Excuus aanvaard, ik weet dat soms redelijk direct kan zijn in communicatie, dus ik snap je reactie.
Ziggo zal KPN niet kunnen kopen, maar Delta waren ze volgens mij al mee bezig om te kijken of ze die kunnen kopen.
Dat zou een sterke zet kunnen zijn.
Ziggo zal KPN niet kunnen kopen, maar Delta waren ze volgens mij al mee bezig om te kijken of ze die kunnen kopen.
Dat zou een sterke zet kunnen zijn.
ffk schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:03:
@ArnoldSmit Sorry, dat ik gisteren een beetje tekeer ging, maar dit kwam meer omdat het laat was en jouw toon in ieder bericht was dat coax eigenlijk irrelevant is geworden. Ik ben hypocriet inderdaad omdat ik zelf ook geen harde cijfers geef, ik heb alleen schattingen in mijn hoofd zitten.
Dit topic is volgens mij niet voor dit soort discussies bedoeld, maar wat operationele kosten betreft, ligt dit erg complex. De schatting van de hoeveel aansluitingen Delta in het dorp van mijn is ook net zo anekdotisch als jouw jitter. Mijn bewijs rust meer op, dat mijn vader overwoog overstappen en eens rond vroeg bij de buren, tennisvereniging etc. Waaruit bleek dat niemand daadwerkelijk een abonnement had, maar wel een kennis van een kennis kende die een abonnement zou hebben.
Aanname is dat Delta enorm verlies leidt omdat KPN een erg dicht VDSL-netwerk heeft en Ziggo hier waarschijnlijk een bovengemiddeld groot klantenbestand heeft door de hele late introductie van VDSL2 hier; ADSL2 is hier nooit geweest.
Waar ging de discussie ook alweer over. Of XGS-PON wat operationele kosten betreft wint, absoluut. Een merkbare superieur kwaliteit van de verbinding, daar ben ik het niet met je mee eens
We zullen zien wat de toekomst brengt. Of Ziggo koopt Delta of KPN. Aangezien het aantal huishoudens dat KPN-glasvezel bedient, volgens mij een stuk groter is (wederom geen cijfers hier, sorry), zie ik Ziggo relevant blijven.
/f/image/iRbIRRD7EbRZ6137dYgG4fIK.png?f=fotoalbum_large)