ICE ICE Baby
Zie vorige modbreak
DaniëlWW2 in "[F1 2025] Race 5 GP van Saudi Arabië"
[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 19-04-2025 21:50 ]
Zie vorige modbreak
DaniëlWW2 in "[F1 2025] Race 5 GP van Saudi Arabië"
[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 19-04-2025 21:50 ]
Max did it again.
Once in a lifetime talent/coureur.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p0qRX0TyrsA2KfZX3m4mHGHq.jpg?f=user_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier per sector de verdeling. Verstappen zou in sector 1 baat hebben gehad van de tow van Tsunoda wat volgense SKY F1 4 tot 5 honderdste opleverde.G_Dragon schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:34:
Dit blijft toch nog steeds heel knap, ondanks dat dit niet de uiteindelijke pole tijd is.
[Afbeelding]

Maar 1 run in Q3. Daarnaast minder ervaring in de auto. En gaf aan dat hij een "veiligere" setup heeft en dus minder op de limiet van de auto rijdt maar daardoor de auto wel ook uit de muur houd en anders dat niet kan garanderen zeg maar. Daarnaast is Tsunoda natuurlijk geen Verstappen. En voor zijn derde kwalificatie nu 2x in Q3. Hoe lang geleden is dat geweest? Twee Red Bulls in twee opvolgende races in Q3. Laatste keer dat Perez Q3 haalde was Vegas vorig jaar in ieder geval, maar of die de race ervoor ook Q3 haalde?
Horner zei ook direct tegen Max dat hun strategie goed had gewerkt.Chocoball schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:41:
[...]
Hier per sector de verdeling. Verstappen zou in sector 1 baat hebben gehad van de tow van Tsunoda wat volgense SKY F1 4 tot 5 honderdste opleverde.
[Afbeelding]
TSU is gelijk van onschatbare waarde. Die komt er in de loop van het seizoen nog wel...jaapstobbe schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:58:
[...]
Horner zei ook direct tegen Max dat hun strategie goed had gewerkt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dat had niet alleen met Tsunoda te maken, zeker ook met de banden preparatie.Spotmatic schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:02:
[...]
TSU is gelijk van onschatbare waarde. Die komt er in de loop van het seizoen nog wel...
Ik vind dit roze niet bij Ferrari rood passen maar het lichtblauw in Miami vorig jaar was erger

Super kwali gezien en wederom juichend achter de tv. Dit seizoen toch al de tweede keer race-magie 🥳
[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-04-2025 12:01 ]
Tja, Max is GoD-tier, Tis net als in Japan, hij doet dingen met de auto, hij overstijgt de auto qua rijvermogen....Lynx schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:16:
Mooi dat dat mckaren de laatste tijd zo aan het fikken was op het belang van 2 goede coureurs naar RBR en dan pakt Max het door een tow van z’n teamgenoot. Tijd voor een kleine burn van Horner richting Zak: “dat is het voordeel als je twee coureurs in q3 kan hebben” 😂😂
Super kwali gezien en wederom juichend achter de tv. Dit seizoen toch al de tweede keer race-magie 🥳
Cogitationis poenam nemo patitur
Waar slaat dit op? McLaren is een vervelend team in die zin. Of ik begrijp het verkeerd.RobertMe schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:13:
Bij McLaren vonden ze het ook helemaal niks:
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Zou daarmee niet de 2 lap strategie bedoeld zijn plus deze tow?jaapstobbe schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:58:
[...]
Horner zei ook direct tegen Max dat hun strategie goed had gewerkt.
Waar zou die knaap met die mic naar staan te kijken?Chocoball schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:13:
[...]
Ik vind dit roze niet bij Ferrari rood passen maar het lichtblauw in Miami vorig jaar was erger
[Afbeelding]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ze zagen het zelf ook in gok ik want hij staat niet meer op hun timeline.RobertMe schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:13:
Bij McLaren vonden ze het ook helemaal niks:
[Afbeelding]
Een Yuki gaat zich tijdens de race zo breed mogelijk maken om Norris zoveel mogelijk op te houden.Spotmatic schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:02:
[...]
TSU is gelijk van onschatbare waarde. Die komt er in de loop van het seizoen nog wel...
Het zal vast ongelukkig verwoord zijnJB schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:19:
[...]
Waar slaat dit op? McLaren is een vervelend team in die zin. Of ik begrijp het verkeerd.
"Gecrasht, is okay" + "Gecrasht, dit wil geen enkel team zien". Alleen schrijven ze dan ongelukkig"Is okay, dit wil geen team zien". Niet meer van maken dan dat.
Dan kun je beter naar Formuladank op Reddit gaan, daar staan ze meteen bij elkaar.Deurstopper schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:51:
[...]
Had wel verwacht dat hier heel veel photoshops van zouden komen.. 😅
Die staan er voldoende op r/formuladank.Deurstopper schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:51:
[...]
Had wel verwacht dat hier heel veel photoshops van zouden komen.. 😅

Etc etc
Zeg maar gerust dat was het verschil natuurlijk. 1 honderdste. Niettemin een mooie pole.drfruit schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:21:
Yuki gaf Max een tow. Kan net het verschil zijn geweest.
Los van het mooie resultaat voor Max en de ongelooflijk kleine marges, moet ik toch zeggen dat dit een fantastisch circuit is. Hoge snelheid, en ook maar een milliseconde niet opletten betekent dat je de apex van een bocht met een meter mist.
Iedereen die Norris daarom een schlemiel noemt, gaat het maar ff lekker zelf proberen in F1 24. Daarentegen kudos aan Max die het op het moment suprême toch ff voor elkaar weet te krijgen. Niet te vergeten Russell en Piastri, die hier toch laten zien dat ze constant én snel weten te presteren.
Ongelofelijk fijn om dit mee te maken, 4 teams die meedoen om een pole en een Williams op P6. Voor mijn gevoel zit het heel dicht bij elkaar. Heel benieuwd wat dit betekent voor de race, ben toch ergens bang dat de long run pace van MCL er uiteindelijk voor gaat zorgen dat PIA wint.
Een tow levert niet gegarandeerd winst over de gehele ronde op. Kan zomaar dat door de tow en hogere snelheid de eerstvolgende bocht niet goed gaat bv. Of uberhaupt al te lang "in de weg" blijven rijden.DutchFlamingo schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:23:
[...]
Zeg maar gerust dat was het verschil natuurlijk. 1 honderdste. Niettemin een mooie pole.
Het goede voor Red Bull/Verstappen is dat de race op dezelfde tijd is als de quali, blijkbaar hielp dat de auto (en McLaren minder). Kan hij opnieuw een Suzuka doen en de snellere McLaren van Piastri achter zich houden? Een goede start is essentieel.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hier zonder die stomme beveiligingChocoball schreef op zondag 20 april 2025 @ 01:11:
Ghost car vergelijking tussen Verstappen en Piastri.
[YouTube: Max Verstappen and Oscar Piastri's Ghost Car Lap Comparison | 2025 Saudi Arabian Grand Prix]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat mij betreft zien we weer het bewijs dat er twee dingen aan de hand zijn met de McLaren. Flexen maakt het een goede en snelle auto, maar de ongekende racepace en absolute controle op banden temperatuur komt ergens anders vandaan. Legaal of illegaal, ze doen iets bij de remmen wat niemand anders doet. En ze kunnen het moduleren want in quali kunnen te ook temperatuur reguleren waar je juist snel hitte nodig hebt en desondanks wel moet aftoppen (zie s3 Australië). Heb het al eerder gezegd maar het meest verbazende is nog wel dat geen ander team het kan namaken of bewijzen.
Voor kijkers een leuk scenario. Als in Barcelona McLaren iets van 2 tiende wordt afgeremd door de TD dan kwalificeren ze 5-10 en moeten ze met superieure racecraft en pace elke race laten zien naar voren te kunnen rijden.
Terwijl ik dit tik bedenkt de cynist in mij…als Max nu zo dicht bij zit zullen we in van de FIA in Barcelona horen: “McLaren vleugels passeren al onze tests” 🙄
[ Voor 36% gewijzigd door Lynx op 20-04-2025 12:45 ]
Het "probleem" bij Jeddah is dat DRS stuk krachtiger is dan op Suzuka, net zoals op Baku.gambieter schreef op zondag 20 april 2025 @ 01:36:
Het goede voor Red Bull/Verstappen is dat de race op dezelfde tijd is als de quali, blijkbaar hielp dat de auto (en McLaren minder). Kan hij opnieuw een Suzuka doen en de snellere McLaren van Piastri achter zich houden? Een goede start is essentieel.
Je zag het ook heel goed in de F2 race dat de leider weinig kon doen op P2 met DRS; ik noem expres geen namen
Het enige wat je kan doen is meer dan een seconde verder rijden, maar anders ben je best wel een sitting duck!
RBR heeft VER, nu nog een auto die hem in bedwang kan houden.
Ik wil nergens op vooruit lopen, maar wil de echte GOAT opstaan?
ICE ICE Baby
Piastri is tot nu toe goed bezig.djmuggs schreef op zondag 20 april 2025 @ 08:35:
RBR heeft VER, nu nog een auto die hem in bedwang kan houden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Drivers with the most Q1 exits in #F1 history -
— Sundaram R (@f1statsguru) 19 april 2025
1️⃣ Lance Stroll – 75*
2️⃣ Kevin Magnussen – 74
3️⃣ Marcus Ericsson – 70
4️⃣ Timo Glock – 59
5️⃣ Nicholas Latifi – 55
Not the kind of leaderboard you aim for…#SaudiArabianGP pic.twitter.com/jJer2pi0u3
Als side note dat dit pas sinds 2006 bestaat
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ongelooflijk dat hij, en z’n vader, de illusie blijven nastreven dat hij ook maar de kans op wdc zou hebben. Dan moet hij volgend jaar in net zo’n dominante auto komen als de Mercedes2014 en ook nog net zulke hopeloze teamgenoten krijgen. (#flamebait 🤭)
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Heb ik iets gemist? Welke verplichte tweestop?Lynx schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:56:
Als Max in clean air kan komen bij de start is dat in combinatie met de verplichte 2-stop wel een kans om piastti achter zich te houden. We shall see.
Denk dat hij nog niet genoeg koffie had gehad zo vroegTinusXIII schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:20:
[...]
Heb ik iets gemist? Welke verplichte tweestop?
Gave weergave! Ze zouden alleen moeten switchen naar de achterste auto.Chocoball schreef op zondag 20 april 2025 @ 01:11:
Ghost car vergelijking tussen Verstappen en Piastri.
[YouTube: Max Verstappen and Oscar Piastri's Ghost Car Lap Comparison | 2025 Saudi Arabian Grand Prix]
Piastri was degene die het laatste een foutje maakte zo te zien...reed even vooraan en miste een ideale bocht en Max ging hem pardoes weer voorbij.G_Dragon schreef op zondag 20 april 2025 @ 04:56:
[...]
Hier zonder die stomme beveiliging![]()
[Streamable: unnamed]
Dit dus.
Die is er ook niet, enkel in Monaco..TinusXIII schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:20:
[...]
Met de zachtere banden die er dit jaar zijn, is de verwachting dat er iig meer twee stoppers zijnTinusXIII schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:20:
[...]
Het is idd niet kloppend om het verplicht te noemen
PSN
LIVE: Saudi Arabian Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
🚨 | Lewis Hamilton was asked what he needs to adapt to the SF-25. He responded:
— formularacers (@formularacers_) 20 april 2025
"A brain transplant." pic.twitter.com/Bhhi4VoKh6
Er zijn ook paaseitjes te krijgen zónder alcoholvullingwowly schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:17:
Yeah sure. Stroll is een begenadigd coureur, helemaal in de regen. Daar doet zijn pa niets aan af....
Toegegeven, in de regen doet Stroll het meestal heel verdienstelijk en ja, hij mag wat mij betreft inderdaad een prima regenrijder genoemd worden, maar op droog spartelt hij toch wel vaak als een eh... vis op het droge
Op droog gaat het allemaal toch een stuk sneller en dan lijkt hij toch niet helemaal de capaciteit te hebben voor de F1. Nog steeds maakt hij dan vaak echte rookie mistakes en/of haalt-ie krankzinnige acties uit waar je in de lagere klasses nog wel mee weg zou komen, maar in de koningsklasse gewoon meteen einde race betekenen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik kreeg dat ook in mijn timeline, mooi stukje journalistiek. “Quotes” van Horner, Allison en Isola erbij.Lynx schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:56:
Als Max in clean air kan komen bij de start is dat in combinatie met de verplichte 2-stop (geen idee waar ik dit dan gelezen heb, of ik heb het gedroomd) wel een kans om piastti achter zich te houden. We shall see.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 3% gewijzigd door Lynx op 20-04-2025 14:08 ]
Ja die verwacht heb ik ook zeker wel bij deze baan, helemaal met het aantal rookies in het veld.Amaze86 schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:07:
Denk dat we zeker 1x een rode vlag zullen krijgen, hopelijk Max in de top 3.
Vraag maar aan Lando, die heeft er denk ik een andere mening overIngelogd schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:13:
[...]
Die kerbs liggen er ook maar voor jandoedel.
Er zijn ook plekken waar dat alleen geverfd asfalt is.Ingelogd schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:13:
[...]
Die kerbs liggen er ook maar voor jandoedel.
PSN
hahaha, idd. Het probleem is denk ik dat hij onvoldoende ontwikkeltalent heeft. Maar regenrijders zijn echte rijders pur sang. Dat dat niet voldoende is tussen al die andere supertalenten ben ik het wel mee eens. Maar hem een slechte coureur noemen omdat zijn pa de ultieme facilitator is gaat me wat te verWok schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:55:
[...]
Er zijn ook paaseitjes te krijgen zónder alcoholvulling![]()
Toegegeven, in de regen doet Stroll het meestal heel verdienstelijk en ja, hij mag wat mij betreft inderdaad een prima regenrijder genoemd worden, maar op droog spartelt hij toch wel vaak als een eh... vis op het droge
Op droog gaat het allemaal toch een stuk sneller en dan lijkt hij toch niet helemaal de capaciteit te hebben voor de F1. Nog steeds maakt hij dan vaak echte rookie mistakes en/of haalt-ie krankzinnige acties uit waar je in de lagere klasses nog wel mee weg zou komen, maar in de koningsklasse gewoon meteen einde race betekenen.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Normaal ben ik dit met je eens.wowly schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:44:
[...]
hahaha, idd. Het probleem is denk ik dat hij onvoldoende ontwikkeltalent heeft. Maar regenrijders zijn echte rijders pur sang. Dat dat niet voldoende is tussen al die andere supertalenten ben ik het wel mee eens. Maar hem een slechte coureur noemen omdat zijn pa de ultieme facilitator is gaat me wat te ver
Je hebt ook verdedigers die simpelweg te dom zijn om in een schijnbeweging te trappen. Zo’n soort regenrijder vind ik Stroll ook, hij ziet de gevaren niet eens dus ramt hij maar gewoon door.
En, de gevaren zijn er voor hem ook echt niet. Al verprutst hij het keer op keer, zijn stoeltje komt ook niet in gevaar.
Dat is heel wat anders dan voor echte coureurs.
een treffende spreuk
Zijn laatste regen 'race' is een goede opsomming voor zijn race carriere dusver.Wok schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:55:
[...]
Er zijn ook paaseitjes te krijgen zónder alcoholvulling![]()
Ja, dat zal zeker niet helpen, hij kan doen wat hij wil maar heeft geen extra motivatie omdat ie zijn stoeltje toch wel houd. Dat van die regen, agree to disagree? Lomp en regenrijder kan niet in een zin. Je hebt dan juist exeptionele controle juistpro_6or schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:57:
[...]
Normaal ben ik dit met je eens.
Je hebt ook verdedigers die simpelweg te dom zijn om in een schijnbeweging te trappen. Zo’n soort regenrijder vind ik Stroll ook, hij ziet de gevaren niet eens dus ramt hij maar gewoon door.
En, de gevaren zijn er voor hem ook echt niet. Al verprutst hij het keer op keer, zijn stoeltje komt ook niet in gevaar.
Dat is heel wat anders dan voor echte coureurs.
Wat gaat Max uitzonderlijk laat in de remmen zonder de wielen te blokkeren.G_Dragon schreef op zondag 20 april 2025 @ 04:56:
[...]
Hier zonder die stomme beveiliging![]()
[Streamable: unnamed]
Dat de RedBull geen zeepkist is, is nu ook wel duidelijk.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Gelukkig werken ze remmen.Speedster schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:34:
[...]
Wat gaat Max uitzonderlijk laat in de remmen zonder de wielen te blokkeren.
Dat de RedBull geen zeepkist is, is nu ook wel duidelijk.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
6e in MelbourneKadett schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:02:
[...]
Zijn laatste regen 'race' is een goede opsomming voor zijn race carriere dusver.
Of gewoon een blinde vlek. Was het niet in Suzuka een paar jaar terug dat hij meerdere plekken wint bij de start door met 0,0 zicht op een millimeter langs de muur te schuren? Voldoende coureurs die dat risico niet willen / durven te nemen. En voor Stroll pakte zijn "idiote" actie toevallig eens goed uit.wowly schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:12:
Lomp en regenrijder kan niet in een zin. Je hebt dan juist exeptionele controle juist
Ik negeer de meeste spel- en taalfouten, maar zullen we het niveau iets hoger houden dan dit?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Lijkt me eerder gewoon een tikfout.Cass Casey schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:15:
[...]
Ik negeer de meeste spel- en taalfouten, maar zullen we het niveau iets hoger houden dan dit?
Zo te horen heeft het orkest flink geoefend ten opzichte van voorgaande jaren.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"When you grow up your heart dies"

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dit, Hongarije 2021 was hier ook een voorbeeld van waar het slecht uitpakte.RobertMe schreef op zondag 20 april 2025 @ 18:00:
[...]
Of gewoon een blinde vlek. Was het niet in Suzuka een paar jaar terug dat hij meerdere plekken wint bij de start door met 0,0 zicht op een millimeter langs de muur te schuren? Voldoende coureurs die dat risico niet willen / durven te nemen. En voor Stroll pakte zijn "idiote" actie toevallig eens goed uit.
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 0 %
20 Apr 2025, 18:45:48, Lap 1
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kom op Max!!!
at your service
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nee geen zin in code rood en veel rondes achter de safety car.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
https://f1manager.info/ranking/4605
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |