[Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
robertwebbe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:33:
[...]

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Je kunt er niet meer aanvullend voor betalen. Iedereen heeft het in het pakket maar je kunt het alleen kijken als je een mediabox hebt.
Als je ESPN Premium superdeluxe nog wat afneemt krijgt je sowieso toegang tot de ESPN app en kun je ze zo kijken, en ik meen (maar weet ik niet zeker) dat ze dan ook weer wel in Ziggo Go zitten.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
UHD-streams zitten niet in de ESPN app

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:39
Ruvas schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:23:
[...]

Is ook mogelijk in Limburg over Delta glasvezel. Er zijn genoeg pilots geweest afgelopen maanden op adressen in Limburg.
ah goed om te weten. ik wist dat de pilot liep en heb hun ook laten inschrijven per mail, maar ze waren niet gekozen. wel een mooie ontwikkeling dit, gaat ziggo echt wel veel klanten opleveren vermoed ik

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

Muggie

8 pm

Sjakie0101 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:52:
UHD-streams zitten niet in de ESPN app
Daar kom ik net ook achter, lekker in de tuin klaar voor de start ... helaas, alleen op tv ... gloeiende vinke..... :(

PSN: mug_8pm

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 22:50
W1ck1e schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:10:
@SirMemeAlot

Welke aansluitingen heb je:
  • Ziggo & Delta: 3 opties : Ziggo over ziggo en/of Delta over delta
  • Alleen Delta: 2 opties : Ziggo over delta of Delta over delta
  • Alleen Ziggo: 1 optie : Ziggo
  • Niets: Odido K&K
Alleen Ziggo aansluiting = dan alleen Ziggo/Hollandsnieuwe en geen Delta abonnement mogelijk via het Ziggo netwerk. Waarom geen wederzijds gebruik van elkaars netwerk?

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 10-08-2026 08:20 ]

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-08 21:25
Muggie schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:37:
[...]

Daar kom ik net ook achter, lekker in de tuin klaar voor de start ... helaas, alleen op tv ... gloeiende vinke..... :(
De UHD-streams zijn wel beschikbaar via Ziggo Go, als je ESPN Premium in je pakket hebt.

• wopie94
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-08 15:31
robertwebbe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:36:
[...]

Precies wat je zelf al aanhaalt, als je sportliefhebber bent, zit je beter bij Ziggo.
Twijfel vooral erg, Ziggo is per de 20e nieuw op het netwerk via Delta in omgeving Twente.
Ik ben internet pas halverwege september nodig, dus wat dat betreft moet het wel goed komen.
Maar ik zit bijvoorbeeld liever een jaar bij Delta (goede prijzen, goede service) en zeker weten dat het werkt, dan het gokje Ziggo te nemen.

Daarom dat ik ook besloten hebben mijn contract van een jaar uit te zitten. En dan zien we over een jaar wel op het forum hoe het de mensen bevalt.

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:25

Roetzen

he.net Certified Sage

@wopie94

Even de kat uit de boom kijken lijkt me een goede strategie. Als ik vragen mag, waarom overweeg je überhaupt Ziggo via glasvezel? Wat zijn volgens jou de voordelen boven gewoon glasvezel van Delta zelf?

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:37

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Als je nog een TV-pakket erbij neemt; dan vind ik het bedieningsgemak van de Next mini een stuk beter dan de tv-box van Delta.

• Sjakie0101
  • Nu online
robertwebbe schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:14:
Als je nog een TV-pakket erbij neemt; dan vind ik het bedieningsgemak van de Next mini een stuk beter dan de tv-box van Delta.
Het is maar wat je gewend bent. De nieuwe Androidbox werkt meer dan prima. Niet anders dan KPN bijvoorbeeld.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 22:20
robertwebbe schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:14:
De afstandsbediening en interface van de next mini zijn veel beter dan die van Delta.

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:23
Sjakie0101 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:50:
[...]

Het is maar wat je gewend bent. De nieuwe Androidbox werkt meer dan prima. Niet anders dan KPN bijvoorbeeld.
Het is niet zo dat TV van Delta slecht is, maar ook ik vind de Next Mini op alle vlakken beter dan de box van Delta.

De uitstekende voice-control, bijvoorbeeld, daar kan Delta’s tv dienst niet aan tippen.

• wopie94
Roetzen schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:39:
@wopie94

Even de kat uit de boom kijken lijkt me een goede strategie. Als ik vragen mag, waarom overweeg je überhaupt Ziggo via glasvezel? Wat zijn volgens jou de voordelen boven gewoon glasvezel van Delta zelf?
Ik heb geen UTP kabels in mijn nieuwe woning getrokken, oud appartement en geen mogelijkheid helaas. Daarom lijkt het mij handig de Next Mini te gebruiken voor TV.
Daarnaast zit bij Ziggo champions league voetbal, leuk om te hebben, maar niet als ik er apart een abonnement voor moet nemen.

Ik heb inmiddels besloten de gok te wagen, Delta op te zeggen, en over 9 dagen te kijken wat het aanbod is van Ziggo. Hopen op een mooie aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door wopie94 op 11-08-2026 09:19 . Reden: Toch opgezegd. ]

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

@wopie94 Aha, dus je kiest voor Ziggo voornamelijk vanwege de Next Mini. Daar kan ik weinig tegen in brengen. Ik gebruik hem zelf niet, ik kijk nog via DVB-C met een CI+ module met een smartcard uit het jaar nul van de digitale TV. Maar de reacties op de Next Mini zijn over het algemeen positief. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

• wopie94
Roetzen schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:34:
@wopie94 Aha, dus je kiest voor Ziggo voornamelijk vanwege de Next Mini. Daar kan ik weinig tegen in brengen. Ik gebruik hem zelf niet, ik kijk nog via DVB-C met een CI+ module met een smartcard uit het jaar nul van de digitale TV. Maar de reacties op de Next Mini zijn over het algemeen positief. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Ja, en de combinatie met Europees voetbal.

Hiervoor keek ik Delta en Caiway (stapte elk jaar over toen het nog kon, ook al was het praktisch hetzelfde bedrijf) via de app op AppleTV. Dit beviel mij altijd meer dan prima, dat het iets achterloopt maakt mij niet zoveel uit. Ook niet met sport.

Het zal nog even duren (1,5 maand) voordat ik mijn bevindingen kan delen. Maar dat volgt nog.

• Sjakie0101
  • Nu online
Pvd01 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:38:
[...]

Het is niet zo dat TV van Delta slecht is, maar ook ik vind de Next Mini op alle vlakken beter dan de box van Delta.

De uitstekende voice-control, bijvoorbeeld, daar kan Delta’s tv dienst niet aan tippen.
De Androidbox heeft ook voicebediening, ook voor zenderwisselen, openen apps etc

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:23
Sjakie0101 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:05:
[...]

De Androidbox heeft ook voicebediening, ook voor zenderwisselen, openen apps etc
Deze is alleen (nog) niet zo goed als die van de next mini.

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 05:50
Ik betreur enorm dat Ziggo weigert mij aan te sluiten op de glasvezel van Deltafiber omdat ik ook een coax aansluiting heb.

Het is van de zotte dat ik hetzelfde moet betalen op de coax voor een aanzienlijk inferieur product ten opzichte van de symmetrisch abonnementen die Ziggo biedt op de glasvezel van Deltafiber.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Donnu Ziggo is een commercieel bedrijf en verdient meer aan hun eigen netwerk. Dat is de reden dat KPN ook alleen over eigen infra levert. Een van de redenen voor Ziggo om nu ook over Delta te leveren is marktaandeel terugwinnen door op meer adresssen te kunnen leveren.

• giovanni2903
Sommige mensen snappen in 2026 nog steeds niet dat het bedrijven te doen is om winst te maken. Ze zijn er niet voor jou, maar om de eigen portemonnee te vullen

• Ruvas
Wie is er al overgestapt vandaag :) ?

[ Voor 13% gewijzigd door Ruvas op 17-08-2026 17:08 ]

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Ik denk niemand want dat kan pas vanaf 20 augustus.

• Ruvas
robertwebbe schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:13:
Ik denk niemand want dat kan pas vanaf 20 augustus.
Zoals gemeld eerder de site staat gewoon open.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:26
Ik ben geen fan van ziggo, maar wel fan van coax tv kijken, en waarom dat is, dat is omdat het veel sneller zapt en de EPG ook snel leest als je via coax tv kijkt. Ik ben over geen enkel iP-TV kastje te spreken. De Next niet, die van kpn niet, die van canal-digital(die ik bij online.nl kreeg) ook niet. Ik had verwacht dat zo'n kastje op kpn glas (ivm 1ms ping) toch wel snappy zou zijn. maar ook niet dus.

De Ziggo decoders die met coax kunnen kijken zijn vele malen sneller (ook de ci-module manier is snel en snappy) Dat is voor mij de reden dat ik altijd mijn ziggo tv actief hou. Ik heb nu KPN glas. maar dus nog steeds een coax ziggo tv abonnement. Vooral bij mijn ouders met 4smartcards actief is dat een voordeel als je extra tv wilt in je studeer en slaapkamers bijv. dat is mij de prijs van een extra tv coax abbo van ziggo wel waard bij te betalen om dat bundeltje kaarten te houden. En je levert 1 card in als je een next neemt of nieuwe decoder bijv. Maar dat heeft hij tot nu toe niet nodig. En hij betaald 52eu zonder bellen ofzo. En Door het huis liggen ook de goeie koka coax kwaliteit kabels en bij mij zelf ook.

Ik heb nu bijvoorbeeld kpn en ziggo op mijn adres. kpn zonder tv en ik kon bij ziggo die 400eu bol cadeau kaart nemen op het goedkoopste internet en tv abonnement.

die 20eu pm extra vind ik het wel waard.

ps.

En als ik een jaar alleen tv af neem bij Ziggo, dan kom ik gewoon weer voor een korting nieuwe klant in aanmerking. Meestal pakken die sites het wel op als je gewoon nieuwe klant kiest, en keurt ziggo het wel goed,...wil het niet, dan bel ik gewoon de verkoop afdeling of er wat mogelijk is. Kan dat dan niet, dan hou ik gewoon mijn tv en neem ik ergens anders internet. maar dat ging nu goed iig.

Maar dat is dan ook het enige waarom ik ziggo heb, de coax tv. want de ping van ziggo internet is mij te hoog en de upload te laag in de meeste gevallen. Dus heb ik een 1gbit kpntje erbij op glas. lekker hoor.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• wopie94
Ruvas schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 17:08:
Wie is er al overgestapt vandaag :) ?
Ben vandaag overgestapt. Veel abonnement voor relatief weinig geld. Stap binnenkort ook over naar Vodafone sim-only. Zodoende 20 euro extra korting. Niet mis naar mijn mening.

• Ruvas
wopie94 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:29:
[...]

Ben vandaag overgestapt. Veel abonnement voor relatief weinig geld. Stap binnenkort ook over naar Vodafone sim-only. Zodoende 20 euro extra korting. Niet mis naar mijn mening.
Hier ook alles van VodafoneZiggo het tv gedeelte is toch echt beter dan Delta.

• wopie94
Ruvas schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:43:
[...]

Hier ook alles van VodafoneZiggo het tv gedeelte is toch echt beter dan Delta.
Ik ben benieuwd, tot nu toe alleen Caiway en delta gehad.

Ik kom later terug om mijn bevindingen te laten weten. Abonnement gaat pas over een maand in ivm verhuizing.

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:43
Zojuist de overstap ook in orde gemaakt. Ben benieuwd, had nog wat vragen dus via chat contact gehad met klantenservice. Dat was echt top. Snel antwoord en ook goed geholpen.
Abonnement gaat over 1 maand pas in gezien opzegtermijn bij Delta.

Voordat ik in de regio Twente gedwongen werd tot een overstap van @Home / Ziggo naar Caiway, was ik altijd heel erg tevreden over hen. Dus dat verwacht ik nu eigenlijk ook wel.

• Sjakie0101
  • Nu online
Opnemen kan niet met TV Basis. Wel iets om op te letten.

• RobertMe
Sjakie0101 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:24:
Opnemen kan niet met TV Basis. Wel iets om op te letten.
Natuurlijk alleen als je opnemen nodig hebt / acht :+

Replay zit wel overal bij. Dus je kunt wel tot X dagen terug kijken (ik meen minimaal 7?). Alleen voor "permanent kunnen terugkijken" heb je dus opnemen nodig.

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17
RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 13:01:
[...]

Alleen voor "permanent kunnen terugkijken" heb je dus opnemen nodig.
Opnames worden maximaal 12 maanden bewaard. Bron: bot op Ziggo.nl

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36
Ik ben ook net overgestapt naar ziggo op delta fiber. Had delta al wat eerder opgezegd, omdat ik helemaal klaar was met hun nieuwe vs bestaande klanten beleid en ga 4 september over. Mooie deal met een gratis tv!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Kwamen hier net aan de deur in Oldenzaal. De verkoper had een aanbieding die mogelijk interessant is voor mensen die liever een jaarcontract willen, namelijk 9 maanden korting. Betaal dus de eerste 9 maanden 35 Euro per maand voor 2 gig en TV Start, laatste 3 maanden iets van 76 Euro per maand. Dit is meer korting dan momenteel op de site van Ziggo wordt aangeboden voor een jaarcontract (6 maanden korting) :)

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:33
ook in Joure (friesland) zijn er adressen waar je ziggo via glasvezel kan krijgen, ook via Delta netwerk. Er is stuk joure wat niet aangesloten is aan coax, alleen delta glasvezel en adsl. dacht eerst dat het alleen ging om gebieden waar ziggo geheel niet aanwezig was.

• Donnu
Ik wil dolgraag Ziggo afnemen op mijn glasvezel aansluiting van Deltafiber, maar ik mag niet zelf kiezen voor dezelfde prijs voor een beter product. Ik moet verplicht coax afnemen terwijl ik dat helemaal niet wil! Hoe arrogant kan je zijn als provider.

Waar is Ziggo bang voor? Dat veel klanten toch liever glasvezel willen voor hetzelfde geld?

Dan maar niet Ziggo!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01
Het is niet hetzelfde geld. Jij als klant betaalt wellicht dezelfde prijs maar voor Ziggo is een aansluiting huren bij een ander duurder dan een aansluiting op het eigen netwerk leveren.

Veel klanten kennen het technisch verschil tussen coax en glasvezel niet en Ziggo heeft jarenlang geroepen dat ze al glasvezel leveren op hun "glasvezelkabelnetwerk", iets dat hier al vaak bekritiseerd is. Het gaat uiteindelijk gewoon om geld en de grote getallen, zolang het meer op levert om klanten coax aan te bieden zullen ze dat verkiezen ja.

• Donnu
Als Ziggo mij op mijn adres een betere dienst via DELTA Fiber kan leveren, waarom bepaalt Ziggo dan dat ik verplicht coax moet gebruiken? Laat mij als klant de infrastructuur kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donnu op 20-08-2026 09:32 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Donnu schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:22:
Ik wil dolgraag Ziggo afnemen op mijn glasvezel aansluiting van Deltafiber, maar ik mag niet zelf kiezen voor dezelfde prijs voor een beter product. Ik moet verplicht coax afnemen terwijl ik dat helemaal niet wil! Hoe arrogant kan je zijn als provider.

Waar is Ziggo bang voor? Dat veel klanten toch liever glasvezel willen voor hetzelfde geld?

Dan maar niet Ziggo!
Ik heb zelf ook ziggo over coax. En daarnaast een Delta glas aansluiting. Voor mij boeit de hogere upload niet (of eventuele andere voordelen van glas). Dus ik heb geen reden om ziggo over delta te willen.
Ik denk dat ziggo diens klanten graag op coax houdt vanwege schaalgrootte.
Maar jij kunt inderdaad naar een andere provider dan ziggo. Ik zou zeggen: doen !

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:04

Fanta

FordPerformance™️

Joepie! Ik ben ook weer over op Ziggo! :) Ik ben 2 jaar geleden verhuisd naar een woning waar ik geen Ziggo kon aansluiten (buitengebied), dus ik ben toen noodgedwongen overgestapt op Delta. Nu weer terug op het vertrouwde nest, tegen een prima prijs. Ik heb gelijk een 2-jarig contract afgesloten, je kan dan kiezen uit 12 maanden korting, een Samsung TV van €699 of een Bol.com kaart van €400. Een goede TV heb ik al, en de korting levert meer op (in mijn geval €569), dus ik heb de korting gepakt.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 16:34
Donnu schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:31:
Als Ziggo mij op mijn adres een betere dienst via DELTA Fiber kan leveren, waarom bepaalt Ziggo dan dat ik verplicht coax moet gebruiken? Laat mij als klant de infrastructuur kiezen.
Omdat je een dienst afneemt bij Ziggo? Je staat vrij om je eigen lijn in te kopen bij Delta en een bedrijf te beginnen, maar zolang ja via Ziggo wil bestellen zal Ziggo bepalen. Waarom zal Bol.com bepalen dat ik met PostNL moet laten bezorgen terwijl ik DPD wil, Waarom zal Netflix bepalen welke films er op Netflix komen terwijl ik andere wil, etc. etc.

• Donnu
SirMemeAlot schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:34:
[...]

Omdat je een dienst afneemt bij Ziggo? Je staat vrij om je eigen lijn in te kopen bij Delta en een bedrijf te beginnen, maar zolang ja via Ziggo wil bestellen zal Ziggo bepalen. Waarom zal Bol.com bepalen dat ik met PostNL moet laten bezorgen terwijl ik DPD wil, Waarom zal Netflix bepalen welke films er op Netflix komen terwijl ik andere wil, etc. etc.
Ik ga toch niet hetzelfde betalen voor een technisch inferieur product?

• RobertMe
Donnu schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:57:
[...]

Dan moet je opzeggen, of bij Delta blijven.

We weten intussen wel wat je er van vind. Als een klein kind blijven jengelen gaat daar echt niks aan veranderen.
Je hebt de keuze om wel of niet Ziggo af te nemen. En Ziggo heeft de keuze om te bepalen hoe ze bij je leveren. En hier maar blijven klagen gaat daar helemaal niks aan veranderen.

En ja, ik had ook liever Ziggo met symmetrische snelheden dat ze technisch zouden kunnen leveren want ik heb een Delta glas aansluiting.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-08 23:11

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Zullen we het weer gezellig houden en vooral on-topic blijven rondom glasvezel?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Donnu
RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:16:
[...]

Dan moet je opzeggen, of bij Delta blijven.

We weten intussen wel wat je er van vind. Als een klein kind blijven jengelen gaat daar echt niks aan veranderen.
Je hebt de keuze om wel of niet Ziggo af te nemen. En Ziggo heeft de keuze om te bepalen hoe ze bij je leveren. En hier maar blijven klagen gaat daar helemaal niks aan veranderen.

En ja, ik had ook liever Ziggo met symmetrische snelheden dat ze technisch zouden kunnen leveren want ik heb een Delta glas aansluiting.
Pak nog even een bak koffie. Deze manier van communiceren hoeft echt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Yariva op 20-08-2026 11:25 ]

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 16:34
Donnu schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:57:
[...]

Niemand verplicht je toch om over te stappen, je moet overstappen als je dat wil. Vind je de aanbieding minder, zou ik gewoon blijven waar je nu zit, of bij andere provider die op die lijn levert. Lijkt me vrij simpel? Als jij heel veel waarde hecht aan de upload of paar ms lagere latency dan is Ziggo niet je provider, simpel.

[ Voor 5% gewijzigd door SirMemeAlot op 20-08-2026 11:13 ]

• giovanni2903
als je die glasvezel van delta wilt gebruiken dan moet je bij hun een abo nemen. dat het je niet bevalt zul je een plekje moeten geven, maar graag niet hier

• Donnu
-knip-. Zullen we vriendelijk blijven?

[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 20-08-2026 17:36 ]

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-08 13:39
Nou sinds korts is Ziggo voor het eerst in mijn regio gelding via Delta Fiber, dus vanaf september stap ik over van Delta naar Ziggo gepaard met een samsung tv erbij ''gekregen'' en twee gratis wifi versterkers.

Ben erg benieuwd.

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:03
Kan iemand de speedtest resultaten neerzetten van Ziggo over Delta, ben benieuwd of het uitmaakt voor de latency/ping.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:50
Ik ben vooral benieuwd naar hoe 'snappy' de verbinding voelt en hoe goed diensten als YouTube werken (of die niet constant loopt te bufferen). Dat is namelijk een issue met Odido over een verbinding met Delta Fiber, iets waar de gebruikers van Odido die niet via Delta lopen geen last van lijken te hebben, dus ik ben benieuwd of dat bij Ziggo net zo is (en de gemene deler in dat issue dus Delta Fiber is en niet de provider zelf).
Ik weet niet of iemand met Ziggo via Delta Fiber daar iets over kan zeggen?

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 21-08-2026 12:39 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08 23:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jeetje zit nu ook te kijken naar Ziggo (Westland, dus vast aan Delta voorheen).
Scheelt op normale abbo t.o.v. Delta al €30 per maand. En dan kan ik nog kiezen voor 12mnd korting (wat neer komt op ~€500 korting), gratis TV (niet nodig) of €400 bol.com kaart.

Als ik voor die 12mnd korting ga, dan bespaar ik t.o.v. Delta in 2 jaar maar liefst €1220 en ik lever niets in (sterker nog, ik krijg er andere/betere zenders voor terug).

Is het nog een poging waard om te proberen er ook Viaplay (tijdelijk) bij te krijgen oid? :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• giovanni2903
Angeloonie schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:18:
Jeetje zit nu ook te kijken naar Ziggo (Westland, dus vast aan Delta voorheen).
Scheelt op normale abbo t.o.v. Delta al €30 per maand. En dan kan ik nog kiezen voor 12mnd korting (wat neer komt op ~€500 korting), gratis TV (niet nodig) of €400 bol.com kaart.

Als ik voor die 12mnd korting ga, dan bespaar ik t.o.v. Delta in 2 jaar maar liefst €1220 en ik lever niets in (sterker nog, ik krijg er andere/betere zenders voor terug).

Is het nog een poging waard om te proberen er ook Viaplay (tijdelijk) bij te krijgen oid? :)
de acties op de site is wat je kunt krijgen. gratis zenderpakket er bovenop oid is vaak alleen via deurverkopers of lokale acties in de winkel. soms zijn er acties met gratis disney+ of netflix, maar viaplay is volgens mij nooit een keuze

• B2
  • Laatst online: 28-08 14:22

B2

wa' seggie?

Op dit moment heb ik Delta als provider, maar ik overweeg over te stappen naar Ziggo. Ik heb de Nokia ONT die hier hangt laten registreren bij Delta voor het gebruik van mijn eigen Unifi router.
Als ik dit ook wil bij Ziggo, is er dan ook nog weer zo'n registratie aan hun kant nodig of was dit alleen nodig om deze ONT op het Delta netwerk te krijgen en is het een kwestie van overstappen?

Ik weet van Ziggo over coax dat je nog wel het e.e.a. in 'Mijn Ziggo' moet aanpassen om een eigen router te kunnen gebruiken.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@B2 Je huidige ONT blijft gewoon hangen en in gebruik. Waarschijnlijk hoe je niets aan te passen of te (her)registreren. Zelfs je eigen router niet, want die hangt achter de ONT.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

@B2 @robertwebbe

Misschien een ander VLAN instellen dan de 100 die bij Delta wordt gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door Roetzen op 24-08-2026 06:58 ]

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@Roetzen Nee, ook bij Ziggo is het 100.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:35
robertwebbe schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:46:
@B2 Je huidige ONT blijft gewoon hangen en in gebruik. Waarschijnlijk hoe je niets aan te passen of te (her)registreren. Zelfs je eigen router niet, want die hangt achter de ONT.
Weet je dit wel zeker?
Ik neem toch aan dat Ziggo een eigen Nokia ONT meelevert bij het abonnement die geregistreerd is. Ziggo weet toch niet dat jij al een eigen ONT hebt hangen?

• RobertMe
Flappie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:55:
[...]

Weet je dit wel zeker?
Ik neem toch aan dat Ziggo een eigen Nokia ONT meelevert bij het abonnement die geregistreerd is. Ziggo weet toch niet dat jij al een eigen ONT hebt hangen?
De ONT wordt denk ik door Delta Fiber geleverd en mag blijven hangen na opzeggen.

Maar de vraagsteler heeft het over een eigen ONT die die bij Delta (/Delta Fiber onderwater?) heeft laten registreren. Ik kan mij dus best indenken dat die registratie wel ongedaan wordt gemaakt simpelweg omdat dat een apparaat in eigendom van de klant is. En een klant kan ook verhuizen etc. Beetje gek als de nieuwe bewoners dan dat stuk hardware van de oude klant nodig zouden hebben.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Hoe houdt Delta netwerk het dan uit elkaar op XGS-PON?

• jongetje
  • Nu online
Roetzen schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:44:
[...]

Blijkbaar neemt Ziggo dan een managed dienst af bij Delta en heb je een zo goed als Delta verbinding...

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

jongetje schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:58:
[...]

Blijkbaar neemt Ziggo dan een managed dienst af bij Delta en heb je een zo goed als Delta verbinding...
Dus dan is “Ziggo” alleen nog een administratief labeltje en kan Ziggo zich alleen nog op het TV platform onderscheiden?

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Als ziggo klant op het delta netwerk, krijg je dan een ziggo of een delta ip adres?

Pak je rust!

• RobertMe
jongetje schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:58:
[...]

Dat is ook de enige manier waarop Delta Fiber aanbied. Een ISP kan geen eigen hardware (meer) aanbieden in het PoP etc. Delta Fiber all the way.
En de inkomende verbinding is dan uiteraard ook van Delta Fiber. Pas veel later zal verkeer eens richting Ziggo worden gestuurd.

Moest ook bijna wel. Want als Ziggo zelf glasvezel naar het PoP zou leggen met eigen hardware konden ze het niet "ineens" door het hele land aanbieden.

• Sjakie0101
  • Nu online
Roetzen schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:36:
[...]

Dus dan is “Ziggo” alleen nog een administratief labeltje en kan Ziggo zich alleen nog op het TV platform onderscheiden?
Dit werkt niet anders tov Odido op DFN

• ArnoldSmit
Flappie schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:55:
[...]

Weet je dit wel zeker?
Ziggo registreert de ONT's niet bij Delta, dat doet Delta zelf, als je een eigen ONT op het DFN netwerk wil gebruiken, moet je dat afstemmen met Delta, niet Ziggo

• ArnoldSmit
Roetzen schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:44:
[...]

Je hebt VLAN mappings op de ONT, je kan dus intern als netwerk operator andere VLAN's hanteren dan bij de klant zijde .
Intern kan DELTA ISP klanten VLAN 1003 zijn, en bij de klant VLAN 100
Ziggo ISP Klanten VLAN 3003, en bij de Klant VLAN 100

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Sjakie0101 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Dit werkt niet anders tov Odido op DFN
Volgens AI gebruikt Odido VLAN 300 op DFN.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Alle Ziggo klanten gaan in een aparte groep bij Delta. DFN communiceert de IP-nummers door naar Ziggo en die worden dan gewhitelist zodat ze op het TV platform kunnen komen.

Je krijgt dus een IP-adres van Delta.

@Roetzen Ik was ook in de veronderstelling dat Ziggo, net als Odido, een ander VLAN ID zou hebben maar dat blijkt dus niet het geval.

@B2 Heb je Ziggo al aangevraagd? Want dan gaan zien hoe het daadwerkelijk gaat als iemand al een eigen ONT heeft geregistreerd.

[ Voor 110% gewijzigd door robertwebbe op 24-08-2026 12:56 ]

• B2
  • Laatst online: 28-08 14:22

B2

wa' seggie?

robertwebbe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:49:
@B2 Heb je Ziggo al aangevraagd? Want dan gaan zien hoe het daadwerkelijk gaat als iemand al een eigen ONT heeft geregistreerd.
Nee, in januari is pas mijn contract/actietarief van Delta afgelopen.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Tip: Dan kun je mooi gebruik maken van de Black Friday aanbieding (27 november). Ziggo heeft de afgelopen jaren altijd een zeer goede aanbieding gehad. Je kunt 120 dagen vooraf overstap service aanvragen.

• giovanni2903
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door giovanni2903 op 24-08-2026 21:55 ]

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

robertwebbe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:49:
Alle Ziggo klanten gaan in een aparte groep bij Delta. DFN communiceert de IP-nummers door naar Ziggo en die worden dan gewhitelist zodat ze op het TV platform kunnen komen.

Je krijgt dus een IP-adres van Delta.
Ik blijf het een vreemde constructie vinden. De vraag blijft hangen: ‘wat is er dan nog “Ziggo” aan?’ Als positief gevolg zie ik dan maar dat je van Delta “persistent” IP adressen krijgt. Mijn IP adressen bij Delta zijn nadat ik een eigen router heb geïnstalleerd niet meer gewijzigd en dat is al weer bijna anderhalf jaar geleden.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 03:31:
[...]

Ik blijf het een vreemde constructie vinden. De vraag blijft hangen: ‘wat is er dan nog “Ziggo” aan?’ Als positief gevolg zie ik dan maar dat je van Delta “persistent” IP adressen krijgt. Mijn IP adressen bij Delta zijn nadat ik een eigen router heb geïnstalleerd niet meer gewijzigd en dat is al weer bijna anderhalf jaar geleden.
De factuur en het TV aanbod :+ .
RobertMe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:07:
[...]

Dat is ook de enige manier waarop Delta Fiber aanbied. Een ISP kan geen eigen hardware (meer) aanbieden in het PoP etc. Delta Fiber all the way.
En de inkomende verbinding is dan uiteraard ook van Delta Fiber. Pas veel later zal verkeer eens richting Ziggo worden gestuurd.

Moest ook bijna wel. Want als Ziggo zelf glasvezel naar het PoP zou leggen met eigen hardware konden ze het niet "ineens" door het hele land aanbieden.
Bij Freedom krijgen klanten toch wel een "Freedom vlan" over het Delta netwerk, waarbij ze PPP opzetten? Het netwerk van Delta kan klaarblijkelijk dan wel "transport only diensten" aanbieden in de vorm van een vlan end to end.

Zover ik weet werkt KPN WBA ook op deze manier. Provider X huurt een transport pad, van A naar B en alle klanten komen uit in een groot DC B waarbij een forse eigen router staat waarop deze klanten termineren. Bij KPN WBA hoef je niet in de wijk-pop uit te koppelen.

Ziggo heeft blijkbaar niet alleen transport maar ook IP diensten afgenomen bij Delta, mogelijk goedkoper want als ik Freedom mag geloven is Delta de duurste partij om alleen transport te huren.

Ik denk dat al dit "Ziggo"verkeer helemaal niet door de core (inside) van Ziggo loopt, de TV kastjes die connecten waarschijnlijk over het reguliere internet (outside) tussen de ISP's.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 25-08-2026 07:30 ]

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

stormfly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:28:
[...]

De factuur en het TV aanbod :+ ..
Dus de factuur inclusief de ESPN belasting en het TV aanbod via unicast IPTV streams.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

stormfly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:28:
[...]

Ik denk dat al dit "Ziggo"verkeer helemaal niet door de core (inside) van Ziggo loopt, de TV kastjes die connecten waarschijnlijk over het reguliere internet (outside) tussen de ISP's.
Op dezelfde manier als Viaplay dus… Maar dan lopen ze mogelijk ook tegen dezelfde problemen aan als Viaplay en KIJK onlangs bij grote live sport evenementen. Overbelasting van de streams….

• Donnu
Zijn de tv streams op een Next mini over Deltafiber anders dan de tv streams op een Next mini over de Ziggo coax?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
@Donnu Nee, zijn gelijk. Beide gaan over IP en hebben dezelfde capabilities.

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 25-08-2026 09:51 ]

• stormfly
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:33:
[...]

Op dezelfde manier als Viaplay dus… Maar dan lopen ze mogelijk ook tegen dezelfde problemen aan als Viaplay en KIJK onlangs bij grote live sport evenementen. Overbelasting van de streams….
LibertyGlobal is een Tier1 ISP welke transit verbindingen verkoopt. Zo heeft KPN ook een transit (uplink) verbinding van LibertyGlobal, de Aorta AS6830 voor de kenners. Ik geloof niet dat er op het Aorta netwerk een bandbreedte issue zou ontstaan aan de Ziggo zijde.

Kan mij ook voorstellen dat Delta en Ziggo een private peer / koppeling hebben tussen de core locaties met heulveul bandbreedte sinds deze nieuwe manier van abonnementen aanbieden vanuit Ziggo.

Ziggo levert een hoge kwaliteit diensten, ik denk dat we het niet moeten vergelijken met een cheapclub zoals ViaPlay.

• stormfly
  • Niet online
Donnu schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:37:
Zijn de tv streams op een Next mini over Deltafiber anders dan de tv streams op een Next mini over de Ziggo coax?
Next mini is altijd IP based, coax is hier niet relevant in dit vraagstuk.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

robertwebbe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:50:
@Donnu Nee, zijn gelijk. Beide gaan over IP en hebben dezelfde capabilities.
Op het niveau van de samenstelling van de packets is er geen verschil, maar denkelijk wel op het niveau van de routering. Bij de coax van Ziggo is het hele pad van de TV server van Ziggo naar de Ziggo klant onder volledige controle van Ziggo. Bij een Ziggo klant aangesloten via het Delta glasvezelnet… eh.. niet.

• jongetje
  • Nu online
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:27:
[...]

Op het niveau van de samenstelling van de packets is er geen verschil, maar denkelijk wel op het niveau van de routering. Bij de coax van Ziggo is het hele pad van de TV server van Ziggo naar de Ziggo klant onder volledige controle van Ziggo. Bij een Ziggo klant aangesloten via het Delta glasvezelnet… eh.. niet.
Ach, dat beetje verkeer is voor dergelijke providers peanuts. Die trekken een kabeltje naar een meetme room in een gezamenlijke datacenter en dan kunnen ze een veelvoud ervan afhandelen.

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:16
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:27:
[...]

Is die conclusie niet wat te voorbarig? Ik kan mij goed indenken dat er een directe verbinding is gebouwd tussen Delta en Ziggo voor de verwerking van het verkeer van Ziggo klanten. Ik denk dat we moeten wachten op de eerste klanten die worden opgeleverd en hou hun verkeerspaden eruit zien

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

jongetje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:32:
[...]

Ach, dat beetje verkeer is voor dergelijke providers peanuts. Die trekken een kabeltje naar een meetme room in een gezamenlijke datacenter en dan kunnen ze een veelvoud ervan afhandelen.
Toch lijken TV providers zich nog wel eens te verkijken op “dat beetje verkeer” bij grote sportevenementen. En dat kabeltje trekken moeten ze dan wel van te voren doen en niet pas na het eerste doelpunt in de wedstrijd.

• jongetje
  • Nu online
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Toch lijken TV providers zich nog wel eens te verkijken op “dat beetje verkeer” bij grote sportevenementen. En dat kabeltje trekken moeten ze dan wel van te voren doen en niet pas na het eerste doelpunt in de wedstrijd.
Ik ken geen tv provider die bandbreedte problemen heeft met het leveren van hun tv dienst. Los van Viaplay oid, maar die levert alleen op specifieke momenten veel streams itt Ziggo, KPN, Odido etc. met hun tv dienst.

Laten we vooral geen problemen zoeken die er (op dit moment iig) niet zijn. Dan kan ik er nog wel 100 verzinnen die niet vam toepassing zijn.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

stormfly schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:20:
[...].

Kan mij ook voorstellen dat Delta en Ziggo een private peer / koppeling hebben tussen de core locaties met heulveul bandbreedte sinds deze nieuwe manier van abonnementen aanbieden vanuit Ziggo.
Ik kan me van alles voorstellen inclusief de mogelijkheid dat ze dat (nog) niet hebben.

Ziggo levert inderdaad uitstekende diensten maar dit is nieuw voor ze en bij de coax ging een groot deel van het live TV verkeer nog via DVB-C. Dus ik kan me voorstellen dat zich nog wat aanloopprobleempjes zullen voordoen.

We gaan het zien.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

jongetje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:48:
[...]

Ik ken geen tv provider die bandbreedte problemen heeft met het leveren van hun tv dienst. Los van Viaplay oid,.
Ik ook niet, althans niet bij de TV providers die het allemaal in eigen beheer hebben. Maar dit is nieuw. Ziggo heeft een deel van het beheer van het verkeer aan Delta gelaten en dus niet in eigen beheer. Viaplay heeft ook de distributie niet in eigen beheer.

We gaan het zien.

• RobertMe
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:01:
[...]

Ik ook niet, althans niet bij de TV providers die het allemaal in eigen beheer hebben. Maar dit is nieuw. Ziggo heeft een deel van het beheer van het verkeer aan Delta gelaten en dus niet in eigen beheer. Viaplay heeft ook de distributie niet in eigen beheer.

We gaan het zien.
Het lijkt mij sterk dat bij ViaPlay de ISPs het probleem waren. Gegarandeerd dat het probleem aan de serverkant van VP zit/zat dat daar de capaciteit ontbrak.

Hoe het verkeer van Delta naar Ziggo gaat zal dus ook wel het probleem niet zijn. Het is niet alsof er ineens terabits per sec nodig zijn voor wat TV kijkers. Een stream via Ziggo Go TV (niet 100% vergelijkbaar de Next Mini) doet bij mij iets van 5Mbit/s. Dan heb je dus al 200 TV kijkers om 1Gbit/s te vullen. En 1Gbit/s is tegenwoordig echt wel peanuts voor een ISP. Immers biedt elke ISP wel een 1Gbit/s abo aan (nu gaat iemand mij vast linken naar een ISP die dat niet doet :Y)).

• ArnoldSmit
jongetje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:48:
[...]

Ik ken geen tv provider die bandbreedte problemen heeft met het leveren van hun tv dienst. Los van Viaplay oid, maar die levert alleen op specifieke momenten veel streams itt Ziggo, KPN, Odido etc. met hun tv dienst.

Laten we vooral geen problemen zoeken die er (op dit moment iig) niet zijn. Dan kan ik er nog wel 100 verzinnen die niet vam toepassing zijn.
Voor de providers zelf is een live evenement aanbieden via hun infrastructuur niet een probleem.
Voor andere partijen wel, zelfs voor een Netflix die servers heeft draaien bij heel veel ISP's in het netwerk, wedstrijd jake paul en Tyson was ook niet probleemloos:
https://www.nytimes.com/athletic/5925844/2024/11/16/netflix-buffering-freezing-jake-paul-mike-tyson/

https://openconnect.netflix.com/en/

En NLziet was tijdens het WK ook met de nodige haperingen.

Ik heb vertrouwen in de providers dat ze dit adequaat kunnen adreseren, niet in andere partijen.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

@RobertMe

Waar het probleem bij Viaplay precies zat weten we niet. Maar we weten wel dat Viaplay niet de enige is die zich verslikt heeft bij de distributie van grote live sportevenementen. Bij Talpa ging het laatst ook fout met die wedstrijd van Ajax. Het lijkt een probleem bij live unicast TVIP. En voor zo ver ik weet doet Ziggo nog niet aan multicast.

• ArnoldSmit
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:27:
@RobertMe

Waar het probleem bij Viaplay precies zat weten we niet. Maar we weten wel dat Viaplay niet de enige is die zich verslikt heeft bij de distributie van grote live sportevenementen. Bij Talpa ging het laatst ook fout met die wedstrijd van Ajax. Het lijkt een probleem bij live unicast TVIP. En voor zo ver ik weet doet Ziggo nog niet aan multicast.
Ziggo gaat ook niet aan multicast doen, Unicast is niet efficiënt.
Maar wel veel minder probleem gevoelig dan multicast, klanten met een goedkope switch die geen IGMP snooping ondersteund, is problemen, multicast over wifi, levert ook problemen op.
Bovendien nu ook met Ziggo over Delta, dat via unicast laten werken is enkel het whitelisten van een IP range.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

@ArnoldSmit

Precies! Het gaat goed als de provider alles in eigen hand heeft. Het gaat mis met andere partijen Maar dat laatste is nu precies wat er gebeurt met Ziggo over het Delta netwerk: er is meer dan één partij bij betrokken. Partijen waarvan de belangen niet altijd parallel lopen….

Dus nogmaals: we gaan het zien.

• Sjakie0101
  • Nu online
Roetzen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Daar maak ik met het superieure netwerk van Delta geen zorgen om. Delta heeft al enkele jaren geen problemen meer met Unicast.

• ArnoldSmit
Sjakie0101 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:05:
[...]

Daar maak ik met het superieure netwerk van Delta geen zorgen om. Delta heeft al enkele jaren geen problemen meer met Unicast.
Het verschil is wel Delta levert over hun eigen netwerk de unicast stream, Delta heeft over de gehele keten controle en kan de bottlenecks wegnemen.

Ziggo kan ook binnen hun eigen netwerk prima unicast aanbieden want ze hebben controle over de gehele keten.

Ziggo over Delta Fiber licht anders, deel van de keten licht bij Ziggo de andere bij Delta, gezien de commerciële belangen zal er wel beweging in zitten, maar het is toevoegde complexiteit, technisch, maar ook organisatorisch

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Sjakie0101 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:05:
[...]

Ik maak mij ook geen zorgen. Mij raakt het niet. Ik heb TV via de coax van Ziggo en dat gaat prima. Ik ben gewoon benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ziggo levert een uitstekend TV product. Degenen die overstappen naar Ziggo over Delta glasvezel zullen navenant hoge verwachtingen hebben.

• jongetje
  • Nu online
ArnoldSmit schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:57:
[...]

Ziggo over Delta Fiber licht anders
Is dat een woordgrapje?

Verder maken je je ernorm druk over wat tv streams van de Next boxjes. Ziggo en Delta hebben samen miljoenen aansluitingen, die kunnen dat beetje verkeer echt wel aan. Of dacht je dat ze met gekromde tenen die paar duizend next minis op Delta niet aan kunnen? Dit is juist het type verkeer dat je niet het internet op stuurt maar direct door routeerd, dat is het makkelijkste en goedkoopste verkeer dat je als provider kunt hebben.

Als er problemen zijn dan kun je dat hier melden, maar nu al 2 paginas met ongegronde zorgen over een paar Mbit tv streams per aansluiting snap ik niets van.

• giovanni2903
en dan ook nog in het glasvezel topic. de kabel en techniek die superieur perfect fantastisch en heilig is. zo'n mini verbruikt max 10mbit ofzo, moet dus echt wel goedkomen ja :p

• ArnoldSmit
jongetje schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 17:24:
[...]

Is dat een woordgrapje?

Verder maken je je ernorm druk over wat tv streams van de Next boxjes. Ziggo en Delta hebben samen miljoenen aansluitingen, die kunnen dat beetje verkeer echt wel aan. Of dacht je dat ze met gekromde tenen die paar duizend next minis op Delta niet aan kunnen? Dit is juist het type verkeer dat je niet het internet op stuurt maar direct door routeerd, dat is het makkelijkste en goedkoopste verkeer dat je als provider kunt hebben.

Als er problemen zijn dan kun je dat hier melden, maar nu al 2 paginas met ongegronde zorgen over een paar Mbit tv streams per aansluiting snap ik niets van.
Was phun intended inderdaad ;)

Maak me om weinig druk, ben geen Ziggo klant.

Echter bij Odido worden er latency problemen gemeld over het DFN netwerk.

De klacht over de Next mini over IPTV is nu al van hoge latency later juigmoment.

Zeker met grote sport evenementen kan dit een probleem worden mits niet adequaat geadresseerd :)

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Laten we het eerst even afwachten. Want we hebben nu al heel veel mogelijke te verwachten problemen gehad. Tegen de tijd dat de eerste zich meldt, gaan we hierop door.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
robertwebbe schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:46:
Ik kom hier toch nog even op terug na wat extra informatie ingewonnen te hebben. In het geval iemand een eigen ONT had geregistreerd op Delta en overstapt naar Ziggo, dan stuurt Ziggo toch een losse ONT. De reden dat dit gebeurd is controle over de keten. Een eigen ONT wordt niet gezien als ''re-usable". Als er een ONT hangt die eigendom is van Delta, dan blijft die wel in gebruik. Ook al wissel je daarna van provider.

Het is mogelijk om ook bij Ziggo een eigen ONT te laten registreren maar waarom zou je dit doen? Je hangt dan weer precies hetzelfde apparaat op dus je schiet er niets mee op. Maar mocht er in de toekomst toch een reden zijn om het wel te willen, dan kan dat.

• ArnoldSmit
robertwebbe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:52:
[...]

Ik kom hier toch nog even op terug na wat extra informatie ingewonnen te hebben. In het geval iemand een eigen ONT had geregistreerd op Delta en overstapt naar Ziggo, dan stuurt Ziggo toch een losse ONT. De reden dat dit gebeurd is controle over de keten. Een eigen ONT wordt niet gezien als ''reusasable". Als er een ONT hangt die eigendom is van Delta, dan blijft wel in gebruik, ook al wissel je daarna van provider.

Het is mogelijk om ook bij Ziggo een eigen ONT te laten registreren maar waarom zou je dit doen? Je hangt dan weer precies hetzelfde apparaat op dus je schiet er niets mee op. Maar mocht er in de toekomst toch een reden zijn om het wel te willen, dan kan dat.
Ik kan me iets bij een ONT module voorstellen in SFP+ formaat, zodat deze rechtstreeks je router in kan.
Buiten dat zie ik er geen meerwaarde in een andere ONT laten registreren, eerder nadelen als je een storing ondervindt
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot glasvezel, andere onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen