Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote HeatMeister smart home radiatorbooster-topic #2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:06

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Komt er nog een black friday aanbieding van de heatmeiser ? :) Bevalt goed en wil er nog een aantal aanschaffen.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].

• Bazz0847
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:01
Nee, de prijs is gewoon wat hij al jaren is :) Prijsstabiliteit d:)b

Alles liever dan dit:
nieuws: Driekwart van winkels misleidt consumenten met nepkortingen, waarschu...

[ Voor 89% gewijzigd door Bazz0847 op 20-11-2025 12:07 ]

Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51
vincent_1971 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:20:
[...]

Lees eens dit forum door..geheid dat je de nodige antwoorden krijgt. 8)7
@evRxdkeJ en deze LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:10
peterpijpelink schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:54:
Komt er nog een black friday aanbieding van de heatmeiser ? :) Bevalt goed en wil er nog een aantal aanschaffen.
Of bouw er zelf een na. Pic32 c3 adc, 4k7 i2c weerstanden 2x en 3x 24k weerstanden voor 10k ntc ( 1 uitgang van de adc wordt helaas niet gebruikt ) Breadboard, voetjes,voedingconnector en behuizing. Vergeet ook niet de pwm uitgang te ontkoppelen. Bv met een fet. Als je alles bij elkaar optelt kom je iets goedkoper uit. Maar mijn voorkeur heeft dan toch een goed ontworpen pcb en een strakke behuizing.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zonder inflatiecorrectie wordt de HeatMeister automagisch al steeds voordeliger in aanschaf. ;)

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:17
Kan je de heatmeister ook van stroom voorzien via een usb a (of c) kabel, inclusief de ventilatoren?

[ Voor 15% gewijzigd door RusFighter op 20-11-2025 17:28 ]

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Focus schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:41:
[...]

Hoe heb jij de fans aan elkaar vast gemaakt?
Ze zitten met tie-wraps aan elkaar en om het doorbuigen nog wat tegen te gaan zit er ook een stuk draadeind langs.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• teun95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:56
Ik heb een vraagje over de defrost mode detectie. Ik heb deze bij mij aan staan, maar het is duidelijk dat ik de dT/dt start naar een kleiner getal dan -2.5 moet zetten.

Wat ik veel liever zou doen is via MQTT aangeven wanneer er een defrost plaatsvindt. In de screenshot zie je:

1. Aan de linkerkant van de lijn het gedrag bij een automation die de de fans naar manual zet en op 0%. Zodra de compressor weer aan gaat, net voor het einde van de defrost, wordt manual weer uitgezet. De fan begint dan langzaam vanaf 0% te klimmen.
2. Bij het herkennen van de startup boost de fan.
3. De snelheid klimt heel langzaam naar het oude niveau.
4. Zonde de automation die de fans op 0% zet wordt de defrost mode niet herkend, boost de fan, en gaat hij weer verder op het oude niveau.

Mijn verwachting was dat ik zelf de heatmeister zou kunnen stilzetten tijdens de defrost cycle, maar dat heeft best grote gevolgen voor de rest van het gedrag.

Hoewel ik best de defrost detectie instellingen kan verfijnen, doe ik dit liever niet. Er zijn naast een defrost cycle namelijk best andere redenen waarom de water temperatuur 2 graden zou kunnen dalen binnen een minuut. Ik zou graag false positives voorkomen.

Buiten dit specifieke probleem zou het ook prettig zijn om de fans niet altijd naar 0% te laten gaan als manual wordt uitgezet. Dit is volgens mij op het moment wel het geval. Liever zou ik ze gewoon verder zien gaan op het percentage waar ze hadden moeten zitten volgens de automatische sturing.

Is er een oplossing voor dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZq2OD4q-RjJ38xxp9IghJtj8ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BXZWrmNDixVXdqR9zelfJW6c.png?f=fotoalbum_large

• Bazz0847
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:01
teun95 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:51:
Ik heb een vraagje over de defrost mode detectie. Ik heb deze bij mij aan staan, maar het is duidelijk dat ik de dT/dt start naar een kleiner getal dan -2.5 moet zetten.

Wat ik veel liever zou doen is via MQTT aangeven wanneer er een defrost plaatsvindt. In de screenshot zie je:

1. Aan de linkerkant van de lijn het gedrag bij een automation die de de fans naar manual zet en op 0%. Zodra de compressor weer aan gaat, net voor het einde van de defrost, wordt manual weer uitgezet. De fan begint dan langzaam vanaf 0% te klimmen.
2. Bij het herkennen van de startup boost de fan.
3. De snelheid klimt heel langzaam naar het oude niveau.
4. Zonde de automation die de fans op 0% zet wordt de defrost mode niet herkend, boost de fan, en gaat hij weer verder op het oude niveau.

Mijn verwachting was dat ik zelf de heatmeister zou kunnen stilzetten tijdens de defrost cycle, maar dat heeft best grote gevolgen voor de rest van het gedrag.

Hoewel ik best de defrost detectie instellingen kan verfijnen, doe ik dit liever niet. Er zijn naast een defrost cycle namelijk best andere redenen waarom de water temperatuur 2 graden zou kunnen dalen binnen een minuut. Ik zou graag false positives voorkomen.

Buiten dit specifieke probleem zou het ook prettig zijn om de fans niet altijd naar 0% te laten gaan als manual wordt uitgezet. Dit is volgens mij op het moment wel het geval. Liever zou ik ze gewoon verder zien gaan op het percentage waar ze hadden moeten zitten volgens de automatische sturing.

Is er een oplossing voor dit probleem?

[Afbeelding]
Is dit wel een probleem? De fan gaat gewoon weer de temperatuurcurve volgen nadat je manual mode uit zet, maar omdat je watertemperatuur nog laag is vanwege de defrost beginnen ze op een lage snelheid. Hard blazen is dan nog niet zinnig, dus profiel volgen is OK toch? :)

Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing

• DeKim
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:31
evRxdkeJ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:13:
Ik heb net een HeatMeister gekocht. Nu wil ik graag weten welke maat ventilatoren ik moet kopen en hoeveel ik er nodig heb.

In mijn kamer heb ik een T22 radiator van 1400×400×80 mm. De kamer is ongeveer 47,8 m³ groot. Afgelopen week heb ik vier radiatorventilatoren van Coolblue gekocht. Ze werken prima, maar ze maken veel lawaai. Daarom wil ik graag DIY.
Ik heb Arctic P12 fans onder mijn T22 hangen. Steekt een klein stukje uit aan de achterkant, dus dan heb je daar ook nog flow.
Ik raad je aan om de radiator vol te hangen met fans. Als je er ruimte tussen laat, dan is een stukje van je radiator niet geboost en dat is jammer.
Je moet even uitproberen bij welk rpm je het geluid acceptabel vindt. Dat stel je dan als max in. Nog een reden om veel fans te nemen, dan kan je met een lager toerental uit.

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05:46
RusFighter schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:03:
Kan je de heatmeister ook van stroom voorzien via een usb a (of c) kabel, inclusief de ventilatoren?
Neen
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste