[F1 2025] Race 6 GP van Miami Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste
Acties:
  • 78.507 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
sjaool schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:20:
[...]

In Macau zou een F1 wagen over de gebouwen vliegen mocht er wat fout gaan.

[YouTube: Macau GP 2018 Formula 3 CRASH Sophia Floersch]
Wow, wtf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
We waren bij de all you can eat en zouden de sprintrace inhalen. Inmiddels is mijn vrouw de sprint aan het kijken en ik zit aan de dunne op de pot.

Ik moet me dus niet haasten om de sprint race te bekijken? Kortom: we hadden dus meer plezier aan het eten als naar de race aan het kijken?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
CreativeS schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:03:
[...]

Huh? Nee, ik hap toch maar niet.
Waarom niet, hij heeft gewoon gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chevy454 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:29:
We waren bij de all you can eat en zouden de sprintrace inhalen. Inmiddels is mijn vrouw de sprint aan het kijken en ik zit aan de dunne op de pot.

Ik moet me dus niet haasten om de sprint race te bekijken? Kortom: we hadden dus meer plezier aan het eten als naar de race aan het kijken?
Race was niet echt leuk. Werd uiteindelijk chaos...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Dus beiden aan de race nu? (y)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Welk restaurant is dat? Dan vermijden we die lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
We waren bij de all you can eat en zouden de sprintrace inhalen.
All you can sh*t? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
RB slaapt wel vaak tijdens de pitstops niet normaal.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 23:52

Het was een shitrace! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill

Dat ligt eraan wat je leuk vindt om te zien in de F1, en voor wie je bent zal ook de nodige invloed hebben wat je van deze race vond 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Race was niet echt leuk. Werd uiteindelijk chaos...
Maar die chaos is dat wel weer het geen dat het eindelijk nog vermakelijk maakte. Hadden we geen banden tombola gehad was dit echt zeer matig geweest inderdaad.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Een heel volwassen reactie van Antonelli bij F1TV. Het was niet Max zijn schuld dus hij neemt hem niets kwalijk ook al baalde hij wel van de race.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Amphiebietje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Er zijn heus wel goede stratencircuits, alleen rijdt de moderne F1 daar (gelukkig*) niet. Mount Panorama, Macau, Pau, sommige Indycar circuits...

* "Gelukkig" want ze zouden die circuits compleet verneuken. :r
Ieder zo zijn en haar voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Succes met je eigen race! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:33:
Een heel volwassen reactie van Antonelli bij F1TV. Het was niet Max zijn schuld dus hij neemt hem niets kwalijk ook al baalde hij wel van de race.
Denk ook terecht, Max valt inderdaad weinig te verwijten, die is immers afhankelijk van zijn pit crew daar. Als je iemand iets verwijt daar moet je bij de verantwoordelijke zijn voor dat wegrijdsysteem en misschien bij de eindverantwoordelijken, want RBR ziet er toch wat dat betreft lang niet altijd meer scherp uit. Wat op zich ook niet vreemd is, je ligt achter, dus er komt druk op iedereen te staan, en onder druk maakt men sneller fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Charles Hill schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Dezelfde reden waarom in Nederland niet meer geraced gaat worden, inderdaad geld.

Al moet je daar als F1 fan ook niet te rouwig over zijn. Flutbaan voor de huidige F1, zoals wel meer van de mini banen op de F1 kalender. Waar perfect met F3 auto's geraced kan worden, wellicht ook nog met F2, maar niet F1. Maar dat even terzijde.
Nou ja, ik ben wel rouwig om het feit dat er circuits op de kalender staan waar je met een fiat 500 uit 1972 nog niet kunt inhalen...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
evilution schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:37:
[...]

Nou ja, ik ben wel rouwig om het feit dat er circuits op de kalender staan waar je met een fiat 500 uit 1972 nog niet kunt inhalen...
Dat is wat ik zeg 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-09 13:53
Max is nu wel echt de aansluiting aan het verliezen voor het WK.

Jammer, dit jaar zie ik hem geen WK worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
Otto Jans schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:38:

Enig geluk is, is dat dit niet de hoofdrace was. Dat was extra pijnlijk geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dan bedoelen we het zelfde. De ochtendspits op de A27 kent meer actie dan sommige circuits :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Otto Jans schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:38:

Niet zo pessimistisch. Het is nog maar race 6 en er komen er nog 18. Er zijn coureurs teruggekomen van een achterstand van meerdere races. Dus niet te snel zeggen dat de kans op het wereldkampioenschap voorbij is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

RBR moet wel wat scherper worden met de pitstops, sjonge jonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hopelijk krijgen we morgen ook een combinatie van droog / nat

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Er lag hier toch best nog veel rommel op de baan, Piastri denkt ik ga daar niet doorheen dus ga wel rechtdoor..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBlIcjh_XlqlEAW-gTzOY3pxf44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aznrjNST2CLi7NQ1aqOT9TGc.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
evilution schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Dan bedoelen we het zelfde. De ochtendspits op de A27 kent meer actie dan sommige circuits :P
Ja inderdaad. Het vervelende is alleen dat als er een mini baan verdwijnt, er een stratencircuit voor terug komt. Dat is geen vooruitgang 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Krijgt verstappen nu ook licentie strafpunten of is dat voor ander soort straffen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
sjaool schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:44:
[...]

Niet zo pessimistisch. Het is nog maar race 6 en er komen er nog 18. Er zijn coureurs teruggekomen van een achterstand van meerdere races. Dus niet te snel zeggen dat de kans op het wereldkampioenschap voorbij is.
Dan moet en Red Bull een flinke stap zetten, want vooralsnog heeft de nieuwe vloer nog geen onuitwisbare indruk gemaakt, en moet McLaren stoppen met ontwikkelen, of zelfs terug vallen, wat ik niet zie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachapapa
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Maar die chaos is dat wel weer het geen dat het eindelijk nog vermakelijk maakte. Hadden we geen banden tombola gehad was dit echt zeer matig geweest inderdaad.
Die chaos maakte het inderdaad wel vermakelijk. Echter, het gevolg van de laatste chaotische situatie (de crash en daaruit voortkomende safety car) maakte het einde wel een anti-climax. Dat is ook wel gelijk mijn bezwaar tegen een sprintrace; het is gewoon te kort.

Wat betreft de penalty voor Max: Ik begrijp het wel. Gezien het gevolg (Antonelli moest verder rijden en opnieuw een pitstop maken) was enkel het team straffen te weinig. Wel is tien seconden een beetje overdreven naar mijn mening gezien de vleugel van Max's wagen ook beschadigd werd en hij daar ook al nadeel van kreeg (dat had best in de overweging meegenomen kunnen worden maar wellicht dat dan mijn verwachting dat de stewards zich meer als echte rechters moeten gedragen te irreëel is, hetgeen wel weer de vraag bij mij op doet komen hoe de stewards getraind worden). Verwachten dat ie helemaal uit de race zal worden gehaald is wat mij betreft zeer onredelijk. Dan zou als het ware iedere ' causing a collision' daartoe moeten leiden.

En kudos voor Ferrari (mag ook wel eens gezegd worden) door Hamilton toch eerder te laten pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

Saffie_time

Why use this? 42!

Pachapapa schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:56:
[...]

En kudos voor Ferrari (mag ook wel eens gezegd worden) door Hamilton toch eerder te laten pitten.
Zijn banden waren ook echt helemaal op toen hij binnen kwam. Naast de bakken onderstuur die hij had.
Geen idee wie daar de call gemaakt heeft, maar goed dat ze meteen zagen dat Tsu snel was en de call ook echt gemaakt hebben.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
De kwalificatie is nu om 22:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Charles Hill schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:56:
[...]

Dan moet en Red Bull een flinke stap zetten, want vooralsnog heeft de nieuwe vloer nog geen onuitwisbare indruk gemaakt, en moet McLaren stoppen met ontwikkelen, of zelfs terug vallen, wat ik niet zie gebeuren.
Het is ook maar de vraag hoeveel Red Bull nog meer zou willen investeren in dit seizoen wetende dat seizoen 2026 weer allerlei technische wijzigingen met zich meebrengt en ook de overstap naar de Ford motoren. Je kunt immers het huidige concept niet (volledig) meenemen in 2026. Het verschil met McLaren is groot en de vraag of het je waard is om binnen het seizoen dat gat te dichten kosten wat het kost is ook maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
[...]

Die chaos maakte het inderdaad wel vermakelijk. Echter, het gevolg van de laatste chaotische situatie (de crash en daaruit voortkomende safety car) maakte het einde wel een anti-climax. Dat is ook wel gelijk mijn bezwaar tegen een sprintrace; het is gewoon te kort.

Wat betreft de penalty voor Max: Ik begrijp het wel. Gezien het gevolg (Antonelli moest verder rijden en opnieuw een pitstop maken) was enkel het team straffen te weinig. Wel is tien seconden een beetje overdreven naar mijn mening gezien de vleugel van Max's wagen ook beschadigd werd en hij daar ook al nadeel van kreeg (dat had best in de overweging meegenomen kunnen worden maar wellicht dat dan mijn verwachting dat de stewards zich meer als echte rechters moeten gedragen te irreëel is, hetgeen wel weer de vraag bij mij op doet komen hoe de stewards getraind worden). Verwachten dat ie helemaal uit de race zal worden gehaald is wat mij betreft zeer onredelijk. Dan zou als het ware iedere ' causing a collision' daartoe moeten leiden.

Unsafe release is gewoon 10 seconden, anders kun je nog eens een gokje wagen om er net voor of naast te komen. Geheel terecht dus.

Maar is er überhaupt iets wat wel goed gaat bij Redbull? De auto is mwah, de pitstops zijn mwah, en deze unsafe release was amateurisme pur sang.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Miki schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:08:
[...]

Het is ook maar de vraag hoeveel Red Bull nog meer zou willen investeren in dit seizoen wetende dat seizoen 2026 weer allerlei technische wijzigingen met zich meebrengt en ook de overstap naar de Ford motoren. Je kunt immers het huidige concept niet (volledig) meenemen in 2026. Het verschil met McLaren is groot en de vraag of het je waard is om binnen het seizoen dat gaat te dichten kosten wat het kost is ook maar de vraag.
Niets doen, kost ze Verstappen. Die stelling durf ik wel aan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Zelfs de social media gaat er op achteruit bij RB (Sprint P9 geeft geen punten).

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kv53hxo8plye1.jpeg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:56
Dan kan je ook beter je mond houden, klunzen |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

g0tanks schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:14:
Zelfs de social media gaat er op achteruit bij RB (Sprint P9 geeft geen punten).

[Afbeelding]
Het kan nog kloppen als Lawson straf krijgt :p

Geschreven door de groen licht mechanicien? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
Net die stop van Max en Kimi teruggekeken, 10 seconden meer dan verdiend ook al kan Max er zelf niets aan doen.

Dit had zo verkeerd kunnen aflopen, Kimi is echt een toprijder hoe hij het opvangt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
De Sprint net even verlaat teruggekeken. Blij dat ik niet live klaar zat voor die 10 rondjes in een uur.
Waarom niet gelijk rood na die crash van Alonso? Is toch duidelijk dat ze dat niet snel kunnen opruimen. En Red Bull Racing en de F1 regie.... Man man man, huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
[...]

Wat betreft de penalty voor Max: Ik begrijp het wel. Gezien het gevolg (…)
Alleen mag het gevolg nooit meewegen. Een unsafe release is een potentieel gevaar voor de mensen die daar staan of rijden. Maar of iemand zijn race verpest is of dat het allemaal net goed gaat, maakt geen verschil voor de strafbepaling.
Oerstom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

Saffie_time

Why use this? 42!

Max terug naar de oude vloer. De nieuwe is beschadigd door tik tegen Kimi (carbon onder de auto gekomen).
Gezien de snelheid van TSU zou dit wel eens heel dure blunder in de pit kunnen worden qua punten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Blijkbaar is dit voor het eerst sinds 2016 dat Max buiten de punten eindigt terwijl hij de race uitrijdt? :o

Dit dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Miki schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:00:
Verstappen en Red Bull worden nog gematst, hadden gewoon uit de race gehaald moeten worden.
wat is dat nu weer voor onzin? Unsafe releases horen bij pitstops. Je geeft een penalty, klaar.

Iemand uit de race halen is als je bewust iemand eraf rijdt bijvoorbeeld.
Max had hier geen schuld verder, het was Red Bull dat wederom zat te kloten. Kan gebeuren. Penalty en dóór.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Joris748 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:13:
Niets doen, kost ze Verstappen. Die stelling durf ik wel aan.
Red Bull moet als Team flink aan de bak om Max te behouden .. qua auto is het al lange tijd huilen en nu alweer 3x een pitstop verkloot en ook tijdens de qualy konden zowel Max als Yuki geen tijd meer zetten omdat ze te laat bij de streep waren. Echt zo dom en onzinnig .. er zijn al zoveel mensen vertrokken dat dit ook nauwelijks meer het Redbull is waar hij succesvol mee werd. Er is imo weinig meer voor nodig of Max trekt zijn handen er vanaf .. zoek het uit! :Z .. en terecht.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Charles Hill schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:56:
[...]

Het is niet alleen techniek. Zoals ik eerder zei, er is al een tijd gedonder. Mensen gaan weg, gedoe rond Horner. Het team wat de WDC/WCC heeft binnen gehaald is er niet meer. Dat kost gewoon in resultaat.

Toevallig zit ik nu ook in een team wat door personele wisselingen niet meer het team is waar we kunnen presteren zoals we vroeger deden.
RoelandD schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:50:
Ik denk dat we (inderdaad) vandaag het moment hebben gezien waarop Max aanmerkelijk serieuser naar een overatap ging kijken.

Wat een gepruts zeg.. damn.. aan het verlies van die betere vloer had ik nog niet eens gedacht.. Niet best!
Max komt vooralsnog erg loyaal over richting RBR, maar loyaliteit kan vrij snel veranderen als je team niet is wat je nodig hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door evilution op 03-05-2025 20:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:32
Ik denk dat we (inderdaad) vandaag het moment hebben gezien waarop Max aanmerkelijk serieuser naar een overatap ging kijken.

Wat een gepruts zeg.. damn.. aan het verlies van die betere vloer had ik nog niet eens gedacht.. Niet best!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Alfa Novanta schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:41:
[...]

wat is dat nu weer voor onzin? Unsafe releases horen bij pitstops. Je geeft een penalty, klaar.

Iemand uit de race halen is als je bewust iemand eraf rijdt bijvoorbeeld.
Max had hier geen schuld verder, het was Red Bull dat wederom zat te kloten. Kan gebeuren. Penalty en dóór.
Die penalty staat echter niet in verhouding tot de schade die de pit crew van Red Bull aan Antonelli brengt. Die kon immers niet pitten en had daarmee twee opties: doorrijden met inters of opnieuw pitten. Allebei zorgde dat voor een kansloze race voor Antonelli.

Dat er officieel in de reglementen een penalty voor een unsafe release staat betekent nog niet ik zelf persoonlijk een mening mag hebben dat de schade eigenlijk evenredig zou moeten worden gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Alfa Novanta schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:47:
Red Bull moet als Team flink aan de bak om Max te behouden .. qua auto is het al lange tijd huilen en nu alweer 3x een pitstop verkloot en ook tijdens de qualy konden zowel Max als Yuki geen tijd meer zetten omdat ze te laat bij de streep waren. Echt zo dom en onzinnig .. er zijn al zoveel mensen vertrokken dat dit ook nauwelijks meer het Redbull is waar hij succesvol mee werd. Er is imo weinig meer voor nodig of Max trekt zijn handen er vanaf .. zoek het uit! :Z .. en terecht.
en niet te vergeten het gekloot met Liam Lawson, en daarvoor al met Perez. En dan Adrian Newey weg en het Horner debacle .. allemaal drama waar Max niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Miki schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:58:
Die penalty staat echter niet in verhouding tot de schade die de pit crew van Red Bull aan Antonelli brengt. Die kon immers niet pitten en had daarmee twee opties: doorrijden met inters of opnieuw pitten. Allebei zorgde dat voor een kansloze race voor Antonelli.

Dat er officieel in de reglementen een penalty voor een unsafe release staat betekent nog niet ik zelf persoonlijk een mening mag hebben dat de schade eigenlijk evenredig zou moeten worden gedeeld.
Kun je vinden maar dat is stom toeval. Meestal gebeurt een unsafe release niet voor je eigen deur .. nu wel. Tja. Als ze dit echt bijzonder genoeg vinden dan zullen ze wel regels gaan aanpassen, maar voor nu is dit wat het is, unsafe release = penalty. klaar.

Ze kijken "nooit" naar de gevolgen, alleen naar het vergrijp. Hoe zou Spa 1998 gegaan zijn voor David Coulthard/McLaren als ze daar naar de gevolgen van zijn spin hadden gekeken? Dan was McLaren direct failliet verklaard/uit het kampioenschap gehaald. Vrijwel het gehele veld lag in de kreukels (13 wagens) en 4 rijders konden überhaupt niet meer mee doen. En toen was er nog een spare car .. nu zou je een race met 7 auto's krijgen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-05-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
[...]

Schade en gevolgen worden(als het goed is) nooit meegenomen in de strafmaat. Anders krijg je de ene keer voor een vergrijp niks, de andere keer 50 punten aftrek. Dat is ondoenlijk. Zie ook de 10s voor Hamilton op Silverstone.

Dat kan soms oneerlijk voelen maar dat is niet anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 03-05-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Alfa Novanta schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:00:
[...]

Kun je vinden maar dat is stom toeval. Meestal gebeurt een unsafe release niet voor je eigen deur .. nu wel. Tja. Als ze dit echt bijzonder genoeg vinden dan zullen ze wel regels gaan aanpassen, maar voor nu is dit wat het is, unsafe release = penalty. klaar.
Ik heb het nergens over regels aanpassen, dat is wat jij er nu van maakt. Maar laten we deze discussie die nu al voor de zoveelste keer is gestart laten voor wat het is, ik vind persoonlijk wat = een mening. Klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Elkaars schade betalen gebeurt niet in de racerij. Dat is wishful thinking.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Geen penalty points voor Max nav unsafe release :-)

https://www.fia.com/syste...lease_from_a_pit_stop.pdf

[ Voor 62% gewijzigd door BakkerM op 03-05-2025 21:12 ]

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

BakkerM schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:08:
Geen penalty points voor Max nav unsafe release :-)
moest er ook nog bijkomen .. dan was Max helemaal op slot gegaan richting de FIA/persconferenties :X

Komt nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Joris748 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:07:
[...]

Elkaars schade betalen gebeurt niet in de racerij. Dat is wishful thinking.
Nee dat zie ik dus ook niet gebeuren maar de F1 race geschiedenis had er wel anders uitgezien met zo’n implementatie. Denk bijvoorbeeld aan de actie van Schumacher in 1994 die opzettelijk zijn concurrent Hill uit de wedstrijd had gereden en daarmee dus wereldkampioen werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 03-05-2025 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Miki schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:08:
[...]

Het is ook maar de vraag hoeveel Red Bull nog meer zou willen investeren in dit seizoen wetende dat seizoen 2026 weer allerlei technische wijzigingen met zich meebrengt en ook de overstap naar de Ford motoren. Je kunt immers het huidige concept niet (volledig) meenemen in 2026. Het verschil met McLaren is groot en de vraag of het je waard is om binnen het seizoen dat gat te dichten kosten wat het kost is ook maar de vraag.
Red Bull Powertrains met Ford onderdelen.

En inderdaad, hoe belangrijk is een 5de wereldkampioenschap op rij gezien de kosten. En los van de kosten, is het dus ook de vraag of het überhaupt haalbaar is, al zou het volledige budget gebruikt worden. McLaren is beter op het moment, zitten op de juiste weg, ontwikkelen een auto die goed is, Red Bull duidelijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
Shinji schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Schade en gevolgen worden(als het goed is) nooit meegenomen in de strafmaat. Anders krijg je de ene keer voor een vergrijp niks, de andere keer 50 punten aftrek. Dat is ondoenlijk. Zie ook de 10s voor Hamilton op Silverstone.

Dat kan soms oneerlijk voelen maar dat is niet anders.
Het voelt niet alleen oneerlijk, het is ook oneerlijk als de tijdstraf van 5 of 10 sec nul gevolgen heeft maar de veroorzaakte schade een ander volledig uit de race haalt. En nog erger als letterlijk levens op het spel worden gezet bij misdragingen.

En daarom is deze straf voor Verstappen ook oneerlijk want achter een safetycar eindigen zorgt voor een enorm verlies vergeleken met wat anderen als straf voelen, of niet voelen, wanneer het onder gewone omstandigheden gebeurd.

Hoe wel, geen idee. Maar nu is het een puinhoop en vreselijk oneerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Charles Hill schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Red Bull Powertrains met Ford onderdelen.

En inderdaad, hoe belangrijk is een 5de wereldkampioenschap op rij gezien de kosten. En los van de kosten, is het dus ook de vraag of het überhaupt haalbaar is, al zou het volledige budget gebruikt worden. McLaren is beter op het moment, zitten op de juiste weg, ontwikkelen een auto die goed is, Red Bull duidelijk niet.
Hoewel ik al dit soort argumentaties volledig begrijp, blijft het natuurlijk wel een sport, een competitie. In het begin van het seizoen “het maar laten zitten en focus op volgend seizoen” is nou niet bepaald sportief. Denk ook niet dat het goed is voor de sport. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
dawg schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:24:
[...]

Hoewel ik al dit soort argumentaties volledig begrijp, blijft het natuurlijk wel een sport, een competitie. In het begin van het seizoen “het maar laten zitten en focus op volgend seizoen” is nou niet bepaald sportief. Denk ook niet dat het goed is voor de sport. :)
Nee maar het zijn zeker wel afwegingen in de F1 die gemaakt worden. In de seizoenbeschouwing bij de testdagen op F1TV gaf Coulthard daar een inkijkje in, hoe teams zo’n seizoen aanvliegen en wat voor afwegingen teams maken op basis van aankomende seizoenen en reglementaire wijzigingen in vergelijking met directe concurrenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:11
Saffie_time schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:30:
Max terug naar de oude vloer. De nieuwe is beschadigd door tik tegen Kimi (carbon onder de auto gekomen).
Gezien de snelheid van TSU zou dit wel eens heel dure blunder in de pit kunnen worden qua punten.
Viaplay is het niet met je eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Net nogmaals de start gezien van de sprintrace. Het is schandalig dat Piastri wegkomt met zijn manier van de bocht pakken en de ander van de baan drukt, of zoals vorige race het slachtoffer claimt te zijn en Verstappen wordt bestraft.

[ Voor 24% gewijzigd door Charles Hill op 03-05-2025 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Kwalificatie uitgesteld? Is al 22:00 geweest en is nog niets op de baan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Dus Lawson, Albon en Bearman 5 seconden straf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Quad schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:04:
15 minuten las ik hier eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Ik bdn hier om dezelfde vraag te stellen!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
22:15 ivm uitloop sprintrace

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:33
Ja wat een gedoe. Mijn bier raakt op zo -O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
mir4dor schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:05:
Ja wat een gedoe. Mijn bier raakt op zo -O-
Tijd voor iets sterkers 🥃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik zat ook al abuis te kijken.
Eerst die tv die niet de app wou starten en nu denk ik het is al 22 geweest zit ik verkeerd...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sempy schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:05:
[...]

22:15 ivm uitloop sprintrace
Dank! Heb geen geluid en liveblog Nu.nl zag ik het ook niet staan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Niets op de baan? De uitzending op F1TV is nog niet eens begonnen. Zat er helemaal klaar voor, pilsje met chips en al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

FastFred schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Niets op de baan? De uitzending op F1TV is nog niet eens begonnen. Zat er helemaal klaar voor, pilsje met chips en al :X
is nu begonnen(de uitzending)! dus geniet er lekker van

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
[...]

Al tijdje bezig hoor hier (op F1 live zetten ipv internationaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Ja balen... Mijn wekker gaat heel vroeg voor werk morgenochtend, elk kwartiertje voelt dan als.een uur!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Iedereen veel plezier met de kwalificatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8J7BcgrsdUhZPMa0XfIXuOQXq3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFzv0bJlMm6Wk8wo8BgIzXyq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
[...]

Nou... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAw7tpIBIESNaRoYFHbrCZFZqWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McTArfMs4Lj6aj7BEG10OYNz.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Ben benieuwd wat deze kwalificatie ons gaat brengen. Veel kijkplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Veel plezier bij de droge Q @ all

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:33
Kans op regen zegt Jack *O*

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Yes! Laat maar komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Nou! Trappen met dat hok!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXblkOjyb5HfK_J7MDE45xvT-NM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DC7TfRbKaxnBrB6uIk4BaaMO.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Unleash the lion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:11:
Iedereen veel plezier met de kwalificatie!

[Afbeelding]
offtopic:
Mis wel het plaatje van die inmiddels keurig opgevouwen was ;) of moet ik daarvoor terugscrollen door dit hele topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
PalingDrone schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:15:
[...]

[offtopic]
Mis wel het plaatje van die inmiddels keurig opgevouwen was ;) of moet ik daarvoor terugscrollen door dit hele topic?
Dat is allemaal alweer opgeruimd d:)b

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp6vb-2oc7b4-_dRXmxNe-0EmUc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/vO4DxVJw9NzH5V6tutwKZ8bc.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Sprint punten zijn dus;
Norris, Piastri, Hamilton, Russell, Stroll, Tsunoda, Antonelli en Gasly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Gezellige file

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
INCIDENT INVOLVING CAR 23 (ALB) NOTED - PIT LANE INFRINGEMENT
3 May 2025, 22:16:53

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
g0tanks schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:14:

[Afbeelding]
Misschien wisten ze al iets, P8: hij heeft een punt gepakt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:26
of rokende zandzakken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Tsunoda gaat weer top....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Hoevaak ik Bottas nou vandaag ook al heb zien rondhangen..
Zou die al spijt hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:05
Hij heeft z’n punten voor het weekend al binnen; hij was al aan het bier :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Albon mag naar de stewards na de kwalificatie:

FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 23 (ALB) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - PIT LANE INFRINGEMENT
3 May 2025, 22:23:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat krijg je als je overal regels op maakt. Vind het niet zo'n super groot probleem dat in de pitsstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ronald.42 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:23:
Hoevaak ik Bottas nou vandaag ook al heb zien rondhangen..
Zou die al spijt hebben?
Hij komt meer live in beeld, dan iemand op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
RUS P7 op nieuwe softs... hoe dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Hulk tow. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Eventjes boven Max duurt niet lang meer :+

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord