Kan nog steeds aan de Wifi liggen.. De informatie van de batterijen gaat via wifi naar de P1-meter. De informatie van de P1-meter gaat via Wifi en de router via je de internet verbinding naar de servers. Je kan alleen zien wat naar die servers is verstuurd.chantalcoolsma schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:38:
[...]
Hier zelfde issue. Ligt niet aan Wi-Fi zoals iemand opperde. Heb het ook via 5G.
Laatste versie van iOS app is wel beter. Wi-Fi bij mij thuis is perfect. Overal vol Wi-Fi 7 bereik.hanev001 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:51:
[...]
Kan nog steeds aan de Wifi liggen.. De informatie van de batterijen gaat via wifi naar de P1-meter. De informatie van de P1-meter gaat via Wifi en de router via je de internet verbinding naar de servers. Je kan alleen zien wat naar die servers is verstuurd.
Ligt bij mij beslist niet aan de wifi, want in Homey wordt wel alles correct weergegeven. Alleen in de HW app vaak niet en op het Displahy soms niet.hanev001 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:51:
[...]
Kan nog steeds aan de Wifi liggen.. De informatie van de batterijen gaat via wifi naar de P1-meter. De informatie van de P1-meter gaat via Wifi en de router via je de internet verbinding naar de servers. Je kan alleen zien wat naar die servers is verstuurd.
2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023
Wat @Olie_B_Bommel schrijft, herken ik ook.
In live omgeving op de app (iphone) staat bij batterij % op 0, bij dag wel goed (heb trouwens maar 1 batterij). Switch je weer een keer, dan de volgende keer wel weer juiste %
En dan draait het cirkeltje weer bij starten app en duurt het even voordat er wat komt. Duurt het me te lang, sluiy ik de app af en herstart deze, dan wel weer direct live data.
En maakt niet uit of telefoon op 5G danwel wifi staat.
Lijkt me inderdaad iets aan de kant van HW.
Donald
In live omgeving op de app (iphone) staat bij batterij % op 0, bij dag wel goed (heb trouwens maar 1 batterij). Switch je weer een keer, dan de volgende keer wel weer juiste %
En dan draait het cirkeltje weer bij starten app en duurt het even voordat er wat komt. Duurt het me te lang, sluiy ik de app af en herstart deze, dan wel weer direct live data.
Donald
Heel herkenbaar! Hier ook met iOS (iPhone & iPad).DG64 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:30:
Donald
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Is niet mijn ervaring. Sinds begin 2025 HW P1 en PiB. Verder twee PV omvormers (Solis en Growatt) aan de HWapp gekoppeld. Nooit iets van storingen of slechte verbindingen gemerkt. Huis is tamelijk standaard met wifi APs op iedere verdieping, P1 op begane grond en PiB op zolder.DG64 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:30:
Donald
Het enige wat ik wel eens zie is dat de data van Solis niet altijd real-time binnenkomt. Mogelijk een los draadje ergens in China.
Het kan dus prima werken.
Mocht je home assistent hebben dan zou je de historie van de cloud verbinding kunnen bekijken. Ik dacht ook een stabiele wifi te hebben, toen bleek de P1 meter continu zijn cloud verbinding te verliezen. Dat resulteerde in regelmatig oranje icoontjes in de app. De accu’s gingen onderling continu met elkaar afwisselen (elke paar minuten) in plaats van 1x per paar uur. Display klopte niet. Uiteindelijk heb ik de HW devices in de Asus Mesh op vast AP gezet en toen was het beter. Uiteindelijk ook oude P1 meter vervangen door nieuwe en omgeschakeld van Asus naar Unifi AP’s en nu is het 100% stabiel.Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:50:
[...]
Wifi hier is goed, zelfs perfect. Nooit problemen met de wifi. Trouwens als het aan de wifi zou liggen dan doet het hele display het niet.
Heel herkenbaar. Zat op standaard KPN Wi-Fi spul. Box 12 en Super Wifi's 2. Constant geping-pong tussen access points in. Batterijen constant offline of verbonden met het meest onlogische Access Point. Nu ook Unifi. Hoef ze niet eens vast te pinnen en ze blijven stabiel op hetzelfde, meest logische, access point zitten. Wi-Fi kan je HomeWizard set-up echt maken of breken.
Ik heb Homey, daar kan ik ook de wifi verbinding in zien. De P1 is gewoon altijd met het wifipoint verbonden. Prima verbinding. Als de app niet werkt, werkt het gewoon goed in Homey. Ook de batterijen zijn in Homey altijd continue bereikbaar. Het ligt gewoon aan de HW app (iPhone en iPad) of de cloud verbinding met HW. Als ik echter in mijn router kijk (merk Sophos) kan ik de cloud verbinding zien. Die is er gewoon. De router babbelt met de HW cloud, dus er gaat echt iets bij HW mis.Sepio schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:50:
[...]
Mocht je home assistent hebben dan zou je de historie van de cloud verbinding kunnen bekijken. Ik dacht ook een stabiele wifi te hebben, toen bleek de P1 meter continu zijn cloud verbinding te verliezen. Dat resulteerde in regelmatig oranje icoontjes in de app. De accu’s gingen onderling continu met elkaar afwisselen (elke paar minuten) in plaats van 1x per paar uur. Display klopte niet. Uiteindelijk heb ik de HW devices in de Asus Mesh op vast AP gezet en toen was het beter. Uiteindelijk ook oude P1 meter vervangen door nieuwe en omgeschakeld van Asus naar Unifi AP’s en nu is het 100% stabiel.
[Afbeelding]
2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023
Ik denk niet dat het veel zin heeft om hier over door te gaan. De ene groep zegt er is niets aan de hand met de servers en het ligt an de Wifi en de andere groep zegt de Wifi werkt goed het ligt aan de servers. In denk niet dat we daar overeenstemming in kunnen behalen zonder hard bewijs van het een of het ander.Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:41:
[...]
Ik heb Homey, daar kan ik ook de wifi verbinding in zien. De P1 is gewoon altijd met het wifipoint verbonden. Prima verbinding. Als de app niet werkt, werkt het gewoon goed in Homey. Ook de batterijen zijn in Homey altijd continue bereikbaar. Het ligt gewoon aan de HW app (iPhone en iPad) of de cloud verbinding met HW. Als ik echter in mijn router kijk (merk Sophos) kan ik de cloud verbinding zien. Die is er gewoon. De router babbelt met de HW cloud, dus er gaat echt iets bij HW mis.
Het enige wat me extra is opgevallen is dat er meerdere keren IPhone en/of Ipad wordt genoemt maar geen Android apparaten. Speelt dat misschien ook nog ergens een rol aangezien dat verschillende App versies zijn.
Ah... Ik begrijp het.Gti2050 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:07:
[...]
Die heb ik alleen die optie werkt niet meer. Als ik het schuifje omhaal en ik ga terug zie ik die bolletjes wel en als ik dan vervolgens terug ga en het controleer dan staat het niet aan. Idem voor het switchten van de laadopties. Dus die stuur ik nu maar via Homey aan wegens het falen van de HomeWizard app.
In alle eerlijkheid werkt het bij mij ook vaak met vertraging of even helemaal niet. Dan moet ik ook de app helemaal afsluiten en dan weer openen. Android trouwens.
De "nu" weergave is bij mij ook (volgens mij vanaf de Slim Laden update) aanzienlijk minder stabiel. Aan de wifi is hier ook verder niks veranderd en alle andere (slimme) apparatuur vertonen geen veranderingen. Dus ook in denk toch wel iets aan HW kant dat minder stabiel is geworden. Ik kan er nog wel mee leven want het werkt uiteindelijk nog wel maar het is wel suboptimaal.
Update m.b.t. P1 en batterij issues:
De issues die op dit moment spelen met de batterij daar komt een update voor. Homewizard verwacht firmware 6.0503 volgende week maandag uit te brengen.
De issues die op dit moment spelen met de batterij daar komt een update voor. Homewizard verwacht firmware 6.0503 volgende week maandag uit te brengen.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Hier zie ik regelmatig hetzelfde gedrag. In Homey en Home Assistant blijven de waarden gewoon normaal.hanev001 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:56:
[...]
Ik denk niet dat het veel zin heeft om hier over door te gaan. De ene groep zegt er is niets aan de hand met de servers en het ligt an de Wifi en de andere groep zegt de Wifi werkt goed het ligt aan de servers. In denk niet dat we daar overeenstemming in kunnen behalen zonder hard bewijs van het een of het ander.
Het enige wat me extra is opgevallen is dat er meerdere keren IPhone en/of Ipad wordt genoemt maar geen Android apparaten. Speelt dat misschien ook nog ergens een rol aangezien dat verschillende App versies zijn.
In de HomeWizard-app en op het display gaat het daarentegen af en toe mis. Volgens mij heeft dat niets te maken met het kamp waarin je zit, maar simpelweg met problemen aan de serverkant van HomeWizard. Als ik de app open, krijg ik ook regelmatig de melding dat ik het opnieuw moet proberen.
5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless
De cloud verbinding is af en toe traag. De verbinding naar homey is stabiel en tussen P1 en batterijen in de nom mode is de verbinding goed. Bij andere mode zoals slimladen zie ik onderbrekingengeert1992 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:15:
[...]
Hier zie ik regelmatig hetzelfde gedrag. In Homey en Home Assistant blijven de waarden gewoon normaal.
In de HomeWizard-app en op het display gaat het daarentegen af en toe mis. Volgens mij heeft dat niets te maken met het kamp waarin je zit, maar simpelweg met problemen aan de serverkant van HomeWizard. Als ik de app open, krijg ik ook regelmatig de melding dat ik het opnieuw moet proberen.
Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek, power SolarEdge omvormer ,Airco als verwarming, IPad, Iphone
@fredhuizinga en anderen met een dynamisch contract. Let erop dat de spread in stroomprijzen van de (meestal lage) middag naar de hogere avond/nacht voldoende groot moet zijn om het laden van de batterij financieel te rechtvaardiger (denk aan RTE 70-75% en 5-7 cent afschrijving per kWh). Daar rekent het algoritme mee en soms is dus ‘s middags terugleveren financieel beter dan de accu vullen en die ‘s nachts met verliezen te ontladen. @Knurt gaf dat ook al aan, en hij merkt terecht op dat dit vanaf 1 januari allemaal niet/heel veel minder speelt.fredhuizinga schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:48:
Ik gebruik nu alleen slim ontladen via hw, en laden via homeassistant als de prijs/spread gunstig is. Meestal is dat tussen 14u en 16u laden, en dan met slim aansturen wacht hw meestal tot 20u om te gaan ontladen als er geen opwek meer is.
In de ochtend heb ik dan meestal nog 45% over en genoeg om tot een uur of 11 uit de twee batterijen te halen.
Zo ben ik verzekerd van volle batterijen en wel grotendeels slim aansturen.
Heb het wel geprobeerd maar kon het toch niet helemaal loslaten en elke dag kijken wat de laadstrategie is. En af en toe maakte hij vreemde keuzes om maar tot 50% te laden om voor middernacht al leeg te zijn.. Nu ben ik wel tevreden hoe het gaat.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2
:strip_exif()/f/image/74ruhh9V0DJXfryq5IhZ89EL.jpg?f=fotoalbum_large)