[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.420.974 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:31
Tsja .. wat moet je hier nu weer van zeggen ....

Hij kreeg vandaag "de opdracht" van Trump om wat agressiever aan de slag te gaan.

https://truthsocial.com/@.../114047677181856301/embed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WGGuVf7UJnLDMVX20wJRQoY8Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ahGwYxQ1SJIBq5mCjOoNeTt4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Oef, als ik die situatie met AP zo aanzie lijkt het er op dat ze Trump gewoon een kadootje geven. :'(

Zijn achterban zal hier alleen maar van smullen. Hun grote man laat de gevestigde orde een poepje ruiken.

Zijn tegenstanders geven geen fuck om dit gulf of america dingetje want er staan veel belangrijkere dingen op het spel.

Het voelt een beetje alsof ze veel te veel happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

ManiacsHouse

Scheisse!

duvekot schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:46:

[Embed]
Iets met heel groot blok beton... En hup de Golf van Mexico in...

Dit is je reinste chantage. (Ook nog eens op een zaterdag dat het overgrote deel niet werkt...) En Kan hij iedereen ontslaan want zijn boys hebben de ict in handen waarschijnlijk. Oh je hebt mail beantwoord? Nou volgens ons niet. Wat een :X :X :X :X

[ Voor 204% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-02-2025 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Virtuozzo schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 01:42:
[...]

Nog even, ja. Maar ook het Vaticaan kan zich schrap zetten. Duik eens in de controverses, en agenda’s, rondom de Amerikaanse Bisschoppen, en Opus Dei. Die “wereld” van georganiseerde religie valt hier vaak volledig buiten beschouwing in media, maar het is een vector, en het is niet enkel doorspekt met ranzig cultisme, het is ook verstrengeld met georganiseerde misdaad.

Onderschat beide kenmerken niet, het zijn de kritieke verbinders tussen vectoren.

De trend naar Amerikaanse Kerk zit er al heel lang, het is ook een streven van kritieke machtsclusters. En ja, mensen zijn programmeerbaar. Amerikanen al helemaal. Neem het abortus “issue”, bestond niet totdat gestoorde predikers belasting moesten gaan betalen, en dus zochten ze topics voor toepassingen van cultural engineering. Met mooi advies van (geen grap) private/verzelfstandige inlichtingendiensten en veroordeelde Nazis kweekten ze disfuncties en cultiveerden ze narratieven.

In een tijd zonder internet duurde het tien jaar voordat de religieuze gemeenschappen om waren, en dat vormde een machtsbasis voor verdere gestoorde agenda’s.

En ja, hoe vaak heeft de paus al niet moeten ingrijpen bij de Amerikaanse katholieke organisaties, compleet met het in de ban doen van kardinalen en bisschoppen. En niet enkel deze paus. Dan heb ik het nog niet over de perikelen van bankieren voor mafia, en nog erger.
Ik moest aan bovenstaande quote denken van @Virtuozzo toen ik dit las: https://nos.nl/artikel/25...s-franciscus-verslechterd

En ja dat klinkt redelijk conspiracy, maar er zijn de afgelopen tijd ook zoveel dingen gebeurd die ik niet op deze termijn verwacht had, dat ook dit me nu niet meer zou verbazen ...

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
C00P schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Ik ben daar niet zo zeker van, laat Twitter en Facebook los op die mensen en ze zullen wel bijdraaien.

Trump zei : I could shoot someone at 5th Avenue and don't lose any voters.
Maw, Trump krijgt alles gedaan van zijn achterban.
Toch frappant. Zegt ie eindelijk eens iets dat geen leugen is, is het dit.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Overigens zie ik niet veel anders bij veel Democratische kiezers. Die lijken niet te begrijpen dat je een stel autocraten die lak aan de wet hebben niet kan wegkrijgen met alleen de aanwezige checks and balances, of ze lijken te denken dat het een soort TV serie of film is waar de goeden uiteindelijk wel zullen winnen. Proberen er op te wijzen dat de gebruikte mechanismes dieper reiken dan de kolossale sliert onwaarheden en relletjes die Trump genereert leidt tot op zijn best onbegrip, en vaker het belachelijk maken van de suggesties. Het is zelotisme waarbij de nationale mythe centraal staat en onaantastbaar is.
Hoe anders is de respons in het Nederlandse. Voor het grootste deel zijn de gebruikers hier, actief en passief, wat we outliers noemen. Maar hoe is de algemeen maatschappelijke respons, hoe is het binnen gelieerde sociale, economische of politieke kringen.

De vraag is best wel meer relevant dan we misschien denken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:01:
[...]

Iets met heel groot blok beton... En hup de Golf van Mexico in...

Dit is je reinste chantage. En Kan hij iedereen ontslaan want zijn boys hebben de ict in handen waarschijnlijk. Oh je hebt mail beantwoord? Nou volgens ons niet. Wat een :X :X :X :X
Ik luisterde vanochtend The Daily podcast van The New York Times, hierin werden medewerkers geïnterviewd, op een enkeling wilde niemand met naam in de podcast komen maar allemaal vertelde ze een verhaal dat het een complete chaos is. Een iemand kreeg 3 mailtjes dat hij ontslagen was, om vervolgens een dag later een mailtje te krijgen dat dat toch niet geval was. Een ander was aan het werk en kon ineens niet meer in z'n computer. Weer een ander kreeg een ontslag mail maar kon nog wel inloggen en belde z'n supervisor om opheldering maar deze vertelde zelf ook ontslagen te zijn, enzovoort enzovoort. Complete puinhoop

Acties:
  • +6 Henk 'm!
cleef schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:28:
[...]

Ik moest aan bovenstaande quote denken van @Virtuozzo toen ik dit las: https://nos.nl/artikel/25...s-franciscus-verslechterd

En ja dat klinkt redelijk conspiracy, maar er zijn de afgelopen tijd ook zoveel dingen gebeurd die ik niet op deze termijn verwacht had, dat ook dit me nu niet meer zou verbazen ...
Als we hier over de decennia niet de illusie hadden gekweekt dat fascisme voorbij was, dat er geen predisposities van autoritarisme waren, dat het nooit meer terug zou komen, dan hadden we heel veel niet uit de curricula - en zowel het media en het publieke debat - geschrapt.

Een van die dingen is het concept, en het mechanisme, cultisme. Elke keer als er een cyclus van autoritarisme is, dan is dat in hoge mate het resultaat van condities geschapen voor gebruik / misbruik van gedrag. Wij zien cultisme als een randfenomeen, maar het is ook een toepassing.

Een van de omstandigheden die doelgericht als mechanisme ingezet wordt is het zaaien en kweken van conspiracy theory. Dat speelt al heel lang, altijd weer, voordat er zelfs maar signalen komen t.a.v. risico van mogelijke cyclus van autoritarisme.

Dit is een enorme complicatie. Immers, er ligt altijd tegen die tijd al heel lang onderzoek en analyse op de plank. Maar tegen de tijd dat we daar naar gaan kijken zitten we in een moeras van ruis en gecultiveerde toepassingen van cultisme - waaronder conspiracy theory.

En dat heeft meetbaar gedragseffecten.

Praktisch voorbeeld, ik heb een tijd geleden een kennis werkzaam in media uitgedaagd om bij zijn vraag “maar hoe zit dat met de religieuzen en extreem rechtse oligarchie in de VS”. Daarop heb ik hem wat leesvoer gegeven, te weten Nancy McLean met Democracy in Chains, en van Russ Bellant zijn bundel onderzoeksjournalistiek publicaties.

Hij heeft het, uitzondering op de regel, allemaal gelezen. Maar het wil er niet in. Hij geeft grif toe dat hij met een enorme drempel zit. Aan de ene kant ligt er toetsbare analyse en informatie. Aan de andere kant blijkt dat zijn perceptie plus zijn vorming in bepaalde opzichten manco’s hebben, maar ook bij die onderwerpen gestoeld zijn op informatie wat ruis is, of geworteld in ruis (en erger).

Dit is inmiddels een half jaar geleden. Hij is er nog steeds niet uit. Ja, hij heeft als project on the side al heel veel van alles wat hij op tafel kreeg weten te bevestigen via eigen onderzoeksjournalistiek. Maar het botst, het wringt, en bovenal het voelt als conspiracy theory want het idee van reële conspiracy wat niet conformeert aan aanwezige beeldvorming daarbij en in termen van memes en frames langdurig overschaduwd is door daadwerkelijke conspiracy theory, daar zit een proces bij van meer dan perikelen van bias overwinnen.

Het echt pijnlijke in dit alles is dat het voor gebruik van effecten en ontwikkelingen voorspelbaar is, omdat actoren van autoritarisme altijd precies doen - uiteindelijk - wat ze zeggen. Links- of rechtsom is elk streven precies wat men voorstelt, maar men gaat anders te werk, men gebruikt andermans gedrag - dat is hun arena, en het conformeert dus niet aan wijzen waarop wij plannen of uitwerken. En dus duurt het heel erg lang voordat we de effecten zien van consequenties die op elkaar inwerken, en nog langer voordat we beginnen te herkennen hoe concepten en streven van actoren van autoritarisme gesignaleerd wordt.

Alles is grondstof. Alles is voeding. Alles is macht. Het is niet wat men kan doen of nastreeft. Het is dat alles gedaan en nagestreefd moet worden.

Dat is volstrekt gestoord. Maar precies dat is weer waarom we er weg van kijken - it’s crazy, so we look away.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:03

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:46:
[...]

Hoe anders is de respons in het Nederlandse. Voor het grootste deel zijn de gebruikers hier, actief en passief, wat we outliers noemen. Maar hoe is de algemeen maatschappelijke respons, hoe is het binnen gelieerde sociale, economische of politieke kringen.

De vraag is best wel meer relevant dan we misschien denken.
Ik kan alleen antwoorden voor mijn eigen sociale cirkel.

Aan de familie-kant bestaat die helaas vooral uit redelijk hoog opgeleide, kritische mensen bestaat die bij Trump I al voornamelijk een WTF?-reactie hadden en dus ook outliers zijn, dus die kunnen we buiten beschouwing laten.
Mijn kennissen zijn vergelijkbaar, dus helaas vervallen die ook.

Op het werk zitten we ook allemaal aan de linksige kant en is de regering Trump na Musk's Hitlergroet eigenlijk een non-onderwerp geworden, na eerst voornamelijk een sliert WTFs te hebben opgeleverd over wat toch het grotere plan was. Wel merk ik bij mijn jongere collega's dat die ook de "TV-drama" reactie lijken te hebben waarbij ze zich niet lijken te realiseren dat er ook echte wereld consequenties voor henzelf kunnen gaan komen... :| Afijn, die zijn in de 20, en wat ik mij herinner van mijn medestudenten rondom die leeftijd een twintigtal jaar geleden is dat ook zij zich veelal niet realiseerden dat evenementen in de wereld ook in NL hun weerslag konden hebben, dus ergens snap ik het wel.

Waar ik daarentegen nogal wat minder begrip voor kan opbrengen zijn sommige van mijn buren, die de afgelopen twee weken geregeld aan het gieren van het lachen waren als ze TV keken en Trump's meest recente bullshit aanhoorden. Nou ja, tot afgelopen dinsdag het nieuws met Oekraïne kwam...toen kreeg er eentje een hysterische aanval omdat het oorlog in Europa zou kunnen betekenen. Saillant detail: Dat zijn immigranten uit een land uit het Midden Oosten met een geschiedenis met Rusland en oppressie door de lokale regering... :F Die zouden echt beter moeten weten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Terugkomend op Trump: ik heb sterk het idee dat het wel eens de bedoeling kan zijn dat hij zijn hand nu zo overspeeld/zo overduidelijk pro-russisch is dat er grote onvrede gaat ontstaan onder de bevolking. Als dat zo is, heeft die daarna de mogelijkheid om, samen met zijn nu vervangen en loyale legerleiding, de noodtoestand (of iets wat erop lijkt) uit te roepen en zo de macht te grijpen.

Daarna Trump vervangen door iemand van het leger die 'redelijker' lijkt en het land "bevrijd van de gek", maar sec nog steeds een autocratie vormt, dat lijkt me geen rare mogelijkheid meer. Alhoewel misschien de gerechtelijke macht nog iets verder uitgehold moet worden voordat dit scenario echt zal plaatsvinden...

Maar goed bijzondere tijden zijn het sowieso...

[ Voor 78% gewijzigd door cleef op 23-02-2025 00:27 . Reden: Stuk verwijderd over paus ]

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
*knip*, reactie op inmiddels verwijderd deel.

[ Voor 88% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
*knip*, reactie op inmiddels verwijderd deel.

[ Voor 80% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 19:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:04:
[...]

In plaats daarvan wordt er aan appeasement gedaan.

Eigenlijk is het mooiste dat zou kunnen gebeuren dat Macron en Starmer het bij hun bezoek aan de VS oneens blijven met Trump, en dat die laatste hen laat arresteren of blokkeert het land weer uit te gaan totdat ze hem gelijk geven.

Dat zou de boel duidelijk moeten maken aan de EU (en als het niet werkt, dan moeten we misschien onze politieke klasse gaan opruimen...).
Ik denk dagelijks, en zie ook mensen hier reageren, dit is toch idioot? Vragend, nu is de maat toch vol? Steeds lijkt dat niet zo te zijn. We kunnen dat niet voor anderen bepalen. De Britten kozen wel voor een zeer gematigde Starmer van Labour. Die is niet enorm links.

Daarnaast is het spelletje prisoner's dilemma waarbij je tegenstander steeds defect omdat jij een gutmensch bent. En jij blijft maar hopen dat Trump terugkomt. Dat het weer bij het oude komt. Want we hadden het zo goed. Is niet zo. Bij een relatie met een narcist moet je één ding doen: weggaan, en alle banden breken. Zo ook hier. Maar je wilt natuurlijk zo min mogelijk kwijtraken en dus laten we ons nog even geestelijk mishandelen.

Bij Poetin deden we dat ook goed. Nogmaals, weggaan, en alle banden breken.

Dan wat betreft je hypothetische plan: heb ik ook even over nagedacht. Ik heb goed nieuw voor je:

Macron ontmoet Trump op maandag.

Starmer ontmoet Trump op donderdag.

Zondag (vandaag) ontmoeten Starmer en Macron elkaar.

Niet geheel onbelangrijk: voor Macron Trump ontmoet weten we de uitslag verkiezingen Duitsland. Dat is van belang voor onderhandelingspositie.

Ik vermoed dat meneer Trump er even heel fijntjes op gewezen gaat worden wat zoal de gevolgen gaan zijn van zijn idioterie. Dan zal hij moeten kiezen voor EU of RU. Kiest hij voor RU, dan heeft dat verstrekkende gevolgen. Of misschien doen ze wel een tactiek good cop bad cop. Wie weet.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

P-Rock schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:20:
Nu ze zo'n beetje alle rechten van al die enge transgenders hebben ingetrokken, richt conservatief Amerika nu hun pijlen op het terugdraaien van het homohuwelijk:

[...]
Deze sneeuwt een beetje onder in dit topic. Maar dit is wel heel erg.
Aan de andere kant. Laat ze maar lekker proberen. Des te eerder er een tegenbeweging gaat komen. Hoe meer groepen hij gaat onderdrukken hoe meer tegenstand (hopelijk). Waarschijnlijk heeft mr. T ook de schurft aan homofielen, zou me niks verbazen dat er een decreet komt dat die ook niet bestaan ofzoiets.

Ik wacht echt met smart op dat de pleuris daar gaat uitbreken. Wat een zooitje middeleeuwse types daar :(
Jerie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 01:16:
[...]

Niet geheel onbelangrijk: voor Macron Trump ontmoet weten we de uitslag verkiezingen Duitsland. Dat is van belang voor onderhandelingspositie.

Ik vermoed dat meneer Trump er even heel fijntjes op gewezen gaat worden wat zoal de gevolgen gaan zijn van zijn idioterie. Dan zal hij moeten kiezen voor EU of RU. Kiest hij voor RU, dan heeft dat verstrekkende gevolgen. Of misschien doen ze wel een tactiek good cop bad cop. Wie weet.
Dikke kans dat hij ze schoffeert en zich gedraagt alsof hij de baas is. Net als die geschifte Vance met zijn grote bek.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-02-2025 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is een materie waar bronnen - door de bank genomen - na eventuele events beschikbaar komen, en dan pas na geruime tijd, indien überhaupt. Dit is wederom waarom gedragskaders, aanwezige geloofsartikelen en gradaties van cultisme en predisposities van belang zijn bij enige verkenning van (on)waarschijnlijkheid.

En dan komt het, voor ons hier is dat soort methodologie iets van de geschiedenisboeken, met de meest recente al behoorlijk oud inmiddels, uit de hoogtijdagen van de Koude Oorlog.

Eenvoudig gesteld, wij kunnen ons dat soort draaiboeken niet meer voorstellen. Surrealistisch, iets van slechte films.

Helaas zien we ons voor een regressie van aanwezige kaders gesteld. Bot gezegd, er is niet veel nodig om by dynamiek van autoritarisme terug te vallen naar dergelijke praktijken. Spijtig genoeg niet in het minst omdat dergelijke condities niet eens nodig zijn, er hoeft enkel sprake te zijn van voldoende druk op meta niveau van conflictdynamiek, polarisatie binnen conflictdynamiek, of zelfs maar gebrek aan toezicht op operationele kaders.

De VS hebben hier flinke geschiedenis bij. Niet vreemd, elke wereldmacht loopt hier tegenaan. “Normale” landen kunnen hier al tegenaan lopen. Dat gezegd, die geschiedenis van de VS zit helaas vol met inwerking van machtsclusters en gedragskaders die in veel gevallen juist aan de voet van de huidige vectoren liggen.

Neem bijvoorbeeld de vector van Private / Hybrid Intelligence. Oude clusters van Inlichtingendomein wat zich onttrokken heeft / onttrokken is geworden aan structuren van toezicht, en/of clusters met die perikelen waar ook sprake is van varianten van verstrengeling / cultisme e.d.

Mensen die uit Chile komen kunnen er van meepraten. Het drama Pinochet was niet enkel pur sang geopolitiek, het was ook experimentele basis voor ontwikkeling van mechanismen en draaiboeken.

Graven we verder, dan wordt het nog meer gestoord. Wie de topics gevolgd heeft zal verwijzingen naar onderzoeken gelieerd aan Amerikaans Inlichtingendomein en Nazi Duitsland voorbij hebben zien komen, met flinke voetafdruk van saillante verstrengelingen. Onderzoeksjournalisten zoals Bellant hebben daar flink werk bij verricht, declassificatie over de decennia en Blue Ribbon onderzoeken hebben ook voldoende op tafel gekregen.

Ook hier in Europa kunnen we er van meespreken. België, de jaren van lood. Italië, Gladius. Het is een behoorlijk stuk geschiedenis.

Maar daar komt het weer: wij zien geschiedenis als iets wat voorbij is, wat niet terug kan komen. Terwijl geschiedenis het amalgaam is van expressie, resultaten, consequenties en effecten van menselijke gedrag. En dat is wat het is. Helemaal als je veertig jaar onderwijs uit doet hollen en conditionering introduceert bij die processen.

Eenvoudig gezegd, er is geen scenario van waarschijnlijkheid, er is een lijn van potentieel. Hoe verder de verschuiving naar autoritarisme binnen de dynamiek van coup/self-coip, des te groter dat potentieel. Immers, gedrag, gedragskaders. Die verschuiven.

Dat gezegd, al lijkt het niet zo bij alle beeldvorming, deze cyclus van autoritarisme ageert vanuit zwaktepunten. Niet vanuit sterktepunten. Er zijn flinke redenen waarom beeldvorming en perceptie management zo integraal zijn bij al,e toepassingen - men is functioneel voor het grootste deel beperkt tot dat soort toolboxen.

Immers, al lijkt het groot, al lijkt het machtig, er is (nog) geen sprake van State Capture. Er is (nog) geen sprake van uniformiteit van agenda’s bij vectoren. Men moet het (vooralsnog) hebben van 5e generatie toepassingen geeënt op concepten van psychologische oorlogsvoering en de draaiboeken aanwezig bij vorming van actoren (mafia tactics bij een Trump, bijvoorbeeld). De positie is meer fragiel dan het lijkt.

Dat gezegd, als er nog een historische les ligt dan is het wel dat de VS vol zitten met stressors waar accelerationisme integraal bij is: de drempels zijn laag voor extreem gedrag. Dat is geen nieuw probleem. Het is in hoge mate zelfs een gecultiveerd probleem.

Een tweede historische les die niet vergeten mag worden zit hem in de aanwezigheid van cultisme bij clusters en vectoren. Amerikaanse bisschoppen die bijvoorbeeld daadwerkelijk volledig van het padje gaan bij vreemde zaken als de Georgia Guidestones. Serieus weird sociaal experiment van cultisme (die Guidestones zijn trouwens zo lang geleden nog niet opgeblazen bij een aanslag, dit terzijde). Verstrengelingen met criminele elementen zijn daarbij ook een factor, en dat voegt elementen van onbeheersbaarheid toe - zeker bij grote belangen, als toegang tot / misbruik van de Vaticaans bank, of het drama Opus Dei.

De echte crux hier is dat we gewoon niet kunnen bankieren op onze verwachtingen ten aanzien van conformiteit en stabiliteit.

Dat is het raam uit, en in bepalende mate is het dat al langer dan Trump I. Bij Karl Rove kreeg de whistleblower ook al een vliegtuigongeluk. Dit soort perikelen liggen in de VS al sinds de decennia na de burgeroorlog dicht onder de oppervlakte. En dat gaat soms zelfs zo ver dat Captains of Industry stakers lieten bombarderen door vrienden bij de luchtmacht, of dat men het in het hoofd kreeg om een eigen oorlogsschip op te blazen om zo oorlog te krijgen.

De tijd van stabiliteit van de VS is voorbij. Het potentieel van disfuncties en verstoringen is meetbaar reëel. De waarschijnlijkheid ervan, dat ligt interessant genoeg meer in de handen van buiten de VS vooralsnog, dan binnen de VS. Zwakteposities, arena van perceptie / gedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
duvekot schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:46:

[Embed]

Hij kreeg vandaag "de opdracht" van Trump om wat agressiever aan de slag te gaan.
Iets meer info:
Multimiljardair Elon Musk, adviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, heeft zaterdag gezegd dat alle overheidsmedewerkers een verslag van hun werkweek moeten indienen. Zo niet, dan verliezen ze hun baan.

Zaterdagavond werden er e-mails verzonden naar werknemers bij federale instanties, waaronder het Bureau voor Consumentenbescherming, de Nationale Oceanische en Atmosferisch Administratie, de Centra voor ziektebestrijding en -preventie, met als onderwerp ‘Wat deed u vorige week?’

De e-mail, ingezien door persbureau Reuters, vraagt ​​werknemers om te reageren op de ontvangen e-mail met vijf opsommingstekens waarin ‘wat u vorige week op het werk hebt bereikt’ wordt samengevat en hun managers te cc’en. Het bericht geeft werknemers tot maandag 23:59 uur Eastern Time (zes uur later bij ons) de tijd om te reageren.

Het is onduidelijk op welke wettelijke basis Musk federale werknemers mag ontslaan als ze niet op zijn verzoek reageren.
(AD Liveblog)

Lekker ook dat je dit op zaterdagavond stuurt en dan verwacht dat ze binnen 1 werkdag (!) reageren anders zijn ze ontslagen.

Je zal maar een dag verlof hebben. ziek zijn of op vakantie zijn en je werkmail niet lezen. Ben je direct ontslagen.

Begint echt met de dag idioter te worden bij Trump en Musk. Die lijken geestelijk echt helemaal geschift te zijn allebei.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat lijken ze niet alleen meer hoor. Dat zijn ze ondertussen te noemen zonder dat je jezelf zorgen hoeft te maken dat het niet klopt. Normale volwassenen gaan niet met een cirkelzaag op een podium staan waar wordt aangekondigd dat mensen onder maatregelen zullen gaan lijden.

En de mensen die dit op Twitter toejuichen (zie link van tweet hierboven - dikgedrukt van mij):
I never had clear job responsibilities.
I did all personal errands on job time.
I was never called by anyone.
I reported to another do nothing employee.
Sterk stukje projectie van iemand die niet begrijpt wat "proactief" (ik heb een hekel aan dat woord :P) zijn is. In de wereld voor volwassen mensen pak je zelf zaken op omdat je anders wordt ontslagen of blijkbaar geen kennis van zaken hebt.

Ik krijg wel de indruk dat, als het geen fake accounts zijn, de mensen die dit soort zaken toejuichen collectief een zure kerst krijgen.

Wat een zelfdestructief gedrag zeg :X Maar vooral een totaal onbegrip van hoe de wereld werkt. Wel entitlement, niet begrijpen dat je zelf het probleem bent. Hoe bijzonder...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 15:35
Ambassadeur Nagy heeft zijn personeel opgeroepen de mail van Musk te negeren zie https://x.com/Yamiche/status/1893517922586239358 Als ik google is, hij van Departement of State.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
martwoutnl schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:42:
Ambassadeur Nagy heeft zijn personeel opgeroepen de mail van Musk te negeren zie https://x.com/Yamiche/status/1893517922586239358 Als ik google is, hij van Departement of State.
Dan zal er binnenkort door Musk wel een bericht worden gestuurd dat ambassadeur Nagy ontslagen is, in het kader van efficiency of corruptie.

Wie denkt die Nagy in 's hemelsnaam wel niet dat hij is, zomaar tegen de wensen en bevelen van Musk ingaan is niet toegestaan!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P-Rock schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:20:
Nu ze zo'n beetje alle rechten van al die enge transgenders hebben ingetrokken, richt conservatief Amerika nu hun pijlen op het terugdraaien van het homohuwelijk:

[...]
Rechten? Het lijkt erop dat er zelfs nieuwe paspoorten met het oude geslacht worden verstuurd. Echt niet te geloven :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
Patel van de FBI ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2uy71s-_uSLyWVgi92iDpLQyOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJQE5cHb8TZKbaYFgmwmAnNm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ManiacsHouse schreef op zondag 23 februari 2025 @ 01:33:
[...]

Deze sneeuwt een beetje onder in dit topic. Maar dit is wel heel erg.
Aan de andere kant. Laat ze maar lekker proberen. Des te eerder er een tegenbeweging gaat komen. Hoe meer groepen hij gaat onderdrukken hoe meer tegenstand (hopelijk). Waarschijnlijk heeft mr. T ook de schurft aan homofielen, zou me niks verbazen dat er een decreet komt dat die ook niet bestaan ofzoiets.

Ik wacht echt met smart op dat de pleuris daar gaat uitbreken. Wat een zooitje middeleeuwse types daar :(
De vraag is of dit aantallen op de been brengt. Heel dat transgender verhaal was een van de pijlers van zn campagne nota bene :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jerie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 01:16:
[...]
.

Dan wat betreft je hypothetische plan: heb ik ook even over nagedacht. Ik heb goed nieuw voor je:

Ze hadden sowieso samen moeten gaan. Dit schiet niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 20:12
De fascistische shitshow wordt met de dag erger hè?

“Na een maand Trump denken aanhangers op CPAC al aan nóg een termijn” NOS
Ruim een maand zit Donald Trump nu in het Witte Huis, voor de tweede keer. Zijn MAGA-beweging, Make America Great Again, gaat mainstream. Trumps tweede termijn mag nog maar net zijn begonnen: de president zelf, en een deel van zijn supporters, zinspeelt nu al op een ongrondwettelijke derde termijn.
“'Trump dreigt met afsluiten Starlink', de levensader van het Oekraïense leger” NOS
De Verenigde Staten zetten Oekraïne onder druk om akkoord te gaan met een deal over waardevolle mineralen. De regering van Donald Trump heeft in de onderhandelingen gedreigd om Oekraïne de toegang tot Starlink af te sluiten, melden bronnen aan persbureau Reuters. Dat satelliet-systeem is eigendom van Elon Musk en van levensbelang voor het Oekraïense leger.
“Trump breekt met ongeschreven regel: hij zuivert ook militaire top en draagt ‘echte generaal’ voor” NRC
Nu diversiteitsbeleid taboe is geworden binnen en buiten de overheid, zuivert de regering-Trump ook vrouwen en Afro-Amerikanen uit de hoogste militaire rangen.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:40

Herman

FP ProMod
Wat een shit show :')

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mjah of dat nou zo'n geruststelling is... Patel heeft in het verleden immers verklaard de FBI in zijn geheel op te willen heffen omdat het onderdeel is van de "repressie door de Deep State". Die is het padje zelf ook helemaal kwijt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
wildhagen schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:49:
[...]

Mjah of dat nou zo'n geruststelling is... Patel heeft in het verleden immers verklaard de FBI in zijn geheel op te willen heffen omdat het onderdeel is van de "repressie door de Deep State". Die is het padje zelf ook helemaal kwijt.
Dan nog vind ik dit wel opvallend. Hij kan deze route van Musk zo gebruiken als hij de mensen weg wil hebben. Maar hij doet het niet. Zo dan mooi zijn als Patel dan binnenkort wordt ontslagen ivm werkweigering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
Maar ja, Patel is de zoon van een immigranten uit India en geen witte man. Die ligt er dus binnenkort uit…no matter in hoeveel conspiracies de beste man gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:57

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Patel is een Trump loyalist dus sowieso is zijn bericht bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

*knip*, wat minder slowchat mag ook wel.

[ Voor 90% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 83% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[ Voor 86% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin

[ Voor 87% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:40
ManiacsHouse schreef op zondag 23 februari 2025 @ 01:33:
Vermoedelijk niet. Een andere Mr T, nee niet die, nóg een andere Mr. T, Peter Thiel is een van de absurd rijke personen en actief achter het hele drama in de VS én is naar verluid homosexueel. En hij staat op goede voet met mijnheer musk, kortom homosexualiteit is een lastig onderwerp waar men zich omheen moet proberen te communiceren. Of Thiel moet simpelweg zich laten behandelen want het is toch maar een ziekte, nietwaar? Ik hoop op een stukje schadenfreude :)
Be careful what you wish for.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:15
Virtuozzo schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:46:
[...]

En bluesky is gewoon weer een toepassing van verzuilen. De eigenaren en financiering zitten in dezelfde kringen van Andreessen, de Paypal mafia e.d.

Wat wij hier echt onderschatten is hoeveel moeite gedaan is en wordt voor dat onderwerp van perceptie.

Protest? Tegen? Prima binnen <kaders> zonder potentieel van overdracht / synergie.

Dat online landschap daar is inmiddels vrijwel volledig het equivalent van het TV landschap.

Loudest voice pushing all + subnets for segment XYZ by brand XYZ, en iedereen is plichtig aan wat achter één gecontroleerde machine zit, verscholen achter Ad Economy. Fake competition.

In de vorige topics zijn de academische studies naar deze problemen en ontwikkelingen voorbij gekomen. Nu ja, het bewijs lag er al in analyses, maar misschien dat mensen nu echt gaan begrijpen waarom het mogelijk is om mensen te programmmeren, en op welke wijze. Magie heeft er niets mee te maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is iets waar ik even moest over nadenken die online verzuiling.

Mensen worden online in hokjes gestopt met dikke virtuele muren er tussen.
Elk met zijn eigen denkbeelden over wat juist is en de bijhorende minachting voor diegene in de andere hokjes.

Echte verdeel en heers tactiek.

https://www.theguardian.c...el-apartheid-south-africa

Een artikel over de afkomst van Musk en Thiel.

En ik die altijd heb gedacht dat het gewoon ging over leuke tech en geld verdienen..

[ Voor 3% gewijzigd door Wozmro op 23-02-2025 10:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10
Ondertussen blijft Musk AfD met Duitse vlaggetjes X'en en heeft ie het zelfs vastgepind op zijn profiel. De Duitse verkiezingen is geen Amerikaanse aangelegenheid.

Bereik van 16,2 miljoen in 6 uur tijd. De kracht van social media en zijn bereik als eigenaar van X.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Cheezborger schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:25:
Ondertussen blijft Musk AfD met Duitse vlaggetjes X'en en heeft ie het zelfs vastgepind op zijn profiel. De Duitse verkiezingen is geen Amerikaanse aangelegenheid.
Geheel logisch en voorspelbaar.

Zowel AfD als Musk zijn pro-Rusland en Pro-Poetin, zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.trouw.nl/buit...usland-aanhalen~b9944ba2/

Hij heeft niet voor niets al jarenlang regelmatig persoonlijk telefonisch contact met Poetin, zie bijvoorbeeld https://www.bbc.com/news/articles/cy0l3wl76gzo

Daarnaast is zowel AfD als Musk neonazistisch en neo-fascistisch qua gedachtengoed (zie de dubbele Hitler-groet die Musk recent nog bracht).

En daarnaast is Musk, en ook Trump, bezig om de EU te destabiliseren, zodat Rusland hier meer invloed kan hebben. Denk aan het gebeuren in Oekraïne bijvoorbeeld, maar ook het promoten van de AfD en andere neonazistische/pro-Russische groeperingen binnen Europese landen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
wildhagen schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:32:
[...]

Daarnaast is zowel AfD als Musk neonazistisch en neo-fascistisch qua gedachtengoed (zie de dubbele Hitler-groet die Musk recent nog bracht).
Nou nou, de partij zit gewoon vol mensen die graag hun hart uitstorten richting het publiek.

Amen. :r

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

iamerwin schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:49:

“'Trump dreigt met afsluiten Starlink', de levensader van het Oekraïense leger” NOS
In 1 klap een product dat niemand zou willen hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:52
Delerium schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:50:
[...]

In 1 klap een product dat niemand zou willen hebben.
Ik hoop dat Italië ook oplet, Meloni wilde graag Starlink als communicatie platform/netwerk voor de overheidsinstellingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Ik zie weinig echte pushback, de plunderaars hebben de VS gekaapt. Had Poetin blijkbaar toch een houdbare strategie. Gewoon vasthouden in Oekraïne tot zijn trekpoppen in de VS aan de macht kwamen. En wij maar praten over aantallen tanks en kanonnen die Oekraïne vernietigde.

We zaten er blijkbaar flink naast. Nu is Europa aan de beurt, Afd, hier Wilders en Co. Zou je ergens politiek asiel kunnen krijgen? In laten we zeggen Nieuw Zeeland ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 19:05
CornermanNL schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:10:

We zaten er blijkbaar flink naast. Nu is Europa aan de beurt, Afd, hier Wilders en Co. Zou je ergens politiek asiel kunnen krijgen? In laten we zeggen Nieuw Zeeland ofzo.
Die zien ons al aankomen: "wir schaffen das".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 10:00
Ik zie weinig echte pushback, de plunderaars hebben de VS gekaapt. Had Poetin blijkbaar toch een houdbare strategie. Gewoon vasthouden in Oekraïne tot zijn trekpoppen in de VS aan de macht kwamen. En wij maar praten over aantallen tanks en kanonnen die Oekraïne vernietigde.

*knip*, offtopic.

[ Voor 21% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot

Claiming asylum in New Zealand

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Beetje een cross-post maar wel van belang omdat het een deel van Trump's gedrag kan verklaren: Trump zou in de jaren '80 een asset geweest zijn voor de KGB. Hij zou in 1987 zijn gerecruteerd, men had hem in de jaren '70 al op het oog vanwege zijn persoonlijkheid.

Nou is dat op zichzelf niet nieuws, hier waren al twee bronnen van (Yuri Shvets, Oleh Kalugin). Er is nu een derde bron: Wikipedia: Alnur Mussayev bovendien nog een interessant gegeven van deze bron (allen zijn ex-KGB): de codenaam die men had voor Trump is 'Krasnov'; vrij naar het Nederlands vertaald is dat 'schoonheid'.

Zoals deze veredelde boterbloem:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/Narcissus_flowers.jpg

Afbeeldingslocatie: https://barendspsychology.com/wp-content/uploads/2018/08/Narcisme-subtypen.png

Soms lijkt het allemaal een of andere slechte B film...

Zie ook Jerie in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3" -- al heb ik de twee belangrijkste nieuwsfeiten al genoemd. Het maakt ook niet zoveel uit voor attributie. Als je twee bronnen niet gelooft plus al het gedrag en voortekenen dan gaat eentje meer ook geen zoden aan de dijk zetten. Nog wel van belang dat Mussayev nochtans de enige bron is voor het gegeven 'Krasnov'.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:07
martwoutnl schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:52:
[...]

Dan nog vind ik dit wel opvallend. Hij kan deze route van Musk zo gebruiken als hij de mensen weg wil hebben. Maar hij doet het niet. Zo dan mooi zijn als Patel dan binnenkort wordt ontslagen ivm werkweigering.
Of hij doet het juist zo, zodat iedereen ontslagen wordt met uitzondering van de die hard Trump/Musk loyalisten die wel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
Transportman schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Of hij doet het juist zo, zodat iedereen ontslagen wordt met uitzondering van de die hard Trump/Musk loyalisten die wel reageren.
Door dit soort tegenstrijdige instructies maakt het niet uit of je wel of niet reageert.
Reageer je wel heb je directe instructies van de directeur om mogelijk onwettelijke instructies niet te volgen niet gevolgd en kun je ontslagen worden.
Reageer je niet kun je ontslagen worden door Musk & Co.

Wat je ook doet, ze kunnen je ontslaan. }:O

[ Voor 3% gewijzigd door MewBie op 23-02-2025 12:03 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

MewBie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:02:
[...]

Door dit soort tegenstrijdige instructies maakt het niet uit of je wel of niet reageert.
Reageer je wel heb je directe instructies van de directeur om mogelijk onwettelijke instructies niet te volgen niet gevolgd en kun je ontslagen worden.

Heads I win, tails you loose.

En dat lijk took wel een beetje de modus operandi deze afgelopen maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Weet je wat leuk is? De afleiding staat al klaar, waar ligt het goud? Door de Amerikaanse mentaliteit naar macht zal heel snel de zoektocht naar het goud in de binnenlandse politiek de hoofdtoon gaan voeren en zullen acties als van Elon snel naar de achtergrond zakken. Jemig wat doorzichtig ...
Wie bevestigt dat het goud niet gestolen is uit Fort Knox? Dat goud is eigendom van het Amerikaanse publiek! We willen weten of het er nog is’, zegt Musk op X. De laatst gerapporteerde audit in het reservaat was namelijk in 1974.

[ Voor 30% gewijzigd door hamsteg op 23-02-2025 12:12 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Geestig genoeg zijn er zat ambtenaren die hun email niet dagelijks lezen, en dat ook niet hoeven te doen voor hun werkzaamheden. Wie gaat er nou op zaterdagmiddag vlak voor einde werktijd (als je dan al werkt) de email lezen? En op zo'n email nog serieus reageren? Om dan ook nog zo'n hoge druk te zetten, en extra werk te geven. Dat zou niet legaal mogen zijn. Barbaars. Het is gewoon een smerige, pestende trol-actie.

Ik heb er maar 1 woord voor (al hebben ze het gekaapt ergens met een laag van een ui): landverraad. Treason.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
hamsteg schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:09:
Weet je wat leuk is? De afleiding staat al klaar, waar ligt het goud? Door de Amerikaanse mentaliteit naar macht zal heel snel de zoektocht naar het goud in de binnenlandse politiek de hoofdtoon gaan voeren en zullen acties als van Elon snel naar de achtergrond zakken. Jemig wat doorzichtig ...

[...]
Om dan vervolgens het goud mee te nemen om het echt te beveiligen tegen de deep state. Je ziet het al van mijlenver aankomen. Theatermannetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Jerie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Om dan vervolgens het goud mee te nemen om het echt te beveiligen tegen de deep state. Je ziet het al van mijlenver aankomen. Theatermannetje.
Of het goud is "weg", maar er ligt wel goud in de kluizen van andere landen...de Europese.

(voor de duidelijkheid, dat goud is legitiem aanwezig, alleen wordt er dan gedaan alsof het gestolen is van de VS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
MewBie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:02:
[...]

..nee, dit is helemaal geen gegronde reden om iemand te ontslaan. Dit is een smokescreen met nul juridische waarde. Musk heeft niet eens iets te zeggen over dit departement. Hij is er geen leidinggevende, en dit is ook niet volgens welke procedure dan ook.

Deze post valt onder licentie. Door niet te liken gaat u akkoord met een donatie aan Stichting Baviaanaap van minimaal 1 (één) EUR.
spoiler:
/s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
Cheezborger schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:25:

Bereik van 16,2 miljoen in 6 uur tijd. De kracht van social media en zijn bereik als eigenaar van X.
En zo zijn er ook genoeg andere bekende mensen die te pas en te onpas vlaggen of andere symbolen gebruiken of tonen in hun social media. Denk aan de Oekraiense of Palestijnse vlag, tekens en afbeeldingen die staan voor bepaalde bewegingen als lhgbti of BLM en natuurlijk legio andere politiek beladen voorbeelden.

Als een bekendheid iets promoot waar jij achter staat ben je blij, en als het andersom is ben je boos.

Je punt ?

*knip*, niet het topic op deze manier aanspreken.

[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 23-02-2025 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Laat maar, mea culpa.

[ Voor 141% gewijzigd door Jerie op 23-02-2025 13:23 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:34

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Iets waar ik me de laatste tijd aan erger is hoe de media omgaat met de Hitlergroet. Ze noemen het een "ongemakkelijk beweging".

Maar ik heb vandaag even de moeite genomen om allerlei verschillende bewegingen te doen en de Hitlergroet is dusdanig onnatuurlijk dat er geen enkele twijfel over bestaat. Het vereist ook een houding die je niet per ongeluk doet.

Van uit het oogpunt van Wikipedia: Biomechanics (de Engelse versie, want de Nederlandse pagina beschrijft iets anders en is zelfs onjuist). Bij de hitlergroet is de elleboog, de pols en de vingers allemaal volledig gestrekt. Vergelijk je dit met andere vormen van "groeten" dan realiseer je al snel dat bij de andere groeten er altijd een knik in zit. Vaak wilt men dat de kijker de volledige open hand ziet of een beweging toevoegen. Dus je vindt altijd wel 1 of meerdere knikken in de arm, pols of vingers (zoals een duim die gespreid is). Een normale groet ziet er dan ook altijd ontspannen uit, terwijl de hitlergroet zeer rigide is ongeacht de stand van het lichaam.

Dus als iemand zijn arm volledig strekt, waarbij er geen knik te vinden is in de arm, pols of vingers, en waarbij zijn hand hoger is dan zijn schouder dan is het de hitlergroet. Zeker als de alternatieven zwaaien of hand opsteken is kan hier geen enkele twijfel over zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
hamsteg schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:09:
De laatst gerapporteerde audit in het reservaat was namelijk in 1974.
Niet verkeerd bedoeld, maar heb je dit ook opgezocht voordat je dit postte?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Volg het hier al een tijdje zonder te reageren. Er zijn echt hele goede discussies en onderbouwingen.

Hoop dat jullie allemaal in jullie omgeving doen wat jullie hier ook doen. In gesprek blijven gaan met mensen... Wel zonder te pushen of te veroordelen.

Mijn persoonlijke voorbeelden;
Heb wat kennissen en van een gemeenschappelijke hobby in een Whatsgroep met 50 man. Enkele ook die fan waren van Trump, want 'hij zegt tenminste waar het op staat'. Eentje zelfs de VS op reis een Maga shirtje en petje gekocht.

In de loop der jaren stapten kreeg ik, als enige in een groep van 50 man, steeds meer bijval ipv altijd degene te zijn die 'zeuert'. De hardliners in de groep zijn nu ook overtuigd dat Trump bad news is. Hetzelfde geldt voor een aantal directe collega's die nu bijvoorbeeld filmpjes doorsturen met kritiek over de gang van zaken in de VS.

Hopelijk zien we dit in Europa als voorbeeld zoals we het niet willen. En hopelijk komt er na Trump weer een termijn Democraten of een meer gematigde Republikein om de boel weer wat te kalmeren.

Dan zijn mensen in ieder geval wakker geschud voor de komende decennia zonder het dat echt hele grote gevolgen heeft in de wereldgeschiedenis.

Tot zo ver is dat denk ik het enige wat we als burger kunnen doen. Naast bijv. evt onze IT-kennis inzetten voor defensie, want ook dat is hard nodig voor een sterker Europa en dus ook Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

DevWouter schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:00:
Iets waar ik me de laatste tijd aan erger is hoe de media omgaat met de Hitlergroet. Ze noemen het een "ongemakkelijk beweging".

Maar ik heb vandaag even de moeite genomen om allerlei verschillende bewegingen te doen en de Hitlergroet is dusdanig onnatuurlijk dat er geen enkele twijfel over bestaat. Het vereist ook een houding die je niet per ongeluk doet.

Van uit het oogpunt van Wikipedia: Biomechanics (de Engelse versie, want de Nederlandse pagina beschrijft iets anders en is zelfs onjuist). Bij de hitlergroet is de elleboog, de pols en de vingers allemaal volledig gestrekt. Vergelijk je dit met andere vormen van "groeten" dan realiseer je al snel dat bij de andere groeten er altijd een knik in zit. Vaak wilt men dat de kijker de volledige open hand ziet of een beweging toevoegen. Dus je vindt altijd wel 1 of meerdere knikken in de arm, pols of vingers (zoals een duim die gespreid is). Een normale groet ziet er dan ook altijd ontspannen uit, terwijl de hitlergroet zeer rigide is ongeacht de stand van het lichaam.

Dus als iemand zijn arm volledig strekt, waarbij er geen knik te vinden is in de arm, pols of vingers, en waarbij zijn hand hoger is dan zijn schouder dan is het de hitlergroet. Zeker als de alternatieven zwaaien of hand opsteken is kan hier geen enkele twijfel over zijn.
En dat is dan ook nog de ADL........ Als je student bent, ben je de sjaak maar je kan dit gewoon op een podium doen.

Hoop dat je het niet op straat of voor het raam hebt lopen proberen, :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Nadat Trump en co herhaald hebben verkondigd dat Musk DOGE runt, nu opeens ontkenning daarvan ivm een officieel onderzoek naar de legaliteit van DOGE en Musk's rol daarbij.

House Dem Launches Probe After White House Says Musk Not Part of DOGE
feb 20 2025
https://www.commondreams.org/news/doge-elon-musk

"At a press conference on the evening of February 19, 2025, you {Trump} stated, 'I signed an order creating the Department of Government Efficiency and put a man named Elon Musk in charge.'"
...
However, Joshua Fisher, director of the Office of Administration, said in a Monday declaration to U.S. District Judge Tanya Chutkan—who is overseeing a case challenging DOGE's attacks on federal agencies—that Musk is not the administrator or an employee of the U.S. DOGE Service or its related temporary organization. Instead, he said, Musk "is an employee of the White House Office," specifically, "a senior adviser to the president" with "no actual or formal authority to make government decisions himself."

Dan is dus de vraag wie ivm DOGE wel formele autoriteit heeft om beslissingen te nemen, en blijft de vraag wat Musk precies doet mbt DOGE en of hij daartoe formele autoriteit heeft.
Zou me niet verbazen als Trump formeel de autoriteit heeft en het nemen van beslissingen heeft uitbesteed aan Musk -waarvan Trump II nu zegt dat niet geen formele autoriteit heeft om beslissingen te nemen...

Om er nog even op voort te borduren:
De enige manier waarop dat legaal zou kunnen zijn is als willekeurig wat de President doet legaal is simpelweg omdat het door de President gedaan is. De eindverantwoordelijkheid voor wat diegene doet blijft dan ook bij de President en hij kan daarvoor niet aansprakelijk worden gehouden omdat ie immuniteit heeft.

Dat er zelfs maar ruimte is om de grondwet zo te interpreteren is een gigantisch gat in de regelgeving mbt machtsverdeling binnen de Amerikaanse overheid, hopelijk gaan ze er eens over nadenken om dat gat te dichten. Me dunkt dat alleen al het feit dat wel is voorzien in het equivalent van een parlement, er blijk van geeft dat het nooit de bedoeling is geweest dat een President moet kunnen regeren alsof die koning is en des konings wil de wet is.

[ Voor 37% gewijzigd door BadRespawn op 23-02-2025 14:25 ]

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 00:26
@DevWouter Ik snap je punt en deel je frustratie!

Dat gezegd hebbende.. als ik je omschrijving lees over de Hitlergroet, dan moet ik wel stellen dat ‘ongemakkelijke beweging’, hoewel de betekenis/ lading natuurlijk ontbreekt, het de groet zelf wel redelijk goed omschrift 😅

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 23-02-2025 13:42 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

BadRespawn schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:38:
Nadat Trump en co herhaald hebben verkondigd dat Musk DOGE runt, nu opeens ontkenning daarvan ivm een officieel onderzoek naar de legaliteit van DOGE en Musk's rol daarbij.

House Dem Launches Probe After White House Says Musk Not Part of DOGE
feb 20 2025
https://www.commondreams.org/news/doge-elon-musk

"At a press conference on the evening of February 19, 2025, you {Trump} stated, 'I signed an order creating the Department of Government Efficiency and put a man named Elon Musk in charge.'"
...
However, Joshua Fisher, director of the Office of Administration, said in a Monday declaration to U.S. District Judge Tanya Chutkan—who is overseeing a case challenging DOGE's attacks on federal agencies—that Musk is not the administrator or an employee of the U.S. DOGE Service or its related temporary organization. Instead, he said, Musk "is an employee of the White House Office," specifically, "a senior adviser to the president" with "no actual or formal authority to make government decisions himself."

Dan is dus de vraag wie ivm DOGE wel formele autoriteit heeft om beslissingen te nemen, en blijft de vraag wat Musk precies doet mbt DOGE en of hij daartoe formele autoriteit heeft.
Zou me niet verbazen als Trump formeel de autoriteit heeft en het nemen van beslissingen heeft uitbesteed aan Musk -waarvan Trump II nu zegt dat niet geen formele autoriteit heeft om beslissingen te nemen...
https://www.commondreams.org/news/trump-transgender

Van dezelfde site. Compleet verhaal hoe T. de boel simpelweg chanteert. Dictator it is...

"TRUMP: The NCAA has complied immediately. That's good. But I understand Maine -- is the governor of Maine here?

JANET MILLS: Yeah I'm here

TRUMP: Are you not gonna comply?

JM: I'm going to comply with state and federal law

T: You better do it bc you're not gonna get any federal funding at all

JM: See you in court

T: Enjoy your life after governor because I don't think you'll be in elected politics"

Vervolgens kondigt Trump en consorten maar even een onderzoek aan richting de betrokkenen. Wat een galbak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:15:
Tot zo ver is dat denk ik het enige wat we als burger kunnen doen. Naast bijv. evt onze IT-kennis inzetten voor defensie, want ook dat is hard nodig voor een sterker Europa en dus ook Nederland.
Mensen op dit forum die doorgaans wat meer "FU money" hebben kunnen daar inderdaad een grotere rol in spelen :Y

Minder angst om ontslagen te worden en zo, want je kan nog even vooruit.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Sandor_Clegane schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:27:
Hoop dat je het niet op straat of voor het raam hebt lopen proberen, :)
Op de WC en zelfs daar vind ik het belastend. En daarna kreeg die hand als straf nog een functie er bij. :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Nu online

Vriendelijke reminder voor :

https://www.nu.nl/314113/...raak-bij-inauguratie.html

Een "Debieus gebaar" & "Eigenzinnige wijze" O+. Lekker om die extreemrechtste onderbuik idioten te laten klikken op je artikel. Minder goed voor onze democratie en lekker pissen op de grafstenen van mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid en alles hebben opgegeven hiervoor.

Ow ja Nu.nl is DPG media. Dus als hier wat nu.nl redacteuren meelezen, schaam je en schaam je heel diep, dat je als redacteur hier aan mee druft te doen als een vermomde misselijke NSB'r. Ik hoop dat die paar kut euro's het waard zijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

En context. Niemand zal vallen over een Hitlergroet om de nummer 2 uit te zwaaien op de WC.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

DevWouter schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:16:
[...]

Op de WC en zelfs daar vind ik het belastend. En daarna kreeg die hand als straf nog een functie er bij. :+
Ik hoop niet alleen belastend.

Anyway, genoeg zo. :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10
ManiacsHouse schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:03:
[...]

https://www.commondreams.org/news/trump-transgender

Van dezelfde site. Compleet verhaal hoe T. de boel simpelweg chanteert. Dictator it is...

"TRUMP: The NCAA has complied immediately. That's good. But I understand Maine -- is the governor of Maine here?

JANET MILLS: Yeah I'm here

TRUMP: Are you not gonna comply?

JM: I'm going to comply with state and federal law

T: You better do it bc you're not gonna get any federal funding at all

JM: See you in court

T: Enjoy your life after governor because I don't think you'll be in elected politics"

Vervolgens kondigt Trump en consorten maar even een onderzoek aan richting de betrokkenen. Wat een galbak.
Hier het fragment (NBCNews via YouTube).

Je mag het natuurlijk inhoudelijk eens zijn met Trump. Maar de manier waar op.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Cheezborger op 23-02-2025 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

Ik persoonlijk vind het een fascistische groet, die door Hitler is gepopulariseerd. Je kunt het ook een romeinse groet noemen. Die was niet populair in het oude Romeinse rijk maar in Mussolini's Italië. Daar heeft Hitler het dan ook goed van gejat (beter dan slecht verzonnen). Idem met allerlei andere symbolen zoals de swastika.

Dan heb je nog de carnavalsgroet. Wat natuurlijk ook niet hetzelfde is.

Uiteindelijk is het spijkers op laag water zoeken. Want mijn doel is zeker niet dat het genoemd wordt als 'debieus gebaar'. Dat is downplayen. Mijn doel is nauwkeurigheid. Dat vindt helaas geen draagvlak, dus I won't die on that hill. Doch, in deze context breng ik het wel even ter sprake.

Het gevaar met Musk aan Hitler verbinden is, dat Hitler voornamelijk de Joden heeft gezuiverd, en dat gaan Trump en Musk niet doen; die zijn openlijk juist voor een zuivering van een tegenstander van de Joodse Staat (Gaza), en voor een statenoplossing waarbij het Palestijnse volk wordt ontheemd. Wat opvalt, is dat als men kritiek op gedrag van Israël hebt, men wordt weggezet als jodenhater. Wat me dan weer doet denken aan United Front textbook example:
This is right out of the playbook of the "United Front" (统一战线), the PR department of the CCP, so to say.

Their only goal is to derail any critcism of the CCP and label it as "Anti-China", "Anti-Chinese", racist, whatnot.

Flood the forums with fake abuse reports, whataboutism, strawman arguments.
You'll never have them address the criticism directly, though.
Because they have to push the agenda that China is the CCP is China.
And any "attack" on the CCP therefore is an attack on the Chinese people.

Spoiler: You can like China and dislike the CCP at the same time, millions if not billions of people do.

[...]
(Met in geval van Israël dusdanig dat we dat niet meer als zodanig mogen bespreken op dit forum :( al heb ik het exacte proces gemist heb ik daar vlak na 7 oktober zelf wellicht ook een negatieve bijdrage aan geleverd :( het enige dat ik kan nog kan doen, in die context, is mijn welgemeende excuses aanbieden)

Zo ook met Musk. Je kunt prima respect hebben voor wat Musk zoal bedrijfstechnisch heeft gedaan, maar dit soort dingen ten strengste veroordelen. Zou ik zelf afhankelijk willen blijven van zijn bedrijven? Hell no! Ik zou me niet met deze man willen associëren, maar ook niet afhankelijk van hem willen blijven. Helaas zijn we dat wel. Musk heeft met X een propagandatool in handen. Musk heeft met Tesla remote computers rondrijden. Musk heeft met SpaceX een wapen in handen waarmee hij internetblokkades kan omzeilen. Musk heeft met DOGE een tool waarbij hij vertrouwelijke informatie van Amerikanen (en daarbuiten) kan bemachtigen, en die ministeries effectief kan DoSen (en dat is dan de andere techbro's nog daargelaten). Musk is staatsgevaarlijk. Niet alleen voor de VS, ook voor EU. Want hij bemoeit zich met zijn propagandatool ook nog eens met onze politieke processen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Grunwold schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Vriendelijke reminder voor :

https://www.nu.nl/314113/...raak-bij-inauguratie.html

Een "Debieus gebaar" & "Eigenzinnige wijze" O+. Lekker om die extreemrechtste onderbuik idioten te laten klikken op je artikel. Minder goed voor onze democratie en lekker pissen op de grafstenen van mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid en alles hebben opgegeven hiervoor.

Ow ja Nu.nl is DPG media. Dus als hier wat nu.nl redacteuren meelezen, schaam je en schaam je heel diep, dat je als redacteur hier aan mee druft te doen als een vermomde misselijke NSB'r. Ik hoop dat die paar kut euro's het waard zijn voor je.
Ik snap de frustratie, die voel ik zelf ook.

Nu.nl is een grote organisatie die niet homogeen functioneert (al hebben ze intern wel discussies over richtlijnen). Je kunt nu.nl niet over een kam scheren, dat is oneerlijk.

Als ik nog iets positiefs mag vermelden. Als ik zoek op https://kagi.com/search?q=site%3Anu.nl%20hitlergroet (query: site:nu.nl hitlergroet) kom ik artikel tegen van twee dagen geleden over Steve Bannon. Daar noemen ze het wel hitlergroet.

Ik ben van mening dat je Elon Musk ook hitlergroet mag noemen omdat je ook naar de context van de persoon moet kijken. Waar staat deze meneer voor? Zelfde met Bannon.

Als ik Mark Rutte een hitlergroet zie doen dan denk ik allereerst AI, en dan denk ik wat is de context, dan ga ik me eens verdiepen in Mark Rutte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:03:
[...]

Mensen op dit forum die doorgaans wat meer "FU money" hebben kunnen daar inderdaad een grotere rol in spelen :Y

Minder angst om ontslagen te worden en zo, want je kan nog even vooruit.
Ongeacht inkomen of vermogen ook mensen in een invloedrijke positie. Bijvoorbeeld een IT manager, maar ook iemand die de IT manager kan informeren / beïnvloeden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jerie op 23-02-2025 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
[...]

Geruststelling niet, wel interessant dat het een conflict(je) is tussen twee Trump apparatchiks.
Blijkt ook nog eens uit dat er binnen Trump II niet goed wordt nagedacht over wat ze doen, botte bijl erin en we zien wel waar het schip strandt.

Kash Patel Tells FBI Employees To Ignore Elon Musk’s Justify-Your-Job Edict
https://www.thedailybeast...via=desktop&source=Reddit

andere voorbeelden:

https://www.rollingstone....ess-bloodbath-1235274324/
..The Musk firing offensive has already created significant problems. Those axed included federal employees responsible for nuclear weapons safety and workers leading the Agriculture Department’s response to the bird flu. (Those agencies have reportedly attempted to rehire the critical employees.)

...Rolling Stone separately spoke with a fired FAA employee whose job involved ensuring flight paths account for hazards like cranes and new buildings, as well as another terminated FAA staffer who ensured that pilots are medically able and cleared to fly.

One particularly confounding round of firings last week — one that confused even agency personnel who were anticipating a Trumpian bloodletting — included several attorneys who work to ensure that licensed pilots in the United States aren’t putting the broader public in danger or hiding criminal records, health concerns, or serious addictions, according to the sources.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• duvekot
Analyse van de New York Times over een mogelijke achtergrond voor het ontslaan van 3 advocaten van het leger (JAGs .. waar die TV serie ook van is)

https://www.nytimes.com/2...military-lawyers-jag.html
Defense Secretary Pete Hegseth’s decision to fire the top lawyers for the Army, Navy and Air Force represents an opening salvo in his push to remake the military into a force that is more aggressive on the battlefield and potentially less hindered by the laws of armed conflict.

[..]

By comparison, the three fired judge advocate generals, also known as “JAGs,” are far less prominent. Inside the Pentagon and on battlefields around the world, military lawyers aren’t decision makers. Their job is to provide independent legal advice to senior military officers so that they do not run afoul of U.S. law or the laws of armed conflict.

[..]

The unexplained dismissals prompted widespread concern. “In some ways that’s even more chilling than firing the four stars,” Rosa Brooks, a professor at Georgetown Law, wrote on X. “It’s what you do when you’re planning to break the law: you get rid of any lawyers who might try to slow you down.”

[..]

In his book, “The War on Warriors,” which was published last year, Mr. Hegseth castigates military lawyers for imposing overly restrictive rules of engagement on frontline troops, which he argues repeatedly allowed the enemy to score battlefield victories.

[..]

During the president’s first term, Mr. Hegseth appealed to Mr. Trump to issue pardons for U.S. troops accused or convicted of war crimes or murder for their actions in Iraq and Afghanistan. In October 2019, Mr. Trump called Mr. Hegseth to tell him that he was pardoning two soldiers and a Navy SEAL whose causes Mr. Hegseth had championed for months on his Fox television show.

[..]

One of the pardoned soldiers was First Lt. Clint Lorance, who was turned in by his own troops after he ordered them to fire on unarmed Afghans over 100 yards away from his platoon, killing them. The soldier then radioed a false report claiming the bodies had been removed and couldn’t be searched for weapons.
The Army convicted Lieutenant Lorance of second-degree murder and other charges and sentenced him to 19 years in prison.
Hij wil het Amerikaanse leger beter maken door zich minder aan de internationale regels te houden ..

Dit statement tijdens zijn bespreking in het congres staat er letterlijk:
. “An America First national security policy is not going to hand its prerogatives over to international bodies that make decisions about how our men and women make decisions on the battlefield,”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jerie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:45:
[...]

Ik persoonlijk vind het een fascistische groet, die door Hitler is gepopulariseerd. Je kunt het ook een romeinse groet noemen. Die was niet populair in het oude Romeinse rijk maar in Mussolini's Italië. Daar heeft Hitler het dan ook goed van gejat (beter dan slecht verzonnen). Idem met allerlei andere symbolen zoals de swastika.
Je focust op de oorsprong, waarbij je het doel en beoogd effect compleet negeer. Die was bij alle drie (Mussolini, Hitler, Trump) hetzelfde.
Uiteindelijk is het spijkers op laag water zoeken. Want mijn doel is zeker niet dat het genoemd wordt als 'debieus gebaar'. Dat is downplayen. Mijn doel is nauwkeurigheid. Dat vindt helaas geen draagvlak, dus I won't die on that hill. Doch, in deze context breng ik het wel even ter sprake.
Als het doel nauwkeurigheid is dan vereist het een compleet context. De oorsprong is namelijk een miniscueel onderdeel, dat historisch vooral ingezet werd als afleiding.
Ik snap dat het niet je intentie is, maar het benoemen draagt bij aan het downlplayen.
Het gevaar met Musk aan Hitler verbinden is, dat Hitler voornamelijk de Joden heeft gezuiverd, en dat gaan Trump en Musk niet doen; die zijn openlijk juist voor een zuivering van een tegenstander van de Joodse Staat (Gaza), en voor een statenoplossing waarbij het Palestijnse volk wordt ontheemd.
Ik wijs dat standpunt resoluut af. Het doel is een vijand hebben die in de huidige cultuur geaccepteerd wordt. Wie de vijand is maakt niet uit en heeft ook nooit uitgemaakt. Het is vooral haat een richting geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
duvekot schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:06:
Analyse van de New York Times over een mogelijke achtergrond voor het ontslaan van 3 advocaten van het leger (JAGs .. waar die TV serie ook van is)

https://www.nytimes.com/2...military-lawyers-jag.html

[...]

Hij wil het Amerikaanse leger beter maken door zich minder aan de internationale regels te houden ..

Dit statement tijdens zijn bespreking in het congres staat er letterlijk:

[...]
Ach, de VS heeft wel de nodige ervaringen in het plegen van oorlogsmisdaden. Die internationale regels, die zijn maar vervelend.

De grote klapper is natuurlijk het My Lai Massacre waar het Amerikaanse leger 347 tot 504 (bronnen varieren) burgers afgeslacht hebben. Van babies tot bejaarden. Nou waren die babies uiteraard grote vijanden van de VS. Ofzo.

Of wat recenter natuurlijk de Haditha slachtpartij waar het Amerikaanse leger even 25 Irakese burgers afslachtte in een invasie die op zichzelf al illegaal was, maar he, wie let op er nou dat soort kleine details?

En dan noemen we nog niet eens de mensenrechtenschendingen in Abu Ghraib die de VS gepleegd heeft.

Ja ik kan me zo voorstellen dat ze dan liever niet gehinderd worden door die vervelende internationale regels die dat willen verhinderen. Toch, minister Hegseth?

Liever geef je je leger de vrije hand, en ach, als ze dan eens wat burgers neerknallen kijken we gewoon de andere kant op. Zonder regels is dat wel zo prettig.

Ik dacht altijd dat die regels er met een hele goede reden waren, namelijk het beschermen van burgers. Maar kennelijk niet. Afschaffen alle regels dan maar!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:04
duvekot schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:06:

Hij wil het Amerikaanse leger beter maken door zich minder aan de internationale regels te houden
Ik ben cynisch geworden, maar ik lees dit zo: ‘hij wil het Amerikaanse leger beter maken voor zichzelf zodat ze ook in een binnenlandse probleemsituatie (bijv de Capitoolbestorming) aan zijn kant staan.

Stel hij wil over 4 jaar om een bs reden het Witte huis niet uit, of zijn protegé verliest van een Democraat, dan kan hij weer zo’n bestorming ophitsen en laat hij het leger vrolijk meedoen (of iig niet ingrijpen).

Iedereen met gezond verstand wordt gesaneerd net zo lang totdat er alleen maar ja-knikkers en mede-extremisten op sleutelplekken zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
DevWouter schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Je focust op de oorsprong, waarbij je het doel en beoogd effect compleet negeer. Die was bij alle drie (Mussolini, Hitler, Trump) hetzelfde.

[...]

Als het doel nauwkeurigheid is dan vereist het een compleet context. De oorsprong is namelijk een miniscueel onderdeel, dat historisch vooral ingezet werd als afleiding.
Ik snap dat het niet je intentie is, maar het benoemen draagt bij aan het downlplayen.

[...]

Ik wijs dat standpunt resoluut af. Het doel is een vijand hebben die in de huidige cultuur geaccepteerd wordt. Wie de vijand is maakt niet uit en heeft ook nooit uitgemaakt. Het is vooral haat een richting geven.
Ik realiseer me dat je gelijk hebt. Ik hoop dat ik het voldoende een plaats kan geven.

Hetzelfde m.b.t. Golf van. Of de achtergrond van DOGE. We kunnen er eindeloos over discussiëren, maar heeft het een doel? Ik denk het niet. Effectieve informatiegaring is meer waardevol maar ook daarin zit veel ruis die functioneert als afleiding. Gevolg voor mij persoonlijk heb nauwelijks boeken gelezen afgelopen weken. Ik denk dat ik even ga minderen wat betreft het geopolitieke nieuws. Het houdt toch niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Stukfruit schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Niet verkeerd bedoeld, maar heb je dit ook opgezocht voordat je dit postte?
Doet helemaal niet ter zake of het (on)waar is, dit is afleiding dat de deur naar andere afleidingen openzet.

PS. Ik neem niets voor waar aan wat op dit moment via X naar buiten komt.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
nst6ldr schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:26:
[...]

En dat Trump nu een deal sluit met rusland om Oekraïnse grondstoffen had je gemist?

Gegeven: dat Rusland 34 jaar na dato de koude oorlog zou winnen had ik ook niet verwacht, maar dat Trump ging buigen voor poetin was toch wel een inkopper?
Ik zie dat toch echt anders. Trump benadert dit conflict op een andere wijze dan Biden administratie heeft gedaan en doet wat hij denkt dat goed is voor de VS. Het conflict kost de VS veel geld en drijft Poetin en China veel te dicht bij elkaar, in Trumps ogen. Trumps focus is China, niet Poetin, niet Rusland. Bovendien worden relaties met de VS en Rusland aangehaald en worden ambassades woor op niveau bemand. Als dit 1991 was zou de hele wereld jubelen en elke dreiging van een totale vernietiging, omarmd worden. Voor zover Poetin een volledig ontspoorde dictator is geworden (en dat lijkt hij te zijn) is ook dit een te verkiezen optie dan de oorlog te verlengen, voort te laten modderen. Dat laatste zou meer escalaties kunnen veroorzaken, nog meer niet te overzien ellende. De VS steunt Oekraine maar alleen voor een balans, net om Rusland te vernietigen of echt veel pijn te doen en Poetin nog veel gekkere dingen gaat ondernemen. Dit kan zo niet verder.

Daarnaast is het een goede stok om de EU, de NAVO partners nu eens flink de waarheid te spreken over het verzaken in defensiebudgetten.

Dat Trump een slaatje wil slaan uit een akkoord is niet vreemd. Elke president heeft dat tijdens de nasleep van ww2 gedaan. Loop eens door ons luchtmacht museum, het is 1 groot Amerikaanse oorlogstuig parade, aangekocht door Nederlands belastinggeld. Het JSF schandaal. We zijn allemaal de beste vriend van Washington maar vooral als we veel geld naar de VS brengen.

Dit is nog los van de vleesmolen die er op het slagveld gebeurt. Ik zie persoonlijk heel graag dat het stopt, op wat voor manier dan ook. Het zal altijd een compromis worden, en mogelijk is niemand echt blij maar het stopt wel.

Ik weet niet of je de documentaire The Vietnam War van Ken Burns en Lynn Novick hebt gezien maar qua VS president kan het allemaal nog vele tandjes erger dan Trump. Lyndon B Johnson. Richard Nixon. Oorlogen door laten lopen om verkiezingen te winnen. De Russen zullen altijd vijand nummer 1 van de VS blijven en een bestand met ze, waar Poetin zn oorlogsmachine stopt en de EU dwingt tot stappen die ze veel eerder hadden moeten nemen (en daamee ook de toekomst voor Oekraine te waarborgen) ik vind het een goed plan. 500 miljard aan grondstoffen verkopen aan de VS tov wat er nog in de grond zit, is een schijntje. Natuurlijk is het wel goed dat Zelensky niet gelijk ja zegt. Er zal nog een hoop gesputter komen. Maar alles beter dan de puinhopen van Joe Biden. Dan doorgaan met die zinloze, machteloze padstelling die er nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Sorry, maar ik zie deze oorlog met deze knieval voor Putin niet stoppen. Hij is al jaren bezig met landjepik, en als de oorlog in Ukraine stopt, start er ergens anders weer een nieuw conflict. Alles voor het herstel van de oude USSR... Laten we de dictator en agressor zijn zin geven, dan houdt het vast op. Zoiets zeiden we ook over Hitler, en da's toch even anders gelopen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Rene44 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:59:
[...] Voor zover Poetin een volledig ontspoorde dictator is geworden (en dat lijkt hij te zijn)
Het is niet 'lijkt', het is iemand die al jaren met raketten en artillerie een land beschiet, ongeacht wat er geraakt wordt. En na dit land een volgend land zal 'lastigvallen'. Onder geen beding is zo'n staatshoofd een persoon waarmee je het toevallig oneens bent, laat staan dat je er prima mee aan tafel kan zitten.

Wat werkt is boycotten en je economische macht ertegen aangooien in de hoop iets rationeel aan te raken. In plaats daarvan draait Trump 180 graden is juist dat staatshoofd dat de MH17 de lucht uitschoot de toffe peer. Je moet wel heel cynisch zijn om dat niet als probleem te zien.
Dit is nog los van de vleesmolen die er op het slagveld gebeurt. Ik zie persoonlijk heel graag dat het stopt, op wat voor manier dan ook.
Ik ook, maar als Oekraïne stopt zal die vleesmolen gewoon doorgaan, alleen met burgers. Als Rusland stopt is het direct afgelopen. Maar Poetin laat die vleesmolen liever draaien, al was het maar om de eigen minderheden in eigen land uit te roeien. Dus wat voor manier dan ook is niet een knieval maken maar juist het tegenovergestelde.

[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 23-02-2025 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jerie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:27:
[...]

Ik realiseer me dat je gelijk hebt. Ik hoop dat ik het voldoende een plaats kan geven.

Hetzelfde m.b.t. Golf van. Of de achtergrond van DOGE. We kunnen er eindeloos over discussiëren, maar heeft het een doel? Ik denk het niet.
Het punt is dat wij er eindeloos over discussiëren terwijl zij zaken naar hun hand zetten.

Dit is het spel. Zelfs intern drama van de ene minion versus de andere dient dat spel, want de koerswijzigingen zetten door.

Ik heb het al eens opgemerkt, het gaat niet om hun gedrag. Zij zijn vanuit hun zwaktepositie afhankelijk van ons gedrag. En de machine achter de brokers, fixers, stromannen en chaotic actors heeft dik veertig jaar lang enorme investeringen gedaan in die arena en hefboom van menselijk gedrag.

Van innovatie op techieken waarvan wij denken dat het iets is van het net gescheiden doosje van Inlichtingen, helemaal door tot aan Surveillance Capitalism. En dat bovenop het gebruik van de vruchten van Cultural Engineering - zowel de condities (zie media) als de kaders (zie politiek) als de lijnen (zie economie) als de stimuli en frames (zie systemisch geïntegreerde predispositie problematiek bij al dat, en de groepsdynamica van burgers - condities en conditionering).

Ja, Trump en die minions zijn crazy. Ja, het zijn idioten. Ja, de meeste selecties zijn voor functionele incompetentie.

En dat is gewoon onderdeel van zowel denken als strategie. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
hamsteg schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:31:
[...]
Doet helemaal niet ter zake of het (on)waar is, dit is afleiding dat de deur naar andere afleidingen openzet.
Eigenlijk wel, want het frame dat er in 1974 een laatste controle is geweest wordt gebruikt om dit "spannend" te maken en voor de ruis te zorgen.

Terwijl er in 2017 nog iemand van Trump #1 stond. Notabene als secretary of the Treasury en niet aan de kant gezet door Trump...

Haal de mogelijkheid weg om het überhaupt als bliksemafleider te gebruiken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 23-02-2025 16:34 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Dit is nog los van de vleesmolen die er op het slagveld gebeurt. Ik zie persoonlijk heel graag dat het stopt, op wat voor manier dan ook. Het zal altijd een compromis worden, en mogelijk is niemand echt blij maar het stopt wel.
Nee. Als hij Poetin wint in Oekraïne (wat Trump ook heel graag wil, die is immers pro-Rusland/pro-Poetin) stopt het niet. Hrt zal dan alleen maar erger worden.

Want Poetin ziet dan dat hij met zijn acties wegkomt. Dan is "gewoon" het volgende land aan de beurt voor een inval. Moldavië staat bijvoorbeeld óók heel hoog op het wensenlijstje van Poetin. Met Transnistrië heeft hij al een mooi opstapje in handen, vergelijkbaar met Donetsk/Luhansk in Oekraïne.

En voor je het weet klopt hij ook aan de deur bij de Baltische Staten, gevolgd door Polen en de rest van Oost-Europa.

Wat jij wil is Poetin een vrijbrief geven om te doen wat hij wil.

Dat is appeasement en dat hebben we in het verleden met het toenmalige Duitsland ook gedaan (Sudetenland, anyone?). Dat hielp toen niet. Dat zal nu ook niet helpen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Parody schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:07:
Sorry, maar ik zie deze oorlog met deze knieval voor Putin niet stoppen. Hij is al jaren bezig met landjepik, en als de oorlog in Ukraine stopt, start er ergens anders weer een nieuw conflict. Alles voor het herstel van de oude USSR... Laten we de dictator en agressor zijn zin geven, dan houdt het vast op. Zoiets zeiden we ook over Hitler, en da's toch even anders gelopen...
Het punt bij cycli van autoritarisme is - inderdaad - juist dat het niet stopt, maar dat er een zelfversterkend dynamiek geschapen kan worden waar conflict in alles en overal de fundamentele driver is.

Zonder grenzen.

Voeg daar aan toe het verwrongen denken daar waar men koers bepaalt, condities schept, en de machine en machinaties instigeert, en het wordt uiterst zuur.

Immers, de enige wijze waarop de doelen van het denken bereikt kunnen worden is de uiteindelijke vernieling van alles wat de normale burger als verworvenheden omschrijft. Zowel praktisch als conceptueel.

Ik heb het idee dat dit nog niet doordringt in het publieke debat. Het is ook moeilijk voorstelbaar,en het is een proces. Maar, alsmede nu even nuchter zaken op een rij zetten, dan komt er toch wel een serieuze hint op tafel.

Alle analyses en extrapolaties op basis van observatie van gedrag, narratief, signaal en kaders van denken bij actoren & entiteiten van de cyclus van autoritarisme, zijn de afgelopen tien jaar consistent functioneel onweerlegbare realiteit geworden - helaas.

Daar zitten nogal wat gevoelige conclusies bij, maar vooral deze: onze klassieke, traditionele benaderingen en modellen voor analyse zijn niet geschikt bij wat we observeren, ze versterken juist zelfs aanwezige kwetsbaarheden - en daar wordt gretig misbruik van gemaakt.

Aanpassingen zijn vereist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wildhagen schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:34:
[...]

Nee. Als hij Poetin wint in Oekraïne (wat Trump ook heel graag wil, die is immers pro-Rusland/pro-Poetin) stopt het niet. Hrt zal dan alleen maar erger worden.

Want Poetin ziet dan dat hij met zijn acties wegkomt. Dan is "gewoon" het volgende land aan de beurt voor een inval. Moldavië staat bijvoorbeeld óók heel hoog op het wensenlijstje van Poetin. Met Transnistrië heeft hij al een mooi opstapje in handen, vergelijkbaar met Donetsk/Luhansk in Oekraïne.

En voor je het weet klopt hij ook aan de deur bij de Baltische Staten, gevolgd door Polen en de rest van Oost-Europa.

Wat jij wil is Poetin een vrijbrief geven om te doen wat hij wil.

Dat is appeasement en dat hebben we in het verleden met het toenmalige Duitsland ook gedaan (Sudetenland, anyone?). Dat hielp toen niet. Dat zal nu ook niet helpen.
Even ietwat cru, maar we moeten afleren te denken in termen van klassieke concepten en kaders. Denk in termen van voedingssystemen en hefbomen. Territorium is net als de burger slechts een grondstof, en dan enkel nog binnen derivate Selectorale - lagere orde van hiërarchie - machtsdynamica.

Om het even op scherp te stellen. Een ZuidAs en een haven van Rotterdam zijn vele malen meer interessant voor toepassingen van voeding en hefbomen dan een Moldavië of Polen.

Dit is geen 3e, 4e of zelfs geen 5e generatie conflictvoering, dit is is vanuit systemisch hyperparasitisme een existentieel conflict van hybride aard. Bot gezegd, het is niet wat kan, het is dat alles moet. Wij onderschatten hoe verwrongen het denken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jerie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:27:
[...]

Het is een proces dat tijd kost. Dus geef het tijd. Bedenk eventueel dat het alles omtrend Hitler/Nazi jaren later door neo-nazis al geoptimaliseerd is en dat tegenstanders het weinig aandacht geven. Wij, als tegenstanders, moeten hun voorsprong in halen.
Hetzelfde m.b.t. Golf van. Of de achtergrond van DOGE. We kunnen er eindeloos over discussiëren, maar heeft het een doel? Ik denk het niet. Effectieve informatiegaring is meer waardevol maar ook daarin zit veel ruis die functioneert als afleiding. Gevolg voor mij persoonlijk heb nauwelijks boeken gelezen afgelopen weken. Ik denk dat ik even ga minderen wat betreft het geopolitieke nieuws. Het houdt toch niet op.
Hoewel ik me kan vinden in Virtuozzo in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek" opmerking, zijn er eigenlijk twee vragen:
- Wat is hun doel?
- Wat is ons doel?

Voor mij is het bespreken heel simpel: Het is zodat ik tegen hun doel kan strijden. Zodat ik kennis op doe van anderen en zij van mij. Zodat wanneer ik actie onderneem dat niet alleen met liefde, maar ook met wijsheid en kennis doe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09

Don Quijote

El Magnifico

[...] De Russen zullen altijd vijand nummer 1 van de VS blijven
Het spijt me zeer. Ik snap dat je jezelf een beetje in een hoek hebt gepraat. Maar als je na de afgelopen periode oprecht blijft volhouden dat voor Trump en co (de VS) Rusland de grootste vijand is; dan wil je het gewoon niet zien.

Vijanden zijn landen waar autocratie nog niet compleet is ingevoerd, en dientengevolge kritiek wordt geuit op wat er momenteel gaande is in de VS. Rusland is een autocratie waar ze best transactioneel en quid pro quo mee willen opereren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Virtuozzo schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Het punt is dat wij er eindeloos over discussiëren terwijl zij zaken naar hun hand zetten.

Dit is het spel. Zelfs intern drama van de ene minion versus de andere dient dat spel, want de koerswijzigingen zetten door.

Ik heb het al eens opgemerkt, het gaat niet om hun gedrag. Zij zijn vanuit hun zwaktepositie afhankelijk van ons gedrag. En de machine achter de brokers, fixers, stromannen en chaotic actors heeft dik veertig jaar lang enorme investeringen gedaan in die arena en hefboom van menselijk gedrag.

Van innovatie op techieken waarvan wij denken dat het iets is van het net gescheiden doosje van Inlichtingen, helemaal door tot aan Surveillance Capitalism. En dat bovenop het gebruik van de vruchten van Cultural Engineering - zowel de condities (zie media) als de kaders (zie politiek) als de lijnen (zie economie) als de stimuli en frames (zie systemisch geïntegreerde predispositie problematiek bij al dat, en de groepsdynamica van burgers - condities en conditionering).

Ja, Trump en die minions zijn crazy. Ja, het zijn idioten. Ja, de meeste selecties zijn voor functionele incompetentie.

En dat is gewoon onderdeel van zowel denken als strategie. Helaas.
Wie discussiëren er eindeloos? Behalve in dit en wat andere topics. Ik zie het verder nergens. Niet op een schaal zoals het zou moeten.

En ik heb vaker gezegd dat wij als Europa veel sneller van ons af hadden moeten bijten en meer actie moeten ondernemen maar dan was de reactie vaak dat je het juist moet spelen via de publieke opinie en het debat?

Ik heb het vaker vergeleken met het schoolplein, de grootste pestkop en bullebak moet je als nieuweling direct aanpakken als die jouw kant op komt.

Dat is wat wij hebben nagelaten, keer op keer. Altijd maar de dialoog gezocht en nooit eens grenzen gesteld.

Niet in ons binnenland beleid, zie de lobby partijen die in ons bestel zitten tot schimmig gefinancierde eenpersoonsbewegingen enzovoort.

We zijn gewoon achter gaan lopen en hebben onze democratie en vrijheid in de uitverkoop gedaan, alle barrières die er ooit waren en ons collectieve begrip van wat democratie en vrijheid echt zijn gewoonweg te grabbel gegooid voor wat? Goedkope energie?

Ik snap dat het een boeiend wetenschappelijk veld is, maar ik hoor behoudens het veranderen van de publieke opinie en de massa die het schip moet keren nergens een oplossing in terug komen. Of maar een richting.

Alsof de Poetin, de republikeinen, rechtse christenen en oligarchen allemaal “slimmer” zijn dan de rest.

Alsof niemand meer, op wat mensen na, die het wel zagen, maar niets konden betekenen om het tij te keren, nog weet wat een probleem is en wat niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Don Quijote schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:46:
[...]

Het spijt me zeer. Ik snap dat je jezelf een beetje in een hoek hebt gepraat. Maar als je na de afgelopen periode oprecht blijft volhouden dat voor Trump en co (de VS) Rusland de grootste vijand is; dan wil je het gewoon niet zien.
Inderdaad. De VS onder Trump is geen vijand van Rusland. Het is een vriend. Wat niet zo raar is, gezien de Russische hulp bij de overwinningen van Trump tijdens de verkiezingen.

Trump komt juist op voor de belangen van Rusland, dat is vrij duidelijk te zien in alles wat hij doet rondom Oekraïne, het destabiliseren van Europa/de EU etc etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik kwam net 2 zaken tegen die ik niet wil onthouden. Ik heb hier nog gezocht op hun namen maar geen hit op een posting ervan.

1e zaak is een interview van Alex Younger (voormalig hoofd MI6) over verschil Trump en Poetin: https://x.com/timdewit/status/1893047157503992164

2e zaak is een video via CNN van de Republikeinse senator Thom Tillis zie https://x.com/ReallyAmerican1/status/1893007172822311211 waarin hij even de vloer aanveegt met Poetin. Zal zijn woorden even niet letterlijk herhalen (bepaalde ziekte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:18
Wel mooi nieuws dat het VK met nog een zwaar sanctie pakket komt voor Rusland. In deze tijden een mooi signaal, laat Poetin maar de druk op Trump opvoeren. Eens kijken wat voor rare zaken we de komende dagen gaan zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:24:
[...]

incompetentie.
Ik ga deze opmerking vertalen.

Zie het "drama van Trump" als een film. En net zoals een film hebben de actieve deelnemers (de artiesten) altijd een bepaald doel: Zorg dat jij iets ervaart. Dat jij boos wordt op de grote slechterik wanneer die het liefje van de held dood. Dat jij opgelucht adem haalt wanneer jij er achter komt dat de held het wapen gevuld had met losse flodders. En wat doe jij aan het einde van de film terwijl je naar buiten loopt? Dan praat je na. Over hoe slim de vijand was, wat jij als held anders had gedaan of hoe naief het liefje was, waarna iemand anders je er op wijst dat het liefje naief deed, want zij deed alsof ze dood was terwijl alleen de held wist dat er losse flodders in het wapen zat. Maar ja, zij was dan ook heel overtuigend.

Maar terwijl je dit bespreekt sta je waarschijnlijk niet bij stil dat het allemaal nep was. Je bespreekt het namelijk alsof het werkelijkheid is, in plaats van fictie. Jij hebt namelijk je bereidheid om iets te gaan geloven wat niet waar is (Wikipedia: Suspension of disbelief). Dat liefje, die zo naief was? Die speelde dat ze naief was en ze speelde alsof ze het wel wist. Terwijl jij denkt dat ze naief is, krijgt ze veel geld en is ze bezig de volgende film te selecteren.

Helaas is Trump geen fictie. Het is echt, maar veel van wat hij doet heeft ook concrete gevolgen. In tegenstelling tot theater, boek of film, zijn alle mensenlevens echt. Er zullen mensen dood gaan.

Terwijl wij ons verbazen over het "gore lef" dat hij internationale wateren een ander naam geeft maakt hij de kans op babysterfte groter. Terwijl hij het "gore lef" heeft om met Putin te praten haalt hij ook andere dictators uit het isolement. Terwijl hij het "gore lef" heeft om het halve overheidsapparaat te ontslaan zorgt hij voor represie waardoor anderen mensen minder snel 'nee' durven te zeggen.

Dus in plaats van te bespreken wat wij anders gedaan zouden hebben moeten we vooral kijken wat de volgende stap is, en kijken hoe we die kunnen voorkomen. En dat hoeft geen grote gebaar zijn. Dat kan een server verhuizen van de amerikaanse cloud naar de europeese cloud (https://european-alternatives.eu), stoppen met Twitter/Facebook/etc of gewoon online onze kennis uitbreiden zodat wanneer die shit hierheen komt we er ons beter tegen kunnen verzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamerwin
DevWouter schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:06:
[...]

Helaas is Trump geen fictie. Het is echt, maar veel van wat hij doet heeft ook concrete gevolgen. In tegenstelling tot theater, boek of film, zijn alle mensenlevens echt. Er zullen mensen dood gaan.
As we speak, zelfs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:15
In de Amerikaanse context zie ik regelmatig 'call your reps' voorbijkomen.

Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat ze hun zorgen doorgeven aan de politicus waar ze voor gestemd hebben.

Misschien is dit iets wat we ook moeten beginnen doen?

In een eenvoudige mail (niet via sociale media) laten weten dat we bezorgd zijn?

Kies een (lokale) politicus naar keuze waar je een connectie mee hebt (of je die al dan niet persoonlijk kent maakt niet uit) en stuur een korte mail waarin je in eigen woorden je bezorgdheid uitdrukt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
DevWouter schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Het is een proces dat tijd kost. Dus geef het tijd. Bedenk eventueel dat het alles omtrend Hitler/Nazi jaren later door neo-nazis al geoptimaliseerd is en dat tegenstanders het weinig aandacht geven. Wij, als tegenstanders, moeten hun voorsprong in halen.

[...]

Hoewel ik me kan vinden in Virtuozzo in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek" opmerking, zijn er eigenlijk twee vragen:
- Wat is hun doel?
- Wat is ons doel?

Voor mij is het bespreken heel simpel: Het is zodat ik tegen hun doel kan strijden. Zodat ik kennis op doe van anderen en zij van mij. Zodat wanneer ik actie onderneem dat niet alleen met liefde, maar ook met wijsheid en kennis doe.
Stukje leesvoer voor op de zondag.

Ik heb wat zitten zoeken naar een publicatie waar het wat meer hapklaar is, de geschiedenis van de persoon uit Weimar Duitsland waar ik eerder aan refereerde is best handig om eens door te spitten, voor hoe er gewerkt wordt terwijl anderen reageren, hoe genesteld die voorbereidingen zijn, en zelfs wanneer er intern conflict is loopt het nog door.

Punt van aandacht: men deed exact wat men zei. Gaf dat ook gewoon aan. Iedereen wist precies wat er ging komen.

Nuremberg Trial Defendants: Hjalmar Schacht

Uitermate handig als spiegel bij maatschappelijke en politieke respons dû moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 23-02-2025 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wozmro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:28:

Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat ze hun zorgen doorgeven aan de politicus waar ze voor gestemd hebben.

In een eenvoudige mail (niet via sociale media) laten weten dat we bezorgd zijn?

Kies een (lokale) politicus naar keuze waar je een connectie mee hebt (of je die al dan niet persoonlijk kent maakt niet uit) en stuur een korte mail waarin je in eigen woorden je bezorgdheid uitdrukt.
Dat was ooit volledig normaal, en gangbaar, in het Nederlandse. Er is een tijd geweest waarin dat soort interacties met name voor media leidend waren voor profielstudies van markt en consument. De politiek, dat was meer beperkt tot niet-conservatief/rechtse partijen, die hadden andere weegschalen (sponsorbijeenkomsten).

De relatie tussen burger en media is wel kritiek punt van aandacht. Die moet hersteld worden. Zeker nu sociale media analyse leidend is. En al dat, is kunstmatig, arbitrair, en vaak subversief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Wozmro schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:28:

Ik denk dat dat niet zoveel meer helpt. De democraten staan buitenspel en die hoef je niet aan te schrijven, die zijn er toch al tegen.

En bij de republikeinen zal er zoveel druk op staan om 'mee te doen'. Een beetje zoals de partij 'whips' in Engeland. De meeste kritische mensen zijn ook allang weggezuiverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:26:
[...]
De relatie tussen burger en media is wel kritiek punt van aandacht. Die moet hersteld worden. Zeker nu sociale media analyse leidend is. En al dat, is kunstmatig, arbitrair, en vaak subversief.
Ik zie dat niet echt gebeuren. De traditionele media hadden altijd behoorlijk strikte regelgeving op het gebied van bronnen, kwalificaties, verantwoordelijkheid. In Amerika is dat al erg uitgehold als ik zie wat een Fox news uitvreet, maar het is er nog wel. Een Murdoch had veel invloed maar moest zich toch aan de regels houden.

Met social media is dat er nooit geweest. Het is een speelbal van enkele rijke miljonairs waaronder natuurlijk een behoorlijk geflipte. Wat ze allemaal uitvreten in de backend en algoritmes is duister en er is ook geen transparantie verplicht. Wat nodig is, is strenge regelgeving op dat gebied. Maarja die gaat er dus niet komen met een Musk in het witte huis.

Dus voorlopig zie ik dat niet verbeteren. Voor de politieke situatie weer een beetje normaliseert, maar die is juist op deze manier tot stand gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:21:
[...]

Stukje leesvoer voor op de zondag.

Ik heb wat zitten zoeken naar een publicatie waar het wat meer hapklaar is, de geschiedenis van de persoon uit Weimar Duitsland waar ik eerder aan refereerde is best handig om eens door te spitten, voor hoe er gewerkt wordt terwijl anderen reageren, hoe genesteld die voorbereidingen zijn, en zelfs wanneer er intern conflict is loopt het nog door.

Punt van aandacht: men deed exact wat men zei. Gaf dat ook gewoon aan. Iedereen wist precies wat er ging komen.

Nuremberg Trial Defendants: Hjalmar Schacht

Uitermate handig als spiegel bij maatschappelijke en politieke respons dû moment.
Ok, interessante lectuur.

Een paar opmerkingen/paralellen:
- Crypto is de nieuwe Mefo? Maar dan niet via een bank gefinancierd, maar via believers rondom de wereld.
- Gebruik van fondsen die van anderen zijn: Ik denk dat deze er aan komt. Nog even zien of dat enkel bestaat uit het terughalen van geld dat de overheid van de VS in het verleden heeft overgemaakt en blokkeren van nieuwe overboekingen, of dat het verder gaat door bijvoorbeeld de onderpanden van vertrouwen (valuta/goud) van andere landen in beslag te nemen.
- Belastingen: De tariffs. Debiel systeem t.o.v. het Duitse van toen.
- Importeren van grondstoffen van elders: Oekraïne. Belemmerd door tariffs voor andere zaken.
- Production control: Productie terug in de VS.
- De oorlogseconomie zie ik niet zo goed. Daarvoor gaan ze te destructief te werk. Een oorlogseconomie kan voordelen hebben bij een efficiënte organisatie, maar er moet wel continuïteit van kennis zijn.
- Nieuwe territoria aanboren: Panama, Canada, Groenland, Oost-Oekraïne.
Pagina: 1 ... 52 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.