Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07 13:43
D-Ed schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Het is maar wat je gezond en nuttig voor 'white collar beroepen' noemt.. 8)7

"This is an Air Force One trip to Florida, with all the presidential support equipment and personnel and security measures. By visiting these sites, Trump was advertising his business — membership costs at Mar-a-Lago doubled — and all the money the Secret Service paid for lodging and food and equipment rental at Trump resorts went into Trump’s own pocket."
2 dagen in Schotland, en de totale kosten waren 1,1 miljoen dollar.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:27

Dennis1812

Amateur prutser

Makaja schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:36:
[...]

2 dagen in Schotland, en de totale kosten waren 1,1 miljoen dollar.. 8)7
Duur weekendje weg. Ik kan het voor de helft! Maak mij maar president dan. Scheelt zeker 50% van de kosten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Een stukje vd puzzel hoe Trump aan de macht is gekomen.

Inzicht van AOC en Jon Stewart:
YouTube: Jon Stewart & AOC Take On Trump’s Comeback and Rebuilding the Democr...

Trump/GOP exploiteert een "window of hypocrisy" om het cynisme vd bevolking tav de gevestigde orde te gebruiken. Punt is dat die hypocrisy op zich reëel is.
Eén vd grootste voorbeelden van hypocrisie is wat neerkomt op insider trading door congresleden. Ze zitten in commissies, daar krijgen ze informatie over een medicijn of een contract, ze plegen een telefoontje naar hun aandelenmanager, die maakt wat aanpassingen in het portfolio en het geld rolt binnen.
Dat is insider trading en is verboden bij de wet. Er wordt niets aan gedaan omdat de mensen die er iets aan kunnen doen (congresleden) de mensen zijn er baat bij hebben.

Natuurlijk doen beide partijen dat. De Democratische partij (Pelosi) zegt dat geld wel GOP corrumpeert maar niet de Dems. Geen van beide partijen benoemt die insider trading direct, mensen zoals AOC, Sanders en Elizabeth Warren die het wel expliciet benoemen en het zelf niet doen, zijn uitzonderingen (*.
Maar kiezers weten/voelen dat er corruptie in het spel is, zijn daarom cynisch tav de gevestigde orde, en Trump slaagt er in zich voor te doen als iemand die niet deel uitmaakt vd gevestigde orde ("elite") en juist gaat optreden tegen corruptie.
Daarbij helpt het waarschijnlijk dat hij het initiatief neemt om de hypocrisie uit te buiten, ook al doet hij/GOP zelf er net zo hard aan mee. Ik vermoedt dat het onderliggende mechanisme is dat als iemand een beschuldiging uit, dan bij de meeste mensen niet de eerste gedachte is dat die persoon zelf ook wel schuldig zal zijn aan hetzelfde als waarvan die de andere partij beschuldigt.

*) There was one exception: Sanders recounted spending about $500 on IBM stock while he was serving in the House of Representatives so he could rail against proposed changes to the company's retirement program during a shareholders' meeting.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Makaja schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Het gaat niet eens om het golfen zelf. Het gaat erom, dat hij Obama altijd beschuldigde van teveel op de golfbaan te staan. Hij staat er 2x zo vaak. Dat is gewoon hypocriet. En dan ook nog gebruik maken van zijn eigen landgoederen, waar hij dan met AF1 en een compleet security detail heen moet, om dan te verblijven in zijn eigen resort, waarvan de rekening naar de Amerikaanse belastingbetaler gaat.

Bewegen en buiten zijn is zonder meer goed voor een mens.Maar hier speelt eigenbelang ook een flinke rol...
Oef, bijzondere verkwisting van tijd en geld. Dat wist ik niet.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Jerie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:26:
[...]

Oef, bijzondere verkwisting van tijd en geld. Dat wist ik niet.
Verkwisting van tijd en geld, maar ook directe corruptie. Hij maakt het immers direct over naar zijn eigen zakken.
Niet 1x, maar rustig 50x per jaar.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 12:35

The_Bird

Meneer de Raaf

*knip* onderbouw dit s.v.p. met betrouwbare bronnen.

[ Voor 79% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:23 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
BadRespawn schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:14:
Een stukje vd puzzel hoe Trump aan de macht is gekomen.

Inzicht van AOC en Jon Stewart:
YouTube: Jon Stewart & AOC Take On Trump’s Comeback and Rebuilding the Democr...

Trump/GOP exploiteert een "window of hypocrisy" om het cynisme vd bevolking tav de gevestigde orde te gebruiken. Punt is dat die hypocrisy op zich reëel is.
Eén vd grootste voorbeelden van hypocrisie is wat neerkomt op insider trading door congresleden. Ze zitten in commissies, daar krijgen ze informatie over een medicijn of een contract, ze plegen een telefoontje naar hun aandelenmanager, die maakt wat aanpassingen in het portfolio en het geld rolt binnen.
Dat is insider trading en is verboden bij de wet. Er wordt niets aan gedaan omdat de mensen die er iets aan kunnen doen (congresleden) de mensen zijn er baat bij hebben.

Natuurlijk doen beide partijen dat. De Democratische partij (Pelosi) zegt dat geld wel GOP corrumpeert maar niet de Dems. Geen van beide partijen benoemt die insider trading direct, mensen zoals AOC, Sanders en Elizabeth Warren die het wel expliciet benoemen en het zelf niet doen, zijn uitzonderingen (*.
Maar kiezers weten/voelen dat er corruptie in het spel is, zijn daarom cynisch tav de gevestigde orde, en Trump slaagt er in zich voor te doen als iemand die niet deel uitmaakt vd gevestigde orde ("elite") en juist gaat optreden tegen corruptie.
Daarbij helpt het waarschijnlijk dat hij het initiatief neemt om de hypocrisie uit te buiten, ook al doet hij/GOP zelf er net zo hard aan mee. Ik vermoedt dat het onderliggende mechanisme is dat als iemand een beschuldiging uit, dan bij de meeste mensen niet de eerste gedachte is dat die persoon zelf ook wel schuldig zal zijn aan hetzelfde als waarvan die de andere partij beschuldigt.

*) There was one exception: Sanders recounted spending about $500 on IBM stock while he was serving in the House of Representatives so he could rail against proposed changes to the company's retirement program during a shareholders' meeting.
Hoewel ik de bijdrage van beide erg waardeer zie ik hier weinig is als belangrijke verklaring. In Nederland hebben we ook hardnekkig sado populisme en is het allemaal nog redelijk keurig georganiseerd wat betreft vergoedingen. Geldt denk ik boor meer landen.

Een meer belangrijke verklaring is geen of afwezige media die de onderliggende processen op een goede manier duidt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Ga je ook nog inhoudelijk bijdragen aan de discussie. In plaats van een volstrekt ononderbouwde theorie ten toon spreiden dat het beter voor je is als je je eigen golfbaan hebt.

Er zijn voldoende bronnen wat security graag wil met betrekking tot de golfbanen en dat ligt niet in lijn met jouw beweringen.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@BadRespawn ook beschikbaar op Spotify als podcast.

https://open.spotify.com/...si=rQUC1UVSQUGeJONw-ehKug

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
HEY_DUDE schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:04:
[...]

Hoewel ik de bijdrage van beide erg waardeer zie ik hier weinig is als belangrijke verklaring.
Ik noem het niet een belangrijke verklaring, ik noem het een stukje vd puzzel.
In Nederland hebben we ook hardnekkig sado populisme en is het allemaal nog redelijk keurig georganiseerd wat betreft vergoedingen. Geldt denk ik boor meer landen.
Eens dat het ook in NL (en elders) speelt, en hier is er zo mogelijk nog minder kritiek op.
Een meer belangrijke verklaring is geen of afwezige media die de onderliggende processen op een goede manier duidt.
Natuurlijk spelen de media een belangrijke rol, maar dat is alleen belangrijk omdat die onderliggende processen zich voordoen.

Die onderliggende processen zijn dus minstens zo belangrijk als verklaring, en één van de onderliggende processen is wat Stewart en AOC duiden: publiek cynisme tav reële hypocrisie, als propaganda wapen gebruiken (oa door preemptief te beschuldigen). (dat is ook aan de hand bij de verwijten van Trump aan Obama mbt te veel golfen)

Stewart en AOC doen eigenlijk precies wat je de media verwijt niet/onvoldoende te doen, maar je doet het af als onbelangrijk.
Anders de vraag aan jou: wat zou dan wel de "goede manier" zijn om 'hardnekkig sado populisme' te duiden?

Probleem voor de media is dat door dat te duiden, ook die hypocrisie in de schijnwerper komt, dat is tegen het verkeerde been van de gevestigde orde (liberalisme) waar die media (merendeels) zelf ook deel van uitmaken en wat ze al vele decennia onvoldoende kritisch benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

HEY_DUDE schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:06:
[...]

Ga je ook nog inhoudelijk bijdragen aan de discussie. In plaats van een volstrekt ononderbouwde theorie ten toon spreiden dat het beter voor je is als je je eigen golfbaan hebt.

Er zijn voldoende bronnen wat security graag wil met betrekking tot de golfbanen en dat ligt niet in lijn met jouw beweringen.
*knip* onderbouw s.v.p. eerst je eigen bericht.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:25 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
BadRespawn schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:00:
[...]

Ik noem het niet een belangrijke verklaring, ik noem het een stukje vd puzzel.

[...]

Eens dat het ook in NL (en elders) speelt, en hier is er zo mogelijk nog minder kritiek op.

[...]

Natuurlijk spelen de media een belangrijke rol, maar dat is alleen belangrijk omdat die onderliggende processen zich voordoen.

Die onderliggende processen zijn dus minstens zo belangrijk als verklaring, en één van de onderliggende processen is wat Stewart en AOC duiden: publiek cynisme tav reële hypocrisie, als propaganda wapen gebruiken (oa door preemptief te beschuldigen). (dat is ook aan de hand bij de verwijten van Trump aan Obama mbt te veel golfen)

Stewart en AOC doen eigenlijk precies wat je de media verwijt niet/onvoldoende te doen, maar je doet het af als onbelangrijk.
Anders de vraag aan jou: wat zou dan wel de "goede manier" zijn om 'hardnekkig sado populisme' te duiden?

Probleem voor de media is dat door dat te duiden, ook die hypocrisie in de schijnwerper komt, dat is tegen het verkeerde been van de gevestigde orde (liberalisme) waar die media (merendeels) zelf ook deel van uitmaken en wat ze al vele decennia onvoldoende kritisch benaderen.
Ik kan je gedachtengang wel volgen denk ook dat de bijdrage wel van belang is van Steward & AOC. Er zit ook wel meerwaarde in fijnmazige analyse van processen maar ik heb het idee dat we de grote lijn daardoor soms wat uitzicht raakt. De democraten zijn ook altijd heel goed in analyseren waar hun zwaktes liggen en wat ze beter moeten doen. Daardoor raakt het feit dat ze gewoon heel veel beter zijn dan de GOP uit het zicht.

Wellicht is de hypocrisie frame slechts een proces dat toevalliger wijze wordt uitgebuit door sado populisme. In de V.S. heb je hele grote mediakanalen die op zoek zijn naar content om hun propagandabuis te vullen. Het is bekend dat content waarmee je doelgroep boos wordt het goed doet en de hypocrisie valselijk te duiden is een middel om de boosheid te voeden. Stel dat het hypocrisie frame niet gemaakt kon worden dan zijn er nog steeds hele grote mediakanalen (of riolen) die gevuld moeten worden met content. Ergo ze vinden wel weer wat anders om de kiezer boos mee te maken. "Migranten eten je kat op". Het bestaan van deze kanalen is denk ik het grote onderliggende probleem. Niet zozeer de haakjes die ze vinden om hun content te injecteren.

Nou ja het is maar een gedachte, ben er nog niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

*knip* s.v.p. geen oud nieuws en zo'n opmerking voegt niets toe.

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:20 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:23
Je loopt vijf dagen achter. Dit is allang besproken

Verder helemaal eens met Dhr. Vistisen.

[ Voor 67% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:22 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Ex-bondgenoot, daar moeten we nog even aan wennen. Maar de retoriek is passend.

Edit ik moet je overigens feliciteren met het feit dat het je nog lukt om een pro Trump post te plaatsen. Daarvoor heb je wel volstrekt onbekende Deense politici nodig. Maar chapeau.

[ Voor 57% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:21 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Spykie
Bondgenoten proberen niet je land te pikken, trouwens.

[ Voor 67% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:21 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip*, niet op de man spelen alsjeblieft.

[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 21:21 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HEY_DUDE
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 36% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[ Voor 42% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10
Musk & co zijn blijkbaar de HR afdeling van de federale diensten binnen gedrongen en bezig gegeven te verzamelen en documenten (vanuit project 2025) te pushen, dit alles door onverkozen, niet in de overheid werkenden:

Important follow-up on my pinned report and my recent post about the takeover at OPM: The Washington Post has confirmed the claims below. There is indeed a takeover of the federal government happening that is being coordinated by people outside the government who have gotten access to U.S. servers.

Seth Abramson (@sethabramson.bsky.social) 27 januari 2025

En lees dit:

This is now circulating.

Z-VGK-Fan-LV Harris Fan (@neilfanvegas.bsky.social) 27 januari 2025

Is de purge begonnen?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
HEY_DUDE schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:14:
[...]

Wellicht is de hypocrisie frame slechts een proces dat toevalliger wijze wordt uitgebuit door sado populisme. In de V.S. heb je hele grote mediakanalen die op zoek zijn naar content om hun propagandabuis te vullen. Het is bekend dat content waarmee je doelgroep boos wordt het goed doet en de hypocrisie valselijk te duiden is een middel om de boosheid te voeden.
Lijkt me evident dat een belangrijk onderdeel van rechts-populisme is om de tegenstander en (veronderstelde) oorzaken van problemen in het extreme te trekken. Reële hypocrisie is daartoe een makkelijke ingang die dus wordt gebruikt.

Bepaalde media outlets spelen mbt rechts-populisme willens en wetens een actieve rol (in de VS veel meer dan in NL), maar de meeste andere mainstream media zijn net zo goed onvoldoende kritisch mbt de gevestigde orde en dat is minstens een zo groot probleem, in NL net zo als in de VS.
Nou ja het is maar een gedachte, ben er nog niet helemaal uit.
Het is ook een lastig probleem. Maar daarom wel een beetje te makkelijk om te zeggen dat anderen het wat dat betreft niet goed doen terwijl je het zelf eigenlijk ook niet weet.

Het belangrijkste wat ik probeer duidelijk te maken is dat de problematiek mbt rechts-populisme niet uitsluitend bij rechts-populisme ligt, maar ook bij grote tekortkomingen van de gevestigde orde.
Ja, de Dems zijn veel beter dan Trump/GOP. Maar dan ligt de lat wel erg laag, beter zijn dan half fascisme is niet moeilijk, en voor een groot deel vd bevolking is liberalisme (in de VS en in NL) zoals het zich de afgelopen ~40 jaar heeft ontwikkeld, bij lange na niet goed genoeg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
https://www.theguardian.c...ce-killing-matthew-huttle
An Indiana man who was pardoned by Donald Trump for taking part in the January 6 insurrection was killed by police during a traffic stop on Sunday.

Matthew Huttle, 42, was shot by a sheriff’s deputy after allegedly resisting arrest and getting into an altercation with an officer, local news outlets in Indiana report, based on the Indiana state police’s account of the incident.

Huttle was one of the more than 1,500 people pardoned by Trump for their roles in the 2017 Capitol riot on the first day of his second term in office.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:04:

En lees dit:

[Embed]

Is de purge begonnen?
Jup - inmiddels zijn alle DOJ prosecutors die achter Trump aan zaten ook ontslagen en is de DOJ aan het kijken hoe ze de medewerkers die achter de J6 rioters aanzaten eruit kunnen werken.

Kunnen we de VS niet gewoon fysiek in zee laten zinken? -O-

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:55

ManiacsHouse

Scheisse!

Wait... What?! 8)7 ;w

Voor gebruikers van Google Maps in de Verenigde Staten heet de Golf van Mexico binnenkort de Golf van Amerika. Zodra de door Donald Trump voorgestelde naamswijziging op officiële kaarten in de VS wordt aangepast, krijgen gebruikers ook de aangepaste naam te zien, meldt Google in een bericht op X.

Voor gebruikers in Mexico blijft de Golf van Mexico zo heten. De rest van de wereld krijgt beide namen te zien. Volgens Google is dit "gebruikelijk bij plaatsen met verschillende officiële benamingen".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump geeft nu aan mogelijk ook een derde termijn te willen gaan doen en eventueel zelfs een vierde:
In een toespraak voor Republikeinse leden van het Huis van Afgevaardigden in zijn thuisstaat Florida heeft Donald Trump gehint op de mogelijkheid van een derde regeertermijn. In de Amerikaanse grondwet is vastgelegd dat presidenten maximaal twee termijnen mogen aanblijven. ,,Mag ik me nog een keer verkiesbaar stellen?'', vroeg Trump zich hardop af.

,,Ik heb veel geld ingezameld voor de volgende race'', zei Trump tegen zijn partijgenoten. ,,Ik neem aan dat ik dat niet voor mezelf kan gebruiken, maar ik weet het niet helemaal zeker.'' Het is niet voor het eerst dat Trump zinspeelt op een derde termijn. Vorige week zei hij in een toespraak in Las Vegas dat het "de grootste eer van mijn leven zal zijn om niet één, maar twee, drie of vier keer te dienen".

Het Republikeinse Congreslid Andy Ogles zette deze week een eerste stap om een voorstel te doen voor een grondwetswijziging die een derde termijn voor Trump mogelijk moet maken. Het voorstellen van een grondwetswijziging vraagt in zowel het Huis als de Senaat om een tweederdemeerderheid. Het aannemen van zo'n voorstel is nog lastiger: driekwart van de staten moet het goedkeuren.
(AD Liveblog)

Wellicht kan hij de grondwet zo (laten) wijzigen dat hij President (of Emperor) For Life wordt. Scheelt weer een hoop kosten aan verkiezingen, want die zijn dan niet meer nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02:03

DevWouter

Creator of Todo2d.com

wildhagen schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 05:57:
Trump geeft nu aan mogelijk ook een derde termijn te willen gaan doen en eventueel zelfs een vierde:

[...]

(AD Liveblog)

Wellicht kan hij de grondwet zo (laten) wijzigen dat hij President (of Emperor) For Life wordt. Scheelt weer een hoop kosten aan verkiezingen, want die zijn dan niet meer nodig.
*knip*, niet doordraven.

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:52 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38

[...]

(AD Liveblog)

Deze actie zal mij niks verbazen met de geschiedenis van deze man.

En weten we nog wat hij zei toen Biden gewonnen had ?
Die man is het oud om president te zijn.
Hij is bijna danwel niet ouder.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
All federal grants and loan disbursement paused by White House
The freeze on federal assistance is slated to take effect at 5 p.m. Tuesday and could impact trillions of dollars. It marks the latest move by the Trump administration to exert control over federal funding, even that which has already been allocated by Congress.
Hier gaan heel veel mensen door geraakt worden.

Trump is attempting to unilaterally freeze trillions of dollars in federal spending that’s been duly appropriated by Congress. This is completely insane and illegal. He’s seizing unlawful control over the constitutional spending power? Five alarm fire www.washingtonpost.com/business/202...

Mark Joseph Stern (@mjsdc.bsky.social) 28 januari 2025

To play this out, there will be literally dozens of lawsuits challenging what OMB is doing on the ground that it violates the Impoundment Control Act of 1974. Trump’s DOJ will argue that the Act is unconstitutional. And this will quickly get to #SCOTUS, where it will be the biggest case of the term.

Steve Vladeck (@stevevladeck.bsky.social) 28 januari 2025

[ Voor 15% gewijzigd door user109731 op 28-01-2025 07:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 08:29

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wat we Trump zien doen is alles wat hij wil doen zonder acht te slaan op regels. Dat is iets wat hij in zijn eerste term minder deed. Veel van die dingen worden juridisch geblocked maar sommige komen gewoon door en zijn een win. Die wat juridisch worden geblocked geven aan waar pijnpunten zitten voor hem om onder zijn controle te brengen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00

[ Voor 33% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:00
The_Bird schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:01:
Ik kan me goed voorstellen dat golfen op zijn eigen banen makkelijker te regelen is en minder stressvol is. Door op zijn bekende banen te spelen kan security ook beter ingeschat worden.
Weet je wat het makkelijker zou maken? Spelen op een militaire basis! Die is al van de overheid dus er gaat geen geld naar commerciële partijen, en die zijn meestal al goed beveiligd.

Komen we weer uit bij Makaja in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Auredium schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:28:
[...]

Wat we Trump zien doen is alles wat hij wil doen zonder acht te slaan op regels. Dat is iets wat hij in zijn eerste term minder deed. Veel van die dingen worden juridisch geblocked maar sommige komen gewoon door en zijn een win. Die wat juridisch worden geblocked geven aan waar pijnpunten zitten voor hem om onder zijn controle te brengen.
Deels denk ik. Volgens mij tekent hij ook een hele rij waarvan hij weet dat het niet gaat gebeuren en dingen die hem helemaal niet boeien. Maar dat is gewoon het voorsorteren op de "Ik wilde wel maar de Dems/Doj hebben ons tegengehouden" campagne die in 2028 gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

ManiacsHouse schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 02:03:
Wait... What?! 8)7 ;w

Voor gebruikers van Google Maps in de Verenigde Staten heet de Golf van Mexico binnenkort de Golf van Amerika. Zodra de door Donald Trump voorgestelde naamswijziging op officiële kaarten in de VS wordt aangepast, krijgen gebruikers ook de aangepaste naam te zien, meldt Google in een bericht op X.

Voor gebruikers in Mexico blijft de Golf van Mexico zo heten. De rest van de wereld krijgt beide namen te zien. Volgens Google is dit "gebruikelijk bij plaatsen met verschillende officiële benamingen".
Dit is toch een logisch vervolg? Het eerste wat ik dacht toen ik hoorde over de Gold van Amerika was dat hij dat zou doorvoeren in de maps van zijn tech-bro's.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:01
Trishul schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:17:
De EU wil zelf ook niet overstappen op iets anders, dus MS zit komende decennia prima. De MS lobby is ook altijd zeer sterk geweest, dat zie je ook in de IT wereld in NL en dat pakken ze heel slim aan door dingen gratis weg te geven (goodies, cursussen, tot aan tickets toe). Kijk voor de lol ook eens op FP artikelen en reacties daaronder over MS, altijd dezelfde users die MS komen verdedigen.
Het verbaast me altijd hoe weinig interesse er op T.net is voor de politieke implicaties van software. Dat terwijl veel leden ICT-professionals zijn.

Er zijn mensen die politici graag "landverraders" noemen, maar als je kijkt naar de gemiddelde ICT-professional in Nederland, heeft deze zijn leven lang geld verdiend met het uitleveren van de Nederlandse industrie en overheid aan een buitenlandse partij. Net als vroeger is "landverraad" geen zwart-witte keuze tussen goed en kwaad, maar een gevolg van meegaan in een systeem dat door iedereen wordt goedgekeurd.

De mensen die waarschuwen voor de gevaren "doen moeilijk" of zijn "te politiek".

In ander nieuws, Facebook heeft besloten dat het bespreken van Linux niet meer is toegestaan. De val klapt langzaam maar zeker dicht. Nothing to see here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:45

[...]

(AD Liveblog)

Eerst maar eens zien of hij nog 4 jaar leeft… iets met leeftijd.

Wanneer gooit Trump Internet internationaal plat? Toegang kost een vrijkaart voor Groenland en het boren naar olie aldaar + 20% belasting voor alle gemaakte omzet dankzij het American Global Internet Network

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 28-01-2025 09:02 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:42

Ypho

Allround Nerd

Wait... What?! 8)7 ;w

Ja, een beetje in het kader van:
Taiwan is onderdeel van China, maar alleen in China.
De Krim is onderdeel van Rusland, maar alleen in Rusland.

En zo vast nog meer. Idioot...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: Amerikaanse president Trump wil importheffingen op chips uit Taiwan

Ik dacht al. Trump die 24 uur geen nieuwe tariffs aankondigde? Vroeg me al af of hij ziek was ofzo. Of te druk met golfen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spykie
N.a.v. Trumps dreigementen richting Groenland gaan de Denen nu 2 miljard extra uitgeven aan de Defensie van Groenland: https://nos.nl/artikel/25...oenland-na-dreiging-trump

[ Voor 5% gewijzigd door Spykie op 28-01-2025 09:06 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 12:01
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:45:
Het verbaast me altijd hoe weinig interesse er op T.net is voor de politieke implicaties van software. Dat terwijl veel leden ICT-professionals zijn.

Er zijn mensen die politici graag "landverraders" noemen, maar als je kijkt naar de gemiddelde ICT-professional in Nederland, heeft deze zijn leven lang geld verdiend met het uitleveren van de Nederlandse industrie en overheid aan een buitenlandse partij. Net als vroeger is "landverraad" geen zwart-witte keuze tussen goed en kwaad, maar een gevolg van meegaan in een systeem dat door iedereen wordt goedgekeurd.

De mensen die waarschuwen voor de gevaren "doen moeilijk" of zijn "te politiek".

In ander nieuws, Facebook heeft besloten dat het bespreken van Linux niet meer is toegestaan. De val klapt langzaam maar zeker dicht. Nothing to see here.
Het verbaast mij enorm dat we niet op zn minst de tech namaken. Twitter stond mij al lang tegen, het was echt een gat in de markt om een Musk vrije variant te maken. Dat gebeurt uiteindelijk dmv Bluesky maar weer niet in Europa. Facebook hetzelfde, ik kom er haast niet meer omdat 9 vd 10 posts nep/reclame zijn, waarvan de helft eng Amerikaans conservatief, het moet toch niet zo ingewikkeld zijn om het FB van 10 jaar geleden na te bouwen? Waar we weer gewoon fotos van eten en babies uitwisselen? Volgens mij is een gewoon sociaal netwerk echt een gat in de markt op het moment.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:18:
[...]

