Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build
Ik gebruik standaard Self Consumption. Zonder API aansturing, heb HA maar werkte niet stabiel. Hij schoot plots naar Manual en instellingen gereset waaronder Grid Power weer terug op 800W ipv 2500W. Dat werkte niet voor mij. Dus altijd standaard op Self Consumption gehouden.MikeDASpike schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:00:
[...]
Wat voor type strategie gebruik je ? Manual, ai ? Volgens mij loopt je ontlaad (eerste screenshot) hoger dan 50 %.
Eerste screenshot is hoe hij hoort te zijn, 2e screenshot is met 50% issue. Waarbij ondanks de grafiek de batterij continu op 50% blijft hangen.MikeDASpike schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:00:
[...]
Wat voor type strategie gebruik je ? Manual, ai ? Volgens mij loopt je ontlaad (eerste screenshot) hoger dan 50 %.
Volgens mij reageerd je marstek traag op zijn p1 meter. Vandaar pieken hoog en laag. Dit gaat steeds met 800watt op 100%, lijkt mij
Ik zit met een gelijkaardig probleem.Xelation schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:42:
Kwam er per toeval achter dat mijn Marstek Venus 3.0 op 50% blijft hangen en continu laadt en ontlaadt op 50%.
Alles al getest en geprobeerd, CT-module is verbonden (en stroom gevoed), alles ontkoppeld en gereset.
(denk normaal gebruik):
[Afbeelding]
Gebruik met 50% issue:
[Afbeelding]
Iemand suggesties en/of waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt.
Batterij werkte perfect voor enkele maanden, nu blijft hij rond de 50% hangen op stand-by modus.
Waardoor ik ook constant die pieken zie in laden/ontladen rond de 50% - precies of de batterij probeert zichzelf opnieuw te kalibreren.
Reset geprobeerd en ook de dedicated P1 meter van Marstek gebruikt ipv Homewizard maar probleem blijft. Momenteel in contact met support.
Bij mij een soort van weer normaal gekregen door hem op de P1 van HW te zetten. Maar wil het gewoon via die van Marstek zelf laten verlopen.GLCOWB schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:13:
[...]
Ik zit met een gelijkaardig probleem.
Batterij werkte perfect voor enkele maanden, nu blijft hij rond de 50% hangen op stand-by modus.
Waardoor ik ook constant die pieken zie in laden/ontladen rond de 50% - precies of de batterij probeert zichzelf opnieuw te kalibreren.
Reset geprobeerd en ook de dedicated P1 meter van Marstek gebruikt ipv Homewizard maar probleem blijft. Momenteel in contact met support.
Via waar heb jij het via support aangemeld? Zelf heb ik de batterij bij Marstek.nl gekocht. Via hen of elders?
In de app de melding maken. Reageren ze erg snel opXelation schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:46:
[...]
Bij mij een soort van weer normaal gekregen door hem op de P1 van HW te zetten. Maar wil het gewoon via die van Marstek zelf laten verlopen.
Via waar heb jij het via support aangemeld? Zelf heb ik de batterij bij Marstek.nl gekocht. Via hen of elders?