[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.683 views

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

keuringsdienst schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
Akkoord China en VS over handelsovereenkomsten. Moet nog worden goedgekeurd door trump en Xi.

[Afbeelding]

Bron:
https://www.rtl.nl/nieuws...-akkoord-handelsafspraken
[...]
De inhoud zal wel weer 3x niks zijn en alleen de grootste gevaren (zeldzame metalen) even gesust?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
ph4ge schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Hoezo was zn overmacht te groot? In totaal 200.000 stemmen de andere kant op in 3 swing states is genoeg.
Ja en nee, want Trump had ook de popular vote (met een miljoen stemmen) gewonnen.
Het probleem zit echt wel dieper in de samenleving.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:38

ManiacsHouse

Scheisse!

Washington Post: VS willen Nederlanders naar Guantánamo Bay sturen
https://www.gelderlander....namo-bay-sturen~aa351697/

Interessant.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:05
DropjesLover schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Ja en nee, want Trump had ook de popular vote (met een miljoen stemmen) gewonnen.
Het probleem zit echt wel dieper in de samenleving.
Popular vote maakt niet uit, de vorige keer verloor hij die ruim en werd hij ook gewoon president.

bovendien, als je in de 3 swing states elk 60.000 stemmen meer voor Harris en minder voor Trump hebt, dan vertaalt zich dit waarschijnlijk naar een vergelijkbare swing in de rest van het land.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

En daar was het einde van het Elon Musk toneelstuk:

https://www.vrt.be/vrtnws...berichten-over-de-presid/

De aandelen die in prijs waren gezakt zullen nu wel weer omhoog gaan.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:08
ManiacsHouse schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:47:

Interessant.
offtopic:
Soms heb ik het gevoel dat de Nederlandse media ook hier in dit topic meeleest. En als er in dit topic iets interessants gepost wordt ... Dat er dan naar gekeken wordt en verder opgepakt wordt .. te vaak heb ik het gevoel dat er vrij snel na een post hier en ook vrij snel wat op nu of andere sites wat komt te staan. (Maar ik sluit toeval natuurlijk ook niet uit ... Omdat er natuurlijk veel gekeken wordt naar alles wat er in de US gebeurt)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Voor LA is er nu voor de komende dagen in ieder geval een beperkte (paar kilometer lang) avondklok van 8 pm tot 6 am ingevoerd voor mensen die er niet wonen (uitgezonderd o.a. daklozen):
https://apnews.com/articl...287f628ce8c8be47c92ea6147
Los Angeles Mayor Karen Bass declared a local emergency on the fifth day of protests and said the curfew will run from 8 p.m. Tuesday until 6 a.m. Wednesday. She said it was expected to last for several days.

“We reached a tipping point” after 23 businesses were looted, Bass said during a news conference Tuesday.

The curfew covers a 1 square mile (2.5 square kilometers) section of downtown that includes the area where protests have occurred since Friday. The city of Los Angeles encompasses roughly 500 square miles (1,295 square kilometers).

The curfew doesn’t apply to residents who live in the designated area, people who are homeless, credentialed media or public safety and emergency officials, according to Los Angeles Police Chief Jim McDonnell.
Interessante hieraan is dat dit volgens mij wel te scharen valt onder een variant op "obedience in advance"?

Het is tenslotte de burgemeester die dit uit nood invoert om de rust te bewaren nadat er bij 23 zaken is ingebroken / gestolen, terwijl de reden van de onrust die misbruikt wordt veroorzaakt is door een overheid (hoe idioot dat ook blijft klinken) die zich niet kan gedragen.

Op die manier wordt een lokale overheid gedwongen om mee te werken met MAGA, die nu staan te springen om verder te gaan:
Trump left open the possibility of invoking the Insurrection Act, which authorizes the president to deploy military forces inside the U.S. to suppress rebellion or domestic violence or to enforce the law in certain situations. It’s one of the most extreme emergency powers available to a U.S. president.

“If there’s an insurrection, I would certainly invoke it. We’ll see,” he said from the Oval Office.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
keuringsdienst schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
Akkoord China en VS over handelsovereenkomsten. Moet nog worden goedgekeurd door trump en Xi.

[Afbeelding]

Bron:
https://www.rtl.nl/nieuws...-akkoord-handelsafspraken

[...]
Er is geen akkoord meer dan er al wel of niet was:
But even Apple, which has said it would ship most US iPhones from India as Chinese tariffs rise, said it would face a $900 million quarterly cost increase because of tariffs – at their current levels, not at the sky-high 145% rate.
Dus:
But in reality, the trade truce – if that’s really what was accomplished this time around – is mostly just a return to the already-tense state of affairs from before April 2. Tariff rates from both countries remain historically high, and significant export restrictions remain in place
TL;DR: dit is "mostly" terug naar het "normaal" van "Liberation Day", toen de beurzen spontaan inzakten door de uitspraken van Trump.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 11-06-2025 12:07 ]

Dat zit wel Schnorr.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-11 01:16

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Stukfruit schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:59:
[...]
Er is geen akkoord meer dan er al wel of niet was:
[...]
Dus:
[...]
TL;DR: dit is terug naar het "normaal" van "Liberation Day", toen de beurzen spontaan inzakten door de uitspraken van Trump.
Over welke bron gaat dit, en van welke datum zijn die quotes?

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• DropjesLover
  • Nu online
ph4ge schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Popular vote maakt niet uit, de vorige keer verloor hij die ruim en werd hij ook gewoon president.

bovendien, als je in de 3 swing states elk 60.000 stemmen meer voor Harris en minder voor Trump hebt, dan vertaalt zich dit waarschijnlijk naar een vergelijkbare swing in de rest van het land.
Dat zeg ik ook niet. Ja je hoeft maar een paar swing-states te flippen om te winnen, dat is het systeem daar.
Maar het feit dat hij ook met de popular vote gewonnen heeft, geeft wel aan dat het probleem dieper zit.
In veel Democratisch gewonnen districten, steden, staten was het verschil 45-55 ipv 20-80.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Stukfruit
  • Niet online
keuringsdienst schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:02:
[...]

Over welke bron gaat dit, en van welke datum zijn die quotes?
offtopic:
Ik zag net te laat dat ik iets te snel was. Excuus!

Edit2: nu ik het artikel nog eens bekijk ben ik trouwens van mening dat er eigenlijk verder doorgelinkt moet worden omdat CNN zichzelf steeds meer bedient van Fox News-achtige praktijken (bv. voornamelijk linken naar eigen site + promoties waardoor bronnen moeilijk, if at all, te vinden worden), maar goed: tijd... :/

[ Voor 38% gewijzigd door Stukfruit op 11-06-2025 12:11 ]

Dat zit wel Schnorr.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:37
DropjesLover schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:03:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ja je hoeft maar een paar swing-states te flippen om te winnen, dat is het systeem daar.
Maar het feit dat hij ook met de popular vote gewonnen heeft, geeft wel aan dat het probleem dieper zit.
In veel Democratisch gewonnen districten, steden, staten was het verschil 45-55 ipv 20-80.
Democraten zijn massaal thuisgebleven bij de laatste verkiezingen en republikeinen hebben handig ingespeeld op Gen Z met grappige TikTok-filmpjes. De Democraten hebben zitten slapen en die switch halverwege tussen 'Sleepy Joe' Biden en Harris (donkere vrouw) heeft hun campagne ook geen goed gedaan.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Stukfruit schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:03:
[...]

offtopic:
Ik zag net te laat dat ik iets te snel was. Excuus!

Edit2: nu ik het artikel nog eens bekijk ben ik trouwens van mening dat er eigenlijk verder doorgelinkt moet worden omdat CNN zichzelf steeds meer bedient van Fox News-achtige praktijken (bv. voornamelijk linken naar eigen site waardoor bronnen moeilijk, if at all, te vinden worden), maar goed... :/
N.P. :)

De VS en China zijn nu natuurlijk niet ineens dikke vrienden, maar je moet ergens beginnen.
En met deze verbeteringen is er een opening voor meer. Of dat er van komt met de onstabiele trump... :?

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 14:26
P-Rock schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:09:

Democraten zijn massaal thuisgebleven bij de laatste verkiezingen en republikeinen hebben handig ingespeeld op Gen Z met grappige TikTok-filmpjes. De Democraten hebben zitten slapen en die switch halverwege tussen 'Sleepy Joe' Biden en Harris (donkere vrouw) heeft hun campagne ook geen goed gedaan.
Tsja, helaas is vorm tegenwoordig belangrijker dan inhoud.
Naar mijn persoonlijke mening geldt dat steeds meer voor de hele maatschappij. Zie ook het succes van Influencers, TIkTokkers en weet-ik-hoe-het-allemaal-heet.
Ik zie het ook op mijn werk, waar technische kennis het onderspit delft tegen een mooi managers-verhaaltje.
En natuurlijk overal overduidelijk in de politiek (Wilders' one-liners, Trumps speeches).

De Democraten hebben gewoon moeite dit tij te keren, en ik zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen in een maatschappij die al 'verpest' is door de Sociale Media (waarom we dat uberhaupt nog zo noemen is me al helemaal een raadsel).

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:09
Sleepie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:03:
[...]
Sociale Media (waarom we dat uberhaupt nog zo noemen is me al helemaal een raadsel).
A-sociale Media bekt niet lekker?

Social (de)Programming Media zou beter zijn inderdaad…

Ik merk zelf ook dat de aandacht spanning van mensen korter en korter wordt. Een goed verhaal van Bernie Sanders (of bijvoorbeeld Omtzigt) VS het roeptoeteren van Trump (of bijvoorbeeld Wilders)… voor het 1e heeft niemand tijd. Gewoon meeroepen dat criminelen = slecht! Is veel makkelijker.

Helaas vergeet men dan te vragen met wat men nog ziet als criminelen? Alles dat niet onvrijwillig zwanger is, blank, rijk + ja én amen zegt?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:17
ManiacsHouse schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:47:

Interessant.
Als je als Nederlander nu nog illegaal (conform Amerikaanse/Trump standaarden) in Amerika zit, dan ben je ook niet helemaal lekker bezig. Genoeg informatie beschikbaar om jezelf voor te bereiden en te zorgen dat je papierwerk 3-dubbel op orde is.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TheBrut3 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Als je als Nederlander nu nog illegaal (conform Amerikaanse/Trump standaarden) in Amerika zit, dan ben je ook niet helemaal lekker bezig. Genoeg informatie beschikbaar om jezelf voor te bereiden en te zorgen dat je papierwerk 3-dubbel op orde is.
Het gaat natuurlijk om de false-positives. Bij een partneronderneming van ons, komen 2 medewerkers ondanks een geldige greencard de US niet meer in. Die gingen op vakantie, maar kunnen niet terug. Maar, dan zit je niet in de US.

Wat wel kan gebeuren is dat je visum bijvoorbeeld ingetrokken wordt op reden X. Die informatie komt niet altijd bij die persoon terecht. Ik stond vorige maand op het vliegveld in Vegas, waar de persoon (Fransman) voor mij, te horen kreeg dat zijn visum ingetrokken was. Hij ging weg, dus ze lieten hem, maar terug mocht ie niet meer.

Als jij gecontroleerd wordt buiten de internationale luchthaven, heb je een mooie uitdaging. Dat kan je nu al dagen cel opleveren, voordat alles duidelijk is. Dat kan dus goed mis gaan.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
[...]

Papierwerk heeft geen zin. Je wordt gewoon ontvoerd en naar een concentratiekamp verbannen. Net zoals Kilmar Abrego Garcia die zelfs een gerechtelijke bescherming heeft tegen uitzetting. Antwoord van de regering: "administratie-foutje".

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Welke papierwerk? Ze controleren niet eens, bewijzen ook niets en identificeren zich ook niet..

Er is geen 'standaard' meer waar men op terug kan vallen jammer genoeg..

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Amphiebietje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:52:
En daar was het einde van het Elon Musk toneelstuk:

https://www.vrt.be/vrtnws...berichten-over-de-presid/

De aandelen die in prijs waren gezakt zullen nu wel weer omhoog gaan.
Musk zal zich ook ineens realiseren dat Trump over een paar jaar dood is en hij nog een paar decennia heeft. Dan is geld toch veruit het belangrijkste.

Dit dus.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

Dido

heforshe

Als je nog steeds niet doorhebt dat papierwerrk, wetten, regels en al die fijne zaken waar wij in Nederland zo mee verwend worden in de VS, en zeker in het geval van ICE, geen moer meer uitmaken, heb je toch wle het een en ander aan nieuws gemist, ben ik bang.

Mijn vrouw werkt voor een Amerikaans bedrijf, en is in het verleden ook wel voor haar werk naar de VS geweest. Zij heeft al duidelijk aangegeven dat zij niet naar de VS gaat reizen zolang Trump in het Witte Huis zit. - net als overigens al haar Europese collega's.

Wat betekent mijn avatar?

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53
Wat in California gebeurt heeft een aantal lagen: Ten eerste natuurlijk de strijd tegen de steeds vergaande machtsgreep van Donald Trump en autocratie en in dat licht gelijk een strijd tussen Trump en één van zijn politieke tegenstanders Gavin Newsom. Ik ben benieuwd of dit momentum door de democraten wordt opgepikt....

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ga ook echt voor geen goud meer naar de VS. En ook hier een Amerikaanse werkgever.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat is illegaal? Ik heb zelf met in mijn paspoort Delerium een werkvergunning in mijn paspoort gekregen met de naam Delirium. Typische fout waar je zo overheen leest (dus ook de ambassade) maar puur op principe zou ik metvdeze werkvergunning dus in een concentratiekamp eindigen.
En dit is geen grap, ik heb dus twee verschillende namen in hetzelfde paspoort.

Je weet zelf dat het fout is, is maar een beperkt bruikbaar argument en aua consequenties weer typisch bad faitg argumenteren.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 19:01
Dido schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Als je nog steeds niet doorhebt dat papierwerrk, wetten, regels en al die fijne zaken waar wij in Nederland zo mee verwend worden in de VS, en zeker in het geval van ICE, geen moer meer uitmaken, heb je toch wle het een en ander aan nieuws gemist, ben ik bang.

Mijn vrouw werkt voor een Amerikaans bedrijf, en is in het verleden ook wel voor haar werk naar de VS geweest. Zij heeft al duidelijk aangegeven dat zij niet naar de VS gaat reizen zolang Trump in het Witte Huis zit. - net als overigens al haar Europese collega's.
Mijn Amerikaanse werkgever heeft al een tijdje geleden aangegeven dat non-US personeel niet naar de US hoeft te/moet komen, tenzij het echt niet anders kan. Er lopen ook genoeg ex-intelligence/military mensen bij ons rond die hier echt wel serieus mee bezig zijn, en ook aangeven dat het echt niet verstandig is om gewoon even voor een gezellig vergaderingetje naar onze HQ te komen (zonder burner phones ed). Die nemen dit echt serieus.

• duvekot
De Canadezen hebben ook steeds minder zin om naar Amerika te gaan:

Canadian Tourists To The U.S. Down Nearly 40% In May, New Data Says
The number of Canadians taking road trips into the U.S.—representing the majority of Canadians who visit—dropped by 38% last month compared to May 2024, according to new data from Statistics Canada.
Dus ze willen niet meer met de auto een weekendje naar Amerika
There was also a 24% decline in air travelers from Canada year-over-year.May was the fifth consecutive month of ever-steeper declines in inbound Canadian travel, following double-digit year-over-year drops in car travel and air travel to the U.S. in April and March.
Maar zelf met het vliegtuig willen ze er niet meer heen
Even a 10% drop in Canadian inbound tourism could see $2.1 billion in lost spending and 140,000 jobs jeopardized in the hospitality and related sectors, the U.S. Travel Association (USTA) warned in February—the new data suggests the losses could be triple or quadruple that forecast.
En dat heeft best wel een impact ..

En dan hebben we het nog niet over de overige landen en hun toeristen naar Amerika.

• TheBrut3
edie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:42:
Papierwerk heeft geen zin. Je wordt gewoon ontvoerd en naar een concentratiekamp verbannen. Net zoals Kilmar Abrego Garcia die zelfs een gerechtelijke bescherming heeft tegen uitzetting. Antwoord van de regering: "administratie-foutje".
D-Ed schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:23:

Welke papierwerk? Ze controleren niet eens, bewijzen ook niets en identificeren zich ook niet..

Er is geen 'standaard' meer waar men op terug kan vallen jammer genoeg..

Ik snap die zorgen. Echter zolang ik geen voorbeelden zie van razzia's tegen Nederlanders in Amerika veranderd mijn mening niet. De Nederlanders die ik ken in Amerika en ook degene welke daar de laatste zijn geweest, werkgerelateerd dan wel privé, hebben op dit gebied geen problemen ervaren.

De kentekening van @PWM is duidelijk, maar je weet natuurlijk ook niet precies het verhaal van/achter de Fransman.

• Dido

Dido

heforshe

TheBrut3 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:36:
Ik snap die zorgen. Echter zolang ik geen voorbeelden zie van razzia's tegen Nederlanders in Amerika veranderd mijn mening niet.
Ah, dus zolang het alleen maar gaat om razzia's tegen mensen die er een beetje Zuid-Amerikaans uitzien is er wat jou betreft niks aan de hand?

Je kent dat gedicht vast wel?

• TheBrut3
Dido schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:40:
Ah, dus zolang het alleen maar gaat om razzia's tegen mensen die er een beetje Zuid-Amerikaans uitzien is er wat jou betreft niks aan de hand?

Je kent dat gedicht vast wel?
Inderdaad. Als het over Nederlanders naar Guantanamo Bay sturen gaat, dan is er nog niets aan de hand.

• Dido

Dido

heforshe

TheBrut3 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:54:
Inderdaad. Als het over Nederlanders naar Guantanamo Bay sturen gaat, dan is er nog niets aan de hand.
Tsja, als jij denkt dat ICE aan iemands gezicht kan zien dat het een Nederlander is, en dat ze dan denken "laten we daar mnaar afblijven", dan komt alles goed :D

Er is inderdaad helemaal niets zorgwekkends aan het feit dat er mensen opgepakt worden en gedeporteerd naar concentratiekampen, zonder dat er een normaal juridisch proces gevolgd wordt.

En natuurlijk, zolang je alleen maar wat leest over Latino's, dan heeft een blonde kaaskop niets te vrezen.

Ik weet in ieder geval wel wat ik doe. Ik zou echt niet weten waarom ik naar de VS zou willen zolang die gekken aan de macht zijn daar.

• PWM
  • Niet online

PWM

TheBrut3 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:36:

De kentekening van @PWM is duidelijk, maar je weet natuurlijk ook niet precies het verhaal van/achter de Fransman.
Misschien was het een criminele pedofiele drugsdealer. Maar het punt was meer: Zijn visum was ingetrokken en hij wist het niet.

• Stukfruit
  • Niet online
Aangezien ze al bezig zijn met de registratie van mensen met een "stoornis" binnen het autistische spectrum en de troepen letterlijk klaar staan om indirect onrust te stoken voor andere zaken vind ik het helemaal niet vreemd om er met een westers uiterlijk nu ook niet graag naartoe te gaan.

Het lijkt nu nog subtiel te zijn, maar (zie de links voor verschillende extra bronnen + checks) het elkaar tegenspreken kennen we inmiddels wel een beetje van de MAGA-club.

Om terug te komen op LA (uit het CNN-artikel hierboven):
Afbeeldingslocatie: https://media.cnn.com/api/v1/images/stellar/prod/ap25162054082707.jpg?c=16x9&q=h_383,w_680,c_fill/f_avif

Dit is geen normaal straatbeeld voor een westers land, toch? Vooral gezien de aanleiding. Ik kan me herinneren dat de mensen die op MAGA hebben gestemd hier rond een pandemie nogal angstig voor waren. Hoe is dit dan wel normaal?

Alleen al het feit dat er zo'n foto-op wordt gedaan...

Dat zit wel Schnorr.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Dus de trade deal van Trump met China zorgt voor hogere tariffs op Chinese goederen dan eerst:

https://www.theguardian.c...-deal-rare-earth-minerals

The Best Deals, inderdaad. /s

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 10:04
Bijzondere verspreking toch?
The US Secretary of Defense called Russia the "aggressor" in the war against Ukraine

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• DropjesLover
  • Nu online
[...]

Yeah, mijn vrouw moet ook 2 tot 4x per jaar naar de VS (hoofdkantoor), maar die ziet het probleem niet zo.
Letter of invitation geprint mee, esta nog geldig, hop...
Maar het scheelt dat zij offline en ook online niet politiek geïnteresseerd is.

Ik ben er niet blij mee, maar goed...

BThGvNeOA

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:15
micky_ schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:35:
[...]

He he, ik ben eruit. Met wat hulp van ChatGPT die er vandaag grotendeels uitlag.

In principe bepalen het Huis van Afgevaardigden en de Senaat zelf over hun leden.
En wel volgens Artikel I, Sectie 5 van de Amerikaanse Grondwet: “Each House shall be the Judge of the Elections, Returns and Qualifications of its own Members.”
Dit betekent dat het Huis zelf beslist of leden wel of niet rechtmatig zijn gekozen - zelfs al zijn ze officieel gecertificeerd door hun staat.

Hoe gaat dit in zijn werk bij een nieuw Huis?
Bij de start van een nieuwe zittingstermijn (elke 2 jaar, op 3 januari om 12:00 uur), is de Clerk of the House tijdelijk de voorzitter van het Huis totdat een nieuwe Speaker is gekozen. De Clerk is een hoge ambtenaar van het Huis, die normaal vooral administratief werk doet (regels, stemmen tellen, documenten beheren). De “baas” van deze ambtenaar is het Huis zelf.

De Clerk of the House speelt een beslissende rol in de allereerste minuten en uren van een nieuw Huis van Afgevaardigden, totdat er een Speaker gekozen is. Formeel opent de Clerk op 3 januari de zitting, leest de namen voor van de leden van wie de verkiezingen zijn gecertificeerd door hun staat, en start de procedure voor het kiezen van een nieuwe Speaker, en organiseert de stemming over de Speaker.

In een chaotisch scenario kan de Clerk tijdelijk veel invloed hebben. De Clerk kan besluiten leden niet voor te lezen als er twijfel is over hun rechtmatige verkiezing. Bijvoorbeeld als de verkiezingen oneerlijk verlopen zijn, of als er chaos was waardoor veel kiezers hun stem niet hebben kunnen uitbrengen. De Clerk doet dit overigens niet in een vacuüm. Hij/zij komt natuurlijk in een politieke vuurstorm terecht.

In bovenstaand geval kunnen leden hun zetel niet innemen en niet stemmen over de Speaker. Nadat de Speaker gekozen is, is het Huis in functie en kan het zelf over de leden beslissen. En dan bevestigen dat de uitgesloten leden uitgesloten blijven.
Het uitsluiten van leden uit een grote Democratische staat kan zo de Republikeinen aan een meerderheid helpen - totdat de zetels weer ingenomen worden.

Deze gang van zaken is uiteraard een nucleaire optie van heb ik jou daar. Het zal een immense crisis geven.
En het is uitstel. Het Huis mag deze leden alleen weren zolang als hun verkiezing twijfelachtig is. En als een lid toch onterecht gekozen zou zijn, moeten nieuwe verkiezingen in de staat gehouden worden.
Weet je het zeker? Zelf ook alles gechecked?
YouTube: Don’t trust Chat GPT

Niet naar bedoeld maar telkens als iemand chatgpt noemt ben ik argwanend naar die info.

ai is wel diep verrot..alsof waarheidsbevinding al niet moeilijk genoeg was gaan we verdwalen in een post-truth tijdperk imo

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
[...]
Ik heb dit ook aangegeven (mijn baas woont ook in Amerika). Ik ga er niet heen. Ook niet naar een Black Hat ofzo. En niet eens alleen vanwege de risico's voor mijzelf. Ik heb er gewoon helemaal geen zin meer in om naar die puinhoop af te reizen. Als je naar een land afreist ga je ook akkoord met hun lokale wetten enzo.

Maar bij ons zijn er maar heel weinig die zo ver gaan. De meesten vinden het vooral 'gaaf' als ze op zakenreis mogen. Dat maakt de druk op mij wel wat hoger helaas. Soms zou ik wel willen dat ik een "X" paspoort had ofzo, dan zouden ze me gewoon niet binnenlaten, dan is de situatie een stuk simpeler.

Sowieso heeft mijn werk voorlopig toch een wereldwijde zakenreisstop aangekondigd vanwege alle onzekerheid rondom de heffingen en de mogelijke invloed op de omzet. Maar die duren nooit zo lang.

[ Voor 18% gewijzigd door Llopigat op 11-06-2025 19:03 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 10:04
Amphiebietje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:21:
Dus de trade deal van Trump met China zorgt voor hogere tariffs op Chinese goederen dan eerst:

Yep
So Trump just announced a trade deal with China in which tariffs, which we pay as consumers, will increase from 30% to 55%. Genius.

Tired of all the winning yet? 🧐
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VsYVKrOkRNw2J6Bh65MVXmJmvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCFsr0WNYDRp2EyMkBpFa57t.jpg?f=fotoalbum_large

en dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_gkI1w__naCrTZRL9-pFLoVYwg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7yM1Aq9quYDdkzBq30TMOttS.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Tens op 11-06-2025 19:18 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• duvekot
Er was meer opmerkelijke quotes tijdens die hoorzitting:

Trump’s Joint Chiefs chair says Putin won’t stop at Ukraine
Sen. Lindsey Graham (R-S.C.) asked Caine [Joint Chiefs of Staff Chair Gen. Dan “Razin” Caine] and Defense Secretary Pete Hegseth whether Putin would “stop at Ukraine” in a series of rapid-fire questions on foreign conflicts.

“I don’t believe he is,” Caine told the Senate Appropriations subcommittee on armed services.
dus de voorzitter van de Joint Chiefs of Staff zegt iets anders dan wat Trump normaal zegt.

Dit was het antwoord van Hegseth trouwens op de zelfde vraag:
Graham turned to Hegseth with the same question.

“Remains to be seen,” Hegseth said.

The senator then said the answer was obvious.

“It doesn’t remain to be seen. [Putin] tells everybody around what he wants to do,” the South Carolina Republican said, noting Russia’s buildup of ordnance is well beyond what it might need to take Ukraine.

“I like what you’re doing,” Graham added to Hegseth. “I just think we gotta get this stuff right.”
Er was ook een ander bijzondere uitwisseling:
Hegseth criticized former President Biden’s handling of Russia and Ukraine before McConnell cut in to say he agreed the previous administration was “completely inadequate” and had encouraged Putin with its withdrawal from Afghanistan.
Wat op zich ook een bijzondere uitspraak is .. aangezien het terug trekken uit Afghanistan een gevolg was van een overeenkomst die Trump zelf afgesloten had met de Taliban :?

Dus ik ben benieuwd waar dit heen gaat .. (maar dit hoort misschien beter in [ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valt niet tegen van Graham. Maar heeft maar weer aan wat voor shitshow het ook binnen de partij is.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06:59
Amphiebietje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:21:

"The 55% tariff total appears at first glance to be a hike from the 30% rate agreed in the truce struck early last month when both sides slashed triple-digit rates. However, a White House official said it merely reflected Trump’s worldwide 10% baseline “reciprocal” tariff on imports, the 20% fentanyl trafficking levy and a 25% pre-existing tariff on China."

In elke dystopische roman die ik ooit gelezen heb is elke reductie volgens het nieuws een enorme verbetering ten opzichte van vroeger.

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Mutatie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:57:
[...]

Weet je het zeker? Zelf ook alles gechecked?
YouTube: Don’t trust Chat GPT

Niet naar bedoeld maar telkens als iemand chatgpt noemt ben ik argwanend naar die info.

ai is wel diep verrot..alsof waarheidsbevinding al niet moeilijk genoeg was gaan we verdwalen in een post-truth tijdperk imo
Bedankt voor het vragen. Natuurlijk heb ik Chad slechts als hulpmiddel gebruikt en zelf checks gedaan.
Ik heb de Grondwet bestudeerd. En het reglement van het Huis. En stokoude handboeken die verder toelichten hoe de opstart van een nieuw Huis verloopt.

Enerzijds is het verontrustend dat met een goedgemikte aanval een staat buitenspel gezet kan worden en de Republikeinen zich zo een meerderheid kunnen verschaffen. .
Anderzijds is er dit stukje grondwet:
Artikel I, Sectie 2:
"The House of Representatives shall be composed of Members chosen every second Year by the People of the several States..."
Het land wordt bestuurd door de staten.

En tenslotte:de USA is een "statenbond" waarin staten veel te zeggen hebben en het federale niveau relatief weinig. Dat biedt al met al een behoorlijke bescherming tegen een dictatuur op het federale niveau.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 04:43
TheBrut3 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:00:
[...]

Laat ze eerst maar eens iemand naar voren schuiven, er is nu niemand voor de Democraten.
Bernie Sanders zie/lees je nog regelmatig wat van en die lijkt ook best door te dringen tot het volk in het midden en de gematigde Republikeinen, maar vanuit de kant van de Democraten... Niemand.
Naast Sanders staat AOC in hun "Fight Oligarchy" campagne

Trump II - Project 2025 tracker

• Llopigat
  • Niet online
micky_ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:44:
[...]
Het land wordt bestuurd door de staten.

En tenslotte:de USA is een "statenbond" waarin staten veel te zeggen hebben en het federale niveau relatief weinig. Dat biedt al met al een behoorlijke bescherming tegen een dictatuur op het federale niveau.
In theorie, ja. Als je echter een president hebt die de regels aan zijn laars lapt dan een stuk minder. Zie LA bijvoorbeeld, maar ook alle andere decreten van hem.

En een ander ding van de VS is dat de president buitensporig veel macht heeft voor in een democratie.

[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 11-06-2025 21:26 ]

• BadRespawn
Trump Is Planning a Nationwide Crackdown Targeting Blue Cities
https://newrepublic.com/p...tion-protests-los-angeles
The Trump administration is readying tactical ICE units known as “special response teams” to conduct large raids in five Democratic cities, according to MSNBC. They will be in New York City, Seattle, Chicago, Philadelphia and northern Virginia. While it’s unclear when exactly the raids will start, all ICE agents in those areas have been told to stand by.
...is the model for his larger deportation campaign: Have ICE pour into a community and make indiscriminate arrests, then when civilians predictably resist, use that to justify sending even more militant forces in to quell the chaos that ICE induced. New York City is already on edge, as 80 protestors were arrested in Lower Manhattan Tuesday night at an anti-ICE protest....

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

BadRespawn schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:06:
Trump Is Planning a Nationwide Crackdown Targeting Blue Cities
https://newrepublic.com/p...tion-protests-los-angeles
The Trump administration is readying tactical ICE units known as “special response teams” to conduct large raids in five Democratic cities, according to MSNBC. They will be in New York City, Seattle, Chicago, Philadelphia and northern Virginia. While it’s unclear when exactly the raids will start, all ICE agents in those areas have been told to stand by.
...is the model for his larger deportation campaign: Have ICE pour into a community and make indiscriminate arrests, then when civilians predictably resist, use that to justify sending even more militant forces in to quell the chaos that ICE induced. New York City is already on edge, as 80 protestors were arrested in Lower Manhattan Tuesday night at an anti-ICE protest....
Razzia's dus. En de boel escaleren. In dit geval zijn de joden verruilt voor de 'illegalen'.

Als bovenstaande verhaal natuurlijk klopt...

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
er staan zo'n 1800 demonstraties door het hele land gepland (overigens ook enkele demo's buiten de VS) voor aanstaande zaterdag en krijgt de naam ''No Kings''.

The "No Kings" protest against President Donald Trump and his administration is set to be the largest nationwide mobilization since Trump took office, according to organizers.

There are 1,800 protests planned across the country for June 14, with millions expected to attend.

The protests have been organized to coincide with Trump's birthday and the 250th birthday of the U.S. Army, which the administration plans to commemorate with a tank parade through Washington, D.C.

hier een map met daarop zichtbaar waar de demo's gaan plaatsvinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIjtViBVQJ8jyaoCCO2Gs1TSw1s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/IwJeuF9G7M5Z9gPMTrABjp5R.webp?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 12-06-2025 06:42 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 16:00

Qwerty-273

Meukposter

Nu is het voornamelijk geruchten en speculaties maar Trump en Iran liggen weer even overhoop. Het past daarom eigenlijk nog niet in Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten vandaar dat ik de boodschap maar hier plaats (Trump nu over zich zelf)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Qwerty-273 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:56:
Nu is het voornamelijk geruchten en speculaties maar Trump en Iran liggen weer even overhoop. Het past daarom eigenlijk nog niet in Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten vandaar dat ik de boodschap maar hier plaats (Trump nu over zich zelf)
[YouTube: 4138324619065184599]
Heb je nog een andere bron? Dit heeft wel een erg hoog AI generation gehalte en is afkomstig van een vaag YT kanaal.

Ben het wel eens met deze Trump. Trump is inderdaad weak and ineffective :+

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:53
_Bailey_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:38:
er staan zo'n 1800 demonstraties door het hele land gepland (overigens ook enkele demo's buiten de VS) voor aanstaande zaterdag en krijgt de naam ''No Kings''.

The "No Kings" protest against President Donald Trump and his administration is set to be the largest nationwide mobilization since Trump took office, according to organizers.

There are 1,800 protests planned across the country for June 14, with millions expected to attend.

The protests have been organized to coincide with Trump's birthday and the 250th birthday of the U.S. Army, which the administration plans to commemorate with a tank parade through Washington, D.C.

hier een map met daarop zichtbaar waar de demo's gaan plaatsvinden:

[Afbeelding]
Nu hebben ze nog energie om te protesteren, over een paar jaar is dat helemaal voorbij, a la Rusland. Sneu hoor, om dat zo voor je ogen te zien gebeuren.

Bereken je warmteverlies

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 16:00

Qwerty-273

Meukposter

GENETX schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:10:
Heb je nog een andere bron? Dit heeft wel een erg hoog AI generation gehalte en is afkomstig van een vaag YT kanaal.

Ben het wel eens met deze Trump. Trump is inderdaad weak and ineffective :+
Voornamelijk artikelen uit 2020 die verwijzen naar deze uitspraak van Trump op 16 november 2011.

https://www.fox5dc.com/ne...iran-to-get-reelected.amp
https://rollcall.com/fact...-street-november-16-2011/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Qwerty-273 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:56:
[YouTube: 4138324619065184599]
In elk geval moet niet-essentieel personeel evacueren uit alle ambassades in het M.-O.:

https://www.theguardian.c...israel-iran-nuclear-talks

(de titel van het artikel zegt "Iraq", maar het is niet alleen Irak)

Waarom zou je bijna al het personeel evacueren in zo'n grote regio voor een oorlog met Iran? Of gaan we een false flag zien waarbij "Iran" een willekeurig ander land daar "aanvalt" o.i.d.? :X

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Nieuw vaccinatie-panel VS bestaat voornamelijk uit antivaxers:

https://www.theguardian.c...ew-vaccine-advisers-panel

Nou, dat zal goed gaan, mocht de vogelgriep overslaan op de mens...

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

_Bailey_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:38:
..

..
Ben benieuwd of we een tweede 'Tank Man' gaan krijgen. Wie had gedacht dat een nieuwe variant misschien wel uit de USA komt :o

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-11 18:32
Cheezus schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:05:
Ben benieuwd of we een tweede 'Tank Man' gaan krijgen. Wie had gedacht dat een nieuwe variant misschien wel uit de USA komt :o
Het is heel interessant terug te kijken naar de Tiannamen opstand. De sympathie van het volk met de pro-democratiedemonstranten was groot, zeker in de grote steden. Toen het leger werd ingezet om dat te beteugelen en op te breken, weigerden lokale eenheden op te treden. Pas nadat er troepen waren ingevlogen van het platteland hebben we kunnen kijken naar de taferelen die nog op onze netvliezen is gebrand.

Van twijfel bij de reservervisten lijkt op dit moment absoluut geen sprake in Californië. Dat is op zich wel te verklaren door een verschil in cultuur, en polarisatie.

Maar dat er zonder twijfel bevelen worden opgevolgd door het leger tegen diens eigen bevolking is ronduit zorgwekkend.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 19:01
Helixes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Het is heel interessant terug te kijken naar de Tiannamen opstand. De sympathie van het volk met de pro-democratiedemonstranten was groot, zeker in de grote steden. Toen het leger werd ingezet om dat te beteugelen en op te breken, weigerden lokale eenheden op te treden. Pas nadat er troepen waren ingevlogen van het platteland hebben we kunnen kijken naar de taferelen die nog op onze netvliezen is gebrand.

Van twijfel bij de reservervisten lijkt op dit moment absoluut geen sprake in Californië. Dat is op zich wel te verklaren door een verschil in cultuur, en polarisatie.

Maar dat er zonder twijfel bevelen worden opgevolgd door het leger tegen diens eigen bevolking is ronduit zorgwekkend.
Die twijfel is er vast wel. Maar mensen kiezen toch veelal voor hun eigen hachje. Zeker als je weet dat de grote baas nogal haatdragend is en je zomaar in een of andere buitenlandse gevangenis terecht kan komen met een zak over je hoofd.

• Helixes
olafmol schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:22:
Die twijfel is er vast wel. Maar mensen kiezen toch veelal voor hun eigen hachje. Zeker als je weet dat de grote baas nogal haatdragend is en je zomaar in een of andere buitenlandse gevangenis terecht kan komen met een zak over je hoofd.
Ik weet het niet. Ik associeer mensen die zich beschikbaar stellen als reservist niet echt met de weloverdachte filosoof, die nog eens moet nadenken over de gehele zaak. Ik associeer ze meer met de vrijwilligers uit Starship Troopers. Op individueel niveau zal dat natuurlijk wel verschillen, maar de uitwerking is dat men zich gewoon laat gebruiken hiervoor.

De VS is ook best ver heen in hun radicalisering, en er zijn daar oprecht te veel mensen die geloven in de heil van de goede zaak. En, in de heil van de suppressieve autocratie. Daar zullen er ook best van in de National Guard zitten, hoewel we natuurlijk niet weten in welke mate dat is.

Militairen hebben altijd de mogelijkheid hun orders alleen in de meest strikte zin van het woord uit te voeren. Als voorbeeld haal ik graag nog een keertje de soldaten aan in na de coup in Zuid Korea het parlement moesten afgrendelen. Je kunt niet zeggen dat ze het niet hebben geprobeerd - maar ze hadden zeerzeker geenszins de intentie om daar echt moeite voor te doen. Daar is op dit moment absoluut geen sprake van in de VS.

De hoop dat het leger zijn handjes aftrekt van de zaak Trump is tanende. Hij speelt het ook best slim door ze relatief vroeg te betrekken. Dat betekent dat het veel lastiger is om (een beslissing over) inmenging op een moment dat het écht kritiek wordt uit te stellen, of af te wijzen. Als voorbeeld daarvan wijs ik graag naar Euromaidan, waarin Yanukovic lang vertrouwd heeft op de meer paramilitaire Berkuts.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mooi stukje in Trouw vandaag over gouverneur Gavin Newsom, die zich ontpopt tot leider in deze toch wel barre tijden die de VS, en momenteel Los Angeles in het bijzonder, doormaken.

https://www.trouw.nl/buit...s%3A%2F%2Fwww.trouw.nl%2F
In de toespraak reconstrueert Newsom wat er de afgelopen dagen in zijn staat is gebeurd. Hij roept de inwoners van Los Angeles op tot kalmte, en verdedigt voor een nationaal publiek hoe Californië wel degelijk (criminele) ongedocumenteerde migranten oppakt. Maar bovenal is zijn speech één grote waarschuwing voor het antidemocratische gevaar dat volgens hem schuilgaat achter Donald Trump.

Want, zegt Newsom, de overheid heeft doelbewust de protesten uitgelokt met lukrake arrestaties van afwassers, tuinmannen, naaisters – onschuldige mensen met elk hun eigen opgebouwde levens. Het willekeurig oppakken van deze onschuldige zondebokken, waarna protesten ontstonden, en waarna Washington de boel escaleerde door het ongehoorde inschakelen van de Nationale Garde: het zijn volgens Newsom overduidelijk de eerste stappen richting een autocratische staat.

“Autoritaire regimes richten zich allereerst op mensen die zich het minst kunnen verdedigen. (...) Het begint in Californië, maar het zal hier niet eindigen. Andere staten zullen volgen. De democratie zal volgen.”
“Wat Trump wil is jouw loyaliteit, jouw stilzwijgende medeplichtigheid. Geef niet toe.”

Ook de afgelopen dagen ging Newsom er al met dubbel gestrekt been in. Defensieminister Pete Hegseth noemde hij ‘een grap, zwakte gemaskerd als kracht’; Trumps migratie-adviseur Tom Homan daagde hij uit hem te komen arresteren ‘als hij durft, stoere jongen’.

Toen senator Tommy Tuberville (Alabama) Californië een derdewereldland noemde, sneerde Newsom terug hoe Alabama het driedubbele moordcijfer van zijn staat heeft.

Ook Trumps adjunct-stafchef Stephen Miller, die Newsom ervan beschuldigde een ‘insurrectie’ aan te voeren, diende hij fijntjes van repliek: ‘Ah, en wie heeft er ook weer 1500 veroordeelde opstandelingen vrijgelaten?’, verwijzend naar de Capitoolbestormers die van Trump gratie kregen.

It’s the economy, stupid!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:42

Zewatanejo

Fine Thanks!

dawg schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:15:
Mooi stukje in Trouw vandaag over gouverneur Gavin Newsom, die zich ontpopt tot leider in deze toch wel barre tijden die de VS, en momenteel Los Angeles in het bijzonder, doormaken.

[...]

[...]
Ik ken Newsom niet, maar het bij effect is natuurlijk wel dat Trump op deze manier zelf een leider van de oppositie creërt. Afhankelijk van het charisma kan dat ook een grotere protest beweging op gang helpen. Het zijn spannende tijden...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
We gaan nu zien of Trump echt slim of niet (of weten we dat al? ;)).

Hij creëert inderdaad nu een leider van de oppositie door hem een flink platform te geven. Als Trump slim is zorgt hij ervoor dat hij onrust begint te stoken in een staat waar er een niet charismatische gouverneur / burgermeester van een grote stad zit.

Want het zou wel waanzinnig dom zijn als hij nu door zich op Californië te richten zelf een sterke politieke tegenstander in het zadel helpt :D.

• PWM
  • Niet online

PWM

dawg schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:15:

Zo goed staat Californië en Newsom er niet bij veel Amerikanen, inclusief de democraten. Ik help het deze redacteur hopen. Newsom is buiten iemand die zijn hart op de juiste plek lijkt te hebben een begenadigd spreker. Een verademing na 2x Trump en Biden.

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 17:08
Newsom lijkt inderdaad zich ook al een tijdje voor te bereiden om mee te doen aan de race.

Hij had ook kritiek op de gratie van Hunter Biden, dus misschien helpt dat ook weer bij wat swing state kiezers.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:42

Zewatanejo

Fine Thanks!

PWM schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:34:
[...]

Zo goed staat Californië en Newsom er niet bij veel Amerikanen, inclusief de democraten. Ik help het deze redacteur hopen.
Waar je basser je dat op? Zoals gezegd ik kende Newson voorheen niet en dus ook niet deze conclusie

En verder, maakt het uit dat een deel van de democraten Newson niet mogen?
Hij is tegen Trump. En in deze tijden is dat misschien al wel genoeg om hem juist wel te steunen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Stukfruit
  • Niet online
Cheezus schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:05:
[...]

Ze zijn al voorzichtig begonnen. Zie eerste minuten:

Gewoon doorrijden :X

Maar schokkender is dat ze hier actief werknemers komen ophalen die werk verrichten. En aangezien er niet gesproken wordt over het oppakken van management lijkt het om een legaal bedrijf te gaan.

Ging het niet om het uitzetten van overlastplegers die niets doen en de katten en honden van de buren opeten?

Daar is dus de volgende stap.

Dat zit wel Schnorr.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zewatanejo schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Waar je basser je dat op? Zoals gezegd ik kende Newson voorheen niet en dus ook niet deze conclusie

En verder, maarkt het uit dat een deel van de democraten Newson niet mogen?
Hij is tegen Trump. En in deze tijden is dat misschien al wel genoeg om hem juist wel te steunen.
Newsom heeft een podcast waar hij o.a. Steve Bannon heeft uitgenodigd. Ook wil hij ongedocumenteerden uitsluiten van Medicaid. Dat zijn zaken die bij een deel van de Dems absoluut not done zijn.

https://www.theguardian.c...income-immigration-status
https://www.youtube.com/@ThisisGavinNewsom

And to think they once said that computers would take away jobs.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PWM schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:34:
[...]

Zo goed staat Californië en Newsom er niet bij veel Amerikanen, inclusief de democraten. Ik help het deze redacteur hopen. Newsom is buiten iemand die zijn hart op de juiste plek lijkt te hebben een begenadigd spreker. Een verademing na 2x Trump en Biden.
Wellicht is het wel beter een nieuwe partij/beweging te initiëren, de Dems staan er natuurlijk niet goed op bij veel mensen. Wat ergens ook nog wel terecht is. Of misschien kan de groep rondom Bernie & AOC die taak op zich nemen. De Dems zijn gewoon te besmet eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 12-06-2025 14:49 ]

It’s the economy, stupid!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zewatanejo schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:39:
[...]

En verder, maakt het uit dat een deel van de democraten Newson niet mogen?
Wat @IJzerlijm zegt. Daarbij vinden veel mensen hem glad. Qua voorkomen eerder een republikein dan democraat (behalve dan dat hij mooie zinnen kan maken :p )

Maar inderdaad: "Het is geen Trump (of Vance of wel crimineel straks ook)" zou al goed kunnen helpen.

EDIT:

Overigens is hij in mijn ogen wel echt de beste man die de democraten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 12-06-2025 14:49 ]

• Spookelo
  • Laatst online: 21:32
IJzerlijm schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Newsom heeft een podcast waar hij o.a. Steve Bannon heeft uitgenodigd. Ook wil hij ongedocumenteerden uitsluiten van Medicaid. Dat zijn zaken die bij een deel van de Dems absoluut not done zijn.

https://www.theguardian.c...income-immigration-status
https://www.youtube.com/@ThisisGavinNewsom
Ongedocumenteerden hebben al geen recht op Medicaid.

Maar voor een deel van de linksere kiezers is Newsom inderdaad te centrisch. Hij was ook ooit getrouwd met Kimberly Guilfoyle, die tot eind vorig verloofd was met Don Jr.

• PWM
  • Niet online

PWM

Spookelo schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:55:
[...]

In Californië toch wel?

https://www.healthinsuran...-immigrants-get-medicaid/

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 12-06-2025 15:10 ]

• Spookelo
  • Laatst online: 21:32
Ah. Californië biedt een door de staat bekostigde versie van Medicaid aan zie ik nu. De nationale versie van Medicaid kan dus niet. Weer wat geleerd...

• DropjesLover
  • Nu online
Spookelo schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Maar voor een deel van de linksere kiezers is Newsom inderdaad te centrisch. Hij was ook ooit getrouwd met Kimberly Guilfoyle, die tot eind vorig verloofd was met Don Jr.
Aan de andere kant is hij daar alweer van gescheiden in 2006. Mensen groeien uit elkaar in 19 jaar, de een wordt Democraat, de ander wordt FoxNews lezeres en blijft 3 jaar verloofd (niet getrouwd!) met Don Jr.

BThGvNeOA

• Llopigat
  • Niet online
Dit vond ik wel weer goed om te zien: De mariniers zijn helemaal niet blij met die uitzending naar LA en zijn heel terughoudend: https://www.theguardian.c...ard-troops-marines-morale

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15

Yucon

*broem*

Helixes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Het is in dit opzicht jammer dat er met Mexicaanse vlaggen gezwaaid wordt. Als het Amerikaanse vlaggen zouden zijn zou het veel mensen voor een veel duidelijker moreel dilemma plaatsen. Echt een gemiste kans.

• Helixes
Llopigat schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:50:
Dit vond ik wel weer goed om te zien: De mariniers zijn helemaal niet blij met die uitzending naar LA en zijn heel terughoudend: https://www.theguardian.c...ard-troops-marines-morale
Dat is bemoedigend om te lezen. Laat ze - alsjeblieft - hun werk zo slecht mogelijk doen :Y)
Yucon schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:02:
Het is in dit opzicht jammer dat er met Mexicaanse vlaggen gezwaaid wordt. Als het Amerikaanse vlaggen zouden zijn zou het veel mensen voor een veel duidelijker moreel dilemma plaatsen. Echt een gemiste kans.
Het is best logisch en natuurlijk dat er met Mexicaanse vlaggen wordt gezwaaid. Diens bevolking, en ook historie, is grotendeels verweven met het land. Bovendien richten de acties van ICE zich voornamelijk tegen Latino's - die in meerderheid vertegenwoordigd zijn door Mexicanen.

Ik ben met je eens dat ook ik ze het liefste met een Amerikaanse vlag zou hebben gezien. Maar, dat symbool is al geclaimd door de Trumpisten, en de Nationalisten - die ons naar deze gehele situatie hebben geleid. Ik snap dat ze die keurig netjes opgevouwen in de kast laten liggen.

Persoonlijk zou ik liever zien dat de Californische vlag symbool wordt van de beweging. Of, een ander - nog nader te bepalen symbool zoals de gele paraplu's die we hebben gezien in Hong Kong. Maar goed, ik heb het niet voor het zeggen.

• duvekot
Ondertussen in Nederland 🤔 ....

Mijnraad: levering aardgas blijft risicovol, VS kan het inzetten als drukmiddel
Nederland is politiek en economisch chantabel door de grote afhankelijkheid van Amerikaans vloeibaar gas (lng). Dat concludeert de Mijnraad in een advies over de leveringszekerheid van gas.
Blijft bijzonder dat we Amerika dus zo moeten gaan zien ..
Nederland importeert zo veel lng dat de VS geen handelstekort maar een handelsoverschot met Nederland heeft. Nederland heeft de afhankelijkheid van Rusland ingeruild voor de afhankelijkheid van de Verenigde Staten.
Ook dit is een quote die we een tijdje geleden niet verwacht hadden te moeten maken.

Ik kan het volledige rapport/advies nog niet vinden op site van de Mijnraad.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:21
duvekot schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:14:
Ondertussen in Nederland 🤔 ....

Mijnraad: levering aardgas blijft risicovol, VS kan het inzetten als drukmiddel

[...]

Blijft bijzonder dat we Amerika dus zo moeten gaan zien ..

[...]

Ook dit is een quote die we een tijdje geleden niet verwacht hadden te moeten maken.

Ik kan het volledige rapport/advies nog niet vinden op site van de Mijnraad.
Waarbij wij binnen 1 dag die gasvelden in Groningen weer kunnen openen toch?

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:38
De boorputten worden vol gestort met beton:
https://www.sodm.nl/secto...van-het-groningen-gasveld

[ Voor 53% gewijzigd door croxz op 12-06-2025 19:31 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tja, heel Nederland heeft last van nimby, we maken ons liever afhankelijk dan dat we dat spul zelf uit de grond halen.

• PWM
  • Niet online

PWM

Helixes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:33:
[...]

Het is best logisch en natuurlijk dat er met Mexicaanse vlaggen wordt gezwaaid.
Er zijn bijzonder weinig landen in de wereld waar inwoners blij zijn als er gezwaaid wordt met vlagen van andere landen, bij mensen die inwoner zijn van het land in kwestie. In Duitsland en Nederland vind een groot deel van de mensen het ook maar vreemd als spelers van het nationale team opeens met een Turkse vlag lopen. Of supporters in de stad met vlaggen de overwinning van Marokko vieren. Deze voorbeelden heb je in alle westerse landen.

Kan je bekrompen vinden natuurlijk (en vele Tweakers zijn enorm verheven boven deze gedachte O-) ), maar Amerika is daar niet uniek in. En ja, heel Maga maar ook veel democraten zullen als eerste gedachte hebben: "je wilt toch in de US wonen :? ".
Een van de grootste blunders van de 21ste eeuw. Zal wel over 5 jaar een parlementair onderzoek komen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

xabre16v schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:11:
Tja, heel Nederland heeft last van nimby, we maken ons liever afhankelijk dan dat we dat spul zelf uit de grond halen.
Er is volgens mij een heel goede reden waarom de grote gasvelden in Groningen zijn gesloten...
Verder kan je dit probleem ook oplossen door te kappen met fossiele brandstoffen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Stukfruit
  • Niet online
Om het weer terug te halen naar de VS... bekijk de volgende afbeelding en sta er even stil bij dat het nu niet 1940 - 45 is:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GtLCM6mXcAEFfOJ?format=jpg&name=900x900

Bron: https://x.com/DHSgov/status/1932820723606958122

Resterende officiële posts van de huidige DHS vervormen de realiteit (d.w.z. beelden van binnen een paar kilometer van opgestookte mensen, dus NIET heel LA wat hier indirect gesuggereerd wordt via de beelden) ook op een niet malse manier.

Nogmaals: dit is een officieel communicatiekanaal. Je kan dit niet interpreteren als sarcastisch doch smaakloze grap. Dit is de officiële lijn. Dat de poster hierboven waarschijnlijk automatisch gegenereerd is doet daar weinig aan af: het gaat om het gedachtengoed.

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 12-06-2025 20:50 ]

Dat zit wel Schnorr.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23
PWM schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:47:
[...]

Wat @IJzerlijm zegt. Daarbij vinden veel mensen hem glad. Qua voorkomen eerder een republikein dan democraat (behalve dan dat hij mooie zinnen kan maken :p )

Maar inderdaad: "Het is geen Trump (of Vance of wel crimineel straks ook)" zou al goed kunnen helpen.

EDIT:

Overigens is hij in mijn ogen wel echt de beste man die de democraten hebben.
Inderdaad en ook wel weer typisch, je land, je democratie, je relaties met de rest vd wereld worden in hoog tempo afgebroken door een abjecte bejaarde hork en een even abjecte groep mensen (en weekdieren) daarachter. Dan is het niet het juiste moment voor de dems om over de details te vallen. Niemand is perfect.

Newsom heeft ook iets van een (groeiende) aanwezigheid op social media. Zeker omdat ie zich niet de kaas van het brood laat eten. Moddergooiende gop politici en types als miller (die kale) krijgen steevast de wind van voren. Het is een verademing om Newsom te horen, ook in vergelijking met Jeffries laat staan die Shumer.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Stukfruit schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:25:
Om het weer terug te halen naar de VS... bekijk de volgende afbeelding en sta er even stil bij dat het nu niet 1940 - 45 is:

[Afbeelding]

Bron: https://x.com/DHSgov/status/1932820723606958122

Resterende officiële posts van de huidige DHS vervormen de realiteit (d.w.z. beelden van binnen een paar kilometer van opgestookte mensen, dus NIET heel LA wat hier indirect gesuggereerd wordt via de beelden) ook op een niet malse manier.

Nogmaals: dit is een officieel communicatiekanaal. Je kan dit niet interpreteren als sarcastisch doch smaakloze grap. Dit is de officiële lijn. Dat de poster hierboven waarschijnlijk automatisch gegenereerd is doet daar weinig aan af: het gaat om het gedachtengoed.
Ik zag de instagram van meneer Vance voorbij komen. (Heel bijzonder ook, al tig keer ontvolgt en telkens volg ik die naarling ineens weer... In de comments op Insta zie ik regelmatig mensen reageren die hetzelfde overkomt...) Soortgelijk filmpjes. Met beelden van nieuwszenders die aangegeven dat het maar een beperkt gebied is en mensen voornamelijk vreedzaam willen demonstreren afgewisseld met dus dit soort beelden van geweld en vragen erbij van is dit vreedzaam blabla.
Dit is gewoon 1 op 1 Nazi lookalike propaganda. En wat je zegt officiële kanalen. Trump is een facist en zijn bijbehorende club idem. Maar dat is inmiddels nu wel duidelijk.

Benieuwd wanneer dit soort filmpjes over Europa komen vanuit die gestoorde loser met zijn freakclub. Wie herinnert zich nog het propaganda-filmpje van Rusland en dat wij in de kou zitten want geen gas?

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

ManiacsHouse schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:42:
[...]

Ik zag de instagram van meneer Vance voorbij komen. (Heel bijzonder ook, al tig keer ontvolgt en telkens volg ik die naarling ineens weer... In de comments op Insta zie ik regelmatig mensen reageren die hetzelfde overkomt...) Soortgelijk filmpjes. Met beelden van nieuwszenders die aangegeven dat het maar een beperkt gebied is en mensen voornamelijk vreedzaam willen demonstreren afgewisseld met dus dit soort beelden van geweld en vragen erbij van is dit vreedzaam blabla.
Dit is gewoon 1 op 1 Nazi lookalike propaganda. En wat je zegt officiële kanalen. Trump is een facist en zijn bijbehorende club idem. Maar dat is inmiddels nu wel duidelijk.

Benieuwd wanneer dit soort filmpjes over Europa komen vanuit die gestoorde loser met zijn freakclub. Wie herinnert zich nog het propaganda-filmpje van Rusland en dat wij in de kou zitten want geen gas?
Dan is het tijd voor wat advertentiecampagnes waar die propagandabeelden naast die van de Nazis worden gezet met een lijstje van overeenkomsten en de woorden "Kom in verzet".

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Democratische senator geforceerd verwijderd uit persconferentie van Trump's persdame:

https://www.theguardian.c...-alex-padilla-kristi-noem

Blijkbaar mogen bepaalde vragen niet worden gesteld.

• DropjesLover
  • Nu online
https://www.politico.com/...-at-noem-presser-00403253
California Sen. Alex Padilla was temporarily detained and handcuffed during an altercation at Homeland Security Secretary Kristi Noem’s press conference in Los Angeles on Thursday.
Nu was hij blijkbaar opdringerig tijdens de persconferentie, maar toch, zo weggevoerd worden is wel bijzonder.
Lijkt wel alsof dat het plan is van de Dems, media time genereren door overal gearresteerd te worden (zie ook die gevangenis).

BThGvNeOA

• Helixes
PWM schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:15:
Er zijn bijzonder weinig landen in de wereld waar inwoners blij zijn als er gezwaaid wordt met vlagen van andere landen, bij mensen die inwoner zijn van het land in kwestie.
Ik begrijp dat het op 17 maart anders vrij normaal is om met een Ierse vlag rond te lopen. De VS is een land van immigranten.

Maar, als je het er echt over wilt hebben, dan moeten we ook erkennen dat het op andere momenten vrij normaal is om een van verschillende vlaggen van vlaggen van afscheidingsbewegingen te voeren in de VS. En laten we eerlijk zijn, die afscheiding is nu ook niet direct tot stand gekomen onder de beste van argumenten.

De relatie, en het symbool is, kortom, ambigu.
In Duitsland en Nederland vind een groot deel van de mensen het ook maar vreemd als spelers van het nationale team opeens met een Turkse vlag lopen. Of supporters in de stad met vlaggen de overwinning van Marokko vieren. Deze voorbeelden heb je in alle westerse landen.
Tja. Ik heb die misgunning nooit zo begrepen. Anders dan dat het een whataboutism is. Zo goed als het een whataboutism is als ik voorbeelden van vieringen van Koningsdag in den vreemde zou aanhalen. Of, zelfs, WK-wedstrijden.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

DropjesLover schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:59:

[...]

Nu was hij blijkbaar opdringerig tijdens de persconferentie, maar toch, zo weggevoerd worden is wel bijzonder.
Lijkt wel alsof dat het plan is van de Dems, media time genereren door overal gearresteerd te worden (zie ook die gevangenis).
Blijkbaar is het filmpje dat Fox online heeft gezet niet het volledige filmpje, maar een ingekorte versie die niet alles laat zien. Bewijst maar weer eens dat het geen betrouwbare zender is.

• DropjesLover
  • Nu online
Helixes schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:04:
[...]

Ik begrijp dat het op 17 maart anders vrij normaal is om met een Ierse vlag rond te lopen. De VS is een land van immigranten.

Maar, als je het er echt over wilt hebben, dan moeten we ook erkennen dat het op andere momenten vrij normaal is om een van verschillende vlaggen van vlaggen van afscheidingsbewegingen te voeren in de VS. En laten we eerlijk zijn, die afscheiding is nu ook niet direct tot stand gekomen onder de beste van argumenten.

De relatie, en het symbool is, kortom, ambigu.

[...]

Tja. Ik heb die misgunning nooit zo begrepen. Anders dan dat het een whataboutism is. Zo goed als het een whataboutism is als ik voorbeelden van vieringen van Koningsdag in den vreemde zou aanhalen. Of, zelfs, WK-wedstrijden.
Mja, wij zitten thuis ook in Letse teams shirts en met vlaggetjes het WK ijshockey te kijken, soms met vrienden.

Maar we hangen geen Letse vlag uit ofzo.

Koningsdag wordt in den vreemde wel "gevierd", maar ook binnenshuis. Niet uitbundig op straat zegmaar.

BThGvNeOA

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu ben ik vrij veel in de wat obscure staten van de vs geweest... Maar Noorse/Zweedse/Duitse/Nederlandse vlaggen voor de boerderij zijn verre van ongewoon.

In sommige gebieden word je ermee dood gegooid zelfs.

Zal voor Mexicaanse vlaggen wat anders zijn, maar enigszins hypocriet is het wel.

• Stukfruit
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:56:
Democratische senator geforceerd verwijderd uit persconferentie van Trump's persdame:

https://www.theguardian.c...-alex-padilla-kristi-noem

Blijkbaar mogen bepaalde vragen niet worden gesteld.
Tijdens de toespraak van Noem:

Na de situatie:

Dat zit wel Schnorr.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-11 19:53
DropjesLover schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:59:

[...]

Ze doen wat ze altijd gedaan hebben, hun recht op vrije meningsuiting uitoefenen. Media time genereren? Uhmmm de VS is aan het afglijden naar een dictator staat.

• duvekot
Ondertussen in het Congres ...

Senate Confirms Billy Long to Lead I.R.S.

En ja .. ik heb bewust het tweede deel van de title weg gelaten:

Ignoring Troubled Tax Credit History

Tijdens zijn tijd in het Congres was hij voorstander van een bijzondere wet:
To promote freedom, fairness, and economic opportunity by repealing the income tax and other taxes, abolishing the Internal Revenue Service, and enacting a national sales tax to be administered primarily by the States.
bron: https://www.congress.gov/.../house-bill/25/cosponsors

Dus hij wordt de baas van de organisatie die hij een paar jaar geleden wilde opdoeken.

Daarnaast zijn er nog wel wat bijzondere zaken:
After he left Congress in 2023, Mr. Long, an auctioneer who is not a tax accountant or lawyer, aggressively marketed a pandemic-era tax credit, promising small businesses that the I.R.S. would give them much larger refunds than their certified accountants believed was possible. He also encouraged friends to claim a tribal tax credit that the I.R.S. has since said did not exist.
Dus ja .. hij wordt dus verantwoordelijk voor de Amerikaanse federale belastingdienst.

En laat die nou toevallig ook gaan over de belasting status van oa Harvard :?

Zoals verwacht zijn de Democraten niet zo'n fan:
“We all know that Donald Trump prioritizes loyalty over experience in his administration. But even by the president’s standards, Mr. Long is a shockingly bad nominee,” Senator Chuck Schumer, Democrat of New York and the minority leader, said on Wednesday.

• PWM
  • Niet online

PWM

MikeyMan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:47:
Nu ben ik vrij veel in de wat obscure staten van de vs geweest... Maar Noorse/Zweedse/Duitse/Nederlandse vlaggen voor de boerderij zijn verre van ongewoon.

In sommige gebieden word je ermee dood gegooid zelfs.

Zal voor Mexicaanse vlaggen wat anders zijn, maar enigszins hypocriet is het wel.
De Noorse en Zweedse staan me niet zo bij. De Duitse en Nederlandse wel. En die hangen veelal in gebieden waar men zeer conservatief is en waar men bijzonder weinig integreert met de omgeving, behalve met degene van eigen afkomst.

Wellicht niet degene om mee vergeleken te willen worden :p

• BadRespawn
Troops and marines deeply troubled by LA deployment: ‘Morale is not great’
Several service members told advocacy groups they felt like pawns in a political game and assignment was unnecessary
https://www.theguardian.c...ard-troops-marines-morale
...
Three different advocacy organisations representing military families said they had heard from dozens of affected service members who expressed discomfort about being drawn into a domestic policing operation outside their normal field of operations. The groups said they have heard no countervailing opinions...

“Families are scared not just for their loved ones’ safety, although that’s a big concern, but also for what their service is being used to justify.”...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:03:
[...]

De Noorse en Zweedse staan me niet zo bij. De Duitse en Nederlandse wel. En die hangen veelal in gebieden waar men zeer conservatief is en waar men bijzonder weinig integreert met de omgeving, behalve met degene van eigen afkomst.

Wellicht niet degene om mee vergeleken te willen worden :p
Was de Deense nog vergeten.

Maar idd... Zeer conservatief...

Vraag die het vooral bij mij oproept is; wat is een Amerikaan?

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
BadRespawn schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:15:
Troops and marines deeply troubled by LA deployment: ‘Morale is not great’
Dit is wat fascistische regimes in het verleden ook al geleerd hebben, militairen bestaan uit mensen gemotiveerd vanwege verdediging tegen een externe vijand, niet hun eigen bevolking. En de militairen overtuigen dat de eigen bevolking een vijand is altijd problematisch, aangezien ze vaak uit niet ideologische overwegingen afkomstig zijn vanuit diezelfde bevolking. Dit in tegenstelling tot politiek gemotiveerde mensen.

De oplossing is altijd om een losse politiek geaffilieerde paramilitaire organisatie te creëren die kan optreden tegen zowel de bevolking als tegen militairen. In Rusland is dit de Rosgvardia en in Hitler Duitsland was dit de Schutzstaffel.

Die scheiding tussen militair en paramilitair is imho iets om in de gaten te houden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Een akelig nieuw dieptepunt waarbij Senator Padilla een vraag wil stellen en daarvoor hardhandig de zaal uit word gewerkt, buiten de zaal tegen de grond gaat en in de boeien door de FBI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Rn3AeDXE0RAvSOG0WvaqeJYiJ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Dc9KidnmH43Z3K4P5Jo7My0s.png?f=user_large

https://nos.nl/artikel/25...-persconferentie-minister
Democratische senator Padilla hardhandig verwijderd bij persconferentie minister

De Democratische senator Alex Padilla is in Los Angeles hardhandig verwijderd van een persconferentie van minister Christi Noem van Binnenlandse Veiligheid. Hij werd met handboeien afgevoerd toen hij een kritische vraag wilde stellen over het oppakken en afvoeren van immigranten.
Wikipedia: Alex Padilla

[ Voor 5% gewijzigd door keuringsdienst op 13-06-2025 01:50 ]

• Stukfruit
  • Niet online
keuringsdienst schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 01:45:
Een akelig nieuw dieptepunt waarbij Senator Padilla een vraag wil stellen en daarvoor hardhandig de zaal uit word gewerkt, buiten de zaal tegen de grond gaat en in de boeien door de FBI.

[Afbeelding]

https://nos.nl/artikel/25...-persconferentie-minister

[...]

Wikipedia: Alex Padilla
offtopic:
Zie ook hier.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
In de afgelopen dagen is o.a. de reporter uit Australië voorbijgekomen, maar deze had ik zelf nog niet gezien:

Via The Guardian.

Tuurlijk, je ziet niet wat er vooraf gebeurde. Maar ze rent niet, ze komt niet bedreigend over en ze roept "I live here..." nadat ze vanaf een paar meter afstand midden op haar lichaam lijkt te zijn beschoten met een "rubberen kogel". Ter verduidelijking om de ernst te laten zien: rubberen kogels zijn alleen aan de buitenkant van rubber.

Dit (niet de jonge vrouw in kwestie dus) is hoe fascisme eruitziet.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 129 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.