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:20:
Kimi heeft Max een toe gegeven en nu stelt Max voor om binnenkort pasta te eten lol
[X]
De startopstelling inclusief de straffen voor Antonelli (-3) en Bearman (-10)

[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 05-07-2025 18:37 ]
d-vine schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:20:
Kimi heeft Max een toe gegeven en nu stelt Max voor om binnenkort pasta te eten lol
[X]

Noop, anders krijgt hij een vette boete voor "touching another car"
24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler
Dat dacht ik ook, en hij heeft een andere helm.Kenny73 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:36:
Noop, anders krijgt hij een vette boete voor "touching another car"
Kimi moet toch handtekening van Max op contract krijgen. Alles helpt.ZeromaNoiS schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 18:31:
[...]
Het Mercedes charme-offensief begint nu wel heel erg opvallend te worden.
Verstappen zei dat de low downforce achtervleugel wel een dingetje was in de high speed corners, dat was ook wel te zien in Maggotts & Becketts, de snap oversteer.MikeyMan schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:23:
Laten we niet te hard van stapel lopen. Dit is een high speed circuit. En lage temperatuur... Dat zal de rest van het seizoen niet zo zijn.
Maar het kan wel goed uitpakken in bandenmanagement in de race.
De auto in FP1 en 2 was niet om aan te zien, constant onderstuur met welke snelheid dan ook. Bij deze setup weet je in ieder geval dat de auto geen/weinig onderstuur heeft maar nog wel (snap) oversteer kan geven.
Liever een instabiele setup waar je als coureur op kan vertrouwen
De RB21 blijft een draak van een auto om af te stellen, hopelijk geeft deze setup ze iets meer inzicht in aankomende races...
Zie X voor plaatjesVER nog steeds volgas in al snelle werk maar kijk vooral hoe klein verschil is op entries en low en med speed bochten, daar is waar ie eigenlijk echt uitblinkt. Met duidelijk minder downforce (en dus grip en stabiliteit) vrijwel dezelfde snelheden vraagt uitzonderlijk autogevoel.
https://x.com/hopintung/s...qX25O_dgCfQXXrz0DsMQ&s=19
[ Voor 12% gewijzigd door Exocet op 05-07-2025 19:52 ]
Mijn vermoeden een foto uit 2024?
Mijn lens laat dit ook zien. Is van die GP dat die 10e? startte met Perez op pole. Nadat de eerste 4 races nog Verstappen en Perez om en om de winst pakten en FL punt dus het verschil maakte in WDC. Waarbij Perez na de Q dus "even" dacht de leiding in het WDC te kunnen nemen.
Tijdens de race zat Verstappen al in de kont van Perez toen Perez zijn pitstop maakte (vanaf mediums? Terwijl Verstappen de contra strategie reed en op hard startte). Werd dus een easy win. Met na de finish dus "dit moment". "Even laten zien wie de nummer 1 is".
En Lollipopman is er ook snel bij
Wow, hele verrassende kwali... Qua timing in het kampioenschap kon het niet beter. Wordt erg spannend morgen of hij de McLaren's achter zich houden kan. Drupje regen nog misschien? Go Max

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wel opvallend weer. Vorig jaar ook zo’n moment gehad dat het wel erg opviel dat ze met meer downforce op de achtervleugel gingen rijden en de wagen eigenlijk steeds slechter werd. Terwijl in 22 en 23 ze eigenlijk juist steeds met de minste downforce achterop reden. Toen zeiden we met z’n allen dat het kon omdat ze zo’n goede vloer hadden. MB had in juist in die tijd altijd een enorme boekenplank achterop en reed als een hok. En nu heeft max weer minder vleugel, controleert de boel op talent en rijdt iedereen zoek. En nog veel belangrijker, hij krijgt de auto in die window.
Wat mij betreft is het bewijs dat hij echt sneller is juist de foutjes in de laatste sector van de anderen. Iedereen moet over de grens en kan dus gewoon niet harder. Max dus wel…
Wat mij betreft is het bewijs dat hij echt sneller is juist de foutjes in de laatste sector van de anderen. Iedereen moet over de grens en kan dus gewoon niet harder. Max dus wel…
Ik denk dat de mensen die wat meer info dan jou hebben het daar niet direct mee eens zijn. Als het zo simpel was....Sowieso gaat hij morgen in de GP weer gewoon die plekjes afstaan, dus zoveel heeft die pole ook weer niet te betekenen.Lynx schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:59:
Wel opvallend weer. Vorig jaar ook zo’n moment gehad dat het wel erg opviel dat ze met meer downforce op de achtervleugel gingen rijden en de wagen eigenlijk steeds slechter werd. Terwijl in 22 en 23 ze eigenlijk juist steeds met de minste downforce achterop reden. Toen zeiden we met z’n allen dat het kon omdat ze zo’n goede vloer hadden. MB had in juist in die tijd altijd een enorme boekenplank achterop en reed als een hok. En nu heeft max weer minder vleugel, controleert de boel op talent en rijdt iedereen zoek. En nog veel belangrijker, hij krijgt de auto in die window.
Drupje regen is niet heel gunstig met de low downforce vleugelAlfa Novanta schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:31:
Wow, hele verrassende kwali... Qua timing in het kampioenschap kon het niet beter. Wordt erg spannend morgen of hij de McLaren's achter zich houden kan. Drupje regen nog misschien? Go Max
Vettel die de IG post van Horner deelt over dat Verstappen en Vettel gelijk staan in het aantal behaalde pole positions voor Red Bull 

Nou dat is weer noemenswaardig nieuws...Chocoball schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:33:
Vettel die de IG post van Horner deelt over dat Verstappen en Vettel gelijk staan in het aantal behaalde pole positions voor Red Bull
[Afbeelding]
Net de kwalificatie gekeken, wat leuk dat Verstappen hier pole position pakt 😄
Maar wat nog meer opviel, hoe aardig ze bij SKY opeens zijn over Verstappen. 'De snelste op de grid', 'de beste coureurs:, en enthousiast over zijn snelste ronde. Het moet niet gekker worden.
Misschien zijn ze helemaal gelukkig opgestaan vrijdag met hun race in GB en gaat niets dat verpesten, zelfs vandaag niet 😄
Maar wat nog meer opviel, hoe aardig ze bij SKY opeens zijn over Verstappen. 'De snelste op de grid', 'de beste coureurs:, en enthousiast over zijn snelste ronde. Het moet niet gekker worden.
Misschien zijn ze helemaal gelukkig opgestaan vrijdag met hun race in GB en gaat niets dat verpesten, zelfs vandaag niet 😄
Bij regen is de snelheid zoveel lager dat downforce er minder toe doet. Het gaat er dan vooral om wie de auto op de baan kan houden en nog steeds redelijke rondetijden kan rijden. Niets werk bij regen zoals het moet; de grip, de downforce, de remmen.TinusXIII schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:25:
[...]
Drupje regen is niet heel gunstig met de low downforce vleugel
Maar een paar spatjes zal het verschil niet maken, zeker niet omdat F3 en F2 daarvoor hun races rijden en de baan warm wordt. Moet het wel echt gaan regenen om de baan nat te krijgen en houden.
Hij is weer leuk.Pendaco schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:21:
En Lollipopman is er ook snel bij![]()
[YouTube: Where did that come from!]
Mis alleen het tuut tuut geluidje van Roadrunner. Miep miep!!!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Het wordt zeker geen drive in the park, maar helemaal kansloos is hij zeker niet. Longruns zagen er goed uit, en dit is een snelle baan, dus met de setup die hij heeft kan hij echt wel meekomen. Als het niet te warm is houdt de Red Bull de banden ook beter heel, en is dat voordeel van Mclaren een stuk minder.Snowdog schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:22:
[...]
Ik denk dat de mensen die wat meer info dan jou hebben het daar niet direct mee eens zijn. Als het zo simpel was....Sowieso gaat hij morgen in de GP weer gewoon die plekjes afstaan, dus zoveel heeft die pole ook weer niet te betekenen.
Wat je zegt is pertinent onjuist, bij regen wil je elk extra beetje downforce hebben juist. Dus zoveel mogelijk vleugel, juist omdat de snelheden lager zijn.Charles Hill schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:42:
[...]
Bij regen is de snelheid zoveel lager dat downforce er minder toe doet. Het gaat er dan vooral om wie de auto op de baan kan houden en nog steeds redelijke rondetijden kan rijden. Niets werk bij regen zoals het moet; de grip, de downforce, de remmen.
Wat een ronde! Hier nogmaals beeldmateriaal
[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 05-07-2025 22:09 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
mooi om te zien, ook weinig last van verkeer in de rondeG_Dragon schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:09:
[Streamable: unnamed]
Nee onjuist, bij regen wil je juist zoveel mogelijk downforce op de auto. Kijk maar eens naar een echt regenweekend, je zal zien dat ze dan met grotere vleugels rijden dan normaal.Charles Hill schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:42:
[...]
Bij regen is de snelheid zoveel lager dat downforce er minder toe doet. Het gaat er dan vooral om wie de auto op de baan kan houden en nog steeds redelijke rondetijden kan rijden. Niets werk bij regen zoals het moet; de grip, de downforce, de remmen.
Maar een paar spatjes zal het verschil niet maken, zeker niet omdat F3 en F2 daarvoor hun races rijden en de baan warm wordt. Moet het wel echt gaan regenen om de baan nat te krijgen en houden.
Je wil dat je auto zoveel mogelijk op de baan gedrukt wordt om glijden en aquaplaning tegen te gaan.
Krijg weer tranen in mn ogen. Zelfs nog een paar foutjes in S1. Einde van de ronde waren de banden echt op.G_Dragon schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:09:
[Streamable: unnamed]
Bizar.
Juist! Regen setup is, elk beetje downforce wat je kan pakken. Zachtere vering voor beter contact met wegdek. Zware regen wil je de auto liefst ook wat hoger zetten. Rembalans zet je wat meer naar achter. En dif zet je meestal wat meer open.TinusXIII schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:26:
[...]
Nee onjuist, bij regen wil je juist zoveel mogelijk downforce op de auto. Kijk maar eens naar een echt regenweekend, je zal zien dat ze dan met grotere vleugels rijden dan normaal.
Je wil dat je auto zoveel mogelijk op de baan gedrukt wordt om glijden en aquaplaning tegen te gaan.
En in de F1 hebben ze volgens mij ook een aparte engine mode voor regen. Vermoedelijk een wat meer relaxte throttle curve en dat soort zaken. (Maar dat is een aanname van me)
[ Voor 12% gewijzigd door ZeromaNoiS op 05-07-2025 22:44 ]
maar parc fermé dus iedereen staat nu op deze setup ongeacht het weerZeromaNoiS schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:41:
Juist! Regen setup is, elk beetje downforce wat je kan pakken. Zachtere vering voor beter contact met wegdek. Zware regen wil je de auto liefst ook wat hoger zetten. Rembalans zet je wat meer naar achter. En dif zet je meestal wat meer open.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
We weten dat Max graag een pointy car heeft ..TinusXIII schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:25:
Drupje regen is niet heel gunstig met de low downforce vleugel
in de regen roteert de achterkant wellicht nog beter, ik zeg laat maar komen ! 360 halverwege en gasss
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-07-2025 22:46 ]
Ja dat is zo, maar het ging er om dat @Charles Hill aangaf dat de downforce niet zoveel uitmaakt vanwege de lagere snelheid.Alfa Novanta schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:44:
[...]
maar parc fermé dus iedereen staat nu op deze setup ongeacht het weer
M’n post wat overigens niet belerend bedoeld.
Ho ho ho, dat was @Charles Hill , ik gaf juist aan dat een drupje regen mogelijk niet gunstig is voor Verstappen met z’n low downforceZeromaNoiS schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:48:
[...]
Ja dat is zo, maar het ging er om dat @TinusXIII aangaf dat de downforce niet zoveel uitmaakt vanwege de lagere snelheid.![]()
M’n post wat overigens niet belerend bedoeld.
Of er nog noemenswaardig nieuws is werd mij gevraagd? Jazeker, in de vertaling en samenvattiing.
- Waar Verstappen in Q1 en Q2 steeds als eerste van de top naar buiten ging, wachte hij met zijn laatste run in Q3 en ging als laatste naar buiten. Ideale omstandigheden voor de RB21, gematigde temperaturen, de grip zo goed als het maar zijn kan en de windrichting precies goed. Het resultaat was de snelste tijd in de eerste 2 sectoren en minder dan een tiende langzamer dan McLaren in de laatste sector.
- Ook de ingenieurs van technical director Pierre Waché hadden een aandeel in deze 4e pole position van Verstappen dit seizoen. Red Bull heeft op circuits zoals Silverstone namelijk een probleem, ze hebben geen voorvleugel die de downforce aan de achterkant kan egaliseren. Zouden de flaps aan de voorvleugel steiler afgesteld worden krijgt de vloer niet de luchtstoming die het nodig heeft.
- Verstappen klaagde vrijdag luid en duidelijk over teveel onderstuur. Uit nood pakte het team in de 2e training een achtervleugel die slechts 1 keer kort getest is maar nog nooit is ingezet. Deze werd vergeleken met de standaardvleugel bij Tsunoda met het resultaat waar men hoopte.
- De nieuwe achtervleugel zwakt het onderstuur af en de truc is eigenlijk heel simpel. De achtervleugel met een recht hoofdblad heeft weinig neerwaartse druk, met zowel voor als achter weinig downforce geeft een bijna evenwichtige balans als resultaat en de beste topsnelheid. Op de beide DRS meetpunten staat Red Bull duidelijk bovenaan. Ook Tsunoda kreeg zaterdag de bewuste achtervleugel.
- Met minder downforce kan een coureur zoals Verstappen beter overweg dan met onderstuur. De grip van nieuwe banden compenseert voor een deel wat er aan downforce ontbreekt. Op Silverstone wordt men daarvoor in weinig bochten bestraft. "Bij de meeste van de snelle bochten kunnen de grondeffect wagens vol gas." volgens Waché. Hij vervolgt "Wat overblifjt zijn 2 middensnelle bochten en 5 langzame bochten die je moet zien te overleven.". De wind maakte dat overleven makkelijker omdat deze vanaf Copse tot Stowe van voren blies.
- Iedereen kwam met verschillende afstellingen. Ferrari met veel downforce en McLaren met een compromis. Verstappen verloor de meeste tijd in de laatste sector omdat de grip van de banden opgebruikt was. Volgens Verstappen zelf was Ferrari het snelst in de bochten, Red Bull op de rechte stukken en McLaren zat ergens daartussenin.
- Wie nu denkt dat Red Bull met minder downforce meer bandenslijtage tijdens de race zal hebben heeft het mis. "De race wordt hoofzakelijk met een gesloten achtervleugel gereden, dat geeft ons meer downforce." aldus Waché. Daar gaat McLaren teambaas Stella in mee, "Downforce heeft niet zo'n grote impact op de bandenslijtage in Silverstone."..
- Met meer downforce door het ontbreken van DRS kan ook het onderstuur weer terugkomen. Vanuit Red Bull is dat juist gewenst bij de longruns. Als de voorbanden het zwakste punt worden dan worden de achterbanden gespaard die in Silverstone de zwakste schakel zijn. De voorbanden zijn namelijk makkelijker tegen oververhitting te beschermen. Als Verstappen voorop rijdt dan bepaalt hij in de bochten het tempo en is op de rechte stukken minder kwetsbaar en volgens Stella daarmee een kanshebber voor deoverwinning.
Fp1 en fp2 waren om te janken... zat die trainingen te kijken en dacht; hij kan net zo goed niet starten met deze auto.Chocoball schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:37:
Of er nog noemenswaardig nieuws is werd mij gevraagd? Jazeker, in de vertaling en samenvattiing.https://www.auto-motor-un...luegel-silverstone-trick/
- Waar Verstappen in Q1 en Q2 steeds als eerste van de top naar buiten ging, wachte hij met zijn laatste run in Q3 en ging als laatste naar buiten. Ideale omstandigheden voor de RB21, gematigde temperaturen, de grip zo goed als het maar zijn kan en de windrichting precies goed. Het resultaat was de snelste tijd in de eerste 2 sectoren en minder dan een tiende langzamer dan McLaren in de laatste sector.
- Ook de ingenieurs van technical director Pierre Waché hadden een aandeel in deze 4e pole position van Verstappen dit seizoen. Red Bull heeft op circuits zoals Silverstone namelijk een probleem, ze hebben geen voorvleugel die de downforce aan de achterkant kan egaliseren. Zouden de flaps aan de voorvleugel steiler afgesteld worden krijgt de vloer niet de luchtstoming die het nodig heeft.
- Verstappen klaagde vrijdag luid en duidelijk over teveel onderstuur. Uit nood pakte het team in de 2e training een achtervleugel die slechts 1 keer kort getest is maar nog nooit is ingezet. Deze werd vergeleken met de standaardvleugel bij Tsunoda met het resultaat waar men hoopte.
- De nieuwe achtervleugel zwakt het onderstuur af en de truc is eigenlijk heel simpel. De achtervleugel met een recht hoofdblad heeft weinig neerwaartse druk, met zowel voor als achter weinig downforce geeft een bijna evenwichtige balans als resultaat en de beste topsnelheid. Op de beide DRS meetpunten staat Red Bull duidelijk bovenaan. Ook Tsunoda kreeg zaterdag de bewuste achtervleugel.
- Met minder downforce kan een coureur zoals Verstappen beter overweg dan met onderstuur. De grip van nieuwe banden compenseert voor een deel wat er aan downforce ontbreekt. Op Silverstone wordt men daarvoor in weinig bochten bestraft. "Bij de meeste van de snelle bochten kunnen de grondeffect wagens vol gas." volgens Waché. Hij vervolgt "Wat overblifjt zijn 2 middensnelle bochten en 5 langzame bochten die je moet zien te overleven.". De wind maakte dat overleven makkelijker omdat deze vanaf Copse tot Stowe van voren blies.
- Iedereen kwam met verschillende afstellingen. Ferrari met veel downforce en McLaren met een compromis. Verstappen verloor de meeste tijd in de laatste sector omdat de grip van de banden opgebruikt was. Volgens Verstappen zelf was Ferrari het snelst in de bochten, Red Bull op de rechte stukken en McLaren zat ergens daartussenin.
- Wie nu denkt dat Red Bull met minder downforce meer bandenslijtage tijdens de race zal hebben heeft het mis. "De race wordt hoofzakelijk met een gesloten achtervleugel gereden, dat geeft ons meer downforce." aldus Waché. Daar gaat McLaren teambaas Stella in mee, "Downforce heeft niet zo'n grote impact op de bandenslijtage in Silverstone."..
- Met meer downforce door het ontbreken van DRS kan ook het onderstuur weer terugkomen. Vanuit Red Bull is dat juist gewenst bij de longruns. Als de voorbanden het zwakste punt worden dan worden de achterbanden gespaard die in Silverstone de zwakste schakel zijn. De voorbanden zijn namelijk makkelijker tegen oververhitting te beschermen. Als Verstappen voorop rijdt dan bepaalt hij in de bochten het tempo en is op de rechte stukken minder kwetsbaar en volgens Stella een kanshebber voor de winst.
Dat ze met een high df setup op vrijdag naar een low df setup op zaterdag zijn gegaan (Monza setup) is echt bizar... maar het lijkt wel te werken.
Beter van compleet onbetrouwbaar naar een onbetrouwbare setup die te managen is?
Nu met ghost car:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vervelend zeg, dat bij de videomontage per ongeluk de radio nog aan stond. Niks te horen van de autogeluiden zo.

Het origineel is wel prima:StefanVerkerk schreef op zondag 6 juli 2025 @ 07:09:
[...]
Vervelend zeg, dat bij de videomontage per ongeluk de radio nog aan stond. Niks te horen van de autogeluiden zo.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Deze snap ik even niet helemaal, in de bochten rijd je toch altijd zonder DRS? Of gaat het om dat je minder snel de bochten ingaat?Chocoball schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:37:
Wie nu denkt dat Red Bull met minder downforce meer bandenslijtage tijdens de race zal hebben heeft het mis. "De race wordt hoofzakelijk met een gesloten achtervleugel gereden, dat geeft ons meer downforce." aldus Waché. Daar gaat McLaren teambaas Stella in mee, "Downforce heeft niet zo'n grote impact op de bandenslijtage in Silverstone."..
Hmmm mag niet kijken van ome YT want heb vpn aan. De melding is hilarisch "turn off vpn to allow YouTube to locate best content"... 🥸Pyr0_ schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 20:06:
Wat een megalap, hij flikt het maar gewoon weer.
Polelap, klik want FOM.
[YouTube: Max Verstappen's Pole Lap | 2025 British Grand Prix | Pirelli]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Het lijkt erop dat het een droge race gaat worden. Voor de race gaat het nog wel regenen, dus het kan zijn dat de baan nog wat vochtig is bij de start, maar de verwachting is dat er geen regen gaat vallen tijdens de race.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Baan hier is ruim genoeg om weer 's een "Interlagos 360" in de regen te makenAlfa Novanta schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:45:
[...]
We weten dat Max graag een pointy car heeft ..
in de regen roteert de achterkant wellicht nog beter, ik zeg laat maar komen ! 360 halverwege en gasss

Je doelt op 2016? Volgens mij was dat geen 360 maar maar 90. Hockenheim 2019 en Imola (2021? 2022?) heeft die op een natte / opdrogende baan wel een 360 gemaakt (Imola zelfs bij een SC herstart. Hockenheim terwijl die aan het mopperen was over medium/hard op een opdrogende baan i.p.v. softs).PalingDrone schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:04:
[...]
Baan hier is ruim genoeg om weer 's een "Interlagos 360" in de regen te maken
Is mijn logica correct dat bij een droge race Max kansen heeft? En bij een natte race hij door iedereen (met name Ferrari) met meer downforce voorbij wordt gereden?Chocoball schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:37:
Of er nog noemenswaardig nieuws is werd mij gevraagd? Jazeker, in de vertaling en samenvattiing.https://www.auto-motor-un...luegel-silverstone-trick/
- Met meer downforce door het ontbreken van DRS kan ook het onderstuur weer terugkomen. Vanuit Red Bull is dat juist gewenst bij de longruns. Als de voorbanden het zwakste punt worden dan worden de achterbanden gespaard die in Silverstone de zwakste schakel zijn. De voorbanden zijn namelijk makkelijker tegen oververhitting te beschermen. Als Verstappen voorop rijdt dan bepaalt hij in de bochten het tempo en is op de rechte stukken minder kwetsbaar en volgens Stella daarmee een kanshebber voor deoverwinning.
Het lijkt droog te bliven begrijp ik.
Oké, dus Verstappen heeft minstens 1 FP extra gehad met de nieuwe vleugel en bij Tsunoda hebben ze na een dag oefenen de hele balans en setup omgegooid. Dat is goed om te weten, want dan heb ik weer een excuus voor het bezoek vanmiddag en kan ik mijn Tsunoda ooit WDC droom nog een paar uur rekkenChocoball schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:37:
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
De weersverwachtingen verschillen hier en daar tot wanneer er regen is. Om 14.00 kunnen we alvast zien hoe Brits het weer is in Silvestone.
LIVE: British Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
Als het weer toch slecht word, tja dan heeft Ferrari veel vleugel staan, McLaren zit in het midden en RBR neem tegenwoordig je vleugels weg om die boot maar bestuurbaar te houden. Aan de andere kant, nu we vastgesteld hebben dat de RB21 een boot is, geeft dat ook weer kansen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk dat je dit vanuit het perspectief moet lezen dat Verstappen vooraan rijdt. Hij heeft geen DRS in de 2 DRS zones maar vanwege de low drag achtervleugel meer topsnelheid en omdat deze gesloten blijft iets meer downforce omdat een open achtervleugel het downforce effect gedeeltelijk opheft. Er staat ook wanneer Verstappen vooraan rijdt hij het tempo in de bochten kan bepalen en mogelijk door de hogere topsnelheid en meer downforce op de rechte stukken minder kwetsbaar zal zijn voor inhalen.Treveo schreef op zondag 6 juli 2025 @ 08:15:
[...]
Deze snap ik even niet helemaal, in de bochten rijd je toch altijd zonder DRS? Of gaat het om dat je minder snel de bochten ingaat?
Jup, bedoelde die volkomen (of een paar graadjes meer) sideways op Interlagos richting de muur tijdens die enorm indrukwekkende inhaalrace.RobertMe schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:33:
[...]
Je doelt op 2016? Volgens mij was dat geen 360 maar maar 90. Hockenheim 2019 en Imola (2021? 2022?) heeft die op een natte / opdrogende baan wel een 360 gemaakt (Imola zelfs bij een SC herstart. Hockenheim terwijl die aan het mopperen was over medium/hard op een opdrogende baan i.p.v. softs).
Please let it rain! Met een mooie VER, ALO, HAM battle.

Metoffice zegt voorlopig: Light rain changing to overcast in the afternoon.
Maar niets zo veranderlijk als het (Britse) weer als Goodwood maar wel droog is binnenkort.
[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 06-07-2025 10:49 ]
Wederom een nutteloze statistiek voor deze natte zondag. Gisteren heeft Alonso voor de 50e keer zijn teammaat Stroll verslagen tijdens kwalificatie.
2023:
Alonso 19 - 3 Stroll
2024:
Alonso 19 - 5 Stroll
2025:
Alosno 12 - 0 Stroll
Totaal:
Alonso 50 - 8 Stroll
2023:
Alonso 19 - 3 Stroll
2024:
Alonso 19 - 5 Stroll
2025:
Alosno 12 - 0 Stroll
Totaal:
Alonso 50 - 8 Stroll
"Belangrijker" is dat Alonso nu exact een jaar altijd voor Stroll heeft gekwalificeerd. Laatste keer dat Stroll voor Alonso kwalificeerde was Silverstone 2024.Chocoball schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:47:
Wederom een nutteloze statistiek voor deze natte zondag. Gisteren heeft Alosno voor de 50e keer zijn teammaat Stroll verslagen tijdens kwalificatie.
2023:
Alonso 19 - 3 Stroll
2024:
Alonso 19 - 5 Stroll
2025:
Alosno 12 - 0 Stroll
Totaal:
Alonso 50 - 8 Stroll
Ik denk eerlijk gezegd dat max een probleem heeft als het regent. Veel te weinig downforce.PalingDrone schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:41:
[...]
Jup, bedoelde die volkomen (of een paar graadjes meer) sideways op Interlagos richting de muur tijdens die enorm indrukwekkende inhaalrace.
Please let it rain! Met een mooie VER, ALO, HAM battle.
Metoffice zegt voorlopig: Light rain changing to overcast in the afternoon.
Maar niets zo veranderlijk als het (Britse) weer als Goodwood maar wel droog is binnenkort.
Wil niks spoilen maar het regent echt keihard momenteel op Silverstone.
En nog wat klappen onweer erbij ook.
[ Voor 21% gewijzigd door PalingDrone op 06-07-2025 11:41 ]
Dat is dus een spoiler.
[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2025 15:37 ]
Het is nu weer droog. Baan nog wel nat. Zo de start van de F2PalingDrone schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:39:
Wil niks spoilen maar het regent echt keihard momenteel op Silverstone.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |