Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:33
DropjesLover schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:52:
[...]

Nu raakt het vooral federal government, maar het stopzetten van al het werk dat ze doen en stoppen van sociale programma's kent natuurlijk een soort massa traagheid, het gaat eerst bij mensen zelf de reserves is, steun van familie en vrienden, maar daarna...
Hetzelfde met de winkels, alles wat nu in de schappen ligt is al 3 maanden geleden het land binnen gekomen. Nu komt alles uit voorraden.

Maar wanneer het echt op is gaan mensen echt merken. Geeft het 2-3 maanden...
Klopt, maar tegen die tijd claimt hij wel weer 1 van zijn vele "wins" en draait hij verschillende tariffs weer terug en verminderd deze dermate dat men wel iets anders als schuldige aan kan wijzen.

Benzine is ook relatief goedkoop en er is eigenlijk maar 1 centraal thema waar hij op gekozen is, en dat is de boodschappen en brandstofprijzen van de afgelopen jaren.

En tja, al is dat allemaal kortetermijndenken, hij hoeft het nog maar anderhalf vol te houden en hopen op gunstige mid-terms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:37

DropjesLover

Dit dus ->

FunkyTrip schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:18:
[...]

Aan de andere kant: een aantal weken geleden stonden de media vol met 'over een paar weken/eind mei gaan de schappen leeg raken' en dat blijkt niet echt zo te zijn. Aandelen ook weer terug op oude niveau. Geen wonder dat media zo wantrouwd worden en de experts die dit aangaven.
Dat is inderdaad vreemd, je hoefde er maar de gewone supply lines voor te volgen.
Desondanks zijn er echt wel veel minder containerschepen aangekomen.
Tevens ook berichten dat sommige bedrijven wel degelijk een factuur voor de enorm hoge importheffingen gekregen hebben.

Daarentegen is de VS qua voedsel redelijk zelfvoorzienend, in de supermarkten zou het niet direct effect moeten hebben. En Trump heeft ook echt gedrukt om de heffing door de bedrijven te absorberen. Ik verwacht dat ze het geleidelijk doorberekenen en/of uitsmeren over meerdere markten en producten.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 22:11
The Realone schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:41:
[...]

Dat wordt wel alleen maar erger. Grootste schuld daaraan is het twee-partijen systeem. In Nederland moeten we overigens ook waken dat we niet alles onder 'links' en 'rechts' scharen, want dan krijg je hetzelfde probleem.

Het verschil wat in hier merk als iemand die Democrat stemt, dat ik wel kan discussiëren en de nuance op kan zoeken met degenen die zich aan de linkerzijde van het spectrum bevinden, maar dat dit nagenoeg onmogelijk met de rechterzijde. Die vallen heel snel in de verdediging en komen veel met argumenten op basis van misinformatie aanzetten. Daar kan ik helaas slecht tegen.

Ik had laatst een discussie met de buurman, waar ik een goede vriendschap mee heb. Die discussie werd politiek, wat we eigenlijk nooit doen, en ontaarde bijna in ruzie. Dus maar afgekapt, excuses aangeboden en nooit meer over gehad. Dat is natuurlijk zorgwekkend.
Denk je dat dat vnl door Fox komt? In mijn schoonfamilie merk ik dat de trump aanhangers gewoon alle onzin via fox klakkeloos 1 op 1 herhalen. Als een religie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DropjesLover schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:52:
[...]

Nu raakt het vooral federal government, maar het stopzetten van al het werk dat ze doen en stoppen van sociale programma's kent natuurlijk een soort massa traagheid, het gaat eerst bij mensen zelf de reserves is, steun van familie en vrienden, maar daarna...
Hetzelfde met de winkels, alles wat nu in de schappen ligt is al 3 maanden geleden het land binnen gekomen. Nu komt alles uit voorraden.

Maar wanneer het echt op is gaan mensen echt merken. Geeft het 2-3 maanden...
Nou ja, ik zou zeggen vraag het eens aan een lhbti’er, een wetenschapper, een zuid-Amerikaanse migrant, museumdirecteuren, buitenlandse studenten, etc.

Als iemand stelt in de VS te wonen en werken maar er niets van merkt vraag ik me toch enigszins af in wat voor bubbel diegene vertoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

dawg schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Nou ja, ik zou zeggen vraag het eens aan een lhbti’er, een wetenschapper, een zuid-Amerikaanse migrant, museumdirecteuren, buitenlandse studenten, etc.

Als iemand stelt in de VS te wonen en werken maar er niets van merkt vraag ik me toch enigszins af in wat voor bubbel diegene vertoeft.
Die zullen bang zijn, maar bedenk ook dat er flink minder (illegale) immigranten uitgezet zijn in deze periode dan onder Biden bijvoorbeeld. Idem voor buitenlandse studenten en museumdirecteuren. Het zijn zeker spraakmakende zaken, lekker dik in de media. Angst, terreur bijna te noemen.
Maar in absolute aantallen, al helemaal afgezet tegen de 350 miljoen inwoners, echt geringe aantallen die het echt voelen cq overkomen.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DropjesLover schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:29:
[...]

Die zullen bang zijn, maar bedenk ook dat er flink minder (illegale) immigranten uitgezet zijn in deze periode dan onder Biden bijvoorbeeld. Idem voor buitenlandse studenten en museumdirecteuren. Het zijn zeker spraakmakende zaken, lekker dik in de media. Angst, terreur bijna te noemen.
Maar in absolute aantallen, al helemaal afgezet tegen de 350 miljoen inwoners, echt geringe aantallen die het echt voelen cq overkomen.
Dat is waar maar het is meer de (ogenschijnlijke) willekeur wat angst inboezemt, evenals dat veel van dat soort zaken zonder gerechtelijke procedure plaatsvinden. Of wel maar die worden vervolgens genegeerd. Is mijn vermoeden.

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 01-06-2025 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
olafmol schreef op zondag 1 juni 2025 @ 19:38:
[...]

Denk je dat dat vnl door Fox komt? In mijn schoonfamilie merk ik dat de trump aanhangers gewoon alle onzin via fox klakkeloos 1 op 1 herhalen. Als een religie.
Fox is daar onderdeel van, maar veel komt ook van social media. Waar Fox en dergelijke dan vaak zelf ook hun zooi verspreiden.
dawg schreef op zondag 1 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Grappig dat je dat zegt. Ik werk namelijk voor een zeer grote universiteit dus mijn bubbel is vrij divers. Toch leeft iedereen in een soort bubbel, de ene wat groter dan de andere.

Natuurlijk zijn er mensen die er wel degelijk wat van merken. Er zijn sowieso al duizenden ontslagen, maar op een inwoneraantal van 340 miljoen is dat natuurlijk allemaal relatief weinig.
Ik merk wel dat de broekriem aangetrokken wordt, dat budgetten op het werk kleiner worden, etcetera. Maar zolang ik nog iedere maand mijn salaris krijg en de prijzen in de winkels en aan de pomp niet stijgen, denk jij nou werkelijk dat ik er echt iets van zou moeten merken?

Tuurlijk, als je in Nederland het nieuws aanzet dan denk je dat hier de wereld in brand staat. Politiek gezien klopt dat wel, maar ik kan je verzekeren dat veruit de meeste mensen morgenvroeg gewoon weer opstaan, naar hun werk gaan, 's avonds weer eten op hun bord hebben, gaan slapen en door.

Wat ik probeer te zeggen, men ziet de ernst wel, en beseft echt wel wat er aan de hand is, maar zolang het allemaal geen directe impact op het dagelijks leven van een zeer grote groep burgers heeft, heb je simpelweg niet genoeg in de melk te brokkelen.

Ik ben wel benieuwd wat men denkt dat ik, als individu, realistisch gezien kan doen. Ik heb mijn state senators al eens aangeschreven, maar die zijn van de GOP en krijg je een standaard reactie terug.
Laatst was er een groot protest ik de buurt, landelijk. Ik was toen toevallig zelf niet in het land, maar hij was goed bezocht. Maar wat is daar nu de uitkomst van denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:11
The Realone schreef op maandag 2 juni 2025 @ 03:39:
Laatst was er een groot protest ik de buurt, landelijk. Ik was toen toevallig zelf niet in het land, maar hij was goed bezocht. Maar wat is daar nu de uitkomst van denk je?
Waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als die van flappies in Nederland. Een paar mensen conformeren zich, bij eenzelfde aantal wordt het anti gevoel groter en het overgrote deel boeit het helemaal geen drol en gaat door met hun leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:43
The Realone schreef op maandag 2 juni 2025 @ 03:39:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat men denkt dat ik, als individu, realistisch gezien kan doen. Ik heb mijn state senators al eens aangeschreven, maar die zijn van de GOP en krijg je een standaard reactie terug.
Tsja als een brief schrijven en één hele demonstratie niet werken, wat kan je dan nog doen? Jammer van de democratie maar gelukkig zijn de eieren weer goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Compuchip87 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:08:
[...]

Tsja als een brief schrijven en één hele demonstratie niet werken, wat kan je dan nog doen? Jammer van de democratie maar gelukkig zijn de eieren weer goedkoop.
Je opmerking klinkt sarcastisch, maar het schrijven van een brief en een demonstratie is vermoedelijk al meer dan 98% van de mensen doen.

En daar zit hem de kneep volgens mij:

Mensen mobiliseren. Verhaal vertellen, mensen meekrijgen. Uiteindelijk gaat het om de grote getallen. Maar dat hoeft niet groot te beginnen. Dat kan klein zijn, eerst buren, daarna collega's etc. En ja dit zal dingen mogelijk kapot maken als je dingen benoemt hoe ze zijn. Maar dat is wel noodzakelijk om verandering te krijgen.

De voorbeelden die genoemd worden dat je niet met mensen van het andere kamp "kan" praten want ze luisteren toch niet: dat kan maar zo, maar niets zeggen dan veranderd er zeker niets en is er 0 bewustwording. Dus dit moet volgens mij gewoon gebeuren.

Maar blijf mensen erkennen als mensen en vind ze niet zielig of sneu of dom of wat dan ook. Toon respect, ook al ben je het ergens niet mee eens. Waarschijnlijk zijn mensen misleid, maar ook dat is niet de persoon zelf (direct) aan te rekenen...

Al met al denk ik dat juist elke (kleine) stap belangrijk is en dat locale communities daar belangrijker in zijn dan proberen direct een manifestatie van miljoenen op de been te brengen. In ieder geval zie ik dat laatste als niet heel waarschijnlijk op korte termijn in Amerika.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
[...]

Inderdaad. Collega's, vrienden, buren, familieleden worden door een stel bewapende, gemaskerde personen in ongemarkeerde auto's met geweld ontvoerd op klaarlichte dag. En dan gaat men een briefje schrijven? 8)7

Tijd voor de Militie om te doen waarvoor ze bedoeld zijn: zorgen voor de veiligheid en onafhankelijkheid van de Staat en hun inwoners.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 15:06

Jebus4life

BE User

We spreken trouwens ook al sinds liberation day over de lege winkelrekken die eraan kwamen, er kwamen geen Chinese schepen meer aan aan de westkust waar alles daardoor tot stilstand aan het komen was.

Tegen eind mei zou het zelfs catastrofaal worden, maar inmiddels zijn we (begin) juni en vooralsnog zie ik geen concrete berichten van problemen met bevoorrading of gigantische prijsstijgingen verschijnen.

Misschien dat het effect nog (iets) later zal komen, maar misschien zat "onze" bubbel er in deze langs (of heb ik de berichten voorlopig gemist)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Jebus4life schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:16:
We spreken trouwens ook al sinds liberation day over de lege winkelrekken die eraan kwamen, er kwamen geen Chinese schepen meer aan aan de westkust waar alles daardoor tot stilstand aan het komen was.

Tegen eind mei zou het zelfs catastrofaal worden, maar inmiddels zijn we (begin) juni en vooralsnog zie ik geen concrete berichten van problemen met bevoorrading of gigantische prijsstijgingen verschijnen.

Misschien dat het effect nog (iets) later zal komen, maar misschien zat "onze" bubbel er in deze langs (of heb ik de berichten voorlopig gemist)
die tarieven zijn toch voor een groot deel weer ingetrokken? Dan zal het catastrofale er ook wel vanaf zijn, en er nog steeds bevoorrading zijn.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gevolgen worden sowieso altijd een beetje ondervangen doordat mensen blijven doorwerken en oplossingen blijven bedenken tot ze diep in een burnout zitten, maar om een voorbeeld te geven uit 1981 van het (in relatie tot wat nu gaande is) wel vaker aangehaalde kabinet van Reagan:
On this day in 1981, President Ronald Reagan fired more than 11,000 air traffic controllers who ignored his order to return to work. The sweeping mass firing of federal employees slowed commercial air travel, but it did not cripple the system as the strikers had forecast.
Het is nu 2025 en er storten toch echt steeds meer vliegtuigen neer en er is toch echt een John Oliver die er gisteren een aflevering over heeft gemaakt om duidelijk te maken dat de fan echt geraakt wordt.

Maar nogmaals: als je werknemers genoeg pushed dan gaan ze gewoon door. En dat is waarom je niet moet vertrouwen op het effect dat het allemaal wel meevalt. Want werknemers een burnout in duwen werkt maar tijdelijk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:06
Jebus4life schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:16:

Volgens mij is het grotendeels wensdenken.
Een beetje langs dezelfde lijn als met de Oekraine-oorlog. Al 2 jaar lang zit Rusland (nu echt!) bijna zonder munitie, en staat de Russische economie binnen een half jaar op het punt van imploderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Salvatron schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:56:
[...]
die tarieven zijn toch voor een groot deel weer ingetrokken? Dan zal het catastrofale er ook wel vanaf zijn, en er nog steeds bevoorrading zijn.
Precies, dit. De meesten waren alleen maar dreigementen. Dus de gevolgen van wat er niet is ingegaan zijn niet zo groot.

Uiteindelijk als die hoge heffingen er toch komen gaat het natuurlijk wel tot enorme prijsstijgingen leiden want die kosten moeten toch ergens vandaan komen. Ik denk niet dat het 'doorwerken' hier veel mee te maken heeft want het gaat over goederen, niet arbeid.

Wat veel langzamer gaat is de uitholling van het vertrouwen in de economie en stabiliteit. Ik zie dit bij mijn werkgever heel erg. De hand is keihard op de knip gegaan. Openstaande vacatures allemaal ingetrokken. Alle zakenreizen geannuleerd en verboden. Bijna alle projecten op stop gezet. Externe contracten stop. Het lijkt de coronacrisis wel. Ze zijn in Amerika ook bezig iedereen 100% terug naar kantoor te verplichten waarschijnlijk om ze weg te pesten. Hier kunnen ze dat niet doen want wij hebben wel rechten en remote werk staat gewoon in ons contract. Al die mensen die hun baan kwijtraken, al die externe vendors die nu business verliezen, dat soort dingen gaan uiteindelijk toch flink effect hebben.

Als Trump hiermee stopt dan komt het wel weer goed maar als deze situatie voorduurt gaan deze zaken echt tot problemen leiden. In die zin is het ook een beetje de stilte voor de storm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
[...]

Vertel dan eens wat jij denkt dat men nog meer moet/kan doen, en wat proportioneel is voor hetgene dat er aan de hand is?
edie schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:14:
[...]

Inderdaad. Collega's, vrienden, buren, familieleden worden door een stel bewapende, gemaskerde personen in ongemarkeerde auto's met geweld ontvoerd op klaarlichte dag. En dan gaat men een briefje schrijven? 8)7

Tijd voor de Militie om te doen waarvoor ze bedoeld zijn: zorgen voor de veiligheid en onafhankelijkheid van de Staat en hun inwoners.
Grootspraak vanachter je PC aan de andere kant van de wereld.
Ik heb een gezin, een hypotheek en een baan. Moet ik alles riskeren om mijn onmin kenbaar te maken vanwege importtarrieven die volgende maand weer verdwijnen, daarna weer terugkomen en vervolgens weer verdwijnen? Moet ik de barricades op om te protesteren tegen het intrekken van visums van individuen waar ik de hele casus niet van ken?
Er worden geen collegas, vrienden, buren en familieleden busjes in getrokken, dat is het hem nou net. Het komt voor, het is schandalig, maar het is ver weg. Of stond jij ook met fakkels en hooivorken in Den Haag toen het drama van de toeslagenaffaire zich ontvouwde?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:09:
[...]

Vertel dan eens wat jij denkt dat men nog meer moet/kan doen, en wat proportioneel is voor hetgene dat er aan de hand is?

[...]

Grootspraak vanachter je PC aan de andere kant van de wereld.
Ik heb een gezin, een hypotheek en een baan. Moet ik alles riskeren om mijn onmin kenbaar te maken vanwege importtarrieven die volgende maand weer verdwijnen, daarna weer terugkomen en vervolgens weer verdwijnen? Moet ik de barricades op om te protesteren tegen het intrekken van visums van individuen waar ik de hele casus niet van ken?
Er worden geen collegas, vrienden, buren en familieleden busjes in getrokken, dat is het hem nou net. Het komt voor, het is schandalig, maar het is ver weg. Of stond jij ook met fakkels en hooivorken in Den Haag toen het drama van de toeslagenaffaire zich ontvouwde?
Ik snap je punt helemaal...

Vervelende is alleen dat als het wel bij jou in de buurt komt het te laat is...Zo laat de geschiedenis ons zien.

Daarmee heb ik geen oplossing (vooral blij dat ik aan de andere kant van de wereld zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Llopigat schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Precies, dit. De meesten waren alleen maar dreigementen. Dus de gevolgen van wat er niet is ingegaan zijn niet zo groot.

Uiteindelijk als die hoge heffingen er toch komen gaat het natuurlijk wel tot enorme prijsstijgingen leiden want die kosten moeten toch ergens vandaan komen. Ik denk niet dat het 'doorwerken' hier veel mee te maken heeft want het gaat over goederen, niet arbeid.
https://finance.yahoo.com...-employees-202508912.html

Een pop die van $35 naar $50 is gegaan, een hengel van $58 naar $83 en zo staan er nog meer voorbeelden in het artikel.

Ook durft Walmart geen voorspelling te doen voor het tweede kwartaal, omdat ze de regering te onvoorspelbaar vinden.

Ofwel: ze gaan niet (zoals Trump wil) de tarieven zelf inslikken, maar berekenen het gewoon door aan de consument...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:10
Llopigat schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Wat veel langzamer gaat is de uitholling van het vertrouwen in de economie en stabiliteit. Ik zie dit bij mijn werkgever heel erg. De hand is keihard op de knip gegaan. Openstaande vacatures allemaal ingetrokken. Alle zakenreizen geannuleerd en verboden. Bijna alle projecten op stop gezet. Externe contracten stop. Het lijkt de coronacrisis wel. Ze zijn in Amerika ook bezig iedereen 100% terug naar kantoor te verplichten waarschijnlijk om ze weg te pesten. Hier kunnen ze dat niet doen want wij hebben wel rechten en remote werk staat gewoon in ons contract. Al die mensen die hun baan kwijtraken, al die externe vendors die nu business verliezen, dat soort dingen gaan uiteindelijk toch flink effect hebben.

Als Trump hiermee stopt dan komt het wel weer goed maar als deze situatie voorduurt gaan deze zaken echt tot problemen leiden. In die zin is het ook een beetje de stilte voor de storm.
Grootste probleem is de onzekerheid. Als er hoge import tarieven worden gebruikt ngevoerd dan doet dat pijn. Maar het speelveld is duidelijk en bedrijven kunnen hun strategie en investeringen hierop aanpassen. Nu is er geen hond die in Made in America investeert omdat het gewoon totaal niet duidelijk is op welke tarieven je je business case moet baseren. Idem voor een bedrijf dat wil outsourcen of importeren. Gevolg is dat de investeringen in de Amerikaanse industrie zullen teruglopen. Andere landen bieden wel een stabiel klimaat. Dat heeft niet direct effect maar de komende jaren zal de Amerikaanse economie daar steeds meer last van gaan hebben. Een ding is zeker zolang Trump daar zit is het Amerikaanse economische beleid volstrekt onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

HEY_DUDE schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:24:
[...]

Grootste probleem is de onzekerheid. Als er hoge import tarieven worden gebruikt ngevoerd dan doet dat pijn. Maar het speelveld is duidelijk en bedrijven kunnen hun strategie en investeringen hierop aanpassen. Nu is er geen hond die in Made in America investeert omdat het gewoon totaal niet duidelijk is op welke tarieven je je business case moet baseren. Idem voor een bedrijf dat wil outsourcen of importeren. Gevolg is dat de investeringen in de Amerikaanse industrie zullen teruglopen. Andere landen bieden wel een stabiel klimaat. Dat heeft niet direct effect maar de komende jaren zal de Amerikaanse economie daar steeds meer last van gaan hebben. Een ding is zeker zolang Trump daar zit is het Amerikaanse economische beleid volstrekt onvoorspelbaar.
Dat valt vies tegen. Heb gelezen van diverse westerse bedrijven die flink gaan investeren in Amerikaanse productie, waaronder VAG/Audi. En zo zijn er wel meer die het gewoon gaan doen. BMW had al redelijk wat productie daar.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:17
Maar in de industrie wordt er ook veel gezegd, overwogen, bestudeerd, gesignaleerd, bedacht, voorspeld,...

Maar dat komt niet altijd overeen met wat er effectief uitgevoerd wordt.

Het eerste komt heel snel in de media, het tweede een heel stuk minder. Er worden zeer veel plannen gewoon in stilte afgevoerd wegens geen goede reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
https://arstechnica.com/t...it-to-continuous-vetting/

Uit het gelinkte document:
... agencies should enroll employees in continuous vetting, which routinely checks for post-appointment conduct that may impact their continued trustworthiness.

Agencies should seek to meet the end timeliness goals established in the Personnel Vetting Performance Management Standards—21 days for low-risk positions; 25 days for non-sensitive moderate risk, and 45 days for top secret.
En:
The key elements of the following Merit Hiring Plan are:
  1. Reforming the Federal recruitment process to ensure that only the most talented, capable and patriotic Americans are hired to the Federal service;
  2. Implementing skills-based hiring, eliminating unnecessary degree requirements, and requiring the use of rigorous, job-related assessments to ensure candidates are selected based on their merit and competence, not their skin color or academic pedigree;
  3. Streamlining and improving the job application process; and
  4. Reducing time-to-hire to under 80 days by emphasizing the use of talent pools and shared certificates and streamlining the background check process.
Ik neem aan dat ze dus o.a. RFK gaan ontslaan, want het gaat skills-based worden.

Die continuous vetting waarover gesproken wordt gaat nu nog om jaren ipv dagen. Hoewel het volgende specifiek om security clearance gaat, lijkt bovenstaande nog verder te gaan. Hier een stukje over de security clearance en de bijbehorende (re)investigations:
Federal agencies will normally accept another agency’s investigation as the basis for granting a security clearance, provided the applicant’s last security clearance investigation was completed within the past five years for a Top Secret clearance and 10 years for a Secret clearance, and there has not been a break in service of more than two years. Any significant changes in an applicant’s situation since his or her last investigation may be considered. Some federal agencies might have additional investigative or adjudicative requirements that must be met prior to their accepting a clearance granted by another agency.
Nu staat er niet bij wat MAGA als "vetting performance" ziet en hoe diep zoiets gaat, maar gezien de resultaten behaald in het verleden laat het antwoord naar zich raden.

TL;DR: je krijgt nog geen collega die jou moet betrappen op zaken die niet mogen volgens het rode boekje, maar op dat na lijkt het een flinke poging om overheidswerkers nog verder op de MAGA-lijn te krijgen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

edie schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:14:
[...]

Dit moet je dus juist niet doen. Want je stapt op het speelbord van de tegenpartij, terwijl je de tegenpartij op je eigen speelbord moet houden. Het moment dat er in Amerika een echte burgeroorlog komt is het moment dat er niets meer te redden is.

Zoals ik eerder noemde, deel verhaal, ga geen moeilijke gesprekken (meer) uit de weg, maar wees respectvol.

En nee er is geen quick fix ... En die verwacht ik ook niet meer de komende jaren. Mijn aanname is dat Amerika, ongeacht wat er verder gebeurd de komende jaren, nog verder afglijd (waarnaar weet ik niet, maar dat het voor de "gewone" Amerikaan er niet beter op wordt geloof ik wel). Pas hierna kan er mogelijk iets veranderen/verbeteren, maar dat schat ik ook niet met een zekerheid in en kan maar zo anders uitpakken...

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:03:
[...]

Dat valt vies tegen. Heb gelezen van diverse westerse bedrijven die flink gaan investeren in Amerikaanse productie, waaronder VAG/Audi. En zo zijn er wel meer die het gewoon gaan doen. BMW had al redelijk wat productie daar.
Mja dat is auto industrie. Een beetje een stokpaardje van Trump. Hij heeft het altijd over auto's ("boehoeoeoe jullie kopen onze auto's niet"). Kennelijk zit veel van zijn achterban in de auto industrie. Die staat daardoor nogal in de spotlight dus ze moeten denk ik wel. Bovendien had Trump natuurlijk de bromance met Musk.

Nou zijn Amerikaanse bakken lelijke patserige veel te grote brandstofslurpers dusja logisch dat men die hier niet wil. Sommigen komen onze veiligheidseisen niet eens door (Cybertruck bijv). Heeft niet zoveel met geld of aandacht voor Amerika te maken, ze zijn gewoon onpraktisch. De automerken weten dat ook. Daarom maken ze juist EU specifieke modellen.

Een jaar of 10 geleden was ook een heleboel wat auto's was in de EU in Amerikaanse handen. Zoals GM->Opel bijv. Maarja daar hebben ze zelf vrijwillig de handen vanaf getrokken.

[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 02-06-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
cleef schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Dit moet je dus juist niet doen. Want je stapt op het speelbord van de tegenpartij, terwijl je de tegenpartij op je eigen speelbord moet houden. Het moment dat er in Amerika een echte burgeroorlog komt is het moment dat er niets meer te redden is.

Zoals ik eerder noemde, deel verhaal, ga geen moeilijke gesprekken (meer) uit de weg, maar wees respectvol.

En nee er is geen quick fix ... En die verwacht ik ook niet meer de komende jaren. Mijn aanname is dat Amerika, ongeacht wat er verder gebeurd de komende jaren, nog verder afglijd (waarnaar weet ik niet, maar dat het voor de "gewone" Amerikaan er niet beter op wordt geloof ik wel). Pas hierna kan er mogelijk iets veranderen/verbeteren, maar dat schat ik ook niet met een zekerheid in en kan maar zo anders uitpakken...
De tijd van "verhaal" en "moeilijke gesprekken" is al voorbij. Dat was de tijd vòòr de 2024 verkiezingen. Op dit moment wordt het land keihard afgebroken. Het staat al in brand. Daadwerkelijke actie is nodig.

En de aankomende midterm "verkiezingen" gaat het ook niet worden, want ik verwacht dat daar heel hard gepoogd wordt om stemmers tegen te werken, of de verkiezing zelf in twijfel trekken. En daarna is het maar hopen dat er nog een legitieme presidentsverkiezing komt. Want tijdens de campagne voor 2024 werd al gezegd: "dit is de laatste keer dat je hoeft te stemmen".

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

edie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:27:
[...]

De tijd van "verhaal" en "moeilijke gesprekken" is al voorbij. Dat was de tijd vòòr de 2024 verkiezingen. Op dit moment wordt het land keihard afgebroken. Het staat al in brand. Daadwerkelijke actie is nodig.

En de aankomende midterm "verkiezingen" gaat het ook niet worden, want ik verwacht dat daar heel hard gepoogd wordt om stemmers tegen te werken, of de verkiezing zelf in twijfel trekken. En daarna is het maar hopen dat er nog een legitieme presidentsverkiezing komt. Want tijdens de campagne voor 2024 werd al gezegd: "dit is de laatste keer dat je hoeft te stemmen".
Ik verwacht dat men tegen die tijd allang in een 'noodtoestand' zit en dat men vind dat verkiezingen op dat moment niet mogelijk zijn.

Er wordt nu juist hard naar die noodtoestant toegewerkt. Die zal ergens in de maanden voor november 2026 uitgeroepen worden. Zie daar gelijk de reden waarom het ook de bedoeling is dat men er nu nog weinig van merkt :) Het is nog veel te vroeg.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hoewel het symbolisch is vond ik dit bericht bij Politico wel opvallend:
The Pentagon is poised to shift its oversight of Greenland by putting it under U.S. Northern Command, a symbolic gesture that would more closely align the island territory with the U.S. as President Donald Trump continues to show interest in taking control over the Arctic landmass.

The shift in oversight, which could come as soon as this week, could also help the U.S. broaden its Golden Dome missile shield by providing more radars for coverage.

Under the plan, Greenland would shift from European Command’s jurisdiction to Northern Command, which is responsible for overseeing the security of North America, according to a DOD official and two people familiar with the planning. The people were granted anonymity to discuss the move ahead of its announcement.
In het kort: een volgende stap richting mogelijke annexatie van Groenland. Wellicht via "zachte" maatregelen ipv direct militair ingrijpen, maar als je net doet alsof Groenland bij de VS hoort dan krijg je misschien een soort Golf van Mexico-situatie?

Enige verschil is dat ze zich hier lijken voor te bereiden op actie, gezien de uitspraken over die gouden koepel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:44

Tens

let me drink about it

de juiste man op de juiste plaats... 8)7

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Tens schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:59:
de juiste man op de juiste plaats... 8)7

[Twitter]
Ik zag hem ook en had ben meer verbaasd over mijn eigen gebrek aan verbazing hierover...

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

Er even van uitgaande dat dit echt is, het lijkt een echte vechtscheiding te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--lKgHw4zcDc3wiZRqCmKYVqYIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BObyum8d5ozSWvPYu2lIikBA.jpg?f=fotoalbum_large

een paar dagen terug (voor zijn blauw oog?)
“I would like to thank President @realDonaldTrump for the opportunity to reduce wasteful spending,” the billionaire SpaceX CEO wrote in a May 28 post on X. “The @DOGE mission will only strengthen over time as it becomes a way of life throughout the government.” Trump, in turn, thanked Musk for his service and claimed that he was not really leaving “because he will, always, be with us, helping all the way.”

Read more at: https://www.miamiherald.c...718380.html#storylink=cpy

[ Voor 39% gewijzigd door Tens op 03-06-2025 20:14 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:34
duvekot schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:08:
[...]
Dus voorlopig gaat de poppenkast nog wel even verder. De eerste blokkade van de heffingen is dus opgedoekt, maar deze tweede nog niet, maar die gaat pas in over 14 dagen. En dan kan die 3de rechtzaak van California ook nog een blokkade opleveren.
De zaak in California wordt ook niet doorgezet, maar wordt ook door verwezen naar het Trade Court .. en de rechter die de tweede blokkade op de tarieven...heeft die 14 dagen uitstel nu opgerekt totdat het hoger beroep is afgehandeld ...
Dus voorlopig blijven de heffingen nog gewoon van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tens schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:10:
Er even van uitgaande dat dit echt is, het lijkt een echte vechtscheiding te worden.

[Afbeelding]

[...]
Niet een grote verrassing, 2 apen op 1 apenrots werkt nooit toch?

En verder is het inderdaad vingers in de oren en hard 'lalalalala' roepen terwijl je je eigen agenda er doorheen drukt:
Secretary of Defense Pete Hegseth has ordered the secretary of the Navy to rename the oiler ship USNS Harvey Milk, according to a defense official.

The ship, which was launched in 2021 and named after the gay rights activist and Navy veteran, who was made to resign from the force because of his sexual orientation, is set to be officially renamed later this month, the official said. It is not clear what the new name will be, but the timing is notable given that June is Pride Month.
https://edition.cnn.com/2...ng-ship-named-harvey-milk
It is rare for a ship to be renamed, and it has not happened on the orders of a defense secretary in recent memory.

[ Voor 45% gewijzigd door YakuzA op 04-06-2025 08:33 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat men het een dag niet over Zijne Heiligheid Trump heeft:

Er wordt weer wat gegoocheld met tarieven.

https://nos.nl/artikel/25...gen-op-staal-en-aluminium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:44

Amphiebietje

In de blubber

Wren schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:28:
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat men het een dag niet over Zijne Heiligheid Trump heeft:

Er wordt weer wat gegoocheld met tarieven.

https://nos.nl/artikel/25...gen-op-staal-en-aluminium
Goed voor de Amerikaanse auto-industrie, want die rauwe materialen moeten wel worden geimporteerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Amphiebietje schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:05:
[...]

Goed voor de Amerikaanse auto-industrie, want die rauwe materialen moeten wel worden geimporteerd. :P
Men gaat ervan uit dat de kwaliteit van US staal goed genoeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 19:35
Tens schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:10:

[Afbeelding]

[...]
Klinkt vooral als een poging om zichzelf weer als 'man van het volk' te positioneren. Ondertussen profiteert hij zelf ook van overheidscontracten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Wren schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:15:
[...]

Men gaat ervan uit dat de kwaliteit van US staal goed genoeg is :)
Blijkbaar zijn sommige werknemers van US Steel niet overtuigd:

https://www.theguardian.c...-workers-trump-japan-deal
“This is another snake-oil salesman’s pitch to make him look good and reward the billionaires and millionaire executives and stakeholders for US Steel,” said Doug May, who worked for 43 years as a steel worker at a mill in Granite City, Illinois, from the age of 19.
Ergens wel wat hoopgevend als mensen met een relatief lage opleiding dit soort dingen zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:13

Onbekend

...

Nu.nl heeft een artikel geschreven over de staatsschuld:
https://www.nu.nl/economi...rland-goed-uitpakken.html

Samengevat komt het er op neer dat vóór Trump voor elke 8 dollar aan uitgaven, er 1 dollar aan rente uitgegeven wordt. Met het beleid van Trump wordt dat 1 dollar per 6 dollar wat op gaat aan rente.

Om dit tegen te gaan zou je de inkomsten moeten verhogen en uitgaven verlagen, wat Trump precies doet met de importheffingen en Musk met de overheidsuitgaven heeft gedaan. Maar dat weegt niet op tegen andere belastingverlagingen die ingevoerd zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 10:10
Onbekend schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:52:
Nu.nl heeft een artikel geschreven over de staatsschuld:
https://www.nu.nl/economi...rland-goed-uitpakken.html

Samengevat komt het er op neer dat vóór Trump voor elke 8 dollar aan uitgaven, er 1 dollar aan rente uitgegeven wordt. Met het beleid van Trump wordt dat 1 dollar per 6 dollar wat op gaat aan rente.

Om dit tegen te gaan zou je de inkomsten moeten verhogen en uitgaven verlagen, wat Trump precies doet met de importheffingen en Musk met de overheidsuitgaven heeft gedaan. Maar dat weegt niet op tegen andere belastingverlagingen die ingevoerd zijn.
Doge heeft vrijwel niets opgeleverd en de importheffingen dalen per dag.

Importheffingen zijn vooral goed om de inkomsten te verhogen zonder de miljardairs te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
edie schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Kun je dan eens vertellen wat men in jouw ogen dan nu concreet moet doen? Wat is actie? Ik ben oprecht benieuwd, want je blijft dit wel zeggen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik morgenochtend nou moet doen als ik besluit niet naar mijn werk te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Trump zet Powell (weer) onder druk om de rente te verlagen, omdat het aantal jobs tegenvalt.

Ook een goed artikel in de NOS over wie Trump onderhand allemaal al gratie gegeven heeft... Daar rollen toch je ballen van uit je broek, hoe dat gaat :X
https://nos.nl/artikel/25...et-als-een-vriendendienst

BThGvNeOA

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
De 'One Big Beautiful Bill' valt toch wat tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7StWzF3hsxONxf25m-RC82Yh84g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykvawmmYeQsiug8fHKJ5uBn1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch echt wel voorbij satire niveau, eerst voor stemmen en dan lezen.

Twitter influencers aan het roer, incompetentie 2.0

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Nu online

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

FrambozenTaart schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:20:

[Afbeelding]

Meer verwachten dan dit soort puur amateurisme is niet logisch bij deze 100% corrupt populistische club.
Maar spectaculair dom is eerst stemmen en dan pas lezen zeker. _/-\o_

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot

[Afbeelding]

ze had misschien Grok voor een samenvatting moeten vragen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[Afbeelding]

Dit gebeurd ook gewoon in Nederland hoor, vergis je niet. Als je ziet wat een leeswerk parlementariërs zouden hebben als ze alles volledig moeten lezen waar ze over moeten stemmen. Dat is nagenoeg onmogelijk.

In die zin is het nagenoeg onontkoombaar om te moeten vertrouwen op de partijleiding en je collega’s. En dit soort zaken komen doorgaans ruim voor stemming wel in de openbaarheid. Daarom is het best opmerkelijk dat dit nu pas naar buiten komt. Deze bills zijn toch gewoon openbaar?

Wat dat betekent zal AI een welkome aanvulling zijn voor de samenvattingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

Glashelder schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Dit gebeurd ook gewoon in Nederland hoor, vergis je niet. Als je ziet wat een leeswerk parlementariërs zouden hebben als ze alles volledig moeten lezen waar ze over moeten stemmen. Dat is nagenoeg onmogelijk.
Als je een éénmansfractie bent misschien, anders zijn de taken aardig verdeeld, en stem je (na fractieoverleg) meestal met de partij/coalitie mee. En zij heeft zeker een hele staf die haar ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tens schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:01:
[...]

Als je een éénmansfractie bent misschien, anders zijn de taken aardig verdeeld, en stem je (na fractieoverleg) meestal met de partij/coalitie mee. En zij heeft zeker een hele staf die haar ondersteunt.
Volgens mij zijn wij het wel eens met elkaar?

Maar als je fractie je vervolgens niet inlicht over dit soort cruciale details dan mag je best boos zijn IMO. Om dit nou direct amateuristisch te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

Glashelder schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:04:
[...]

Volgens mij zijn wij het wel eens met elkaar?

Maar als je fractie je vervolgens niet inlicht over dit soort cruciale details dan mag je best boos zijn IMO. Om dit nou direct amateuristisch te noemen..
wellicht kijkt ze net als Trump alleen tv en leest ze de briefings van haar team niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Trump heeft weer eens gebeld met Putin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIedrhy4HBZBJM26Xh_4iN3jHw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Ay56SRTQR7z8mSwARws2meh.png?f=fotoalbum_large
Maar geen schijn van extra druk op Putin ...

Alleen een melding dat Putin vind dat hij wel moeten reageren op de recente aanval.

Ik ben benieuwd wanneer die tijd afloopt waarop Trump eerder op duide. En wanneer Graham het genoeg vind en gewoon zelf zijn wetsvoorstel indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

In die zin is het nagenoeg onontkoombaar om te moeten vertrouwen op de partijleiding en je collega’s. En dit soort zaken komen doorgaans ruim voor stemming wel in de openbaarheid. Daarom is het best opmerkelijk dat dit nu pas naar buiten komt. Deze bills zijn toch gewoon openbaar?

Wat dat betekent zal AI een welkome aanvulling zijn voor de samenvattingen ;)
Zijn deze bills echt openbaar?
Dan zou je toch al lang verwachten dat ze door pers en andere onafhankelijke partijen helemaal gefileerd worden voor een stemming?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DropjesLover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Dan zou je toch al lang verwachten dat ze door pers en andere onafhankelijke partijen helemaal gefileerd worden voor een stemming?
Ja die zijn altijd openbaar AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25
DropjesLover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:15:
[...]

En ze zijn volledig gefileerd. Maar ja je gaat toch niet tegen de nieuwe koning in stemmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Pendora schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:46:
[...]

En ze zijn volledig gefileerd. Maar ja je gaat toch niet tegen de nieuwe koning in stemmen....
Niet binnen de partij/ house of, maar daarbuiten toch wel?

BThGvNeOA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Aansluitend op voorgaande post uit het vorige topic:
defiant in "[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024"

Curtis Yarvin’s Plot Against America
The reactionary blogger’s call for a monarch to rule the country once seemed like a joke. Now the right is ready to bend the knee.
In the spring and summer of 2008, when Donald Trump was still a registered Democrat, an anonymous blogger known as Mencius Moldbug posted a serial manifesto under the heading “An Open Letter to Open-Minded Progressives.” Written with the sneering disaffection of an ex-believer, the hundred-and-twenty-thousand-word letter argued that egalitarianism, far from improving the world, was actually responsible for most of its ills. That his bien-pensant readers thought otherwise, Moldbug contended, was due to the influence of the media and the academy, which worked together, however unwittingly, to perpetuate a left-liberal consensus. To this nefarious alliance he gave the name the Cathedral.
Moldbug called for nothing less than its destruction and a total “reboot” of the social order. He proposed “the liquidation of democracy, the Constitution, and the rule of law,” and the eventual transfer of power to a C.E.O.-in-chief (someone like Steve Jobs or Marc Andreessen, he suggested), who would transform the government into “a heavily-armed, ultra-profitable corporation.” This new regime would sell off public schools, destroy universities, abolish the press, and imprison “decivilized populations.” It would also fire civil servants en masse (a policy Moldbug later called RAGE—Retire All Government Employees) and discontinue international relations, including “security guarantees, foreign aid, and mass immigration.”
Both Thiel and Balaji Srinivasan, then a general partner at Andreessen Horowitz, had become friends with Yarvin after reading his blog, though e-mails shared with me revealed that neither was thrilled to be publicly associated with him at the time. “How dangerous is it that we are being linked?” Thiel wrote to Yarvin in 2014. “One reassuring thought: one of our hidden advantages is that these people”—social-justice warriors—“wouldn’t believe in a conspiracy if it hit them over the head (this is perhaps the best measure of the decline of the Left). Linkages make them sound really crazy, and they kinda know it.”
Yarvin’s congenital cynicism about governance disappears as soon as he starts talking about dictatorial regimes. He has kind words for El Salvador’s strongman, Nayib Bukele, and has encouraged Trump to let Putin end the liberal order “not just in Russian-speaking territories—but all the way to the English Channel.” Picking at a plate of fried calamari, Yarvin praised China and Rwanda (neither of which he has visited) for having strong governments that insured both public safety and personal liberty.
Bold stukje om te laten zien hoe extreem deze persoon denkt.

Het interessante is dat dit eigenlijk niets meer is dan een quasi-intellectueel opnieuw uitvinden waarom een dictatuur gunstig is voor degene die de macht kunnen grijpen, waarbij de overige 99% gelegenheidsargumentatie is die erbij gezocht wordt als argumentatie ter ondersteuning. Het zijn de gelegenheidsargumenten en het aankleden van een dictatuur in een nieuw jasje waardoor er genoeg ruis ontstaat dat het er niet dubbelop zit en men zichzelf wijs kan maken dat het serieus discussie behoeft. Terwijl voor ingewijden de intenties duidelijk zijn.

Normaliter zou zo'n iemand als dit alleen posten op usenet of andere obscure fora en nooit doorbreken als mainstream. Maar na z'n contact met Pieter Thiel (ook een tegenstander van democratie) lijkt hij op z'n minst invloed te hebben en project 2025 bevat ook een deel van ideeën. Het zijn een groep ultra-rijken Amerikanen die een excuus zoeken de macht te kunnen grijpen met een quasi-intellectueel excuus.

Het lijkt allemaal obscuur, maar het goed dat je weet wie de vijanden van de democratie zijn en hoe ze denken en welke connecties ze hebben. Zo is project 2025 uiteindelijk ook van idee deels werkelijkheid geworden.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DropjesLover schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:05:
Trump zet Powell (weer) onder druk om de rente te verlagen, omdat het aantal jobs tegenvalt.

Ook een goed artikel in de NOS over wie Trump onderhand allemaal al gratie gegeven heeft... Daar rollen toch je ballen van uit je broek, hoe dat gaat :X
https://nos.nl/artikel/25...et-als-een-vriendendienst
Geluk bij een ongeluk is dat veel van die lui ook nog staats- straffen uitzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Als Trump niet kan zorgen dat Harvard buigt, neemt hij toch maar de volgende reeds voorspelde stap; De studenten een visum ontzeggen.

Lijkt mij dat Harvard hier een stuk minder in kan doen. Het aannamebeleid gaan ze in principe zelf over, dus dat kunnen ze aanvechten. Visums ligt echter volledig buiten hun eigen controle.

https://www.nu.nl/verkiez...rvard-toegang-tot-vs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:27

ManiacsHouse

Scheisse!

TheBrut3 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:07:
Als Trump niet kan zorgen dat Harvard buigt, neemt hij toch maar de volgende reeds voorspelde stap; De studenten een visum ontzeggen.

Lijkt mij dat Harvard hier een stuk minder in kan doen. Het aannamebeleid gaan ze in principe zelf over, dus dat kunnen ze aanvechten. Visums ligt echter volledig buiten hun eigen controle.

https://www.nu.nl/verkiez...rvard-toegang-tot-vs.html
Is dit nou dictatuur/autocratie/whatever? Ik weet het effe niet meer.
Maar hoe sneu eigenlijk hoe de antisemitisme kaart hier weer misbruikt wordt. Maar ach dat station ben ik persoonlijk allang gepasseerd. Het teren op ja maar 80 jaar geleden blabla is voor mij wel beetje klaar.
En laten we die Chinese communistische partij maar gewoon negeren _O-

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-06-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu wil de VS mensen die bij de razzia's opgepakt zijn en gedeporteerd worden maar dumpen in Europa. Sommigen willen daar nog aan meewerken ook:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft Servië en andere Balkanlanden gevraagd uitgezette migranten op te vangen, bericht persbureau Bloomberg. Het antwoord van Servië is nog niet bekend, maar president Aleksandar Vucic is een uitgesproken fan van Trump en is uit op goede banden.

Eerder meldden Amerikaanse media al dat het Witte Huis overeenkomsten met landen als Moldavië en Kosovo overwoog voor de opvang van gedeporteerden. Anonieme bronnen zeggen tegen Bloomberg dat Servië nu ook genoemd wordt.

Trump werkt aan hechtere banden met Servië. Vorig jaar werden de contracten getekend voor de bouw van een nieuwe Trump Tower in de hoofdstad Belgrado. Trumps schoonzoon Jared Kushner overziet het project en zijn oudste zoon reisde afgelopen april nog naar het land voor een diner met Vucic.

De VS heeft eerder al honderden Venezolanen naar El Salvador gedeporteerd. Dat leidde tot kritiek van mensenrechtenorganisaties.
(AD Liveblog, https://www.bndestem.nl/b...ld-te-verliezen~a45fd0a9/)

Het zal gok ik niet lang duren of Nederland moet ook gedwongen (tien)duizenden van deze gedeporteerden opvangen. Op straffe van sancties, tariffs, boetes als we dat niet willen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:30:
Nu wil de VS mensen die bij de razzia's opgepakt zijn en gedeporteerd worden maar dumpen in Europa. Sommigen willen daar nog aan meewerken ook:

[...]

(AD Liveblog, https://www.bndestem.nl/b...ld-te-verliezen~a45fd0a9/)

Het zal gok ik niet lang duren of Nederland moet ook gedwongen (tien)duizenden van deze gedeporteerden opvangen. Op straffe van sancties, tariffs, boetes als we dat niet willen.
Daar zit natuurlijk ook weer een debiele escalatieladder in, als dat plaats zou vinden…

Trump vordert Amerikaanse vliegtuigen van Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen. Deze moeten de migranten naar NL vliegen op straffe van onzin rechtszaken. Nederland / EU verbiedt Amerikaanse carriers hier te landen, Trump dwingt de carriers het wel te doen… wat als die vliegtuigen gewoon de oceaan over vliegen en hier in lucht rondjes komen vliegen…? Heel dystopisch, zo’n scenario :X

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

LAD93 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:45:
[...]

Daar zit natuurlijk ook weer een debiele escalatieladder in, als dat plaats zou vinden…

Trump vordert Amerikaanse vliegtuigen van Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen. Deze moeten de migranten naar NL vliegen op straffe van onzin rechtszaken. Nederland / EU verbiedt Amerikaanse carriers hier te landen, Trump dwingt de carriers het wel te doen… wat als die vliegtuigen gewoon de oceaan over vliegen en hier in lucht rondjes komen vliegen…? Heel dystopisch, zo’n scenario :X
Je laat ze landen...en niet meer opstijgen. Na een tijdje zijn de Amerikaanse vliegtuigen op.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een ongelofelijke ruzie nu tussen Musk en Trump die we live kunnen volgen. Wat een wereld. Musk op X en Trump op Truth social ,die elkaar voor rotte vis uitmaken.

Wel ook Bidens schuld natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcyvnRDgDm179AO-3i_tmrh3f3g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r4WzF7HCIkRadMy3WqF5e1TU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dat is toch die vent die vorige maand nog een Tesla kocht en er een PR-event van maakte in zijn voortuin?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Merz op bezoek bij Trump. Merz zegt iets over D-Day (dat is/was morgen 6 juni).
Trump "that was not a pleasant day for you'
... :X 8)7

Jezus in wat voor tijd leeft die vent??

Merz passeert meneertje wel mooi door te zeggen 'toen werden we bevrijd van het Nazi-regiem'. d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-06-2025 21:35 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Die zijn geen vrienden meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MGsq2rxgT2LZ-WXNhS3xcvUO30=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YxEl7zQC5IBx7SXi84pumiBw.png?f=user_large

https://x.com/elonmusk/status/1930703865801810022

[ Voor 13% gewijzigd door tuinïnen op 05-06-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:54
Uit alles blijkt dat Trump zijn mentale gezondheid op een glijdende schaal omlaag zit. Zou het gerucht dat hij lijd aan gevorderde syfilis dan toch waar zijn. Dit is geen dementie de man is echt gestoord. Het ergst lijkt nog dat niemand ingrijpt, een coup pleegt of de man opneemt in een gesticht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
defiant schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 00:26:
Aansluitend op voorgaande post het vorige topic:
defiant in "[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024"

Curtis Yarvin’s Plot Against America
Bold stukje om te laten zien hoe extreem deze persoon denkt.
Wat me ook opvalt is hoe idioot het allemaal in elkaar zit. Hij wil de overheid een "a heavily-armed, ultra-profitable corporation" maken. Maar hij wil alle ambtenaren ontslaan. Dus ook politie, leger. Wie moeten dan al die zware wapens gaan dragen :? En hij wil de rule of law afschaffen, terwijl hij landen als China en Rwanda idoliseert, waar juist flinke onderdrukking is. Het hele verhaal is een puinhoop.

Het klinkt als een rant van iemand die ze niet allemaal meer op een rijtje heeft. Past wat dat betreft heel goed in het Trump kamp. Trump zijn persconferentie bijvoorbeeld over de F-35 ("heeft maar 1 motor, die zou wel eens uit kunnen vallen, meer motoren is altijd beter!") en stealth ("stealth maakt een vliegtuig lelijk, dan zit je straks met allemaal lelijke vliegtuigen!")... :X Meneer de genius bedenkt wel even een F-55 die ze binnenkort uitbrengen. Want dat gaat met zijn geniale ideeen natuurlijk maar een paar maanden duren.

Dit deed me zo enorm denken aan deze scene uit the Dictator:

Die twee experts (die ongetwijfeld wel echte experts zijn) zaten er bij met een opgeplakte grijns maar ondertussen druipt de 'facepalm' van hun houding af. Maar het is triest dat de realiteit de comedy inhaalt.

En ja Peter Thiel begint ook een steeds vreemdere vent te worden. Zorgelijk want die heeft best veel macht, ook in Europa, in Engeland bijvoorbeeld.

Wel goed die animositeit tussen Trump en Musk trouwens. Beter dat ze onderling vechten dan de maatschappij het leven onmogelijk maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dat wist iedereen toch al? Er zijn zat foto’s van Trump en Epstein… alsof ze daarom niet openbaar gemaakt zijn

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

LAD93 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:26:
[...]

Dat wist iedereen toch al? Er zijn zat foto’s van Trump en Epstein… alsof ze daarom niet openbaar gemaakt zijn
Wellicht gaat het om een andersoortig bewijs (minderjarige meisjes ofzo).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat die twee maar met bewijzen komen dat de ander niet deugt. Tot die tijd geloof ik het wel, beide zijn niet mijn pakkie an.

De algemene theorie klopt gelukkig wel; fascisten keren zich vrijwel altijd tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Bvanham schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:17:
Uit alles blijkt dat Trump zijn mentale gezondheid op een glijdende schaal omlaag zit. Zou het gerucht dat hij lijd aan gevorderde syfilis dan toch waar zijn. Dit is geen dementie de man is echt gestoord. Het ergst lijkt nog dat niemand ingrijpt, een coup pleegt of de man opneemt in een gesticht.
Ik denk dat de kans niet zo groot is. Hij schijnt ook enorm hypochondrisch te zijn, hij noemde zichzelf een germaphobe. Waardoor ik niet denk dat hij al te gekke dingen gedaan heeft eigenlijk. Het is al een ziekte die heel weinig voorkomt en al helemaal niet in het milieu waar geld geld rijkelijk vloeit. Zelfs de slavinnen ( :'( ) van Epstein zullen daar ongetwijfeld uitgebreid op gecheckt zijn geweest.

Maar er zijn natuurlijk meer aandoeningen die die symptomen kunnen veroorzaken, zeker op zijn leeftijd.
LAD93 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:26:
[...]
Ja natuurlijk maar dat is alleen rook, geen vuur. Trump heeft altijd gezegd dat hij hem nauwelijks kende en voor meer is geen hard bewijs. Met die documenten kunnen mensen daadwerkelijk vervolgd worden. Natuurlijk willen ze zoveel mogelijk details uit het nieuws houden. En bovendien, het zal niet alleen Trump zijn geweest. Er zullen aan heel veel touwtjes getrokken zijn om dat te voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2025 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
[...]

Ja natuurlijk doen ze dat niet allemaal zelf. Maar daar hebben ze wel medewerkers voor die die boel bestuderen en de pijnlijke stukken er uit pikken. Dit is dus blijkbaar ook niet gebeurd :? Edit: Sorry dit punt was al eerder in de discussie gemaakt.

Maar ik denk dat het vooral gewoon een kwestie is van van twee walletjes eten. Wellicht is er in haar staat wat meer kritiek en heeft ze op deze manier zowel trump als hen zoveel mogelijk te vriend gehouden?

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2025 21:51 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVJnr4Zy3JqjiLVYx1QDp26LY40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBZeMKZZ6KNhAkIM98uHNQZv.jpg?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 10-06 23:26

Plasma_Wolf

Student

Ter verduidelijking van @alexbl69, de bromance van Musk en Trump is op dit moment helemaal kapot. Musk tweet er momenteel vanaf, heeft ook getweet dat Trump in de Epstein files is terug te vinden (geen verassing), en dat hij zijn raketten niet meer beschikbaar houdt voor het ISS.

Ik verwacht meer opwaaiend stof, dus ik kijk morgen wel naar de highlights.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd heeft niemand het meer over dat Palantir verhaal en de database met gegevens van alle Amerikanen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
Wie durft er een gokje te wagen door Tesla aandelen te kopen ...

Beurskoers Tesla daalt 14 procent door openlijke ruzie Musk en Trump

Met TACO is er een grote kans dat ze maandag of dinsdag weer stijgen als Trump en Musk weer samen terug bij elkaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Elon...
Eloff...

:p
Amphiebietje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:33:
In de tussentijd heeft niemand het meer over dat Palantir verhaal en de database met gegevens van alle Amerikanen...
Dat is inderdaad verontrustendeder....

Maar wie is nu "dichter" bij Thiel en zijn doelen, Trump of Musk?
Ik zou zeggen Musk en Vance, met Trump als useful (big) idiot. Op dit tempo, met de recente toegeëigende macht (en gebrek aan tegenstand) is 3,7 jaar erg lang, met steeds grotere risico's, ook voor het evil reptilian overlord plan.
Kan het niet anders dan dat Trump actief ramen en kopjes thee moet gaan vermijden.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08

Qwerty-273

Meukposter

Waar ik mij altijd over verbaasd, Trump schrijft nog steeds in zijn vele berichten over Biden. Die man is ondertussen al afgeschreven en past perfect in een bejaardentehuis. Wordt het niet eens tijd dat hij Biden met rust laat. Of zit hij zo vast in het verleden dat hij Biden niet meer los kan laten?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:53:
Waar ik mij altijd over verbaasd, Trump schrijft nog steeds in zijn vele berichten over Biden. Die man is ondertussen al afgeschreven en past perfect in een bejaardentehuis. Wordt het niet eens tijd dat hij Biden met rust laat. Of zit hij zo vast in het verleden dat hij Biden niet meer los kan laten?
Hij kan altijd nog teruggrijpen naar Hillary's emails..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:53:
Lijkt me duidelijk. Het is zijn stokpaardje /3

Zelfs als hij ze allemaal op een rijtje had zou hij dat doen. Hij haat niet alleen Biden maar zijn hele regering (om redenen die helemaal geen hout snijden maargoed)

PS Die Trotski foto _O- _O- _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 05-06-2025 22:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:23

Herman

FP ProMod
P-Rock schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:54:
Gezien Trump's eerste termijn als president houd hij het nooit lang met iemand vol.

Zowel Trump als Musk zijn rasechte narcisten die allebei de aandacht naar zich toe willen trekken, dus dat zorgt binnen de kortste keren voor wrijving tussen de twee. Ik geef ze nog géén jaar.
Ik kon mij deze reactie nog herinneren :)
Goede analyse ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

duvekot schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:46:
Wie durft er een gokje te wagen door Tesla aandelen te kopen ...

Beurskoers Tesla daalt 14 procent door openlijke ruzie Musk en Trump

Met TACO is er een grote kans dat ze maandag of dinsdag weer stijgen als Trump en Musk weer samen terug bij elkaar zijn.
TACO gaat over importtarieven en het is redelijk makkelijk die zonder gezichtsverlies uit te stellen, omdat uitstel wat anders is dan afstel.

Dit is anders, dit is persoonlijk. Trump vergeet nooit persoonlijke ruzies, vergiffenis bestaat niet. ATTACK ATTACK ATTACK is het motto.

Als zijn Big Bill het straks niet haalt - en die kans lijkt steeds groter te worden - dan ruikt Trump bloed. Wie zal er hier verbaasd zijn als Elon ergens komende week dood is door een overdosis ketamine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:49

Player1S

Probably out in the dark

2 mogelijke scenario’s

1: trump wil dat musk gedeporteerd word
2: musk erkend dat hij de verkiezingen zwaar in trumps voordeel beïnvloed heeft

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Musk goes scorched earth: Trump will cause ‘recession,’ implies he should be impeached

Hij kan nu zeggen wat hij denkt over Trump's heffingen:
“The Trump tariffs will cause a recession in the second half of this year,” Musk wrote on X Thursday afternoon. It marks Musk’s biggest criticism yet of one of Trump’s most beloved policies.
Over impeachment van Trump:
Musk also took aim at one of the president’s most-hated political maneuvers: impeachment. Responding to another post about who would win in a fight between Musk and Trump — which also calls for Trump to be impeached and for Vice President JD Vance to replace him — Musk simply responded: “Yes.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Wel een leuke machtsstrijd. Ik ben wel benieuwd wie er in de praktijk de machtigste gaat zijn. Staatsrechtelijk gezien is dat natuurlijk Trump, maar laten we de PayPal Mafia niet onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05
Heeft Musk niet gewoon met DOGE ontzettend veel dirt verzameld van onder andere trump?

Wat een soap dit. Het uiteenspatten van de LPF is er niks bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:30
CNN heeft ook wel een overzichtelijke live-blog aangemaakt (y)

https://edition.cnn.com/p...inistration-news-06-05-25

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06 15:06

Jebus4life

BE User

Musk was dom dat hij dit niet zag aankomen. Maar Trump moet toch beseffen dat Musk een fragiel ego heeft en er niet bepaald voor bekend staat om over zich heen te laten lopen...

Musk zijn zwakte én grootste sterkte is zijn geld. Maar als er 1 iemand is die ik kleinzerig genoeg acht dat geld te gebruiken in een pissing contest tegen de machtigste man uit de vrije wereld is het Musk wel... Uiteindelijk heeft Musk iets van een 300 miljoen dollar gedoneerd aan de campagnes in 2024, dat is zowat 0,1% van zijn vermogen: peanuts voor hem. Als hij echt op z'n tenen getrapt is en zijn vermogen gaat aanspreken om modder te gooien én X erachter zet is hij 1 van de weinige mensen die Trump écht kan beschadigen.

Of hij het echt zal doen, who knows... Maar ik weet 1 ding, als Musk begint rond te bellen naar senatoren/parlementairen en dreigt primary opponents voor de volgende cyclus met tientallen miljoenen te sponsoren als ze Trump z'n agenda blijven steunen zullen er véél het warm beginnen krijgen...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-06 11:17
Player1S schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:11:
2 mogelijke scenario’s

1: trump wil dat musk gedeporteerd word
2: musk erkend dat hij de verkiezingen zwaar in trumps voordeel beïnvloed heeft
1. Musk is een Amerikaanse burger. Deporteren is niet mogelijk

2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiN94SAiJJQ698I8Uzd428LXqnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nSFWpzpurZLmSaAmgx7VNkZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Armo op 06-06-2025 01:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
Toch "mooi" hoe, als je nu de reacties onder Fox News artikelen over dit Musk drama leest, hoe hij nu als malloot wordt gezien die boos is op Trump vanwege het EV subsidie verhaal.
Ofwel, hij was 1 van de grootste patriots van het land, maar is nu volledig afgeserveerd omdat hij zich tegen Trump keert.
En dan zijn er nog mensen die ontkennen dat MAGA een grote cult is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Realone schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:52:
Toch "mooi" hoe, als je nu de reacties onder Fox News artikelen over dit Musk drama leest, hoe hij nu als malloot wordt gezien die boos is op Trump vanwege het EV subsidie verhaal.
Ofwel, hij was 1 van de grootste patriots van het land, maar is nu volledig afgeserveerd omdat hij zich tegen Trump keert.
En dan zijn er nog mensen die ontkennen dat MAGA een grote cult is.
En als Musk niet oplet wordt hij nog gedeporteerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
offtopic:
Niet Trotski maar Nikolaj Jezjov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
XWB schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:58:
[...]

Kan ie mooi de EV markt in Rusland aanzwengelen.

Het blijft toch bizar hoe ver Trump's aanhang wil gaan in de mental gymnastics. Ik vraag me vaak oprecht af of ze dit nu zelf doorhebben, of dat hun brein gewoon anders werkt dan dat van mij waardoor ik het niet snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De_Bastaard schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 23:24:
Heeft Musk niet gewoon met DOGE ontzettend veel dirt verzameld van onder andere trump?

Wat een soap dit. Het uiteenspatten van de LPF is er niks bij.
Ongetwijfeld, maar Musk en zijn DOGE-sekte laten iig ook een hoop troep achter. Van drugs tot ratten en kakkerlakken.
Een ruimte vol kakkerlakken en ratten, met achtergelaten marihuana en lege bierflesjes. Musk en co zouden een puinhoop hebben achtergelaten in het hoofdkantoor van het United States Institute of Peace (USIP), waarvan ze de medewerkers met veel machtsvertoon op straat hadden gezet. Dat melden verschillende Amerikaanse media.

Een scène uit een zombie-apocalypsfilm, zo omschrijft Colin O’Brien, het hoofd van de beveiliging van het USIP, de ravage die werd achtergelaten. „Medewerkers van Doge rookten wiet in het gebouw, gooiden laptops op een hoop en dumpten laders in de vuilbak”, vertelt O’Brien in een gesprek met Politico, een gezaghebbend nieuwsplatform dat zowel de Europese als de Amerikaanse politiek volgt.
Na de rechterlijke uitspraak moest het team van Doge het pand in Washington verlaten. De personeelsleden van USIP schrokken zich een ongeluk van de troep die ze vervolgens aantroffen. Naast de geur van marihuana en bier, wemelde het van de kakkerlakken en konden knaagdieren zich te buiten gaan aan de etensresten die waren achtergelaten door de medewerkers van Elon Musk.

Plafondtegels die op mysterieuze wijze ontbreken in het hele gebouw, waterschade en het hoofdlogo dat van de muur is afgerukt: het lijstje van de vandalistische streken blijft maar oplopen, zegt O’Brien. Ook de USIP-vlaggen werden van hun vlaggenmasten verwijderd en zijn nog altijd vermist. O’Brien gelooft dat ze door de medewerkers van Doge zijn meegenomen als ‘oorlogstrofeeën’.

O’Brien vat het als volgt samen: „Deze mensen hadden geen flauw benul van hoe je een gebouw moet runnen. Het was pure verwaarlozing”, concludeert de beveiligingsbaas bij de krant The Independent. Volgens O’Brien zullen de reparaties aan het gebouw oplopen tot in de honderdduizenden dollars.
Bron en meer info: Team-Musk laat rotzooi achter in kantoor, van wiet tot ratten: ‘Leek wel een zombie-apocalypsfilm’

Goed om te weten wat voor soort volk het daar voor het zeggen hebben (c.q. hadden), met niet alleen Trump, maar ook met figuren als Musk. Van meerdere Hitlergroetten tot drugsgebruik tot het slopen van panden etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, had iemand dan een ander beeld bij kinderen die binnen worden gelaten en fout na fout maken?

De tekst bij Politico:
When USIP employees were removed from their positions following a dramatic standoff with DOGE staffers, they had to turn in their laptops, cell phones and chargers. But when they came back last week, the hundreds of laptops were haphazardly stacked on top of each other, with no documentation of their ownership.

Hundreds of chargers were thrown in recycle and waste baskets, which employees had to dig out, O’Brien said.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ach, en datzelfde DOGE-volk heeft wel alle gegevens van alle Amerikanen in handen gekregen doordat Musk die allemaal heeft gedownload.

God knows wat ze daarmee gaan doen. De kans is vrij groot dat ze gewoon aan de hoogste bieder verkocht gaan worden. Met alle mogelijke gevolgen voor de burgers vandien.

Dat DOGE is een heel leuk clubje. Heel volwassen ook met hun puberale gedrag. En dan hebben we het nog niet eens over dat veel van die lui ook nog eens een crimineel verleden hebben, met diverse veroordelingen op hun naam.

Goed om te weten dat dat soort volk de volledige gegevens van de volledige bevolking in handen heeft. What could possiby go wrong there? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Jebus4life schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:10:
Musk was dom dat hij dit niet zag aankomen. Maar Trump moet toch beseffen dat Musk een fragiel ego heeft en er niet bepaald voor bekend staat om over zich heen te laten lopen...

Musk zijn zwakte én grootste sterkte is zijn geld. Maar als er 1 iemand is die ik kleinzerig genoeg acht dat geld te gebruiken in een pissing contest tegen de machtigste man uit de vrije wereld is het Musk wel... Uiteindelijk heeft Musk iets van een 300 miljoen dollar gedoneerd aan de campagnes in 2024, dat is zowat 0,1% van zijn vermogen: peanuts voor hem. Als hij echt op z'n tenen getrapt is en zijn vermogen gaat aanspreken om modder te gooien én X erachter zet is hij 1 van de weinige mensen die Trump écht kan beschadigen.

Of hij het echt zal doen, who knows... Maar ik weet 1 ding, als Musk begint rond te bellen naar senatoren/parlementairen en dreigt primary opponents voor de volgende cyclus met tientallen miljoenen te sponsoren als ze Trump z'n agenda blijven steunen zullen er véél het warm beginnen krijgen...
Alsof Musk ineens Democraten gaat helpen, en of de Democraten daar überhaupt op zitten te wachten...

Een impeachment en Vance op de troon past beter, met hun achtergronden.
Armo schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:47:
[...]

1. Musk is een Amerikaanse burger. Deporteren is niet mogelijk
Dat heeft Trump eerder niet tegengehouden... En bewezen dat de juridische tak er helemaal niks aan kan doen.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

XWB schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 00:58:
[...]

Ik moet nu echt heel erg denken aan Revelation Time - South Africa.

Passende song tekst ook.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:49

Player1S

Probably out in the dark

Wel toepasselijk dat deze 2 drama Queens uitgerekend tijdens pride month zo’n openlijke vechtscheiding hebben :+

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

wildhagen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 02:42:
[...]

Ongetwijfeld, maar Musk en zijn DOGE-sekte laten iig ook een hoop troep achter. Van drugs tot ratten en kakkerlakken.

[...]

[...]

Bron en meer info: Team-Musk laat rotzooi achter in kantoor, van wiet tot ratten: ‘Leek wel een zombie-apocalypsfilm’

Goed om te weten wat voor soort volk het daar voor het zeggen hebben (c.q. hadden), met niet alleen Trump, maar ook met figuren als Musk. Van meerdere Hitlergroetten tot drugsgebruik tot het slopen van panden etc.
Toch even advocaat van de duivel spelen:

1) Die knaagdieren en kakkerlakken waren daar waarschijnlijk al aanwezig, want het duurt enige tijd voordat een groot gebouw wordt ingenomen door dat soort dieren.

2) "gooiden laptops op een hoop en dumpten laders in de vuilbak": Nieuwe laptops en laders, of oude afgedankte? Indien het laatste, is dat niet erg verschillend van hoe de gemiddelde ICT dienst met oud spul omgaat.
Pagina: 1 ... 124 ... 131 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.