Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.810 views

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:36
P-Rock schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:13:
[...]

In Nederland was hij sowieso geen president geworden als veroordeelde crimineel.
Ze hebben daar het 14e amendement dat expliciet verbied dat personen die hebben meegewerkt aan een opstand / rebellie voor de overheid kunnen werken. Maar de grondwet is kennelijk gewoon een stukje papier waarmee men hun reet mee aan het afvegen is.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:34
edie schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:19:
[...]

Ze hebben daar het 14e amendement dat expliciet verbied dat personen die hebben meegewerkt aan een opstand / rebellie voor de overheid kunnen werken. Maar de grondwet is kennelijk gewoon een stukje papier waarmee men hun reet mee aan het afvegen is.
Uiteraard, de republikeinen trekken zich er bijzonder weinig van aan. Corruptie en vriendjespolitiek zorgt ervoor dat Amerika steeds meer afstevent op een 1984-scenario. Om nog te zwijgen over de adoratie van Trump voor machtswellustelingen en dictators.

Wat mij echter nog het meest verbaast zijn de gestapo tactieken van ICE. Die lijken vrij spel te hebben gekregen in het arresteren van migranten, waarvan vaak niet eens zeker is of ze illegaal in het land verblijven.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 12-05-2025 15:27 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
je zou bijna denken dat ie gewoon pump&dump spelletjes speelt met de wereldwijde beurzen/economie.

Dat betekent, stam + t .

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47
Ben ik gek of zie ik hierin gewoon de invloed van de racistische Musk?

https://www.euronews.com/...ng-granted-refugee-status

Naast zijn 14 witte kinderen, alle Afrikaners die menen dat ze afgeslacht worden wegens kleur maar naar de VS halen. Niet dat alle Afrikaners racisten zijn, maar misschien in de groep die hier beroep op doet wat meer dan gemiddeld? Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat je, wegens het hoge geweldsniveau, toch liever boer in Iowa wordt, gegeven de optie.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:36
P-Rock schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:25:
[...]

Wat mij echter nog het meest verbaast zijn de gestapo tactieken van ICE. Die lijken vrij spel te hebben gekregen in het arresteren van migranten, waarvan vaak niet eens zeker is of ze illegaal in het land verblijven.
Klinkt als iets dat kan worden tegen gehouden door een "well-regulated militia", om zo de vrijheid en veiligheid van hun Staat (en inwoners) te waarborgen O-)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
[...]

Uiteraard, de republikeinen trekken zich er bijzonder weinig van aan. Corruptie en vriendjespolitiek zorgt ervoor dat Amerika steeds meer afstevent op een 1984-scenario. Om nog te zwijgen over de adoratie van Trump voor machtswellustelingen en dictators.

En Trump heeft er nog 20000 besteld:

https://www.bbc.com/news/articles/cy4k3j91q84o

Zou me niks verbazen als het inmiddels gewoon een privé knokploeg van loyalisten aan het worden is, privé soldaten van proud boys en ander extreem rechts nazi gespuis die opereren in naam van de grote leider buiten de kaders van wetten en mensenrechten.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:38:
[...]

Zou me niks verbazen als het inmiddels gewoon een privé knokploeg van loyalisten aan het worden is, privé soldaten van proud boys en ander extreem rechts nazi gespuis die opereren in naam van de grote leider buiten de kaders van wetten en mensenrechten.
Precies.

Verbaas me er ook over dat koersen van handwapens niet aan het stijgen zijn in de VS. Enige redding die ik nog zie voor de democraten. ASAP bewapenen. Want het moment komt er aan waarvoor het Second amendment bedoeld is

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:00
jeroenkb schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Precies.

Verbaas me er ook over dat koersen van handwapens niet aan het stijgen zijn in de VS. Enige redding die ik nog zie voor de democraten. ASAP bewapenen. Want het moment komt er aan waarvoor het Second amendment bedoeld is
Het Second Amendment is hier niet voor bedoeld. De "well organized militia" was bedoeld als leger wat onder bevel staat van het congres. Als alternatief voor een staand leger wat te veel een risico op een tiranieke overheid zou kunnen veroorzaken. Het doel van de milities was om opstanden en invasies te onderdrukken, niet om tegen een tiranieke overheid in opstand te komen. De milities waren echter inefficient en ontoereikend waarna later de National Guard ervoor in de plaats is gekomen en nog later alsnog een staand leger.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:03

hneel

denkt er het zijne van

[...]

Precies.

Wapenbezit is daar altijd een politiek twistpunt geweest, waardoor er bij 'rechts' nu veel meer wapens te vinden zijn. Dat zou de democraten nog weleens kunnen opbreken.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:27

Dido

heforshe

*knip*, dit soort vergelijkingen vereist een betere grond.

[ Voor 17% gewijzigd door NMH op 12-05-2025 19:42 ]

Wat betekent mijn avatar?

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Russell Vought neemt (mogelijk) doge over
https://www.bnr.nl/nieuws...eiding-van-elon-musk-over

Positief dat in bnr benoemd wordt dat het opsteller van project 2025 is en daarmee ook directe link gelegd wordt.

Ik ben alleen bang dat dit als frame gebracht wordt in de US media dat er nu een "redelijk" alternatief voor "gekke" musk komt en dat alle wijzigingen 3x zo hard verder doorgevoerd gaan worden...

[ Voor 3% gewijzigd door cleef op 12-05-2025 23:34 . Reden: stond een halve incomplete zin ]

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
Ondertussen wat onrust in MAGA world over een vliegtuig:

I love President Trump.

I would take a bullet for him.

But, I have to call a spade a spade.

We cannot accept a $400 million “gift” from jihadists in suits.

The Qataris fund the same Iranian proxies in Hamas and Hezbollah who have murdered US Service Members. The same proxies that have worked with the Mexican cartels to get jihadists across our border.

This is really going to be such a stain on the admin if this is true.

And I say that as someone who would take a bullet for Trump.

I’m so disappointed.
En ze gaat verder in een volgende post .. en haalt er weer wat andere zaken bij 🤔

How are we supposed to ever see the US under the Trump admin designate the Muslim Brotherhood as a terrorist organization if the US is now going to accept a $400 million jet from Qatar to fly the US President and his staff around on?

This is something we were promised would happen during the first admin, but it never happened.

Both the UAE and Saudi Arabia have designated the Muslim Brotherhood as a terrorist organization, and this week,
@POTUS
will be having meetings with Qatar, UAE, and Saudi Arabia. Qatar funds HAMAS and the Muslim Brotherhood.

It’s going to be hard for the admin to designate the Muslim Brotherhood and obliterate Iranian proxies in Hamas and Hezbollah when Qatar funds the Muslim Brotherhood, harbors HAMAS, and the US just accepted a $400 million jet from Qatar.

It’s very disappointing.

It’s also worth noting that President Trump just signed an executive order on April 23, 2025 requiring US educational institutions to disclose the source of their funding.

Guess where most of that foreign funding is coming from?

Qatar and Saudi Arabia.

The biggest lobby in DC in the Qatar lobby.

We are watching an Islamic takeover of our country in real time.
Terwijl de Qatari ook wat onrust begon te voelen en gisteren met deze verklaring kwamen aan Politico:
But Ali Al-Ansari, Qatar’s Media Attaché to the U.S., told POLITICO the reports are “inaccurate,” suggesting the donation, at the very least, had yet to be finalized.

“The possible transfer of an aircraft for temporary use as Air Force One is currently under consideration between Qatar’s Ministry of Defense and the U.S. Department of Defense, but the matter remains under review by the respective legal departments, and no decision has been made,” he said.
bron: Politico

Wordt vervolgd ...

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
[...]
Precies.

Dat moet je ten eerste niet willen en ten tweede is de gemiddelde democraat ten eerste helemaal niet bekwaam met wapens omdat ze daar niks mee hebben. En ten tweede hebben ze niet al een hele schuur en pickup truck vol liggen. De gemiddelde republikein juist wel. Vaak nog met allerlei illegale zut als bumpstocks of full auto mods ook. Dat haal je niet op korte termijn even in.

Dat is gewoon een wapenwedloop die nooit gewonnen gaat worden. En bovendien is een gewapende opstand een methode die meer kwaad doet dan goed. Als je jezelf verlaagt tot het niveau van je tegenstander dan ben je jezelf ook kwijt, dan word je eigenlijk een van hen. Bovendien zou dat keihard escaleren. Dat is gewoon een doodlopende weg.

Ik zou daar zelf ook totaal geen heil in zien als ik daar zou wonen. Wat de oplossing is weet ik ook niet maar hier zou ik hem niet in zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 12-05-2025 18:46 ]

• Llopigat
  • Niet online
duvekot schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:32:
Mja ze zegt ook:
It’s also worth noting that President Trump just signed an executive order on April 23, 2025 requiring US educational institutions to disclose the source of their funding.

Guess where most of that foreign funding is coming from?

Qatar and Saudi Arabia.

The biggest lobby in DC in the Qatar lobby.

We are watching an Islamic takeover of our country in real time.
Dit vind ik ook weer een beetje vergezocht, en negeert totaal de olifant in het witte huis. Namelijk Poetin. Als er iemand is die Amerika nu overneemt is hij het wel. Saudi Arabie heeft altijd al hele sterke banden gehad met de Amerikaanse elite (en werden daardoor erg ontzien) maar echt een overname zie ik ook niet echt tekenen voor.

Ik las laatst een artikel dat Trump sinds hij voor de zoveelste keer faalde in business een soort doorvoerluik van Russische Oligarchen werd gemaakt richting New York. Helaas heb ik de link niet opgeslagen en ik kan het niet terugvinden. Maar het zou me niet verbazen als dat waar is.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Alsof we nog bewijs nodig hadden van de schijnende hypocrisie en stuitende leugens en extreemrechtse gedachtengoed van het huidige VS-regime:
Eerste witte Zuid-Afrikanen op weg naar Verenigde Staten voor emigratie
Afbeeldingslocatie: https://image.volkskrant.nl/257400418/width/1280/witte-zuid-afrikanen-tijdens-een-bijeenkomst-voor-de-amerikaanse
Witte Zuid-Afrikanen tijdens een bijeenkomst voor de Amerikaanse ambassade in Pretoria, eerder dit jaar.

https://www.volkskrant.nl...gen-asiel-in-vs~bf8f2cac/

De eerste witte Zuid-Afrikanen die van de Amerikaanse regering een vluchtelingenstatus kregen, zijn zondagavond vertrokken vanaf de luchthaven van Johannesburg. Zij accepteren Trumps aanbod om asiel te verlenen aan witte Zuid-Afrikanen.

Op de luchthaven zagen verslaggevers hoe een afgeschermde groep witte Zuid-Afrikanen op een chartervliegtuig stapte naar de Verenigde Staten. Voordat ze aan boord gingen werden de passagiers gescreend door de Zuid-Afrikaanse autoriteiten voor het geval zij een strafblad zouden hebben. 49 passagiers zijn door hen goedgekeurd. Volgens de Amerikaanse regering willen ruim 67 duizend witte Zuid-Afrikanen naar de VS emigreren.

De uitnodiging van Donald Trump aan witte ‘Afrikaners’ is op zijn zachtst gezegd omstreden, aangezien de maatregel lijnrecht ingaat tegen het Amerikaanse asielbeleid. Vluchtelingen en migranten worden op bevel van Trump geweerd – de Amerikaanse deelname aan het VN-programma voor hervestiging van vluchtelingen werd zelfs stopgezet. Trump zei in een presidentieel decreet dat Amerika alleen vluchtelingen zal toelaten die ‘volledig en op passende wijze kunnen assimileren’.

Elon Musk
De Afrikaners, een witte minderheidsgroep met afstammelingen van vooral Nederlandse kolonisten, komen volgens Trump in aanmerking voor een Amerikaanse vluchtelingenstatus. Zij zouden het slachtoffer zijn van discriminatie door de regering van antiapartheidspartij ANC. Eerder schortte hij alle financiële steun aan Zuid-Afrika al tijdelijk op.

De Amerikaanse president laat zich adviseren door Elon Musk, de in Zuid-Afrika geboren techmiljardair, die eerder regelmatig extreemrechtse complottheorieën op zijn platform X verspreidt. Zo zei hij vorig jaar dat er in Zuid-Afrika politici zijn die ‘openlijk oproepen tot genocide op witte mensen in Zuid-Afrika’.

‘Genocidale’ jacht
Voor die ‘genocidale’ jacht op witte boeren bestaat echter geen bewijs. In Zuid-Afrika worden veel moorden gepleegd, met name op zwarte stadsbewoners. Er worden, in mindere mate, ook witte en zwarte boeren en landarbeiders vermoord, maar onderzoek wijst uit dat deze moorden niet politiek gemotiveerd waren.

Witte Zuid-Afrikanen vormen ongeveer 7 procent van de bevolking van het land. Toch bezitten ze nog steeds zo’n 78 procent van de particuliere landbouwgrond in Zuid-Afrika en hebben zij samen ongeveer twintig keer zoveel rijkdom als zwarte Zuid-Afrikanen.

‘Onrechtvaardige rassendiscriminatie’
Toch houdt Trump vol dat Afrikaners het slachtoffer zijn van ‘onrechtvaardige rassendiscriminatie’, waarmee hij doelt op een recent aangenomen onteigeningswet. Daarin staat dat de Zuid-Afrikaanse regering in bepaalde gevallen land in beslag mag nemen zonder de landeigenaar te compenseren, bijvoorbeeld als het land niet wordt gebruikt.

De Zuid-Afrikaanse regering zegt dat de regering-Trump zich bemoeit met een binnenlands politiek probleem dat ze niet begrijpt. Ze noemen de beweringen van de Amerikaanse president onjuist en benadrukken dat er nog geen land is afgenomen op basis van de nieuwe wet.
Na toch al enigszins afgestompt te zijn van de stupiditeit van het geheel van wat er in de VS gebeurt, was dit toch nog echt wel een stevige WTF!?!?!

Op in ganzenpas marcherende troepen met hakenkruizen na, zijn we wel ongeveer beland in een situatie waar je niet langer kunt ontkennen - met droge ogen dan - dat dit een de facto nazi-regime is.

Racisme en overige discriminatie van minderheden (...) rücksichtslos botvieren op de samenleving is dan ook één van de hoofddoelen. De paralellen methet begin van de 20e eeuw (accelerationisme ↔ futurisme, etc.) zijn niet van de lucht.

De As Moskou-Washington (resp. Mar-a-Lago) gaat er duidelijk vol voor. Chaos creëren om voordat daarvan het stof neerdaalt iedereen de zakken te plunderen.

Hoe ongelooflijk stupide kun je zijn als electoraat. |:(

En dat zal niet minder worden, als je de foto hierboven even als referentie gebruikt, is dat bepaald geen brain drain vanuit Z-Afrika, eerder het omgekeerde. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 12-05-2025 22:20 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Snowdog schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:54:
[...]

Kijk ook even naar het grotere plaatje wat betreft de betrekkingen tussen de 2 landen.

[...]

Als wij een provincie hadden die 99 jaar was geleased aan een vijandige mogendheid, denk je dat wij dat beter hadden afgehandeld? Ik weet niet precies wat je probleem in deze is. Wat daar zich precies heeft afgespeeld is sowieso niet helemaal duidelijk. Valt China daar wat te verwijten? Yea, dat denk ik wel. Heeft verder weinig met deze hele situatie te maken, dat zijn interne zaken, zoals die ook in de US spelen.

[...]

Ook hier gaat het geheugen weer niet al te ver terug. Taiwan was deel van China, het is immers de plek waar de democratische partij naar gevlucht is tijdens de burgeroorlog. Wij hebben als Nederland zelfs na de 2e wereldoorlog nog onze kolonie Indonesië proberen in te lijven (voor de US dat niet meer tolereerde). Waarom doen we alsof dit zo raar is. Net als Spanje het op dit moment niet zou tolereren als Catalonië de onafhankelijkheid zou uitspreken, dus waarom doen we hier alsof we zoveel beter zijn? Wil ik daarmee zeggen dat het zomaar ok is dat ze het terug proberen te krijgen? Nee, maar ik denk dat het wel logisch is dat er spanningen zijn. Net zoals Taiwan claimt dat China Mainland deel van Taiwan is, maar daar lijkt verder niemand problemen mee te hebben.
Je zegt dat China "gewoon" stabiliteit wil in de regio en ik geef 3 voorbeelden waarin ze openlijk conflicten/grenzen opzoeken. Je zegt zelf ook dat China grenzen opzoekt en het miss niet ok is in deze situaties.

Dit doe ik, omdat het anders lijkt alsof China een normaal land is, net zoals ons. Want die willen toch ook alleen maar stabiliteit in de regio? Maar dat is dus niet waar. China is een totalitaire autocratie, waarbij het volk plat gezegd niets te zeggen of te willen hebben, maar alles bepaalt wordt.

En dit is waar je ziet dat de US in sneltreinvaart naartoe aan het bewegen is en steeds meer experts aangeven dat de US er al praktisch is (zie bijvoorbeeld recent https://nos.nl/nieuwsuur/...-tempo-af-naar-autocratie )

Door dit niet te benoemen en zaken als 'business as usual ' te bestempelen ("ze willen gewoon stabiliteit", net zoals 'ze willen gewoon een goede deal") kunnen mensen zaken als normaal gaan zien die niet normaal zijn. Waarbij je kan zien dat ze niet lijken te kloppen met de werkelijkheid.

Dus mijn voorbeelden/opmerkingen gaan over dat ik niet wil dat er zaken genormaliseerd worden, die in mijn ogen niet normaal/goed zijn. Net zoals we hier voor de usa scherp op moeten zijn. en overigens ook in NL, maar dat terzijde.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

cleef schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:20:
Russell Vought neemt (mogelijk) doge over
https://www.bnr.nl/nieuws...eiding-van-elon-musk-over

Positief dat in bnr benoemd wordt dat het opsteller van project 2025 is en daarmee ook directe link gelegd wordt.

Ik ben alleen bang dat dit als frame gebracht wordt in de US media dat er nu een "redelijk" alternatief voor "gekke" musk komt en dat alle wijzigingen 3x zo hard verder doorgevoerd gaan worden...

Elon Musk is gek, nu neemt
Welcome to the formal merger of corporatist and theocratic vectors.

Dat gezegd, inderdaad, tekstboek toepassing van transitie binnen kaders van normalisatie. Chaotic actor -> establishment actor (ogenschijnlijk, want Vought is net zo gestoord, en ook een frontje).

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

[...]

Nee. Indien ingezet wordt op verdere toepassingen van accelerationisme, dan heeft dat enkel effect op perceptie bij de hefboom / afleiding van MAGA = bruinhemden. MAGA bloedt een beetje dood, er zit gewoon te weinig volume in.

De echte bruinhemden staan al lang en breed klaar. Wie hier uit België komt zal zich misschien nog de tijden herinneren van voor de demilitarisatie van de Rijkswacht. Het was extreem, maar viel in het niet bij de militarisatie van Amerikaans Veiligheidsdomein - van politie tot verder. Dat is niet enkel een probleem van systemisch accelerationisme en radicalisatie, maar ook van verstrengeling met Surveillance Capitalism.

Wie hier echt meer van wil weten, hoe alle instrumentatie voor het echte apparaat van bruinhemden al in de coulissen staat sinds Reagan (en volstrekt genormaliseerd is), zou eens een verkenning moeten wagen bij het onderwerp “Copaganda”. Het probleem zal snel duidelijk worden.

Voor wie het dan nog niet genoeg is om de haren recht overeind te laten staan, het onderwerp van “search and seizure laws” is een goede volgende verkenning.

Saillant detail, dit probleem van gemilitariseerd apparaat van acceleration Is niet beperkt tot het civiele domein. Het militaire domein is de afgelopen twintig jaar in toenemende mate zelf ondergeschikt gesteld geworden voor varianten daarvan. Een JAG van nu is absoluut niet meer te vergelijken met de TV serie, laat ik het zo zeggen. En dan zijn er nog verdere diensten en agentschappen met extreme bevoegdheden.

Maar dit is vreemd noch nieuw. Bij de vorige grote cyclus van autoritarisme ging ook alle aandacht uit naar wannabe worstelaars, relschoppers en geïndoctrineerden, in het pakje gehesen. Maar het echte apparaat van Nazi Duitsland’s interne instrumentatie van geweld, macht en controle was niet dat, maar de gewone politie en gelieerde diensten - gradueel uitgerust, voorbereid, geïndoctrineerd, en gemandateerd.

Amerikanen hebben hier botweg geen kennis van. Het is geen onderdeel van wat zij geleerd krijgen, het is geen onderdeel van hun culturele kaders - het zit niet in de films. Ze hebben nul besef. Degenen die toestemming geven hebben geen idee dat ze straks net zo onder het zwaard hangen als hun vijandsbeeldem, en degenen die toestemming weigeren beseffen totaal niet dat alles waar ze nu wel op vertrouwen dat zwaard van Damocles zal zijn.

Knokploegjes zullen er zijn. Maar zij zijn het probleem niet. Wie zich afvraagt hoe dat mogelijk is zou een verkenning mogen wagen naar het cyclische tribalisme van accelerationisme en geweld wat elk jaar naar Portland vertrekt om daar te oefenen. Niets nieuw in de VS onder de zon sinds de Birch Society wat dat aangaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Snowdog
  • Laatst online: 11:16
cleef schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:16:
[...]

Je zegt dat China "gewoon" stabiliteit wil in de regio en ik geef 3 voorbeelden waarin ze openlijk conflicten/grenzen opzoeken. Je zegt zelf ook dat China grenzen opzoekt en het miss niet ok is in deze situaties.

Dit doe ik, omdat het anders lijkt alsof China een normaal land is, net zoals ons. Want die willen toch ook alleen maar stabiliteit in de regio? Maar dat is dus niet waar. China is een totalitaire autocratie, waarbij het volk plat gezegd niets te zeggen of te willen hebben, maar alles bepaalt wordt.

En dit is waar je ziet dat de US in sneltreinvaart naartoe aan het bewegen is en steeds meer experts aangeven dat de US er al praktisch is (zie bijvoorbeeld recent https://nos.nl/nieuwsuur/...-tempo-af-naar-autocratie )

Door dit niet te benoemen en zaken als 'business as usual ' te bestempelen ("ze willen gewoon stabiliteit", net zoals 'ze willen gewoon een goede deal") kunnen mensen zaken als normaal gaan zien die niet normaal zijn. Waarbij je kan zien dat ze niet lijken te kloppen met de werkelijkheid.

Dus mijn voorbeelden/opmerkingen gaan over dat ik niet wil dat er zaken genormaliseerd worden, die in mijn ogen niet normaal/goed zijn. Net zoals we hier voor de usa scherp op moeten zijn. en overigens ook in NL, maar dat terzijde.
Ja, ik denk dat ze inderdaad wel graag stabiliteit in de regio willen, maar dat wil niet zeggen dat er nooit problemen zijn of dat er nooit beslissingen worden genomen die dat lijken tegen te spreken. Je lijkt een beetje over het feit heen te kijken dat de regio in zijn algeheel daar heel wat minder stabiel is dan een Europa of Noord-Amerika (mede aan ons te danken natuurlijk, dat dan weer wel).

En zaken als territoriale conflicten die je veel hebt in Zuidoost-Azië zijn gewoon lastig, want daar zal je als land (ook als je stabiliteit wil) niet zomaar aan toegeven. Dar betekent verder niet dat je geen stabiliteit zou willen.

Anyway, de 3 voorbeelden die je geeft zijn imo gewoon niet zo geweldig. Zo kan je voor elk land (ook in het westen) wel voorbeelden vinden die niet helemaal stroken met wat ze zouden willen (en dat is ook een beetje het punt). Het zijn imo vrij "logische" conflicten en nou niet direct dingen waaruit zou blijken dat ze geen stabiliteit zouden willen.

Net als Europa ook betrokken is bij de oorlog in Oekraïne, en het terugwinnen van de Oekraïense gebieden in deze oorlog zou steunen, maar verder wel voorstander van stabiliteit is. Of stapje erger wellicht, Israël nog altijd openlijk steunt, maar wel een voorstander van stabiliteit (of mensenrechten) is.
Een totalitaire autocratie is niet echt minder normaal dan een democratie (het komt allebei veel voor) en daarnaast zouden dit soort conflicten ook best bij democratieën kunnen spelen. Het is niet alsof problemen magisch verdwijnen voor democratieën of dat democratieën alles per definitie beter doen.

Verder ben ik het er wel mee eens dat een goed-functionerende democratie de betere vorm is uiteraard. Hoewel een autocratie in theorie goed zou kunnen werken, ben je overgeleverd aan je leiders en da's doorgaans niet best, zeker op de langere termijn. Wat er in de US gebeurt is ook zeker niet ok en moet niet genormaliseerd worden (laten we hopen dat er ook nog een correctie volgt, al ben ik net zo pessimistisch als velen in dit topic) maar de originele post was dan ook niet daaraan gerelateerd.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:51
duvekot schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:32:

[Embed]

[...]

En ze gaat verder in een volgende post .. en haalt er weer wat andere zaken bij 🤔

[Embed]

[...]

Terwijl de Qatari ook wat onrust begon te voelen en gisteren met deze verklaring kwamen aan Politico:

[...]

bron: Politico

Wordt vervolgd ...
Eindelijk wat tegengas uit het eigen kamp, dat is positief te noemen. En precies op net waar maga zo tegen is, buitenlanders en al helemaal islamieten. Want ze heeft wel gelijk, Qatar en Saudi Arabië en dergelijke) zijn grote sponsoren van scholing, lobbies en anti-weaterse regime's wereldwijd. Door wie werd Osama bin Laden z'n clubje ook alweer gesponsord? SA...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:19

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
DropjesLover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 06:43:
[...]

Eindelijk wat tegengas uit het eigen kamp, dat is positief te noemen. En precies op net waar maga zo tegen is, buitenlanders en al helemaal islamieten. Want ze heeft wel gelijk, Qatar en Saudi Arabië en dergelijke) zijn grote sponsoren van scholing, lobbies en anti-weaterse regime's wereldwijd. Door wie werd Osama bin Laden z'n clubje ook alweer gesponsord? SA...
maar is het echt tegengas? Ze heeft issues met wie het geeft, niet dat er iets wordt gegeven. Er is geen sprake van enige ethische kaders, Laura Loomer is hier wat gepikeerd omdat het niet strookt met haar belangen. Zo gaan er velen zijn en straks valt dit ook weer weg.

Zolang de democraten geen meerderheid hebben in het congress en/of gematigde ('gematigde') republikeinen eindelijk een moreel kompas ontwikkelen zal er geen bal gebeuren wat ook maar enige drempel op gaat werpen voor de ingeslagen weg. Dat vliegtuig is wat geneuzel in de marge, want op dezelfde dag heeft Trump met een simpele 'truth' bv. de actie van de EU om Rusland onder druk te zetten door de shredder geduwd.

https://www.volkskrant.nl...ijn-bondgenoten~b948fa79/
Poetins voorstel werd direct omhelsd door de Amerikaanse president Donald Trump, die Oekraïne gelaste het ‘direct’ te accepteren. Dan zou vanzelf duidelijk worden of een deal mogelijk is. Weg was de kracht van het gezamenlijke ultimatum aan Moskou, dat alleen zou imponeren als de scherpe sancties die klaarliggen in het Amerikaanse Congres door Trump daadwerkelijk in stelling zouden worden gebracht.
Dus in weerwil van wat een congress al klaar heeft liggen, speelt hij weer even een solospel via zijn social media posts en iedereen kan weer beginnen te rennen om te kijken wat er nog te redden valt. Ook Laura Loomer is afgeleid van het issue: overal waar Trump effectief zijn eigen visie toepast is het gewoon chaos. Alle besluiten worden ad hoc, zonder enige kennis, inzicht of plan genomen met de ondertussen fameuze oneliners als: 'we will see what happens', 'maybe it will work, maybe not, but that's ok', enz.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

De ene kerkgroep weigert mee te doen aan Trump's "Witte Afrikaners zijn racistisch bejegend en vluchtelingen"-geblaat, en de andere whitewashed het met een ondoordacht argument:

https://www.theguardian.c...hite-south-africans-trump

Degenen die weigeren, zullen binnenkort wel worden onderzocht wegens "steun aan terrorisme" o.i.d., maar de andere groep regelt het met dit "argument" te komen:
Another faith-based refugee agency, Church World Service, says it is open to serving the South African arrivals.

“We are concerned that the U.S. Government has chosen to fast-track the admission of Afrikaners, while actively fighting court orders to provide life-saving resettlement to other refugee populations who are in desperate need of resettlement,” Rick Santos, CWS president and CEO, said in a statement.

He added that the action proves the government knows how to screen and process refugees quickly.

“Despite the Administration’s actions, CWS remains committed to serving all eligible refugee populations seeking safety in the United States, including Afrikaners who are eligible for services,” he said. “Our faith compels us to serve each person in our care with dignity and compassion.”
Bolding mine. Dat gaat volledig voorbij aan het feit dat er waarschijnlijk geen racistische behandeling van de Afrikaners is (anders dan "ons wordt verboden ons superieur te laten behandelen"), en dat dus de reden voor het verlenen van asiel bogus is.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Na een poging in 2022 en 2024 gaat Mike Lee (republikein) weer een poging doen om porno op federaal niveau te verbieden en kun je er bij het slagen van deze derde keer voor aangeklaagd worden:

https://www.404media.co/m...obscenity-definition-act/
According to Lee’s press release (the full text of the bill is not yet on Congress’ website as of Monday morning, but Lee gave it to right-wing media outlet The Daily Caller last week), the IODA redefines “obscenity” within the Communications Act of 1934 as “content that taken as a whole, appeals to the prurient interest in nudity, sex, or excretion” and “depicts, describes or represents actual or simulated sexual acts with the objective intent to arouse, titillate, or gratify the sexual desires of a person,” which “taken as a whole, lacks serious literary, artistic, political, or scientific value.” Most importantly, it completely removes the “intent” requirement from the current law—which currently prohibits the transmission of obscenity “for the purposes of abusing, threatening, or harassing a person.” That would mean anyone sharing or posting content that’s at all sexual or “intended to arouse” could be prosecuted for a federal crime.
Uiteraard doen ze dit voor de kinderen.

Dat zit wel Schnorr.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-11 23:20

hamsteg

Species 5618

Stukfruit schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:31:
Na een poging in 2022 en 2024 gaat Mike Lee (republikein) weer een poging doen om porno op federaal niveau te verbieden en kun je er bij het slagen van deze derde keer voor aangeklaagd worden:
Het land met de grootste porno industrie gaat dit echt niet doen. Iemand met enig oorzaak-gevolg denken kan invullen wat er na aanname van deze wet gaat gebeuren. (Antwoord: ze duiken het DarkWeb op en hebt helemaal geen controle meer, misbruik en excessen nemen exponentieel toe maar Mike kan lekker slapen want het is niet openlijk zichtbaar meer en de lijken onder de brug interesseren hem niet).

... gecensureerd ...

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:21
hamsteg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:38:
[...]
Het land met de grootste porno industrie gaat dit echt niet doen. Iemand met enig oorzaak-gevolg denken kan invullen wat er na aanname van deze wet gaat gebeuren. (Antwoord: ze duiken het DarkWeb op en hebt helemaal geen controle meer, misbruik en excessen nemen exponentieel toe maar Mike kan lekker slapen want het is niet openlijk zichtbaar meer en de lijken onder de brug interesseren hem niet).
Het is een mooie wet om chaos mee te creëren en een excuus om mensen op te pakken. Ik zie het ze wel aannemen. Het is natuurlijk niet daadwerkelijk om kinderen te doen, er zijn ook wel wat voorbeelden bij de GOP waarbij je je als kindermisbruiker gewoon verkiesbaar kan stellen. Matt Gaetz heeft uiteindelijk het veld moeten ruimen, maar was dikke vriendjes met Trump. Op niveau van de staat zijn er veel ernstigere gevallen.

• Stukfruit
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:46:
[...]

Het is een mooie wet om chaos mee te creëren en een excuus om mensen op te pakken.
Dit inderdaad. Porno houdt niet op met bestaan, daar zou ik niet bang voor zijn.

Maar met dit voorstel zou je, voor zover ik begrijp, zelfs mensen moeten kunnen op- of aanpakken omdat ze een kiekje van zichzelf op de telefoon hebben staan.

In plaats van het probleem op te lossen komt er een nieuwe beperking bij van de overheid die mensen zo min mogelijk lastig wil vallen.

Dat zit wel Schnorr.

• DropjesLover
Stukfruit schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:31:

https://www.404media.co/m...obscenity-definition-act/

[...]

Uiteraard doen ze dit voor de kinderen.
Uiteraard :P

Waar wonen ook alweer de meeste kijkers, en in welke staten zijn zaken zoals overspel en step-mom het meest populair?

Doet mij altijd denken aan de zeer felle anti-homo, anti-porno, pro-family Hongaarse Europees Parlementslid die tijdens corona gevonden werd tijdens een illegaal feestje in een gay-sauna :+

Maar ook een beetje zoals corruptie werkt voor machthebbers.
In een corrupt land doet iedereen hoog en laag er aan mee, want zo werkt het land nu eenmaal. Dus je kan altijd politieke rivalen oppakken vanwege corruptie, want dat ofwel is er altijd (ook al is het van 20 jaar geleden) ofwel makkelijk te fabriceren.
Hetzelfde met porno.

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 13-05-2025 09:28 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:31

Player1S

Probably out in the dark

de partij van freedom en small government 8)7

*knip*, laat dat soort suggesties zonder onderbouwing.

[ Voor 54% gewijzigd door NMH op 13-05-2025 16:20 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:26
Hmm we discussieren nu weer over hoe hypocriet en beperkend dit voorstel is. Is het echte probleem niet hoeveel makkelijker overheidsrepressie hiermee weer wordt?

Iedereen* heeft immers wel eens porno gekeken dus als je een lastige politieke tegenstander hebt hoef je het niet eens meer op terrorisme of verraad te gooien. "DOGE heeft je computer doorzocht en smerige beelden gevonden, dus je gezin gaat tijdelijk de bak in, in ieder geval tot we het bewijs rond hebben en het Hooggerechtshof een uitspraak gedaan heeft, dus geen zorgen, duurt maximaal 10 jaar". Of draaf ik nu door in het hele facismegebeuren?

* uit onderzoek blijkt dat 50% van de mannen wel eens porno kijkt, en dat de andere helft liegt [citation needed].

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Compuchip87 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:30:
Hmm we discussieren nu weer over hoe hypocriet en beperkend dit voorstel is. Is het echte probleem niet hoeveel makkelijker overheidsrepressie hiermee weer wordt?

Iedereen* heeft immers wel eens porno gekeken dus als je een lastige politieke tegenstander hebt hoef je het niet eens meer op terrorisme of verraad te gooien. "DOGE heeft je computer doorzocht en smerige beelden gevonden, dus je gezin gaat tijdelijk de bak in, in ieder geval tot we het bewijs rond hebben en het Hooggerechtshof een uitspraak gedaan heeft, dus geen zorgen, duurt maximaal 10 jaar". Of draaf ik nu door in het hele facismegebeuren?

* uit onderzoek blijkt dat 50% van de mannen wel eens porno kijkt, en dat de andere helft liegt [citation needed].
Stuur gewoon vanaf een anoniem email adres een porno link en de democratische vertegenwoordiger of anti-trump republikein staat al buiten spel.
Dat ze het zelf niet hebben opgezocht of om gevraagd hebben maakt niet uit in een dictatuur.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Dido

Dido

heforshe

That would mean anyone sharing or posting content that’s at all sexual or “intended to arouse” could be prosecuted for a federal crime.
Er zijn mensen die geilen op hoge hakken.
Betekent dat dat een schoenenfabrikant - als ie van het bestaan van die fetish op de hoogte is - de bak indraait als ie reclame maakt voor zijn schoenen?

Om het over ondergoedfabrikanten nog maar niet te hebben. Genoeg pubers die hun reclame heel; spannend vinden 8)7

Maar goed, uiteindelijk zou deze wet inderdaad betekenen dat de regering ieder willekeurig persoon kan opsluiten als ze daar toevallig zin in hebben.

Maar vergis je niet, dit zou ook impact hebben op ons in Europa. Er zijn nu al gevallen bekend van mensen die hun Apple-, Microsoft- of Google-account kwijt zijn geraakt omdat ze (meestal onbewust) iets in hun cloudopslag hadden staan dat gevlagd werd als porno, waarmee ze de algemene voorwaarden van die totko's overtraden. Dat gaat er niet beter op worden als deze wet erdoor komt.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-11 01:16

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Dido schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Er zijn mensen die geilen op hoge hakken.
Betekent dat dat een schoenenfabrikant - als ie van het bestaan van die fetish op de hoogte is - de bak indraait als ie reclame maakt voor zijn schoenen?

Om het over ondergoedfabrikanten nog maar niet te hebben. Genoeg pubers die hun reclame heel; spannend vinden 8)7

Maar goed, uiteindelijk zou deze wet inderdaad betekenen dat de regering ieder willekeurig persoon kan opsluiten als ze daar toevallig zin in hebben.

