[F1 2025] Race 5 GP van Saudi Arabië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 56.636 views

Onderwerpen

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:57
De vrijdaganalyse in de vertaling en samenvatting.
  • McLaren speelt met de concurrentie en ondanks dat het verschil met Verstappen 0,280 seconden bedroeg bestaat de indruk dat McLaren wat achter de hand houdt. Beide McLaren coureurs gingen vlak voor start-finish van het gas en ook hadden ze geen perfecte ronden. In de longrun zijn de Mclarens 1,1 seconde sneller.
  • Dit jaar komt Pirelli met 1 stap zachtere banden dan vorig jaar en missen de teams belangrijke informatie voor het bepalen van de bandenstrategie. Longruns tijdens de training in de namiddag zijn niet relevant door de hogere temperaturen. Het ongeluk van Tsunoda in de avoondsessie zorgde ervoor dat de longruns 8 minuten voor tijd ten einde kwamen en daarmee te kort om meer over de levensduur van de banden te weten te komen.
  • Verstappen had in de eerste sessie onderstuur in de langzame bochten en overstuur in de snelle. Volgens Marko is de wagen tussen beide trainingsessies volledig omgebouwd, Daardoor is deze goed op 1 ronde ook al is het verlies op McLaren 2 tot 3 tienden. In de longrun zijn ze te langzaam omdat het probleem van oververhitting van de banden terugkomt. Red Bull zal dus iets moeten vinden om snel op 1 ronde en in de longrun te zijn. Tsunoda komt steeds beter tot zijn recht en verloor 4 tienden op teamleider Verstappen.
  • Ferrari en Mercedes hadden last van het verkeer en daardoor mindere rondetijden.
  • Tussen de 2 trainingen ontdekten de monteurs bij Sauber een benzinelek bij Bortoleto die uiteindelijk in de buurt van de brandstofblaas zat en het reperaren daarvan nam veel tijd in beslag.
  • In de longruns was Piastri met een gemiddelde van 1.33,949 onbereikbaar voor de rest, daarachter kwam Gasly met 1.34,539. Daarmee lijkt Alpine het 2e team te zijn. Gasly was verrassend de snelste in de eerste training. In de tweede training ontbrak het hem aan grip volgens hem.
  • Leclerc was in de longrun op de medium band het snelst met 1.29,002 en daarmee knap voor Piastri met 1.29,140 en Norris (1.29,272). Tsunoda zat daar met 1.21,417 1.31,417? weer een stuk acher.
  • Williams is het enige team wat een longrun op de harde band heeft gedaan.
https://www.auto-motor-un...analyse-gp-saudi-arabien/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Deze reglementen zijn uitontwikkeld, iedereen zit super dicht bij elkaar, het komt aan op de coureur. McLaren: hold my beer.

Ze zijn een seconde sneller dan alle anderen. Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:20
Foutje met de longrun van Tsunoda, of kijk ik scheel ? @Chocoball

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
mr thee schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:46:
Foutje met de longrun van Tsunoda, of kijk ik scheel ? @Chocoball
Dank voor de oplettendheid.

Ik kopieer de tijden juist om zelf geen typefouten te maken maar blijkbaar heeft AMuS zelf een typefout gemaakt en mij viel het niet op. Alleen staat in het overzicht geen tijd van Tsunoda dus mogelijk moet dat 1.31,417 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-09 13:53
Lynx schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:45:
Deze reglementen zijn uitontwikkeld, iedereen zit super dicht bij elkaar, het komt aan op de coureur. McLaren: hold my beer.

Beslissende mensen en mega belangrijk personeel gekaapt bij concurrentie. Dan krijg je dit. Ik kijk er iedergeval niet van op.

Kampioensschap gaat tussen Norris en Piastri voor de rijderstitel dit jaar. 100% van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lynx schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:45:

Beter dit dan vroeger waar je met 1.7 achterstand op p4 stond op de grid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:09:
[...]

Beter dit dan vroeger waar je met 1.7 achterstand op p4 stond op de grid :+
Ja en nee want 1 team staat er dik boven.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:45
Otto Jans schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:06:
[...]

Beslissende mensen en mega belangrijk personeel gekaapt bij concurrentie. Dan krijg je dit. Ik kijk er iedergeval niet van op.

Kampioensschap gaat tussen Norris en Piastri voor de rijderstitel dit jaar. 100% van overtuigd.
nog niet overtuigd. Piastri wel maar norris is veel te onzeker, die gaat nog veel meer fouten maken de komende tijd. als de regels het veld nog iets dichterbij brengen dan sluit ik nog steeds niet de skills van Max buiten, hij is momenteel de beste coureur in het veld.

Voorlopig is McLaren ubermachtig en als ze een race niet winnen of buiten het podium eindigen hebben ze het zelf verkloot.

Hopelijk blijven de races wel spannend genoeg de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik ben met name benieuwd wat de regelementen wijziging in Barcelona voor effect heeft. Dat kan nog iets van een wijzing in de machtsverhoudingen bewerkstelligen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:02
codex schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:08:
Ik ben met name benieuwd wat de regelementen wijziging in Barcelona voor effect heeft. Dat kan nog iets van een wijzing in de machtsverhoudingen bewerkstelligen.
Zal je zien dat het op McLaren geen effect heeft maar wel op de achtervolgers. 2014 all over alleen dan met McLaren ipv Mercedes _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Bvanham schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:02:
[...]

nog niet overtuigd. Piastri wel maar norris is veel te onzeker, die gaat nog veel meer fouten maken de komende tijd. als de regels het veld nog iets dichterbij brengen dan sluit ik nog steeds niet de skills van Max buiten, hij is momenteel de beste coureur in het veld.

Voorlopig is McLaren ubermachtig en als ze een race niet winnen of buiten het podium eindigen hebben ze het zelf verkloot.

Hopelijk blijven de races wel spannend genoeg de komende tijd.
Red Bull krijgt dit gat niet meer gedicht, heb totaal 0.0 vertrouwen in het technische team wat nu de leiding heeft met meneer Waché als grootste twijfel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Otto Jans schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 10:28:
[...]

Red Bull krijgt dit gat niet meer gedicht, heb totaal 0.0 vertrouwen in het technische team wat nu de leiding heeft met meneer Waché als grootste twijfel.
En dan te bedenken dat 2 jaar geleden de windtunnel die het predicaat relikwie heeft vrij langzaam is maar betrouwebaar.zou zijn. Ook werd gezegd dat Red Bull toen heer en meester was in CFD simulaties.

Gek genoeg repte Red Bull bij de vorige generatie wagens toen ook over correlatieproblemen. Anno 2025 zijn er wederom ciorrelatieproblemen met de windtunnel. Dit zou voglens Waché te wijten zijn aan weersinvloeden. Nieuw is dat de simulator ook niet te vertrouwen is want daar rijden ze tijden wat in het echt niet kan.

De nieuwe windtunnel van Red Bull is pas in 2027 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 23:13
Chocoball schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:05:
[...]

En dan te bedenken dat 2 jaar geleden de windtunnel die het predicaat relikwie heeft vrij langzaam is maar betrouwebaar.zou zijn. Ook werd gezegd dat Red Bull toen heer en meester was in CFD simulaties.

Gek genoeg repte Red Bull bij de vorige generatie wagens toen ook over correlatieproblemen. Anno 2025 zijn er wederom ciorrelatieproblemen met de windtunnel. Dit zou voglens Waché te wijten zijn aan weersinvloeden. Nieuw is dat de simulator ook niet te vertrouwen is want daar rijden ze tijden wat in het echt niet kan.

Dat RB geen andere partij zoekt voor een windtunnel (zoals McLaren dat deed met die van Toyota in Keulen) als dat ding inmiddels te oud en onbetrouwbaar is. Riekt mij te veel naar orchestratie van grotere machten waar dominantie van 1 team niet goed is voor de kijkers end dus de waarde van het product F1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Otto Jans
Thinlanet schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:16:
[...]

Dat RB geen andere partij zoekt voor een windtunnel (zoals McLaren dat deed met die van Toyota in Keulen) als dat ding inmiddels te oud en onbetrouwbaar is. Riekt mij te veel naar orchestratie van grotere machten waar dominantie van 1 team niet goed is voor de kijkers end dus de waarde van het product F1.
Erg ver gezocht vind je niet?

Red Bull zal echt alles wat in hun macht ligt doen om te blijven winnen, daar ben ik echt wel van overtuigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 19:54
Thinlanet schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:16:
[...]

Want dit hebben ze bij Mercedes ook gedaan? Red Bull is 2 jaar dominant geweest met Verstappen achter stuur, Perez deed 1 jaar ervan al voor spek en bonen mee. ITT Mercedes waar zowel Hamilton als Rosberg/Bottas gemakkelijk 1-2 scoorde in Q en de race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

AvK

Ready Set Go

Toen Max het hele jaar top dominant was (2023) hadden ze dezelfde windtunnel. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Otto Jans schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:18:
[...]

Erg ver gezocht vind je niet?

Red Bull zal echt alles wat in hun macht ligt doen om te blijven winnen, daar ben ik echt wel van overtuigd ;)
De toko is niet op orde. Kikkers en kruiwagens...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:54:
[...]

De toko is niet op orde. Kikkers en kruiwagens...
En dat heeft z'n weerslag op alles. Langere pitstops, irritaties boordradio, ga zo maar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
[...]

Als ik het goed heb begrepen, doet de windtunnel het prima, maar niet op het laatste stukje optimalisatie. Daar zitten ze nu en daarom hebben ze (pas) nu last van bijv. weersinvloeden en andere factoren die onzuivere resultaten geven. Ik heb dit bij een Engelstalige bron gelezen, kan het even niet snel terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Toke_gt schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:27:
[...]

Als ik het goed heb begrepen, doet de windtunnel het prima, maar niet op het laatste stukje optimalisatie. Daar zitten ze nu en daarom hebben ze (pas) nu last van bijv. weersinvloeden en andere factoren die onzuivere resultaten geven. Ik heb dit bij een Engelstalige bron gelezen, kan het even niet snel terugvinden.
Motorsport of The Race vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Toke_gt schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:27:
[...]

Dat zal best, maar er is ook een verkeerde afslag genomen vorig jaar. Verder zit Marshall bij McLaren…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 21:27:
En als RBR zoals altijd, nu weer met flink teruggeschroefde motoren reed op een circuit waar je zoveel van een ronde, vol gas gaat? :P

Verder zou ik toch ook een beetje op Ferrari letten. Die hebben weer eens problemen met hun auto niet te laag af te kunnen stellen. Daarom hadden ze mede die DSQ. Maar deze baan is glad en dan kan Ferrari de auto lager afstellen en dan komen ze mogelijk eens in een operating window.
Blijkbaar was de Honda krachtbron nu op vrijdag al verder open geschroefd, was het bericht via Motorsport Magazin.com op YT, dus niet meer met geknepen power.

Edit: @Lynx dacht dat idd ook gehoord te hebben in die video. Hoe dan ook, geen extra power voor vandaag, dan maar hopen op een nog wat betere setup 🤞

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 19-04-2025 14:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 10:53
Dr Marko heeft dat in een interview gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Max heeft simpelweg gemaskeerd dat Red Bull, op seizoen 2023 na, nooit de snelste auto heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

dawg schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:23:
[...]

Max heeft simpelweg gemaskeerd dat Red Bull, op seizoen 2023 na, nooit de snelste auto heeft gebouwd.
Hoe durf je! Max heeft alleen maar gewonnen door Newey en de beste auto, hij kan zelf niets.
(zo, nu zet ik m'n Engelse pet weer af en ga serieus verder)

Ik vind dit wel een interessante situatie, een coureur met een waanzinnig talent heeft dus de auto de verkeerde kan op laten ontwikkelen omdat hij gewoon bloed snel bleef. Best bijzonder.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Blijkbaar moest Hamilton gisteren naar de stewards voor het hinderen van Albon maar is zonder gevolgen gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Go2QFE-XAAA-qS8?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
Nou ze hebben allemaal grote haast :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 10:35
mr thee schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:36:
Nou ze hebben allemaal grote haast :N
Yup, ze lekker veel actie op baan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Wie is die dame die ook commentaar geeft?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
vrij fors gat voor rbr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

PIA maakt ff een statement :o

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
McLaren heeft het vermogen iets verder opgeschroefd..
Hoeveel marge hebben die wagens nog..?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ga van mijn netvlies JLO

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:38

Quad

Doof

Meer plastic dan een opblaaspop.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 10:49
Lewis zou meer kans gehad hebben op z’n 8e wereldtitel bij Mercedes… maar eerlijk is eerlijk… hij is gewoon niet snel genoeg meer tov coureurs als Leclerc en Russell.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

deed me gelijk hieraan denken
Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/screen-shot-2022-07-20-at-5-59-31-pm-remini-enhanced-1658416672.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Toch een verschil van dag en nacht, die roze barbie kan mij als man niet bekoren... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:16:
PIA McLaren maakt ff een statement :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
Wat is McLaren rap.

Doet me denken aan de Mercedes dominantie met Rosberg en Hamilton.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:27
Red Bull had de motoren al open geschroefd volgens Marko, niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Drials schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:54:
Red Bull had de motoren al open geschroefd volgens Marko, niet best.
Dan is P3 straks maximaal haalbare en morgen. Weer damaged limitation weekend voor Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Pierre schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:08:
F1TV Live? Alice Powell was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:01
Mad-Matt schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:29:
[...]
deed me gelijk hieraan denken
Ik zat eerder te denken aan een Power Ranger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pierre schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:08:
Alice Elizabeth Fraser Powell (born 26 January 1993) is a British racing driver. In 2010, she became the first woman to win a Formula Renault championship and in 2012 became the first woman to score points in the GP3 Series.

Powell joined the Sky Sports Formula 2 commentary team when the 2020 season resumed in July 2020, after delays and cancellations due to the COVID-19 pandemic. She has commentated at the Goodwood Festival of Speed, and currently works for Whisper Entertainment's F1 on Channel 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2025-saudi-arabian-grand-prix-fp3-classification-v0-6tjrr6is0tve1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=bf16ffce0af5a751d764a94648062684d6715224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ook Ferrari aan een nieuwe motor en onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fia-new-pu-taken-by-both-ferrari-drivers-v0-n7d1vuesqsve1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=413938adccd1a464e23b08d22485db437fb4d5ca

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fia-new-pu-taken-by-both-ferrari-drivers-v0-mhyvl5fsqsve1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7bc6686d260f9a092586f8bc99faac38ae7e8fd3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat een dominantie. Vraag me af wanneer er eens gaan klagen… 2023 en begin vorig jaar was het ook een heleboel gehuil. Nu is het ook een mega gat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

JB schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:26:
Wat een dominantie. Vraag me af wanneer er eens gaan klagen… 2023 en begin vorig jaar was het ook een heleboel gehuil. Nu is het ook een mega gat.
Tja, we hebben jaren gehad met Mercedes dominantie, Red Bull dominantie, blijkbaar nu de beurt aan McLaren. Leuker als de boel wat dichter bij elkaar zit maar dat hebben we al jaren niet meer gezien.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Waarschuwing gevolgd door een reprimande voor Doohan.

For the second day in a row a driver has received a formal warning for crossing the painted area before the pit entrance, in violation of the race director's instructions, followed by a reprimand for doing the same on a later lap. Today it's Jack Doohan, yesterday it was Liam Lawson. #F1 #RaceFans

RaceFans (@racefansdotnet.bsky.social) 19 april 2025

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 19-04-2025 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

evilution schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:47:
[...]

Tja, we hebben jaren gehad met Mercedes dominantie, Red Bull dominantie, blijkbaar nu de beurt aan McLaren. Leuker als de boel wat dichter bij elkaar zit maar dat hebben we al jaren niet meer gezien.
Alleen de hoeveelheid jaren, zijn nogal een groot contrast. Zeker met het sensatie element wat tegenwoordig erg belangrijk lijkt te zijn, verwacht je meer reuring.

Verder eens hoor maar een Toto hoor je ook weinig meer. Ferrari zit er ook niet lekker bij. Het is niet alleen RBR.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
JB schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:05:
[...]

Alleen de hoeveelheid jaren, zijn nogal een groot contrast. Zeker met het sensatie element wat tegenwoordig erg belangrijk lijkt te zijn, verwacht je meer reuring.

Verder eens hoor maar een Toto hoor je ook weinig meer. Ferrari zit er ook niet lekker bij. Het is niet alleen RBR.
Volgens Ferrari zat de SF-24 met een pushrod configuratie op de vooras aan de limiet wat aerodynamica betreft en heeft de SF-25 een pullrod configuratie gekregen. Ferrari zegt dat het daarmee een nieuwe wagen voor ze is. De nieuwe vloer die in Barhein kwam moet er voor zorgen dat Ferrari weer een groter werkvenster krijgt want die bij de SF-25 kleiner dan bij de SF-24.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:14
JB schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:26:
Het is een free practice, straks met de quali weet je pas hoe snel de auto en coureur een rondje kan rijden (tenzij pech) en morgen met de race weten we pas hoe de auto's op meerdere rondes presteren.

Ik kijk nooit de FP's maar volgens mij kun je er zelden wat concreets uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
Lets go. MClaren P1 & P2. Wij gaan het zien wie P3 wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 20:22
Kan iemand mij uitleggen waarom Lawson op full wets heeft gereden tijdens fp3?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTJEe1_oNHbfQUG2tDQn-vauEzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiBh7cnIju8T8nxqStUA6YbY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:01
Dat heeft ie niet, volgens mij gebruiken ze de wets vaak om een bandenwissel te testen waarbij ze dan liever geen setje dat ze later nog willen gebruiken onder de auto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fryskje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:58:
Kan iemand mij uitleggen waarom Lawson op full wets heeft gereden tijdens fp3?[Afbeelding]
Dat is een pitstop oefening geweest. Dan pakken ze wel vaker de regenbanden die ook worden meegenomen naar races met een lagere verwachting op regen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:05
Likbaar! O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

krietjur

Where am I?

Fryskje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:58:
Kan iemand mij uitleggen waarom Lawson op full wets heeft gereden tijdens fp3?[Afbeelding]
Oefenen, stel dat het gaat regenen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Fijne Q allemaal!

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit is echt zo'n race voor het gewone volk. /s

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 14-09 17:18
Fijne Q mensen. :)F

Is de baan nu een stuk kouder dan me FP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 20:22
@DaniëlWW2 @ParaDroid2 ah ja tuurlijk, dat had ik ergens zelf ook wel kunnen bedenken haha. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
Wel gaaf om te zien hoe die voorvleugel ‘flext’ bij TSU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Yuki. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Weegbrug. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Er passen best veel auto's in één seconde :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 19:22
Max tot nu toe verassend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Benieuwd wie eruit gaat bij team Stroll..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreameater
  • Laatst online: 14-09 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Lijkt idd iig niet kansloos! Eerste rij is haalbaar

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik blijf het toch fascinerend vinden, dat mensen verbaast zijn dat Verstappen snel is. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:30
APClll schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:18:
Er passen best veel auto's in één seconde :P
Nou echt he. Volgens mij heb ik dat nog nooit gezien, 17 man binnen een seconde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 11:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Na de derde training had ik weinig vertrouwen in de red bull, maar het lijkt er beter uit te zien dan het leek. Ferrari had het hele weekend al problemen en nu Leclerc niet best.

Mclaren zal nog wel harder gaan zo, die zet ik toch wel op p1 & 2.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
HollowGamer schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:21:
Benieuwd wie eruit gaat bij team Stroll..
Iedereen behalve als je naam eindigt op Stroll of Strulović :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 06:55

codex

Geen OpenAI agent :)

Yuki doet het echt goed! Kijken of hij dit naar Q3 kan doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 19:22
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:22:
[...]

Ik blijf het toch fascinerend vinden, dat mensen verbaast zijn dat Verstappen snel is. :P
Haha, heeft vooral met vorige race te maken denk ik. Maar inderdaad, Max kun je nooit wegstrepen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Waarom zit Stroll nog in de auto?

Edit: hij wachten schijnbaar nog op track limits van andere.

[ Voor 49% gewijzigd door HollowGamer op 19-04-2025 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
HollowGamer schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:26:
Waarom zit Stroll nog in de auto?

Edit: hij wachten schijnbaar nog op track limits van andere.
ze waren naar laptimes aan het kijken ;) iemand nog even bij de stewards aangeven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
Dat wordt spannend in Q3. *O*

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen ziet Ferrari er nog steeds slecht uit. Ook hier met glad asfalt en voornamelijk veel hoge snelheid bochten. Ze lijken nu echt het 4de team te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Eens met commentaar, we hebben alleen het laatste deel van Albon gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 12:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wat is dat geluid? Alsof hij slipt of komt het van de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
Goedzo Tsunoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hamilton komt heel goed weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Al 2x.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Er zit weer een kans in dat hij DotD wordt morgen.

Ik vind het niet super, en snap nog altijd niet waarom Ferrari hem heeft binnengehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:43:
[...]

Er zit weer een kans in dat hij DotD wordt morgen.

Ik vind het niet super, en snap nog altijd niet waarom Ferrari hem heeft binnengehaald.
En waarom überhaupt weg bij merc?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Mijn voorspelling. 🔮

1. Piastri
2. Max
3. Norris

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Haal Norris maar uit je lijstje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
AUW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

krietjur

Where am I?

Norris norris norris..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
Norris crash??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja hoor, Norris in de muur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Norris is done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:26
Kan het niet zien, waarom is er een rode vlag?

[ Voor 7% gewijzigd door marcelcee op 19-04-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 10:07
Oh oh oh!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 14-09 23:32
Norris gooit het weer in het putje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
  • Nu online
marcelcee schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:52:
Kan het niet zien, waarom is er een rode vlag?
NOR dacht dat de muur zachter was dan hij
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord