Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 21:08
Delerium schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:34:
Het topic gaat over Amerikaanse politiek, ik ben meer benieuwd wat Amerikanen er zelf van vinden. Of is het daar ook gepolariseerd dat Maga dit wel okay vinden en de dems niet.

Mij lijkt dat als je wat met politiek hebt niet blij bent met dit leiderschap, dat was meer actieve sabotage dan wat dan ook.
Aan de reacties op sociale te zien op de ruzie zijn de magas helemaal blij met de beelden ze houden van dit soort "tv show" en dat weet Trump. Trump en Vance hebben dit opgezet. Je kon vanaf het moment zien toen zelensky aankwam met de auto dat Trump Zelensky wou kleineren, startend met grapjes over zijn kleding.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HEY_DUDE schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:36:
[...]

Juist daarom ze de deur wijzen. Trump ziet de NAVO als speeltje om Europa af te persen. Je ontneemt ze het pressie middel. En artikel 5 is al opgeheven, dus je hebt er sowieso niet zoveel meer aan.
Ja ik al eerder gezegd; trek die pleister eraf en doek de boel op. Hoe je daar geen tijd meer aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 23:29

Wuursj

want worst is al bezet

Het topic gaat over Amerikaanse politiek, ik ben meer benieuwd wat Amerikanen er zelf van vinden. Of is het daar ook gepolariseerd dat Maga dit wel okay vinden en de dems niet.
Als ik wat rond probeer te zoeken op X en Threads, wordt daar ook redelijk de vloer aangeveegd met Trump door Amerikanen en zlefs Foxnews noemt Rusland als de enige winner. Maar op die platformen zal ik inmiddels ook wel in mijn eigen bubbel gefuikt zijn.
Bizar eigenlijk dat je zelfs bij actief zoeken maar montjesmaat tegengeluid kan vinden, er moeten toch ook miljoenen Amerikanen met MAGA vlaggen lopen te zwaaien na dit debacle?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:21

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Ja ik al eerder gezegd; trek die pleister eraf en doek de boel op. Hoe je daar geen tijd meer aan te besteden.
Scheelt ook dat een deel van Den Haag 2 maanden op slot gaat voor een top van 2 dagen.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Deze dekt de lading wel naar mijn mening:
I was surprised that Elon didn't show up from behind to hit Zelensky with a bat

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-07 06:32
gekkie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:43:
Denk niet dat dat hem gaat worden. Mij een te breed thema waarbij ik dan zou staan te demonstreren nabij uitingen waar ik het niet mee eens ben.
offtopic:
Dat is eigen aan demonstraties, en aan politiek actief zijn. Denk je dat onze volksvertegenwoordigers allemaal achter elk standpunt van hun partijleiding staan?

Mensen hebben nou eenmaal heel diverse meningen over allerlei zaken. Als je in groepsverband iets wil ondernemen, ontkom je er niet aan om gemeenplaatsen op te zoeken.

Terug naar de situatie; Oekraïne en Europa kunnen het morele gelijk volledig aan hun kant hebben. De geschiedenisboekjes staan helaas bol van partijen die ondanks hun grote gelijk een nederlaag moesten erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07 23:34
Jebus4life schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:40:
Deze dekt de lading wel naar mijn mening:

[...]
Ik was vergeten dat Vance er ook nog was. Ik had een beetje het gevoel dat hij er alleen maar zat zodat de aandacht weer even van Musk gehaald kon worden. Zodat wat hij uitspookt weer even genegeerd kan worden.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:34:
[...]

Das nogal ruim. Wat zei ie precies? Ik neem zomaar aan dat ie van origine meer democratisch is?
Lijkt mij dat de meeste journalisten die de schuld richting Zelensky schuiven het hem aanrekenen dat ie het spelletje niet kon blijven meespelen en gedwee belediging na belediging en leugen na leugen moest ondergaan for the good of Ukraine.

Op zich lijkt dat ook best een goed argument, tot je je realiseert hoe belachelijk de situatie is dat je überhaupt zoiets moet doen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07 22:13

Mij lijkt dat als je wat met politiek hebt niet blij bent met dit leiderschap, dat was meer actieve sabotage dan wat dan ook.
Goede vraag. Een snel rondje zoeken langs CNN, FOX, ABC en NBC laat de verschillende kleuren mooi zien op dit onderwerp. Met die extreme polarisatie zien de Trump volgers vooral dit nieuws door de lens van de sterke leider die voor MAGA opkomt, terwijl de gematigdere media het wat objectiever beschouwen. Zolang de verschillende kampen in de USA er hun eigen waarheid op willen nahouden, verwacht ik niet dat dit ze echt iets boeit.

Met alles wat er de afgelopen 6 weken is langsgekomen, is dit ook maar weer een momentje wat volgende week weer vergeten is (of in elk geval op de achtergrond).

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:36:
[...]

Juist daarom ze de deur wijzen. Trump ziet de NAVO als speeltje om Europa af te persen. Je ontneemt ze het pressie middel. En artikel 5 is al opgeheven, dus je hebt er sowieso niet zoveel meer aan.
Die hele NAVO is sowieso nutteloos geworden nu Trump, die effectief vrij duidelijk voor Rusland (en Poetin) werkt daar aan de macht is. De NAVO staat nu duidelijk onder Russisch bewind en is één grote tandeloze tijger geworden.

Trump zou volgens mij het liefst Rusland vrij spel in de gehele EU geven. Als het aan de VS ligt is de EU dit jaar nog één grote Russische provincie volgens mij.

Ik denk dat de vrije wereld een nieuwe leider nodig heeft, nu de VS duidelijk de kant van Rusland gekozen heeft, en zich als vijand van de vrije wereld en democratie getoond heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-07 16:17
Johan Bogle schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:05:
Hij zal nu waarschijnlijk op moeten stappen.
Waarom? Om de Amerikaanse steun die toch niet meer komt binnen te halen? De VS is een onbetrouwbare partner. Je kan ze misschien een maandje paaien, maar daarna bedenken ze gewoon weer iets anders wat ze van je willen. Toegeven aan chantage is nooit het antwoord en geeft hooguit uitstel van executie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:03
keuringsdienst schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:33:
Het gaat vooral belangrijk worden hoe het witte huis met Trump daar nog in met Taiwan zal omgaan.
Zolang Trump nog in het witte huis zit is Taiwan binnen invasie en overname bereik van China.
Pas wanneer Trump ook Taiwan aan China "geeft" zal duidelijk worden dat hij staatsgevaarlijk is.
Taiwan heeft een vrijwel monopolie op chip productie. Een invasie in Taiwan is het ook het einde van een aantal grote bedrijven in de V.S.en het begin van een wereldwijde recessie of depressie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
HEY_DUDE schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:45:
[...]

Taiwan heeft een vrijwel monopolie op chip productie. Een invasie in Taiwan is het ook het einde van een aantal grote bedrijven in de V.S.en het begin van een wereldwijde recessie of depressie.
We moeten naar mijn idee ook stoppen met die ASML boycot richting China. Liever zie ik een boycot voor alle Amerikaanse bedrijven voor ASML machines.

China is nu een beter land dan de VS om bevriend mee te zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FunkyTrip schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:42:
[...]

Lijkt mij dat de meeste journalisten die de schuld richting Zelensky schuiven het hem aanrekenen dat ie het spelletje niet kon blijven meespelen en gedwee belediging na belediging en leugen na leugen moest ondergaan for the good of Ukraine.

Op zich lijkt dat ook best een goed argument, tot je je realiseert hoe belachelijk de situatie is dat je überhaupt zoiets moet doen.
Of dat is er überhaupt geen gegaan is ofzo.

Acties:
  • +32 Henk 'm!
user109731 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:00:
Het is sowieso schofterig om Zelensky in het Witte Huis voor het oog van de wereld af te gaan zeiken, met z'n tweeën tegelijk. Als Poetin daar had gezeten zou hij de hemel in geprezen worden.

Respect voor Zelensky, ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n belangrijk moment.
Zelensky heeft een opmerkelijk perspectief, hij heeft een consistente lijn van zowel in en met het moment kunnen opereren, als lange termijn visie van complexiteit te hanteren.

Ik merk het op want enkel al in historisch perspectief is dit zeldzaam. Uiterst zeldzaam. In relatieve moderne geschiedenis is er eigenlijk slechts een actor die enigszins vergelijkbaar was, en dat was Churchill, met kritiek onderscheid in die zin dat a) Churchill een carrière militair-politiek actor was (zeg maar met de paplepel ingegoten vanuit continuïteit van condities) plus b) een junkie die daardoor het het oog voor het moment verloor, en daardoor die lange termijn visie niet langer wist te matchen met de realiteit van ontwikkelingen en condities, en c) als persoon gevormd was in wat in essentie een dynamiek van gelijkschakeling tussen imperialisme en gesegregeerde politieke economie.

Het VK heeft in veel opzichten geluk gehad dat hij een junkie werd onder cumulatieve druk, dus op de curve van punt van conflagratie naar correctie.

Zelensky is opmerkelijk in veel opzichten, maar vooral in het opzicht dat voor hem dat matchen van moment / termijn niet enkel instinct maar ook oefening is. In veel opzichten is dat te verklaren, mensen hier zien hem vaak als acteur die president werd, maar Zelensky is geen Reagan. Er zit een ervaringsopbouw, geen proces van indoctrinatie/selectie.

Don’t get me wrong, hij kan autoritair zijn, in de zin van hiërarchie van structuur en condities aanwezig. Maar wat vooral opvalt is dat hij een neus heeft voor toepassingen van diversiteit, talent en karakter. Mensen noemen hem leider, maar het is vooral een verbinder die paden van potentieel faciliteert.

Mijn inschatting hier is dat hij zonder probleem dat theater verdraagt, omdat hij het als dusdanig in weet te schatten. Je hoeft geen expert of wat dan ook te zijn om te kunnen zien dat het “verdrag” een non-structuur is, inhoudsloos, betekenisloos, en dat het theater dat afdekt voor het thuisfront van Trump.

Het is de moeite waard om in het achterhoofd te houden dat Zelensky al lang voor de curve van Trump II precies doorhad en voorbereid was op wat ging komen. In praktische zin heeft hij Trump zijn kruit laten verschieten, heeft hij de EU behoorlijke impuls gegeven, zonder zich klem te laten zetten.

Voor een wartime president, zoals Amerikanen die term graag gebruiken, weet hij uitstekend zowel oorlog als toekomst in het vizier te houden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:03
wildhagen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:43:
[...]

Die hele NAVO is sowieso nutteloos geworden nu Trump, die effectief vrij duidelijk voor Rusland (en Poetin) werkt daar aan de macht is. De NAVO staat nu duidelijk onder Russisch bewind en is één grote tandeloze tijger geworden.

Trump zou volgens mij het liefst Rusland vrij spel in de gehele EU geven. Als het aan de VS ligt is de EU dit jaar nog één grote Russische provincie volgens mij.

Ik denk dat de vrije wereld een nieuwe leider nodig heeft, nu de VS duidelijk de kant van Rusland gekozen heeft, en zich als vijand van de vrije wereld en democratie getoond heeft.
De buitenlandchef van de EC is het blijkbaar met jou eens, alleen in iets andere bewoordingen:

Buitenlandchef EU: vrije wereld heeft nieuwe leider nodig
"Oekraïne is Europa!", reageert de buitenlandchef van de Europese Commissie, de Estse Kaja Kallas, op de ruzie tussen Trump en Zelensky. "Vandaag is duidelijk geworden dat de vrije wereld een nieuwe leider nodig heeft. Het is aan ons, Europeanen, om die uitdaging op te pakken."
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...heeft-nieuwe-leider-nodig

Maar of dat laatste gaat lukken heb ik zo mijn twijfels over.

[ Voor 12% gewijzigd door marktweakt op 28-02-2025 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01

Herman

FP ProMod

Dit inderdaad.

VS is te gepolariseerd waardoor beide kampen alleen maar dieper hun hakken in het zand zetten. De MAGA's zie ik wel helemaal los gaan met dit soort reacties:
Was glorious. All vance and trump did was say what we all think.
bro I was literally just about to post about this. seeing my president actually stand up and fight for our country was so freaking satisfying.
It's incredible how the left can't even fucking admit what a fucking punk Zelenskyy is.

I get if they want to back the Ukrainian people and don't want Putin and Russia to take them out—of course—but the crocodile tears for the country while bending over backwards and Biden just gave them everything, as Zelenskyy had him over a barrel due to influence peddling ... nice to see an adult back in charge of this country.
Die zitten zo diep in hun eigen waan dat je die echt niet meer gaat bereiken.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:48:
[...]

We moeten naar mijn idee ook stoppen met die ASML boycot richting China. Liever zie ik een boycot voor alle Amerikaanse bedrijven voor ASML machines.

Lood om oud ijzer. De hardste les die er nu ligt is dat er geen keuze is tussen varianten van autoritarisme zonder extreme consequenties voor de eigen “way of life”. Maar dat de enige keuze precies dat is wat specifieke lidstaten al heel lang geblokkeerd hebben: de verdere evolutie van het Europese Experiment op basis van de grondvesten geslagen na het leren van de bloedige lessen bij de vorige cyclus van autoritarisme.

In praktische zin liggen er absoluut uitdagingen, maar in tegenstelling tot dynamica van autoritarisme hebben wij daarbij voornamelijk sterktepunten. Zeker, de populaire beeldvorming duwt extreem hard om een andere perceptie te scheppen, maar het is wel de realiteit.

Demos cratos, private industry, rechtsorde, grondvesten, kaders van delen van zowel afhankelijkheden als potentieel, plus een over de hele EU verspreide kennis- en ervaringsbasis daarbij.

De wannabe autocraten hebben voornamelijk enkel theater en criminaliteit ter beschikking.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Beter is niet de juiste kwalificatie. Minder gevaarlijk is een betere kwalificatie misschien. Alhoewel de agenda en tentakels van China ver reiken. Maar de politiek ambities van China zijn beperkt tot de directe regio in o.a. Taiwan en Tibet. Trump ziet zich als koning van de wereld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Je wilt daar ook niet te lang mee wachten. Amerikaanse troepen in Europa zijn nu in principe een groot veiligheidsrisico. Ze antwoorden aan een fascistisch regime met territoriale ambities. Dat zal hier toch weg moeten lijkt me.

Los van dat je inderdaad de valse hoop de nek om wilt draaien, omdat het verlamt in besluitvorming en acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
marktweakt schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:50:
[...]

De buitenlandchef van de EC is het blijkbaar met jou eens, alleen in iets andere bewoordingen:

Buitenlandchef EU: vrije wereld heeft nieuwe leider nodig
"Oekraïne is Europa!", reageert de buitenlandchef van de Europese Commissie, de Estse Kaja Kallas, op de ruzie tussen Trump en Zelensky. "Vandaag is duidelijk geworden dat de vrije wereld een nieuwe leider nodig heeft. Het is aan ons, Europeanen, om die uitdaging op te pakken."
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...heeft-nieuwe-leider-nodig

Maar of dat laatste gaat lukken heb ik zo mijn twijfels over.
Alles is mogelijk, zolang het een bottom up proces is. Zo niet, eindigt iedereen bottoms up.

Laat ik het zo zeggen.

Er is een vacuüm aan het ontstaan terwijl de aanwezige wereldorde gewoon nog aanwezig is en doorwerkt. Dat wil zeggen dat het voor de autocraten niet zo eenvoudig is om in dat vacuüm te stappen, maar voor een zeuren stuk eenvoudiger.

De crux hier in Europa is eigenlijk die van toestemming voor verdere ontwikkelingen van het Europese Experiment zoals eigenlijk oorspronkelijk beoogd. En hoe.

Ik heb het eerder opgemerkt, dat is in veel kritieke opzichten een beslissing die in de arena van perceptie genomen wordt.

Positieve perceptie -> participatie -> omzetten van problemen in uitdagingen.
Negatieve perceptie -> nihilisme -> deuren voor extreem rechts/comservatief -> autoritarisme.

Dat is eigenlijk waar het nu om draait. En dan is met name Nederland een gevoelig onderwerp, decennia van Janus Politiek, van negatieve PR, van met de vinger wijzen als toepassing van accusation in a mirror.

Hier ligt wel wat stof voor gesprek voor de burger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:23
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:41:
[...]
offtopic:
Dat is eigen aan demonstraties, en aan politiek actief zijn. Denk je dat onze volksvertegenwoordigers allemaal achter elk standpunt van hun partijleiding staan?

Mensen hebben nou eenmaal heel diverse meningen over allerlei zaken. Als je in groepsverband iets wil ondernemen, ontkom je er niet aan om gemeenplaatsen op te zoeken.
Nope, niet per se. Maar de demo van 23 feb. had in retrospectief beter voor mij gepast.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Brazos schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:59:
[...]

Je wilt daar ook niet te lang mee wachten. Amerikaanse troepen in Europa zijn nu in principe een groot veiligheidsrisico. Ze antwoorden aan een fascistisch regime met territoriale ambities. Dat zal hier toch weg moeten lijkt me.

Los van dat je inderdaad de valse hoop de nek om wilt draaien, omdat het verlamt in besluitvorming en acties.
Dat is een een potentieel scenario, maar vergeet niet dat die voetafdrukken ook juist mechanisme zijn om in de VS zaken naar de hand te zetten. De VS zijn, dat is inmiddels wel gebleken, extreem kwetsbaar in toepassingen van belangenconcentraties. Logisch, want hun interne variant van kapitalisme is wat we militarised capitalism noemen. En dat maakt die globale militaire en gelieerde aanwezigheid van de VS niet enkel een probleem, maar ook een hefboom.

Los daarvan, er wordt extreem hard gehamerd in narratieven van “de NATO is dood”. Het is de moeite waard om daar echt eens in te duiken. Zat waar de VS in extreme mate afhankelijk zijn van partners in de alliantie, in weerwil van al dat American Exceptionalism. En de machtsclusters van Amerikaanse politieke economie beseffen dat, want dat is hun brood.

Wil daar iemand aan raken, dan moet er alternatief zijn.

En Trump, nota bene, zou op magische wijze een alternatief mondiaal bondgenootschap kunnen maken wat op elke wijze compenseert voor de dynamica van de NATO? 8)

Ja, de VS zitten in een transitie. Maar Trump en de andere chaotic actors hebben nog niet gewonnen. In praktische zin gaat men daar eerst nog flink verlamd raken voordat het ook maar verder gaat.

Ik zou zeggen dat bij huidige condities de VS niet langer zogeheten primus inter pares zijn, eerste onder gelijken.

En dat is het kritieke punt: er is nu behoefte aan een persoon die visie uitdraagt en mensen doet verbinden.

Iemand totaal anders dan Mark Rutte dus. Het spijt me, maar hij is een totale mismatch met vereisten van geschiedenis.

Ik stel voor Zelensky op het kopieerapparaat te leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Virtuozzo op 28-02-2025 23:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De NOS vat het om hun liveblog mooi samen denk ik:
"Voor het Kremlin is dit een droomscenario en ongetwijfeld meer dan waarop ze in Moskou hadden durven hopen. Waar een grondstoffendeal nog het perspectief bood van enige vorm van Amerikaanse steun voor Oekraïne, staat dat nu allemaal op losse schroeven.

Dat betekent dat Vladimir Poetin voorlopig de handen vrij heeft. De strijd aan het front gaat onverminderd door, Russische troepen proberen zoveel mogelijk terrein te winnen tot aan een eventueel staakt-het-vuren, maar ook het perspectief daarop lijkt nu te verbleken. Onderhandelingen waarbij Oekraïne zal mogen aanzitten lijken nu ver weg, en ook daar spint Moskou alleen maar garen bij.

Russische media en politici steken intussen de draak met Zelensky, die steevast wordt aangeduid als 'clown' of 'komiek', of in nog sterkere bewoordingen. En er is lof voor Trump, die de 'al te brutale' Zelensky 'zijn plaats heeft gewezen'."
Als het Kremlin slim is bedanken ze Trump, als een van hun belangrijkste supporters, heel hartelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 19:38
Putin heeft een glazen bol :

Putin calls a victory. The U.S. is now on his side, he says, and he makes sure the FSB knows it.

Putin at his meeting with FSB: Our current partners in the U.S. show pragmatism and a realistic view, moving away from stereotypes and messianic clichés.

Komt uit een toespraak van gisteren die ik hier eerder geplaatst heb.

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Brazos schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:59:
[...]

Wel een goed idee om Trump te verzoeken de troepen terug te trekken. Als mensen graag bluffen helpt het om de bluff gewoon te callen. We hebben echt niets aan Trump dus ook niet aan zijn troepen.

Maar eerst maar even wachten tot het stof neerdaalt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:29
Volgens mij moet je als EU zo snel mogelijk meer macht naar je toetrekken, zeker wat buitenlandbeleid en leger betreft;

Veto’s in de besluitvorming er nog meer uit zodat een Nederland, een Slowakije, een Hongarije niet dwars kan liggen.

Defensie-uitgaven omhoog en dat zoveel mogelijk naar de Europese defensie industrie;

Volop Oekraïne steunen en inzetten op groene energie om de grondstoffenafhankelijkheid verder te verminderen;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Virtuozzo betoog je nu dat de Navo niet de facto dood is omdat de vs er nog iets aan zouden hebben?

Als dat zo is, hebben ze het blijkbaar zelf niet door. Reden temeer om de stekker eruit te trekken. Of er nou wel of geen toezeggingen zijn vanuit de vs. De betrouwbaarheid is nul. Dus we zullen hoe dan ook de eigen broek op moeten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
wildhagen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:11:
De NOS vat het om hun liveblog mooi samen denk ik:

[...]

Als het Kremlin slim is bedanken ze Trump, als een van hun belangrijkste supporters, heel hartelijk.
Rusland staat ook op omvallen de vooraden zijn leeg en de Roebel is lastig overeind te houden. Rusland heeft een staakt het vuren nodig geen Europa die de troepen van Zelensky op de been houden. Dit is op korte termijn niet het beste scenario voor Poetin. Op de lange termijn biedt het Poetin wel perspectief om zijn ogen op Oost Europa te zetten. Maar Trump kan niet herkozen worden (even aangenomen dat de constitutie overeind blijft) en Trump is stokoud. De lange termijn is niet waar Poetin op wil gokken denk ik.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat een ongelooflijke klasse heeft Zelensky als staatman; de uitkomst stond al weken vast en toch doet hij de nodige stappen om verder te komen in wat trump een kaartspel noemde. Zelensky weet een slechte(re) hand met kaarten effectief in te zetten.

"Every gambler knows that the secret to survivin'
Is knowin' what to throw away and knowing what to keep
'Cause every hand's a winner and every hand's a loser"

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:55
rik86 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:14:
Volgens mij moet je als EU zo snel mogelijk meer macht naar je toetrekken, zeker wat buitenlandbeleid en leger betreft;
Helemaal eens voor, geen vetos meer en in plaats van unaniem eens bij 75% voor gewoon doorvoeren. Probleem alleen is dat de meerderheid van de bevolking altijd direct gaat stuiteren zodra er wordt voor gesteld om meer macht naar Europa te verplaatsen, waarbij de euroskeptische partijen gelijk stijgen in peilingen als reactie erop.

Voelt als een verdomd lastig dilemma, te weinig Europa en we zijn niet instaat als eenheid een krachtig beleid te voeren. Een poging dat te veranderen en we voeden de euroskeptische partijen waardoor Trump/Musk hebben Helemaal vrij spel alles één voor uit te spelen.

Enige hoop is dat de meerderheid nu doorgaat krijgen dat meer Europa de enige manier is overeind te blijven; maar ik ben niet bijzonder positief. :X

En ja, dit is een topic over de Amerikaanse politiek; maar hetgeen hier gebeurt vandaag gebeurt is het Witte huis kan ik onmogelijk los zien van de gevolgen voor Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-07 06:32
Drumatiko schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:18:
Wat een ongelooflijke klasse heeft Zelensky als staatman; de uitkomst stond al weken vast en toch doet hij de nodige stappen om verder te komen in wat trump een kaartspel noemde. Zelensky weet een slechte(re) hand met kaarten effectief in te zetten.

"Every gambler knows that the secret to survivin'
Is knowin' what to throw away and knowing what to keep
'Cause every hand's a winner and every hand's a loser"
Ik ben niet overtuigd. Trump en Vance wisten het gesprek (op hun gebruikelijke horkerige manier) de (voor hen) juiste richting op te sturen, terwijl Zelensky echt de indruk gaf dat hij zijn emoties niet onder controle had.

Glimlachen en handjes schudden met engnekken terwijl je liever door de grond zou zakken van schaamte... dat is nou eenmaal de baan van een politicus Als dit een "strategische zet" van Zelensky is geweest, zie ik nog niet met welk doel.

Iets anders: Trump heeft voor zijn populistische verhaal een tegenstander nodig. Een bureaucratische, hooghartige elite die hem het licht in de ogen niet gunt.

Nu de Democraten in de VS met de staart tussen de benen zijn afgedropen, lijken Europese politici die rol over te nemen. Ik zou er voor willen waken om teveel met dat verhaaltje mee te spelen. De aanpak van Macron en Starmer lijkt me op dit moment vruchtbaarder dan de kont tegen de krib gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:55
HEY_DUDE schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:18:
[...]
Maar Trump kan niet herkozen worden (even aangenomen dat de constitutie overeind blijft) en Trump is stokoud. De lange termijn is niet waar Poetin op wil gokken denk ik.
Er is daar in 30 dagen meer afgebroken en gesloopt dan wat in decennia is opgebouwd. Ook de constitutie ben ik niet gerust op, en zelfs als die overeind blijft schuiven ze gewoon Vance naar voren. Vent is net zo gek als Trump en kan desnoods altijd als marionet van dienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:03
Starmer heeft ook gereageerd (en belletjes gepleegd)
“The Prime Minister has tonight spoken to both President Trump and President Zelensky.

“He retains unwavering support for Ukraine, and is doing all he can to find a path forward to a lasting peace based on sovereignty and security for Ukraine.

“The Prime Minister looks forward to hosting international leaders on Sunday including President Zelensky.”
https://www.independent.c...white-house-b2706979.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-07 22:23
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:26:
[...]

Ik ben niet overtuigd. Trump en Vance wisten het gesprek (op hun gebruikelijke horkerige manier) de (voor hen) juiste richting op te sturen, terwijl Zelensky echt de indruk gaf dat hij zijn emoties niet onder controle had.

Glimlachen en handjes schudden met engnekken terwijl je liever door de grond zou zakken van schaamte... dat is nou eenmaal de baan van een politicus Als dit een "strategische zet" van Zelensky is geweest, zie ik nog niet met welk doel.

Iets anders: Trump heeft voor zijn populistische verhaal een tegenstander nodig. Een bureaucratische, hooghartige elite die hem het licht in de ogen niet gunt.

Nu de Democraten in de VS met de staart tussen de benen zijn afgedropen, lijken Europese politici die rol over te nemen. Ik zou er voor willen waken om teveel met dat verhaaltje mee te spelen. De aanpak van Macron en Starmer lijkt me op dit moment vruchtbaarder dan de kont tegen de krib gooien.
Het is uiteraard lastig om te gevolgen te overzien (ook omdat dat nogal van toekomstige keuzes en toevalligheden als nog elke kant op kan).

Het is hoogspel spelen, maar ooit zal er iemand op moeten staan tegen Trump, Musk en alles wat er achter zit.
Uiteraard zal dit vanuit de VS zelf moeten komen, vooral door dat men zelf gaat voelen wat dit "beleid" betekend. Maar wellicht dat het kan helpen dat als Zelensky en de EU weerstand bieden, en het daarmee versneld hoog oploopt, dat die weerstand er in de VS zelf ook wil komen.
Uiteraard Wishfull thinking, maar op z'n minst ook eens kans dat we er zelf beter uitkomen (mitsdien het in mijn ogen minder wijze deel van de EU bevolking niet alsnog ook hier de overhand weet te krijgen).

En in een normale wereld zou je zeggen dat Zelensky er voor heeft gezorgd dat de VS en Rusland moeilijker alleen met elkaar een deal kunnen maken en dat de EU wellicht ook als nog aan de zijde van Oekraine aan de tafel komt te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 28-02-2025 23:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-07 13:30

Sebazzz

3dp

[...]

Canada zit ook in de NAVO. Gooi gewoon de US eruit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:18:
[...]

Rusland staat ook op omvallen de vooraden zijn leeg en de Roebel is lastig overeind te houden. Rusland heeft een staakt het vuren nodig geen Europa die de troepen van Zelensky op de been houden. Dit is op korte termijn niet het beste scenario voor Poetin. Op de lange termijn biedt het Poetin wel perspectief om zijn ogen op Oost Europa te zetten. Maar Trump kan niet herkozen worden (even aangenomen dat de constitutie overeind blijft) en Trump is stokoud. De lange termijn is niet waar Poetin op wil gokken denk ik.
Trump die alle handel met Rusland hervat en starlink uitzet in Oekraine lijkt me nog wel een dingetje hoor. Wat gaat Europa daar tegen doen? Dan stromen de miljarden Rusland weer binnen

Ik zie Trump er nog wel voor aan om een 'deal' met Rusland te sluiten waarin Rusland grondstoffen belooft uit de ingenomen gebieden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:12
FunkyTrip schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:03:
[...]

Trump die alle handel met Rusland hervat en starlink uitzet in Oekraine lijkt me nog wel een dingetje hoor. Wat gaat Europa daar tegen doen? Dan stromen de miljarden Rusland weer binnen

Ik zie Trump er nog wel voor aan om een 'deal' met Rusland te sluiten waarin Rusland grondstoffen belooft uit de ingenomen gebieden.
Starlink uitzetten is wel een ding ja. Aan de andere kant is dat ook weer gewoon een $ kwestie. Ik weet niet of Musk daar dan zo een probleem mee heeft. Misschien dat hij de prijs verdubbeld ofzo, meer winst voor hem.

Dat tweede zie ik niet gebeuren. Dan krijg je namelijk een oorlog op het hele Europese continent en dat wil BigTech absoluut niet. Immers, de markt van 450 miljoen consumenten met vermogen ga je dan slopen.
Daarom zetten zij ook in op steun en faciliteren van fascistische/populistische partijen; daarmee kunnen ze de complete EU van binnenuit veranderen. Of laten imploderen.
Uiteindelijk draait alles voor de VS om macht en $.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 18-07 13:30

Sebazzz

3dp

Die grondstoffen kan je ook pas delven als het weer vrede is, niet als de granaten nog om je oren vliegen...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Sebazzz schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:21:
Die grondstoffen kan je ook pas delven als het weer vrede is, niet als de granaten nog om je oren vliegen...
Die grondstoffen waren een luchtkasteel. Trump heeft voor iedereen weer een show opgevoerd. En de show was bedoelt om Zelensky te vernederen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!
MikeyMan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:15:
@Virtuozzo betoog je nu dat de Navo niet de facto dood is omdat de vs er nog iets aan zouden hebben?

Als dat zo is, hebben ze het blijkbaar zelf niet door. Reden temeer om de stekker eruit te trekken. Of er nou wel of geen toezeggingen zijn vanuit de vs. De betrouwbaarheid is nul. Dus we zullen hoe dan ook de eigen broek op moeten gaan houden.
Nee, meer complex. De NATO is niet dood zolang als wij niet het narratief geloven, het vacuum vullen, en leren gebruik te maken van de toenemende zwaktepunten van de VS in haar huidige transitie van kleptocratie (richting autoritarisme, hybride variant corporatisme / cultisme).

Wij zien de VS als een uniforme dynamiek, maar al sinds Reagan is daar geen sprake meer van. Ja, de drijvende kracht achter de huidige cyclus van autoritarisme is wat Amerikaanse historici hun probleem van oligarchie noemen - maar diezelfde oligarchie zit volledig, maar dan ook volledig, vast in vier uiterst specifieke ecosystemen van voeding:

1. Militarised Capitalism. Niet het oorlog voeren maar het verdienen aan het apparaat op niveau van interne kapitaalstromen.
2. Virtuele Economie. Simplistisch gesteld, Wall Street.
3. Fossiele Brandstoffen.
4. Overlap Witte Boordencriminaliteit / Georganiseerde Misdaad.

Die laatste, dat is de aanjager en de principiële hefboom van dit alles eigenlijk. We schrijven Witte Boordencriminaliteit af als iets van elite in de marge en foei en zo, maar het is de meest gewelddadige vorm van misdaad die er is, vanwege a) de enorme rimpeleffecten van negatieve synergie en b) het integraal faciliteren van zowel transnationale transformatie van georganiseerde misdaad als het stimuleren van ordeningsmodellen van Might Makes Right.

Om het even welke conflagratie je kijkt, dit is altijd het fundament. Ik zou zeggen, reden om het taboe eens te doorbreken, maar goed.

Die derde, extreem problematisch. Niet enkel omdat daar de voedingsnetwerken van de cultisme vectoren zitten, maar ook het vormingsfundament van Selectorale dynamica in de VS. Bot gezegd: hoe meer je bouwt op enkel grondstoffen des te groter de integrale reflex richting feodalisme en het afbreken van beschaving.

Die tweede, nu ja, men zal zich de laatste crises nog wel herinneren. Tekstboek voorbeeld van waar in economie en sociologie verwezen wordt naar het systemisch prioriteit geven aan en integreren van roofdiergedrag - sociopathic society.

Die eerste, dit wordt extreem onderschat. Het is een ecosysteem wat in essentie niet scheppend is, in tegenstelling tot de gecultiveerde illusie is innovatie al heel, heel lang zoek als motor in de VS, maar juist voedend. Elk stapje, elke schakel, elke keten, alles is een dynamiek van geïnstitutionaliseerde netwerkcorruptie. En dat maakt enorme segmenten rigoureus afhankelijk van het niet inzetten maar wel overeind houden van het hele apparaat.

Dat gezegd, ja, een NATO kan sterven. Kan ook transformeren. Alles kan dit. Zo vreemd is dat niet, en in termen van geschiedenis is het pur sand extreem fenomenaal dat het überhaupt nog bestaat. We lijken het hier vergeten te zijn, maar de NATO heeft serieuze crises gehad. Tot en met het niveau van het eruit stappen van kritieke lidstaten. Het is een proces (!) van extreme ups en downs geweest.

Kritiek verschil nu is het wegvallen van die primus inter pares functie. En dat is dat vacuüm wat gevuld moet, en kan, worden. In termen van functionele dynamiek is dat al best lang zo, al geruime tijd voor Trump überhaupt op de bühne kwam. In termen van militaire en met name inlichtingen functionaliteit, daar liggen uitdagingen. En die lagen er al.wat dat aangaat is dit alles wel signaal dat de traditionele afkoop en blokkeer politiek onder dekking van mooie PR van rechts-conservatief Nederland botweg destructief is, maar dit terzijde.

Onderschat de perikelen van de VS niet. Maar overschat ook niet de functionaliteit daarvan. De afbraak van kennisdhnamkca in de VS is al geruime tijd aan de gang, versnelt enkel maar. Als we dat willen kunnen we best goed gebruik maken van hoe zij zich reduceren tot panem et circenses, en bullshit politics.

De crux is dat we visie moeten ontwikkelen, verbindingen moeten scheppen, en het vacuüm vullen. Als er iets is waar gigantisch potentieel ligt om op basis van sterktepunten potentieel te verwerkelijken, zonder toe te geven aan autoritarisme, dan is het wel met dergelijke processen. En ja, in veel opzichten is dat een soort van Moonshot Project. Nu ja, dat is absoluut zo slecht niet.

Probleem is wel a) collectieve perceptie en b) wat op dit moment op de stoel zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:56

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Trishul schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:11:
[...]

Starlink uitzetten is wel een ding ja. Aan de andere kant is dat ook weer gewoon een $ kwestie. Ik weet niet of Musk daar dan zo een probleem mee heeft. Misschien dat hij de prijs verdubbeld ofzo, meer winst voor hem.

Dat tweede zie ik niet gebeuren. Dan krijg je namelijk een oorlog op het hele Europese continent en dat wil BigTech absoluut niet. Immers, de markt van 450 miljoen consumenten met vermogen ga je dan slopen.
Daarom zetten zij ook in op steun en faciliteren van fascistische/populistische partijen; daarmee kunnen ze de complete EU van binnenuit veranderen. Of laten imploderen.
Uiteindelijk draait alles voor de VS om macht en $.
1. Musk heeft al een keer starlink uitgezet om zeer uhm... bedenkbare redenen.
2. Starlink is van Musk niet de VS. Dus de VS heeft er weinig over te zeggen, behalve dat ze volgens mij een keer een garantie hebben gegeven (ik geloof Bidden) toen Musk over geld begon te klagen.
3. Rusland gebruikt inmiddels ook Starlink. (Volgens mij algemeen bekend, maar bij twijfel wil ik wel een bron zoeken)
Onjuist zie: duvekot in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek"

[ Voor 4% gewijzigd door DevWouter op 01-03-2025 03:04 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:29:
Onderschat de perikelen van de VS niet. Maar overschat ook niet de functionaliteit daarvan. De afbraak van kennisdhnamkca in de VS is al geruime tijd aan de gang, versnelt enkel maar. Als we dat willen kunnen we best goed gebruik maken van hoe zij zich reduceren tot panem et circenses, en bullshit politics.
De vraag die ik hierbij heb is hoe de VS deze prikkel ervaart. En hoe ze hun huidige lidmaatschap zullen inzetten.

Het gat wat de VS zelf creert zal opgevuld worden, maar ze kunnen nog steeds impuls geven aan de richting. De vraag hierbij is vooral hoe men het gaat gebruiken/misbruiken.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03:21

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

[...]

Nee dat is echt geen goed idee. Dat er nu iemand in het witte huis zit die letterlijk de Russische belangen behartigd wil niet zeggen dat dit altijd zo blijft. China is onvrij en heeft te veel slechte anti dem. ideeën.

@HEY_DUDE
De val van Taiwan zal mede door TSMC desastreuze gevolgen hebben voor de VS vandaar dat daaruit zal blijken dat Trump staatsgevaarlijk is. Maar dan is het al te laat en is er geen weg meer terug. Een volgende dem. pres. kan de val van Taiwan niet meer ongedaan maken.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:04:
[...]
Een volgende dem. pres. kan de val van Taiwan niet meer ongedaan maken.
Ik vraag me af of wat dat nog zien gebeuren. Zie jij Trump en Vance aftreden na een verkiezingsnederlaag? Ik niet. Die erkennen ze gewoon doodleuk niet en over vier jaar zitten de hoogste rechters waarschijnlijk nog meer in hun zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:03
DevWouter schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:52:
3. Rusland gebruikt inmiddels ook Starlink. (Volgens mij algemeen bekend, maar bij twijfel wil ik wel een bron zoeken)
Er waren Starlink antennes die via UAE naar Rusland zijn gegaan. . maar die zijn volgens mij uiteindelijk allemaal uitgeschakeld door Starlink.

Starlink is daar actief naar aan het zoeken en aan het blokkeren. Alles wat zonder twijfel actief is op het grondgebied van Rusland wordt direct al uit gezet .. dat wat dichter bij de frontlinie gebruikt wordt .. wordt er gekeken naar de unieke identificatie van de antenne en als deze niet op de lijst van antennes van Oekraïne staat dan worden die ook geblokkeerd.
https://www.kyivpost.com/post/46695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

D-e-n schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:09:
[...]
Ik vraag me af of wat dat nog zien gebeuren. Zie jij Trump en Vance aftreden na een verkiezingsnederlaag? Ik niet. Die erkennen ze gewoon doodleuk niet en over vier jaar zitten de hoogste rechters waarschijnlijk nog meer in hun zak.
In de VS zit een gekozen regering zo diep in het ontstaan van het land geworteld dat dit altijd voor gaat.
Slechts een klein deel van de Trump aanhangers zal bereid zijn de democratie op te geven.

Maar met de huidige ontwikkelingen verwacht ik niet dat trump de 4 jaar gaat volmaken.
Zeker niet wanneer hij Taiwan ook nog weggeeft. Dat is staatsgevaarlijk, dus impeachment.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DevWouter schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:56:
[...]

De vraag die ik hierbij heb is hoe de VS deze prikkel ervaart. En hoe ze hun huidige lidmaatschap zullen inzetten.

Het gat wat de VS zelf creert zal opgevuld worden, maar ze kunnen nog steeds impuls geven aan de richting. De vraag hierbij is vooral hoe men het gaat gebruiken/misbruiken.
Niet, of Empire. Dat zijn de twee richtingen. Bij allebei ligt focus op voeding, maar bij één is het thuis, bij de ander is het elders vreten. Dit zijn geen nieuwe historische patronen, laat ik het zo zeggen.

Even cru misschien, maar er liggen drijfveren ten grondslag aan de contractor en pmc economy … en dat is slechts voor een klein deel geworteld is “omg body bags coming home”. De grootste impuls ligt al heel lang in twee trends. Dat PMC probleem (het voorbeeld van DeVos; corporate brand, different pmc brand is niet nieuw, ook geen uitzondering), en het issue dat er toch dingen gedaan moeten worden vanuit de post-war in terror pijplijn.

Iets van debat is in deze al heel lang niet meer aanwezig daar. En wat er is, wordt vrij gericht vanuit het ecosysteem van denk tanks binnen kaders gehouden alsof het nog de tijd van Reagan is.

[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 01-03-2025 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

duvekot schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:10:
[...]

Er waren Starlink antennes die via UAE naar Rusland zijn gegaan. . maar die zijn volgens mij uiteindelijk allemaal uitgeschakeld door Starlink.

Starlink is daar actief naar aan het zoeken en aan het blokkeren. Alles wat zonder twijfel actief is op het grondgebied van Rusland wordt direct al uit gezet .. dat wat dichter bij de frontlinie gebruikt wordt .. wordt er gekeken naar de unieke identificatie van de antenne en als deze niet op de lijst van antennes van Oekraïne staat dan worden die ook geblokkeerd.
https://www.kyivpost.com/post/46695
Thanks! Ik heb mijn tekst aangepast gezien die onjuist was inclusief verwijzing naar jouw argument. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:17:
[...]

In de VS zit een gekozen regering zo diep in het ontstaan van het land geworteld dat dit altijd voor gaat.
Slechts een klein deel van de Trump aanhangers zal bereid zijn de democratie op te geven.

Maar met de huidige ontwikkelingen verwacht ik niet dat trump de 4 jaar gaat volmaken.
Zeker niet wanneer hij Taiwan ook nog weggeeft. Dat is staatsgevaarlijk, dus impeachment.
Iliberal democracy -> kleptocracy -> authoritarianism.

De VS zitten al geruime tijd op een pad weg van democratie, en in de basis is het niet enkel behept met dat cyclische probleem van insurrectie door oligarchie, maar wat wij democratie noemen is de afgelopen dertig jaar reeds systematisch omgevormd tot een grotendeels selectorale en niet electorale dynamiek.

Het Electoral College is hier net zo’n onderwerp als disenfranchisement en gerrymandering.

Maar een van de grootste problemen is dat al veel te lang geodemografie gericht gecultiveerd is geworden voor met name predominate selectorale + electorale gedragslijnen. Dit is in hoge mate een generational verschijnsel, Pew Research heeft hier een serie gevoelige datasets bij beschikbaar. Wat daarbij heel serieus opgemerkt moet worden is de kritieke rol daarbij van een media landschap wat onder de streep al veel te lang geen publiek mediabestel meer heeft, maar een nep landschap van zuilen met bijbehorend merk, waar heel gericht narratief ingezet wordt per segment.

En elk contrasignaal wordt opgekocht. Erger nog, elk patroon wat op maar enige wijze een culturele of systemische schok of impuls kan geven om uit de mentale en narratief kaders van de zuiltjes te komen, dat wordt keihard onderuit gehaald.

In de periode Reagan was bijvoorbeeld de war in drugs voor een groot deel geworteld in wat men zag als gevaarlijk - de intrede van zwarte bevolking in blank suburbia met gevolgen van overdracht van ander consumptief gedrag bij informatie en verhaal. Die “war in drugs” was rauw ontwerp van institutioneel racisme, maar ook als mechanisme voor Cultural Engineering.

Hetzelfde bij het onderwerp seksualiteit. Spectrum! Oh nee. Mensen gaan meer flexibel denken. Minder rigide. En daar wringt het hem - rigiditeit is immers intrinsiek verbonden aan geloofsgedrag, en consumptieve volgzaamheid. En dus moet alles wat niet heteroseksueel is slecht zijn.

Als noot daarbij, dit is niet nieuw. Nazi Duitsland nam dat draaiboek al in de hand, primair gericht op Metropole segmenten, maar ook daarbuiten, niet enkel als oefening voor later en verder, maar voor gedragseffecten van groepsdynamica.

Impeachment is al vrijwel volledig zonder relevantie. De Republikeinen hebben dat te vaak geblokkeerd om het in collectieve perceptie nog instrument te laten zijn. Ja, het is maar een vraag of Trump de vier jaar haalt, maar ik denk dan terug aan de architect van de draaiboeken die gehanteerd worden. Paul Weyrich, geïnspireerd door een veroordeeld Nazi uit WOII. Chaotic Actor -> Establishment Actor -> Crisis -> Consolidation. Dat predikte hij, en tot nu toe loopt vrijwel alles op de lijnen die hij al in de jaren tachtig predikte in het rechts-conservatieve ecosysteem van Amerikaanse oligarchie.

Links- of rechtsom, we kunnen onze energie beter besteden aan hier leren en bouwen dan wachten op correctie in de VS. Laat staan herstel, want checking van autoritarisme zijn extreem kostbaar, de rimpeleffecten enorm. Duitsland is op veel punten na een eeuw nog niet hersteld, het loont zich ook hierbij te kijken naar de afbraak van wat Rusland was (State Capture), en naar andere landen die vast zijn komen te zitten in zo’n cyclus. En dat is het ook nog extra gevoelig. Geen enkel land of volk is ooit op eigen kracht aan autoritarisme ontsnapt, of heeft zich er aan ontworsteld. Het heeft elke keer weer externe inmenging/assistentie gevraagd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
D-e-n schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:09:
[...]

Er zijn nog andere, en vaak ergere scenario’s. Stel je voor dat Trump gewipt wordt, of komt te overlijden. Of hij nu zalig verklaard wordt of niet, de wereld haalt opgelucht adem. Vance neemt het stokje over. Dan heeft effectief een uiterst bruin en grotendeels niet-Amerikaans segment oligarchie de touwtjes in handen - terwijl media het narratief rond pompen dat alles weer normaal is.

Nu lijkt Vance toch minder gekwalificeerd om als establishment actor ingezet te worden, en het is een grote vraag hoe het verder gaat met ge gecultiveerde trends van accelerationische groepsdynamica van geodemografie. Mensen zien vaak MAGA, maar dat is vooralsnog meer hefboom dan segment - al zijn er tekenen dat het de kant op gaat van Dominionisme - een hefboom die breed segmenten combineert, omvormt en iets nieuws schept. Zie Christian nationalism en het samen gaan met evangelical Christians, en de versnellende opmars van dat proces onder Baptists en andere religieuze subculturen.

Wie de poppetjes ook zijn, gaan zij, kunnen zijn, twee vectoren worden langzaam aan dominant: de moderne, transnationale, corporate nazis, en de zeloten. Beide vinden elkaar in het vernietigen van politiek, overheid en staat, in die volgorde. Politiek is al tot theater van bully & bullshit politics gereduceerd, en het was al onzelfstandig gemaakt - de weg na Citizens United.

Maar, er kan veel gebeuren. In het VK trok het segment wat wending kan bewerkstelligen de stekkers uit eigen ecosystem - zolang men nog kon, en daarmee viel zelfs bij geïntegreerde netwerk en verdere corruptie de bodem onder het plan uit. De Amerikaanse rechts-conservatieve kiezers kunnen dat zelfs binnen de aanwezige selectorale dynamiek ook doen.

Nu ja, in theorie. De rol van het media landschap is kritiek, en bij condities van onderwijs en regionale economie, eigenlijk zelfs bepalend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Rubio vind dat Zelensky excuses moet aanbieden voor zijn schandalige optreden richting Trump gisteravond:
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio heeft in een interview met CNN gezegd dat de Oekraïense president Volodymyr Zelensky zijn excuses moet aanbieden. Rubio zei dit na de ontmoeting van Donald Trump en Zelensky in het Witte Huis, die eindigde in een ruzie. Tegenover de Amerikaanse zender omschreef Rubio het gesprek als ,,een fiasco". Ook zei Rubio dat hij zich afvraagt of Zelensky wel vrede wil.

In het interview zei Rubio dat Zelensky geen reden had om zich als tegenstander op te stellen. ,,De president is een dealmaker, hij heeft zijn hele leven deals gesloten, en als je daar dan agressief over begint te praten, zul je mensen niet aan tafel krijgen", zei Rubio. ,,En dus begin je te beseffen dat Zelensky misschien geen vredesakkoord wil. Hij zegt van wel, maar misschien ook niet", voegde hij eraan toe.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
HEY_DUDE schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:24:
[...]

Die grondstoffen waren een luchtkasteel. Trump heeft voor iedereen weer een show opgevoerd. En de show was bedoelt om Zelensky te vernederen.
yup, hij heeft een betere deal kunnen sluiten met zijn 'best buddy' dhr Vladimir P uit M, onderdeel van die deal is de publieke verandering en dwingen tot aftreden van zijn politieke tegenstander.

"President Trump benadrukte bij het verlaten van het Witte Huis dat hij op dit moment niet meer geïnteresseerd is in een deal met Oekraïne over minerale rijkdommen."

O-)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 08:56
wildhagen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 05:41:
Rubio vind dat Zelensky excuses moet aanbieden voor zijn schandalige optreden richting Trump gisteravond:

[...]

(AD Liveblog)
Dit gelooft Rubio - oud politiek tegenstander van Trump - niet echt. Elk persoon met een greintje verstand en fatsoen heeft gisteren gezien wat daar echt gebeurde.

Wat een hielenlikkers allemaal. Geen enkel correctie van binnenuit. Trump tegenspreken is je hoofd op het hakblok leggen. Halfbakken democratische bananenrepubliek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 01:17:
[...]

"Hoe bedoel je de democratie opgeven? Trump is met een "landslide" herkozen voor zijn derde termijn! Iedereen die iets ander beweert verspreid fake news!" - Trump aanhangers bij de volgende verkiezingen, waarschijnlijk.

Ik zie ook niet in hoe een impeachment iets zou doen. Zonder coup of voortijdig sterven gaat Trump gewoon zijn termijn vol maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

*knip* wanne-be mod en op de
man

[ Voor 98% gewijzigd door polthemol op 01-03-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
DevWouter schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:52:
2. Starlink is van Musk niet de VS. Dus de VS heeft er weinig over te zeggen, behalve dat ze volgens mij een keer een garantie hebben gegeven (ik geloof Bidden) toen Musk over geld begon te klagen.
Musk is, samen met wat anderen, de VS. Als Trump en vrienden besluiten dat Starlink uit moet, dan gaat het per direct uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

ErikT738 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:20:
[...]

"Hoe bedoel je de democratie opgeven? Trump is met een "landslide" herkozen voor zijn derde termijn! Iedereen die iets ander beweert verspreid fake news!" - Trump aanhangers bij de volgende verkiezingen, waarschijnlijk.

Ik zie ook niet in hoe een impeachment iets zou doen. Zonder coup of voortijdig sterven gaat Trump gewoon zijn termijn vol maken.
Dan had je even terug moeten lezen, het ging niet om de verkiezingen van 2024 maar van 2028.
Wanneer Taiwan ook weggeven gaat worden is er sprake van staatgevaarlijk handelen.
Dat zal voor de VS desastreus uitpakken vanwege TSMC. Daar willen republikeinen zich niet aan branden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hegseth orders Cyber Command to stand down on Russia planning
Defense Secretary Pete Hegseth last week ordered U.S. Cyber Command to stand down from all planning against Russia, including offensive digital actions, according to three people familiar with the matter.
Brian Krebs heeft hier een post over:
How much more proof do we need that this administration is completely compromised? There is zero reason for the US to relax any offensive digital actions against Russia. If anything, we should be applying more.
I'm completely apoplectic about this. U.S. offensive cyber operations against Russia should never ever stop unless and until Putin is gone and something resembling a non-threatening superpower takes over.

If we were serious about pushing Moscow to make *any* concessions in a cessation to its aggression in Ukraine, we would INCREASE by 10x or more the offensive actions against cybercrime operations that are Russian state sponsored or state-tolerated.
Ik zie ook veel dit geluid:

No, the meeting did not go badly for Ukraine. It exposed in the most undeniable, unequivocal way possible the pro-Putin commitments of the president and vice president. That was information Americans and allies needed to have clear before them.

David Frum (@davidfrum.bsky.social) 28 februari 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:34:
[...]

Dan had je even terug moeten lezen, het ging niet om de verkiezingen van 2024 maar van 2028.
Wanneer Taiwan ook weggeven gaat worden is er sprake van staatgevaarlijk handelen.
Dat zal voor de VS desastreus uitpakken vanwege TSMC. Daar willen republikeinen zich niet aan branden.
Ik vind het knap dat je gelooft dat de Republikeinen zullen ingrijpen omdat het desastreuze gevolgen voor de VS zou hebben.

Trump zit er nu een maand en heeft nog maar 4 dingen gedaan.
1. Beslissingen genomen met desastreuze gevolgen voor de VS
2. Musk en zijn vriendjes toegang gegeven tot allerlei super gevoelige data en informatie
3. Putin propaganda verkondigd en duidelijk de kant van het Kremlin genomen.
4. Golfen

Als Putin tegen Trump en de rest van die gekochte figuren zegt dat Taiwan ingenomen moet worden door China dan gaat dat gewoon gebeuren. De vernietigende effecten op het westen zijn gewoon wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Kist schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:43:
[...]

Ik vind het knap dat je gelooft dat de Republikeinen zullen ingrijpen omdat het desastreuze gevolgen voor de VS zou hebben.

Trump zit er nu een maand en heeft nog maar 4 dingen gedaan.
1. Beslissingen genomen met desastreuze gevolgen voor de VS
2. Musk en zijn vriendjes toegang gegeven tot allerlei super gevoelige data en informatie
3. Putin propaganda verkondigd en duidelijk de kant van het Kremlin genomen.
4. Golfen

Als Putin tegen Trump en de rest van die gekochte figuren zegt dat Taiwan ingenomen moet worden door China dan gaat dat gewoon gebeuren. De vernietigende effecten op het westen zijn gewoon wenselijk.
Alles wat je noemt heeft nog niet gezorgd voor het instorten van alle beurzen en de economie vd VS.

Het wegvallen van TSMC als leverancier van chips voor de VS en het westen gaat daar wel voor zorgen.
Bij verovering van TSMC Taiwan door China zet ASML daar alle chipmachines op afstand uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Laatst online: 08:21

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 03:31:
[...]

Er zijn nog andere, en vaak ergere scenario’s. Stel je voor dat Trump gewipt wordt, of komt te overlijden. Of hij nu zalig verklaard wordt of niet, de wereld haalt opgelucht adem. Vance neemt het stokje over. Dan heeft effectief een uiterst bruin en grotendeels niet-Amerikaans segment oligarchie de touwtjes in handen - terwijl media het narratief rond pompen dat alles weer normaal is.

Nu lijkt Vance toch minder gekwalificeerd om als establishment actor ingezet te worden, en het is een grote vraag hoe het verder gaat met ge gecultiveerde trends van accelerationische groepsdynamica van geodemografie. Mensen zien vaak MAGA, maar dat is vooralsnog meer hefboom dan segment - al zijn er tekenen dat het de kant op gaat van Dominionisme - een hefboom die breed segmenten combineert, omvormt en iets nieuws schept. Zie Christian nationalism en het samen gaan met evangelical Christians, en de versnellende opmars van dat proces onder Baptists en andere religieuze subculturen.

Wie de poppetjes ook zijn, gaan zij, kunnen zijn, twee vectoren worden langzaam aan dominant: de moderne, transnationale, corporate nazis, en de zeloten. Beide vinden elkaar in het vernietigen van politiek, overheid en staat, in die volgorde. Politiek is al tot theater van bully & bullshit politics gereduceerd, en het was al onzelfstandig gemaakt - de weg na Citizens United.

Maar, er kan veel gebeuren. In het VK trok het segment wat wending kan bewerkstelligen de stekkers uit eigen ecosystem - zolang men nog kon, en daarmee viel zelfs bij geïntegreerde netwerk en verdere corruptie de bodem onder het plan uit. De Amerikaanse rechts-conservatieve kiezers kunnen dat zelfs binnen de aanwezige selectorale dynamiek ook doen.

Nu ja, in theorie. De rol van het media landschap is kritiek, en bij condities van onderwijs en regionale economie, eigenlijk zelfs bepalend.
Eigenlijk is een interessantere vraag: Wat gebeurt er als de architecten van Project 2025 zouden komen te overlijden? Dus niet de uitvoerende actoren, maar de bron van het kwaad. Stort de boel dan in omdat de goeroes weg zijn, of is het netwerk dusdanig opgezet dat ook zij vervangbaar zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:16

DropjesLover

Dit dus ->

Het interview (20 minuten) bij Fox News na de situatie in het Witte Huis is verrassend rustig en weinig aanvallend.
https://www.foxnews.com/m...nce-dustup-bad-both-sides

Wel focust het textuele artikel zich helaas op het niet expliciet excuses aanbieden voor de situatie.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:53
DropjesLover schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:55:
Het interview (20 minuten) bij Fox News na de situatie in het Witte Huis is verrassend rustig en weinig aanvallend.

Wel focust het textuele artikel zich helaas op het niet expliciet excuses aanbieden voor de situatie.
Het gaat puur allemaal om “bend the knee to the new king”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 09:06
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:48:
[...]

Alles wat je noemt heeft nog niet gezorgd voor het instorten van alle beurzen en de economie vd VS.
Dat heeft tijd nodig, maar ga er maar vanuit dat het uiteindelijk misgaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb hem nog eens terug gekeken. Die Vance voelt zich aangevallen en gooit meteen de NL vertaalde quote:

“ Je hebt niet eens bedankt gezegd dat je hier mocht zitten”

Vanaf het moment dat Zelensky kritische antwoorden ging geven voelde vooral Vance zich aangevallen. Zelensky zegt op een gegeven moment dat Amerika ook wat zou kunnen gaan voelen van een eventuele derde wereld oorlog en Trump die er meteen overheen raast dat Zelensky zijn land niet moet bedreigen.

Zelensky heeft amper kunnen praten. Maar wat hij zei, was enorm sterk en goed.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Zwelgje schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 06:02:
[...]

yup, hij heeft een betere deal kunnen sluiten met zijn 'best buddy' dhr Vladimir P uit M, onderdeel van die deal is de publieke verandering en dwingen tot aftreden van zijn politieke tegenstander.

"President Trump benadrukte bij het verlaten van het Witte Huis dat hij op dit moment niet meer geïnteresseerd is in een deal met Oekraïne over minerale rijkdommen."

O-)
De Chinezen hebben denk ik ook wel belangstelling ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Agent47 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:10:
Ik heb hem nog eens terug gekeken. Die Vance voelt zich aangevallen en gooit meteen de NL vertaalde quote:

Vanaf het moment dat Zelensky kritische antwoorden ging geven voelde vooral Vance zich aangevallen. Zelensky zegt op een gegeven moment dat Amerika ook wat zou kunnen gaan voelen van een eventuele derde wereld oorlog en Trump die er meteen overheen raast dat Zelensky zijn land niet moet bedreigen.

Zelenski maakte een vertaalfout, eentje die mijn (Letse, totaal andere taal dan Russisch of Oekraïns) vrouw ook vaak maakt.
Hij had het over "you will feel", maar hij bedoelde "you will notice"

Een primair wezen als Trump slaat heel erg aan op gevoel en het idee dat iemand anders hem gaat zeggen hoe hij zich moet/gaat voelen.
tiswat schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:07:
[...]

Het verval is al ingezet, in 1 maand weer terug naar oktober...
https://fred.stlouisfed.org/series/NASDAQCOM

Al kan dat ook te maken hebben met de enorme bubbel, en dat misschien westerse beleggers zich aan het terugtrekken zijn.
Maar de scherpe daling kan ook andere partijen aansporen om snel uit te stappen, met een versnelling en/of self fulfilling prophecy tot gevolg.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DropjesLover schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:55:

Bedankt voor het delen, het is een erg goed interview waarbij Zelensky de tijd krijgt om zaken goed toe te lichten (dus aanrader om te kijken).

Overigens hoorde ik op 22:38 Zelensky nog zeggen: "and sorry for this", met daarnaast nog dat hij betreurt dat het zo is gelopen.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-07 20:17

YellowCube

Wait...what?

Agent47 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:10:

Alles om te voorkomen dat Zelensky ook maar enigzins de sympathie of voordeel van de twijfel zou kunnen krijgen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:41
Ik was gisteravond (naar mijn mening terecht) ben erg boos over de situatie. Na een nachtje slapen is dat wat gezakt en kan ik weer een beetje nadenken. En de vraag kwam bij me op: waarom?

We weten inmiddels dat Trump een soort illusionist is, de showman die in de spotlights met veel vertoon zes sloten op een kistje doet terwijl de smoezelige kindertjes op blote voeten de horloges en portemonnees uit de zakken van het publiek rollen.

Dus ik vroeg me af: was wat we gisteren gezien hebben de show of de backstage? Ik zie vier opties:

1. Dit was het plan. Trump wilde de oorlog helemaal niet beëindigen en heeft de afgelopen weken een theaterstuk uitgevoerd om zijn kiezers te kunnen verkopen dat hij het geprobeerd heeft, maar dat het aan Zelensky lag. Die ontplofte niet toen hij genegeerd werd, een dictator genoemd, maar uiteindelijk breekt iemand een keer natuurlijk.

2. Trump wilde de deal maar MAGA niet. Ik heb de beelden beperkt bekeken maar las hier dat Vance degene was die de "dankbaarheidskaart" trok en Trump daar als rechtgeaarde narcist op aansloeg. Ik zie Trump als de Grote Dealmaker, een soort macho kleuter die geen idee heeft hoe de wereld werkt maar zichzelf bevredigt op het idee dat hij "the most bestest deal ever" gemaakt heeft. Misschien zagen de conservatieve krachten die Project 2025 hebben bedacht en/of Vance in de grondstoffendeal een te groot risico op een buitenlandse oorlog (die zijn immers tegen elke (militaire) bemoeienis) en/of te weinig "what's in it for us" en hebben het op deze manier opgeblazen.

3. Dit is de afleidingsmanoeuvre. Net als het bevriezen van USAID terwijl de wappies benoemd werden, het schrappen van de transgender wokeness terwijl DOGE alle computers leegroofde. Het gaat nu al 24 uur over niets anders in de media, toevallig ook op vrijdagavond... worden er ondertussen democratische senatoren vermoord in hun huis ofzo?

4. Trump en Zelenskyy zijn koppige trotse mannen en we analyseren al bijna een dag niets anders dan een crash van persoonlijkheden (waarbij, nogmaals, ik emotioneel volledig aan de kant van een van hen sta).

Ik vind 1 onwaarschijnlijk, het suggereert dat Trump iets geeft om wat de kiezer van hem vindt. Als hij geen zin had om te onderhandelen had hij geen toneelstukje met een grondstoffendeal hoeven optuigen maar had hij vol op het "Zelenskyy is een dictator en daar onderhandel ik niet mee" orgel van Rusland mee kunnen spelen.

Ik vind 2 al waarschijnlijker: Trump als instrument van MAGA past meer bij mijn beeld van hoe het land momenteel soort-van-bestuurd wordt.

Maar waar ik me zorgen over maak is 3. Als het de afleidingsmanoeuvre is, is het er een van de bovenste plank. Geen rookgordijntje maar een volledig brandalarm met ontruiming. Die zet je niet zomaar in, als je het kan plannen... wat is Musk nu aan het doen?

Of ben ik nu op zoek naar een groter plaatje dat er niet is, en is het gewoon optie 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

tiswat schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:07:
[...]
Ik ben al aan het voor sorteren op een mooie US crisis waar veel geld mee valt te verdienen. :7
Maar tot dusver is het nog ruim onvoldoende. De verovering van Taiwan door China voldoet wel perfect.
Dan schieten beurzen over de hele wereld voor een lange periode zeer zwaar in de min.

@DropjesLover
De beurzen dalen al sinds oktober 2024 en ruim daarvoor ivm de onzekerheid mbt dit soort trump fratsen.
Voor echt goed verdienen moeten de beurzen nog via een echte acute crisis met een factor 10 dalen.
Dan ligt geld bijna voor het oprapen. Mits we het met zijn alle overleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Compuchip87 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:20:
Ik was gisteravond (naar mijn mening terecht) ben erg boos over de situatie. Na een nachtje slapen is dat wat gezakt en kan ik weer een beetje nadenken. En de vraag kwam bij me op: waarom?

We weten inmiddels dat Trump een soort illusionist is, de showman die in de spotlights met veel vertoon zes sloten op een kistje doet terwijl de smoezelige kindertjes op blote voeten de horloges en portemonnees uit de zakken van het publiek rollen.

Dus ik vroeg me af: was wat we gisteren gezien hebben de show of de backstage? Ik zie vier opties:

1. Dit was het plan. Trump wilde de oorlog helemaal niet beëindigen en heeft de afgelopen weken een theaterstuk uitgevoerd om zijn kiezers te kunnen verkopen dat hij het geprobeerd heeft, maar dat het aan Zelensky lag. Die ontplofte niet toen hij genegeerd werd, een dictator genoemd, maar uiteindelijk breekt iemand een keer natuurlijk.

2. Trump wilde de deal maar MAGA niet. Ik heb de beelden beperkt bekeken maar las hier dat Vance degene was die de "dankbaarheidskaart" trok en Trump daar als rechtgeaarde narcist op aansloeg. Ik zie Trump als de Grote Dealmaker, een soort macho kleuter die geen idee heeft hoe de wereld werkt maar zichzelf bevredigt op het idee dat hij "the most bestest deal ever" gemaakt heeft. Misschien zagen de conservatieve krachten die Project 2025 hebben bedacht en/of Vance in de grondstoffendeal een te groot risico op een buitenlandse oorlog (die zijn immers tegen elke (militaire) bemoeienis) en/of te weinig "what's in it for us" en hebben het op deze manier opgeblazen.

3. Dit is de afleidingsmanoeuvre. Net als het bevriezen van USAID terwijl de wappies benoemd werden, het schrappen van de transgender wokeness terwijl DOGE alle computers leegroofde. Het gaat nu al 24 uur over niets anders in de media, toevallig ook op vrijdagavond... worden er ondertussen democratische senatoren vermoord in hun huis ofzo?

4. Trump en Zelenskyy zijn koppige trotse mannen en we analyseren al bijna een dag niets anders dan een crash van persoonlijkheden (waarbij, nogmaals, ik emotioneel volledig aan de kant van een van hen sta).

Ik vind 1 onwaarschijnlijk, het suggereert dat Trump iets geeft om wat de kiezer van hem vindt. Als hij geen zin had om te onderhandelen had hij geen toneelstukje met een grondstoffendeal hoeven optuigen maar had hij vol op het "Zelenskyy is een dictator en daar onderhandel ik niet mee" orgel van Rusland mee kunnen spelen.

Ik vind 2 al waarschijnlijker: Trump als instrument van MAGA past meer bij mijn beeld van hoe het land momenteel soort-van-bestuurd wordt.

Maar waar ik me zorgen over maak is 3. Als het de afleidingsmanoeuvre is, is het er een van de bovenste plank. Geen rookgordijntje maar een volledig brandalarm met ontruiming. Die zet je niet zomaar in, als je het kan plannen... wat is Musk nu aan het doen?

Of ben ik nu op zoek naar een groter plaatje dat er niet is, en is het gewoon optie 4?
Joris Voorhoeve heeft vorige week inzage gegeven in de belangrijkste reden.
Trump schijnt voor honderden miljoenen geïnvesteerd te hebben in banken in Rusland.
Poetin kan die investeringen natuurlijk heel makkelijk confisqueren.
Daarnaast zou Poetin heel, heel, veel belastende info hebben.

Dus het was een pittig telefoongesprek tussen die twee waarin Poetin trump tot onderdaan heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16

Qwerty-273

Meukposter

keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:48:
Bij verovering van TSMC Taiwan door China zet ASML daar alle chipmachines op afstand uit.
En ja van wie komt die eis dat dit mogelijk moet zijn? ASML verkoopt liever wereldwijd aan elke geïnteresseerde koper (zoals de geschiedenis van de meeste NL bedrijven laat zien). Zij worden geforceerd onderdeel van de geopolitiek. Op het moment dat VS en China handjeklap doen over Taiwan, dan gaat ASML daar echt niet blind alle machines tot oud schroot reduceren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Qwerty-273 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:38:
[...]

En ja van wie komt die eis dat dit mogelijk moet zijn? ASML verkoopt liever wereldwijd aan elke geïnteresseerde koper (zoals de geschiedenis van de meeste NL bedrijven laat zien). Zij worden geforceerd onderdeel van de geopolitiek. Op het moment dat VS en China handjeklap doen over Taiwan, dan gaat ASML daar echt niet blind alle machines tot oud schroot reduceren.
Bij oorlog en verovering vervallen alle commercieel vastgelegde afspraken.
Inmiddels is de VS een onbetrouwbare bondgenoot gebleken dus de belangen van de EU staan nu voorop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:59

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zag het op internet live gisteravond. Het was de voltooiing van iets wat ik al langer van de deal vond; Het was een racketeering scheme.

Vanaf de Trump de zeldzame aardmetalen noemde wist ik dat Trumps hele plan was om Zelenskyy te dwingen hem de rechten te geven voor de aardmetalen om steun te krijgen. Gewoon een maffiabaas die wat beschermingsgeld vraagt, In dat frame past ook de leugen dat de VS meer steun geeft dan de EU en dat de EU een lening geeft aan Oekraïne en niet doneert.
Die framing is om aan de achterban te verkopen dat wat ze doen 'rechtvaardig' is. Het is dezelfde soort leugens die wat Poetin verkoopt als vernis voor zijn acties.

Over de toekomst valt te speculeren maar goed zal die niet zijn.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Compuchip87 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:20:
Deze analyse van The Atlantic is heel eenvoudig: "He simply likes Vladimir Putin better."
“They respect me,” he thundered. “Let me tell you, Putin went through a hell of a lot with me. He went through a phony witch hunt, where they used him and Russia. Russia, Russia, Russia, you ever hear of that deal? … It was a phony Democrat scam. He had to go through it. And he did go through it.”

Trump seems to genuinely feel that he and Vladimir Putin forged a personal bond through the shared trauma of being persecuted by the Democratic Party.
Over de mineralendeal:
Republican Russia-hawks hoped they could bring Trump around by getting Ukraine to sign a deal handing over a portion of its mineral wealth to the United States. Instead, Trump announced that the mineral deal was dead. This, too, would be a strange move if his motives were purely transactional, but a very understandable one if his motives were to abandon Ukraine to Putin’s tender mercies.
Trump aanbidt Poetin en heeft een hekel aan Zelensky, zo simpel is het ben ik bang. Zelensky had geen goede opties gisteren want dit was opzet. Het begon al toen Zelensky aankwam, Trump op een vies toontje tegen de pers: "Look he's all dressed up today!"

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 01-03-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:25:
[...]

Ik ben al aan het voor sorteren op een mooie US crisis waar veel geld mee valt te verdienen. :7
Maar tot dusver is het nog ruim onvoldoende. De verovering van Taiwan door China voldoet wel perfect.
Dan schieten beurzen over de hele wereld voor een lange periode zeer zwaar in de min.

@DropjesLover
De beurzen dalen al sinds oktober 2024 en ruim daarvoor ivm de onzekerheid mbt dit soort trump fratsen.
Voor echt goed verdienen moeten de beurzen nog via een echte acute crisis met een factor 10 dalen.
Dan ligt geld bijna voor het oprapen. Mits we het met zijn alle overleven...
Niet de Nasdaq 1 jaar trend die ik deelde, die is net sinds oktober - januari omhoog geschoten.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

He likes Putin better because he bailed him out 50 times...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Phusebox
Laat gisteren hopelijk de wake up call zijn om in Europa nu eens echt in actie te komen. Van mijn part steken we 10% bbp in defensie en moeten we wat jaren genoegen nemen met minder. Alles om de democratie en vrijheid te beschermen.

Er is geen tijd meer om te praten. Breng legers in paraatheid en zorg dat je klaar bent om terug te slaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 13:48
Phusebox schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:57:
Er is geen tijd meer om te praten. Breng legers in paraatheid en zorg dat je klaar bent om terug te slaan.
Welk leger, en hoe wil je waar terugslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Europa is niet de EU, Rusland en en de Oekraine zijn ook onderdeel van Europa.
Dus iedereen die blijft roepen dat Europa in aktie moet komen is al te laat, Europa is al in aktie gekomen, maar niet zoals de EU het wilt.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
renegrunn schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:01:
[...]

Welk leger, en hoe wil je waar terugslaan?
Dat wat er is. Je kunt ook nu op je rug gaan liggen en een nazi toekomst over je heen laten komen.
En gooi de VS uit de NAVO aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 13:48
Phusebox schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Dat wat er is. Je kunt ook nu op je rug gaan liggen en een nazi toekomst over je heen laten komen.
En gooi de VS uit de NAVO aub.
Terugslaan middels leger impliceert een (militaire) reactie op een actie. En ik vroeg mij dus af op welke?

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 01-03-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 07:34:
[...]

Ik heb het ook over de verkiezingen van 2028. Trump's aanhangers gaan, er vanuit gaande dat hij nog leeft en dat er verkiezingen komen, er gewoon vanuit dat hij gewonnen heeft. Men leeft in Amerika in een post-truth society. De kans dat er geen verkiezingen komen om één of andere verzonnen reden is ook aanwezig.

Trump handelt inderdaad niet in het belang van de VS, maar er buiten het leger om is er niemand om hem ter verantwoording te roepen.

Het is vooral interessant wat er gaat gebeuren als Trump komt te overlijden. Ik zie Vance of Musk de MAGA sekte nog niet leiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
renegrunn schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:06:
[...]

Terugslaan impliceert een reactie op een actie. En ik vroeg mij dus af op welke?
Ik zei klaar staan om. Je kunt ook gewoon wachten tot het te laat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:34
Auredium schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:44:
Ik zag het op internet live gisteravond. Het was de voltooiing van iets wat ik al langer van de deal vond; Het was een racketeering scheme.

Vanaf de Trump de zeldzame aardmetalen noemde wist ik dat Trumps hele plan was om Zelenskyy te dwingen hem de rechten te geven voor de aardmetalen om steun te krijgen. Gewoon een maffiabaas die wat beschermingsgeld vraagt, In dat frame past ook de leugen dat de VS meer steun geeft dan de EU en dat de EU een lening geeft aan Oekraïne en niet doneert.
Die framing is om aan de achterban te verkopen dat wat ze doen 'rechtvaardig' is. Het is dezelfde soort leugens die wat Poetin verkoopt als vernis voor zijn acties.

Over de toekomst valt te speculeren maar goed zal die niet zijn.
Ik denk dat Trump hetzelfde spelletje zal spelen met Europa: we zullen moeten betalen voor de naoorlogse bescherming want dat is 'eerlijk'.

Mafia-business.

Europa zal daar zijn eigen sterkes moeten tegenover zetten en lang genoeg volhouden tot de autoritaire regimes van zichzelf imploderen want dat doen ze uiteindelijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:01
Ik zie sommige mensen zeggen dat Trump zijn hand heeft overspeeld of dat hij dom bezig is. Ik zie dat echt totaal niet zo. Volgens mij is hij juist een paar stappen vooruit door constant chaos te zaaien. Een hele bewuste keuze om Zelensky live af te branden. Hij is toch al aan de macht, wat verliest hij daadwerkelijk hiermee? Aanzien? Zijn toon was allang gezet.

Dat hij soms ongeprojectleid is: misschien. Dom? Nee. Kijk wat hij vooral elkaar krijgt. Volgens mij schatten we hem/zijn kliek te laag in. Waardoor we telkens weer overrompeld worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59
Mooie rekensom over de verdeling van militaire en financiële hulp van alle landen die financieel hebben bijgedragen.
Gaat ook deels over de "mineral deal" en wat en hoe dat zou werken, en er worden ook vergelijkingen getrokken tussen b.v. aid tijdens de oorlogen gestart door de Amerikanen.

Misschien moeten we ook wat geld terugvragen van oorlogen die we niet begonnen en niet op US grondgebied waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 01-03-2025 09:13 . Reden: taal - moeilijk joh. ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:59

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wozmro schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat Trump hetzelfde spelletje zal spelen met Europa: we zullen moeten betalen voor de naoorlogse bescherming want dat is 'eerlijk'.

Mafia-business.

Europa zal daar zijn eigen sterkes moeten tegenover zetten en lang genoeg volhouden tot de autoritaire regimes van zichzelf imploderen want dat doen ze uiteindelijk altijd.
Europa heeft zich (in mijn ogen) vrij weerbaar opgesteld tegen mogelijke sancties. Trump lijkt ook het meest terughoudend te zijn wat betreft sancties bij Europa. Wij zijn 'de laatste' van het rijtje waartegen hij sancties onderneemt. Ik vermoed dat Europa Trump niets gaat geven en ervoor kiest zijn handelsnetwerk aan te passen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 17-07 21:21
!mark schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:25:
[...]

Helemaal eens voor, geen vetos meer en in plaats van unaniem eens bij 75% voor gewoon doorvoeren. Probleem alleen is dat de meerderheid van de bevolking altijd direct gaat stuiteren zodra er wordt voor gesteld om meer macht naar Europa te verplaatsen, waarbij de euroskeptische partijen gelijk stijgen in peilingen als reactie erop.
De ironie daarbij is dat veel van de kritiek op Europa juist komt door *te weinig* daadwerkelijke macht in Europa. Maar ja, de vijand is zwak en sterk tegelijk is wel vaker gebruikt in die kringen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

ErikT738 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:06:
[...]
Ik heb het ook over de verkiezingen van 2028. Trump's aanhangers gaan, er vanuit gaande dat hij nog leeft en dat er verkiezingen komen, er gewoon vanuit dat hij gewonnen heeft. Men leeft in Amerika in een post-truth society. De kans dat er geen verkiezingen komen om één of andere verzonnen reden is ook aanwezig.

Trump handelt inderdaad niet in het belang van de VS, maar er buiten het leger om is er niemand om hem ter verantwoording te roepen.

Het is vooral interessant wat er gaat gebeuren als Trump komt te overlijden. Ik zie Vance of Musk de MAGA sekte nog niet leiden...
Je reactie was initieel dat trump ruimschoots had gewonnen, als in verleden tijd.

Het merendeel van de inwoners van de VS, dus ook veel trump aanhangers blijft trouw aan de VS constitutie.
Dus dat even opzij schuiven zie ik niet snel gebeuren in 2028.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:15:
[...]

Je reactie was initieel dat trump ruimschoots had gewonnen, als in verleden tijd.

Het merendeel van de inwoners van de VS, dus ook veel trump aanhangers blijft trouw aan de VS constitutie.
Wellicht niet. Maar onmogelijk acht ik het ook niet gezien de acties tot nu toe.

Ik achtte bijvoorbeeld ook een (poging tot) staatsgreep in de VS onmogelijk. Toch is dat op 6 januari 2021 gebeurt, nota bene door dezelfde persoon die nu president is.

Hierbij zijn door de coup poging ook mensen om het leven gekomen.

En diezelfde president heeft de meeste coupplegers ook nog eens gratie verleend.

Wie zegt dat hij in 2028 niet weer iets soortgelijks zal proberen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 09:06
Fuujii schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:11:
Ik zie sommige mensen zeggen dat Trump zijn hand heeft overspeeld of dat hij dom bezig is. Ik zie dat echt totaal niet zo. Volgens mij is hij juist een paar stappen vooruit door constant chaos te zaaien. Een hele bewuste keuze om Zelensky live af te branden. Hij is toch al aan de macht, wat verliest hij daadwerkelijk hiermee? Aanzien? Zijn toon was allang gezet.

Dat hij soms ongeprojectleid is: misschien. Dom? Nee. Kijk wat hij vooral elkaar krijgt. Volgens mij schatten we hem/zijn kliek te laag in. Waardoor we telkens weer overrompeld worden.
Hij heeft zich compleet voorlul gezet op het wereldtoneel. Maar dat ziet hij zo niet. Hij vind zichzelf de keiharde onderhandelaar maar de Westerse landen zien hem nu als onbetrouwbaar.

De schade die Trump nu aanricht, daar gaat de US misschien nog wel een gehele eeuw voor boeten als het weer ‘normaal’ wordt. En dat binnen een maand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Joris Voorhoeve heeft vorige week inzage gegeven in de belangrijkste reden.
Trump schijnt voor honderden miljoenen geïnvesteerd te hebben in banken in Rusland.
Poetin kan die investeringen natuurlijk heel makkelijk confisqueren.
Zie video (vanaf 6:20) en Wikipedia voor verdere bronnen.

Trump heeft connecties naar Russische maffia via o.a. die Felix Sater (zie Wikipedia).

Bovendien roept hij al meer dan 30 jaar de innige wens te hebben om een Trump Tower tegenover het Kremlin te hebben staan.

Het is met zulke informatie in gedachten geen vraag meer of Trump een Russische asset is. Hij is het, want zelfs als Poetin niet de beruchte "peepee tape" heeft dan is er nog steeds het feit dat Trump als zelfbenoemde koning al meer dan 30 jaar niet van zijn wensen afstapt. Hoe groot zou de kans zijn dat hij zoiets wel gaat doen?

Waarvan akte tijdens de show van gisteren in het Witte Huis.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
keuringsdienst schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:15:
[...]

Lees het nog eens. Het is een fictieve quote die ik toeschrijf aan een Trump aanhanger bij de volgende verkiezingen, mochten die er komen. Het maakt niet uit of Trump wint, want hij claimt gewoon de overwinning. Wie gaat de zittende president tegenhouden?
Grapjas. Trump en zijn aanhangers zien dat enkel als obstakel (wanneer het ze in de weg zit) of wapen (wanneer ze het er mee eens zijn). Ze gaan gewoon voor die derde termijn, en er waarschijnlijk ook voor proberen te zorgen dat Musk president kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:14
tiswat schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:23:
[...]

Hij heeft zich compleet voorlul gezet op het wereldtoneel. Maar dat ziet hij zo niet. Hij vind zichzelf de keiharde onderhandelaar maar de Westerse landen zien hem nu als onbetrouwbaar.

De schade die Trump nu aanricht, daar gaat de US misschien nog wel een gehele eeuw voor boeten als het weer ‘normaal’ wordt. En dat binnen een maand.
Ik weet het niet hoor. Kontendraaien op wereldtoneel is aan de orde van de dag en principes worden al snel aan de kant geschoven voor economische belangen.

Iedereen in Europa vindt Putin nu een lul maar als Putin zegt “ik stop met de oorlog” staan we weer vooraan om handelsbetrekkingen te verbeteren en weer op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

wildhagen schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:22:
[...]
Wellicht niet. Maar onmogelijk acht ik het ook niet gezien de acties tot nu toe.

Ik achtte bijvoorbeeld ook een (poging tot) staatsgreep in de VS onmogelijk. Toch is dat op 6 januari 2021 gebeurt, nota bene door dezelfde persoon die nu president is.

Hierbij zijn door de coup poging ook mensen om het leven gekomen.

En diezelfde president heeft de meeste coupplegers ook nog eens gratie verleend.

Wie zegt dat hij in 2028 niet weer iets soortgelijks zal proberen?
Dat zal trump vrijwel zeker opnieuw proberen.
Toch denk ik niet dat je de opstand van 6 januari kan vergelijken met vrije verkiezingen over het hele land.
Ik schat in dat het merendeel van de bevolking daar te veel waarde aan hecht. Maw meer dan aan trump.

@Stukfruit
We zitten in hetzelfde kamp, trump is zonder twijfel een verlengstuk van Poetin.
Er zal vast nog wel meer zijn wat we niet weten...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

wildhagen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:26:
[...]

(uit het nu.nl liveblog).

Goh. Orban waarvan natuurlijk bekend is dat die pro-Rusland en pro-Poetin is, spreekt zijn steun uit voor Trump, waarvan ook bekend is dat die pro-Poetin en pro-Trump is en die het liefst heel Europa als provincie aan Rusland wil schenken.

Wie had dit ooit verwacht?

/sarcasm
...
Vredesvoorstel:
Poetin geeft alle bezette gebieden terug aan Ukraine en in ruil daarvoor krijgt hij Hongarije.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Punkrocker schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:37:
[...]

Vredesvoorstel:
Poetin geeft alle bezette gebieden terug aan Ukraine en in ruil daarvoor krijgt hij Hongarije.
Slowakije mag hij ook hebben.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 61 ... 146 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.