@el flaco Volgens mij zijn ze best stevig, ook al ogen ze wat fragiel. Als je helemaal voorbereid wilt zijn, bel dan de klantenservice en zeg dat die niet helemaal goed klikt, dan sturen ze je gratis een nieuwe op. Mocht er dan ooit iets gebeuren, dan heb je een spare part liggen.
Wat mij nog wel opvalt bij Ziggo is hoe lang je bezig bent om iemand via de klantenservice aan de lijn te krijgen bij problemen via glasvezel. Laatst ook met een klant weer gehad, en na het hele standaard verhaal komen ze er achter "oh, u zit op glasvezel". En dan wordt je doorverbonden, om het hele verhaal opnieuw te doen. De doorsnee consument snapt dit niet, en denkt dan al snel dat de klantenservice slecht is (en daar kan ik mij wel in vinden).
Nou ben ik zelf al een aantal maanden weg bij Ziggo, maar blijkbaar is er op dat gebied weinig veranderd helaas. Net als geen bridge modus of simpelweg een ONT leveren, terwijl ze liever eigen apparatuur gebruiken -> zorg dan voor een optie om een ONT te kunnen kiezen. Nu merk ik dat dubbel NAT bij sommige dingen wat vertraging opleverde.
Nou ben ik zelf al een aantal maanden weg bij Ziggo, maar blijkbaar is er op dat gebied weinig veranderd helaas. Net als geen bridge modus of simpelweg een ONT leveren, terwijl ze liever eigen apparatuur gebruiken -> zorg dan voor een optie om een ONT te kunnen kiezen. Nu merk ik dat dubbel NAT bij sommige dingen wat vertraging opleverde.
Van het weekend heb ik bij mijn zus een Ziggo internet + TV installatie gedaan op de glasvezel van Delta in Harderwijk. Nokia XS-010X ONT van Delta er tussen, UTP kabel naar Ziggo modem (10Gb WAN poort) en klaar. Alles werkte direct. Ook kregen we na enkele minuten al de bevestiging van KPN dat bij hun het abonnement was beeindigd, helemaal perfect gegaan. 
:strip_exif()/f/image/zAXLhbdBtifM4mMrwTrfmsUf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zAXLhbdBtifM4mMrwTrfmsUf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 85% gewijzigd door robertwebbe op 16-06-2026 14:48 ]
Vraagje, kan je een keer de kabel van het Delta aansluitpunt direct in je laptop stoppen, ben benieuwd of je via Delta direct een IP adres krijgt, of dat dit toch weer anders werkt.robertwebbe schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:27:
Van het weekend heb ik bij mijn zus een Ziggo internet + TV installatie gedaan op de glasvezel van Delta in Harderwijk. Nokia XS-010 ONT van Delta er tussen, UTP kabel naar Ziggo modem (10Gb WAN poort) en klaar. Alles werkte direct. Ook kregen we na enkele minuten al de bevestiging van KPN dat bij hun het abonnement was beeindigd, helemaal perfect gegaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@ArnoldSmit Als ik er weer ben, zal ik het testen. Maar kan even duren, ze woont ruim 100km verderop.
Ik ben eigenlijk voor 99% zeker dat het werkt, je zult alleen dan nog wel even het juiste VLAN_ID moeten instellen, zeer waarschijnlijk 100.
Ik ben eigenlijk voor 99% zeker dat het werkt, je zult alleen dan nog wel even het juiste VLAN_ID moeten instellen, zeer waarschijnlijk 100.
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 16-06-2026 15:02 ]
Thnx, ben er vooral benieuwd naar, Ziggo heeft ondertussen best wel wat configuraties.robertwebbe schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:40:
@ArnoldSmit Als ik er weer ben, zal ik het testen. Maar kan even duren, ze woont ruim 100km verderop.
Ik ben eigenlijk voor 99% zeker dat het werkt, je zult alleen dan nog wel even het juiste VLAN_ID moeten instellen.
Coax - Docsis
Glasvezel - RF over Glass (RFoG), Docsis over fiber, veroudert Ziggo rolt dit niet meer uit
Glasvezel - XGS-Pon, Ziggo is zelf de belichter
Glasvezel - XGS-Pon, Delta belicht en levert via hun ONT een ethernet signaal af
Als je dit niet had geplaatst had ik niet van deze variant geweten.
Als ik de handleiding van Ziggo er op nasla zou het VLAN 100 moeten zijn, zelfde als bij Odido:
https://www.ziggo.nl/content/dam/ziggo/klantenservice/apparaten/modems/eigen-modem/pdf%27s/Ziggo_XGS-PON_Interface_specs_2025_v3.pdf
(Wat misschien ook niet zo gek is, glasvezel netwerk Odido/ODF was eerst van Vodafone voor ze daar afscheid van moesten nemen van ACM i.v.m. de samenwerking met Ziggo)
[ Voor 27% gewijzigd door ArnoldSmit op 16-06-2026 14:51 ]
Op Delta heb ik dit ook wel eens gedaan, direct met laptop op een ONT. Je zult dan even de IP-instellingen van je netwerk interface in Windows moeten aanpassen omdat de ONT geen DHCP ondersteunt. Je kunt jezelf dan simpelweg een opvolgend IP4 adres toewijzen. Voorbeeld: 
En daarna: Windows > Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Jouw NIC > Geavanceerd > VLAN ID > 100

En daarna: Windows > Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Jouw NIC > Geavanceerd > VLAN ID > 100
Het heeft niks te maken met het glasvezel an sich, maar de doelpunten vallen bij kpn 15 seconden eerder. We kijken nu met deuren en ramen dicht.
Neem aan dat je dat kijkt met de Next Mini, DVB-C is normaal wel heel snel?el flaco schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 04:00:
Het heeft niks te maken met het glasvezel an sich, maar de doelpunten vallen bij kpn 15 seconden eerder. We kijken nu met deuren en ramen dicht.
DVB-C kan niet als je geen coax aansluiting hebtArnoldSmit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:59:
[...]
Neem aan dat je dat kijkt met de Next Mini, DVB-C is normaal wel heel snel?
Niet helemaal waar, DVB-C kan prima over glasvezel, TriNED levert dit o.a. met een HBR DVB-C signaal, zie ook de uitgang voor het DVB-C Signaal rechts op mijn oude ONT.el flaco schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:42:
[...]
DVB-C kan niet als je geen coax aansluiting hebt
Is er bij iemand bekend welk nummer of mailadres ik kan gebruiken om contact op te zoeken met Ziggo over de glasvezelplannen over het Delta Netwerk?
Context: ik heb mij direct na het openen van de "beta aanmeldingen" ingeschreven omdat ik serieus overweeg om over te stappen van Odido naar Ziggo. Een aantal weken werd ik savonds door een medewerker van Ziggo gebeld met het bekende voorstel voor testers (15mnd voor helft van bedrag etc.). Ik had echter nog 1 vraag die hij niet direct kon beantwoorden, namelijk: is het mogelijk om een mediaconverter te gebruiken zodat ik mijn huidige Unifi Gateway Fiber kan gebruiken. Bij Odido is dat namelijk mogelijk simpel door VLAN100 te gebruiken.
Medewerker van Ziggo zou de volgende dat terugbellen met het antwoord. We zijn vandaag 20 werkdagen verder, nog niets gehoord.....
Aanvulling: de reguliere klantenservice kan mij niet verder helpen cq de juiste richting in sturen.
Context: ik heb mij direct na het openen van de "beta aanmeldingen" ingeschreven omdat ik serieus overweeg om over te stappen van Odido naar Ziggo. Een aantal weken werd ik savonds door een medewerker van Ziggo gebeld met het bekende voorstel voor testers (15mnd voor helft van bedrag etc.). Ik had echter nog 1 vraag die hij niet direct kon beantwoorden, namelijk: is het mogelijk om een mediaconverter te gebruiken zodat ik mijn huidige Unifi Gateway Fiber kan gebruiken. Bij Odido is dat namelijk mogelijk simpel door VLAN100 te gebruiken.
Medewerker van Ziggo zou de volgende dat terugbellen met het antwoord. We zijn vandaag 20 werkdagen verder, nog niets gehoord.....
Aanvulling: de reguliere klantenservice kan mij niet verder helpen cq de juiste richting in sturen.
[ Voor 6% gewijzigd door Lejavh op 30-06-2026 16:14 ]
Ik overweeg om van glasvezel naar Ziggo over te stappen. Dit voornamelijk vanwege TV signaal. Met glasvezel (KPN en Budget Thuis) heb ik nog nooit een storing gehad. Hoe is het met Ziggo wat storingen betreft? Is dez stabiel? Ik heb een Deco Mesh systeem en wil ik achter de Ziggo modem aansluiten. Ik neem aan dat dit werkt. WiFi van Ziggo zal ik uitzetten. Komt ook met Ziggo pakket een spliter (1 naar 2)?
Trined levert helemaal geen hbr dvbc signaal maar gewoon de normale 11/12 mbit stream eenigate kanaanbis ID met 22mbit.ArnoldSmit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:02:
[...]
Niet helemaal waar, DVB-C kan prima over glasvezel, TriNED levert dit o.a. met een HBR DVB-C signaal, zie ook de uitgang voor het DVB-C Signaal rechts op mijn oude ONT.
[Afbeelding]
@Harbo Voor de locaties die ik ken die Ziggo via glasvezel hebben, draaien deze allemaal probleemloos. Er zit een ONT van Delta, wat Ziggo dan het modem noemt, daar zit 1 10GbE aansluiting op. Normaal sluit je deze dan op het Ziggo modem aan maar daar kun je ook je TP-Link set op aansluiten. Je moet deze dan wel op router modus zetten en de WAN VLAN-ID op 100. Als je zelf nog bedrade internet apparaten wil aansluiten, dan moet je die op de hoofd DECO aansluiten.
@robertwebbe Jij bedoelt deze handleiding en dan mode op Aangepast (ziggo zit niet ertussen) ? Hoe weet ik of Ziggo op mijn locatie via glasvezel te krijgen is? Ik zie op mijn postcode snelheid 2 Gbit/s. Als ik je goed begrijp gebruik ik coax aansluiting in de meterkast dan niet? TV signaal moet ergens vandaan ook komen toch?
Dat is de juiste handleiding. Als Ziggo er niet bij zit, dan op Delta Fiber.
Je kunt alleen Ziggo glasvezel bestellen als je geen Ziggo coaxkabel hebt maar wel een Delta Fiber aansluiting. Als je dan op de Ziggo website een postcode check doet, dan zie je dat de upload net zo snel is als de download.
TV gaat over IP, er is geen DVB-C (coax signaal) meer.
Je kunt alleen Ziggo glasvezel bestellen als je geen Ziggo coaxkabel hebt maar wel een Delta Fiber aansluiting. Als je dan op de Ziggo website een postcode check doet, dan zie je dat de upload net zo snel is als de download.
TV gaat over IP, er is geen DVB-C (coax signaal) meer.
[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2026 16:52 ]
Hier zijn de download en upload asymetrisch en ik zit niet in Delta gebied. Ik heb hier wel Ziggo coax.
Dan kun je alleen een abonnement via het coax krijgen. Dit topic gaat alleen over Ziggo glasvezel, als je overweegt om een coax abonnement te nemen, check dan even het [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11 topic.
[ Voor 71% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2026 17:28 ]
Heel veel storing is een vreemde zaak, heb je alles bedraad naar je tv?Harbo schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:30:
Ik overweeg om van glasvezel naar Ziggo over te stappen. Dit voornamelijk vanwege TV signaal. Met glasvezel (KPN en Budget Thuis) heb ik nog nooit een storing gehad. Hoe is het met Ziggo wat storingen betreft? Is dez stabiel? Ik heb een Deco Mesh systeem en wil ik achter de Ziggo modem aansluiten. Ik neem aan dat dit werkt. WiFi van Ziggo zal ik uitzetten. Komt ook met Ziggo pakket een spliter (1 naar 2)?
Zo nee is het wifi signaal voldoende.
Kans is groot dat je overstap niets oplost als het probleem niet bij je provider vandaan komt
Is er verschil tussen de regio's met betrekking tot Ziggo op Deltafiber?
Ik zie hier al mensen die Ziggo hebben op de glasvezel van Deltafiber maar als ik postcode check doe zie ik alleen maar binnenkort kunt u Ziggo bestellen.....
Ik zie hier al mensen die Ziggo hebben op de glasvezel van Deltafiber maar als ik postcode check doe zie ik alleen maar binnenkort kunt u Ziggo bestellen.....
Volgens mij is er nog alleen een test? Waarvoor een aparte procedure was om je daarvoor aan te melden. Ik denk dus dat het daardoor komt. Nu kun je dus formeel geen ("normale") klant worden, omdat er alleen een test loopt met een eigen aanmeldprocedure. Na die testperiode kun je wel klant worden, en vandaar dus "binnenkort beschikbaar".Donnu schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:12:
Je kan geen Ziggo afnemen wanneer er coax van Ziggo ligt.Donnu schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:12:
Augustus is eerder al eens genoemd als startdatum waarop iedereen kan bestellen, maar er loopt alleen met testers een proef. Dat zijn gebruikers die eerder mochten instappen in zich aan hebben gemeld voor een test.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Het achterlopen met live voetbal is echt irritant gisteren ook gejuich bij de Spaanse doelpunten bij ons moesten ze nog . We hebben geen coax (nieuwbouw) KPN loopt fors voor op glasvezel en coax ook. Scheelt meer dan twintig seconden
Ik zit (of zat) ook in de Ziggo test hier in Zeeland over het Delta glasvezel netwerk. Dat gaat echt vreselijk fout. Ik had ook nog wat vragen en zou terug gebeld worden, in plaats daarvan kreeg ik na ongeveer een week of 3 een brief in de bus dat ik een internet en tv abo bij hun had afgesloten. Dit onder een zeer vreemde naam en er klopten nog veel meer dingen niet. Na op te bellen gaven ze toe dat er een grote fout is gebeurd en dat ik zou worden teruggebeld. Dit was afgelopen maandag, nog niks gehoord verder. Even afwachten maar mijn vertrouwen is wel een beetje gezakt hierdoor.Lejavh schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:14:
Is er bij iemand bekend welk nummer of mailadres ik kan gebruiken om contact op te zoeken met Ziggo over de glasvezelplannen over het Delta Netwerk?
Ziggo weet wel hoe ze hun klanten willen behouden;
mn huidige alles-in-1 met Internet Lite (125Mb) kost €68,39/mnd.
Als je nu een abbo afsluit, bestaat die Lite niet meer, maar heb je alles-in-1 met Internet 200Mb voor €63,35/mnd (zonder de korting)
Gewoon aso hoe hun met klanten omgaan. Ik kan mijn huidige Lite niet omzetten naar die 200Mb, maar Ziggo zou dit gewoon uit zichzelf om moeten zetten voor hun bestaande klanten.
Zeker sinds die belachelijke 2,50 verhoging voor ESPN.
Gelukkig kan ik sinds kort kan ik eindelijk glasvezel kiezen, dus bye,bye ziggo
mn huidige alles-in-1 met Internet Lite (125Mb) kost €68,39/mnd.
Als je nu een abbo afsluit, bestaat die Lite niet meer, maar heb je alles-in-1 met Internet 200Mb voor €63,35/mnd (zonder de korting)
Gewoon aso hoe hun met klanten omgaan. Ik kan mijn huidige Lite niet omzetten naar die 200Mb, maar Ziggo zou dit gewoon uit zichzelf om moeten zetten voor hun bestaande klanten.
Zeker sinds die belachelijke 2,50 verhoging voor ESPN.
Gelukkig kan ik sinds kort kan ik eindelijk glasvezel kiezen, dus bye,bye ziggo
Aso niet perse. Maar het is natuurlijk netjesser om iedereen dezelfde (basis) prijs te laten betalen. En dus Lite automatisch om te zetten naar 200 met bijbehorende prijs.Jay-B schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:55:
@Madman_K Lite is gewoon om te zetten naar 200 Mbps. Wel ga je daarmee een nieuw jaarcontract aan. Als het je niet zelf lukt dan even bellen of chatten. Geen idee wat nu precies aso is.
Anderzijds is de concurrentie ook geen haar beter. Als ik mij niet vergis doet KPN jaarlijks een inflatiecorrectie voor bestaande klanten terwijl de prijs voor nieuwe klanten hetzelfde blijft. Dus je betaald bv €50 p/m en op een gegeven moment krijgt je een inflatiecorrectie en betaal je zeg €52, terwijl op de website voor nieuwe klanten nog steeds €50 staat.
En bij Delta is het nog erger. Klanten die al langer klant zijn kunnen bv wel overstappen naar het 500 abo, maar betalen dan de prijs die dat abo een paar jaar terug kostte, zijnde ronde de €50. Terwijl nieuwe klanten voor hetzelfde abo maar iets van ik meen €42,50 betalen. Bestaande klanten betalen dus altijd, zelfs na het kiezen van een ander pakket, een prijs die dat pakket "vroeger" had en hoger ligt dan wat nieuwe klanten voor hetzelfde betalen.
Bij Ziggo betaal je dan na pakket wijzigingen in ieder geval dezelfde basis prijs als nieuwe klanten. Zij het dat uiteraard nieuwe klanten veel hogere korting krijgen dan bestaande klanten die verlengen.
Maar nu Ziggo 2x op rij een shuffle in pakketten heeft gedaan incl prijsverlaging voor die nieuwe pakketten zou het ze sieren als bestaande klanten gemigreerd worden naar de nieuwe pakketten met bijbehorende, lagere, prijzen. Iets dat soms één-op-één kan (er is al jaren een 1000Mbit abo), en soms ook kan met een hogere snelheid voor een lagere prijs en dus ook in get voordeel van de klant (zoals dan schijnbaar Lite van 125 voor €68 naar het snellere 200 met 200 voor een prijs van €63).
Maar als @Madman_K denkt dat het gras bij glasvezel v.w.b. dit soort praktijken groener is dan komt die IMO zeer bedrogen uit. Want bij KPN en Delta wordt je nog harder genaaid als bestaande klant. Enige voordeel is uiteraard dat je kunt hoppen en dus steeds nieuwe klanten korting, en dan is het ineens weer heel fijn om Ziggo te hebben. (Alhoewel je bij glasvezel regelmatiger ook meerdere ISPs kunt krijgen over dezelfde vezel waardoor jaarlijks hoppen mogelijk is)
Snap ik. Het punt is echter dat tegenover die iets lagere prijs een jaarcontract staat. Je kan dus zelf de afweging maken. Maximale flexibiliteit met een maandelijks opzegbaar contract maar iets hogere prijs. Of een scherpere prijs maar daar tegenover staat dan wel een jaarcontract.RobertMe schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:45:
[...]
Aso niet perse. Maar het is natuurlijk netjesser om iedereen dezelfde (basis) prijs te laten betalen. En dus Lite automatisch om te zetten naar 200 met bijbehorende prijs.
Dat werkt 2 kanten op. Bij odido is in mijn geval het netwerk overgekocht door KPN en daarbij zijn de prjjzen van mijn 400Mbps pakket verhoogd. Ik ga dus voorlopig niets doen want dan krijg ik een paar maanden wat tientjes korting en ben daarna veel duurder uit.
Is hetzelfde als met energie, zorg, verzekeringen etcetera, goed om jaarlijks te kijken of je het juiste pakket hebt en niet teveel betaald. Als je een nieuwe tv koopt is het tegenwoordig ook normaal om de prijs te vergelijken bij verschillende winkels.
Is hetzelfde als met energie, zorg, verzekeringen etcetera, goed om jaarlijks te kijken of je het juiste pakket hebt en niet teveel betaald. Als je een nieuwe tv koopt is het tegenwoordig ook normaal om de prijs te vergelijken bij verschillende winkels.
Die 200mb staat er dus niet bij als optie bij de aanpassingen van mijn abonnement. 500mb en hoger wel.Jay-B schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:55:
@Madman_K Lite is gewoon om te zetten naar 200 Mbps. Wel ga je daarmee een nieuw jaarcontract aan. Als het je niet zelf lukt dan even bellen of chatten. Geen idee wat nu precies aso is.
Ze maken het je daarmee bewust weer moeilijker. Is ook niet de 1e keer met hun continue veranderingen. Ook de 2,50 verhoging voor espn wat veel mensen helemaal niet willen. Dat noem ik aso.
Gelukkig zijn er op glasvezel meer aanbieders. Met vast elk zn voor/nadelen. (En maken ze wel gebruik van het kpn/delta netwerk)
[ Voor 4% gewijzigd door Madman_K op 25-07-2026 20:46 ]
Heb je een bron? Vanaf augustus?Ruvas schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:18:
Over een paar dagen weten we wel wat de prijs stelling word tov Delta.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Want je bent insider?Ruvas schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 05:16:
[...]
Het systeem is er klaar voor het is afwachten wanneer het online komt.
Hier in Almelo komen ze gewoon aan de deur in middels. Bij 2 vrienden en mijn ouders. Meneer in ziggo kleding en ipad je kan abbo al afsluiten.
Zover bekend word hier gebeld en aan de deur verkoop in ziggo/@home gebied.roeldie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:03:
[...]
Hier in Almelo komen ze gewoon aan de deur in middels. Bij 2 vrienden en mijn ouders. Meneer in ziggo kleding en ipad je kan abbo al afsluiten.
Er zijn al een handjevol aansluitingen in Delta gebied actief. Gaat vooral om klanten en medewerkers die mee hebben gedaan met verschillende testfases. Ik bevind me niet in zo'n gebied maar ken wel wat mensen die een actieve verbinding hebben. Technisch is het dus gereed. Zal niet lang meer duren voordat Ziggo het groots aankondigt en zal opschalen.
Ik zou graag nog tester willen worden bij ziggo ipv mijn delta glasvezel. Ik heb het formulier ingevuld, maar kreeg na het verzenden de melding dat het tot 1 juni liep.
Weet iemand al wat meer wanneer ze gaan uitrollen, want mijn huidige delta contract loopt tot 22-8?
Ik heb alleen glasvezel en geen cai in het buitengebied in Twente.
Ik heb net gebeld met ziggo en de verwachting is dat het eind augustus bischikbaar is op mijn postcode. Een 200mbit verbinding zou op 41,95 zitten en dan de eerste 6 of 12 mnd 50% korting voor nieuwe klanten.
Weet iemand al wat meer wanneer ze gaan uitrollen, want mijn huidige delta contract loopt tot 22-8?
Ik heb net gebeld met ziggo en de verwachting is dat het eind augustus bischikbaar is op mijn postcode. Een 200mbit verbinding zou op 41,95 zitten en dan de eerste 6 of 12 mnd 50% korting voor nieuwe klanten.
[ Voor 34% gewijzigd door VivaAtloni op 04-08-2026 19:23 ]
30x sf175s + gw5000-dt op oost
Ik ben benieuwd! Zit ook met smart te wachten om weg te gaan bij Delta (Ook regio Twente). Leuk dat ESPN erbij, maar ze drukken gewoon weer 2,50 per maand er bij op..VivaAtloni schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:05:
Ik zou graag nog tester willen worden bij ziggo ipv mijn delta glasvezel. Ik heb het formulier ingevuld, maar kreeg na het verzenden de melding dat het tot 1 juni liep.
Als ik nu op de site van Ziggo kijk zie ik die 41,95 terug komen voor een 2-jarig abbonement, internet only en dan met 12 mnd korting. Als de huidig getoonde prijzen straks ook gewoon in Delta gebied gelden vindt ik dat wel netjes. Had meer verwacht aangezien ze huur aan Delta betalen.
Heb je het nu over Ziggo of Delta?Rohem schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:56:
[...]
Ik ben benieuwd! Zit ook met smart te wachten om weg te gaan bij Delta (Ook regio Twente). Leuk dat ESPN erbij, maar ze drukken gewoon weer 2,50 per maand er bij op..
In Almelo is de deur tot deur verkoop gestart. Online zal spoedig wel volgen.VivaAtloni schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:05:
Ja als je ooit in het verleden klant bent geweest mag het toch? Gezien 70% van Almelo ooit ziggo klant was kunnen ze overal langs de deuren. Ligt best gevoelig daar ziggo ging 10 jaar geleden van de coax af in dat gebied.Donnu schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:21:
Mag dat langs de deur gaan nog wel?
Deur tot deur verkoop mag nog steeds in Nederland. Er zijn wel voorstellen gedaan om het proces te veranderen (bijvoorbeeld een langere afkoelingsperiode) maar totaalverbod gaat het waarschijnlijk niet worden, de EU regels laten dat niet toe.
Ondanks dat veel mensen er een hekel aan hebben, worden er nog steeds goede verkoopresultaten mee behaald. Alle partijen gebruiken het omdat de aantallen simpelweg zo hoog zijn.
Ondanks dat veel mensen er een hekel aan hebben, worden er nog steeds goede verkoopresultaten mee behaald. Alle partijen gebruiken het omdat de aantallen simpelweg zo hoog zijn.
Doen ze gelijk al stunt aanbiedingen aan de deur? Hebben ze de gratis televisie al in het busje klaar staan? 😃
34.95 Euro eerste jaar dus 12 maanden korting 2 jaar tekenen. Hoor ik van meer. Welk internet abonnement je neemt maakt niet uit. Tv geen ideeDonnu schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:39:
Doen ze gelijk al stunt aanbiedingen aan de deur? Hebben ze de gratis televisie al in het busje klaar staan? 😃
Delta, heb recent een hele mooie mail gehad dat ESPN in het basis pakket komt. Prachtig marketing verhaal tot je bij het stukje "wat betekent dit voor jou" in de mail komt. Daar staat doodleuk dat per 7 september de prijs met 2,50 omhoog gaat. Tot die tijd kun je "alvast gratis" kijken vanwege de start van het voetbalseizoen.RobertMe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:42:
[...]
Heb je het nu over Ziggo of Delta?Want Ziggo was de eerste die ESPN opnam in het basis pakket gecombineerd met een €2,50 prijsverhoging. En Delta volgde een maand later.
Dat is bij Ziggo niet anders.... Je wordt in elk geval netjes geinformeerd.Rohem schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:11:
[...]
Delta, heb recent een hele mooie mail gehad dat ESPN in het basis pakket komt. Prachtig marketing verhaal tot je bij het stukje "wat betekent dit voor jou" in de mail komt. Daar staat doodleuk dat per 7 september de prijs met 2,50 omhoog gaat. Tot die tijd kun je "alvast gratis" kijken vanwege de start van het voetbalseizoen.
Maar Ziggo heeft dus exact hetzelfde gedaan. Weggaan bij Delta omdat je €2,50 prijsverhoging krijgt voor een zender die je niet kijkt (ESPN) om vervolgens over te stappen op Ziggo die óók een prijsverhoging van €2,50 hebben gedaan voor exact diezelfde zender is dan nogal... raar.Rohem schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:11:
[...]
Delta, heb recent een hele mooie mail gehad dat ESPN in het basis pakket komt. Prachtig marketing verhaal tot je bij het stukje "wat betekent dit voor jou" in de mail komt. Daar staat doodleuk dat per 7 september de prijs met 2,50 omhoog gaat. Tot die tijd kun je "alvast gratis" kijken vanwege de start van het voetbalseizoen.
Aangezien je het dus ook neer zet als een principekwestie ("ik wil niet betalen voor deze zender"). En het prijsverschil tussen deze 2 ISPs relatief dus gelijk blijft (immers zijn ze beiden €2,50 duurder geworden).
Sjakie0101 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:31:
[...]
Dat is bij Ziggo niet anders.... Je wordt in elk geval netjes geinformeerd.
Volledig terecht opgemerkt en snap dat het wellicht raar overkomt. Maar ik kan gewoon slecht tegen dit soort eenzijdige aanpassingen, ook al wordt het netjes gecommuniceerd. Ik heb graag zelf de controle, maar dat is ook de aard van het beestje ;-) Daarbij betaal ik al bijna 67 euro per maand bij Delta, als het richting de 70 euro per maand gaat voor internet en TV vind ik het wel heel gortig worden. En natuurlijk is dat voor een deel mijn eigen keuze omdat ik bij Delta ben gebleven door de jaren heen. Maar goede alternatieven waren er tot op heden nooit in mijn postcode gebied.RobertMe schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:32:
[...]
Maar Ziggo heeft dus exact hetzelfde gedaan. Weggaan bij Delta omdat je €2,50 prijsverhoging krijgt voor een zender die je niet kijkt (ESPN) om vervolgens over te stappen op Ziggo die óók een prijsverhoging van €2,50 hebben gedaan voor exact diezelfde zender is dan nogal... raar.
Aangezien je het dus ook neer zet als een principekwestie ("ik wil niet betalen voor deze zender"). En het prijsverschil tussen deze 2 ISPs relatief dus gelijk blijft (immers zijn ze beiden €2,50 duurder geworden).
Daarom ook mijn hoop op Ziggo gevestigd, zodat ik hopelijk met een leuke actie kan overstappen. Ik was ook echt mega tevreden over Ziggo altijd. Tot het moment dat Cogas in 2014 besloot met Caiway in zee te gaan omdat Ziggo hun netwerk niet wilde verglazen, al was dat gewoon een stok mee te slaan destijds omdat de overeenkomst af liep tussen Cogas en Ziggo.
Ziggo heeft zijn klanten op dezelfde manier geinformeerd. Dus Ziggo handelt niet anders dan Delta. Sterker Delta deed al een vooraankondiging door eerst de Algemene Voorwaarden aan te passen. Zelfs toen kon je al opzeggen.
Ik begrijp wel dat je een actie wil en Ziggo gaat proberen. Qua tv leveren ze alles in HD en je krijgt standaard de Next Mini.
De reden die jij noemt slaat kant nog wal, Ziggo handelt in die zin niet minder of meer betrouwbaar dan Delta.
Ik begrijp wel dat je een actie wil en Ziggo gaat proberen. Qua tv leveren ze alles in HD en je krijgt standaard de Next Mini.
De reden die jij noemt slaat kant nog wal, Ziggo handelt in die zin niet minder of meer betrouwbaar dan Delta.
[ Voor 35% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-08-2026 11:21 ]
Delta was net sneaky? Ze hebben eerst de AV aangepast met een regel dat ze altijd het TV pakket kunnen aanpassen en daarbij behorende de prijs kunnen wijzigen. Op dat moment kon je wel opzeggen maar ging het puur over een hypothetische situatie. Nadat de nieuwe AV in ging hebben ze vervolgens "meteen" deze wijziging gedaan. Ze hebben het dus juist nauwkeurig gepland met eerst de AV aanpassing wat an zich geen klanten zal kosten want "theoretisch", en meteen daarna gebruik gemaakt van de nieuwe AV door dus de zenders aan te passen en de prijs te verhogen. Hadden ze niet eerst de AV aangepast zouden er waarschijnlijk veel meer klanten daadwerkelijk opzeggen, wat nu dus niet kan.Sjakie0101 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:03:
Ziggo heeft zijn klanten op dezelfde manier geinformeerd. Dus Ziggo handelt niet anders dan Delta. Sterker Delta deed al een vooraankondiging door eerst de Algemene Voorwaarden aan te passen. Zelfs toen kon je al opzeggen.
De situatie bij Ziggo weet ik niet. Of je daar de mogelijkheid had om op te zeggen met deze reden. Wél heeft Ziggo al in het voorjaar de aankondiging gedaan, waarbij er nog meerdere maanden tot de wijziging waren. Bij Delta is die periode meen ik korter?
Delta heeft beide momenten netjes gecommuniceerd. Ook het aanpassen van de AV. Sneaky wil ik het niet noemen. Wel indekken voor problemen achteraf.
Ga er maar vanuit dat alle providers tegenwoordig zo handelen….
Ik heb intussen contact gehad met de klantenservice. Die geven aan dat voor mijn postcode in het Delta gebied, ik over ongeveer 2 weken de bestelling kan doen en ik daarna binnen 5 werkdagen aangesloten kan zijn.
Prijzen konden ze mij nog niet geven, dus heb afgesproken dat ze tegen die tijd bellen en dan hoor ik het wel.
Prijzen konden ze mij nog niet geven, dus heb afgesproken dat ze tegen die tijd bellen en dan hoor ik het wel.
Ja de site gaat volgend weekend bijgewerkt worden voor Delta klanten. En de prijs zal gelukkig niet veranderen.Rohem schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:54:
Ik heb intussen contact gehad met de klantenservice. Die geven aan dat voor mijn postcode in het Delta gebied, ik over ongeveer 2 weken de bestelling kan doen en ik daarna binnen 5 werkdagen aangesloten kan zijn.
bron? Wil dat zeggen volgende week maandag al ipv 17 augustus?Ruvas schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:40:
[...]
Ja de site gaat volgend weekend bijgewerkt worden voor Delta klanten. En de prijs zal gelukkig niet veranderen.
Weet je toevallig ook of dezelfde oplossing mogelijk is met een Unifi USG?robertwebbe schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:42:
@Harbo Voor de locaties die ik ken die Ziggo via glasvezel hebben, draaien deze allemaal probleemloos. Er zit een ONT van Delta, wat Ziggo dan het modem noemt, daar zit 1 10GbE aansluiting op. Normaal sluit je deze dan op het Ziggo modem aan maar daar kun je ook je TP-Link set op aansluiten. Je moet deze dan wel op router modus zetten en de WAN VLAN-ID op 100. Als je zelf nog bedrade internet apparaten wil aansluiten, dan moet je die op de hoofd DECO aansluiten.
Ik zit nu op Delta en vanaf de ONT gaat er een netwerkkabel naar mijn USG. Ik overweeg een overstap naar Ziggo, maar heb weinig trek om een Ziggo modem/router in bridge-modus tussen de ONT en mijn USG te plaatsen. Tuurlijk, als het moet dan moet het. Maar bij voorkeur niet ;-)
Je krijgt op het delta netwerk een Nokia ont vlan 100 open op de usg en je hebt internet :-)Rohem schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:59:
[...]
Weet je toevallig ook of dezelfde oplossing mogelijk is met een Unifi USG?
Ik zit nu op Delta en vanaf de ONT gaat er een netwerkkabel naar mijn USG. Ik overweeg een overstap naar Ziggo, maar heb weinig trek om een Ziggo modem/router in bridge-modus tussen de ONT en mijn USG te plaatsen. Tuurlijk, als het moet dan moet het. Maar bij voorkeur niet ;-)
Of je moet een sfp+ module kopen
[ Voor 3% gewijzigd door roeldie op 06-08-2026 12:05 ]
Rohem schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:59:
[...]
Weet je toevallig ook of dezelfde oplossing mogelijk is met een Unifi USG?
offtopic:
Echt een USG (en geen UXG of UCG)? Dan zou ik als stap één aanraden om je router die al bijna 2 jaar officieel EOL is te vervangen. En dan niet alleen omdat die officieel EOL is maar die uberhaupt op zwaar antieke software draait. Lees: de basis is Debian Stretch en de laatste versie daarvan (9.13) kwam in 2020 uit, en de initiële release (9.0) in juli 2017. Je hebt dus een apparaat dat zwaar verouderd is direct aan internet hangen en daarmee stel je je waarschijnlijk dus bloot aan beveiligingslekken.
Echt een USG (en geen UXG of UCG)? Dan zou ik als stap één aanraden om je router die al bijna 2 jaar officieel EOL is te vervangen. En dan niet alleen omdat die officieel EOL is maar die uberhaupt op zwaar antieke software draait. Lees: de basis is Debian Stretch en de laatste versie daarvan (9.13) kwam in 2020 uit, en de initiële release (9.0) in juli 2017. Je hebt dus een apparaat dat zwaar verouderd is direct aan internet hangen en daarmee stel je je waarschijnlijk dus bloot aan beveiligingslekken.
Ja echt een USG en heb je helemaal gelijk in. Ik ben me ervan bewust dat die nodig vervangen moet. Dus dat ga ik maar meteen doorpakkenRobertMe schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:47:
[...]offtopic:
**Rohem gaat zoeken naar een waardige opvolger**
Thnxroeldie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:04:
[...]
Je krijgt op het delta netwerk een Nokia ont vlan 100 open op de usg en je hebt internet :-)
Of je moet een sfp+ module kopen
offtopic:
Mooi apparaat inderdaad, maar voor mij iets te prijzig. In ieder geval bedankt voor de tip :-)
Mooi apparaat inderdaad, maar voor mij iets te prijzig. In ieder geval bedankt voor de tip :-)
Vanaf 20 augustus dus :
Ziggo vanaf 20 augustus beschikbaar via netwerk DELTA Fiber | DELTA Fiber
200 Mbps € 41,95
500 Mbps € 48,95
1000 Mbps € 54,95
2000 Mbps € 59,95
Maar volgens mij is dit exclusief TV dus daar komen nog kosten bij.
Ziggo vanaf 20 augustus beschikbaar via netwerk DELTA Fiber | DELTA Fiber
200 Mbps € 41,95
500 Mbps € 48,95
1000 Mbps € 54,95
2000 Mbps € 59,95
Maar volgens mij is dit exclusief TV dus daar komen nog kosten bij.
[ Voor 14% gewijzigd door Mapje op 07-08-2026 10:21 ]
Ik begreep dat volgende week al besteld kan worden. De prijzen zijn de Ziggoprijzen zoals iedere (nieuwe) klant deze gaat betalen. De actieaanbiedingen zijn gelijk aan coax/andere glasvezelaanbiedingen van Ziggo.
De snelheden zijn symmetrisch, extra zuur voor Ziggo-abonnees in dit gebied met een Ziggo Coax-aansluiting, die mogen niet over op het glasvezelnetwerk.
De snelheden zijn symmetrisch, extra zuur voor Ziggo-abonnees in dit gebied met een Ziggo Coax-aansluiting, die mogen niet over op het glasvezelnetwerk.
[ Voor 26% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-08-2026 10:32 ]
Ziggo vanaf 20 augustus beschikbaar via netwerk DELTA Fiber
Wel zuur voor abonnees die daar een Coax-aanlsuiting van Ziggo hebben. Die kunnen niet op glasvezel en profiteren van symmetrische snelheden
Wel zuur voor abonnees die daar een Coax-aanlsuiting van Ziggo hebben. Die kunnen niet op glasvezel en profiteren van symmetrische snelheden
Maar die hebben dan weer DVB-C, dat is weer zuur voor de mensen in Zeeland en overige plekken waar geen Coax is.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:33:
Totdat Ziggo, Delta overkoopt en ze opeens een groot FTTH netwerk hebben waarop ze kunnen voortbouwen.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:33:
Laten we eens over 10 jaar kijken hoe de kaarten dan liggen.
Aangezien Vodafone Vodafone Thuis moest afstoten bij de oprichting van de VodafoneZiggo joint venture én KPN niet 200.000 (onbekende) aansluitingen van Delta Fiber mocht overkopen lijkt het mij zeer aannemelijk dat de ACM (ook) een stokje steekt voor een eventuele Delta (+ Fiber) overname door Ziggo.jongetje schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:44:
[...]
Totdat Ziggo, Delta overkoopt en ze opeens een groot FTTH netwerk hebben waarop ze kunnen voortbouwen.
Laten we eens over 10 jaar kijken hoe de kaarten dan liggen.
Meest waarschijnlijke lijkt mij dat Ziggo wellicht op termijn overal over het netwerk van Delta Fiber gaat leveren. Maar ik verwacht niet dat de ACM akkoord gaat met een algehele overname. Simpelweg omdat dan én een concurrerende ISP én een concurrerende infra boer wegvallen.
Of ze maken de concurrentie langzaam aan weg op dat netwerk totdat het ACM gaat denken, overname maakt ook niet meer uit. Als ze het netwerk maar open houden.RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:54:
[...]
Aangezien Vodafone Vodafone Thuis moest afstoten bij de oprichting van de VodafoneZiggo joint venture én KPN niet 200.000 (onbekende) aansluitingen van Delta Fiber mocht overkopen lijkt het mij zeer aannemelijk dat de ACM (ook) een stokje steekt voor een eventuele Delta (+ Fiber) overname door Ziggo.
Meest waarschijnlijke lijkt mij dat Ziggo wellicht op termijn overal over het netwerk van Delta Fiber gaat leveren. Maar ik verwacht niet dat de ACM akkoord gaat met een algehele overname. Simpelweg omdat dan én een concurrerende ISP én een concurrerende infra boer wegvallen.
Dat is stap 1 idd.RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:54:
[...]
De enige mogelijkheid is als Ziggo een echt open netwerk gaat aanbieden. Dan is dat argument van 1 aanbieder beter te verdedigen.
Maar KPN heeft natuurlijk ook een (redelijk) open netwerk, en die mochten eerder ook al niet 200k aansluitingen overnemen van Delta Fiber. En dat zal maar een fractie van het totaal aantal aansluitingen van Delta Fiber zijn (en vast nog een kleiner aandeel van het aantal aansluitingen dat KPN zelf + Glaspoort heeft).jongetje schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:59:
[...]
Dat is stap 1 idd.
De enige mogelijkheid is als Ziggo een echt open netwerk gaat aanbieden. Dan is dat argument van 1 aanbieder beter te verdedigen.
Je hebt wel een punt. Maar als KPN er ook ligt dan is die concurrentie er wel, en dat is in een groot aantal gevallen weer niet. Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld en of Ziggo uiteindelijk ook over andere netwerken gaat leveren.RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:03:
[...]
