Hier ook heel tevreden gebruiker van Homewizard P1 meter en het energy abonnementje van 1 euro...
...maar ik heb binnenkort installatie met thuisbatterij aan de omvormer
(8x 445 wp JA solar glas-glas + 5.1kWh Sofar GTX5000 pro batterij.)
Huis verbruikt gemiddeld zo'n 2200 kWh op jaarbasis, standby-verbruik is 1.5 kWh dus die installatie zou voldoende moeten zijn vermits salderen toch steeds minder voordelig wordt.
Bij deze mijn vraag -en al bij voorbaat mijn excuses als het antwoord hier in dit topic al voorbij kwam, ik heb niet alle pagina's uitgepluisd en misschien zoek ik verkeerd of keek ik erover maar in de FAQ van HomeWizard vind ik het ook niet:
Stel dat ik binnen x aantal jaar toch meer ga verbruiken: elektrische wagen, nog wat extra electratoestellen etc... en ik graag wat meer stroom zal gaan opslaan.
Kan ik op een later tijdstip een plug-in batterij van Homewizard aansluiten ondànks dat ik al een thuisbatterij heb, hoe werkt dat dan in de praktijk, gaan die 2 vechten?
Want Sofar thuisbatterij wordt aangestuurd door omvormer en de daarin ingestelde werkmodus (eigen verbruik zonnestroom) maar HomeWizard Plug-in door de P1 meter, hoe gaat dit dan juist, zal ik met 2 aparte verbruiksgrafieken zitten?
Sorry voor de misschien niet zo'n slimme vraag, uiteindelijk zal het zichzelf wel uitwijzen eens het er hangt natuurlijk... maar wou al 's horen...