Ik heb nu ongeveer een maand de Venus E v3 met de CT003. Initieel de grootste moeite gehad om de 2 te kunnen koppelen, tot dat ik een dedicated 2.4ghz netwerk had opgezet op mijn fritzbox die in dezelfde ruimte staat als de batterij en CT meter. Dat bleek dus de truc, met mijn bestaand 2.4ghz-only netwerk werkte het niet. Mogelijks omdat deze op verschillende AP's zit doorheen mijn huis?
De weken daarna meermaals de CT opnieuw met wifi moeten verbinden of resetten, ondanks dat de wifi toch stabiel zou moeten zijn aangezien toestellen en AP zich in dezelfde ruimte bevinden. Zucht. Enkele dagen geleden echter kreeg ik de CT met geen stokken nog gekoppeld. Vanalles geprobeerd, batterij reset, CT factory reset, etc etc. Niets.
Gisteren dan maar de HomeWizard P1 meter besteld, die vandaag is toegekomen. Installatie via de HW app geen probleem, firmware update wilde initieel niet werken maar na de meter een 10tal seconden uitgetrokken te hebben en weer ingestoken werkte de update.
Dan, proberen toevoegen in de Marstek app. Noppes, de meter wordt niet gevonden. Zit op dezelfde dedicated wifi als de CT zat. Telefoon ook op diezelfde wifi. Local API van de P1 staat aan. Ik heb al allerlei zaken geprobeerd:
- factory reset van de batterij
- het andere HomeWizard toestel dat ik heb zonder stroom zetten (maar die zit sowieso op een andere wifi)
- batterij volledig verwijderd uit de Marstek app, local storage van de app gewist en alles opnieuw toegevoegd. Vreemd genoeg blijft de oude CT003 nog steeds zichtbaar als ik linksonder op het CT-icoon tap in het overzichtsscherm van de batterij.
Iemand nog andere suggesties? Kan het iets met mijn telefoon zelf te maken hebben (oneplus 12)? Of misschien met de fritzbox?
Edit: fritzbox herstart, waarna de P1 meter plots wel werd gevonden in de app
Maar meteen na het toevoegen blijft deze 'offline' in de Marstek app. Dus basically hetzelfde probleem als voorheen met de CT003.
Edit2: na enkele minuten kwam de P1 dan toch online! Soms moet je gewoon een hele lap tekst schrijven om iets aan de praat te krijgen...
[
Voor 8% gewijzigd door
teaser op 03-01-2026 15:19
]