Llopigat schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:41:
[...]
Hoe is het voor jou dan om daar te wonen? Als (neem ik aan) niet al te conservatieve buur en dan ook nog eens een 'buitenlander' lijkt het me dat je dan een dubbel minnetje hebt?
En wat heeft het voor gevolgen in de praktijk? Ik weet dat in veel Amerikaanse landelijke gebieden je sowieso niet meetelt als je niet elke zondag braaf in de kerk zit. Maar zijn er dan 'alternatieve' gemeenschappen?
PS Wat is er mis met avocado toast?

🥑
Ik woon zelf in de omgeving Raleigh, wat samen met Charlotte en in mindere mate Wilmington een beetje de 'Democratic strongholds' zijn. In mijn directe omgeving is het niet zo overwegend conversatief als echt op het platteland, hoewel dat slechts op enkele minuten van mij rijden vandaan is. Dan vliegen de Trump vlaggen je om de oren.
Ik merk er in het dagelijks leven, op persoonlijke basis althans, weinig van. Dat zou inderdaad anders zijn als in een klein dorpje zou wonen waar ons-kent-ons de klok slaat. Ik heb volgens mij al eens hier gepost dat ik enkele maanden geleden bijna ruzie kreeg met mijn buurman toen we een politieke discussie begonnen. Hij probeerde zijn voorkeur voor Trump goed te praten door de bekende misinformatie aan te halen.
En voor mij was dat erg tekenend voor de staat van politiek in de samenleving hier. Dat hij wat conversatiever was wist ik, maar hij is daardoor min of meer gedwongen Trump te stemmen, gezien hij slechts de keuze uit 2 had. En iemand die zijn hele leven conservatief/rechts is, gaat niet ineens links stemmen, dat begrijp ik ook. De nuance is zoek.
Mijn vrouw zit met een groepje dames in een clubje en die hebben een SMS groep waar dan ook een hoop flauwekul langs komt. Maar ze hebben ook een schaduwgroepje gemaakt met de "liberals" zodat ze daar de andere kant op de hak kunnen nemen of kunnen klagen over de politiek zonder mensen tegen de schenen te schoppen.
En we hebben meermaals waarschuwingen gekregen van de HOA over onze Nederlandse vlag, dat druist tegen de regels in. 99% zeker dat dat door geklaag van iemand in de buurt komt. Daar heb ik verder lak aan.
Daarbuiten is het vooral state politics waar ik mij enorm aan erger. NC mag dan officieel een swing-state zijn, dat geldt enkel voor de presidential election, niet state government. Nog niet in ieder geval, want ik verwelkom die "immigraten" uit de liberal states meestal wel.