Hi all,
In kort, het is gelukt om een Unifi Cloud Gateway Fiber direct aan te sluiten met SFP+ module met Ziggo in Edam-Volendam als gebruiker.
Half jaartje geleden gestart via algemene lijn en doorvragen bij glasvezel Edam-Volendam, vervolgens terechtgekomen bij nieuwbouw/technische afdelingen en daar verder als proefkonijn gaan experimenteren. Moest alles zelf vinden en kopen en daar geen advies in gehad vanaf Ziggo (wel shout-out to my buddy).
Daarvoor volgende gebruikt:
Kabel: SC/APC(Groen) - SC/UPC(Blauw) / 2 Meter
Cover: Die van Ziggo zelf (oude kabel eruit gehaald, bovenstaande kabel erin)
XGS-PON ONU SFP module: Zaram XGS-PON ONU SFP+
Uitkomst: Werkende met de volgende Unifi settings, IPv6 nog niet getest.
Lang verhaal:
Na het gesprek als proefkonijn aangaande waren wat technische specificaties gegeven (nu gepubliceerd op:
Eigen Modem Pagina Ziggo). Om vervolgens de juiste patch-cover en kabel te kopen en die vervolgens aan de sluiten met een SFP+ module op de Unifi Fiber.
Ik heb uiteindelijk besteld:
Patchcover KPN XGS-PON TK01 - SC/APC(Groen) - SC/UPC(Blauw) / 2 Meter
XCPSC04737
SC/APC(Groen) - SC/UPC(Blauw) / 2 Meter
Zaram XGS-PON ONU SFP+
ZXOS11NPI
Hiervan bleek de patchcover zelf niet te passen want schuift er wel over heen maar is te klein, met een beetje finesse de kabel eruit kunnen halen (twee ijzeren pinnetjes aan de zijkant van de kabel moet je indrukken en dan druk je het eruit) uit de KPN module
Dat ook gedaan met de patchcover van Ziggo en die vervolgens gebruikt als donor om de KPN kabel aan te sluiten. Letwel even op de juiste orientatie van de kabel, sleufje bij achter was het voor mij). Voor de rest de juiste instellingen (boven in plaatje) gebruikt die werden doorgegeven en het werkte. Betreft de kabel is deze ook los te bestellen maar heb ik niet gedaan dus ik houdt het even bij eigen ervaring
Ik wilde nog even met het nummer op de eigen modem pagina bellen vandaag om te dubbelchecken ook alweer wat je moet doorgeven (maar sluiten helaas om 4) maar dat ziet eruit als de way forward om de SFP + Modem aangemeld te krijgen in het systeem bij Ziggo.
Uit mijn hoofd moest ik het volgende doorgeven:
MAC address Modem
XGS PON Serienummer
+ adresgegevens
Hoop dat er folks hiermee geholpen zijn