[Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:29
robertwebbe schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:42:
@Harbo Voor de locaties die ik ken die Ziggo via glasvezel hebben, draaien deze allemaal probleemloos. Er zit een ONT van Delta, wat Ziggo dan het modem noemt, daar zit 1 10GbE aansluiting op. Normaal sluit je deze dan op het Ziggo modem aan maar daar kun je ook je TP-Link set op aansluiten. Je moet deze dan wel op router modus zetten en de WAN VLAN-ID op 100. Als je zelf nog bedrade internet apparaten wil aansluiten, dan moet je die op de hoofd DECO aansluiten.
Weet je toevallig ook of dezelfde oplossing mogelijk is met een Unifi USG?

Ik zit nu op Delta en vanaf de ONT gaat er een netwerkkabel naar mijn USG. Ik overweeg een overstap naar Ziggo, maar heb weinig trek om een Ziggo modem/router in bridge-modus tussen de ONT en mijn USG te plaatsen. Tuurlijk, als het moet dan moet het. Maar bij voorkeur niet ;-)

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Rohem schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

Ik zit nu op Delta en vanaf de ONT gaat er een netwerkkabel naar mijn USG. Ik overweeg een overstap naar Ziggo, maar heb weinig trek om een Ziggo modem/router in bridge-modus tussen de ONT en mijn USG te plaatsen. Tuurlijk, als het moet dan moet het. Maar bij voorkeur niet ;-)
Je krijgt op het delta netwerk een Nokia ont vlan 100 open op de usg en je hebt internet :-)

Of je moet een sfp+ module kopen

[ Voor 3% gewijzigd door roeldie op 06-08-2026 12:05 ]

Tibber Homevolt

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:37
Rohem schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

offtopic:
Echt een USG (en geen UXG of UCG)? Dan zou ik als stap één aanraden om je router die al bijna 2 jaar officieel EOL is te vervangen. En dan niet alleen omdat die officieel EOL is maar die uberhaupt op zwaar antieke software draait. Lees: de basis is Debian Stretch en de laatste versie daarvan (9.13) kwam in 2020 uit, en de initiële release (9.0) in juli 2017. Je hebt dus een apparaat dat zwaar verouderd is direct aan internet hangen en daarmee stel je je waarschijnlijk dus bloot aan beveiligingslekken.

• Rohem
RobertMe schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:47:
[...]
offtopic:
Echt een USG (en geen UXG of UCG)? Dan zou ik als stap één aanraden om je router die al bijna 2 jaar officieel EOL is te vervangen. En dan niet alleen omdat die officieel EOL is maar die uberhaupt op zwaar antieke software draait. Lees: de basis is Debian Stretch en de laatste versie daarvan (9.13) kwam in 2020 uit, en de initiële release (9.0) in juli 2017. Je hebt dus een apparaat dat zwaar verouderd is direct aan internet hangen en daarmee stel je je waarschijnlijk dus bloot aan beveiligingslekken.
Ja echt een USG en heb je helemaal gelijk in. Ik ben me ervan bewust dat die nodig vervangen moet. Dus dat ga ik maar meteen doorpakken

**Rohem gaat zoeken naar een waardige opvolger**

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter

• Rohem
roeldie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:04:
[...]

Je krijgt op het delta netwerk een Nokia ont vlan 100 open op de usg en je hebt internet :-)

Of je moet een sfp+ module kopen
Thnx _/-\o_ Daar hoopte ik al op
offtopic:
Mooi apparaat inderdaad, maar voor mij iets te prijzig. In ieder geval bedankt voor de tip :-)

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:21
Vanaf 20 augustus dus :

Ziggo vanaf 20 augustus beschikbaar via netwerk DELTA Fiber | DELTA Fiber

200 Mbps € 41,95

500 Mbps € 48,95

1000 Mbps € 54,95

2000 Mbps € 59,95

Maar volgens mij is dit exclusief TV dus daar komen nog kosten bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Mapje op 07-08-2026 10:21 ]

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik begreep dat volgende week al besteld kan worden. De prijzen zijn de Ziggoprijzen zoals iedere (nieuwe) klant deze gaat betalen. De actieaanbiedingen zijn gelijk aan coax/andere glasvezelaanbiedingen van Ziggo.

De snelheden zijn symmetrisch, extra zuur voor Ziggo-abonnees in dit gebied met een Ziggo Coax-aansluiting, die mogen niet over op het glasvezelnetwerk.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-08-2026 10:32 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:00
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:17:
Ik begreep dat volgende week al besteld kan worden. De prijzen zijn de Ziggoprijzen zoals iedere (nieuwe) klant deze gaat betalen. De actieaanbiedingen zijn gelijk aan coax/andere glasvezelaanbiedingen van Ziggo.

De snelheden zijn symmetrisch, extra zuur voor Ziggo-abonnees in dit gebied met een Ziggo Coax-aansluiting, die mogen niet over op het glasvezelnetwerk.
Tenzij je liever DVB-C hebt dan heb je weer voordeel als je niet op het Delta netwerk komt ;)

• Sjakie0101
  • Nu online
SirMemeAlot schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:29:
[...]

Tenzij je liever DVB-C hebt dan heb je weer voordeel als je niet op het Delta netwerk komt ;)
Volgens mij is het beeld van de next-mini niet minder dan DVB-C.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• SirMemeAlot
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:31:
[...]

Volgens mij is het beeld van de next-mini niet minder dan DVB-C.
Alleen kan je dan alleen via een huur constructie meerdere TV's aansluiten, terwijl je op overige verbindingen meerdere zonder extra huur apparatuur kan. Je loopt ook niet 30 seconde achter als je een voetbal wedstrijd of andere live event wil zien.

• Sjakie0101
  • Nu online
SirMemeAlot schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:34:
[...]

Alleen kan je dan alleen via een huur constructie meerdere TV's aansluiten, terwijl je op overige verbindingen meerdere zonder extra huur apparatuur kan. Je loopt ook niet 30 seconde achter als je een voetbal wedstrijd of andere live event wil zien.
Er zijn ook tv apps en dat achterlopen doet iedere glasvezelklant, dat zijn er langzamerhand meer dan Ziggoklanten.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:40
SirMemeAlot schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:34:
[...]

Je kunt naast de next-mini ook de tv-app op je tv of eigen mediaspeler zoals een googletv, appletv of amazonefirestick gebruikt. Nadeel is wel dat je dan de 4 espn zenders niet kunt kijken (tenzij je er aanvullend voor betaald).

• SirMemeAlot
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:16:
[...]

Er zijn ook tv apps en dat achterlopen doet iedere glasvezelklant, dat zijn er langzamerhand meer dan Ziggoklanten.
Er zijn idd TV apps voor als je een smart televisie hebt, maar dan loop je vaak nog verder achter in tijd.
jongetje schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:36:
[...]

Je kunt naast de next-mini ook de tv-app op je tv of eigen mediaspeler zoals een googletv, appletv of amazonefirestick gebruikt. Nadeel is wel dat je dan de 4 espn zenders niet kunt kijken (tenzij je er aanvullend voor betaald).
Zijn zeker ook nog TV apps of ander extra apparatuur wat je kan aanschaffen, maar dan loop je wel 30 seconden+ achter, wat voor live sport wel echt een nadeel is als je in de buurt woont van meer sportkijkers.

Maar los daarvan, is het geen discussie wat meer of minder erg is. Maar de 1 heeft upload en de ander DVB-C,zal per persoon verschillen wat je liever hebt.

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:54
Vraag me af in hoeverre DVB-C doorslaggevend is voor de meeste mensen, Ziggo is de enige grote provider die het aanbied, en eigenlijk steeds meer is de Next mini zonder DVB-C aansluiting is de defacto geworden standaard die Ziggo uitlevert.

En gezien dat Ziggo ook gewoon app's aanbied voor diverse smart TV's, is het ook niet dat je perse meerdere smartcards nodig hebt om meerdere Tv's te gebruiken.

Sowieso staat DVB-C bij Telenet in België, onderdeel van de Ziggo group gepland om uitgeschakeld te worden in 2030.

Een trend die je onder diverse kabelaars wereld wijd zit, denk dat DVB-C langzaam aan tot het verleden gaat behoren, zeker gezien dat Ziggo nog zoveel mogelijk uit zijn Coax wil persen is er geen ruimte voor DVB-C.

En 1 televisie platform is een stuk goedkoper

• Sjakie0101
  • Nu online
Dezelfde beweging is bij Delta al in gang gezet. In de Caiwaygebieden zijn al delen afgeschaald of uitgeschakeld. De meeste klanten moesten geheel over op glasvezel. In de overige gebieden is een Androidbox V2 beschikbaar tegen een huurprijs, daat staat een lagere abonnementsprijs tegenover.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot glasvezel, andere onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen