• Nicken83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 17:10
Ik heb het probleem dat enkele gegevens blijven op 0 staan. Er is wel degelijk lading en ontlading geweest, maar deze tellers veranderen niet. Ik maak gebruik van een Shelly 3em emulator via de b2500 integratie in Home assistant. Deze krijgt de digitale teller gegevens rechtstreeks binnen via de dsmr integratie op de USB poort.
Na contact met marstek een update gepusht gekregen, zonder succes. De update werd geïnstalleerd, maar blijft telkens opnieuw vragen om update uit te voeren...
Iemand al gelijkaardig opgelost gekregen?
Ik wil eerst over alle data kunnen beschikken binnen HA alvorens automatiseringen te gaan aanmaken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4D4wTDhzijkrZuCyeDoPImIqb8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cD5xhpIub7Ge1ESaOf264wLO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtXfSeHoaWEzmneFaZ-HvVsWxu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imfhrC3iKMc6YdP4sS7bhUBQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-01 10:59
Nicken83 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:04:
Ik heb het probleem dat enkele gegevens blijven op 0 staan. Er is wel degelijk lading en ontlading geweest, maar deze tellers veranderen niet. Ik maak gebruik van een Shelly 3em emulator via de b2500 integratie in Home assistant. Deze krijgt de digitale teller gegevens rechtstreeks binnen via de dsmr integratie op de USB poort.
Na contact met marstek een update gepusht gekregen, zonder succes. De update werd geïnstalleerd, maar blijft telkens opnieuw vragen om update uit te voeren...
Iemand al gelijkaardig opgelost gekregen?
Ik wil eerst over alle data kunnen beschikken binnen HA alvorens automatiseringen te gaan aanmaken...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi
Deze opmerking van je (De update werd geïnstalleerd, maar blijft telkens opnieuw vragen om update uit te voeren...) heb ik ook gehad , vanalles geprobeerd, inderdaad, geeft dan aan update gelukt, maar niks is veranderd, firmware versie blijft de oude.
En telkens weer, de zelfde melding, updaten.... pffff. Heb update terug laten trekken. En opnieuw, weer t zelfde.
Oplossing, was bij mij .
Ik heb mesh wifi. Alles uitgezet. Modem kpn glasvezel wifi aangezet, en ik wilde instellen alleen 2,4ghz wifi. Lukte niet. Toen , gastnetwerk in kpn modem gekozen, deze wel 2,4ghz , alles zo dicht mogelijk bij marstrek batterijen, ook telefoon

Toen is het gelukt. Maar ik heb versie v146 , ik weet niet of dat wel de laatste/beste versie is.....
Ik weet wel, mooi klote dat updaten installeren....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62zBFtszjNoVNWhMS8Slg1I7pzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqojLsYemNJXzFLFXDJR0Q2C.jpg?f=fotoalbum_large

• Nicken83
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-01 17:10
De eerste updates bij installatie verliepen vlekkeloos. Mijn toestel is ook via de kabel verbonden met Lan. Lijkt dat enkel deze gepushte update (na contact met marstek) moeilijk verloopt...
Pagina: 1 2 3 Laatste