Het verbaast mij enorm dat we niet op zn minst de tech namaken. Twitter stond mij al lang tegen, het was echt een gat in de markt om een Musk vrije variant te maken. Dat gebeurt uiteindelijk dmv Bluesky maar weer niet in Europa. Facebook hetzelfde, ik kom er haast niet meer omdat 9 vd 10 posts nep/reclame zijn, waarvan de helft eng Amerikaans conservatief, het moet toch niet zo ingewikkeld zijn om het FB van 10 jaar geleden na te bouwen? Waar we weer gewoon fotos van eten en babies uitwisselen? Volgens mij is een gewoon sociaal netwerk echt een gat in de markt op het moment.
Dat vind ook plaats (Mastodon bijvoorbeeld) maar heeft groot nadeel: gebrek aan interoperabiliteit aka het netwerkeffect.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

ph4ge schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:18:
[...]

Die discussie hebben we in het andere Verbod social media topic. Ik ben het overigens oneens met elke vorm van een gecentraliseerd sociaal netwerk, zie mijn argumenten en bronnen in dat topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Wait... What?! 8)7 ;w

Ze zijn wel heel eager he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:29

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Marzman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:21:
[...]

Het wordt steeds gekker, gaat dit over groenland?
Er valt niets specifieks te lezen.....en gezien de toon hou ik het op een dwaze rant richting elk land en/of elke actie die US gaat ondernemen onder Trump Sr.

Aangezien het Jr. betreft en het bericht al verwijderd is hecht ik er verder niet zoveel waarde aan, maar het is wel weer een signaal wat voor dieptepunten ze daar kunnen gaan bereiken.....wat een megalomane shitshow 8)7

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wait... What?! 8)7 ;w

"Volgens Google"............en "officiële benamingen".......is het al officieel dan? :+

of zou het zou komen doordat Google-baas Sundar Pichai dik is met Trump :P

Afbeeldingslocatie: https://diplo-media.s3.eu-central-1.amazonaws.com/2025/01/tech-billioners-trump.jpg

Pichai staat hier rechts van Musk (links voor de kijkert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 16:57
Alleen heeft hij onvoldoende meerderheid voor een grondwetswijziging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10
martwoutnl schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Ziet hij er uit alsof hij volgens de regels speelt of gaat spelen? :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
Compuchip87 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:41:
[...]

Weet je wat het makkelijker zou maken? Spelen op een militaire basis! Die is al van de overheid dus er gaat geen geld naar commerciële partijen, en die zijn meestal al goed beveiligd.

Komen we weer uit bij Makaja in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek"
Dank u. Dat wilde ik net al opmerken inderdaad: Obama was weliswaar aan het golfen, alleen dan wel op 2 militaire bases, die ook nog eens dicht in de buurt van de hoofdstad waren. Dus echt tientallen malen veel minder kosten en makkelijker te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:48:
[...]

"Volgens Google"............en "officiële benamingen".......is het al officieel dan? :+

of zou het zou komen doordat Google-baas Sundar Pichai dik is met Trump :P

[Afbeelding]

Pichai staat hier rechts van Musk (links voor de kijkert).
Tja, vroeger moest je dan alle atlassen veranderen. En dan zei de leraar nieuwe is niet nodig, kleine veranderingen.

Ook Tim Cook was aldaar.

Ik blijf het bijzonder vinden dat Satya Nadella er niet bij was.

Al doen ze wel mee met Stargate https://www.cnbc.com/2025...-stargate-ai-project.html en Nadella had rond 16 Jan etentje met Trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
martwoutnl schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Mjah, dan vaardigt hij gewoon een decreet uit die het doorvoert. Of hij laat het Capitool bestormen om het af te dwingen.

Het is niet alsof hij geen ervaring heeft met de macht proberen te grijpen op minder constitutionele manieren,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makaja
Dus omdat ik in mijn dagelijkse werk bezig ben met zaken als Microsoft Office, Azure en Oracle, ben ik een landsverrader? Dat vind ik nogal ver gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Auredium schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:28:
[...]

Maar in de tussentijd ligt het halve land op zijn gat in afwachting van uitspraken in de vele rechtszaken. Waar je ook de uitslag nog maar van moet afwachten. Voor zover het nog een bananenrepubliek was is het dit inmiddels wel geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 07:20
[...]

+1, ik ben blij om te zien dat er toch nog mensen zijn die er een beetje hetzelfde over denken als ik. Vaak is dit een zeer gevoelig onderwerp namelijk op GoT/FP. Binnen zeer korte tijd wordt je namelijk aangevallen door eigenlijk meestal dezelfde groep fanatici.

Ook op LinkedIn zie je vaak posts waarin 'adviesbureaus' of outsourcing partijen zo'n beetje activistisch ageren tegen alles wat vraagtekens stelt bij de steeds verdergaande lock-in van Big Tech. En dan met name MS op de Enterprise markt. Of data-privacy, men doet alsof MS of andere BigTech onder geen beding EU data kan uitwisselen met de overheid van de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jerie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Tja, vroeger moest je dan alle atlassen veranderen. En dan zei de leraar nieuwe is niet nodig, kleine veranderingen.

Ook Tim Cook was aldaar.

Ik blijf het bijzonder vinden dat Satya Nadella er niet bij was.

Al doen ze wel mee met Stargate https://www.cnbc.com/2025...-stargate-ai-project.html en Nadella had rond 16 Jan etentje met Trump.
het blijft niet alleen bij een etentje

"It is unclear if Microsoft’s CEO was at the swearing-in but the company has donated $1 million (€969,500) to the inaugural fund."

en er gaat nog 80 billion richting AI.

https://uk.news.yahoo.com...4106372.html?guccounter=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
MikeyMan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Maar in de tussentijd ligt het halve land op zijn gat in afwachting van uitspraken in de vele rechtszaken. Waar je ook de uitslag nog maar van moet afwachten. Voor zover het nog een bananenrepubliek was is het dit inmiddels wel geworden.
"Flooding the zone with shit"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:21:
[...]

"It is unclear if Microsoft’s CEO was at the swearing-in but the company has donated $1 million (€969,500) to the inaugural fund."

Nvidia is gisteren 600 miljard USD minder waard geworden doordat de Chinezen Deepseek hebben gelanceerd. Het is een AI die competitief lijkt net GPT-4o (ChatGPT), met een kleine twist: vraag hem niet over Tiananmen square of Winnie de Poeh. En dat is dan de overduidelijke bias/censuur die we kennen. Technologie is wellicht deels gejat van OpenAI maar hoe dan ook: wij in Europa kunnen dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Makaja schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:08:
Dus omdat ik in mijn dagelijkse werk bezig ben met zaken als Microsoft Office, Azure en Oracle, ben ik een landsverrader? Dat vind ik nogal ver gaan...
Zoals ik al zei, het is niet zwart-wit.

In de tweede wereldoorlog hebben allerlei Nederlandse spoorwegmedewerkers, douanebeambten, medewerkers van de burgerlijke stand door "gewoon hun werk" te doen, de bezetting mogelijk gemaakt. Werk is nooit helemaal politiek neutraal. En ICTers zouden beter moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Behalve dat je als programmeur vaker wel dan niet een moderne fabrieksmedewerker bent die de implementatie doet voor wat hogerop is aangenomen, opgedragen of bedacht en vaker wel dan niet al lang tegen die tussenpartij loopt te trappen met alles wat je in huis hebt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Jerie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Nvidia is gisteren 600 miljard USD minder waard geworden doordat de Chinezen Deepseek hebben gelanceerd. Het is een AI die competitief lijkt net GPT-4o (ChatGPT), met een kleine twist: vraag hem niet over Tiananmen square of Winnie de Poeh. En dat is dan de overduidelijke bias/censuur die we kennen. Technologie is wellicht deels gejat van OpenAI maar hoe dan ook: wij in Europa kunnen dit ook.
Dan heb je toch echt iets gemist. Deepseek lijkt vooral vele maten effecienter te zijn en ontwikkeld te zijn tegen de fractie van de kosten die OpenAI deed.

Politiek gezien is het vooral problematisch voor Sillicon Valley die juist overal AI in probeert te pushen. Er is nu een sterk argument dat ze verschrikkelijk ineffecient zijn. Dus ze moeten of de markting op max zetten, of de hun AI verbeteren, of accepteren dat er anderen zijn die beter zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:51:
Zoals ik al zei, het is niet zwart-wit.

In de tweede wereldoorlog hebben allerlei Nederlandse spoorwegmedewerkers, douanebeambten, medewerkers van de burgerlijke stand door "gewoon hun werk" te doen, de bezetting mogelijk gemaakt. Werk is nooit helemaal politiek neutraal. En ICTers zouden beter moeten weten.
Maar hiermee maak je het wél zwart-wit.

Ik ben al bijna 30 jaar professioneel ICT'er. En door jouw opmerkingen hier, zou ik, doordat ik werk met producten van een mondiale speler, mij schuldig maken aan kwalijke zaken. Dat vind ik nogal aantijging. Niet alleen richting mij, maar ook richting spoorwegmedewerkers, douanebeambten en gemeentewerkers. Want blijkbaar hebben die ooit iets voor de nazi's gedaan en zijn dus fout? Wat mij betreft ga je daarmee te kort door de bocht.

Dat Big Tech met Trump heult, om volledig voor eigen gewin zaken voor elkaar te krijgen, dat ben ik met je eens. Het zijn geen filantropische instellingen, maar partijen die op zoek zijn naar geld. En dat pad verloopt momenteel via Trump, alhoewel die vent zelf geen kaas heeft gegeten van technologie en automatisering. Hij roeptoetert maar wat zijn influencers hem in zijn rechteroor fluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Makaja schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Ik ben al bijna 30 jaar professioneel ICT'er. En door jouw opmerkingen hier, zou ik, doordat ik werk met producten van een mondiale speler, mij schuldig maken aan kwalijke zaken. Dat vind ik nogal aantijging. Niet alleen richting mij, maar ook richting spoorwegmedewerkers, douanebeambten en gemeentewerkers. Want blijkbaar hebben die ooit iets voor de nazi's gedaan en zijn dus fout? Wat mij betreft ga je daarmee te kort door de bocht.

Dat Big Tech met Trump heult, om volledig voor eigen gewin zaken voor elkaar te krijgen, dat ben ik met je eens. Het zijn geen filantropische instellingen, maar partijen die op zoek zijn naar geld. En dat pad verloopt momenteel via Trump, alhoewel die vent zelf geen kaas heeft gegeten van technologie en automatisering. Hij roeptoetert maar wat zijn influencers hem in zijn rechteroor fluisteren.
Dat heet verantwoordelijk zijn. ;)
Uiteindelijk maak iemand een keuze en daar kan iemand je verantwoordelijk voor houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

DevWouter schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Uiteindelijk maak iemand een keuze en daar kan iemand je verantwoordelijk voor houden.
Het blijkt al decennia verdomd moeilijk om verantwoordelijken werkelijk verantwoordelijk te houden voor dingen die onder hun bewind gebeurd (of net niet) zijn...
Deny, Delay, Depose is overal het credo, van Trump tot Rutte, van Microsoft tot Shell.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15
Makaja schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:08:
[...]

Nee, dat is niet hoe ik zijn post begrijp. Zeker als jij alleen gebruiker bent van die diensten of vanuit opdracht deze diensten uitrolt.

Alleen er speelt al wel een tijdje een bijzonder fenomeen dat het aan de kaak stellen dat we te sterk afhankelijk zijn geworden van allerlei Amerikaanse IT producten en diensten opvallend snel gebagatelliseerd of aangevallen in diverse discussie platforms zoals Tnet of LinkedIn als voorbeeld. Die degene die dat doen, dat bagatelliseren of regelrecht aanvallen lijken een bijzondere agenda erop na te houden, alsof er andere drijfveren zijn dat verder kijken naar wat echt verstandig voor ons als Europa en Nederland in het klein.

Voor de degene die nu bij een overheidsinstelling of semi overheidsinstelling werken moet het opgevallen zijn dat alles momenteel gemigreerd wordt (of al is) naar Office365 inclusief alle bijbehorende clouddiensten. Dat vind ik best zorgelijk namelijk. Er zijn voldoende rapporten en aanwijzingen waaruit blijkt dat er geen 100% garantie is dat onze data in Europa blijft en vervolgens gaan we onze meest cruciale IT omgevingen volledig migreren naar Microsoft en haar clouddiensten.

Ik zou vanuit Europa of Nederland toch wat meer strikt beleid willen zien dat cruciale infrastructuur in Europa blijft en dat de dienstverlening en onderliggende software van Europese makelij is dan wel op open source gebaseerd is en gemodificeerd is door Europese instellingen of overheidsinstellingen. Uiteraard is dat niet morgen geregeld maar het zou voor de Europese economie ook een enorme impuls kunnen zijn om onze eigen technologie te pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
DevWouter schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:13:
Je kunt inderdaad verantwoordelijk gehouden worden, voor keuzes die je als persoon maakt. Echter, om iemand die met een global industry standard werkt, meteen te bestempelen als 'landsverrader' gaat mij te ver. En daar ageer ik tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Miki schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:20:
Er zijn voldoende rapporten en aanwijzingen waaruit blijkt dat er geen 100% garantie is dat onze data in Europa blijft en vervolgens gaan we onze meest cruciale IT omgevingen volledig migreren naar Microsoft en haar clouddiensten.

Ik zou vanuit Europa of Nederland toch wat meer strikt beleid willen zien dat cruciale infrastructuur in Europa blijft en dat de dienstverlening en onderliggende software van Europese makelij is dan wel op open source gebaseerd is en gemodificeerd is door Europese instellingen of overheidsinstellingen.
Ik heb gewerkt voor zowel overheid, semi-overheid en commerciële instellingen. Daar waar gebruik wordt gemaakt van cloud-diensten, geldt eigenlijk overal hetzelfde beleid: de data móet binnen (West-)Europa blijven. Sterker nog: zaken als Copilot bijvoorbeeld, mogen ook niet gekoppeld zijn aan het globale internet, en alle data moet intern blijven. Daar worden gewoon contracten voor afgesloten, waarbij voor afwijkingen flinke financiële consequenties tegenover staan.

Dat daarbij een 'vendor lock in' ontstaat, is al jaren bekend. Maar wat wil je ook anders: Windows is het meest gebruikte O/S ter wereld. Idem voor Office. En dan kun je als ICT'er wel over willen naar een alternatief, maar dat wordt niet geaccepteerd door de gebruikers, want die zijn dat juist gewend. Dus je kunt eigenlijk geen kant op. Idem voor Google. Dat is toch een beetje de standaard waar mensen gebruik van maken. En mensen zijn nu eenmaal creatures of habbit en die ga je niet zomaar dingen afleren.

Ik ben dan wel benieuwd naar die rapporten. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
DevWouter schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Dan heb je toch echt iets gemist. Deepseek lijkt vooral vele maten effecienter te zijn en ontwikkeld te zijn tegen de fractie van de kosten die OpenAI deed.

Politiek gezien is het vooral problematisch voor Sillicon Valley die juist overal AI in probeert te pushen. Er is nu een sterk argument dat ze verschrikkelijk ineffecient zijn. Dus ze moeten of de markting op max zetten, of de hun AI verbeteren, of accepteren dat er anderen zijn die beter zijn.
offtopic:
Ik vind het wel vermakelijk, hoe heet het ook weer, 'disruptive innovation' maar dit keer de andere kant op. Go Deepseek, move fast an break some more things. Where it really hurts.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 07:20
Ik vind het wel een geniale zet van China eigenlijk, met DeepSeek laten zien dat het tig malen efficiënter kan.
Hiermee ontmaskeren ze de Amerikaanse AI bubbel waar Trump zo trots met die $500 miljard pochte.
Tegelijkertijd laat China ook zien dat ze de kunde en capaciteiten hebben om ondanks die grote export restricties op AI chips, nog steeds disruptief te kunnen zijn.

Mooie en geen toevallige timing natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Makaja schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:09:

Tenzij ze iets anders hebben gedaan zul je spoorwegmedewerkers, doanebeambten en gemeentewerkers niet terugvinden in het CABR. Je werk doen werd ook na de oorlog niet als collaboratie gezien. Zelfs Jacob Lentz, die door zijn hoge positie behoorlijke handelingsvrijheid had, is niet of nauwelijks verantwoordelijk gehouden.

Tegelijkertijd vieren we stakingen tijdens de tweede wereldoorlog als belangrijke verzetsdaden. Het [i]niet[ii] doen van je werk was een enorme slag voor die kwaadwillende mogelijkheid.

Individueel is je nauwelijks iets kwalijk te nemen. Maar jij, en je collega's, hebben als beroepsgroep de overheid met groot enthousiasme eerst richting vendor lock-in, Microsoft, Office en de cloud geduwd. Waardoor we nu in de huidige afhankelijkheidssituatie zitten. Het was niet te voorspellen dat de VS zich zo kwaadwillend richting Europa zou opstellen, maar zoals je opmerkt, Microsoft, dertig jaar geleden ook al niet zo'n fris bedrijf, is geen liefdadigheidsinstelling. Je kon op je klompen aanvoelen dat het de vendor-lockin en monopoliepositie zou misbruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Makaja schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Ik heb gewerkt voor zowel overheid, semi-overheid en commerciële instellingen. Daar waar gebruik wordt gemaakt van cloud-diensten, geldt eigenlijk overal hetzelfde beleid: de data móet binnen (West-)Europa blijven. Sterker nog: zaken als Copilot bijvoorbeeld, mogen ook niet gekoppeld zijn aan het globale internet, en alle data moet intern blijven. Daar worden gewoon contracten voor afgesloten, waarbij voor afwijkingen flinke financiële consequenties tegenover staan.

Dat daarbij een 'vendor lock in' ontstaat, is al jaren bekend. Maar wat wil je ook anders: Windows is het meest gebruikte O/S ter wereld. Idem voor Office. En dan kun je als ICT'er wel over willen naar een alternatief, maar dat wordt niet geaccepteerd door de gebruikers, want die zijn dat juist gewend. Dus je kunt eigenlijk geen kant op. Idem voor Google. Dat is toch een beetje de standaard waar mensen gebruik van maken. En mensen zijn nu eenmaal creatures of habbit en die ga je niet zomaar dingen afleren.

Ik ben dan wel benieuwd naar die rapporten. :)
Die vendor lock in is dus die sterke afhankelijkheid van Amerikaanse IT diensten en dat is in mijn ogen totaal niet nodig als we er goed beleid op gaan voeren. Dat (eind)gebruikers het niet accepteren is geen enkel argument en zeer zeker als je bij de overheid werkt. Dat bepaalde use cases afhankelijk zijn met zeer specifieke Amerikaanse software hoeft dat overigens niet in de weg te staan. Een 80/20 regel zou prima zijn om het meerendeel af te schalen en om te zetten naar Europese alternatieven.

Dat consumenten Amerikaanse IT diensten kunnen blijven gebruiken zou ik niet aan banden willen leggen al zou ik het wel ontmoedigen met Europese alternatieven en die (financiële) ondersteuning bieden.

Wat betreft rapporten, mij bekruipt een beetje het sealioning effect. Als je met enige regelmaat op Tnet kijkt vind je genoeg artikelen. Het pijnpunt is namelijk de Amerikaanse Cloud act uit 2018.

Enkele hits:
Kritisch rapport rekenkamer clouddiensten
https://www.rekenkamer.nl...er-afwegingen-de-cloud-in

Tnet artikel privacy risico’s office365 overheid
nieuws: Microsoft zegt privacyrisico's Office 365 voor Nederlandse overheid t...

Onderzoek veiliger gebruik Copilot binnen overheid.
https://www.binnenlandsbe...-veiliger-gebruik-copilot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:47:
[...]
Individueel is je nauwelijks iets kwalijk te nemen. Maar jij, en je collega's, hebben als beroepsgroep de overheid met groot enthousiasme eerst richting vendor lock-in, Microsoft, Office en de cloud geduwd.
yeah right. Hoe vaak wordt er voor zo'n beslissing naar de IT'er geluisterd? Ik werk voor een overheid en ik kan wel advies geven maar uiteindelijk doet de politiek er mee wat ze wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Horla schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:30:
[...]

yeah right. Hoe vaak wordt er voor zo'n beslissing naar de IT'er geluisterd? Ik werk voor een overheid en ik kan wel advies geven maar uiteindelijk doet de politiek er mee wat ze wilt.
Meestal is het zo (zeker in het MKB) dat PO roept dat alles van Azure naar AWS moet en dan moet het ook direct gebeuren, terwijl tech debt bijhouden teveel kost ;P

En dat is dan vaak op basis van een geweldige presentatie of een eenmalige korting waarvoor men niet doorberekent wat er een of meerdere jaren later in rekening gebracht zal worden.

Geld hangt niet aan de strijkstok van de mensen die de kennis voor de implementatie hebben, zullen we maar zeggen.

Maar goed, dit is wel een beetje offtopic :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 28-01-2025 12:35 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fraggert schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Er valt niets specifieks te lezen.....en gezien de toon hou ik het op een dwaze rant richting elk land en/of elke actie die US gaat ondernemen onder Trump Sr.

Aangezien het Jr. betreft en het bericht al verwijderd is hecht ik er verder niet zoveel waarde aan, maar het is wel weer een signaal wat voor dieptepunten ze daar kunnen gaan bereiken.....wat een megalomane shitshow 8)7
Daar? Hij heeft een bloedhekel aan de EU (Sr) en zit al diverse landen te chanteren. Ik hoop dat het in gezicht explodeert dit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Miki schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:58:
Dat (eind)gebruikers het niet accepteren is geen enkel argument en zeer zeker als je bij de overheid werkt.
Dan heb jij misschien nog weinig ervaring met gebruikers. >:) ICT is een (ondersteunende) dienst en geen doel op zich. In feite doen wij, wat de gebruikers willen. En die gebruiker heeft gemiddeld genomen ook de ballen verstand van ICT. En dat hoeft ook niet, want dat is niet hun werk. In de zorg is dat namelijk juist dát: zorg. Bij de overheid gaat het vaak om beleid en de handhaving daarvan. Dat ze daar dan noodgedwongen een computer bij moeten gebruiken, is dan wel zo, maar dan liefst wel op een manier die ze kennen. En dus Windows/Office/Outlook.

Daar komt ook nog eens bij, dat men graag afspraken wil maken met een stabiele partij, voor de langere termijn. En dus kiest men voor een gevestigde naam, die dat al bewezen heeft. En dus zie je telkens dezelfde bedrijven terug.
Enkele hits:
Kritisch rapport rekenkamer clouddiensten
https://www.rekenkamer.nl...er-afwegingen-de-cloud-in

Tnet artikel privacy risico’s office365 overheid
nieuws: Microsoft zegt privacyrisico's Office 365 voor Nederlandse overheid t...

Onderzoek veiliger gebruik Copilot binnen overheid.
https://www.binnenlandsbe...-veiliger-gebruik-copilot
Om op die laatste te reageren: niet voor niets hebben partijen als Microsoft een versie van Copilot die op bedrijven is gericht, en waarbij de data juist níet de public cloud in gaat, maar in de private cloude blijft. Dat die partijen vervolgens tóch toegang hebben tot die data, is een gegeven. Daar worden afspraken over gemaakt, maar ik geef toe dat dat absoluut geen garantie is. En ik ben het helemaal eens met de kritische houding richting de cloud. Zoals iemand ooit zei Ït's not the cloud; it's just somebody else computer'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Makaja schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Je kunt inderdaad verantwoordelijk gehouden worden, voor keuzes die je als persoon maakt. Echter, om iemand die met een global industry standard werkt, meteen te bestempelen als 'landsverrader' gaat mij te ver. En daar ageer ik tegen.
De stappen die vaak bij die houding gemaakt worden is dat men van overtuiging is dat diens aandeel bij de grote speler dusdanig klein is dat het afwezig is. Of dat er iemand anders, vaak boven hun in de hiërarchie, het besluit maakt en dat zij als uitvoerder geen keuze kunnen maken (geen vrijheid in keuze, dit terwijl het een belangerijke eigenschap is van westerse democratie, we zijn hier geen slaven van een bedrijf).

Ik zou inderdaad niet zo ver gaan door zo'n iemand meteen te bestempelen als landverader, maar er is vanwege de interactie en participatie dat iemand wel aandeel heeft in de verantwoordelijkheid. Er is hier nog wel een groot verschil in bewustzijn ("ich habe es nicht gewusst").

Dat alles gezegd: Ik zou eerst iemand de claim laten maken dat de "global industry standard" werkt aan het verraad van het land en dat laten onderbouwen. Dit is namelijk wel een ZT-topic >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Makaja schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:05:
[...]

Dan heb jij misschien nog weinig ervaring met gebruikers. >:) ICT is een (ondersteunende) dienst en geen doel op zich. In feite doen wij, wat de gebruikers willen. En die gebruiker heeft gemiddeld genomen ook de ballen verstand van ICT. En dat hoeft ook niet, want dat is niet hun werk. In de zorg is dat namelijk juist dát: zorg. Bij de overheid gaat het vaak om beleid en de handhaving daarvan. Dat ze daar dan noodgedwongen een computer bij moeten gebruiken, is dan wel zo, maar dan liefst wel op een manier die ze kennen. En dus Windows/Office/Outlook.

Daar komt ook nog eens bij, dat men graag afspraken wil maken met een stabiele partij, voor de langere termijn. En dus kiest men voor een gevestigde naam, die dat al bewezen heeft. En dus zie je telkens dezelfde bedrijven terug.
En hier val je weer in de klassieke val waar de grote Amerikaanse big tech bedrijven handig gebruik van maken en inspelen op sentiment.
Als er namelijk gericht beleid van de Europese Unie maar ook vanuit de lidstaten zou zijn die aansturen op gebruik van Europese software, infrastructuur en clouddiensten dan heeft de uiteindelijke werkvloer er niets over te zeggen. Waar een wil is, is ook een weg. En zeker nu met Trump die zodanig wild om zich heen aan het slaan is, zou ik als EU vaart maken met het afbouwen van deze afhankelijkheid. We lopen straks het grote risico dat Trump straks de Big tech bedrijven kan dwingen om informatie af te staan die in Europa is opgeslagen zonder dat wij ons er tegen kunnen verzetten.

Er zijn voldoende alternatieven voor Windows, Office en Outlook. Wellicht nog niet op het niveau van de commerciële partijen maar als je erin zou investeren vanuit Europa dan is het zeer zeker mogelijk om daar verbetering in aan te brengen. En ja, je zult voor bepaalde overheidstaken afhankelijk zijn van Amerikaanse software en technologie maar dat is lang niet zo erg zoals nu door vrijwel alle eieren in het mandje van Amerika leggen.

Ook het verhaal over support is gewoon pure gemakzucht en afschuiven van verantwoordelijkheid. Hier ligt ook een ideale rol om te investeren in je eigen lidstaten maar ook in de economie door een nieuwe markt aan te boren door de IT industrie in Europa een boost te geven.

Nogmaals het gaat hier om het lef te hebben als Europa om te zeggen: het is genoeg geweest, we gaan ons eigen plan trekken.

Een mooi voorbeeld is de Duitse deelstaat Schleswig-Holstein die nu stappen onderneemt om onafhankelijk te worden. Zie:
https://www.heise.de/en/n...open-source-10177643.html

En voor wie het Duits machtig is: https://www.schleswig-hol...open-source-strategie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07-07 17:16
Stel je bent de president van Panama en de Amerikaanse president begint tegen je te schreeuwen dan is het toch fijn dat er een Chinees vliegdekschip in je haven ligt...

Het enige wat Amerikanen respecteren is macht en de Chinezen hebben altijd duidelijk gemaakt dat ze terugschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Miki schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:00:
Er zijn voldoende alternatieven voor Windows, Office en Outlook.
Je zou als organisatie zeker over kunnen gaan naar bijvoorbeeld Linux met LibreOffice en zo. Nadeel alleen is wel, dat de meeste andere software die in een organisatie gebruikt wordt ofwel maatwerk is of alleen voor Windows beschikbaar is. Zelfs voor MacOS is lang niet alles beschikbaar, en dat is toch geen kleine speler meer te noemen. Denk daarbij aan dingen als boekhoudsoftware, personeelsadministratie maar ook allerlei branche-specifieke pakketten.

Ik zie dat ook niet terugkomen in de plannen van Schleswig-Holstein, als ik eerlijk ben. Daar hebben ze het enkel over de standaard kantoor-software. Ze zijn er bovendien al vanaf 2017 mee bezig, wat al aangeeft hoe lastig het eigenlijk is.

Let wel: ik snap ook wel dat we in de tang zitten bij Microsoft. Maar dat is niet van de een op de andere gegaan, en zal dus ook niet zomaar teruggedraaid kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 13:44
Trump heeft met militaire hulp de kraan in California open gezet!
Heil the great leader!
En Biden en de democraten zijn een stelletje Losers omdat zei dat niet gedaan hebben!

Make America great again!

(Het jammere is dat dit soort retoriek werkt bij een bevolking)

https://www.reddit.com/r/facepalm/s/BQdciMJFaN

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17
C00P schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:02:
Trump heeft met militaire hulp de kraan in California open gezet!
Heil the great leader!
En Biden en de democraten zijn een stelletje Losers omdat zei dat niet gedaan hebben!

Make America great again!

(Het jammere is dat dit soort retoriek werkt bij een bevolking)

https://www.reddit.com/r/facepalm/s/BQdciMJFaN
[...]

The California Department of Water Resources responded in a statement: “The military did not enter California. The federal government restarted federal water pumps after they were offline for maintenance for three days. State water supplies in Southern California remain plentiful.”

[...]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 21:48

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

[ Voor 89% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:51 ]

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:53

rapture

Zelfs daar netwerken?

[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:51 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet-Amerikanen met HIV en enkele andere ziekten mogen van Turmp nu dood neervallen, blijkbaar erg letterlijk ook:
De Trump-administratie is begonnen met het stopzetten van de levering van levensreddende medicijnen tegen HIV, malaria en tuberculose, evenals medische middelen voor pasgeboren baby's, aan landen wereldwijd die gesteund worden door het Amerikaanse agentschap voor Internationale Ontwikkeling (USAID).

Dat blijkt uit een memo die persbureau Reuters heeft ingezien. Dinsdag ontvingen contractanten en partners die samenwerken met de USAID dergelijke memo's met daarin de opdracht onmiddellijk te stoppen met deze activiteiten, volgens bronnen. De actie is onderdeel van een bredere stop van Amerikaanse ontwikkelingshulp die Trump afkondigde, terwijl de programma's heroverwogen worden.

Eén memo ging naar Chemonics, een groot Amerikaans bedrijf dat samenwerkt met USAID voor de levering van medicijnen. De memo heeft ook betrekking op hulp van het bedrijf op het gebied van HIV, malaria, tuberculose, anticonceptie en medische middelen voor ouders en kind, aldus een bron van de USAID en een voormalig USAID-medewerker tegen Reuters.

,,Dit is catastrofaal", zei Atul Gawande, voormalig hoofd wereldgezondheid bij de USAID, die het agentschap deze maand verliet. ,,Gedoneerde medicijnen houden 20 miljoen mensen met HIV in leven. Dat stopt vandaag."
AD Liveblog.

Elke keer als je denkt dat het niet triester kan hoor je een loeiharde klap, en blijkt hij nog verder door de bodem heen te kunnen zakken

:X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:13:
[...]

De film "Er ist wieder da" heeft zijn komedische effect inmiddels wel verloren, inderdaad.
prachtige film, toont op hilarische wijze aan dat de onderliggende xenofobie die in de jaren 30 aanwezig was bij het volk ook anno 2018/2025 nog steeds ruim aanwezig zijn en door sociale media zijn deze uitingen flink versterkt

als je goed kijkt zie je gewoon dat de geschiedenis zich gaat herhalen of al aan het herhalen is in dit geval. andere actoren, andere technieken en ander volk die de kop van jut toegespeeld heeft gekregen maar wel dezelfde onderliggende dynamiek

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

wildhagen schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:42:
Niet-Amerikanen met HIV en enkele andere ziekten mogen van Turmp nu dood neervallen, blijkbaar erg letterlijk ook:

[...]

AD Liveblog.

Elke keer als je denkt dat het niet triester kan hoor je een loeiharde klap, en blijkt hij nog verder door de bodem heen te kunnen zakken

Vanuit het fascisme is jouw bodem op zijn best iets waar men totale desinteresse voor heeft, en waarschijnlijker, een doel om naar toe te werken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:02:
[...]

Vanuit het fascisme is jouw bodem op zijn best iets waar men totale desinteresse voor heeft, en waarschijnlijker, een doel om naar toe te werken.
Best kans.

In ieder geval zullen landen als China en Rusland zichzelf nu uit hun broek scheuren van het lachen, want op deze manier kunnen ze beiden hun invloed in de wereld flink gaan vergroten, terwijl die van de VS steeds kleiner wordt.

He, de VS levert geen HIV-, malaria- en TBC-medicijnen meer. Wel zegt China, dan doen wij dat in hun plek wel. Laat China nu net één van de grootste (zo niet dé grootste?) medicijnproducenten ter wereld zijn.

Klein probleem voor Nederland is wel dat onze medicijnen dan nog schaarser worden (en de tekorten waren al zo gigantisch). Want he, een flink deel van onze medicijnen halen we uit Chinat want ja, het moest immers zo goedkoop mogelijk en China levert goedkoop.

En zo vergroot Trump de invloed van China en (in iets minder mate) Rusland en dupeert zijn eigen land. Maargoed, dat lijkt-ie zelf nog niet helemaal te begrijpen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30

[...]

AD Liveblog.

iets waar de chinezen dan op in kunnen springen (tenminste als ik Xi was had ik dat gedaan) voor een paar yuan heb je een paar landen 'aan je zijde' die hadden al anti-westers sentiment dus nu helemaal

goede strategische denker die Trump, iedereen tegen je in het harnas jagen en denken dat je alles wel alleen kan in deze geglobaliseerde wereld.

koude
kermis

(op termijn)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

[ Voor 90% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:52 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:08
Ik volg dit draadje met een mengelmoes aan emoties. Ik merkte al leedvermaak, plaatsvervangende schaamte, verbijstering, ongeloof, ontzetting, humor, nieuwsgierigheid en ga zo maar door. Al met al zie ik iemand die single handed zijn land met een achteloze beweging het afgrond inschuift.....

Ik merk dan ook dat in helemaal klaar ben met partijen als VVD, BBB, NSC, FVD, PVV, JA21 en meer van dat soort clowns. Ook de VVD helaas, die Yesilguz is net zo'n freak als Wilder en kornuiten....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@wowly alleen zijn land? Was het maar zo...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

wildhagen schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:09:
[...]

Best kans.

In ieder geval zullen landen als China en Rusland zichzelf nu uit hun broek scheuren van het lachen, want op deze manier kunnen ze beiden hun invloed in de wereld flink gaan vergroten, terwijl die van de VS steeds kleiner wordt.

He, de VS levert geen HIV-, malaria- en TBC-medicijnen meer. Wel zegt China, dan doen wij dat in hun plek wel. Laat China nu net één van de grootste (zo niet dé grootste?) medicijnproducenten ter wereld zijn.

Klein probleem voor Nederland is wel dat onze medicijnen dan nog schaarser worden (en de tekorten waren al zo gigantisch). Want he, een flink deel van onze medicijnen halen we uit Chinat want ja, het moest immers zo goedkoop mogelijk en China levert goedkoop.

En zo vergroot Trump de invloed van China en (in iets minder mate) Rusland en dupeert zijn eigen land. Maargoed, dat lijkt-ie zelf nog niet helemaal te begrijpen...
Tja, het is hier al meerdere keren langsgekomen, maar de connecties tussen het Kremlin en de financiers achter de huidige GOP zijn best saillant.

Trump is niet meer dan het symbool wat zijn handtekening moet zetten. Hij is niet beleidsbepalend.

Klinkt dat allemaal wat vergezocht? Er is genoeg leesvoer waar je meer van leert dan van een AD Liveblog ;) .
https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_in_Chains
https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Money_(book)
https://en.wikipedia.org/...ain_Sight_(Kendzior_book)

Onder andere. Uiteindelijk is de kern, wie profiteert van de huidige ontwikkelingen? Dat zijn ook degenen met de vingers aan de knoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja

[ Voor 91% gewijzigd door NMH op 28-01-2025 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

[...]

AD Liveblog.

Past perfect in het "alles draait om ons" gedachte, helaas.
Vind het erg jammer om te zien allemaal, maar ben stiekem wel blij dat op deze manier Amerika meer op afstand gezet gaat worden door de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:21:
[...]

En nu dit nieuws: nieuws: Trump: Microsoft is in gesprek om TikTok over te nemen

Dan heb ik alweer even niets van Apple vernomen. Dus in de bingokaart vink ik die aan voor 'morgen' (Amerikaanse tijd).

Verder zijn we superafhankelijk qua mobiele telefoons: vrijwel alles draait op Android (Google/Alphabet) en iOS (Apple). Tijd dat we daarvanaf stappen. Qua alternatieven kan ik (als we AOSP en op AOSP gebaseerde projecten even buiten beschouwing laten) momenteel enkel het Finse SailfishOS bedenken omdat die goede Android compatibiliteit heeft. Qua AOSP, is Murena gebruikersvriendelijk met /e/ OS https://murena.com/products/smartphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:58:
[...]

(Dikgedrukt door mij.)

Dat lijkt niet zo, dat is zo: een fractie van OpenAI. Dat is ook logisch, om twee redenen:

1) Als je de eerste bent, kost het allemaal superveel geld. Zie bijvoorbeeld Pebble smartwatch. Dat is allemaal veel goedkoper nu. Zie ook Wikipedia: Wet van de remmende voorsprong

2) Daarnaast is OpenAI gehackt door China. Dat is ook een beetje een probleem. Ze kopieren en hacken er op los aldaar, en wij gaan die mensen nooit berechten. Ondertussen doen we moeilijk als we onze IDs offensieve capaciteiten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

[...]

AD Liveblog.

Hoop dat meneer Trump hierom wordt aangeklaagd voor moord :)
[...]

Best kans.

(Dikgedrukt door mij.)

Dat laatste is een aanname. Volgens mij begrijpen hij en zijn kornuiten dat donders goed maar gaat het ze puur om macht. Echter... niet die van de VS, maar... die van hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Zwelgje schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:10:
[...]

iets waar de chinezen dan op in kunnen springen (tenminste als ik Xi was had ik dat gedaan) voor een paar yuan heb je een paar landen 'aan je zijde' die hadden al anti-westers sentiment dus nu helemaal

goede strategische denker die Trump, iedereen tegen je in het harnas jagen en denken dat je alles wel alleen kan in deze geglobaliseerde wereld.

koude
kermis

(op termijn)
Het echte probleem is dat het enkele jaren duurt voordat de problemen echt zichtbaar worden.
Eerst moeten het Huis en Senaat nog een plasje er over doen, want get gaat over geld.
Dat duurt een jaar of 2.
Dan moet het nog ingaan.
Dan duurt het een jaar voordat het zichtbaar is in cijfers.

Maar dan zijn er alweer verkiezingen.

Maar het effect bij het slecht geïnformeerde gepeupel en op de beurzen is er wel direct. Dus een win.

Het effect en puinruimen is voor na Trump, wat vast weer een Democraat zal zijn.

Exact dezelfde golfbeweging die we de afgelopen 30+ jaar zien, Bush - Clinton - Bush - Obama - Trump - Biden - Trump.

BThGvNeOA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik loop een beetje achter, maar het is inderdaad tekenend hoe mensen reageren op de terechte opmerking dat met de verplaatsing naar de cloud we de EU gewoon overgeleverd hebben aan veelal US big tech. Dat het voorheen niet zo'n probleem was betekend nog niet dat er nu mee doorzetten dat wel is.

En dit zeg ik als iemand met een zestal Azure certificaten.

Ik ben enorm voorstander voor een "EU en anders" beleid waarbij je voor Europese goederen en diensten moet kiezen en anders moet aantonen waarom ze functioneel/juridisch niet voldoen en het niet-EU alternatief wel.

En als we het dan nog beter doen halen we de grondstoffen ook uit Afrika en Zuid-Amerika zodat ze verder kunnen ontwikkelen en zichzelf kunnen losweken van China en de VS.

Maarja, dan worden dingen duurder en lastiger en dus zal het er niet doorheen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Best kans.

En met energie doet Trump hetzelfde. Compleet stoppen met groene innovatie. Drill, drill, drill, klinkt leuk voor de achterban, maar de rest van de wereld gaat wel verder. Ook hier gaat China een flink voordeel pakken wat Trump compleet laat liggen. Veel succes om het straks nog in te halen met groene energie. Als er ergens geld te verdienen is, dan is het wel met groene energie in de toekomst.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37
DropjesLover schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Het echte probleem is dat het enkele jaren duurt voordat de problemen echt zichtbaar worden.
Eerst moeten het Huis en Senaat nog een plasje er over doen, want get gaat over geld.
Dat duurt een jaar of 2.
Dan moet het nog ingaan.
Dan duurt het een jaar voordat het zichtbaar is in cijfers.
Deels wordt het de komende dagen al zichtbaar; als er bv geen studentenleningen meer worden overgeboekt.
En zo zijn er vast meer mensen extreem afhankelijk van overheids geld.

Trump is nu onwetting bezig om het uitgeven van overheidsgeld, wat door congress al goedgekeurd is, stop te zetten.
Als dit uiteindelijk bij de supreme court komt te liggen, en die stoppen dit niet, dan hebben ze Trump praktisch benoemd tot dictator. De president/dicator bepaalt dan solo wie overheidsgeld krijgt en hoeveel.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Nnoitra schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:47:
[...]

Deels wordt het de komende dagen al zichtbaar; als er bv geen studentenleningen meer worden overgeboekt.
En zo zijn er vast meer mensen extreem afhankelijk van overheids geld.

Trump is nu onwetting bezig om het uitgeven van overheidsgeld, wat door congress al goedgekeurd is, stop te zetten.
Als dit uiteindelijk bij de supreme court komt te liggen, en die stoppen dit niet, dan hebben ze Trump praktisch benoemd tot dictator. De president/dicator bepaalt dan solo wie overheidsgeld krijgt en hoeveel.
Eerdat het bij het Supreme Court ligt en er een uitspraak is, zijn de universiteiten en studenten al failliet, en zonder papiertje...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:50

Yucon

*broem*

DropjesLover schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:27:
Maar het effect bij het slecht geïnformeerde gepeupel en op de beurzen is er wel direct. Dus een win.
In het twee-partijenstelsel heb je nu eenmaal niet zoveel opties. Ik kan me in die zin voorstellen dat er best wat trump stemmers zijn die geen trek hadden op een democraat te stemmen maar desondanks de situatie van afgelopen dagen toch ook wel wat gortig vinden. Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die groep.
Pagina: 1 ... 16 ... 143 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.