pwassink schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:36:
Apart item, hardware: Venus v3 1.47 icm android app 1.6.57
bij t opstarten vd app is hij behoorlijk lang bezig met weervinden van zijn batterijtjes, heb je die alledrie weer online dan is t bij t kiezen van een batterij ook poos wachten, vaak nog 2 of 3 keer handmatig de batterij naar beneden swipen voordat status batterij en scherm t met elkaar eens zijn .
ik heb t idee dat dit erger geworden is dan voorheen, maar t waren twee "stevige" updates op dezelfde dag, mensen met eendere ervaringen ?
Ik ben na een flinke Grom richting support dus maar weer teruggegaan naar 146.116.111
Stabieler, geen doorgeregel en oscillerende uitschietende laad en ontlaad pieken, veel lagere "netlekkage" van dure Kilowatten
App die ook met drie v3 batterijen weer in contact kon houden (daarvan stond ind e android app meestal 2/3 offline)
CT die verbonden bleef met batterij etc ..
Was net klaar met die "downgrade" toen ik in de app een popup kreeg, update .. ik denk t zal toch niet?
Dat bleek enkel een BMS update naar 112 te zijn (laatste 3 digits) Heb eerst maar eens gevraagd naar "de inprovements of release-notes" en tot mijn verbazing kreeg ik daar wat op terug ..
Dear Customer, Thank you for your feedback.
The BMSV112 now features the following enhancements:
1. Resolved HTTP upgrade failure issues
2. Added multiple logging functionalities
3. Expanded CAN transmission capabilities
4. Optimised current sampling for more stable power display in the app
5. Off-grid compatibility now unrestricted by DOD, permitting discharge down to 8% 6.
Charging and discharging now externally controlled via MOSFETs
Thank you for your trust and support. Wishing you a pleasant day!
Ben redelijk wantrouwend, t is nu op zich redelijk stabiel en m'n zekeringen vliegen er door chinese invloed s'nachts niet herhaald meer uit, wat ik op zich wel waardeer, (dat bleek veroorzaakt door extreme pulserende pieken in t nachtelijk laadgebeuren)
Die laatste (mosfet) is wel een hele bijzondere, ze hebben blijkbaar de interne vermogens wiring remote aangepast?
Misschien is die recente hetze tegen Huawei toch te beperkt, Marstek kan ook hele vreemde dingen schijnt t ? :-)
[
Voor 0% gewijzigd door
pwassink op 05-02-2026 15:43
. Reden: #typo's ]