[Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
@Smittie78 Ziggo wil waarschijnlijk de orderstraat testen. Van het verzenden van de juiste spullen, het aansluiten, provisionen etc. Met een test begrijpen de gebruikers dat het mogelijk niet lekker kan lopen.
Ik heb ooit (begin 2009) meegedaan met een test van de eerste (Cisco) interactieve decoders. Toen was een onderdeel van de test bijvoorbeeld of je alles zelf kon aansluiten, bedienen etc.

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 08-04 17:12
Ik ben benieuwd met welke stuntprijzen Ziggo komt op de glasvezel van Deltafiber.

• jongetje
Donnu schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:17:
Ik ben benieuwd met welke stuntprijzen Ziggo komt op de glasvezel van Deltafiber.
Sinds wanneer heeft Ziggo stuntprijzen? Ik vermoed dat de tarieven minstens even hoog zijn als via hun eigen coax netwerk. De kosten zijn namelijk hoger doordat ze Delta moeten betalen voor het netwerk.

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 08-04 17:13
jongetje schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:31:
[...]

Sinds wanneer heeft Ziggo stuntprijzen? Ik vermoed dat de tarieven minstens even hoog zijn als via hun eigen coax netwerk. De kosten zijn namelijk hoger doordat ze Delta moeten betalen voor het netwerk.
Zie even niet goed wat je hier probeert toe te voegen met je reactie.

In het artikel op de frontpage staat een link naar de aanmeldpagina van de gemeente Edam-Volendam: https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Hier wordt met het volgende geschermd, dit zou een indicatie kunnen zijn van wat we dalijk op Delta kunnen verwachten: "Eerste jaar € 20 korting per maand"

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:46
zwaargeschapen schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:19:
[...]

In het artikel op de frontpage staat een link naar de aanmeldpagina van de gemeente Edam-Volendam: https://www.ziggo.nl/campagne/gamee

Hier wordt met het volgende geschermd, dit zou een indicatie kunnen zijn van wat we dalijk op Delta kunnen verwachten: "Eerste jaar € 20 korting per maand"
Dat leest voornamelijk als gewoon een "nieuwe klanten actie" en geen "stuntprijzen voor testers" waar naar gevraagd werd. Want het artikel op de frontpage stelt ook dat er een "aantrekkelijke korting [en bios bon]" is maar "Ziggo wel feedback verwacht". Dat lijkt dus echt over een "compensatie" voor het testwerk te gaan (/"stuntprijs" om testers te lokken).

• jongetje
zwaargeschapen schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:19:
[...]

Edam/Volendam is een netwerk aangelegd door de gemeente. Dat is anders dan Delta, die een van de duurste providers is kwa netwerk tarieven voor providers. Kijk maar eens naar het verschil tussen Odido over Delta of waar Odido eigen apparatuur heeft staan.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:46
jongetje schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:03:
[...]

Edam/Volendam is een netwerk aangelegd door de gemeente. Dat is anders dan Delta, die een van de duurste providers is kwa netwerk tarieven voor providers. Kijk maar eens naar het verschil tussen Odido over Delta of waar Odido eigen apparatuur heeft staan.
Half offtopic. Maar ik vroeg laatst in het Glasnet topic hoe het zat als ik "nu" een abo zou afnemen met zowel een Glaspoort aansluiting als een Delta Fiber aansluiting. Reactie van een Glasnet medewerker was dat ze dan over DFN leveren omdat dat, voor hun, goedkoper is.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Donnu schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:17:
jongetje schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:31:
[...]

Ik weet niet zeker meer of deze reactie van @Donnu nu sarcastisch of serieus bedoeld was :')

[ Voor 19% gewijzigd door Jay-B op 08-04-2026 16:59 ]

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08
echt zeer jammer dat het alleen is waar ziggo als coax aanwezig is....
Had graag overstap willen maken van kpn glasvezel naar ziggo (glasvezel delta). aansluiting van delta zit hier al paar jaar in huis
Kpn is ook dikke prima, maar vind qua tv beleving bij ziggo toch fijner, gebruik nu 2 afstandbedieningen. ipv alleen de tv afstandbediening waarmee ik tv box van ziggo, apple tv, en tv mee bediende. met kpn kan dit niet....

[ Voor 6% gewijzigd door Soppyscroll op 08-04-2026 21:51 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:34

vr6-only

Blub Blub

Soppyscroll schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:51:
echt zeer jammer dat het alleen is waar ziggo als coax aanwezig is....
Had graag overstap willen maken van kpn glasvezel naar ziggo (glasvezel delta). aansluiting van delta zit hier al paar jaar in huis
Kpn is ook dikke prima, maar vind qua tv beleving bij ziggo toch fijner, gebruik nu 2 afstandbedieningen. ipv alleen de tv afstandbediening waarmee ik tv box van ziggo, apple tv, en tv mee bediende. met kpn kan dit niet....
Het is juist in regio's waar Ziggo niet aanwezig met hun eigen coax netwerk. In dat geval gaat Ziggo wel leveren over het glasvezelnetwerk van Delta. Mits Delta aanwezig is uiteraard.

It ain't stupid if it works!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot glasvezel, andere onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen