De Volkskrant meldt geen bron (ik neem niet aan dat hun correspondent ze zelf geteld heeft), de NOS meldt dat dit aantal gemeld is door de organisatoren en "dat aantal is op dit moment niet te verifiëren". Ook the Guardian meldt dat het aantal opgegeven is door de organisatoren zelf (als je wat doorklikt). Nou zeg ik niet dat die organisatoren dat getal wel uit hun dikke duim gezogen zullen hebben, maar het is niet ongebruikelijk om ietwat te positief te zijn over aantallen bij zulke dingen.
Ik snap dat we graag zouden willen dat Amerikanen massaal laten merken dat ook zij het niet alleen enorm oneens zijn met Trump maar dat ook graag in het openbaar laten zien, maar ik ben toch bang dat het allemaal wat minder is dan we hopen.
Linksom of rechtsom denk ik niet dat het veel uitmaakt of op dit moment 400K of 4M mensen opdagen om leuzen te scanderen, netto verandert het weinig. Voor wie zich afvraagt "wanneer is de grens bereikt???" -- nou, dat duurt echt nog wel even. Ik denk dat er nog steeds heel veel denken dat het hun tijd wel zal duren en dat, ondanks dat ze het er niet mee eens zijn, het een kwestie is van wachten op de volgende verkiezingen. Pas als het erop gaat lijken dat die er niet meer komen (of realistischer, met geen mogelijkheid meer eerlijk gaan verlopen) komt er denk ik wat schot in de zaak, no pun intended.
[
Voor 15% gewijzigd door
MneoreJ op 15-06-2025 10:39
]
Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.