Juist. Lamellen voorkomen dat de lucht bij de gaps in beweging komt. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik kan het beter volgooien dus. En dan heb ik niks aan heatmeister, want daarmee kan dat niet. Tenzij ik er twee aan de radiator hang. Denk dat ik maar voor 25xP12 (3 meter) ga en dan geen PST, maar met een fan controller. Niet slim en ze komen met 3A niet boven de 60%, maar wel maximale afgifte in de winter.DeKim schreef op zondag 30 november 2025 @ 16:04:
[...]
Ja, je zal van 5 of 10 fans een voordeel hebben. Toch geloof ik dat volleggen nog meer voordeel heeft.
@Bazz0847 heeft daar een keer een mooi grafiekje over gepost: Bazz0847 in "Het grote HeatBooster smart home radiatorbooster-topic"
Zelfs bij volleggen merk je nog een positief effect als je de fansnelheid verhoogd van 60% naar 100%.
Als je flinke gaps tussen de fans hebt, dan denk ik dat de lucht daartussen toch stil komt te staan. De lamellen die beperken dat. (al zou een paar centimeter tussenruimte natuurlijk niet uitmaken).
Ik veronderstel dat de heatmeister tijdens defrosts de fans uitzet? Zou het zo erg zijn als ze blijven blazen?
:strip_exif()/f/image/W8AvIeNECXKzXaCSRvq3QMBx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1Mp91aMBUKQRcFhEq6PMIM3Z.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ua1Eqb8cvbCrbf5nrODWOoZz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d1bCKQ3gWys27es2j9V7pZoN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G50VSPsIRWiFEinIU96D7tY8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ma0UHi9JTQSZ9gmkoAYPzadI.jpg?f=fotoalbum_large)