MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
De tweede keer in korte tijd. Watskebeurt?TheBrut3 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:38:
Max ook DotD.
"When you grow up your heart dies"
Wat dan?AW_Bos schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:39:
Mooie race! Op naar de huldiging, nabeschouwing en zijn interview. Ik smeer even mijn keel voor het Wilhelmus!
Zing je mee?
Ik heb het gevoel dat Albon hier beroofd is van zijn p4. Ja, Leclerc heeft die plek terug gegeven, maar ondertussen is Hamilton er al voorbij....gambieter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:38:
Jammer, stewards weer net zo goed als VAR. Geen straf voor LEC, die het wel verdiende.
Jij niet dan?
Mooi dat williams gewoon meedoet vooraan. Hamilton is het toch net niet, was volgens mij ook sneller dan antonelli, maar inhalen ho maar
Olav beschreef 'm als "de photo-bomber of the year" die ook weer even in beeld moestStefanVerkerk schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:41:
Ome Ben moet ook weer handjes schudden. Die kan weer van de bingokaart.
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Nee, dan had Albon P4 gehad. Door het onsportieve gedrag van LEC kwam HAM ervoor.talkatoo schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:38:
Lec gaf de plek terug...
Dat is niet teruggeven. LEC had ook strafpunten op zijn licentie moeten hebben voor dit rijgedrag.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
LOL met dat duffe deuntje van ons? Nehhh...
Heb niet zoveel met die koning van spanje ook.
Maar ik misgun niemand hun plezier hoor; have fun en zing een nootje voor me mee.
Of ligt dit circuit ze altijd goed.
Haters everywhere but I don’t really care
Het ruleboek heeft onlogische definities, daarom krijg je dit soort discussies/situaties.gambieter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:38:
Jammer, stewards weer net zo goed als VAR. Geen straf voor LEC, die het wel verdiende.
First at apex is domme regel en hoever je er naast zit is ook dom.
Opzich kan je de hele ronde gewoon netjes naast elkaar rijden waarin geen van 2en het "voordeel" heeft, maar hoever een rijder uit zijn baan afwijkt (als er 2 banen geinterpreteerd worden), is niet de regel die in het boek staat.
Charles nog 2 plekken penalty geven zou niet kloppen met het racebeeld.
How do you save a random generator ?
StefanVerkerk schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:41:

Aangezien Max de afgelopen jaren altijd gewonnen heeft op Monza Imola zal het het laatste zijn.matthijst schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:44:
Heeft Red Bull nou wat gevonden?
Imola*sjaool schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:46:
[...]
Aangezien Max de afgelopen jaren altijd gewonnen heeft op Monza zal het het laatste zijn.
Die liet zich even gaan ja!TheBrut3 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:46:
Oeh, David flirt met Lando... Wat een move.
Beetje cringy wel.

Gaat max nu op monza winnen? Zeg je dat nusjaool schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:46:
[...]
Aangezien Max de afgelopen jaren altijd gewonnen heeft op Monza zal het het laatste zijn.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mijn boefje is liev!
Zo gooit George zijn microfoon altijd van de ene hand in de andere. Het zal een nerveus tikje zijn van ze.AW_Bos schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:47:
Het valt ons nu pas op dat Max bij zulke intervieuws steeds zijn pet aanraakt. Is dat ding te groot ofzo?
[ Voor 7% gewijzigd door d-vine op 18-05-2025 16:49 ]
Dan komt zijn horloge in beeld. Sponsordingetje.AW_Bos schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:47:
Het valt ons nu pas op dat Max bij zulke intervieuws steeds zijn pet aanraakt. Is dat ding te groot ofzo?
Zweet jeukt ook nog lekker onder die pet.StefanVerkerk schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:50:
[...]
Dan komt zijn horloge in beeld. Sponsordingetje.
Mijn boefje is liev!
:strip_exif()/f/image/eIR8ICHpoFyWYTCeVTlzTvm7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 18-05-2025 16:51 ]
Vorig jaar ging het hier minder goed.matthijst schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:44:
Heeft Red Bull nou wat gevonden?
Russel had echt een raketstart maar zat volledig opgeslotend-vine schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:49:
Omdat de inhaalactie bij de eerste bocht zo geweldig was. ( dankje wel voor het iets te vroeg remmen van Oscar)
[Streamable: unnamed]
Mijn boefje is liev!
"Maxie!"JB schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:52:
Mooi dat publiek. De FOM vind er weer teveel van en gaat het volkslied harder zetten. Wat een keutels man.
Da's de F1 hymne toch?
Maar goed dat die hobbels die er in 2021 nog lagen er niet meer zijnd-vine schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:49:
Omdat de inhaalactie bij de eerste bocht zo geweldig was. ( dankje wel voor het iets te vroeg remmen van Oscar)
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Niet kunnen kijken, welke context mis ik hier?JB schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:48:
Haha mooie politieke boodschap van Max“thank you for supporting all the drivers…”
Die actie maakt 100% kans op de titel "overtake of the year"!d-vine schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:49:
Wat een een klasse!
Wij moeten onderhand toch wel weten dat Max nooit opgeeft? Die man ademt en leeft voor het racen.ZeromaNoiS schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:03:
Vrijdag zei ik nog na de vrije trainingen dat het klaar is voor Max dit jaar. Maar nu ben ik er toch ineens niet meer zo zeker van.
Wat een een klasse!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat een mooie race voor Max, hij was echt sneller dan de McLarens, erg knap!
Cogitationis poenam nemo patitur
Zou mooi zijn, gat is prima te overzien:Bullet NL schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:24:
Zo.... Imola 2025 turnning point voor RB in seizoen 2025?
/f/image/Q9sLBlg4nYfJ4ZQ5FJ2w6oKw.png?f=fotoalbum_large)
Reed Tsunoda na de crash zonder upgrades? Dat die 10e is geworden is nog een wonder... z'n race pace was echt nergens.
Hadjar weer echt top.
Dan moet de auto wel meewerken, maar het lijkt er idd op dat RBR de banden deg. beter onder controle heeft gekregen. Verstappen & de RB21 waren qua racepace de hele race de snelste, toch knap.Spotmatic schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:09:
[...]
Wij moeten onderhand toch wel weten dat Max nooit opgeeft? Die man ademt en leeft voor het racen.
Ik verwacht dat McLarens zeker in Monaco nog even gaan huishouden.Bullet NL schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:24:
Zo.... Imola 2025 turnning point voor RB in seizoen 2025?
Barcelona en daarna? We gaan het zien.
McLaren heeft de overhand met de remmen daar gaan ze nog vaak plezier aan beleven
Monaco komt het op de coureur aan. Verstappen heeft daar al eerder magische rondes gereden. Van Norris en Piastri moet ik dat nog maar zien. Norris zie ik hem eerder in de muur zetten. Met het aantal fouten dat dit seizoen al gemaakt heeft in de Q.d-vine schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:42:
[...]
Ik verwacht dat McLarens zeker in Monaco nog even gaan huishouden.
Barcelona en daarna? We gaan het zien.
McLaren heeft de overhand met de remmen daar gaan ze nog vaak plezier aan beleven
Hopelijk blijft dit zo zodat het seizoen weer lekker spannend wordt
Pfffft... Iedereen weet toch dat het niet Max was die reed, maar Franz Hermann?Miki schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:51:
De Red Bull Verstappen was weer eens ouderwets oppermachtig sterk en reed naast de McLarens ook alle complottheorieën aan flarden.
Hopelijk blijft dit zo zodat het seizoen weer lekker spannend wordt
Was Hermann al niet al op om 8uur op locatie zodat hij niet zou opvallenSir_Lion schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:54:
[...]
Pfffft... Iedereen weet toch dat het niet Max was die reed, maar Franz Hermann?
brak daar niet iets al op de kurb waardoor hij snel richting de banden ging?sjaool schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:21:
De crash van Yuki gezien vanaf de tribune.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik vind het vooral zo vaag dat je dus zo lang kan wachten met terug geven. Nu was Lewis er niet alleen voorbij, maar ook seconden ver weg voor hij zijn plek terug kreeg.RobertMe schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:14:
[Afbeelding]
Ferrari had gelijk. Penalty voor Leclerc, maar teniet gedaan door afstaan positie.
Blijft uiteraard wel crue dat door die actie wel Hamilton er voorbij kwam.
Dat is gewoon (team) voordeel pakken uit een strafbare situatie.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Best wel onzin eigenlijk. Albon haalde hem gewoon op pace opnieuw in en dat terwijl Leclerc wel extra punten voor Ferrari binnenhaalt zo. Had gewoon een straf moeten zijn.RobertMe schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:14:
[Afbeelding]
Ferrari had gelijk. Penalty voor Leclerc, maar teniet gedaan door afstaan positie.
Blijft uiteraard wel crue dat door die actie wel Hamilton er voorbij kwam.
Maar wel echt benieuwd hoe dit zo naar RBR toe kwam. Offday MCL of is er meer aan de hand?
Mijn boefje is liev!
Williams is lekker bezig.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
vorig jaar toch ook spannend met een jagende morris op verstappen in de laatste ronden?Southern Sun schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:48:
Wow ok. Stond me iets van bij dat de afgelopen jaren deze GP niet echt boeiend was, maar deze was toch wel weer zeer vermakelijk. Mooie uitslagEn Williams in gevecht met Ferrari voor P5 was toch ook heel mooi. LEC is wel rijp voor het gesticht nu vrees ik.
Leclerc kreeg de opdracht om Albon langs te laten, en verdedigde duidelijk niet. Daarnaast was Albon er ook al voor de bocht weer voorbij terwijl hem dat al die andere ronden niet lukte. Ik denk dus niet dat Albon "on merit" er voorbij is gegaanTheBrut3 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:27:
[...]
Best wel onzin eigenlijk. Albon haalde hem gewoon op pace opnieuw in en dat terwijl Leclerc wel extra punten voor Ferrari binnenhaalt zo. Had gewoon een straf moeten zijn.
Kut race? Hoezo? Max heeft gewonnen dankzij een geniale actie in de eerste bocht.evilution schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:23:
Wat een kutrace. Heb er gewoon rugpijn van. Vanaf de eerste bocht op het puntje van mijn stoel gezeten![]()
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Nah, dat was anders. Die was meer spannend of Norris er bij zou komen, en dan was het eigenlijk nog steeds een dikke "erbij is een, maar er voorbij...". En nu kwamen de vele inhaalacties ook door de strategie, vroege stoppers, late stoppers, wel of niet stoppen onder de (V)SC, .... De inhaalacties waren meer op echt pace voordeel (door strategie) dan echt door "geniaal racen". Maar sure, ook al was dat pace voordeel er was inhalen niet altijd evident (zie Albon dusfredgroes schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:46:
[...]
vorig jaar toch ook spannend met een jagende morris op verstappen in de laatste ronden?
Speedster schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:52:
[...]
Kut race? Hoezo? Max heeft gewonnen dankzij een geniale actie in de eerste bocht.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/TKzNU8w5n35gGJeyYkC4FX3W.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Ja, en daarna en daarachter gebeurde verder niksSpeedster schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:52:
[...]
Kut race? Hoezo? Max heeft gewonnen dankzij een geniale actie in de eerste bocht.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Albon reed een erg knappe race, zo dicht achter Leclerc en constant dat verlies in downforce en hij hield hem toch binnen de lijntjes. Zaten echt een paar slik momentjes tussen hoe de Williams ineens alle kanten op ging.Illegal_Alien schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:34:
[YouTube: Pulling out a P5 finish here in Imola 🇮🇹]
Williams is lekker bezig.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
In de after show van F1TV gaven ze Verstappen heel veel creditsd-vine schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:49:
Die irritante Italiaan gaf al aan dat het hele knap is om in de eerste ronde perfect te remmen: andere snelheid en volle tanks. Verder deed hij alles goed:
- aan de binnenkant Russell opsluiten
- aan de buitenkant Norris blokken
- in de bocht Piastri net voldoende ruimte geven
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wel overtake vh jaar tot dusver. Piastri had kunnen crashen maar Max was al zover dat dat ook echt de enige optie was.
Leuke race hoor. T zat niet tegen maar desondanks veel actie en verrassingen.
Opmerkelijk, ( bijna )niemand mag erbij maar hij staat wel weer in oarc fermeeStefanVerkerk schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:41:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vorige race won McLaren nog met 30+ sec voorsprong. Nu won Verstappen extreem makkelijk (6 seconden op Norris, en dat was met een SC 10 ronden voor het eind). Lijkt mij sterk dat Red Bull ineens zeg een minuut over een totale race aan performance heeft gevonden op McLaren.DoubleDutch schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:35:
Net de race terug gekeken, kunnen we nu stellen dat RB op dezelfde hoogte zit met McLaren met hun auto door de nieuwe remmen of is er bij McLaren wat veranderd?
Ik zou dus uit gaan van (2x) iets circuit specifieks waardoor of de ene of de andere auto beter was. Ik zou dus op zijn minst tot na Spanje wachten om een conclusie te trekken of Red Bull iets gevonden heeft / McLaren iets verloren heeft. (Monaco zegt uiteraard sowieso niks)
Je hebt wel lef dat je voordat je gaat kijken in dit topic post
Volgens Max is dit nog geen reden om te gaan juichen maar die staat daar natuurlijk ook gewoon RBR te vertegenwoordigen. Ik denk dat we inderdaad gewoon de komende races moeten afwachten maar het mag ook gewoon tot de laatste race spannend blijven wat mij betreft.RobertMe schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:41:
[...]
Vorige race won McLaren nog met 30+ sec voorsprong. Nu won Verstappen extreem makkelijk (6 seconden op Norris, en dat was met een SC 10 ronden voor het eind). Lijkt mij sterk dat Red Bull ineens zeg een minuut over een totale race aan performance heeft gevonden op McLaren.
Ik zou dus uit gaan van (2x) iets circuit specifieks waardoor of de ene of de andere auto beter was. Ik zou dus op zijn minst tot na Spanje wachten om een conclusie te trekken of Red Bull iets gevonden heeft / McLaren iets verloren heeft. (Monaco zegt uiteraard sowieso niks)
Ja, maar RBR had deze race toch updates?RobertMe schreef op zondag 18 mei 2025 @ 19:41:
[...]
Vorige race won McLaren nog met 30+ sec voorsprong. Nu won Verstappen extreem makkelijk (6 seconden op Norris, en dat was met een SC 10 ronden voor het eind). Lijkt mij sterk dat Red Bull ineens zeg een minuut over een totale race aan performance heeft gevonden op McLaren.
En de GP van Barca gaan die anti flexwing regels in, en daar zou McLaren volgens de statuten van de experts veruit het meeste last van hebben. Moeten we natuurlijk ook nog maar zien, maar denk dat we nooit zullen weten wat nu het verschil maakte vandaag.
Klopt, en de vorige twee races ook.
Blijft staan dat deze race 63 ronden was, en dan gaat Verstappen van +30 sec naar nu -6sec. Dan zouden ze dus 36 seconden gevonden hebben over 63 ronden, oftewel iets meer dan een halve seconde per ronde. Dat zou dan echt wel een heel erg forse update zijn geweest. Oftewel; dat is nogal onwaarschijnlijk. Het kan dus best dat de update iets gedaan heeft, maar het is waarschijnlijker dat de bulk hiervan uit circuit specifieke dingen komt. Waarbij het dan waarschijnlijker is dat RBR circuit specifiek snel was, en niet McLaren langzaam was, want Mercedes & Ferrari zaten er nog steeds wel redelijk achter (bij McLaren dan)
Eens, en wellicht heeft McLaren deze pot zonder flexwing gedaan om alvast te wennen?RobertMe schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:02:
[...]
Klopt, en de vorige twee races ook.
Blijft staan dat deze race 63 ronden was, en dan gaat Verstappen van +30 sec naar nu -6sec. Dan zouden ze dus 36 seconden gevonden hebben over 63 ronden, oftewel iets meer dan een halve seconde per ronde. Dat zou dan echt wel een heel erg forse update zijn geweest. Oftewel; dat is nogal onwaarschijnlijk. Het kan dus best dat de update iets gedaan heeft, maar het is waarschijnlijker dat de bulk hiervan uit circuit specifieke dingen komt. Waarbij het dan waarschijnlijker is dat RBR circuit specifiek snel was, en niet McLaren langzaam was, want Mercedes & Ferrari zaten er nog steeds wel redelijk achter (bij McLaren dan)
Niet alleen PIA en NOR waren niet scherp, ook de pitcrew en de strategie was niet best vandaag. Lijkt wel of heel McLaren een offday had
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |