Onderstaand gaat specifiek over Edam-Volendam!
Voor nu ben ik in ieder geval even gestopt met een eigen ONT te gaan gebruiken op het glasvezelnetwerk van Edam-Volendam. Momenteel zijn er teveel storingen binnen het netwerk, dan ik nu blij ben dat het werkt zoals het staat. Eén foutje, en je zit in onderstaande cyclus.
De problemen zijn zelfs zo serieus dan ik nu steeds meer mensen hoor over het niet hebben van een werkende verbinding, slechte verbinding en knipperende rode lampjes op modems (= geen signaal op glasvezel). Meest vervelende is dat bij Ziggo de wachttijd voor deze problemen inmiddels 2-3 weken is, en klanten ook (nog steeds) van het kastje naar de muur worden gestuurd. Klanten mogen zelf afdelingen gaan bellen die Ziggo moet inschakelen.
De procedures zijn dus nog niet veranderd. En dan hebben we het niet over tweakers, maar de simpele gebruikers.
Hier weet ik niet of dat bij andere providers ook zo slecht gesteld is, maar ik kan mij dan goed voorstellen dat mensen overstappen naar een andere provider in de hoop dat daar wel alles werkt. Die gebruikers hebben geen idee dat de glasvezel zelf niet veranderd.
Nu ik dit vaker hoor van klanten, kennissen en vrienden, over in dit geval Ziggo, zou ik als bedrijf eraan gaan denken om van 8 tot 20 uur iedere dag 10 monteurs paraat te hebben staan om het op te lossen. Want dit kost ze heel snel, veel klanten. Klanten die niet 2-3 weken gaan wachten zonder internet en TV, zeker niet als bedrijf of met kinderen.
Zo had ik afgelopen week ook ineens uitval van internet, en het ongewilde knipperende rode lampje. Gelukkig kwam het wel weer terug na zo'n 20 minuten, maar dat zet je wel even aan het denken.