Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25
Mar.tin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Sinds wanneer heb je 'm in gebruik? Vraag ik als gebruiker te lui om dit even in je posthistorie terug te zoeken O+

Edit: Heb het toch teruggezocht, sinds 22 januari :+

Ik zit sinds maandag met 4 accu's al op 40kWh inmiddels (alle 4 bij elkaar opgeteld) :+
ik zit al op 193kwh opgevangen en 144kwh weer terug huis in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfkwJy94ttqBCjAdtTJuNPosPgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4aojGLet2ANrFDdSZQKFpod.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door SpikeHome op 13-03-2025 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mar.tin schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Sinds wanneer heb je 'm in gebruik? Vraag ik als gebruiker te lui om dit even in je posthistorie terug te zoeken O+

Edit: Heb het toch teruggezocht, sinds 22 januari :+

Ik zit sinds maandag met 4 accu's al op 40kWh inmiddels (alle 4 bij elkaar opgeteld) :+
Ook wel heel mooi weer gehad. Op naar de 100 per stuk.

Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:36:
[...]

ik zit al op 193kwh opgevangen en 144kwh weer terug huis in.

[Afbeelding]
d:)b
echter met een RTE van 74%, dus dat ligt ook in lijn van andere gebruikers, eens kijken of dat richting zomer nog iets beter gaat worden. :)

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij vorige week dinsdag gekregen.
Na in bedrijfstelling heeft de batterij prima gewerkt.
Afgelopen maandag ging de batterij om 22:45 uur laden. Omdat voor mij vreemd voorkwam heb ik de batterij uitgeschakeld. De volgende dag werkte de batterij niet meer en ik kreeg het advies van HW om de batterij uit de app te halen en vervolgens op nieuw te installeren. Hierna werkt de batterij weer normaal.
Ik was tevens weer instaat om een extra laadcyclus te starten en te stoppen. Het laatste gaat via batterij instellingen in de app.
Verder werkt de HomeWizard app in Homey prima en kan ik diverse controle berekeningen uit voeren en zichtbaar maken. Ik bedank diegene welke de foto’s van het inwendige op deze site heeft gezet. De foto’s geven een goede indruk wat betreft de EMC compatibiliteit van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Devke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:16:
Eerste mijlpaal. 100 kWh al opgevangen.

[Afbeelding]
Grappig, ik zit nu op 31 Cycles en bijna dezelfde getallen. Jij hebt dus blijkbaar ook genoeg op het dak liggen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:14
Devke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:34:
[...]

En dan moeten de beste maanden nog komen. Ben benieuwd waar we gaan uitkomen :-)
Ik kan het hier helaas niet zien omdat de batterij hier omgeruild is. Maar ook hier loopt het goed :)

Belangrijkste vind ik hier dat ik vaak zie dat deze batterij precies dat doet wat ik hoopte: de gaten opvangen wanneer je bij veel zon een apparaat inschakelt om die opwek te verbruiken, en dat er vervolgens een wolk voor de zon schuift.

Uiteraard is dat niet alles, maar het is wel waar ik het meest blij van wordt :)

Het valt me echt op hoeveel de batterij hier overdag al doet en oppakt. Veel meer dan ik had gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
(RSH) schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Grappig, ik zit nu op 31 Cycles en bijna dezelfde getallen. Jij hebt dus blijkbaar ook genoeg op het dak liggen ;)
Ik vind het meevallen. 3330 Wp. Jij?

Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
GL007 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:45:
Afgelopen maandag ging de batterij om 22:45 uur laden. Omdat voor mij vreemd voorkwam heb ik de batterij uitgeschakeld. De volgende dag werkte de batterij niet meer en ik kreeg het advies van HW om de batterij uit de app te halen en vervolgens op nieuw te installeren. Hierna werkt de batterij weer normaal.
Ik was tevens weer instaat om een extra laadcyclus te starten en te stoppen. Het laatste gaat via batterij instellingen in de app.
Verder werkt de HomeWizard app in Homey prima en kan ik diverse controle berekeningen uit voeren en zichtbaar maken. Ik bedank diegene welke de foto’s van het inwendige op deze site heeft gezet. De foto’s geven een goede indruk wat betreft de EMC compatibiliteit van de batterij.
Hier gaat de batterij heel af en toe buiten eigen opwek om, dus ook in de nacht, opladen. Meestal eerst even een aantal 10-tallen Watts, daarna meestal even een aantal minuten tot 800W.

Dan stopt het weer en gaat het verbruik weer terug naar 0. Kan het zoiets zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Overzicht maart (25 cycli) 1 batterij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VT7n6uga8F6mcsws7jEdvLpunM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdLrMzFDa5FnK2wew7VDZJND.jpg?f=fotoalbum_large

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-04 18:42
MacD007 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:31:
[...]

helemaal juist, echter aan je locatie heb je weinig rekenwerk, dat is gewoon zo zoals het is. en dus ook het weer, ook daar helpt rekenwerk bitter weinig. :)
Het weer heeft maar weinig invloed.
De weersomstandigheden waren zoals ik schreef ongeveer gelijk.
Alleen het aantal Wp zal verschillen.
Je hebt ook panelen met meer en minder Wp. Dan kan je rekenen welke x/y afmetingen paneel met z Wp het hoogst mogelijk aantal Wp op je dak krijgt.

Zomaar stellen dat "paneeltjes" bij "dit weer" en "tijdens deze periode van het jaar" onvoldoende produceren om een batterij te vullen en genoeg vermogen produceren om NOM te handhaven is dus eveneens heel kort door de bocht en ook maar een extrapolatie van de eigen situatie. :)

Bij eenzelfde weertype en op eenzelfde locatie zal het resultaat, afhankelijk van aantal Wp, oriëntatie en hellingshoek totaal verschillen.

Inmiddels schijnt de zon hier volop en is het productievermogen al opgelopen tot 12 kW.
Op een uurtje zou je dan al 4 tot 5 HW batterijen kunnen laden tot 100 SoC. :)

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 20:31

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wellicht is het al een keertje langsgekomen, heb het niet gevonden; ik kan in mijn (nieuwbouw-) huis de HW plug-in batterij en geplande plug-in zonnepanelen (800 Wp) aansluiten op dezelfde groep, of elders in het huis op een andere groep. Zonnepanelen komen op de garage en daar zou ik ook de HW willen zetten. Garage is verwarmd dus dat is geen probleem.

Is het voor de RTE gunstig om ze op dezelfde groep, maar wel via andere stopcontacten uiteraard, aan te sluiten of juist niet? Er zitten verder geen grote verbruikers op de groep, alleen ledlampen en een TV, dus voor overbelasting van de groep maak ik me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurosawsa
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06 07:55
matrover schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:19:
[...]

Je kunt van CT klemmen ook een P1 poort maken met dit apparaat :)
https://www.slimmedingen....e-p1-simulator-dsmr4.html

Niet getest met de HW P1 maar voor de laadpaal loadbalancer van Easee werkt het top!
Ik heb een navraag gedaan:
U kunt hiervoor de CSP1 niet gebruiken.

Deze meet wel stroom, maar niet welke kant de stroom op loopt. Daarmee weet de batterij installatie niet welke aansturing nodig is.

Veelal kunnen batterij systemen (in ieder geval de bijbehorende omvormer(s) dan) communiceren met modbus kwh meters zoals de chint DTSU666 of een Eastron SDM630. Deze meters gebruiken wij zelf ook om de aansturing van de Deye omvormers te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
is het mogelijk om aan deze homewizard plug-in accu, iets te monteren ( dus aan de stekker van deze accu )
zodat je stroom af kunt nemen.

ik zal een situatie schetsen : stel je hebt stroom uitval , niets doet het meer, en je accu is vol. kan ik dan een koelkast, of een laptop op een of andere manier hier aan hangen om er stroom vanaf te tappen.

dat zal wel iets voor nodig zijn wat de stekker van je koelkast is dezelfde als die van de accu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07 15:10
Neen. Daarvoor is dit product niet ontworpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Nu online
Kakola schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:25:
Neen. Daarvoor is dit product niet ontworpen
maar hij kan wel 800watt invoeden op je stopcontact. dus ik dacht misschien kan ik er ook op een of andere manier mijn laptop op aansluiten

ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen als je onder die 800watt blijft behalve het stekker/stekker issue.
graag zou ik weten waarom dat dan niet zou kunnen

Acties:
  • +6 Henk 'm!
murky123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:29:
[...]

maar hij kan wel 800watt invoeden op je stopcontact. dus ik dacht misschien kan ik er ook op een of andere manier mijn laptop op aansluiten

ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen als je onder die 800watt blijft behalve het stekker/stekker issue.
De batterij heeft net spanning nodig anders werkt hij helemaal niet. Daarnaast moet er dan ook nog eens aansturing van de P1-meter plaatsvinden.

Maar dit alles is terug te vinden bij de specificaties en veel gestelde vragen op de HW site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-07 08:44
GL007 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:45:
Dat kun je beter niet doen, het automatisch bijladen is ter bescherming van de batterij wanneer deze toevallig iets te diep is ontladen.

Ik zou bijna zeggen, lees even terug hier, maar met meer dan 200 pagina's is dat niet meer te doen 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Independent
murky123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:29:
[...]
Omdat je uit veiligheidsoverwegingen zonder netspanning netgekoppeld niet mag terugleveren.
Dan heb je een batterijomvormer nodig die naar eilandmodus kan schakelen en dat kan je van een toestel met een relatief lage prijs niet verwachten.

Zonder netspanning schakel de omvormer van zonnepanelen (zonder eilandmodus) zich trouwens ook uit.

Er zijn wel stekkerbatterijen met afzonderlijke uitgangen op het toestel zelf (230V, 12V, USB,....) maar daar is de HW niet van voorzien.

[ Voor 19% gewijzigd door Independent op 13-03-2025 14:24 ]

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ritsl schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Dat kun je beter niet doen, het automatisch bijladen is ter bescherming van de batterij wanneer deze toevallig iets te diep is ontladen.

Ik zou bijna zeggen, lees even terug hier, maar met meer dan 200 pagina's is dat niet meer te doen 😉
De zoekfunctie is er ook nog 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:58
@HomeWizard_NL Vanaf maandag 17 maart mogen we in België gehomologeerde plug-in batterijen aankopen (om ze vanaf 18 april in gebruik te nemen. Hoe ver staan jullie in het homologatie proces? Tegen wanneer denken jullie dat er geleverd kan worden in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
ritsl schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:44:
[...]
Men kan zich dan wel de vraag stellen waarom de batterij zich soms "toevallig" te diep gaat ontladen?
Dat zou gewoon niet mogen.

Zelf vermoed ik dat dit dan komt door het relatief kleine opslagvermogen.
Dan heb je weinig marge om een lage veilige harde min. SoC in te stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Independent op 13-03-2025 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 20:48
Independent schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:56:
[...]
Men kan zich dan wel de vraag stellen waarom de batterij zich soms "toevallig" te diep gaat ontladen?

Zelf vermoed ik dat dit dan komt door het relatief kleine opslagvermogen.
Dan heb je weinig marge om een lage veilige harde min. SoC in te stellen.
Ik vind het niet zo boeien omdat er blijkbaar wel over nagedacht is en er veiligheidsmaatregelen zijn genomen om een lange te diepe ontlading te voorkomen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• (RSH)
  • Laatst online: 10:13
Devke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:02:
[...]

Ik vind het meevallen. 3330 Wp. Jij?
Ruim 13.000 Wp, verdeelt over 3 x 1 fase omvormers oost,zuid en west. (totaal omvormer(s) vermogen 10.880 W)
Ik ben behalve het douchewater wel met alles van het gas af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
  • Nu online
Devke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:54:
[...]

De zoekfunctie is er ook nog 😜
klopt, maar was niet mijn keuze. soms wil je gepast anwoord op je vraag, ipv iets wat in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Nu online
Independent schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:56:
[...]
HW had er misschien ook voor kunnen kiezen om de software zo te schrijven dat deze “bijlading onder 0%” niet zichtbaar is in de app.
Dan was het alleen de enkeling opgevallen die daadwerkelijk een socket er tussen zet om te meten.
Misschien hebben andere fabrikanten dit ook, maar is het daar niet fysiek zichtbaar?

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
Wanneer er wordt bijgeladen uit zonne-panelen zou dat niet zo opvallen.
Wanneer er regelmatig vanuit het net wordt bijgeladen zou dit vroeg of laat toch tot vragen leiden.
Tegenwoordig moet je er als fabrikant of verdeler ook niet meer van uitgaan dat je voor geïnformeerde klanten lang iets verborgen kan houden. En deze laatste geven het dan weer door aan de rest.

Van andere fabrikanten weet ik het niet maar zelf heb ik gekozen voor een systeem met volledig inzicht en volledig beheer. Ik kies er dus zelf voor wat de laagste SoC is (en dat varieert ook naargelang de omstandigheden) en dat er onder geen beding vanuit het net in de accu mag bijgeladen worden.
Daar dient, indien nodig, PV voor en ja ook in de winter. :)

Ik kan best begrijpen dat het sommige mensen niet boeit en dan gewoon voor een fabrikant/verdeler kiest die de beslissingen voor hen neemt.
Zelf behoor ik nog niet tot die groep.

[ Voor 43% gewijzigd door Independent op 13-03-2025 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-07 12:36
MacD007 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:14:
[...]

ik heb (sorry voor als bepaalde mensen dit als off-topic beschouwen) even een ABB 4 voudige WCD die hier vaak werd besproken (ook ivm het 4 voudig kunnen aansluiten van de PiB (wat overigens, zie mijn eerdere post hierover door ABB sterk wordt afgeraden), maar het gaat hier dus puur voor inzet van deze WCD voor deHW PIB.

heb een hier nog liggende 4-voudige WCD even nader bekeken, de achterkant kunt je zonder gereedschap zeer eenvoudig openen. Deze heeft ook nog voldoende openingen om een tweede neutraal draad hier te kunnen aansluiten (foto 1).
de nul (N) is nu namelijk tussen de twee dubbele interne WCD doorgelust. (foto 2) idem voor de aarde.
De aansluitmogelijkheden zijn nog legio, dus je kunt dus gemakelijk hier een tweede nul kabel als je dat zou willen aansluiten. (foto 3)

[Afbeelding]
backplate 4-voudige ABB WCD

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En als je dan de WAGO steek/klem lasdoppen vervangt door Conex draailasdoppen, dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Harri schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:24:
[...]

HW had er misschien ook voor kunnen kiezen om de software zo te schrijven dat deze “bijlading onder 0%” niet zichtbaar is in de app.
Dan was het alleen de enkeling opgevallen die daadwerkelijk een socket er tussen zet om te meten.
Misschien hebben andere fabrikanten dit ook, maar is het daar niet fysiek zichtbaar?
Dan gaan er weer mensen roepen zoiets als "hij laadt stiekem bij om de RTE kunstmatig te verhogen" want dan moet je ook consequent zijn en dat beetje lading nergens vermelden.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 16:45
Longtree schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:32:
[...]

En als je dan de WAGO steek/klem lasdoppen vervangt door Conex draailasdoppen, dan komt het helemaal goed.
Maak het nu niet te spannend!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:54
Ik heb mijn Maart batterij geannuleerd.
HomeWizard vroeg ook nog om de rede.
Netjes uitgelegd dat ik voor Zendure ga omdat deze in de stal kan staan (niet vorstvrij) en de extra aansluiting voor 4 zonnepanelen wel handig kan zijn in de toekomst op die plek.
De HomeWizard service is super goed ook de 50 euro op rekening terug gekregen.
HomeWizard is gewoon een goed en degelijk bedrijf.
De overige HomeWizard producten waar ik er ongeveer 40 van heb bevallen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:05:
Netjes uitgelegd dat ik voor Zendure ga omdat deze in de stal kan staan (niet vorstvrij) en de extra aansluiting voor 4 zonnepanelen wel handig kan zijn in de toekomst op die plek.
Het samenwerken ging niet zo goed dus. Ik had dat eerlijk gezegd ook wel verwacht. Veel plezier met Zendure. Ik wacht rustig de boel af en hoe de boel ook software matig zich ontwikkeld. Dit is een mooie kennismaking met de thuisbatterij. En ja..... Zendure biedt hele mooie opties voor een tweaker. Ik wacht af of HW dit gaat volgen. Zoja kan dat er hier wat bijkomt. Zonee dan een overstap. We gaan het zien. Veel plezier! Ik lees mee in het Zendure topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:23

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier ook heel tevreden gebruiker van Homewizard P1 meter en het energy abonnementje van 1 euro...

...maar ik heb binnenkort installatie met thuisbatterij aan de omvormer

(8x 445 wp JA solar glas-glas + 5.1kWh Sofar GTX5000 pro batterij.)

Huis verbruikt gemiddeld zo'n 2200 kWh op jaarbasis, standby-verbruik is 1.5 kWh dus die installatie zou voldoende moeten zijn vermits salderen toch steeds minder voordelig wordt.

Bij deze mijn vraag -en al bij voorbaat mijn excuses als het antwoord hier in dit topic al voorbij kwam, ik heb niet alle pagina's uitgepluisd en misschien zoek ik verkeerd of keek ik erover maar in de FAQ van HomeWizard vind ik het ook niet:

Stel dat ik binnen x aantal jaar toch meer ga verbruiken: elektrische wagen, nog wat extra electratoestellen etc... en ik graag wat meer stroom zal gaan opslaan.

Kan ik op een later tijdstip een plug-in batterij van Homewizard aansluiten ondànks dat ik al een thuisbatterij heb, hoe werkt dat dan in de praktijk, gaan die 2 vechten? :D

Want Sofar thuisbatterij wordt aangestuurd door omvormer en de daarin ingestelde werkmodus (eigen verbruik zonnestroom) maar HomeWizard Plug-in door de P1 meter, hoe gaat dit dan juist, zal ik met 2 aparte verbruiksgrafieken zitten?

Sorry voor de misschien niet zo'n slimme vraag, uiteindelijk zal het zichzelf wel uitwijzen eens het er hangt natuurlijk... maar wou al 's horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-07 18:54
Ik wacht nog steeds op een response van Homewizard wat er met mijn batterij in storing gaat gebeuren. Mogelijk nog wel interessant is dat hij sinds de storing nog steeds aanstaat. dus een kans om het idle verbruik te zien. hij begon zondag 18:05 op 86% en om vandaag om 15:05 was er nog 80% over.

6% = 161Wh over 93 uur. Dus gemiddeld gezien 1,7w verbruikt tijdens het 'niets' doen. (Ervanuitgaande dat de SOC redelijk klopt, hij kwam van 100% vol af dus ik vermoed van wel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ikookhier

>hijdiehieris<

Hier ook 2 HW besteld,Levering staat nu op Juli. Geeft mij mooi de tijd om een paar stopcontacten aan te sluiten ;)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wel netjes, want op de site vermelden ze dat ze die 50 euro niet terugstorten bij annuleren van de reservering (wat volgens mij wettelijk niet mag, maar dat gok ik even).

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ikookhier schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:25:
Hier ook 2 HW besteld,Levering staat nu op Juli. Geeft mij mooi de tijd om een paar stopcontacten aan te sluiten ;)
Gisteren was de leverdatum nog ergens in mei, dus ze schuiven wel enorm op.

En ze mogen wel wat aan marketing aanpassen, want het ding is natuurlijk niet op voorraad (voor degene die nu besteld).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3iM8NwNLwke2nBdYpvCiRnPypU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ri6YY3tLRWOqjX0qXb5NC8m7.png?f=fotoalbum_large

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9090
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-05 00:20
Dag allen,

Heeft iemand misschien al connectie problemen meegemaakt met de batterij?
Ik kreeg hem maandag geleverd. Maandag en dinsdag heeft hij prima gewerkt.
Vervolgens zag ik woensdag avond dat een fout (E446) zich voordeed in de batterij en dat het licht rood knipperde.

Als je op de foutmelding in de app klikt wordt je doorgezet naar de chatbot van HW. Hiermee kom ik ook niet veel verder. Je krijgt algemene antwoorden op jouw vraag en uiteindelijk zal een medewerker mij verder helpen per e-mail. Maar dat is ook afwachten.

Ik som hieronder nog wat informatie op. Misschien dat iemand het probleem herkend of ideeën heeft.

1. Aansluiting
Eigen stroomgroep, direct in het stopcontact

2. Internet verbinding
Hij zit op mijn gasten netwerk van mijn TP Link deco. Ik gebruik het gasten netwerk omdat hier exclusief 2.4 Ghz wordt gebruikt. Ook mijn P1 meter en alle energy sockets zitten hier ook op. Dit heeft voor de sockets en de P1 meter altijd goed gewerkt.

3. Hij werkt steeds eventjes
Als ik de knop 5 seconde ingedrukt hou en ik maak opnieuw verbinding (met hetzelfde wifi netwerk), dan gaat de batterij weer aan en lijkt alles goed te werken. Na een tijdje, een uur o.i.d. knippert hij weer rood.

Hieronder nog wat afbeeldingen ter illustratie van het probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyFnt_-87_7rWuXiHrI2PKfW9h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yc14imYVlYU6blke9Ul9sINn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wIjD_yZXuCRXNsv9RKa8H1AiRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UaFJxUE9KhMifxeE9cAcWUI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Robin9090 op 13-03-2025 15:38 . Reden: Typo_3 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
Robin9090 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:30:
Dag allen,

Vervolgens zag ik woensdag avond dat een fout (E446) zich voordeed in de batterij en dat het licht rood knipperde.

Als je op de foutmelding in de app klikt wordt je doorgezet naar de chatbot van HW. Hiermee kom ik ook niet veel verder. Je krijgt algemene antwoorden op jouw vraag en uiteindelijk zal een medewerker mij verder helpen per e-mail. Maar dat is ook afwachten.

Ik som hieronder nog wat informatie op. Misschien dat iemand het probleem herkend of ideeën heeft.

1. Aansluiting

2. Internet verbinding
Hij zit op mijn gasten netwerk van mijn TP Link deco. Ik gebruik het gasten netwerk omdat hier exclusief 2.4 Ghz wordt gebruikt. Ook mijn P1 meter en alle energy sockets zitten hier ook op. Dit heeft voor de sockets en de P1 meter heeft deze situatie altijd goed gewerkt.

Als ik de knop 5 seconde ingedrukt hou en ik maak opnieuw verbinding (met hetzelfde wifi netwerk), dan doet gaat de batterij weer aan en lijkt alles goed te werken. Na een tijd, een uur o.i.d. knippert hij weer rood.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
E-4XX storingen kan je niet zelf oplossen en is een software/hardware fout in de batterij. Opnieuw verbinden 'reset' de melding maar lost het defect niet op, geduld hebben op de klantenservice dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da1lbi3
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-07 18:37
Robin9090 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:30:
Dag allen,

1. Aansluiting

2. Internet verbinding
Hij zit op mijn gasten netwerk van mijn TP Link deco. Ik gebruik het gasten netwerk omdat hier exclusief 2.4 Ghz wordt gebruikt. Ook mijn P1 meter en alle energy sockets zitten hier ook op. Dit heeft voor de sockets en de P1 meter altijd goed gewerkt.

Als ik de knop 5 seconde ingedrukt hou en ik maak opnieuw verbinding (met hetzelfde wifi netwerk), dan gaat de batterij weer aan en lijkt alles goed te werken. Na een tijd, een uur o.i.d. knippert hij weer rood.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze codes kun je helaas zelf niet oplossen. Gaat om alle E-4XX codes (is ook eerder aangegeven door HomeWizard).

Ik heb hetzelfde gehad, mijn eerste accu kreeg na een week ineens een E444 error, die batterij is gisteren omgeruild. De nieuwe batterij heeft gisteren de hele middag gedraaid en geeft nu een ineens een E447 melding, ook die word weer omgeruild.

Klantenservice pakt dit netjes op, maar het is wel vervelend ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin9090
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-05 00:20
Bedankt voor jullie snelle antwoord. Scheelt mij veel debug / reset werk. Ik ga het rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Gefeliciteerd Homewizard! Jullie timing is perfect! 😄

https://www.bright.nl/nie...rgoeding-maar-pas-op.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9780m3xQan3U7qWc0uz_w09l0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfviZAvqschLYg9JVQkqeovI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door dotternetta op 13-03-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 18:15
THE_BASE schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:27:
[...]

Gisteren was de leverdatum nog ergens in mei, dus ze schuiven wel enorm op.
Dat belooft weinig goeds met het tijdig leveren van de rest voor maart en verder. Het is nu opvallend stil van HW in dit forum (wij mogen blij zijn dat een medewerker hier communiceert).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SlayaStone
Schuurman de eigenaar van een website die hun geld verdienen door installateurs en klanten aan elkaar te verbinden. Niet gek dat die geen fan is van een stekkerbatterij waarbij geen installateur aan de pas komt. Geeft toch wel een beetje als een wij-van-wceend gehalte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 10:41
Ik vind het argument dat je oppassen met batterijen met een stekker vanwege het 'vrijschakelen boven de 800W' idd een erg zwak argument.

Het is voor iedereen duidelijk wat wel- en niet kan en als je het doet is het op eigen risico. Het wordt heel duidelijk door HW gecommuniceerd!

Mijn auto heeft ook een top van 250km/uur. Vrij zot om te zeggen dat je die dan niet moet kopen omdat 130 de maximumsnelheid is. Als ik harder wil rijden dan bepaal ik dat zelf en ik ken de risico's.

Als je de HW batterij gebruikt volgens voorschrift is er niets mis mee, en je betaalt idd niets voor installatie!

---

Ik wacht met smart op mijn 2 batterijen met levering eind april!

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-03-2025 16:05 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ja en Nee. Onderschat het niet (goed) lezen van handleidingen of info niet of zich niet een beetje in verdiepen. Je ziet het hier ook. Gelukkig zijn er dan nog mensen die vragen stellen ook al zijn ze vaak voorbij gekomen, maar er zullen er genoeg zijn die denken hé een batterij die kopen en verder niet echt kijken hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NiteAngyl schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:54:
[...]

Dat belooft weinig goeds met het tijdig leveren van de rest voor maart en verder. Het is nu opvallend stil van HW in dit forum (wij mogen blij zijn dat een medewerker hier communiceert).
Ze mogen inderdaad wel eens iets meer gaan communiceren naar klanten, dat is wel wat ik een beetje mis en waardoor ik dus nog steeds twijfel om te bestellen. Hooguit ben ik 50 euro kwijt van mijn reservering...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
THE_BASE schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Ze mogen inderdaad wel eens iets meer gaan communiceren naar klanten, dat is wel wat ik een beetje mis en waardoor ik dus nog steeds twijfel om te bestellen. Hooguit ben ik 50 euro kwijt van mijn reservering...
Snap ik niet helemaal.
Als je besteld heb je een ongeveer leverdatum. Die staat nu op juli.
Behalve bij degene die het eerste hebben besteld was er uitloop voor zover ik nu lees wordt er goed aan gehouden.
Je krijgt ongeveer 14 dagen van te voren een bericht dat hij geleverd gaat worden.
Je krijgt een betaallink en als je betaald hebt staat hij meestal binnen een dag op 3 voor je op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-EqUMuqDAC2Fh0jYsunK7WvObI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKZy7lSgXDLISQmDm5JfIwXm.jpg?f=fotoalbum_large

Zomaar ineens k.. zooi

Hoe kom ik bij de support afdeling???

[ Voor 35% gewijzigd door ivo1969 op 13-03-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:46
Zeer benieuwd hoe HW zijn nieuwe Belgische klanten gaat behandelen.
Men heeft aparte stock voorzien las ik hier tijdje geleden door de HW medewerker zelf.
Als ik dan merk dat de NL klant al moet wachten tot Juli dan stel ik mij de terechte vraag hoe men dat gaat oplossen.
Niet voor mezelf maar voor een vriend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Support dus benaderen. Een E nummer kun je zelf niks mee. Balen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:06
Ben wel benieuwd naar het foutpercentage bij de uitgeleverde batterijen.
Algemeen bekend dat we vaak de negatieve zaken delen maar, voor mijn gevoel, komen er echt wel veel E-fouten voorbij die ook niet zomaar op te lossen zijn.

De reden dat ik eigenlijk versie 1 van elk product liever oversla :p.
Nu niet overigens, 1-07 besteld en afgelopen zaterdag de "binnen 2 weken" mail gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piddybull schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:27:
Zeer benieuwd hoe HW zijn nieuwe Belgische klanten gaat behandelen.
Men heeft aparte stock voorzien las ik hier tijdje geleden door de HW medewerker zelf.
Als ik dan merk dat de NL klant al moet wachten tot Juli dan stel ik mij de terechte vraag hoe men dat gaat oplossen.
Niet voor mezelf maar voor een vriend ;-)
Netjes achteraan sluiten in de wachtrij aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Electromonkey schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:27:
Ben wel benieuwd naar het foutpercentage bij de uitgeleverde batterijen.
Algemeen bekend dat we vaak de negatieve zaken delen maar, voor mijn gevoel, komen er echt wel veel E-fouten voorbij die ook niet zomaar op te lossen zijn.

De reden dat ik eigenlijk versie 1 van elk product liever oversla :p.
Nu niet overigens, 1-07 besteld en afgelopen zaterdag de "binnen 2 weken" mail gehad.
Je kunt pech hebben, zou er zelf ook alles behalve vrolijk van worden. Ik zie ze ook voor mijn gevoel wat vaker voorkomen, maar het is ook lastig te bepalen hoeveel het er zijn t.o.v. aantal uitleveringen. Vlgs HW 1%. Eerder gecommuniceerd door ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
ivo1969 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:24:
[Afbeelding]

Zomaar ineens k.. zooi

Hoe kom ik bij de support afdeling???
Hoe denk je? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZNjKKOgrtTV2QsPR1uGg6uKFFI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KGIre3rKQVaLnYwvHoFlwUYD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-07 23:45
Ergens ben ik wel blij dat ik levering mei heb. ik lees rustig mee en hoop dat de meeste kinderziektes/issues dan verholpen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-07 14:12
Goedenmidag allemaal.
Ik lees dit forum al een tijdje en ik zie toch dat er veel fout melding zijn met de batterij. Heb hem ook besteld maar begin wel heel erg te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Support dus benaderen. Een E nummer kun je zelf niks mee. Balen.
Zomaar ineens dus, maar ik je kan alleen contact krijgen via Wizi???

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:45
Ral23087 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:33:
Goedenmidag allemaal.
Ik lees dit forum al een tijdje en ik zie toch dat er veel fout melding zijn met de batterij. Heb hem ook besteld maar begin wel heel erg te twijfelen.
Vooral de mensen met problemen zie je hier voorbij komen, de mensen zonder problemen zie of hoor je niet.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
ivo1969 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:36:
[...]

Die stuurt je verzoek (als het goed is) door naar de technische afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:45
[...]

We hebben diverse scenario’s getest, maar elk huis is uniek. Loop je ergens tegenaan of wil je jouw ervaringen delen? Laat het ons weten! Ons team staat voor je klaar via thuisbatterij@homewizard.nl.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ritchie schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:36:
[...]

Vooral de mensen met problemen zie je hier voorbij komen, de mensen zonder problemen zie je niet.
Nee maar wat heel irritant is dat wizi zegt de genoemde E nummers zijn onbekend , E3 ligt aan een of andere koppeling, etc

Wat een slap gel.. en wat ik irritant vind dat je alleen via wizi contact kan krijgen en nu maar geduldig op antwoord via mail moet gaan wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:46
hanev001 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:29:
[...]

Netjes achteraan sluiten in de wachtrij aub.
Zeker niet als het anders gecommuniceerd werd door het bedrijf zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-05 22:26
Geef je groot gelijk. Als Zendure haar P1 meter eerder (en werkend) heeft dan ik de 2 HW batterijen, annuleer ik ze direct.

Ik begin HW langzamerhand onbetrouwbaar worden, zowel qua toezeggingen als in mijn ogen toenemend falen en storingen van de producten. Ik zie dit op de Zenduretopic veel minder. Van veel naar weinig gedoe; Marstek, HW, Zendure.

Ben bang dat zowel technisch als logistiek HW boven het hoofd groeit en ze de control kwijt aan het raken zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-07 19:13
hoevenpe schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:39:
[...]

Tot 2027 moet je het vooral zien als hobby, interessante techniek en je ondersteund verdere (door)ontwikkeling. Pas na het afschaffen van saldering en lagere initiele aanschafkosten per kWh komt een interessante businesscase in beeld.
Ik heb er zojuist 1 besteld, juist vanwege dit nieuws

Ik word er bijna recalcitrant van en gun de energieleveranciers mijn stroom niet wat ik praktisch mag gaan weggeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:12

Aardedraadje

Met kabelschoen

ivo1969 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Nee maar wat heel irritant is dat wizi zegt de genoemde E nummers zijn onbekend , E3 ligt aan een of andere koppeling, etc

Wat een slap gel.. en wat ik irritant vind dat je alleen via wizi contact kan krijgen en nu maar geduldig op antwoord via mail moet gaan wachten
Bijna einde werkdag, wachten zal het sowieso worden. Wel vervelend dat je batterij er ineens mee kapt. Je zou denken dat een batterij die al een paar weken staat te draaien, het ook gewoon blijft doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Viper-NL
NiteAngyl schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:54:
[...]

Dat communiceren is al weer even terug en behoorlijk oorverdovend stil aan het worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 05-07 10:28
Viper-NL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:44:
[...]

Geef je groot gelijk. Als Zendure haar P1 meter eerder (en werkend) heeft dan ik de 2 HW batterijen, annuleer ik ze direct.

Ik begin HW langzamerhand onbetrouwbaar worden, zowel qua toezeggingen als in mijn ogen toenemend falen en storingen van de producten. Ik zie dit op de Zenduretopic veel minder. Van veel naar weinig gedoe; Marstek, HW, Zendure.

Ben bang dat zowel technisch als logistiek HW boven het hoofd groeit en ze de control kwijt aan het raken zijn.
Ik denk dat wat je hier ziet vooral schalingsprobleempjes zijn, ze zijn pas een paar weken serieuze aantallen accu's aan het uitleveren. Dat gaat allerlei zaken opleveren die je liever niet hebt. Schalen van je Cloud, kapotte hardware, al dan niet dankzij het versturen ervan.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het óf onder de knie krijgen, en in het worst-kaas geval gooien ze de API open en zijn er wel slimme koppen die er lokaal wat mee kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 10:41
Stefan1987 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Ik heb er zojuist 1 besteld, juist vanwege dit nieuws

Ik word er bijna recalcitrant van en gun de energieleveranciers mijn stroom niet wat ik praktisch mag gaan weggeven...
Ik snap je helemaal. Ook 1 van mijn overwegingen geweest. Als de accu uiteindelijk niet terugverdiend wordt heb ik iig er 'alles' aan gedaan om mijn eigen stroom zo veel mogelijk zelf te gebruiken en niet gratis weg te geven.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:12

Aardedraadje

Met kabelschoen

Viper-NL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Dat communiceren is al weer even terug en behoorlijk oorverdovend stil aan het worden.
Ben het ermee eens dat HW hier wat stiller is geworden. Maar aan de andere kant, ze hebben het druk en zijn ons niks verplicht. En gezien die drukte begrijp ik het prima dat ze de capaciteit elders inzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 19:52
Viper-NL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:44:
[...]

Heb je daar cijfers bij of is het meer een gevoel op basis van meldingen hier? En hoeveel stuks van die andere merken staan er te draaien?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ja en op het laatste vraagt Wizi of je contact met een medewerker wenst. Ook hier moet je geduld hebben tot HW reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb zojuist de batterij opnieuw laten koppelen met mijn router staat nu te synchroniseren met het stroomnet
en aangezien inductie koopplaat aangaat, levert de batterij nu stroom terug

E3 nummer is dus koppeling met de cloud, want ik had wel gewoon verbinding op modem P1 meter en zowel de batterij.

Rest van de E nummers werden verder niet herkend?

[ Voor 8% gewijzigd door ivo1969 op 13-03-2025 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Devke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Ja en op het laatste vraagt Wizi of je contact met een medewerker wenst. Ook hier moet je geduld hebben tot HW reageerd.
Heb maar ff eigen helpdesk gespeeld ,zie hier mijn laatste bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:27
Devke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:16:
Eerste mijlpaal. 100 kWh al opgevangen.

[Afbeelding]
Ik zit er kort op met 88 kWh en 28 cycli.😆😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Longtree schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:32:
[...]

sorry, er zitten hier geen WAGO lasdoppen in, los dat het off-topic is er enige discussie wat nu beter is een wago dop of draailasdoppen maar dat gaan we aub hier niet verder in uitweiden (echt heel off-topic)

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-07 14:01
Hier werkt alles gewoon helemaal goed. Mag ook wel eens gemeld worden, denk ik. Twee HomeWizard Plug-In Batteries.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QG1TQt546T8iiloh5HGf-CgeYmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GXyCOr2r4VuVJeU0wHZTZ7X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GF2s9brxAXN4CJFIx4BdWiwvNR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dU3HmS4NKtqYliznCdHff05j.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Wel moeten we beseffen dat dit wel een "luxe" is. Vaak reacties in het weekend geschreven door HW. Ik zie in het Marstek helemaal geen leverancier meer reageren, bij Zendure is nog nooit gereageerd volgens mij. Ik ben wel van mening dat er best een servicelijn ofzo mag zijn. Iemand persoonlijk spreken is vaak prettiger. Ik heb ook geen idee met hoeveel medewerkers HW actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFX77 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:58:
Hier werkt alles gewoon helemaal goed. Mag ook wel eens gemeld worden, denk ik. Twee HomeWizard Plug-In Batteries.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook hoor. Zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbjnn6bqiOWRZJQ8-ISDSlJkK9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSiUys6sX8suCr1aUaK2KD9z.jpg?f=fotoalbum_large

Hier werkt het nu weer goed, maar je schrikt je te tering als de leds oranje zijn en gaan knipperen.
Alleen foutcode E3 werkt herkend.
Heb het zelf gelukkig kunnen oplossen en kijken hoe het verder blijft gaan.

Het ging mbt batterij juist zeer goed hier, geen verlies meer van de Wifi, maar een oranje knipperende led met batterij foutcodes kan dus toch ergens wat fout gaan mbt wifi.
Maar er werd gesteld of ik niet op gastnetwerk zat of dat batterij op ander netwerk zat als mijn P1 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
ivo1969 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:05:
[Afbeelding]

Hier werkt het nu weer goed, maar je schrikt je te tering als de leds oranje zijn en gaan knipperen.
Heb het zelf gelukkig kunnen oplossen en kijken hoe het verder blijft gaan.

Het ging mbt batterij juist zeer goed hier, geen verlies meer van de Wifi, maar een oranje knipperende led met batterij foutcodes kan dus toch ergens wat fout gaan mbt wifi.
Maar er werd gesteld of ik niet op gastnetwerk zat of dat batterij op ander netwerk zat als mijn P1 meter
Toen ik E441 kreeg had ik opnieuw verbonden en 24u later was ie weer in storing (met E441), dus ik zou het nog wel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
SlayaStone schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:07:
[...]

Toen ik E441 kreeg had ik opnieuw verbonden en 24u later was ie weer in storing (met E441), dus ik zou het nog wel in de gaten houden.
Doe ik ook, maar dat wordt als eerste geopperd , en aan de E nummers was volgens mij gehele opsomming wat ze aan E nummers hebben

Maar het is bij homewizard gemeld en nu maar geduld hebben wanneer ze contact opnemen.
Ik laat dat support doorgaan, want hou zelf niet zo van dit soort geintjes

[ Voor 17% gewijzigd door ivo1969 op 13-03-2025 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper-NL
winwiz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:16:
[...]

Snap ik niet helemaal.
Als je besteld heb je een ongeveer leverdatum. Die staat nu op juli.
Behalve bij degene die het eerste hebben besteld was er uitloop voor zover ik nu lees wordt er goed aan gehouden.
Je krijgt ongeveer 14 dagen van te voren een bericht dat hij geleverd gaat worden.
Je krijgt een betaallink en als je betaald hebt staat hij meestal binnen een dag op 3 voor je op de stoep.
Hoe kom je daarbij. Wat The Base zegt helemaal juist. Zoals eerder door HW is aangegeven is er toegezegd dat de maartbatch t/m begin april wordt uitgeleverd. In deze batch zitten bestellingen tot zelfs oktober. De laatste levering hier gelezen was een bestelling van 3 juli. De complete bestelling van de 4 maanden juli, augustus, september én zelfs oktober moeten dus in de komende twee weken (10! werkdagen) allemaal de 'binnen twee weken levering' mail gaan ontvangen. Ik geloof in veel, maar we schieten nu een paar dagen per week op. Twee maanden in een week, desnoods 1,5e week, is dus een sprookje. Ben bang dat de vertraging, zeker met de vele huidige problemen, per batch uit gaat lopen en langer gaat worden dan die van de eerste batch. Hoop dat HW
het tegendeel gaat bewijzen, maar de voortekenen zijn slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:10
ivo1969 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:05:
[Afbeelding]

Heb het zelf gelukkig kunnen oplossen
en kijken hoe het verder blijft gaan.

de echte tweaker ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Viper-NL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:10:
[...]

Hoe kom je daarbij. Wat The Base zegt helemaal juist. Zoals eerder door HW is aangegeven is er toegezegd dat de maartbatch t/m begin april wordt uitgeleverd. In deze batch zitten bestellingen tot zelfs oktober. De laatste levering hier gelezen was een bestelling van 3 juli. De complete bestelling van de 4 maanden juli, augustus, september én zelfs oktober moeten dus in de komende twee weken (10! werkdagen) allemaal de 'binnen twee weken levering' mail gaan ontvangen. Ik geloof in veel, maar we schieten nu een paar dagen per week op. Twee maanden in een week, desnoods 1,5e week, is dus een sprookje. Ben bang dat de vertraging, zeker met de vele huidige problemen, per batch uit gaat lopen en langer gaat worden dan die van de eerste batch. Hoop dat HW
het tegendeel gaat bewijzen, maar de voortekenen zijn slecht.
Misschien gewoon even afwachten ipv speculeren. Tot op heden was de communicatie van @homewizard hierover prima...
En ik verwacht dat er weinig doden vallen, stel dat er vertraging blijkt te zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Viper-NL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:10:

De laatste levering hier gelezen was een bestelling van 3 juli.
Klopt niet ze zijn nog met 29 juni bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
henkzelf schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Heb je daar cijfers bij of is het meer een gevoel op basis van meldingen hier? En hoeveel stuks van die andere merken staan er te draaien?
Volg alle drie de topics al vrij lang.
Bij de lancering van de Marstek was er van begin af aan een hoop ellende en/of gedoe.
Toen (uiteindelijk) HW geleverd werd waren de eerste ervaringen (en ook de betrokkenheid van HW) op dit forum enthousiast, positief én.....deze batterij werkte wel! Echter; lees zelf hoeveel toename er is in problemen, maar ook ineens met de P1 meter bijvoorbeeld. Deze was immer een toonbeeld van stabiliteit en degelijkheid.
Voor Zendure zou ik even kijken in hun topic. Enige echte probleem is het nog ontbreken van de eenvoud van de P1. Ook amper 'E achtige' problematiek of batterijen die het niet doen en ingewisseld moeten worden. Etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-07 14:01
Viper-NL schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:24:
[...]

Volg alle drie de topics al vrij lang.
Bij de lancering van de Marstek was er van begin af aan een hoop ellende en/of gedoe.
Toen (uiteindelijk) HW geleverd werd waren de eerste ervaringen (en ook de betrokkenheid van HW) op dit forum enthousiast, positief én.....deze batterij werkte wel! Echter; lees zelf hoeveel toename er is in problemen, maar ook ineens met de P1 meter bijvoorbeeld. Deze was immer een toonbeeld van stabiliteit en degelijkheid.
Voor Zendure zou ik even kijken in hun topic. Enige echte probleem is het nog ontbreken van de eenvoud van de P1. Ook amper 'E achtige' problematiek of batterijen die het niet doen en ingewisseld moeten worden. Etc.
Nu verwacht ik dat de Zendure ongeveer de verkoop heeft van <10% dan dat van HomeWizard. Dus dat zou een hoop verklaren.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-07 19:21
[...]

In de handleiding staat een speciaal email adres. Die kun je gebruiken bij problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
ivo1969 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Homewizard heeft al aangegeven waarom dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
HomeWizard_NL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:41:

Belangrijk om te weten: E-errors kunnen niet zelf opgelost worden, maar mogelijk wel door het systeem. Soms kan het probleem oplossen na een herstart of reset. Het systeem begint dan opnieuw met monitoring en detectie – het onderliggende probleem blijft mogelijk bestaan, en zal deze opnieuw melden als het probleem niet is opgelost. Dit kan zowel een software bug zijn, of een defect door transport, iets met specifiek jouw slimme meter, jouw wifi of een technisch probleem zijn.

Bijvoorbeeld: alle E4-errors duiden op een probleem met het BMS (Battery Management System) of het voltage van een cel in het systeem. Dit zijn dus zaken die verder onderzocht moeten worden door ons technische team en hier is mogelijk een swap nodig. Het heeft in onze ogen geen meerwaarde om een datasheet te delen met errors die je als klant niet kan oplossen.

Er worden momenteel veel batterijen geleverd, wat zorgt voor een flinke toestroom aan technische en informatieve vragen bij support. Hierdoor is het lastiger om direct onderscheid te maken tussen urgente en minder urgente meldingen.

We doen ons best om alles zo snel mogelijk op te pakken, maar houd rekening met wat langere reactietijden. Alvast dank voor jullie begrip!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwind
[...]

Maandag nog 4 reacties hier gehad. Alleen er is zo veel spam dat alles onder sneeuwt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Op Zonneplan kom ik een artikel tegen over thuisbatterijen, dit is de conclusie:

Samengevat: is een thuisbatterij met stekker rendabel?
Lang verhaal kort: nee, thuisbatterijen met stekker (en een vermogen van maximaal 800 watt, wat je tegenwoordig vrijwel altijd ziet bij dit type batterijen) zijn niet rendabel. Een alternatief dat wél rendabel is, is een ‘slimme’ thuisbatterij die handelt op onbalansprijzen.

Wat vinden jullie van deze stelling?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10:22
THE_BASE schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:06:
Op Zonneplan kom ik een artikel tegen over thuisbatterijen, dit is de conclusie:

Lang verhaal kort: nee, thuisbatterijen met stekker (en een vermogen van maximaal 800 watt, wat je tegenwoordig vrijwel altijd ziet bij dit type batterijen) zijn niet rendabel. Een alternatief dat wél rendabel is, is een ‘slimme’ thuisbatterij die handelt op onbalansprijzen.

Zonneplan verkoopt toevallig zelf een accu die kan handelen, dus hun stelling kan nooit neutraal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:15

Tsja, concurentie komt om de hoek kijken als een tsunami, thuisbatterijen die handelen op onbalansmarkt liggen momenteel onder vergrootglas (consumentenbond, radar, etc), je moet wat om je toekomst veilig te stellen en investeerders blij te houden.

En het is wel enorm kort door de bocht. Ja, thuisbatterijen zijn eigenlijk momenteel amper rendabel, tenzij een hele grote terugleverboete hebt in je situatie, maar na 2027 gaat die rekensom waarschijnlijk richting het voordeel van de thuisbatterij op zonne energie en niet naar die van de onbalansmarkt.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Op Marktplaats staan trouwens heel veel PiB's, maar dan wel de gereserveerde, niet geleverde. Er wordt meer dan 1.550 euro geboden, gekke handel wel en jammer, want ik gun de levering meer aan hen die er heel blij van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:36
THE_BASE schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:12:
Op Marktplaats staan trouwens heel veel PiB's, maar dan wel de gereserveerde, niet geleverde. Er wordt meer dan 1.550 euro geboden, gekke handel wel en jammer, want ik gun de levering meer aan hen die er heel blij van worden.
Is compleet idioot dat men dit doet voor die 2 tientjes voordeel? Ongekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
LongTimeAgo schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:11:
[...]

Tsja, concurentie komt om de hoek kijken als een tsunami, thuisbatterijen die handelen op onbalansmarkt liggen momenteel onder vergrootglas (consumentenbond, radar, etc), je moet wat om je toekomst veilig te stellen en investeerders blij te houden.

En het is wel enorm kort door de bocht. Ja, thuisbatterijen zijn eigenlijk momenteel amper rendabel, tenzij een hele grote terugleverboete hebt in je situatie, maar na 2027 gaat die rekensom waarschijnlijk richting het voordeel van de thuisbatterij en niet naar die van de onbalansmarkt.
Ik ben zelf niet zo bezig met de tvt, maar als het gaat om financiële voordelen zou ik zelf heel voorzichtig ook gaan denken in de richting van de variabele netbeheerkosten die er zeer waarschijnlijk aan gaan komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwind

Ik geloof absoluut niet dat een consument wat te zoeken heeft op de onbalans markt. Je kunt niet eens opzoeken wat je er voor krijgt. Je moet afwachten wat zonneplan wel of niet naar je over maakt. Jij mag de investering doen en zonneplan betaald je ?? uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Ik vind het wc eend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Hier is een ander topic voor.Thuisaccu: al interessant (voor mij)?. Graag daar de discussie voeren.
Of Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic

[ Voor 10% gewijzigd door Devke op 13-03-2025 18:43 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 160 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.