Deco guest WiFi doet aan Host Isolation. Je Marstek zal de CT nooit zien. Deco spul is prut. Beste is een IOT netwerk in Deco te maken.rogerandr schreef op zondag 7 juni 2026 @ 00:20:
Hallo iedereen. Sinds deze week heb ik een Marstek Venus 3 met meter CT003. Mijn digitale meter (België) is een Landys&Gyr E360. Mijn wifi netwerk is een Decomesh waarin ik een apart gastnetwerk heb gemaakt op 2.4GHz.
Het lukte niet om de CT003 te koppelen aan mijn wifi. Ik heb Marstek Nederland (de leverancier) gecontacteerd en dit zou een gekend probleem zijn met deze digitale meter. Suggestie Marstek NL : HomeWizard P1 gebruiken of een splitter gebruiken. Ondertussen HomeW besteld en kunnen aansluiten. Ook de batterij is aangesloten op hetzelfde wifi netwerk.
De Marstek app geeft groene indicatie voor Wifi, Bluetooth en P1.
Bij keuze zelfconsumptie in de app houdt de batterij echter geen rekening met de meter. Hij laadt zich op van het net en let er niet op of er injectie is. Dit duurt tot vol geladen 5.12 kWh. Ontladen doet hij niet. Ik heb hem handmatig op ontladen ingesteld als er verbruik was en dan levert hij 800W gedeeltelijk aan verbruikers in het huis maar injecteert ook een deel ervan op het net ! Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Als ik de batterij na enige handmatige ontlading terug op zelfconsumptie schakel begint die terug te laden vanaf het net…
Ik heb de meter er al af gehaald en ook de batterij uitgeschakeld en alles terug verbonden. Helpt niet..
Hopelijk kan iemand helpen, ik weet het niet meer …
☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8
:strip_exif()/f/image/wih7aktXytPsMxLTghAD52xu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sE2GG3QrQXLdkQrdmzM91soA.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/lDu3Q6DTTzbLM2fTI4LAwvC3.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RA1mGdhPdzwC18SZEDY2YhRR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sKzP4byeBHURXQomnYDpX2mU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m8oHQzlcpuPyiFKZ4G9BY3t5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KC1g7kU05LYOHXp3dDqnpMaz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O7WMrDQOj8TRRJS0NqaTwhOj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MxikYzUFQKN6XVRH2aNPdc8o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U2amzUZrZRhJy5RZgjVu3KP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K434K51XhyXnLAcE25SPjaeM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qlacVgey4LYrNvD2LOHORTLB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pmutX8b4JeOpT2nRnL57PqpI.jpg?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk krijgt de P1 maar één keer in de 10 seconde een waarde vanuit mijn oude slimme meter, maar die 13 seconde lijkt me toch wel erg traag. Misschien moet ik ook maar eens contact opnemen met support om de frequentie te laten ophogen. Lijkt me trouwens handig om dit in de opties via de app te kunnen doen.
/f/image/kyt2TRsaxcLKQUPjmm2o65fX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g9fckR75QjaUD8ndbKtppZdI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2mhWW8PNhKwjgEBipHZSxgGk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m7AzOjyMbDXhbi3l1L75vQI4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4s56kHbCgwKhLqmMy45gyUI1.png?f=user_large)
/f/image/H7TzoUA5oo5vpFI9myHEgFRU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kP6evoydFjgUL1YDuv5KxUjN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KSW738LD5vf0RsIKBR3uOb6Q.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SvV4H1YmbvAmzGsJdBRoA78D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/63D0lM7nIeeiHFFwxHMgeoHA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PxvyWajtE3vj98jNYIRxTI0U.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/pFxD2RWVT504e7uNQX26OAZe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HZTH5t9fMkalwybof7vZiaoE.png?f=fotoalbum_large)