Maar KPN heeft natuurlijk ook een (redelijk) open netwerk, en die mochten eerder ook al niet 200k aansluitingen overnemen van Delta Fiber. En dat zal maar een fractie van het totaal aantal aansluitingen van Delta Fiber zijn (en vast nog een kleiner aandeel van het aantal aansluitingen dat KPN zelf + Glaspoort heeft).
Bij Ziggo gaat men steeds aan het punt voorbij dat ze uberhaupt niet leverden en konden leveren op het netwerk van Delta. Een overname door Liberty schudt de kaarten niet opeens anders. Zelfs de provider Delta kan aanblijven. En daar verwacht ik juist dat Delta langzaam ook op andere netwerken actief gaat worden. Mede ingegeven door de landelijk strategie om overal te leveren.
Delta moet wel, want het verlies op het "eigen" Delta Fiber Netwerk zal echt aanzienlijk zijn nu Ziggo daar gaat leveren. Daar kan Delta nog niet tegen op. En daarmee zal men Delta losweken van het DFN netwerk en wie weet gaat het dan ook niet meer Delta Fiber Netwerk meer heten maar krijgt het een andere naam zodat de verkoop niet aan de provider "Delta" hangt.
KPN wou inderdaad een deel van Delta overnemen, maar dat zijn gebieden waar maar 1 aansluiting ligt. In de Deltagebieden liggen meest minimaal nog 1 KPN aansluiting. Ziggo was er al niet, dus er veranderd niet zo veel wanneer Liberty DFN overneemt. Ja ze kunnen tegen Ziggo zeggen leg zelf maar aan... maar wat schiet Ziggo er mee op? Meer kosten die terug verdient moeten worden.
Delta moet wel, want het verlies op het "eigen" Delta Fiber Netwerk zal echt aanzienlijk zijn nu Ziggo daar gaat leveren. Daar kan Delta nog niet tegen op. En daarmee zal men Delta losweken van het DFN netwerk en wie weet gaat het dan ook niet meer Delta Fiber Netwerk meer heten maar krijgt het een andere naam zodat de verkoop niet aan de provider "Delta" hangt.
KPN wou inderdaad een deel van Delta overnemen, maar dat zijn gebieden waar maar 1 aansluiting ligt. In de Deltagebieden liggen meest minimaal nog 1 KPN aansluiting. Ziggo was er al niet, dus er veranderd niet zo veel wanneer Liberty DFN overneemt. Ja ze kunnen tegen Ziggo zeggen leg zelf maar aan... maar wat schiet Ziggo er mee op? Meer kosten die terug verdient moeten worden.
[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-08-2026 11:15 ]
Dat geldt natuurlijk alleen voor die gebieden waar Ziggo nu beschikbaar komt. Ook voldoende plekken waar Ziggo en Delta beschikbaar zijn (zoals bij ondergetekende, incl Glaspoort ook nog. Op tijd van 1 jaar van Ziggo only naar 3 stuks gegaan).Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:13:
Ziggo was er al niet, dus er veranderd niet zo veel wanneer Liberty DFN overneemt.
Tenzij je liever DVB-C hebt dan heb je weer voordeel als je niet op het Delta netwerk komtSjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:17:
Ik begreep dat volgende week al besteld kan worden. De prijzen zijn de Ziggoprijzen zoals iedere (nieuwe) klant deze gaat betalen. De actieaanbiedingen zijn gelijk aan coax/andere glasvezelaanbiedingen van Ziggo.
Maar letterlijk gezien kun je de coax van Ziggo niet als "open" beschouwen nog concurrerend. En zoals ik al zeg alleen de machtsverhoudingen veranderen wanneer Liberty het Deltanetwerk overneemt, maar daarmee zou in eerste instantie het providerportfolio niet wijzigen, noch de uitbating van het netwerk. Ziggo gaat naar alle waarschijnlijkheid die overige "dubbele aansluitingen" op termijn migreren. Netwerk verouderd etc. er valt altijd een mouw aan te passen waarom ze ook de resterende coax-aansluitingen overzetten op glasvezel.
Volgens mij is het beeld van de next-mini niet minder dan DVB-C.SirMemeAlot schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:29:
[...]
Tenzij je liever DVB-C hebt dan heb je weer voordeel als je niet op het Delta netwerk komt
Alleen kan je dan alleen via een huur constructie meerdere TV's aansluiten, terwijl je op overige verbindingen meerdere zonder extra huur apparatuur kan. Je loopt ook niet 30 seconde achter als je een voetbal wedstrijd of andere live event wil zien.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:31:
[...]
Volgens mij is het beeld van de next-mini niet minder dan DVB-C.
Er zijn ook tv apps en dat achterlopen doet iedere glasvezelklant, dat zijn er langzamerhand meer dan Ziggoklanten.SirMemeAlot schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:34:
[...]
Alleen kan je dan alleen via een huur constructie meerdere TV's aansluiten, terwijl je op overige verbindingen meerdere zonder extra huur apparatuur kan. Je loopt ook niet 30 seconde achter als je een voetbal wedstrijd of andere live event wil zien.
Je kunt naast de next-mini ook de tv-app op je tv of eigen mediaspeler zoals een googletv, appletv of amazonefirestick gebruikt. Nadeel is wel dat je dan de 4 espn zenders niet kunt kijken (tenzij je er aanvullend voor betaald).SirMemeAlot schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:34:
[...]
Alleen kan je dan alleen via een huur constructie meerdere TV's aansluiten, terwijl je op overige verbindingen meerdere zonder extra huur apparatuur kan. Je loopt ook niet 30 seconde achter als je een voetbal wedstrijd of andere live event wil zien.
Ik vraag me af waarom er voor een beperkt aantal gebieden word gekozen. Schoonouders wonen in limburg in buitengebied, zitten nu bij delta glasvezel. Enige andere kabel die er ligt is de oude telefoonlijn van kpn. Ze willen ook naar ziggo over de glasvezel van delta, maar limburg word (nog) nergens genoemd. Overigens als ik hun postcode invul op de ziggo website word er netjes genoemd dat het vanaf 20 augustus beschikbaar is..
Er zijn idd TV apps voor als je een smart televisie hebt, maar dan loop je vaak nog verder achter in tijd.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:16:
[...]
Er zijn ook tv apps en dat achterlopen doet iedere glasvezelklant, dat zijn er langzamerhand meer dan Ziggoklanten.
Zijn zeker ook nog TV apps of ander extra apparatuur wat je kan aanschaffen, maar dan loop je wel 30 seconden+ achter, wat voor live sport wel echt een nadeel is als je in de buurt woont van meer sportkijkers.jongetje schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:36:
[...]
Je kunt naast de next-mini ook de tv-app op je tv of eigen mediaspeler zoals een googletv, appletv of amazonefirestick gebruikt. Nadeel is wel dat je dan de 4 espn zenders niet kunt kijken (tenzij je er aanvullend voor betaald).
Maar los daarvan, is het geen discussie wat meer of minder erg is. Maar de 1 heeft upload en de ander DVB-C,zal per persoon verschillen wat je liever hebt.
Vraag me af in hoeverre DVB-C doorslaggevend is voor de meeste mensen, Ziggo is de enige grote provider die het aanbied, en eigenlijk steeds meer is de Next mini zonder DVB-C aansluiting is de defacto geworden standaard die Ziggo uitlevert.
En gezien dat Ziggo ook gewoon app's aanbied voor diverse smart TV's, is het ook niet dat je perse meerdere smartcards nodig hebt om meerdere Tv's te gebruiken.
Sowieso staat DVB-C bij Telenet in België, onderdeel van de Ziggo group gepland om uitgeschakeld te worden in 2030.
Een trend die je onder diverse kabelaars wereld wijd zit, denk dat DVB-C langzaam aan tot het verleden gaat behoren, zeker gezien dat Ziggo nog zoveel mogelijk uit zijn Coax wil persen is er geen ruimte voor DVB-C.
En 1 televisie platform is een stuk goedkoper
En gezien dat Ziggo ook gewoon app's aanbied voor diverse smart TV's, is het ook niet dat je perse meerdere smartcards nodig hebt om meerdere Tv's te gebruiken.
Sowieso staat DVB-C bij Telenet in België, onderdeel van de Ziggo group gepland om uitgeschakeld te worden in 2030.
Een trend die je onder diverse kabelaars wereld wijd zit, denk dat DVB-C langzaam aan tot het verleden gaat behoren, zeker gezien dat Ziggo nog zoveel mogelijk uit zijn Coax wil persen is er geen ruimte voor DVB-C.
En 1 televisie platform is een stuk goedkoper
Als Ziggo zegt dat het vanaf 20 aug beschikbaar is zal het ook wel zo zijngiovanni2903 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:39:
Ik vraag me af waarom er voor een beperkt aantal gebieden word gekozen. Schoonouders wonen in limburg in buitengebied, zitten nu bij delta glasvezel. Enige andere kabel die er ligt is de oude telefoonlijn van kpn. Ze willen ook naar ziggo over de glasvezel van delta, maar limburg word (nog) nergens genoemd. Overigens als ik hun postcode invul op de ziggo website word er netjes genoemd dat het vanaf 20 augustus beschikbaar is..
Wat de rest noemt / in persberichten staat zullen gewoon grote gebieden zijn als voorbeeld / als "marketing". "In stad X" is veel duidelijker dan datgene wat het daadwerkelijk is "overal waar Delta Fiber ligt maar geen (coax van) Ziggo". Die regio's en steden bekken een stuk lekkerder. En mensen die in de krant / op TV / op nu.nl zien/lezen dat "Ziggo nu beschikbaar is <waar ze wonen>" zullen eerder geïnteresseerd zijn dan bij *heb je Delta Fiber maar geen Ziggo aansluiting", want "90%" weet niet welke aansluitingen ze hebben, maar weten wel waar ze wonen. En ja, dan heb je dus plekken, voornamelijk in het buitengebied?, die niet in de marketing genoemd worden, so be it. Dat zal natuurlijk ook weer om een relatief klein aantal potentiële klanten gaan ten opzichte van de steden en regio's die ze wel noemen (daarom is het ook het buitengebied
Volgens mij denken we allemaal veel te moeilijk en zou je simpelweg deze diagram kunnen gebruiken Heb je Ziggo of Delta netwerk aansluiting in je woning? Ja -> Ziggo en Delta of alleen Ziggo of alleen Delta? Is het antwoord de 1e (Ziggo en delta) of alleen Ziggo krijg je Ziggo, is het alleen Delta kan je Ziggo diensten over Delta bestellen.
Waarom Ziggo als Delta ook beschikbaar is? Waarschijnlijk is winstmarge op eigen netwerk een stuk hoger.
Waarom Ziggo als Delta ook beschikbaar is? Waarschijnlijk is winstmarge op eigen netwerk een stuk hoger.
[ Voor 13% gewijzigd door SirMemeAlot op 07-08-2026 14:00 ]
@SirMemeAlot
Welke aansluitingen heb je:
Welke aansluitingen heb je:
- Ziggo & Delta: 3 opties : Ziggo over ziggo en/of Delta over delta
- Alleen Delta: 2 opties : Ziggo over delta of Delta over delta
- Alleen Ziggo: 1 optie : Ziggo
- Niets: Odido K&K
Dezelfde beweging is bij Delta al in gang gezet. In de Caiwaygebieden zijn al delen afgeschaald of uitgeschakeld. De meeste klanten moesten geheel over op glasvezel. In de overige gebieden is een Androidbox V2 beschikbaar tegen een huurprijs, daat staat een lagere abonnementsprijs tegenover.
Er is gezegd: alle aansluitingen zonder Ziggo coax-aansluiting. Dus ja, bestellen is voor jouw ouders mogelijk.giovanni2903 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:39:
Het is lastig dat men geen postcodes od daadwerkelijke plaatsen/Gemeenten noemt.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-08-2026 14:23 ]
Misschien mensen die hier ervaring mee hebben, maar ik heb een nieuwe woning en sinds een week Delta afgesloten (per midden september).
Ik verhuis mijn Delta niet, maar een totaal nieuw abonnement.
Is het waard om dit abonnement te annuleren (kan nog ivm 14-dagen bedenktermijn) en over te gaan naar Ziggo?
Qua prijs doet het niet veel, echter heb je wel de ziggo-mini en champions league voetbal.
Echter beviel Delta mij eerder altijd prima, goed signaal, nooit problemen en de prijs is ook goed.
Ik verhuis mijn Delta niet, maar een totaal nieuw abonnement.
Is het waard om dit abonnement te annuleren (kan nog ivm 14-dagen bedenktermijn) en over te gaan naar Ziggo?
Qua prijs doet het niet veel, echter heb je wel de ziggo-mini en champions league voetbal.
Echter beviel Delta mij eerder altijd prima, goed signaal, nooit problemen en de prijs is ook goed.
Wat is er dan zo lastig? Heb je Delta aansluiting en geen Ziggo aansluiting, dan kan je Ziggo afsluiten over het Delta netwerk. Heb je wel een Ziggo aansluiting ga je altijd op het Ziggo netwerk aangesloten worden.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:22:
[...]
Er is gezegd: alle aansluitingen zonder Ziggo coax-aansluiting. Dus ja, bestellen is voor jouw ouders mogelijk.
Het is lastig dat men geen postcodes od daadwerkelijke plaatsen/Gemeenten noemt.
Als je het nog zekerder wil weten vul je gegevens in op de Ziggo website en er staat wel wat je kan krijgen....
Nu Ziggo op de glasvezel komt van Deltafiber lijkt me voor KPN haast geboden om te glasvezel te gaan aanleggen in de Deltafiber gebieden waar nog niet is overgebouwd. KPN. Heeft nu geen passend antwoord in deze gebieden.
Nee zelfs met 5G of koper, allebei wapperend en houtje touwtje
ben benieuwd of het gaat lukken, kunnen ze mooi elke 2 jaar overstappen voor mooie kortingen/cadeaus
Is ook mogelijk in Limburg over Delta glasvezel. Er zijn genoeg pilots geweest afgelopen maanden op adressen in Limburg.giovanni2903 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:39:
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot glasvezel, andere onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot glasvezel, andere onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen