Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mekkieboek schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:13:
[...]

Aan het eind van trump-1 waren er ook twijfels binnen de EU (m.u.v. van de Orbans) over hoe het verder moet met de relatie met de VS. Zie b.v. (okt 2020) https://www.politico.eu/a...ump-eu-fear-and-loathing/
Ik herinner me dat @Virtuozzo destijds ook hier schreef over de wens binnen de EU voor disentanglement van de VS na de trump zijn eerste termijn.

Het lijkt echter alsof we collectief 4 jaar in slaap zijn gesust toen Biden het roer gelukkig overnam. Mogelijk zijn dat 4 jaar die we nu moeten inhalen.
En het aparte is dat dit volmaakt voorspelbaar was. Niet perse Trump maar er is geen moment geweest tijdens Biden dat Trumpisme op retour was. Het was een kwestie van tijd voor de GOP de boel weer kon overnemen en in min of meerdere mate shitbestuur kon doen. Heeft iedereen in de EU echt geen enkele voorzorgsmaatregel genomen?

Nederlands grootste mazzel is dat wanneer we serieus bij Trump willen slijmen een premier Wilders precies goed is. Maar echt fijn is dat idee niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 26-01-2025 20:03 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:47
Ik deel graag even de aflevering van Buitenhof vandaag.

Buitenhof - NPO Start

Phlippen zit weer erg dicht op het vuur. Maar Timothy Schnyder slaat volstrekt de nagel op de kop. Ik denk dat hij de beste samenvatting geeft van de situatie. De waarschuwing dat Trump een de-facto bruinhemd organisatie heeft gebouwd met de gratie vorige week is niet mis te verstaan.

Al zijn opmerkingen zijn raak, echt een aanrader.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
https://www.ad.nl/buitenl...-maar-het-begin~a8070050/

importtarieven voor Colombia vanaf komende week, Brazilië en Mexico hebben ook al vluchten geweigerd dus die krijgen ook nog wel te maken met importtarieven en of taxes.

gaat lekker zo, Mexico is na Canada de grootste handelspartner van Amerika dus die schofferen is wellicht niet zo handig

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 23:57
En die importtarieven gaat de consument betalen, vandaar dat Vance vandaag z'n keutel al aan het intrekken was over die verkiezingsbelofte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
Zwelgje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:45:
https://www.ad.nl/buitenl...-maar-het-begin~a8070050/

importtarieven voor Colombia vanaf komende week, Brazilië en Mexico hebben ook al vluchten geweigerd dus die krijgen ook nog wel te maken met importtarieven en of taxes.

gaat lekker zo, Mexico is na Canada de grootste handelspartner van Amerika dus die schofferen is wellicht niet zo handig
Tegelijkertijd lees ik dat Colombia de uitgewezen mensen best wil accepteren mits ze normaal inreizen, als mensen met een psg vliegtuig. Dit klinkt als trump die meer bezig is met perceptiemanagement dan met werkende oplossingen. En ik heb een vaag gevoel van deja-vu.
offtopic:
Overigens treurig dat je zo je oude dag moet invullen, i.p.v. zeg wandelen met de kleinkinderen

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 13:44
joostmakaay schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:59:
En die importtarieven gaat de consument betalen, vandaar dat Vance vandaag z'n keutel al aan het intrekken was over die verkiezingsbelofte.
Maakt allemaal geene zak uit, Trump zegt dat het de fout is van Hunter Biden zijn laptop, Joe Rogan, fox news, X en feesboek herhalen het en de achterban gelooft het.

Waarheid bestaat niet meer.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 23:57
C00P schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:08:
[...]

Maakt allemaal geene zak uit, Trump zegt dat het de fout is van Hunter Biden zijn laptop, Joe Rogan, fox news, X en feesboek herhalen het en de achterban gelooft het.

Waarheid bestaat niet meer.
Al komt maar 20% van z'n achterban tot bezinning is dat al voldoende voor de volgende verkiezingen (als die er komen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mekkieboek schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:00:
[...]

Tegelijkertijd lees ik dat Columbia de uitgewezen mensen best wil accepteren mits ze normaal inreizen, als mensen met een psg vliegtuig. Dit klinkt als trump die meer bezig is met perceptiemanagement dan met werkende oplossingen. En ik heb een vaag gevoel van deja-vu.
offtopic:
Overigens treurig dat je zo je oude dag moet invullen, i.p.v. zeg wandelen met de kleinkinderen
Bovendien, zo'n deportatievlucht kost 8 ton, een passagiersvliegtuig 8k...Ach, de belastingbetaler betaalt.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:29

Amphiebietje

In de blubber

...en als wraak op Colombia hun actie, kondigt Trump nu tarieven van 25% aan tegen allerlei producten uit Colombia, en ook reisverboden.

https://www.vrt.be/vrtnws...trump-deportatievluchten/

Nou, dat belooft wat. Economie VS binnen 6 maanden naar zijn grootje?

[ Voor 17% gewijzigd door Amphiebietje op 26-01-2025 22:02 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:00
Importheffingen is ook zo'n beetje het enige woord wat Trump kent.

Wil Canada niet bij de VS? Tariffs!
Wil Europa niet in de VS gaan produceren? Tariffs!
Wil Denemarken Groenland niet weggeven? Tariffs!
Zuid-Amerikaanse landen geen mensen door de strot geduwd krijgen? Tariffs!

Hij lijkt een beetje een kleuter die net het woord "nee" geleerd heeft, maar dan met meer letters.

[ Voor 0% gewijzigd door Compuchip87 op 26-01-2025 22:44 . Reden: Inglisch spelling is diffikult ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:47
Compuchip87 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:19:

Wil Canada niet bij de VS? Tarrifs!
Wil Europa niet in de VS gaan produceren? Tarrifs!
Wil Denemarken Groenland niet weggeven? Tarrifs!
Zuid-Amerikaanse landen geen mensen door de strot geduwd krijgen? Tarrifs!

Hij lijkt een beetje een kleuter die net het woord "nee" geleerd heeft, maar dan met meer letters.
Je.... Vergeet Rusland.

Maar, fair point.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Het vindt het in ieder geval het mooiste woord in het woordenboek.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
Helixes schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:25:

Buitenhof - NPO Start

Phlippen zit weer erg dicht op het vuur. Maar Timothy Schnyder slaat volstrekt de nagel op de kop. Ik denk dat hij de beste samenvatting geeft van de situatie. De waarschuwing dat Trump een de-facto bruinhemd organisatie heeft gebouwd met de gratie vorige week is niet mis te verstaan.

Had hem ook gezien vind zijn voorstel om het huidig populisme te duiden als sado populisme ook erg treffend. Aanhangers zijn meer geïnteresseerd in de positie van andere groepen onder uit te halen dan hun eigen positie te verbeteren.

Verder ook zijn opmerking dat we niet naïef moeten zijn over de Trump regering zijn er zich zeker van bewust van de parallellen met het facisme in het verleden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:15
Amphiebietje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:01:
...en als wraak op Colombia hun actie, kondigt Trump nu tarieven van 25% aan tegen allerlei producten uit Colombia, en ook reisverboden.

https://www.vrt.be/vrtnws...trump-deportatievluchten/

Nou, dat belooft wat. Economie VS binnen 6 maanden naar zijn grootje?
En volgende week 50%.

Koffie gaat duur worden daar :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Hoelang zou het duren voordat de Amerikaanse burger hier (import tarieven all over the place verhogen) zelf merkbaar pijn van gaat krijgen?

[ Voor 19% gewijzigd door olafmol op 26-01-2025 23:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
olafmol schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:59:
Hoelang zou het duren voordat de Amerikaanse burger hier (import tarieven all over the place verhogen) zelf merkbaar pijn van gaat krijgen?
Dat duurt wel even, wellicht op specifieke producten uit Colombia eerder. Tarieven worden in beginsel door het congres vastgesteld. Alleen als de staatsveiligheid bedreigt wordt kan de president dit, mits onderbouwd, zelf doen. Om tarieven richting voormalig bevriende landen te bewerkstelligen moet het langs het congres, dat lukt niet voor de zomer. En daar is de meerderheid miniem.

Vergeet niet dat je voor 95% naar een show zit te kijken zodat Trump zijn eigen zakken kan vullen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

Helixes schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:25:

Buitenhof - NPO Start

Bedankt voor het delen!

Ik zou nog een toevoeging willen maken ter onderbouwing van de invloed van social media en tech-bro's. Een aflevering van Tegenlicht (volgens mij hier nog niet eerder gedeeld):
https://www.vpro.nl/progr...t-internet-in-crisis.html

"Het World Wide Web, ooit symbool van hoop en vrijheid, is 35 jaar later uitgegroeid tot een web van commerciële belangen, afhankelijkheid en desinformatie. Een aantal grote techbedrijven bepaalt wat we zien en doen, terwijl democratie en autonomie onder druk staan. VPRO Tegenlicht onderzoekt hoe het zo ver heeft kunnen komen én hoe we het internet weer van iedereen kunnen maken.

Er gaan wereldwijd steeds meer geluiden op - opvallend genoeg bij veel jongeren - om het monopolie van Big Tech te breken en weer een internet te creëren dat van en voor iedereen is. Een digitale ruimte waar we zelf invloed op hebben, waar we zelf bepalen wat we zien en wat we doen. Tegenlicht onderzoekt in deze aflevering de toekomst van het internet, ‘de digitale ruimte’ die het World Wide Web voortbracht en die nu ons leven zo goed als bepaalt.

Zoekmachines, mail, social media, mobiele telefoons, apps, alle digitale systemen, augmented reality, artificial intelligence: zonder internet werkt niks. Ziekenhuizen liggen plat, er kan niet meer gereisd worden, banken - en dus je rekeningen - zijn onbereikbaar en je verliest contact met alles en iedereen om je heen. Internet is ons leven en tegelijkertijd maken we ons er weinig druk over. Als internet een basisbehoefte is, waarom laten we het dan door een selecte groep bedrijven beheersen?"

Met name het stuk met Europarlementariër Kim van Sparrentak vind ik sterk en oprecht overkomen. Opkomen voor onze eigen belangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:23
Ik hoop dat Colombia de hakken stevig in het zand zet en niet zwicht voor Trump's dreigementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
P-Rock schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:24:
Ik hoop dat Colombia de hakken stevig in het zand zet en niet zwicht voor Trump's dreigementen.
Ze hebben alleen gezegd dat ze willen dat hun burgers met respect behandeld worden ... Ze hebben niet gezegd dat ze hun burgers nooit zullen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
duvekot schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:30:
[...]

Ze hebben alleen gezegd dat ze willen dat hun burgers met respect behandeld worden ... Ze hebben niet gezegd dat ze hun burgers nooit zullen accepteren.
Denk je dat Trump zich daar iets van aan zal trekken? Alles moet op zijn manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-07 13:01
P-Rock schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:24:
Ze zijn al gezwicht. In 39 minuten na de aankondiging van Trump. De president van Colombia biedt zelfs zijn presidentiële vliegtuig aan om de personen in kwestie op te halen. Als reactie hierop heeft Donald Trump een foto van zichzelf geplaatst in een 'Godfather' outfit op Instagram en Truth Social.

Het is werkelijk ongelofelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 16:34
mekkieboek schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:00:
[...]

Tegelijkertijd lees ik dat Columbia de uitgewezen mensen best wil accepteren mits ze normaal inreizen, als mensen met een psg vliegtuig. Dit klinkt als trump die meer bezig is met perceptiemanagement dan met werkende oplossingen. En ik heb een vaag gevoel van deja-vu.
offtopic:
offtopic:
Dat land heet Colombia
mekkieboek schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:13:
[...]

Aan het eind van trump-1 waren er ook twijfels binnen de EU (m.u.v. van de Orbans) over hoe het verder moet met de relatie met de VS. Zie b.v. (okt 2020) https://www.politico.eu/a...ump-eu-fear-and-loathing/
Ik herinner me dat @Virtuozzo destijds ook hier schreef over de wens binnen de EU voor disentanglement van de VS na de trump zijn eerste termijn.

Het lijkt echter alsof we collectief 4 jaar in slaap zijn gesust toen Biden het roer gelukkig overnam. Mogelijk zijn dat 4 jaar die we nu moeten inhalen.
Strategische autonomie is in die tijd een belangrijkere term geworden binnen de EU, maar nog niet zodanig dat de gemiddelde burger daarvan heeft gehoord, of dat er echt moonshot-geld en tijd in gestoken wordt. Geen linkje voor deze claim, dit is mijn professionele ervaring in een EU-tech niche die met strategische autonomie te maken heeft.

Wil Canada niet bij de VS? Tariffs!
Wil Europa niet in de VS gaan produceren? Tariffs!
Wil Denemarken Groenland niet weggeven? Tariffs!
Zuid-Amerikaanse landen geen mensen door de strot geduwd krijgen? Tariffs!

Dat is een fout die ik hem graag zie maken. Trump is mede verkozen op het platform dat Biden alles duur maakte voor de gewone Amerikaan, en dat hij de economie (lees: de prijs aan de pomp) wel zou fixen. Zijn basis plakte er op los met Biden-'I did that' stickers op benzinepompen.

Wat diezelfde basis gaat merken, is dat zij degenen zijn die de heffingen betalen. De grote bedrijven die halffabrikaten importeren, betalen de heffing aan Trumps overheid, om die vervolgens door te rekenen aan de consument.

Het leven in Amerika lijkt daardoor héél snel héél duur te gaan worden. Mede door nog twee crises: door de vogelgriep worden de eieren onbetaalbaar, en door de ICE razzia's en deportatie van arbeidsmigranten, wordt alles dat op migrantenarbeid draait (restaurants, voedselproductie, bouw, Amazon) een stuk duurder.

Eens zien wanneer we de eerste 'I did that'-stickers andersom gaan zien...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
BeefHazard schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:52:
[...]

[

Het leven in Amerika lijkt daardoor héél snel héél duur te gaan worden. Mede door nog twee crises: door de vogelgriep worden de eieren onbetaalbaar, en door de ICE razzia's en deportatie van arbeidsmigranten, wordt alles dat op migrantenarbeid draait (restaurants, voedselproductie, bouw, Amazon) een stuk duurder.

Eens zien wanneer we de eerste 'I did that'-stickers andersom gaan zien...
Niet, de dems zijn veel te braaf.
Hoor jij iets van duurdere eieren in Amerika? Als het andersom was hoor je Hannity en die andere goons er 24/7 over bezig, met schuim op hun bakkes!

Maga beslist wat er in het nieuws komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
DiscoNootje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:49:
[...]

Ze zijn al gezwicht. In 39 minuten na de aankondiging van Trump. De president van Colombia biedt zelfs zijn presidentiële vliegtuig aan om de personen in kwestie op te halen. Als reactie hierop heeft Donald Trump een foto van zichzelf geplaatst in een 'Godfather' outfit op Instagram en Truth Social.

Daar kan ik helemaal niks over vinden online. Bron?
“Colombian President Petro had authorized flights and provided all needed authorizations and then canceled his authorization when the planes were in the air. As demonstrated by today’s actions, we are unwavering in our commitment to end illegal immigration and bolster America’s border security,” Rubio said in a statement.

Petro disputed that he had given authorization, writing on X after the secretary of state’s statement, “I will never allow Colombians to be brought in handcuffs on flights. Marco, if officials from the Foreign Ministry allowed this, it would never be under my direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 04-07 16:34
C00P schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:02:
[...]
Hoor jij iets van duurdere eieren in Amerika? Als het andersom was hoor je Hannity en die andere goons er 24/7 over bezig, met schuim op hun bakkes!
Ja, /r/KitchenConfidential staat er vol mee. Ook vol verhalen van koks waar de keuken draait op arbeidsmigranten. Koks maken zich zorgen over hoe ze zonder de arbeidsmigranten moeten, terwijl hun bazen vol trots Trump stemden...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
P-Rock schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:08:
[...]

Daar kan ik helemaal niks over vinden online. Bron?

[...]
Hierbij

https://x.com/BillMelugin_/status/1883607685427556701

https://www.realclearpoli...nse_to_tariff_threat.html

Mocht je twijfelen aan de Amerikaanse bronnen, hier ook een statement van de president zelf

https://x.com/infopresidencia

[ Voor 16% gewijzigd door DiscoNootje op 27-01-2025 00:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
Je denkt toch zeker niet dat ik Fox News serieus neem als bron he?

En die knakker op X werkt óók bij Fox News, dus dat is ook een discutabele bron.

Fox News is het propagandakanaal van Trump en MAGA-gekken.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 27-01-2025 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
DiscoNootje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:49:
[...]

Ja, nee.
Colombia haalt ze op met een presidentiële vliegtuig, maar tegelijktijd is er ook opdracht gegeven om een 25% importtarief op Amerikaanse goederen te hanteren.
https://x.com/petrogustavo/status/1883627992150073761

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
P-Rock schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:27:
[...]

Je denkt toch zeker niet dat ik Fox News serieus neem als bron he?

En die knakker op X werkt óók bij Fox News, dus dat is ook een discutabele bron.

Fox News is het propagandakanaal van Trump en MAGA-gekken.
Het staat letterlijk op de twitter pagina van de president van Colombia. Fox mag dan wel een verlengstuk van Trump zijn, dat betekend niet dat ze constant regelrechte onzin verkondigen. Het is Rusland (nog) niet.
Nnoitra schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:31:
[...]

Ja, nee.
Colombia haalt ze op met een presidentiële vliegtuig, maar tegelijktijd is er ook opdracht gegeven om een 25% importtarief op Amerikaanse goederen te hanteren.
Ik noem dat zwichten onder druk. Dat importtarief zet geen zoden aan de dijk. Het ging Trump om die vluchten en dat is binnen minuten gelukt. Kijk hem eens trots zijn op zijn socials. Opnieuw een grote PR win, in de ogen van Trump.

[ Voor 6% gewijzigd door DiscoNootje op 27-01-2025 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
DiscoNootje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:35:
[...]

Het staat letterlijk op de twitter pagina van de president van Colombia. Fox mag dan wel een verlengstuk van Trump zijn, dat betekend niet dat ze constant regelrechte onzin verkondigen. Het is Rusland (nog) niet.

[...]

Ik noem dat zwichten onder druk. Dat importtarief zet geen zoden aan de dijk. Het ging Trump om die vluchten en dat is binnen minuten gelukt. Kijk hem eens trots zijn op zijn socials. Opnieuw een grote PR win, in de ogen van Trump.
https://thehill.com/polic...s-us-deportation-flights/

Hij stuurt helemaal geen vliegtuig naar Amerika, maar naar Honduras.

Dat bedoel ik dus met een onbetrouwbare bron als Fox News. Het staat letterlijk in die brief als je Google Translate erop los laat.
Colombia will send its presidential plane to Honduras to pick up Colombians after the country refused to accept migrant deportation flights from the United States, causing President Trump to enact tariffs and other retaliatory measures on Sunday.

Colombian President Gustavo Petro has arranged for the presidential plane to facilitate the “dignified return of Colombian nationals who were to arrive in the country today in the morning hours, coming in from deportation flights,” read a statement released on Sunday.

“This measure is in response to the government’s commitment to guarantee dignified conditions. In no way have Colombians, as patriots and subjects of rights, been or will be banished from Colombian territory,” the statement continued.
Oh ja: Media Bias Fact Check - Fox News

[ Voor 32% gewijzigd door P-Rock op 27-01-2025 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
P-Rock schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:40:
[...]

https://thehill.com/polic...s-us-deportation-flights/

Hij stuurt helemaal geen vliegtuig naar Amerika, maar naar Honduras.

Dat bedoel ik dus met een onbetrouwbare bron als Fox News. Het staat letterlijk in die brief als je Google Translate erop los laat.

[...]
Dat zeg ik ook helemaal niet? Ik zeg dat de president van Colombia zijn vliegtuig inzet om de vluchtenlingen op te halen. En Fox zegt dat ook.

Dus ik heb geen idee waar je het over hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door DiscoNootje op 27-01-2025 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
DiscoNootje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:43:
[...]

Dat zeg ik ook helemaal niet? Ik zeg dat de president van Colombia zijn vliegtuig inzet om de vluchtenlingen op te halen..
Jij zegt letterlijk dat Colombia gezwicht is voor Trump's dreigementen. Dat is dus niet het geval. Ze eisen een waardige vlucht ipv dat immigranten als beesten geboeid door militaire vliegtuigen worden gedropt.

De president heeft zijn privevliegtuig beschikbaar gesteld om de al gestrande immigranten in Honduras op te pikken en een waardige reis naar huis te bieden.

Fox News doet het echter voor alsof Trump zijn zin heeft gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 27-01-2025 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
DiscoNootje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:43:
[...]

Dat zeg ik ook helemaal niet? Ik zeg dat de president van Colombia zijn vliegtuig inzet om de vluchtenlingen op te halen. En Fox zegt dat ook.

Dus ik heb geen idee waar je het over hebt.
Fox News is geen geloofwaardige bron.

De uitkomst van de Media Bias Fact Check website:
Overall, we rate Fox News right biased based on editorial positions that align with the right and Questionable due to the promotion of propaganda, conspiracy theories, pseudoscience, the use of poor sources, and numerous false claims and failed fact checks. Straight news reporting from beat reporters is generally fact-based and accurate, which earns them a Mixed factual rating.

[ Voor 38% gewijzigd door P-Rock op 27-01-2025 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
P-Rock schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:47:
[...]

Jij zegt letterlijk dat Colombia gezwicht is voor Trump's dreigementen. Dat is dus niet het geval. Ze eisen een waardige vlucht ipv dat immigranten als beesten geboeid door militaire vliegtuigen worden gedropt.

De president heeft zijn privevliegtuig beschikbaar gesteld om de al gestrande immigranten in Honduras op te pikken en een waardige reis naar huis te bieden.

Fox News doet het echter voor alsof Trump zijn zin heeft gekregen.
Trump heeft ook zijn zin gekregen. Hij is van die vluchtelingen af. En dus is dat een grote PR win. Daar gaat het hem om.

En in diplomatieke context noem ik dit zwichten. Het is niet alsof Colombia de vluchtelingen terug stuurt naar de US. Of ambassadeurs het land uit stuurt. Ondertussen moet Colombia met de staart tussen de benen die vluchtelingen (die ze eerst weigerden) alsnog ophalen. Trump krijgt gewoon zijn zin.

[ Voor 6% gewijzigd door DiscoNootje op 27-01-2025 00:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
DiscoNootje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:54:
[...]

Trump heeft ook zijn zin gekregen. Hij is van die vluchtelingen af. En dus is dat een grote PR win. Daar gaat het hem om.

En in diplomatieke context noem ik dit zwichten. Het is niet alsof Colombia de vluchtelingen terug stuurt naar de US. Of ambassadeurs het land uit stuurt. Trump krijgt gewoon zijn zin.
Trump is nog helemaal nergens vanaf zolang hij niet de eisen van Colombia inwilligt.

Pas als hij ze een humane reis naar het land van herkomst biedt zal Colombia de migrantenvliegtuigen accepteren. Daar is nu nog helemaal geen sprake van en de handelstarieven zijn niet teruggetrokken.

Colombia heeft altijd gezegd dat ze migranten zullen accepteren, maar wel op humane wijze.

Maar dat lees je natuurlijk niet op Fox News.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
DiscoNootje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:54:
[...]

En in diplomatieke context noem ik dit zwichten. Het is niet alsof Colombia de vluchtelingen terug stuurt naar de US. Of ambassadeurs het land uit stuurt. Ondertussen moet Colombia met de staart tussen de benen die vluchtelingen (die ze eerst weigerden) alsnog ophalen. Trump krijgt gewoon zijn zin.
Nee ze weigeren dergelijke vluchten en hebben zelfs tarieven aangekondigd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P-Rock
Ik hoor zojuist op het journaal dat Colombia ook handelstarieven van 25% op goederen uit Amerika heeft ingevoerd. Komt op mij over dat ze allesbehalve gezwicht zijn voor Trump's dreigementen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• C00P
Zo moet dat!
Hopelijk volgen Canada Denemarken en Panama dit voorbeeld.

Kinderachtig gedrag van trump moet je keihard terug pakken anders blijft hij dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
C00P schreef op maandag 27 januari 2025 @ 01:19:
Zo moet dat!
Hopelijk volgen Canada Denemarken en Panama dit voorbeeld.

Kinderachtig gedrag van trump moet je keihard terug pakken anders blijft hij dat doen.
Als Trump naar tarieven van 50% gaat kan Colombia altijd tijdelijk alle handelscontracten wat betreft de export van koffiebonen naar Amerika opschorten. Aangezien 27% van de koffie in Amerika uit Colombia komt zal dat vast niet in goede aarde vallen bij veel Amerikaanse ondernemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Colombia heeft nog iets ander leuks dat ze kunnen exporteren naar VS. Namelijk cocaïne. Zouden ze in kunnen zetten als pressiemiddel.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Reactie van Gustavo Petro op Trump's tarieven van 25%:

https://bsky.app/profile/...social/post/3lgohla5lek25

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Anoniem: 2184602 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:21:
[...]

Bedankt voor het delen!

Ik zou nog een toevoeging willen maken ter onderbouwing van de invloed van social media en tech-bro's. Een aflevering van Tegenlicht (volgens mij hier nog niet eerder gedeeld):
https://www.vpro.nl/progr...t-internet-in-crisis.html

"Het World Wide Web, ooit symbool van hoop en vrijheid, is 35 jaar later uitgegroeid tot een web van commerciële belangen, afhankelijkheid en desinformatie. Een aantal grote techbedrijven bepaalt wat we zien en doen, terwijl democratie en autonomie onder druk staan. VPRO Tegenlicht onderzoekt hoe het zo ver heeft kunnen komen én hoe we het internet weer van iedereen kunnen maken.

Er gaan wereldwijd steeds meer geluiden op - opvallend genoeg bij veel jongeren - om het monopolie van Big Tech te breken en weer een internet te creëren dat van en voor iedereen is. Een digitale ruimte waar we zelf invloed op hebben, waar we zelf bepalen wat we zien en wat we doen. Tegenlicht onderzoekt in deze aflevering de toekomst van het internet, ‘de digitale ruimte’ die het World Wide Web voortbracht en die nu ons leven zo goed als bepaalt.

Zoekmachines, mail, social media, mobiele telefoons, apps, alle digitale systemen, augmented reality, artificial intelligence: zonder internet werkt niks. Ziekenhuizen liggen plat, er kan niet meer gereisd worden, banken - en dus je rekeningen - zijn onbereikbaar en je verliest contact met alles en iedereen om je heen. Internet is ons leven en tegelijkertijd maken we ons er weinig druk over. Als internet een basisbehoefte is, waarom laten we het dan door een selecte groep bedrijven beheersen?"

Met name het stuk met Europarlementariër Kim van Sparrentak vind ik sterk en oprecht overkomen. Opkomen voor onze eigen belangen.
M.i. is het tijd dat we oefenen met het Europese internet onafhankelijk maken van VS. Dat heeft twee redenen: de hybride oorlogsvoering van Rusland valt hieronder en twee zoals Sandra Phlippen bij Buitenhof zei: het is uit tussen VS en EU.

Daarnaast zullen we weg moeten migreren van de Amerikaanse big tech. Bovenstaande heeft tot gevolg America First voor VS en dus Europe First voor Europa. We zullen local only moeten gaan. Voordeel: je hebt niets met jurisdictie VS te maken, maar met lokale wetten. Daarom ben ik al sinds jaar en dag voorstander van data hosten in Nederland, bij een Nederlands bedrijf.

Concreet alle US big tech die gratis is, ben jij het product. Van FAMAG is Facebook het meest enge (vandaar dat ze Meta heten; overigens FAMAG is Musk's imperium buiten beschouwing latende). Facebook en Instagram zijn echter meest eenvoudig te verlaten; het enige nadeel is netwerkeffect. De alternatieven zijn al sinds jaar en dag beschikbaar. Bijvoorbeeld Mastodon. Je ziet nu al dat Pixelfed (Instagram alternatief) mateloos profiteert van de heisa afgelopen week. Zie stats hier https://fedidb.org/software/pixelfed

Qua FAMAG vind ik Microsoft het meest stil over dit alles, en daarna Apple. Onze overheid kan de datacentra van FAMAG die hier worden gehost de deur uit doen. Kijken hoe leuk ze het vinden wanneer ze hier geen presence hebben. >:) want onafhankelijkheid begint met met mirrors en locale CDNs en local presence. Dat doet big tech allang.

Voor eigenaren van Google Pixel telefoons is goed nieuws. Gebruikt u Android kunt u twee vliegen in één klap slaan. Weg met prostituee zijn van Google d.m.v. je data en local-only door te stoppen met Google Play (denk hierbij aan microG). Kan middels GrapheneOS of CalyxOS met de kanttekening dat de ontwikkelaars Amerikaans zijn.

Voor Apple gebruikers geldt ouder iOS/iPadOS kan gejailbreaked worden. M-series macOS spul draait Asahi Linux op. Slimme speaker can met local-only AI (bijvoorbeeld: Mycroft Mark II). Wel voorzie ik een probleempje m.b.t. Android TV. Ken ik geen alternatief voor.

Tenslotte kunnen we banden aanhalen met landen die welwillend tegen vrije rechtstaat en democratie aankijken. Azië is hierbij het lastigst te bereiken (Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland). Canada zou wel kunnen, maar is ook kwetsbaar.

Internetpionier en -activist Marleen Stikker zei het al treffend: ‘De kentering is onmiskenbaar, maar het is een strijd van de lange adem.’ [1] In dat artikel refereeert men naar alternatieven. Zie ook de website
https://makesocialssocialagain.nl

[1] Is het nú dan echt tijd om afscheid te nemen van Insta en X? ‘Over vijf jaar is big tech niet meer dominant’, voorspelt Marleen Stikker

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

MazeWing

The plot thickens...

Late Sunday evening, White House press secretary Karoline Leavitt announced the US and Colombia had agreed to the “unrestricted acceptance” of migrants from Colombia and would allow them to be returned to the country “including on US military aircraft, without limitation or delay.”

Leavitt said in the statement the US would not sign the tariffs or economic sanctions Trump ordered “unless Colombia fails to honor this agreement.”

Leavitt said tariffs and financial sanctions will be paused, but visa sanctions against Colombian officials and stricter customs inspections of Colombian nationals and cargo ships ordered by Trump earlier Sunday will remain in effect “until the first planeload of Colombian deportees is successfully returned.”

Colombian Foreign Minister Luis Gilberto Murillo confirmed late Sunday — just moments after the White House’s statement — that US deportation flights have resumed.
Bron: https://edition.cnn.com/2...tation-flights/index.html

We kunnen er van alles van vinden en denken maar onder aan de streep lukt het Trump wel om z’n zin door te drijven en kiest een land uiteindelijk toch voor zijn economische belangen dan een x-aantal vluchtelingen.

Ik ga ervan uit dat Dex energize op praktisch ieder land toegepast gaat worden.
Accepteer je ze niet = economische sancties in de vorm van importheffingen, etc.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Nnoitra schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:31:
[...]

Ja, nee.
mooi zo, de koffie zal wel wat duurder worden voor de man in de straat :D _/-\o_

ach wie drinkt er nu koffie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
MazeWing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 06:50:
[...]

We kunnen er van alles van vinden en denken maar onder aan de streep lukt het Trump wel om z’n zin door te drijven en kiest een land uiteindelijk toch voor zijn economische belangen dan een x-aantal vluchtelingen.

Accepteer je ze niet = economische sancties in de vorm van importheffingen, etc.
je moet je wel afvragen of je dan op het wereldtoneel nog veel vrienden overhoudt zo, ik bedoel op een gegeven moment zijn de scholiertjes op het plein het wel zat dat de bully zijn zin op die manier probeert door te drijven en zullen ze een alliantie tegen die bully gaan opzetten..

op korte termijn krijg je je zin, op lange termijn speel je met vuur als het gaat om je geopolitieke belangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

MazeWing

The plot thickens...

Zwelgje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:01:
[...]

je moet je wel afvragen of je dan op het wereldtoneel nog veel vrienden overhoudt zo, ik bedoel op een gegeven moment zijn de scholiertjes op het plein het wel zat dat de bully zijn zin op die manier probeert door te drijven en zullen ze een alliantie tegen die bully gaan opzetten..

op korte termijn krijg je je zin, op lange termijn speel je met vuur als het gaat om je geopolitieke belangen.
Zolang heel veel landen op verschillende gebieden afhankelijk zijn van de VS is zoiets anders heel lang vol te houden.

Natuurlijk, als de VS opeens importtarieven gaat hanteren kunnen ze een tegenreactie krijgen doordat een ander land dan ook importtarieven gaat hanteren, waarop er weer een reactie komt vanuit de VS en daar vervolgens ook weer een reactie komt, etc.

Uiteindelijk wordt een kort rekensommetje gemaakt en is het voor een land gewoon goedkoper de uitgezette immigranten weer te accepteren dan een veredelde handelsoorlog met de VS…

En geopolitieke belangen?? Wat wil het westen nu eigenlijk doen? Ze kunnen maar deels op eigen benen staan en met China of Rusland optrekken is ook geen optie. Dus uiteindelijk accepteert iedereen het gewoon en hoopt met dat er over 4 jaar weer een andere wind gaat draaien.
En mocht het de EU wel lukken om echt (volledig) onafhankelijk van de VS te worden dan zal de VS echt wel maatregelen gaan nemen om te voorkomen dat het zover komt.

[ Voor 17% gewijzigd door MazeWing op 27-01-2025 07:35 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kist schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:59:
Vraag me wel af wat al die naïve idioten die op Trump hebben gestemd of in ieder geval niet op Harris hebben gestemd want de Palestijnen hiervan vinden. Terwijl dit gewoon in lijn is met wat tijdens de eerste termijn Trump ook gebeurde.
Arab Americans for Trump chair blasts president’s ‘wild’ call to relocate Gazans
The chairman of a group that lobbied Arab and Muslim Americans to vote for Donald Trump in the recent election came out strongly on Sunday against the US president’s call for Jordan and Egypt to take in Palestinians from war-torn Gaza.

“We categorically reject the president’s suggestion that the Palestinians in Gaza be moved — apparently forcefully — to either Egypt or Jordan,” Arab Americans for Trump chairman Bishara Bahbah told The Times of Israel.
“This is not what we voted for as Arab Americans for Trump,” he said, adding that his group still greatly appreciates Trump’s effort in securing the long-elusive Gaza ceasefire and hostage release deal.
In artikelen van vorig jaar claimt de beste man nog dat Trump echt had belooft dat hij een twee-staten oplossing wilde. Ook een wapenembargo voor Israel door Trump zag hij wel voor zich als Netanyahu geen vrede zou sluiten 8)7 Die komen van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:00
user109731 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:45:
[...]

Arab Americans for Trump chair blasts president’s ‘wild’ call to relocate Gazans

[...]

[...]

In artikelen van vorig jaar claimt de beste man nog dat Trump echt had belooft dat hij een twee-staten oplossing wilde. Ook een wapenembargo voor Israel door Trump zag hij wel voor zich als Netanyahu geen vrede zou sluiten 8)7 Die komen van een koude kermis thuis.
Je verwacht het niet. Ik zou maar oppassen, straks legt hij de Gazastrook nog tariffs op! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:50

drooger

Falen is ook een kunst.

MazeWing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:32:
[...]

Zolang heel veel landen op verschillende gebieden afhankelijk zijn van de VS is zoiets anders heel lang vol te houden.

Natuurlijk, als de VS opeens importtarieven gaat hanteren kunnen ze een tegenreactie krijgen doordat een ander land dan ook importtarieven gaat hanteren, waarop er weer een reactie komt vanuit de VS en daar vervolgens ook weer een reactie komt, etc.

Uiteindelijk wordt een kort rekensommetje gemaakt en is het voor een land gewoon goedkoper de uitgezette immigranten weer te accepteren dan een veredelde handelsoorlog met de VS…

En geopolitieke belangen?? Wat wil het westen nu eigenlijk doen? Ze kunnen maar deels op eigen benen staan en met China of Rusland optrekken is ook geen optie. Dus uiteindelijk accepteert iedereen het gewoon en hoopt met dat er over 4 jaar weer een andere wind gaat draaien.
En mocht het de EU wel lukken om echt (volledig) onafhankelijk van de VS te worden dan zal de VS echt wel maatregelen gaan nemen om te voorkomen dat het zover komt.
Of we krijgen veel herhalingen van hoe het met de wasmachines (en stiekem ook wasdrogers) is verlopen:
Research to be released on Monday by the economists Aaron Flaaen, of the Fed, and Ali Hortacsu and Felix Tintelnot, of Chicago, estimates that consumers bore between 125 percent and 225 percent of the costs of the washing machine tariffs. The authors calculate that the tariffs brought in $82 million to the United States Treasury, while raising consumer prices by $1.5 billion.

And while the tariffs did encourage foreign companies to shift more of their manufacturing to the United States and created about 1,800 new jobs, the researchers conclude that those came at a steep cost: about $817,000 per job.

Mr. Trump imposed the tariffs last year in response to a complaint by the Michigan-based manufacturer Whirlpool, which claimed foreign competitors were cornering the American washing machine market with cheaper models that threatened domestic manufacturers. The tariffs started at 20 percent per imported washer and rose to 50 percent late in the year, after total imports exceeded a quota set by the administration.
Bron: https://www.nytimes.com/2...ffs-washing-machines.html

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:22

DropjesLover

Dit dus ->

user109731 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:45:
[...]

[...]

[...]

Maar de oorlog is toch ook beëindigd, Bibi heeft vrede gesloten? :P
Sowieso krokodillentranen, iedereen met 2 hersencellen kon weten dat Trump meer pro-Israel zou zijn dan Harris. Maar toch zijn vele Harris stemmers vanwege het licht pro-Israel beleid van Biden thuis gebleven.

Sneu voor de mensen in Gaza, hadden de lui in de VS maar toch op Harris moeten stemmen.

De situatie met Colombia laat mooi zien waarom we echt als EU op moeten treden en niet als individuele landen. We zijn te klein en worden gewoon gebullied en onder druk gezet om te doen wat Trump wil.

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 27-01-2025 08:06 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik las dat Trump alweer akkoord had gegeven om zware bommen naar Israel te sturen, iets wat Biden aan banden had gelegd. Trump de grote peacemaker, lol. Misschien dat 'ie Gaza ook naar Egypte kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
P-Rock schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:08:
Ik las dat Trump alweer akkoord had gegeven om zware bommen naar Israel te sturen, iets wat Biden aan banden had gelegd. Trump de grote peacemaker, lol. Misschien dat 'ie Gaza ook naar Egypte kan verplaatsen.
nah gewoon een ethniscje zuivering van de palestijnen gaza kan dan geannexeerd worden door isreal en gekoloniseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Laatst online: 05-07 13:52
Tja, Gazans mogen op zomerkamp naar Egypte, en krijgen na 4 maanden een mooie diashow te zien van Israel dat de hele boel vol aan het bouwen is met resorts, appartementen, een golf baan voor Trump, en een paleisje voor Bibi's vrouw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27

Piggen

Lekker bakkie

Jerie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 01:41:
[...]
Voor eigenaren van Google Pixel telefoons is goed nieuws. Gebruikt u Android kunt u twee vliegen in één klap slaan. Weg met prostituee zijn van Google d.m.v. je data en local-only door te stoppen met Google Play (denk hierbij aan microG). Kan middels GrapheneOS of CalyxOS met de kanttekening dat de ontwikkelaars Amerikaans zijn.

Voor Apple gebruikers geldt ouder iOS/iPadOS kan gejailbreaked worden. M-series macOS spul draait Asahi Linux op. Slimme speaker can met local-only AI (bijvoorbeeld: Mycroft Mark II). Wel voorzie ik een probleempje m.b.t. Android TV. Ken ik geen alternatief voor.
Goeie. Voor veel andere Android-toestellen is er ook LineageOS for MicroG (Duits) - LineageOS met MicroG al ingebakken, wat gemakkelijk is dan MicroG achteraf installeren. Voor wie het interessant vindt: op https://wiki.lineageos.org/devices/ checken welke codenaam je telefoon heeft en dan op https://download.lineage.microg.org/ kijken of er een build is. Draait prima op mijn Motorola zonder echt hinderlijke beperkingen.

Ik ben er helemaal voor om als Europeanen nu echt onze portemonnee/data te laten spreken tegen big tech. Heb zelf vorig jaar al wat dingetjes doorgevoerd (overgestapt op Linux, mail en cloud ondergebracht bij Europese partijen) en wil nog wat verder gaan (Signal meer gebruiken, Amazon eruitgooien als ik een vervanging voor m'n Fire sticks heb gekocht). Heb ook in wat appgroepen aangegeven dat ik graag meehelp als mensen alternatieven zoeken en kreeg daar ook wat respons op :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:00
Jerie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 01:41:
[...]
[...]
Ik zou sowieso graag zien dat de EU Sailfish OS zou backen met funding en invloed. Het is zo ver los van buitenlandse invloed als je hedendaags kan zijn, maar heeft wel nog support voor Android apps zodat een transitie goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
MazeWing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 06:50:
[...]

Juist. Trump gaat dit truukje gewoon herhalen. Panama en Denemarken zijn de volgende, let maar op. Reken maar dat de US officieren in Groenland al instructies hebben ontvangen, voor het geval dat de EU lastig gaat doen. Ik vrees voor de stabiliteit van de NAVO.

De misinformatie campagne van Putin is een groots succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
HEY_DUDE schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:15:
[...]

Dat duurt wel even, wellicht op specifieke producten uit Colombia eerder. Tarieven worden in beginsel door het congres vastgesteld. Alleen als de staatsveiligheid bedreigt wordt kan de president dit, mits onderbouwd, zelf doen. Om tarieven richting voormalig bevriende landen te bewerkstelligen moet het langs het congres, dat lukt niet voor de zomer. En daar is de meerderheid miniem.

Vergeet niet dat je voor 95% naar een show zit te kijken zodat Trump zijn eigen zakken kan vullen.
1:0 voor Trump https://edition.cnn.com/2...tation-flights/index.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:31
Is CNN een betrouwbare bron om beide kanten te belichten? Daar twijfel ik aan.
Vluchten met Colombianen die gedeporteerd worden uit de VS terug naar Colombia, zijn niets nieuws. Vinden al jaren regelmatig plaats. Deze Colombianen worden ook gewoon welkom geheten in Colombia, net zoals wij doen met Nederlanders die een ander land uitgezet worden.

Wat Colombia echter niet wil accepteren, is dat hun landgenoten als crimineel vee worden behandeld en geketend het vliegtuig in gaan.

Dus pas als ik weer geketende, niet-criminele, Colombianen uit militaire vrachtvliegtuigen zie stappen, vind ik dit een 1-0 voor Trump.

edit: sowieso, dat deportaties van illegale vreemdelingen iets nieuws, of iets van Republikeinen zou zijn is niet waar. Zie dit artikel met cijfers van Mexico bijvoorbeeld: https://english.elpais.co...to-trumps-xenophobia.html

[ Voor 16% gewijzigd door celshof op 27-01-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
drooger schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:57:
[...]

Of we krijgen veel herhalingen van hoe het met de wasmachines (en stiekem ook wasdrogers) is verlopen:

[...]

Bron: https://www.nytimes.com/2...ffs-washing-machines.html
Zo zal het vermoedelijk vaak gaan, uiteindelijk betaalt de Amerikaanse burger voor het "succes" van de grote oempah loempah, en ze trappen er nog in ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27

Piggen

Lekker bakkie

Het is ook nadelig voor Colombia dat er geen unie van zuid-Amerikaanse landen is - vandaag leerde ik wel dat die er ooit was (UNASUR), maar de facto is opgeheven. In die zin hoop ik dat de EU (plus Noorwegen, Zwitserland, VK en wat niet al) achter Denemarken gaat staan. Het moet wel, anders is het echt geen knip voor de neus waard.

Maar we weten ook niet echt wat er is gebeurd. Ik begreep ook dat Colombia op zich de mensen wel terug wil nemen, maar dat de behandeling door de VS ze niet aanstond.

[ Voor 20% gewijzigd door Piggen op 27-01-2025 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
celshof schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:45:
[...]
Is CNN een betrouwbare bron om beide kanten te belichten? Daar twijfel ik aan.
Vluchten met Colombianen die gedeporteerd worden uit de VS terug naar Colombia, zijn niets nieuws. Vinden al jaren regelmatig plaats. Deze Colombianen worden ook gewoon welkom geheten in Colombia, net zoals wij doen met Nederlanders die een ander land uitgezet worden.

Wat Colombia echter niet wil accepteren, is dat hun landgenoten als crimineel vee worden behandeld en geketend het vliegtuig in gaan.

Dus pas als ik weer geketende, niet-criminele, Colombianen uit militaire vrachtvliegtuigen zie stappen, vind ik dit een 1-0 voor Trump.
Ja zo kun je overal wel aan twijfelen, paranoia chachacha. Totdat ik een goede reden heb om te twijfelen aan CNN ga ik ervan uit dat de berichtgeving daarvan relatief neutraal is, in ieder geval niet veel slechter dan bv BBC en NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
DiscoNootje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Juist. Trump gaat dit truukje gewoon herhalen. Panama en Denemarken zijn de volgende, let maar op. Reken maar dat de US officieren in Groenland al instructies hebben ontvangen, voor het geval dat de EU lastig gaat doen. Ik vrees voor de stabiliteit van de NAVO.

De misinformatie campagne van Putin is een groots succes.
Gelukkig hebben in de politiek leider van Nederland een vriendje van Trump en Putin, dus wij zitten goed /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
olafmol schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:47:
[...]
Ja zo kun je overal wel aan twijfelen, paranoia chachacha. Totdat ik een goede reden heb om te twijfelen aan CNN ga ik ervan uit dat de berichtgeving daarvan relatief neutraal is, in ieder geval niet veel slechter dan bv BBC en NOS.
Vergelijk alleen maar de kop met een quote vanuit Colombia in het artikel. "Backs down" is iets heel anders dan "“We will continue to receive Colombians and Colombian women who return as deportees, guaranteeing them decent conditions as citizens subject to rights”"

Colombia accepteerde dus allang deportatievluchten, mits hun ingezetenen fatsoenlijk behandeld worden. En en dat standpunt is niets gewijzigd. Dat CNN claimt dat Colombia binnen een paar uur gezwicht is voor het Witte Huis is daarom helemaal niet waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
celshof schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:54:
[...]
Vergelijk alleen maar de kop met een quote vanuit Colombia in het artikel. "Backs down" is iets heel anders dan "“We will continue to receive Colombians and Colombian women who return as deportees, guaranteeing them decent conditions as citizens subject to rights”"

Colombia accepteerde dus allang deportatievluchten, mits hun ingezetenen fatsoenlijk behandeld worden. En en dat standpunt is niets gewijzigd. Dat CNN claimt dat Colombia binnen een paar uur gezwicht is voor het Witte Huis is daarom helemaal niet waar.
Ja dat weet ik, onder Biden gebeurde dat ook al. Het hele gedoe ging over het feit dat ze in (veel duurdere) militaire vliegtuigen aankwamen. En zoals ik het lees en begrijp is Colombia daar nu dus alsnog mee accoord gegaan: "reaching an agreement on accepting deported migrants being returned on military planes,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiscoNootje
celshof schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Onzin. Gister ging men hier ook al tekeer over de toon en vorm van deportaties. Colombia wilde geen deportaties. Trump voerde de druk op en Colombia trok die keutel direct in. Fox News was de eerste die dit meldde. Uiteraard ging de discussie hier toen over hoe onbetrouwbaar Fox was. Feit is dat alle media een bias hebben, zeker in Amerika. Ondertussen staat Fox News het dichtstbij het Witte Huis. Ik neem ze dus wel serieus. En dan kun je inderdaad ook CNN in twijfel trekken, en Reuters, en ga zo maar door. Dan kun je net zo goed stoppen met nieuws lezen.

En voor de duidelijkheid, Colombia accepteert dus deportaties in originele vorm, d.w.z. middels militaire vliegtuigen: https://www.reuters.com/w...turn-migrants-2025-01-26/

"The Government of Colombia has agreed to all of President Trump’s terms, including the unrestricted acceptance of all illegal aliens from Colombia returned from the United States, including on U.S. military aircraft, without limitation or delay"

[ Voor 4% gewijzigd door DiscoNootje op 27-01-2025 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celshof
olafmol schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Ja dat weet ik, onder Biden gebeurde dat ook al. Het hele gedoe ging over het feit dat ze in (veel duurdere) militaire vliegtuigen aankwamen. En zoals ik het lees en begrijp is Colombia daar nu dus alsnog mee accoord gegaan: "reaching an agreement on accepting deported migrants being returned on military planes,"
Colombia betaalt niet voor die vliegtuigen, dus kosten is hoogstens een issue voor de VS zelf. En de militaire vliegtuigen hebben een goedgekeurd vliegplan gekregen, anders waren ze helemaal niet vertrokken.

Als je https://www.france24.com/...se-us-deportation-flights leest, dan zie je wat er met Brazilianen is gebeurd en de reactie van Colombia:
“The US cannot treat Colombian migrants as criminals,” Petro wrote in a post on X, adding that the government in Washington should develop a protocol that “treats migrants with dignity”."
DiscoNootje schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:01:
[...]
"The Government of Colombia has agreed to all of President Trump’s terms, including the unrestricted acceptance of all illegal aliens from Colombia returned from the United States, including on U.S. military aircraft, without limitation or delay"
De bron daarvoor is wel het WH zelf. Beetje "wij van WC-eend" geval: "But in a statement late on Sunday, the White House said Colombia had agreed to accept the migrants after all and Washington would not impose its threatened penalties."

De mensen aan boord van het vliegtuig zijn nooit het probleem geweest. Sterker nog, Colombia vond het prima om ze dan zelf maar uit Honduras op te gaan halen. Als de VS ze netjes aflevert, zijn alle vliegtuigen altijd welkom geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Laatst online: 05-07 13:52
Het goede nieuws is dat Trump alweer op de golfbaan is gespot, ik hoop dat ie het heel erg naar z'n zin heeft en niet meer weg wil. Clubrecordje tegen wat ex-prof spelers zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Even iets beter gegoogled. De VS heeft een geschiedenis van het slecht behandelen bij het deporteren van normale mensen: https://www.theguardian.c...hts-mistreatment-migrants of https://www.aljazeera.com...triating-citizens-from-us
Of een deal tijdens Biden, waarbij Panama en Colombia actief meehelpen met het terugsturen van Colombianen, op kosten van de VS: https://colombiaone.com/2...ts-repatriation-colombia/

Interessant uit het eerste artikel zijn de aantallen: 1200 mensen worden gedeporteerd in de eerste week van mei. Dat zijn er meer dan de 160 in 1 week van Trump.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nnoitra
[...]

Onzin. Gister ging men hier ook al tekeer over de toon en vorm van deportaties. Colombia wilde geen deportaties. Trump voerde de druk op en Colombia trok die keutel direct in. Fox News was de eerste die dit meldde. Uiteraard ging de discussie hier toen over hoe onbetrouwbaar Fox was. Feit is dat alle media een bias hebben, zeker in Amerika. Ondertussen staat Fox News het dichtstbij het Witte Huis. Ik neem ze dus wel serieus. En dan kun je inderdaad ook CNN in twijfel trekken, en Reuters, en ga zo maar door. Dan kun je net zo goed stoppen met nieuws lezen.

En voor de duidelijkheid, Colombia accepteert dus deportaties in originele vorm, d.w.z. middels militaire vliegtuigen: https://www.reuters.com/w...turn-migrants-2025-01-26/

Joh, Colombia werkt al jaren mee aan deportaties vanuit Amerika.
De enige reden dat ze nu even de boel stop gezet hebben, is dezelfde als in begin 2023; hoe men (lees: Amerika) de Colombianen behandelen en vervoeren.
Just over a year ago, during Joe Biden's term, Colombia and the United States had signed a new protocol for the return of repatriated or deported nationals that accelerated the process and increased the frequency of flights to an average of four per month. This agreement was violated with the promise of expelling all irregular immigrants "en masse" from the country now presided over by Trump.
En Fox serieus nemen, Trump's persoonlijke propaganda zender..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
celshof schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:19:
Even iets beter gegoogled. De VS heeft een geschiedenis van het slecht behandelen bij het deporteren van normale mensen: https://www.theguardian.c...hts-mistreatment-migrants of https://www.aljazeera.com...triating-citizens-from-us
Of een deal tijdens Biden, waarbij Panama en Colombia actief meehelpen met het terugsturen van Colombianen, op kosten van de VS: https://colombiaone.com/2...ts-repatriation-colombia/

Interessant uit het eerste artikel zijn de aantallen: 1200 mensen worden gedeporteerd in de eerste week van mei. Dat zijn er meer dan de 160 in 1 week van Trump.
Trump doet dus helemaal niets nieuws, maar weet het wel zo te verkopen en mensen trappen in de marketing omdat ze geen onderzoek hebben gedaan naar hoe de Biden Administration werkte.

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• k995
[...]

Onzin. Gister ging men hier ook al tekeer over de toon en vorm van deportaties. Colombia wilde geen deportaties.
Onzin, dat is gewoon niet waar.

https://www.ice.gov/news/...nit-removal-flights-may-3
Those included removal flights to Central America, Colombia, Ecuador, Mexico and Peru. If a noncitizen arrives and has no legal basis to remain in the United States they will be processed and removed quickly, consistent with U.S. law.

ICE Air Operations facilitates the transfer and removal of noncitizens, including family units, via commercial airlines and chartered flights in support of ICE field offices and other DHS initiatives. In fiscal year 2023, ICE’s Enforcement and Removal Operations conducted 142,580 removals and 62,545 Title 42 expulsions to more than 170 countries worldwide.

who return as deportees, guaranteeing them decent conditions as citizens subject to rights,
Dat is waar het altijd om ging, colombia veranderde niet hun positie.

Nogmaals dit probleem is weeral puur omdat trump een show wil, niks meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k995
XWB schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Trump doet dus helemaal niets nieuws, maar weet het wel zo te verkopen en mensen trappen in de marketing omdat ze geen onderzoek hebben gedaan naar hoe de Biden Administration werkte.
Idd bizar hoe dat die schapen over heel de wereld kan hersenspoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:42
k995 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:25:
[...]

Social Media - brainwashing at a distance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 12:35

The_Bird

Meneer de Raaf

mercapto schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:13:
Het goede nieuws is dat Trump alweer op de golfbaan is gespot, ik hoop dat ie het heel erg naar z'n zin heeft en niet meer weg wil. Clubrecordje tegen wat ex-prof spelers zou mooi zijn.
Ontspanning is ook zeker belangrijk, vooral bij zo'n stressvolle baan. Goed dat President Trump daar ook de tijd voor neemt. Tuurlijk wordt dat weer breed uitgemeten, maar een rondje golf kan erg gezond zijn.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The_Bird schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:59:
[...]

Ontspanning is ook zeker belangrijk, vooral bij zo'n stressvolle baan. Goed dat President Trump daar ook de tijd voor neemt. Tuurlijk wordt dat weer breed uitgemeten, maar een rondje golf kan erg gezond zijn.
Punt is meer dat als ie aan het golfen is, hij geen ongein kan uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MikeyMan schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:12:
[...]

De beste deals worden altijd gesloten op de golfbaan. Zou er niet zo zeker van zijn _O-

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:12:
[...]

De vorige keer 307 dagen in 4 jaar tijd. Eens zien of ie dat record kan breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
k995 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:25:
[...]

Don't call people sheep.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:01
Piggen schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:22:
[...]

Ik ben er helemaal voor om als Europeanen nu echt onze portemonnee/data te laten spreken tegen big tech.
(enigszins off-topic)
'k Zou ook heel graag zien dat er een europees equivalent voor M365 komt. Heel veel bedrijven én overheidsinstellingen zijn zwaar afhankelijk van deze clouddienst van MS.
Wel vraag ik me af of dit ooit van de grond zou kunnen komen. Technisch lijkt het enorme klus en daarnaast vraag ik me af wat de adoptiebereidheid zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
Cranberry schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:31:
[...]

(enigszins off-topic)
'k Zou ook heel graag zien dat er een europees equivalent voor M365 komt. Heel veel bedrijven én overheidsinstellingen zijn zwaar afhankelijk van deze clouddienst van MS.
Wel vraag ik me af of dit ooit van de grond zou kunnen komen. Technisch lijkt het enorme klus en daarnaast vraag ik me af wat de adoptiebereidheid zal zijn.
Nextcloud doet enorm hun best maar het is nog lang niet goed genoeg, helaas.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.cjr.org/wp-content/themes/cjr2017/images-body/NY1.jpg

Als je in de VS woont in een rode staat met een laag inkomen, dan ben je toch wel een heel groot schaap om voor Trump te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik hoop dat de Colombiaanse president in ieder geval heeft kunnen regelen dat zijn landgenoten niet meer als criminelen geboeid worden afgeleverd, anders is hij ook gelijk al zijn geloofwaardigheid kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

[...]

(enigszins off-topic)
Je hebt Proton die langzaamaan steeds groter en groter wordt. Nog onvoldoende om bedrijven en overheidsinstellingen te laten overstappen, maar wie weet in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 07:20
[...]

(enigszins off-topic)
Gaat niet gebeuren. Microsoft heeft ambtenaren van de EU in de zak, dat zie je ook aan het feit dat MS altijd de dans ontspringt, of in ieder geval een stuk minder 'onderzocht' wordt door de EU t.o.v. partijen zoals Google, Meta, enz.
De EU wil zelf ook niet overstappen op iets anders, dus MS zit komende decennia prima. De MS lobby is ook altijd zeer sterk geweest, dat zie je ook in de IT wereld in NL en dat pakken ze heel slim aan door dingen gratis weg te geven (goodies, cursussen, tot aan tickets toe). Kijk voor de lol ook eens op FP artikelen en reacties daaronder over MS, altijd dezelfde users die MS komen verdedigen.

De EU heeft de financiële kracht in huis en de lidstaten de kennis, maar de echte wil ontbreekt. Ze kunnen prima gebruik maken van Office van Microsoft en dat combineren met zoveel mogelijk niet-Amerikaanse software.

[ Voor 14% gewijzigd door Trishul op 27-01-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump vind dat de razzia's en deportaties niet snel genoeg gaan, en hoogt het vereiste quotum op:
Medewerkers van ICE (de Immigration and Customs Enforcement) hebben te horen gekregen dat ze een nieuw quotum moeten halen van 1200 tot 1500 arrestaties per dag, een stuk meer dan de huidige paar honderd. Dit omdat president Trump tot dusver teleurgesteld is over de resultaten van de massadeportatiecampagne. Dat melden vier mensen met kennis van de briefings, schrijft de Washington Post. Zij spraken op voorwaarde van anonimiteit.

In het afgelopen fiscale jaar voerder ICE in totaal 113.431 administratieve arrestaties uit - 310 per dag, in totaal. Met de nieuwe quota, die zaterdag uiteengezet werden in een call met senior ICE-medewerkers, zou dat getal ruimschoots worden overschreden. De medewerkers kregen te horen dat elk kantoor 75 arrestaties per dag zou moeten verrichten en dat managers verantwoordelijk gehouden zouden worden als die doelen niet worden gehaald.

De grenstsaar van het Witte Huis, Tom Homan, zei wekenlang dat ICE geen massa-acties zou uitvoeren en dat medewerkers immigranten zouden prioriteren die een strafblad hebben en bendeleden zijn. Maar met de huidige quota groeit de druk om een bredere groep aan kandidaten voor deportatie op te pakken.
(Liveblog van het AD).

Begint echt bizarre vormen aan te nemen wat daar allemaal gaande is, met alle razzia's en deportaties etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:57
Was deze verwijderde tweet al bekend? Eric Trump die even iedereen waarschuwt zie https://x.com/MzSgtPepper/status/1883678466308182418/photo/1

Edit: Schijnt fake te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door martwoutnl op 27-01-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

martwoutnl schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:22:
Was deze verwijderde tweet al bekend? Eric Trump die even iedereen waarschuwt zie https://x.com/MzSgtPepper/status/1883678466308182418/photo/1
"mijn papa is veel sterkerder dan jouw papa"

Hier zijn toch geen woorden voor joh. :N

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fraggert schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:28:
[...]

"mijn papa is veel sterkerder dan jouw papa"

Hier zijn toch geen woorden voor joh. :N
Het wordt steeds gekker, gaat dit over groenland?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makaja
  • Laatst online: 07-07 13:43
martwoutnl schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:22:
Is blijkbaar fake en niet van hem. Volgens een van de commentatoren: onder het bericht staat het aantal views, met een kleine letter 'k'. Op X is dat blijkbaar altijd een hoofdletter 'K'. En als ik kijk bij andere berichten, is dat inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
If the shoe fits ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
Trishul schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Gaat niet gebeuren. Microsoft heeft ambtenaren van de EU in de zak, dat zie je ook aan het feit dat MS altijd de dans ontspringt, of in ieder geval een stuk minder 'onderzocht' wordt door de EU t.o.v. partijen zoals Google, Meta, enz.
De EU wil zelf ook niet overstappen op iets anders, dus MS zit komende decennia prima. De MS lobby is ook altijd zeer sterk geweest, dat zie je ook in de IT wereld in NL en dat pakken ze heel slim aan door dingen gratis weg te geven (goodies, cursussen, tot aan tickets toe). Kijk voor de lol ook eens op FP artikelen en reacties daaronder over MS, altijd dezelfde users die MS komen verdedigen.

De EU heeft de financiële kracht in huis en de lidstaten de kennis, maar de echte wil ontbreekt. Ze kunnen prima gebruik maken van Office van Microsoft en dat combineren met zoveel mogelijk niet-Amerikaanse software.
? Waar haal je dat? Enkele van de grootste en eerste EU zaken waren tegen MS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
The_Bird schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:59:
[...]

Een tijdje geleden lag er nog een schutter klaar. Zo gezond zijn die rondjes golf dan ook weer niet.

Verder was een golfende president een volstrekt normaal verschijnsel totdat Trump daar ook mee aan de haal ging tegen Obama. Dat het breed wordt uitgemeten hebben we OOK aan Trump te danken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:57
Makaja schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:22:
[...]

Is blijkbaar fake en niet van hem. Volgens een van de commentatoren: onder het bericht staat het aantal views, met een kleine letter 'k'. Op X is dat blijkbaar altijd een hoofdletter 'K'. En als ik kijk bij andere berichten, is dat inderdaad zo.
Ik heb dit bij mijn post erbij gezet. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
HEY_DUDE schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Verder was een golfende president een volstrekt normaal verschijnsel totdat Trump daar ook mee aan de haal ging tegen Obama. Dat het breed wordt uitgemeten hebben we OOK aan Trump te danken
As of 12/30/2020, Trump played approximately 308 rounds of golf in four years.

Obama played 333 rounds of golf — in eight years.

The key distinction is not just that Trump played twice as much golf as Obama, but where Obama and Trump played golf.

Obama played most of his golf at 2 military installations, Joint Base Andrews (home of Andrews AFB) and Fort Belvoir. Andrews is obviously in Maryland, close to the nation’s capital. And Belvoir is in Virginia, also close by. On his annual Hawaii vacation, Obama played mostly at Kaneohe Klipper Course which is on a Marine Corps base.

Obama’s golf games at nearby military bases were minor expenses to the federal budget.

Trump played golf at this own golf resorts, most frequently at Mar-a-Lago. This is an Air Force One trip to Florida, with all the presidential support equipment and personnel and security measures. By visiting these sites, Trump was advertising his business — membership costs at Mar-a-Lago doubled — and all the money the Secret Service paid for lodging and food and equipment rental at Trump resorts went into Trump’s own pocket.
Bron

Zegt toch wel wat over de persoon Trump..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip*, LLM fantasieën dragen niet zoveel bij.

[ Voor 98% gewijzigd door NMH op 29-01-2025 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Makaja schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:52:
[...]

[...]

Bron

Zegt toch wel wat over de persoon Trump..
Golf is vooral veel wandelen. Tijdens een wandeling in de natuur gebruik je je andere hersenhelft. Dat kan leiden tot creativiteit. Is wetenschappelijk bewezen, focussed vs. diffuse thinking. Bij mij werkt zelfs een lunchpauze of wandeling naar koffiezetapparaat positief. Golft hij teveel? Wellicht. Zit hij teveel in z'n golfkarretje? Wellicht. Maar de notie dat golven slecht zou zijn voor iemand in een leidinggevende functie? Pertinent mee oneens. Sport en beweging zijn nuttig voor white collar beroepen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 93% gewijzigd door NMH op 29-01-2025 19:51 ]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 29-01-2025 19:51 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Makaja
Jerie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:10:
[...]
Golf is vooral veel wandelen. Tijdens een wandeling in de natuur gebruik je je andere hersenhelft. Dat kan leiden tot creativiteit. Is wetenschappelijk bewezen, focussed vs. diffuse thinking. Bij mij werkt zelfs een lunchpauze of wandeling naar koffiezetapparaat positief. Golft hij teveel? Wellicht. Zit hij teveel in z'n golfkarretje? Wellicht. Maar de notie dat golven slecht zou zijn voor iemand in een leidinggevende functie? Pertinent mee oneens. Sport en beweging zijn nuttig voor white collar beroepen.
Het gaat niet eens om het golfen zelf. Het gaat erom, dat hij Obama altijd beschuldigde van teveel op de golfbaan te staan. Hij staat er 2x zo vaak. Dat is gewoon hypocriet. En dan ook nog gebruik maken van zijn eigen landgoederen, waar hij dan met AF1 en een compleet security detail heen moet, om dan te verblijven in zijn eigen resort, waarvan de rekening naar de Amerikaanse belastingbetaler gaat.

Bewegen en buiten zijn is zonder meer goed voor een mens.Maar hier speelt eigenbelang ook een flinke rol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Het is maar wat je gezond en nuttig voor 'white collar beroepen' noemt.. 8)7

"This is an Air Force One trip to Florida, with all the presidential support equipment and personnel and security measures. By visiting these sites, Trump was advertising his business — membership costs at Mar-a-Lago doubled — and all the money the Secret Service paid for lodging and food and equipment rental at Trump resorts went into Trump’s own pocket."
Pagina: 1 ... 15 ... 143 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.