Hier ook problemen met de verbinding tussen Marstek Venus E 3.0 5,12kWh en P1 CT003.
Heb het netwerk nu vast op 2,4ghz gezet ipv combi met 5gHz.
Tevens de P1 splitter van HW gevoed en nog steeds verbinding verlies.
Ik maak gebruik van meshing en de accu staat nog los in de schuur met super bereik van Wifi.
Alle firmware geüpdatet van zowel accu als p1 (beide Marstek)
Antenne in CT003 zat los, dus deze vast geschroefd
CT003 naar fabrieksinstellingen
Uiteindelijke stap zal zijn om er een netwerkkabel in de accu te proppen ivm modbus.
Heb nu de juiste slimme meter geselecteerd voor de P1 in de app en hij begint meteen met laden via de instellingen "AI optimalisatie" waarbij (ik heb Tibber) Tibber token wordt gebruikt.
Ter info, ik heb de accu net 2 dagen, Begin nu al beetje spijt te krijgen.
1-11-25 20:45 Nog steeds zonder problemen online. Lijkt redelijk goed.
2-11-25 04:30 Verbinding wederom weg CT003 offline en meet niets.
Heb de CT003 verwijderd uit de app voor de eerste maal en opnieuw toegevoegd.
Nu zowel de splitter als de CT003 een eigen USB-C voeding gegeven.
Antenne van CT003 staat nog geen meter van mijn mesh-antenne en nog geen 4 meter hemelsbreed vanaf mijn 2e. Bereik is dus geen issue.
Accu nog steeds via Wifi Mesh
3-11-25 03:46 Verbinding weg, dit keer is het de accu voor de eerste keer en de P1 doet nu wel zijn metingen en heeft verbinding.
Accu geeft in apparaatbeheer wel aan dat hij online is, maar als ik het scherm open van de accu is de verbinding weg en dus ook de CT-button uit dat deze geen verbinding heeft met de P1.
Heb de accu verwijderd van de app voor de eerste maal en opnieuw toegevoegd aan de app.
[
Voor 35% gewijzigd door
X-DJiNn op 03-11-2025 03:54
. Reden: Update ]
SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh