[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.664 views

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03
Als dit de opkomst bij de main stage is dan ga je als beetje festival-organisatie toch huilen? :P
Helixes schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Ehhh... Ik ben niet onder de indruk van het marcheren, of de uniforms. Het ontbreekt aan wat de Britten pomp and circumstance noemen.

Er is één ander, Westers land dat een moderne traditie heeft van militaire parades - los van de cosplay die de Britten af en toe opvoeren. En dan heb ik het over waarschijnlijk het meest militaristische land van de EU: Frankrijk.
Onverwacht maar waar, het meest militaristische land is... Griekenland.
Omdat ze nog steeds wat onmin met de Turken aan de overkant hebben.
Maar tegelijkertijd plaatsen ze het leger niet zo in de schijnwerpers of met parades ed.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:32
DropjesLover schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:53:
Onverwacht maar waar, het meest militaristische land is... Griekenland.
Omdat ze nog steeds wat onmin met de Turken aan de overkant hebben.
Maar tegelijkertijd plaatsen ze het leger niet zo in de schijnwerpers of met parades ed.
offtopic:
Goed, misschien heb je een andere definitie van militaristisch.

Griekenland heeft, zeker voor diens omvang een enorm leger. En, er geldt een dienstplicht. Maar, het doet verder helemaal niets met dat leger, anders dan de Turken buiten houden en, nu ja, wapentuig gesmeerd houden.

Frankrijk daarentegen - oh la la. Frankrijk bemoeit zich met de regelmaat van de klok met landen dat het tot haar eigen invloedssfeer rekent. Dat zijn trouwens meestal - maar niet altijd - landen in de Sahel. Frankrijk neemt haar militaire arm buitengewoon serieus, en is zonder twijfel het meest ervaren binnen de EU.

Ik ben het, in conclusie, dus niet met je eens :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
FunkyTrip schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Het was organisatorisch gewoon een zooitje, waardoor het publiek ook niet altijd wist waar het zijn moest. Deze serie tweets geeft wat mooie foto's info daarover.

https://bsky.app/profile/...social/post/3lrnwt7uhfc2b
Het is Jen. Jen is een zwaar anti-trumper met een enorme vleug haat. Kun je totaal niet serieus nemen als 'nieuwsbron'. Die activistische types bagatelliseren alles van iedereen waar ze tegen zijn.

Etuuuuuh!

• CRpt3r55
DropjesLover schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:53:
[...]

Als dit de opkomst bij de main stage is dan ga je als beetje festival-organisatie toch huilen? :P
Er waren van tevoren wat 'safety concerns' dus kijk ik hier niet heel raar van op.

Etuuuuuh!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52
Indrukwekkend?? Zal wel als De Grote Leider het zegt :F

Het is helemaal totaal precies en gelukkig niks vergeleken met alle protesten, en maar een diep trieste bedoening. WO2 tanks gebouwd om fascisme te bestrijden, nu laten karren voor een fascistische leider. Achterlijkheid ten top!

Oh deze al gezien?
https://www.reddit.com/r/..._mic_saying_he_wants_his/

Dat propaganda zoveel hoofden kapot gefrituurd heeft is bizar, het zou een les moeten zijn, maarja.

• Helixes
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:58:
Het is Jen. Jen is een zwaar anti-trumper met een enorme vleug haat. Kun je totaal niet serieus nemen als 'nieuwsbron'. Die activistische types bagatelliseren alles van iedereen waar ze tegen zijn.
Zeg....

Snijdt dát mes niet aan twee kanten?
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:00:
Er waren van tevoren wat 'safety concerns' dus kijk ik hier niet heel raar van op.
Nu gaat er wel wat mis als er safety concerns zijn bij een militaire parade hoor....

De parade was evenwel in Washington DC - de minst Republikeinse staat district in geheel het land. Ik heb geen signalen gezien dat mensen de veiligheidssituatie - welke die dan ook maar had mogen zijn - meegenomen hebben in hun beslissing wel of niet te gaan. Voor de mensen die er in de buurt wonen lijkt het mij dat er te weinig reden was om er bij te zijn. En voor mensen die veraf wonen te weinig reden er naar toe te reizen.

Heb je bronnen van andere overwegingen?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• CRpt3r55
Mutatie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:04:
[...]

Indrukwekkend?? Zal wel als De Grote Leider het zegt :F

Het is helemaal totaal precies en gelukkig niks vergeleken met alle protesten, en maar een diep trieste bedoening. WO2 tanks laten rijden gebouwd om fascisme te bestrijden, nu laten karren voor een fascistische leider. Achterlijkheid ten top!

Oh deze al gezien?

Dat propaganda zoveel hoofden kapot gefrituurd heeft is bizar, het zou een les moeten zijn, maarja.
Ik vond het indrukwekkend. Jij mag er ook iets van vinden.

Trump is nou eenmaal een persoon die veel macht wilt uitstralen. Dat ie Kim als voorbeeld gebruikt, kun je wat van zeggen, maar de eis is wel direct duidelijk :+

Etuuuuuh!

• Helixes
Ik wil graag even opmerken dat, anders dan dat de Reddit-poster lijkt te doen laten geloven, dit fragment niet recent is. Het is uit 2018 - zijn eerste periode als President dus.

CNN

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:33
schumi2004 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:53:
Ik heb het nog niet in de reacties gelezen hier maar is niemand opgevallen hoe de soldaten marcheerde?
Zover ik weet krijg je zoiets vanaf dag 1 bij je indiensttreding van het leger ingeprent en is het net zoiets als fietsen, dat verleer je niet lijkt me.
Wat ik her en der lees (van mensen die zeggen veteraan te zijn) was dit een stil protest van de soldaten om zo uit de maat te lopen.
Het is behoorlijk overdreven, het stukje dat ik telkens voorbij zie komen gaat over de rangers die een beetje slordig lopen(of nouja, armen en benen niet omhoog zwaaien).
Dit is normaal, ze moeten een beetje inhouden omdat ze anders op de eenheid voor hun inlopen.
Ik ken het Amerikaanse commando zo 123 niet, maar dit is wel onderdeel van hun mars protocol.

Zo hebben wij in Nederland "markeer de pas", dan blijf je op je plaats staan maar til je voeten nog wel lichtjes op(in de maat), armen blijven dan ook gestrekt naast het lichaam.

• CRpt3r55
Helixes schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:07:
[...]

Zeg....

Snijdt dát mes niet aan twee kanten?

[...]

Nu gaat er wel wat mis als er safety concerns zijn bij een militaire parade hoor....

De parade was evenwel in Washington DC - de minst Republikeinse staat district in geheel het land. Ik heb geen signalen gezien dat mensen de veiligheidssituatie - welke die dan ook maar had mogen zijn - meegenomen hebben in hun beslissing wel of niet te gaan. Voor de mensen die er in de buurt wonen lijkt het mij dat er te weinig reden was om er bij te zijn. En voor mensen die veraf wonen te weinig reden er naar toe te reizen.

Heb je bronnen van andere overwegingen?
Nou ja... om maar een paar voorbeelden te noemen...;

Door de verhoogde veiligheidsdreiging (al was er geen concrete dreiging) wilden de autoriteiten de menigte beheersbaar houden.

Grote delen van het National Mall-gebied werden afgesloten met hekken, betonblokken en checkpoints, wat automatisch de capaciteit voor publiek flink beperkte.

De meeste toeschouwers werden verplaatst naar specifieke kijkzones, zoals rond het Lincoln Memorial en delen van Constitution Avenue.

Veel gebieden waren alleen toegankelijk voor mensen met VIP-kaarten of militaire uitnodigingen, waardoor gewone burgers minder ruimte kregen.

Etuuuuuh!

• Mutatie
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:09:
[...]

Ik vond het indrukwekkend. Jij mag er ook iets van vinden.

Trump is nou eenmaal een persoon die veel macht wilt uitstralen. Dat ie Kim als voorbeeld gebruikt, kun je wat van zeggen, maar de eis is wel direct duidelijk :+
Zeker, we mogen er allemaal wat van vinden. Vrijheid staat nog altijd nog bovenaan.

En idd, je kan wat zeggen over zijn dictoriale facsistische asperaties. Er zijn stapels en stapels boeken over geschreven. Wat is jouw mening er precies van?

• Mutatie
Helixes schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:12:
[...]

Ik wil graag even opmerken dat, anders dan dat de Reddit-poster lijkt te doen laten geloven, dit fragment niet recent is. Het is uit 2018 - zijn eerste periode als President dus.

CNN
Ah dank je voor de info. Er gaat zoveel in het rond...al is dit nog altijd wel passend en een feit.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:32

Winkiller

De Mopperpot

Mutatie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:04:
[...]
Oh deze al gezien?

OMG ik wordt hier kotsmisselijk van, gaat hij echt zo ver met dat domme hoofd van hem !?

:r

• Helixes
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:14:
Nou ja... om maar een paar voorbeelden te noemen...

[...]
Ik begrijp dat er voor deze parade de hoogste veiligheidsprofiel gold. Maar, dat is niet per se ongebruikelijk. Ik begrijp dat de Superbowl in dezelfde categorie valt bron.

Ook begrijp ik dat bezoekers zich van tevoren moesten aanmelden via een website, en dat die aanmelding gratis was. Er zijn evenwel heel veel tribunes gebouwd. En die zaten, voor zover ik heb kunnen zien of vaststellen, lang niet vol. Er was dus gerekend op een veel groter publiek - en dat is zeker niet de eerste keer voor een Trump-event in Washington.

Maar verder dus geen concrete dreiging die mensen heeft doen laten besluiten het zekere voor het onzekere te nemen, en thuis te blijven dus. Noted.

[ Voor 9% gewijzigd door Helixes op 16-06-2025 15:19 ]

• CRpt3r55
Mutatie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:15:
[...]

Zeker, we mogen er allemaal wat van vinden. Vrijheid staat nog altijd nog bovenaan.

En idd, je kan wat zeggen over zijn dictoriale facsistische asperaties. Er zijn stapels en stapels boeken over geschreven. Wat is jouw mening er precies van?
Het fascisme (waar uiteraard heel erg veel boeken over zijn geschreven) is uiteraard niet oké. Al denk ik niet dat Trump voldoet aan de klassieke definitie van een fascist.

Etuuuuuh!

• Mutatie
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:18:
[...]

Het fascisme (waar uiteraard heel erg veel boeken over zijn geschreven) is uiteraard niet oké. Al denk ik niet dat Trump voldoet aan de klassieke definitie van een fascist.
Ondanks dat ie het zelf meermaals heeft aangegeven. Goed, voor mij is het zero tolerance. We hebben hier een lange harde geschiedenis met deze zaken. Ik zou denken dat we het hier herkennen.

• Helixes
Uiteraard niet. De klassieke definite van Fascisme is dat van het regime van Italië onder Mussolini. Maar, dat is geen nuttige maatstaf.

De meest aangehaalde definitie van fascisme is die van Eco. Inmiddels scoort Trump op mijn kaartje zeker 12/14. Da's best hoog.

• CRpt3r55
Helixes schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:23:
[...]

Uiteraard niet. De klassieke definite van Fascisme is dat van het regime van Italië onder Mussolini. Maar, dat is geen nuttige maatstaf.

De meest aangehaalde definitie van fascisme die van Eco. Inmiddels scoort Trump op mijn kaartje zeker 12/14. Da's best hoog.
Mijn mening; Trump is eerder “autoritaristisch” of “illiberaal populist”, maar “fascist” gaat mij wat te ver.

Etuuuuuh!

• Mutatie
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:27:
[...]

Mijn mening; Trump is eerder “autoritaristisch” of “illiberaal populist”, maar “fascist” gaat mij wat te ver.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5rnCHP4Bm8shtcz2xugc66_S6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KowDXAXiFrFVkII6g8QJ8d72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvcdgFsiLfZi2nAsLD8peQ9fM2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBxCnKFA2hAHOA0rrov4GIrj.jpg?f=fotoalbum_large

Een paar quotes, waar zou die 2e toch vandaan komen?
Wat vind je van oa Hegseth en zn tattoos?
En wat voor goeds gaat dit allemaal brengen denk je?

• Helixes
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:27:
Als je mij naar mijn mening vraagt, dan denk ik dat we iets verder moeten kijken dan naar de state of the nation in de VS. Nee, het staat er niet goed voor. En, misschien moeten we vaststellen dat de VS nog niet verandert is in een fascistische autocratie. Let wel - iedere dag lijken we verder verwijderd te worden van het tegenovergestelde (zeg, een liberale democratie). Maar, ik denk dat het op dit moment nog niet zover is.

De belangrijkste fascistische leider van de 21'e eeuw tot dusverre is wat mij betreft evenwel Vladimir Putin. Inmiddels voldoet hij, en Rusland, wél aan voldoende elementen van de definitie om als dusdanig geklassificeerd te moeten worden.

Alles wijst er op dat Trump in Putin een lichtend voorbeeld ziet. Veel meer informatie over de inborst van Trump hebben we denk ik niet nodig.

• CRpt3r55
Over de eerste afbeelding:

The Atlantic, onder leiding van Jeffrey Goldberg, citeert twee personen die aanwezig waren bij een besloten gesprek in het Witte Huis. Volgens hen zei Trump:

“I need the kind of generals that Hitler had… people who were totally loyal to him, that follow orders.”

bron

Dit speelde zich af rond een vergadering in december 2020, John Kelly (ex stafchef Trump) bevestigde dat Trump de loyaliteit van Hitler’s generaals bewonderde.

Bron

Dit kan je dus ook als 'bewondering voor loyaliteit' afdoen, maar ik had ene ander voorbeeld verzonnen.

Over de 2e;

Trump na een vraag van een journalist over de tweet:
“It’s a very good quote. I didn’t know it was Mussolini. But what difference does it make if it’s a good quote?”

100% eens. Mooie quote, en ik zou ook niet weten dat ie van Mussolini zou zijn. Dus beetje raar voorbeeld.

Etuuuuuh!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:58:
[...]

Ik lees dan ook tussen de regels door en negeer de subjectiviteit. Er werd een vraag gesteld waarom er (ogenschijnlijk) zo weinig mensen waren. En ik geef antwoord dat er organisatorisch e.e.a. te wensen overliet. Bottlenecks op plekken, leegte op andere plekken. Dat resulteert zich dan logischerwijze in veel lege plekken langs de parade.

Dit dus.

• Helixes
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:41:
“It’s a very good quote. I didn’t know it was Mussolini. But what difference does it make if it’s a good quote?”

100% eens. Mooie quote, en ik zou ook niet weten dat ie van Mussolini zou zijn. Dus beetje raar voorbeeld.
Trump is evenwel geen bron van waarheid over, nu ja, wat dan ook. Ik haal graag het voorbeeld aan van David Duke, een man die zich aan Trump's kant schaarde in zijn Presidentiële campagne in 2016. Hij ontkende dat hij de man en zijn achtergrond kende toen hij had aangeven blij te zijn met zijn endorsement.

Alleen, dat was onwaar.
In 2000, Trump considered running for the Reform Party presidential nomination but did not run because he said he did not want to be associated with Pat Buchanan, who had left the Republican Party to seek the Reform Party nomination, and David Duke, who supported Buchanan. Trump at the time called Duke “a bigot, a racist, a problem.”
bron

Als er iets ongemakkelijks gebeurt in het leven van Trump, dan is er altijd nog plausible deniability. Tot op het niveau dat er volstrekt geen geloofwaardigheid meer vanuit gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Helixes op 16-06-2025 15:57 ]

• Mutatie
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:41:
Over de eerste afbeelding:

The Atlantic, onder leiding van Jeffrey Goldberg, citeert twee personen die aanwezig waren bij een besloten gesprek in het Witte Huis. Volgens hen zei Trump:

“I need the kind of generals that Hitler had… people who were totally loyal to him, that follow orders.”

bron

Dit speelde zich af rond een vergadering in december 2020, John Kelly (ex stafchef Trump) bevestigde dat Trump de loyaliteit van Hitler’s generaals bewonderde.

Bron

Dit kan je dus ook als 'bewondering voor loyaliteit' afdoen, maar ik had ene ander voorbeeld verzonnen.

Over de 2e;

Oke duidelijk, dan ben ik bij deze klaar met reageren op je.
En dat is precies waar MAGA op aan stuurt. Helaas kan ik niet anders. Zoals ik zei, voor mij zero tolerance.

• CRpt3r55
Mutatie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:47:
[...]

Oke duidelijk, dan ben ik bij deze klaar met reageren op je.
En dat is precies waar oa MAGA op aan stuurt. Helaas kan ik niet anders. Zoals ik zei, voor mij zero tolerance.
Context en duiding. Niet alles is wat het lijkt. Zeker niet in de pers. Als tip kan ik meegeven om te luisteren naar de podcasts van Raymond Mens. Hij kan alles heel goed duiden, en kent Trump (en eigenlijk alle voorgaande presidenten) goed.

Link

[ Voor 8% gewijzigd door CRpt3r55 op 16-06-2025 15:58 ]

Etuuuuuh!

• Mutatie
Nog even en mensen gaan Hitler zn toespraken uitleggen en hoe dat verdraaid is gemaakt. Er zijn best wat pratende propaganda hoofden op youtube e.d. die ze kunnen vertellen wat ze moeten denken.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:30

ManiacsHouse

Scheisse!

De corruptie en verdienen aan presidentschap gaat steeds dieper. Nu ook een eigen provider.
https://www.nu.nl/economi...-provider-op-de-markt.htm
Ben benieuwd hoe het zit met voorwaarden en privacy.

Ik kwam via die site terecht op trump.com. Prijzen zijn hilarisch. Voor een simpele Maga-pet 55 dollar 8)7 Ook nog 10 dollar verzendkosten. Maar dan heb je wel een officiële trump-pet _O-

• CRpt3r55
Mutatie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:01:
Nog even en mensen gaat Hitler zn toespraken uitleggen en hoe dat verdraaid is gemaakt. Er zijn best wat pratende propaganda hoofden op youtube e.d. die ze kunnen vertellen wat ze moeten denken.
Welkom in het tijdperk van de 'influencers'.
Er zijn zoveel bronnen die verschillende meningen propageren. Wat je gelooft is aan jezelf.
Nieuws is na 72 uur vaak al heel anders dan in het eerste uur. Ik geloof per definitie sws nooit nieuws van het eerste uur. 'Sit back, relax and wait it out' zeg ik altijd maar.

Etuuuuuh!

• Helixes
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:57:
Context en duiding. Niet alles is wat het lijkt. Zeker niet in de pers. Als tip kan ik meegeven om te luisteren naar de podcasts van Raymond Mens. Hij kan alles heel goed duiden, en kent Trump (en eigenlijk alle voorgaande presidenten) goed.
Mens, de Amerika-deskundige van keuze van VI, is evenwel geen omstreden mens.

Ik weet niet zo goed wat Mens tegenwoordig doet, anders dan talking head zijn en, af en toe, een boek schrijven. De man heeft er een carrière van gemaakt over de VS te praten, in een niche die je het andere geluid zou kunnen noemen. Hij is evenwel geen academicus, of journalist. Hij is opiniemaker, met een verleden als campagnestrateeg.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 10:04
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:14:
De meeste toeschouwers werden verplaatst naar specifieke kijkzones, zoals rond het Lincoln Memorial en delen van Constitution Avenue.
om meer beelden te kunnen maken waarop het lijkt dat het druk was..... 8)
Veel gebieden waren alleen toegankelijk voor mensen met VIP-kaarten of militaire uitnodigingen, waardoor gewone burgers minder ruimte kregen.
Vip kaarten waren blijkbaar te duur... Dat waren al die lege plekken links en rechts van de grote tribune?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• CRpt3r55
Tens schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:11:
[...]
om meer beelden te kunnen maken waarop het lijkt dat het druk was..... 8)

[...]

Vip kaarten waren blijkbaar te duur... Dat waren al die lege plekken links en rechts van de grote tribune?
*knip* reageer met onderbouwing of reageer niet. Deze oneliners voegen totaal niets toe

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 17-06-2025 12:15 ]

Etuuuuuh!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 04:43
Deze is nieuw, artsen in Veterans Affairs ziekenhuizen mogen behandeling weigeren op basis van persoonlijke kenmerken zoals politieke voorkeur.

https://www.theguardian.c...ors-refuse-treat-patients
Doctors at Department of Veterans Affairs (VA) hospitals nationwide could refuse to treat unmarried veterans and Democrats under new hospital guidelines imposed following an executive order by Donald Trump.
The new rules, obtained by the Guardian, also apply to psychologists, dentists and a host of other occupations. They have already gone into effect in at least some VA medical centers.
Medical staff are still required to treat veterans regardless of race, color, religion and sex, and all veterans remain entitled to treatment. But individual workers are now free to decline to care for patients based on personal characteristics not explicitly prohibited by federal law.
Language requiring healthcare professionals to care for veterans regardless of their politics and marital status has been explicitly eliminated...
In making the changes, VA officials cite the president’s 30 January executive order titled “Defending Women from Gender Ideology Extremism and Restoring Biological Truth to the Federal Government”...
(dat is de anti DEI EO)

Het heeft sterke "working towards the Fuhrer" vibes; dingen doen waartoe niet direct opdracht is gegeven maar waarvan de uitvoerders kunnen vermoeden dat het de grote baas zal behagen (de concentratiekampen in Nazi Duitsland zijn daar een voorbeeld van).

Trump II - Project 2025 tracker

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-11 09:41
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Welkom in het tijdperk van de 'influencers'.
Er zijn zoveel bronnen die verschillende meningen propageren. Wat je gelooft is aan jezelf.
Nieuws is na 72 uur vaak al heel anders dan in het eerste uur. Ik geloof per definitie sws nooit nieuws van het eerste uur. 'Sit back, relax and wait it out' zeg ik altijd maar.
Dus volg je zelf de podcast waar iemand een mening geeft en beschouwt dit als waarheid terwijl de toentallen honderden meningen van anderen je niet ontmoedigen hem te geloven ? Alle beelden die ik buiten de officiele gezien heb waren erg rustig, slechte kwaliteit organisatie, weinig belangstelling van het volk tonende beelden. de 'officiele' beelden zijn zeer gunstig gesneden om er nog iets van te maken. Soort wij van WC-eend.

Het was een farce, heeft klauwen met geld gekost en leidt er alleen voor dat Trump zichzelf belachelijker maakt in de ogen van de zelf denkende wereld. De beste man kon niet eens wakker blijven ?

hij is een beetje te vergelijken met de ouders van een ongeliefd jongetje die maar veel te grote feestjes gaat geven om maar 'vriendjes' te hebben.

• CRpt3r55
Bvanham schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Dus volg je zelf de podcast waar iemand een mening geeft en beschouwt dit als waarheid terwijl de toentallen honderden meningen van anderen je niet ontmoedigen hem te geloven ? Alle beelden die ik buiten de officiele gezien heb waren erg rustig, slechte kwaliteit organisatie, weinig belangstelling van het volk tonende beelden. de 'officiele' beelden zijn zeer gunstig gesneden om er nog iets van te maken. Soort wij van WC-eend.

Het was een farce, heeft klauwen met geld gekost en leidt er alleen voor dat Trump zichzelf belachelijker maakt in de ogen van de zelf denkende wereld. De beste man kon niet eens wakker blijven ?

hij is een beetje te vergelijken met de ouders van een ongeliefd jongetje die maar veel te grote feestjes gaat geven om maar 'vriendjes' te hebben.
Zoals ik al zei: geloof wat je wilt geloven.
Vervolgens geef ik vanuit persoonlijk perspectief een luistertip. Je kan ervan maken wat je wilt. Alles is vrijblijvend ;) .

De rest van uw verhaal komt bij mij een beetje over als 'zoveel mogelijk downplayen'

Etuuuuuh!

• Helixes
BadRespawn schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:39:
Deze is nieuw, artsen in Veterans Affairs ziekenhuizen mogen behandeling weigeren op basis van persoonlijke kenmerken zoals politieke voorkeur.
Als ik het artikel zo lees, is het nog net iets ernstiger dan dat.

Ja, artsen en ander medisch personeel mogen mensen weigeren op basis van zaken die niet expliciet beschermd zijn in de VS (en dat zijn er, anders dan in Nederland, maar een paar). Het echte gevaar steekt er in dat tegelijk ook het personeelsbeleid zelf onder handen wordt genomen, en discriminatie op basis van niet-beschermde kenmerken opnieuw toestaat. Hoewel het dus mogelijk is dat een VA-medicus behandeling aan een Republikein weigert, is er het risico dat deze zelf ontslagen wordt omdat hij zelf Democraat is.

Deze nieuwe regels maakt het dus mogelijk dat de VA een clique van MAGA-fanatici wordt; die slechts en enkel nog hun eigen mensen willen behandelen. Meer waarschijnlijk worden natuurlijk eerst kleinere onbeschermde groepen in de kou gezet, zoals die uit de LHBTIQ+-gemeenschap. Impliciet op straffe van ontslag.

Ik wil helder maken dat het tegen het oorlogsrecht ingaat medische behandeling aan soldaten van de tegenstander niet te behandelen aan diens verwondingen.

• BadRespawn
Helixes schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:50:
[...]

Ja, artsen en ander medisch personeel mogen mensen weigeren op basis van zaken die niet expliciet beschermd zijn in de VS (en dat zijn er, anders dan in Nederland, maar een paar). Het echte gevaar steekt er in dat tegelijk ook het personeelsbeleid zelf onder handen wordt genomen, en discriminatie op basis van niet-beschermde kenmerken opnieuw toestaat. Hoewel het dus mogelijk is dat een VA-medicus behandeling aan een Republikein weigert, is er het risico dat deze zelf ontslagen wordt omdat hij zelf Democraat is.

Deze nieuwe regels maakt het dus mogelijk dat de VA een clique van MAGA-fanatici wordt; die slechts en enkel nog hun eigen mensen willen behandelen. Meer waarschijnlijk worden natuurlijk eerst kleinere onbeschermde groepen in de kou gezet, zoals die uit de LHBTIQ+-gemeenschap. Impliciet op straffe van ontslag.

Ik wil helder maken dat het tegen het oorlogsrecht ingaat medische behandeling aan soldaten van de tegenstander niet te behandelen aan diens verwondingen.
Niet behandelen maar ook ontslag op basis van politieke en culturele voorkeur is denk ik (ook) in strijd met de grondwet:

Naast equal treatment under the law is er ook

The first words of our Constitution, our Preamble, read: “We the People of the United States, in Order to form a more perfect Union, establish Justice, insure domestic Tranquility, provide for the common defence, promote the general Welfare, and secure the Blessings of Liberty to ourselves and our Posterity, do ordain and establish this Constitution for the United States of America.”
https://www.healthcomment...and-the-u-s-constitution/
The Right to Health Care and the U.S. Constitution

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:43:
Vervolgens geef ik vanuit persoonlijk perspectief een luistertip. Je kan ervan maken wat je wilt. Alles is vrijblijvend ;) .
Dat is een beetje het probleem. Je gelooft wat je fijn vindt om te geloven. Realiteit houdt er echter niet zoveel rekening mee. Van Trump is bekend dat hij tienduizenden leugens de ether in heeft geslingerd en elke nacht komt de extreme haat voorbij naar alles wat hem niet zint.

Daarnaast heb ik een stuk of 20 boeken over de beste man gelezen, geschreven door divers pluimage, ook ver voor het politiek werd. Ik weet wie hij is, hoe hij is, hoe hij is gekomen waar hij is en waar de groep om hem heen graag naar toe wil (al is Trump moeilijk te sturen vanwege zijn narcistische stoornis, het gaat voorlopig precies de kant uit die de Thiels van deze wereld graag zien).

Die paar dozijn boeken en tientallen verhalen van de mensen om hem heen benaderen de realiteit een stuk meer dan wat entertainment channel en door de GOP zorgvuldig opgezette FOX en rightwing propagandazenders als OAN en Breitbart (laat staan rightwing influencers die helemaal geen enkel journalistiek inzicht kennen) je proberen te doen geloven.

Dit dus.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Helixes schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:50:
[...]

Wikipedia: All men are created equal

De zoveelste stap richting een CSA v2.0.

Dat zit wel Schnorr.

• Bvanham
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:43:
[...]

De rest van uw verhaal komt bij mij een beetje over als 'zoveel mogelijk downplayen'
De rest is vooral het grote beeld proberen te volgen en niet te veel geloof te hechten aan de officiele onzin uit het witte huis die ook nog eens van dag naar dag aangepast wordt...

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
CRpt3r55 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Link
https://x.com/raymondmens/status/1916954819182416263

Z'n hele tijdlijn staat vol met desinformatie en reltweets om zijn werk te verkopen. Niet eens zaken waarvan hij verdacht kan worden, maar dingen die met een paar simpele stappen keer op keer te debunken zijn.

Mens probeert Fox in de tweet hierboven bijvoorbeeld te belichten als "ja maar half Amerika kijkt er naar dus nu is het echt nieuws". Zo werkt dat niet. Ze volgen de letterlijke definitie van populisme en zijn daar nooit mee opgehouden. Dat de helft van het land kijkt is geen bewijs dat het geen populistische nonsens is.

Erger nog, onze menselijke vriend hier verschuilt zich achter zijn seksuele voorkeur: want als hij het als individu zonder problemen ervaart, welk probleem is er dan, toch? Daarmee slaat hij wel even in de wind dat hij niet in een klein stadje leeft, naamsbekendheid heeft (voorlopig dus nuttig voor het verspreiden van de boodschap - zie Trump's tweets in voorgaande reacties van vandaag in dit topic: mensen zijn "sick") en met één been in Nederland staat voor als het fout gaat.

Die man is inmiddels een valse profeet aan het worden.

Dat zit wel Schnorr.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:48
[...]

Ik heb deze hier eerder gelinkt dus ik ga de samenvatting niet nogmaals herhalen. Maar lees deze maar eens:

Fascisme begint met taal, niet met tanks. Met democratische verkiezingen, niet met een staatsgreep. En het krijgt vrij baan, dankzij mensen die denken dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen – tot het dat ineens wél doet. https://decorrespondent.n...a9-0cd0-3822-cc665679d8b4

• Compuchip87
BadRespawn schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:09:
[...]

Niet behandelen maar ook ontslag op basis van politieke en culturele voorkeur is denk ik (ook) in strijd met de grondwet:

Naast equal treatment under the law is er ook

The first words of our Constitution, our Preamble, read: “We the People of the United States, in Order to form a more perfect Union, establish Justice, insure domestic Tranquility, provide for the common defence, promote the general Welfare, and secure the Blessings of Liberty to ourselves and our Posterity, do ordain and establish this Constitution for the United States of America.”
https://www.healthcomment...and-the-u-s-constitution/
The Right to Health Care and the U.S. Constitution
Daarnaast is de eed van hippocrates ook in de VS wel een ding toch?

• CRpt3r55
Compuchip87 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Ik heb deze hier eerder gelinkt dus ik ga de samenvatting niet nogmaals herhalen. Maar lees deze maar eens:

Fascisme begint met taal, niet met tanks. Met democratische verkiezingen, niet met een staatsgreep. En het krijgt vrij baan, dankzij mensen die denken dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen – tot het dat ineens wél doet. https://decorrespondent.n...a9-0cd0-3822-cc665679d8b4
*knip*, graag inhoudelijk onderbouwen waarom je het er niet mee eens bent.

[ Voor 38% gewijzigd door NMH op 16-06-2025 21:06 ]

Etuuuuuh!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump moet vriend Poetin weer verdedigen:

Trump with Mark Carney: "The G7 used to be the G8. Barack Obama and a person named Trudeau didn't want to have Russia in, and I would say that was a mistake, because I think you wouldn't have a war right now if you had Russia in."

Aaron Rupar (@atrupar.com) 16 juni 2025

Trump: "Putin speaks to me, he doesn't speak to anybody else, because he was very insulted when he got thrown out of the G8. He was thrown out by Trudeau, who convinced one or two people, along with Obama ... he doesn't even speak to the people who threw him out. And I agree with him."

Aaron Rupar (@atrupar.com) 16 juni 2025

Rusland zit niet meer in de G7/G8 omdat ze Oekraïne aanvielen in 2014...

• Compuchip87
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 96% gewijzigd door NMH op 16-06-2025 21:06 ]

• Helixes

[ Voor 99% gewijzigd door NMH op 16-06-2025 21:06 ]

• user109731
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:09:
De corruptie en verdienen aan presidentschap gaat steeds dieper. Nu ook een eigen provider.
https://www.nu.nl/economi...-provider-op-de-markt.htm
Ben benieuwd hoe het zit met voorwaarden en privacy.
Nu.nl neemt dit veel te stellig over:
De toestellen worden in de Verenigde Staten gemaakt.

Dit laatste is voor de president erg belangrijk, omdat hij een beleid voert waarbij hij bedrijven wil verleiden hun productie naar de VS te verplaatsen. De telefoons moeten in september op de markt komen en kosten 499 dollar (431 euro). Een abonnement kost maandelijks zo'n 47 dollar.
Minder dan 500 dollar en in de VS geproduceerd. Ik geloof daar geen bal van, dit zal gewoon een Chinese telefoon zijn die misschien in een ander doosje wordt gestopt in de VS. We gaan zien welke goedkope telefoon is uitgekozen.

Ik zag net ook een filmpje waarin Eric Trump zegt "eventually all the phones can be built in the USA". Goh.

Eerder zagen we al dat de Trump Bijbels uit China kwamen.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Indrukwekkend?

Op een gemiddelde Mavo staan de leerlingen beter op één lijn voor de gymles _O-

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die approval zit altijd rond deze getallen. Zelfs met bleekinjecties tijdens COVID, een couppoging en keihard veroordeeld worden in een rechtbank en het blijft dit percentage. De man kan een kernoorlog beginnen en pas als iedereen om zeep is komt dat percentage in beweging.

Er klopt helemaal niets meer van, of de zombie Apocalypse is reeds 10 jaar bezig.

• BadRespawn
Even inzoomen op de rol in Trump II van het grootste lobby bedrijf van Washington DC

Lobbying firm Ballard Partners heeft Trump's Chief of Staff Susan Wiles én Attorney General Pan Bundi geleverd. Bundi heeft als lobbyist veel van dezelfde bedrijven vertegenwoordigd waar ze nu als AG kritisch op moet zijn.
Baas van Ballard Partners, Brian Ballard werkte als lobbyist voor Trump's bedrijven sinds de jaren '90 en is een van Trump's grootste fund raisers.
Tijdens Trump I waren Brian Ballard en Susan Wiles de facto contactpersonen voor Trump; als je met Trump wilde spreken dan liep dat via hen.

Dat niettegenstaande het feit dat Trump en publiek herhaaldelijk de invloed van lobbying sterk heeft afgekeurd. Trump weet heel goed wat er leeft onder de bevolking en dus waar hij lippendienst aan moet bewijzen.

Ballard Partners heeft sinds de verkiezing van Trump 41 nieuwe klanten gekregen, ruim twee maal zo veel als andere lobby bedrijven in dezelfde periode. Daaronder bevinden zich AI- en Crypto bedrijven, twee thema's waar Trump als president flink mee leurt. De hoogste prioriteit van die klanten is hetzelfde als altijd: belastingverlaging.

Belastingverlaging krijgen ze ook als Trump's Big Beautifull Bill doorgaat - ten kostte van allerlei sociale voorzieningen zoals het Supplemental Nutrition Assistance Program en Medicaid.
En het ziet er naar uit dat BBB door zal gaan, met alleen wat amendementen van het Senaat om nog meer te besparen op uitgaven. Dan is onder Trump I en Trump II belasting voor grote bedrijven verlaagd van 35% naar 15%. De extra belastingverlaging zal de top 100 van bedrijven jaarlijks $48 Miljard opleveren - op een collectieve winst van $1.1 Biljoen. Voor die lui is het nooit genoeg.

YouTube: This Is The Most Powerful Lobbying Firm in Washington

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online

[ Voor 101% gewijzigd door NMH op 16-06-2025 21:06 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als er iets een fascistisch trekje is, dan is het wel mensen uitkiezen op basis van loyaliteit in plaats van kennis. En man wat lopen er een stel idioten rond daar die uitgekozen zijn en niets weten of kunnen. Het is maar een enkel vooorbeeld verder en zeker niet de enige. Niet tegen Trump ingaan staat op plek 1, 2 en 3.

Edit: Gelijk het volgende plaatje er maar bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn4b9NwAFo1RcGpD85HDDJqSiUA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zP18mhWoSu3HHXEhZzuHsyGV.jpg?f=user_large

Je kan er zat direct afvinken. Verder is Trump nog maar net bezig en al hard opweg met dingen als de rechterlijke macht negeren. Het enige wat hem nog kan tegenhouden heeft ie al schijt aan.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 16-06-2025 20:47 ]

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:07

marapuru

db.

PilatuS schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:43:
Als er iets een fascistisch trekje is, dan is het wel mensen uitkiezen op basis van loyaliteit in plaats van kennis. En man wat lopen er een stel idioten rond daar die uitgekozen zijn en niets weten of kunnen. Het is maar een enkel vooorbeeld verder en zeker niet de enige. Niet tegen Trump ingaan staat op plek 1, 2 en 3.

Edit: Gelijk het volgende plaatje er maar bij:

[Afbeelding]

Je kan er zat direct afvinken. Verder is Trump nog maar net bezig en al hard opweg met dingen als de rechterlijke macht negeren. Het enige wat hem nog kan tegenhouden heeft ie al schijt aan.
Voor de volledigheid nog een bron van deze lijst.
https://ratical.org/ratville/CAH/fasci14chars.html

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37
Ondertussen in de rechtbank ..
American Bar Association Sues Trump Administration
The suit by the American Bar Association, however, seeks a more sweeping ruling against what it calls Mr. Trump’s “law firm intimidation policy.” The group describes the approach as one that is “designed to intimidate and coerce law firms and lawyers to refrain from challenging the president or his administration in court, or from even speaking publicly in support of policies or causes that the president does not like.”
De ABA begint zich te roeren ... Ze worden ook op andere punten gepasseerd door de regering Trump.
Zo had Pam Bondi een paar weken geleden een brief gestuurd dat de ABA niet meer een rol speelt in het proces rondom het aanwijzen van toekomstige rechters.

ABA calls Bondi's decision to curtail judicial nominee vetting 'disturbing'
In a May 29 letter to the ABA, Bondi contended that the ABA "no longer functions as a fair arbiter of nominees’ qualifications, and its ratings invariably and demonstrably favor nominees put forth by Democratic administrations."
Dus ze vindt dat de overheid zelf wel kan bepalen welke personen voor de rest van hun leven een goede rechter kunnen worden.
the ABA's Standing Committee does not advocate for nominees and had issued "Well Qualified" or "Qualified" ratings to no less than 96.9% of the nominees in each presidential administration during the last two decades, including during the first Trump administration.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 08:41

YellowCube

Wait...what?

(jarig!)
Compuchip87 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:55:
[...]

sterk stuk wel en als ik eerlijk ben jammer dat de discussie over het wel of niet biased zijn van de schrijfster weg gehaald wordt (al snap ik het gemis van de inhoud of onderbouwing in die discussie). Het is namelijk licht ironisch dat zo'n reactie precies is wat het artikel aanstipt: dat er al snel met scepsis of "the boy who cried wolf" gereageerd wordt.
Het Verboden Boek zet behoorlijk goed uiteen waarom je op moet passen met dit soort vergelijkingen. Dit artikel lijkt al snel zo'n vergelijking, terwijlr als je het goed leest is het ook wel duidelijk dat het om meer gaat dan dat. Je zou bijna zeggen dat je die term (fascisme) gewoon moet vervangen door iets heel anders zodat je in ieder geval het vergelijkingsargument kwijt bent.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nog even over de "indrukwekkende" perade. De al eerder door mij aangehaalde Keith Edwards laat zien hoe Fox News de speech van Donald Trump die plaatsvond in een akelige stilte opleukte met kunstmatig applaus en gejoel, om de geluidsband snel terug te draaien zodra hij het woord nam.

Het bewuste fragment begint rond 4:10 in de video.
Fox News manipuleert speech.

• CRpt3r55
drfruit schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:39:
Nog even over de "indrukwekkende" perade. De al eerder door mij aangehaalde Keith Edwards laat zien hoe Fox News de speech van Donald Trump die plaatsvond in een akelige stilte opleukte met kunstmatig applaus en gejoel, om de geluidsband snel terug te draaien zodra hij het woord nam.

Het bewuste fragment begint rond 4:10 in de video.
Fox News manipuleert speech.
*knip* geen bronnen, geen onderbouwingen bij je claims

[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 17-06-2025 11:54 ]

Etuuuuuh!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of je gebruikt gewoon je ogen en oren en oordeelt zelf.

Maar leuk geprobeerd.

[ Voor 60% gewijzigd door polthemol op 17-06-2025 11:57 ]

• DropjesLover
Trump heeft de G7 top voortijdig verlaten
https://nos.nl/artikel/25...delsoorlog-blijven-liggen
De kans dat er nog belangrijke stappen worden gezet voor wat betreft de oorlog in Oekraïne is vrijwel nul en dat geldt ook voor de handelsoorlog die Trump heeft ontketend.
De andere G7-landen willen Rusland straffen met nieuwe sancties, Trump is daar nog niet aan toe. "Als ik een land sancties oplegt, kost dat de VS veel geld, een enorme hoeveelheid geld."
De Oekraïense president Zelensky komt vandaag op uitnodiging van de gastheer Canada ook naar de top. Door het voortijdige vertrek van Trump, kan een ontmoeting tussen de twee niet doorgaan.
Het Witte Huis liet weten dat hij naar Washington terugkeerde om zich met "belangrijke zaken" bezig te houden.
Oftewel, "art of the deal" TACO strikes again. Het wordt moeilijk, iedereen is onderhand gewend en niet meer onder de indruk van zijn bully-tactics, dus hij gaat snel weg.
Zou Trump van Wilders afkijken, of andersom?

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• CRpt3r55
drfruit schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Of je gebruikt gewoon je ogen en oren en oordeelt zelf.

Maar leuk geprobeerd.
*knip* een whataboutism, zonder enige onderbouwing of bron zelfs

[ Voor 32% gewijzigd door polthemol op 17-06-2025 11:58 ]

Etuuuuuh!

• migchiell
  • Nu online
Je noemt beschuldigingen, maar beschuldigingen zijn nog geen feiten.

Bovendien: gejuich toevoegen om te verbloemen dat er niet gejuicht werd is toch echt van een andere orde van bedrog dan selectief quoten (dat doen inderdaad alle media), en helemaal compleet iets anders dan controleren of het überhaupt waar is wat een president(skandidaat) uitkraamt. Het is het verschil tussen actief liegen (Fox en Trump), en controleren of iemand actief liegt (CNN).

*knip* een TR aanmaken volstaat

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 17-06-2025 12:02 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
*knip* de originele post is gemodereerd

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 17-06-2025 12:44 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
DropjesLover schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:03:

[...]

[...]

[...]

[...]

Oftewel, "art of the deal" TACO strikes again. Het wordt moeilijk, iedereen is onderhand gewend en niet meer onder de indruk van zijn bully-tactics, dus hij gaat snel weg.
De positie van Trump zie je steeds meer verzwakken. Er is geen enkel dossier waar hij grip op krijgt. Er volgt alleen afleiding op afleiding. De vraag is wanneer de afleiding zo groot moet zijn dat het alleen met een oorlog nog lukt.

• Compuchip87

[...]

[...]

[...]

[...]

"Als ik een land sancties oplegt, kost dat de VS veel geld, een enorme hoeveelheid geld."

Ok dus sancties kósten geld en importheffingen leveren geld op. Importheffing =/= sanctie dus. Wat een briljant econoom is het toch ook.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53
*knip originele bericht is reeds gemodereerd

[ Voor 55% gewijzigd door polthemol op 17-06-2025 12:43 ]

• Helixes
Compuchip87 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:33:

"Als ik een land sancties oplegt, kost dat de VS veel geld, een enorme hoeveelheid geld."

Ok dus sancties kósten geld en importheffingen leveren geld op. Importheffing =/= sanctie dus. Wat een briljant econoom is het toch ook.
Zucht....

Mag ik mensen vragen te stoppen de woorden van Trump te geloven?

Sinds Israël heeft besloten Iran aan te vallen is de prijs van olie wereldwijd meer dan tien dollar per vat gestegen. Nu is de VS óók een olie-producerend land, maar historisch gezien geldt dat een hogere olieprijs daar vooral gepaard is gegaan met vertraging van de economie. Dat gaat Trump óók geld kosten - maar daar had hij dan weer geen problemen mee.

Als Trump geen sancties wil, dan kunnen we ervan uitgaan dat Trump geen sancties wil omdat Trump geen sancties wil. De rest is window-dressing.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27

PinusRigida

I put the p in pool.

En hup, nog eentje voor op de berg (waarvan de top al ergens in de stratosfeer zit) van versprekingen en incompetent gebrabbel van de zelfverklaarde "stable genius": In z'n cameramomentje met Keir Starmer, na het onderhandelen van het handelsakkoord met het VK beweerde Trump dat het een akkoord met de "European Union" betrof... :F :X |:(

YouTube: Trump says US-UK trade deal 'done' as he meets Keir Starmer at G7 su...

...maar Biden was toch steeds zo verstrooid he...

[ Voor 29% gewijzigd door PinusRigida op 17-06-2025 13:47 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14

Auredium

Informaticus Chaoticus

PinusRigida schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:23:
En hup, nog eentje voor op de berg (waarvan de top al ergens in de stratosfeer zit) van versprekingen en incompetent gebrabbel van de zelfverklaarde "Stable genius": In z'n cameramomentje met Keir Starmer na het onderhandelen van het handelsakkoord met het VK beweerde Trump dat het een akkoord met de "European Union" betrof... :F :X |:(

YouTube: Trump says US-UK trade deal 'done' as he meets Keir Starmer at G7 su...

...maar Biden was toch steeds zo verstrooid he...
Het was altijd al een dingetje maar de laatste paar maanden is het schering en inslag. Bij bijna ieder persmoment is er wel een verspreking die niet opzettelijke misinformatie is maar gewoon verwarring als gevolg van de leeftijd. Twee weken terug zei Trump ergens "World War One" in plaats van "World War Two". Maar hij weet echt niet meer goed alles uit elkaar te houden.

In jouw voorbeeld bijvoorbeeld weet ik heel zeker dat hij voor zichzelf echt dacht dat een deal met Starmer een deal met de EU was omdat hij Europa en EU door elkaar haalt.

Ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat de mensen achter hem Trump gaan inwisselen voor Vance.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:28
Auredium schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:47:
[...]

Het was altijd al een dingetje maar de laatste paar maanden is het schering en inslag. Bij bijna ieder persmoment is er wel een verspreking die niet opzettelijke misinformatie is maar gewoon verwarring als gevolg van de leeftijd. Twee weken terug zei Trump ergens "World War One" in plaats van "World War Two". Maar hij weet echt niet meer goed alles uit elkaar te houden.

In jouw voorbeeld bijvoorbeeld weet ik heel zeker dat hij voor zichzelf echt dacht dat een deal met Starmer een deal met de EU was omdat hij Europa en EU door elkaar haalt.

Ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat de mensen achter hem Trump gaan inwisselen voor Vance.
Ik denk jij je daarop verkijkt. Het apparaat om Trump heen zal simpelweg compenseren ervoor. Het is nog veel te vroeg om Vance in d e spotlight te plaatsen als dat echt de gedoemd opvolger wordt die bij de volgende verkiezing naar voren wordt geschoven.

We hebben gezien dat bij Biden het apparaat rondom de president en media prima om de fouten/versprekingen/gebrek aan cognitieve functie kan heen sturen. Ja pas achteraf wordt er pas echt de vraag gesteld "wie functioneerde nou echt als president?". Zeker zijn eigen cult zal Trump niet als incapabel bestempelen.

Dus tenzij hij echt kwijlend op beeld staat en op live televise zijn broek uitrekt omdat zijn luier vol zit voorzie ik niet zo snel een wissel vanuit eigen partij. Hoogstens minder live interviews met Trump.

[ Voor 7% gewijzigd door Palindrome op 17-06-2025 14:03 ]

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Palindrome schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:58:
[...]

Ik denk jij je daarop verkijkt. Het apparaat om Trump heen zal simpelweg compenseren ervoor. Het is nog veel te vroeg om Vance in d e spotlight te plaatsen als dat echt de gedoemd opvolger wordt die bij de volgende verkiezing naar voren wordt geschoven.

We hebben gezien dat bij Biden het apparaat rondom de president en media prima om de fouten/versprekingen/gebrek aan cognitieve functie kan heen sturen. Ja pas achteraf wordt er pas echt de vraag gesteld "wie functioneerde nou echt als president?". Zeker zijn eigen cult zal Trump niet als incapabel bestempelen.
Wellicht. We gaan het zien. Het zet wel het idee Trump 2028 in een nieuw daglicht. Gezien we nog 3.5 jaar te gaan hebben kunnen we stellen dat met de enorme druk Trump's mentale welzijn versnelt zal afnemen. Ironischer wijze kan dit inhouden dat de mensen rondom hem heen Trump 2028 zullen afschieten zelfs als hij het perse wilt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• user109731
  • Niet online
ICE gaat nu toch geen uitzondering maken voor boerderijen en hotels...

Trump officials reverse guidance exempting farms, hotels from immigration raids
Officials from Immigration and Customs Enforcement, including its Homeland Security Investigations division, told agency leaders in a call Monday that agents must continue conducting immigration raids at agricultural businesses, hotels and restaurants, according to two people familiar with the call. The new instructions were shared in an 11 a.m. call to representatives from 30 field offices across the country.
Het kan goed dat dit bij Stephen Miller vandaan komt, volgens het artikel was hij tegen dit soort uitzonderingen.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

user109731 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:09:

[...]

Het kan goed dat dit bij Stephen Miller vandaan komt, volgens het artikel was hij tegen dit soort uitzonderingen.
Kan nog steeds zo zijn dat ze focus blijven houden op blauwe staten hoor en de boerderijen en horeca in rode staten ontzien.

Dit dus.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FunkyTrip schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Kan nog steeds zo zijn dat ze focus blijven houden op blauwe staten hoor en de boerderijen en horeca in rode staten ontzien.
Hangt ook af van meerdere zaken. Als dit puur 'Democraatje plagen' is dan blijft het in de blauwe gebieden. Maar als het gaat over een belofte aan de achterban waarmaken dan kan toch nog ook bij de rode gebieden dit worden doorgevoerd.

Realiteit is echter dat het doorvoeren ervan pijn gaat doen want illegalen zijn goedkoop.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
Auredium schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:22:

Hangt ook af van meerdere zaken. Als dit puur 'Democraatje plagen' is dan blijft het in de blauwe gebieden. Maar als het gaat over een belofte aan de achterban waarmaken dan kan toch nog ook bij de rode gebieden dit worden doorgevoerd.

Realiteit is echter dat het doorvoeren ervan pijn gaat doen want illegalen zijn goedkoop.
Ik denk dat het stopt als er geen blauwe gebieden zijn om te pesten / schade toe te brengen. Dan hebben de rode gebieden er geen last van. Want reken maar dat daar ook "illegalen" zijn.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
user109731 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:09:

[...]

Dat is dan goed voor de import van voedsel naar de USA:
‘100%’ didn’t show up to work due to raids, farmer says
“I would say within the last three weeks it started to slow but this last week has been huge,” Billman said. “That is when it has been zero people wanting to come out and be exposed to be able to be picked up whether they are legal or illegal.”
“It could be to the point where we lose our planting and having the ground ready and even then why plan if we cannot even harvest,” the farmer said. “My family and I can harvest by hand ourselves but the amount we need in order to cover that cost of growing we have to have much broader personnel than just family hands-on.”
En dit is in Texas .. de staat met het hoogste aantal immigranten in heel Amerika

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

duvekot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:35:
[...]

Dat is dan goed voor de import van voedsel naar de USA:
‘100%’ didn’t show up to work due to raids, farmer says

[...]

[...]

En dit is in Texas .. de staat met het hoogste aantal immigranten in heel Amerika
En je ziet dat legale immigranten het ook laten afweten vanwege het vele geblunder en ruckslichtlose wijze waarop ICE te keer gaat. Voor je het weet zit je als legale immigrant ook in El Salvador of Sudan. Zie dan maar eens terug te komen naar huis en haard. Ook verhalen over achtergelaten kids enzo. Voor MAGA's zijn het slechts nummertjes, maar het zijn toch echt mensen.

Dit dus.

• BadRespawn
Trump Orders ICE Vengeance on ‘No Kings’ Protest Cities
https://www.thedailybeast...that-protest-against-him/
Donald Trump ordered ICE officers to prioritize deportations in Democrat-run cities in a wild Truth Social rant Sunday night.
The president issued the unprecedented, politically motivated orders just hours after millions of protesters gathered in major American cities, calling for Trump’s megalomania to be curbed.
Trump told ICE staff to “do all in their power” to detain and deport undocumented immigrants in Los Angeles, Chicago, and New York.

• Bvanham

[...]

[...]

[...]

[...]

Andersom denk ik. Maar het geeft goed aan hoe hij in elkaar zit, alleen een snelle deal (goed of niet) is interessant. Een echt traject doorlopen kan hij niet aan en dan geeft hij maar op.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:57
Palindrome schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 13:58:
[...]

Dus tenzij hij echt kwijlend op beeld staat en op live televise zijn broek uitrekt omdat zijn luier vol zit voorzie ik niet zo snel een wissel vanuit eigen partij. Hoogstens minder live interviews met Trump.
Nope, immers, we hebben de Real Men wear Diapers fase al gehad. ;w

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

BadRespawn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:19:
Donald Trump ordered ICE officers to prioritize deportations in Democrat-run cities in a wild Truth Social rant Sunday night.
The president issued the unprecedented, politically motivated orders just hours after millions of protesters gathered in major American cities, calling for Trump’s megalomania to be curbed.
Trump told ICE staff to “do all in their power” to detain and deport undocumented immigrants in Los Angeles, Chicago, and New York.
Dit gaat sowieso het alleen maar erger maken voor Trump. Maar er is nog een ander probleem ICE is behoorlijk duur en geeft miljarden uit aan dit hele feestje. Het blijkt dat het zelfs vrij ongecontroleerd miljarden uitgeeft en dat het fraude in de hand werkt. Het doet inmiddels wat wenkbrauwen omhoog trekken bij sommige Republikeinen.

Maar op de achtegrond is denk ik het grootste probleem dat deze demonstraties vrij vreedzaam verlopen. De demonstranten zijn zich ervan bewust dat Trump aan het vissen is voor een reden om martial law uit te roepen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

BadRespawn schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:19:
Zouden ze nu geleerd hebben dat de volgende protesten in republikeins geörienteerde staten/steden moet plaatsvinden? Kost je wat reistijd, maar dan zit je daarna wel ietsje veiliger.

/edit: Hoewel is de veiligheid tíjdens het protest/demonstratie dan weer niet gegarandeerd, gezien de (semi) oproepen tot schieten her en der.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 17-06-2025 15:58 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
Auredium schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:51:
[...]
Maar op de achtegrond is denk ik het grootste probleem dat deze demonstraties vrij vreedzaam verlopen. De demonstranten zijn zich ervan bewust dat Trump aan het vissen is voor een reden om martial law uit te roepen.
Dat ligt ook aan wie de demonstratie uitvoert en wie ze tegenover zich hebben.

De 'No Kings', georganiseerd door de democraten en veelal bestaande uit politici, ouders en hoogopgeleide => vreedzaam
Demonstranten tegenover het leger => vreedzaam
Demonstranten tegenover (ICE geassisteerd door) de lokale politie => chaos

Ook zijn er meerdere radzaaiers opgepakt, dus er is een hoger risico op "consequenties". Plus de eerste woede is nu geuit. Het zal wel een tijdje nog onrustig blijven in sommige plaatsen. Maar men is nu (voorlopig) een stuk voorzichtiger om niet over de scheef te gaan. Niet vanwege "martial law", maar vanwege "consequenties" (aka crimineel gedrag dat wordt bestraft).

let the past be the past.

• DropjesLover
Petty Trump, weigert ronduit om contact op te nemen met de gouverneur van de staat waar de 2 democratische volksvertegenwoordigers vermoord zijn, want het is Tim Waltz
https://apnews.com/articl...14bea4c3141da31b7a5e5c9b3

DHS / ICE gaat toch achter immigranten in de agrarische en Horeca sectoren aan.
https://www.cnn.com/2025/...-immigration-raids-resume

Man man man...

BThGvNeOA

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 10:04
8)7 8)7 wie, wat waar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DS7KLuHCtxYQnLjb-0aYUh4GZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDIbw5ZkEpkeDacN2FlOj483.jpg?f=fotoalbum_large

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Was t maar aan putin gericht.. maar helaas.

Dat betekent, stam + t .

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:25
Hij was toch de president die geen oorlogen wilde?

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Ik ga ervanuit dat dit over Iran gaat, gelet op zijn twee posts daarvoor:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump · June 17, 2025, 12:19 PM

We know exactly where the so-called “Supreme Leader” is hiding. He is an easy target, but is safe there - We are not going to take him out (kill!), at least not for now. But we don’t want missiles shot at civilians, or American soldiers. Our patience is wearing thin. Thank you for your attention to this matter!
Profile image for Donald J. Trump
Donald J. Trump
@realDonaldTrump · June 17, 2025, 11:55 AM

We now have complete and total control of the skies over Iran. Iran had good sky trackers and other defensive equipment, and plenty of it, but it doesn’t compare to American made, conceived, and manufactured “stuff.” Nobody does it better than the good ol’ USA.
Blijkbaar heeft "we" Iran aangevallen en niet Israël....

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32

Cheezus

Luiaard

cleef schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:23:
[...]

Tja, in plaats van unconditional surrender vraag je dan wel weer om een paar vliegtuigen in de Trump Tower..
Aardig dat de acties van Israël in je eigen straatje passen maar ik zou toch voorzichtig zijn met claimen dat je (mede) verantwoordelijk bent in dat wespennest :X

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meanwhile in NYC:

https://www.nytimes.com/2...nder-immigration-ice.html

Burgemeesters kandidaat voor NYC opgepakt door ICE... Zijn godwins al salonfähig in dit topic?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

[...]

En aan wie of wat zou Iran zich moeten overgeven dan?
Israël? In dit geval toch echt de agressor. Maar ja gesteund door de gestoorde clown en blijkbaar ook Duitsland dat nu zegt dat Israël het vuile werk opknapt... 8)7
Wat is hier voor een heel goor vies stinkend spelletje bezig? ;w

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-11 01:16

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Volgens mij heeft die blonde domme kuif zich zojuist inderdaad weer in de volgende oorlog betrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05mzUREg0XHIy5jXEZgI18FkR6w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kY99kTIlMcoCMJ9hgQAwRC42.png?f=user_large

Bron NOS:
https://nos.nl/collectie/...l-knapt-het-vuile-werk-op

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

keuringsdienst schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:47:
Volgens mij heeft die blonde domme kuif zich zojuist inderdaad weer in de volgende oorlog betrokken.

[Afbeelding]

Bron NOS:
https://nos.nl/collectie/...l-knapt-het-vuile-werk-op
Tja blijkbaar zit het hele Joodse gebeuren vuistdiep bij de VS erin of moet ik dat andersom formuleren.

En wat bedoelt meneer hiermee?
De president zegt dat hij geen raketten op burgerdoelwitten gelanceerd wil zien worden, en evenmin op Amerikaanse militairen.
Trump de agressieveling zoekt reden om tegenover zijn refo-club een excuus te hebben om ook maar te gaan lopen klojen met bommen?
Want dat er burgerdoden in Iran vallen zal hem waarschijnlijk geen hol interesseren.

[ Voor 23% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-06-2025 20:19 ]

• user109731
  • Niet online
NYT heeft wat achtergrond daarbij:

How Trump Shifted on Iran Under Pressure From Israel
But as the night wore on and the Israelis landed a spectacular series of precision strikes against Iranian military leaders and strategic sites, Mr. Trump began to change his mind about his public posture.

When he woke on Friday morning, his favorite TV channel, Fox News, was broadcasting wall-to-wall imagery of what it was portraying as Israel’s military genius. And Mr. Trump could not resist claiming some credit for himself.

In phone calls with reporters, Mr. Trump began hinting that he had played a bigger behind-the-scenes role in the war than people realized. Privately, he told some confidants that he was now leaning toward a more serious escalation: going along with Israel’s earlier request that the United States deliver powerful bunker-busting bombs to destroy Iran’s nuclear facility at Fordo.
De aanval van Israël werd opgehemeld op Fox News en toen wilde hij ook met die eer strijken?

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

Yucon

*broem*

[...]

[...]

Dit zou je als hint kunnen opvatten dat trump de mogelijkheid open houdt dat B2's bunker busters kunnen droppen.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Noemt NYT hem altijd Mr. Trump? Valt me nu pas op.

It’s the economy, stupid!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:52

Don Quijote

El Magnifico

MikeyMan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:44:
Meanwhile in NYC:

https://www.nytimes.com/2...nder-immigration-ice.html

Burgemeesters kandidaat voor NYC opgepakt door ICE... Zijn godwins al salonfähig in dit topic?
Nee. Er komt dan altijd weer iemand die zegt "Het valt allemaal wel mee. Dit lijkt niet eens op facisme. Iedereen zijn eigen mening toch?"

Maar ja, als er na de afgelopen weken nog twijfel over was. Alle kenmerken van een facistische staat worden getoond.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
dawg schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:28:
Noemt NYT hem altijd Mr. Trump? Valt me nu pas op.
offtopic:
Ja, of President Trump. Maar dat doen ze met iedereen (als het mannen zijn). Dus ook Mr. Putin en Mr. Zelensky, etc.

Regeren is vooruitschuiven

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Don Quijote schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:28:
[...]

Nee. Er komt dan altijd weer iemand die zegt "Het valt allemaal wel mee. Dit lijkt niet eens op facisme. Iedereen zijn eigen mening toch?"

Maar ja, als er na de afgelopen weken nog twijfel over was. Alle kenmerken van een facistische staat worden getoond.
Jep. Vooral en alleen maar Democraten oppakken. De 'heroïsche' ICE (Gestapo) staat blijkbaar wel boven de wet (waar de opgepakte kandidaat burgemeester dat blijkbaar niet staat) aldus een woordvoerster. Zonde van de tijd zeggen als er de vraag komt of hij nog contact gaat opnemen met de staat waar de Democraten werden vermoord. Eerst roepen ach jee wat erg en paar dagen later het wegwuiven als niet nodig. En straks gezellig Iran aanvallen welke (tot op heden) de VS niks hebben aangedaan. En dreigen hun leider te vermoorden. Jep Trump is een fascist.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ManiacsHouse schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:46:
[...]

En aan wie of wat zou Iran zich moeten overgeven dan?
Israël? In dit geval toch echt de agressor. Maar ja gesteund door de gestoorde clown en blijkbaar ook Duitsland dat nu zegt dat Israël het vuile werk opknapt... 8)7
Wat is hier voor een heel goor vies stinkend spelletje bezig? ;w
Wat is het alternatief? Iran maar succesvol een kernwapen laten ontwikkelen? Liever niet.. de kans dat zij hem daadwerkelijk in zouden zetten lijkt groter dan bij andere landen omdat er daar groeperingen zijn die het niet erg vinden als de wereld vergaat (ze gaan graag naar het hiernamaals).

Israel lijkt behoorlijk goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen Iran getuige hoe makkelijk ze al die gasten uitschakelen. Dus ergens geloof ik het wel dat ze dichtbij een kernwapen zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 132 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.