Maar vergis je niet, dit zou ook impact hebben op ons in Europa. Er zijn nu al gevallen bekend van mensen die hun Apple-, Microsoft- of Google-account kwijt zijn geraakt omdat ze (meestal onbewust) iets in hun cloudopslag hadden staan dat gevlagd werd als porno, waarmee ze de algemene voorwaarden van die totko's overtraden. Dat gaat er niet beter op worden als deze wet erdoor komt.
Het gaat nog veel verder dan dat natuurlijk.
Iedere tijdschrift, website die deze "seksuele" content als reclame brengt komt dan ook in de problemen.
Afgeleide producten zelfde verhaal. Zoals bv de parfum met een flesje in de vorm van hakken -> jail.
Reclame met een verleidelijke ondertoon is dus dadelijk taboe. Gaat nog lastig worden dan.

Juist vreemd voor iemand als trump, want was die niet lid van die kinderverkrachtingsclub van Epstein.
Wikipedia: Jeffrey Epstein

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qVzLNfpJbUhN_CQBTp-bYgfYHg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7tJtPgINrHqyraPmlh09GvHw.png?f=user_large

In de kerk preuts doen, maar ondertussen alles flikken wat god verboden heeft. Weer lekker hypocriet. :F

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• Dido

Dido

heforshe

keuringsdienst schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:45:
Iedere tijdschrift, website die deze "seksuele" content als reclame brengt komt dan ook in de problemen.
Afgeleide producten zelfde verhaal. Zoals bv de parfum met een flesje in de vorm van hakken -> jail.
Reclame met een verleidelijke ondertoon is dus dadelijk taboe. Gaat nog lastig worden dan.
Het wordt natuurlijk alleen ingezet als dat tijdschrift iets plaatst waar Trump c.s. het niet mee eens zijn.
Dus een interview met een niet-wit persoon, een vrouw of - the horror! - een homo, en dan kan inderdaad een advertentie als stok gebruik worden om mee te slaan.
In de kerk preuts doen, maar ondertussen alles flikken wat god verboden heeft. Weer lekker hypocriet. :F
Laten we wel wezen, hypocrisie is geen eigenschap van Trump die iemand nog mag verbazen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Tja, dan kan je ook meteen een hoop films van Tarantino "entartet" verklaren. De beste man steekt zijn voetenfetisj immers niet onder pumps of hakken :P

En ik weet niet waarom, maar deze kwam vandaag voorbij in mijn "suggested content" op youtube:

Het gaat over het effect van de tariffs op import uit China. Dat er meer en meer lege containerschepen, of helemaal geen schepen meer in de havens liggen en wat daar de middel- en langetermijn effecten van gaan zijn. Hier wordt Trump ondervraagd door de aanwezige pers. Die reacties en antwoorden die hij geeft, dat is toch geen "sterke man die doorpakt"?

Dat hele kanaal is trouwens wel interessant. Wel super Amerikaans met dramatische muziek en van die ENORM in het OOG springende WOORDEN in de titels. Dus daar moet je even doorheen prikken.

Vond twee video's van ze ook wel interessant en geeft een insider(Amerikaanse) kijk op vrouwenrechten onder de evengelicals en Trump en de rol van veteranen aan beide kanten:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Vrijdag schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:34:
Tja, dan kan je ook meteen een hoop films van Tarantino "entartet" verklaren. De beste man steekt zijn voetenfetisj immers niet onder pumps of hakken :P

En ik weet niet waarom, maar deze kwam vandaag voorbij in mijn "suggested content" op youtube:

[YouTube: Trump term COLLAPSES as EMPTY PORTS seen across AMERICA]

Het gaat over het effect van de tariffs op import uit China. Dat er meer en meer lege containerschepen, of helemaal geen schepen meer in de havens liggen en wat daar de middel- en langetermijn effecten van gaan zijn. Hier wordt Trump ondervraagd door de aanwezige pers. Die reacties en antwoorden die hij geeft, dat is toch geen "sterke man die doorpakt"?
Over shepen word veel mis informatie gedeelt.
Deze youtuber geeft wel een goed overzicht van de scheep transport: YouTube: Is the Trade War Over? | Port and Tariff Update as of May 12, 2025
Hij laat zien waar de informatie komt en waar je het zelf ook na kan kijken.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 04:43
[...]

Vrij spel? Het is opdracht.
Volgens Trump is de VS in oorlog met criminele bendes uit Zuid Amerika.

Trump administration labels 8 Latin American cartels as ‘foreign terrorist organizations’
https://apnews.com/articl...b69fc66f13f7f79fb90906a50

The Alien Enemies Act: What to know about a 1798 law that Trump has invoked for deportations
https://www.nbcwashington...for-deportations/3868858/

Overal vijanden, daarom zijn harde maatregelen nodig - geheel conform fascistisch draaiboek. Zie ook de retoriek mbt de importheffingen: andere landen "have been ripping us off".

Zelfs de nieuwe leiding van Health and Human Services gaat ivm gezondheidszorg diep in op hoe de VS van alle kanten wordt belaagd:

naast "it is your patriotic duty to be healthy", ook "we have a war room now to fight back against adversaries... foreign governments, weaponized organized crime... they are coming after us because we have a 2 trillion dollar budget" - aldus het equivalent van de minister van gezondheidszorg.
YouTube: RFK Jr's F%$#D Up New Plan For America

De achterliggende bedoeling is hetzelfde als altijd: bezuinigen op sociale voorzieningen en belastingverlaging voor de rijken. Alleen geven ze nu een andere draai aan de bezuinigingen: die worden zogenaamd mogelijk door fraude en corruptie (al dan niet gelieerd aan buitenlandse criminele bendes) uit te roeien.

AOC Warns Republicans Are ‘Robbing People’ to Pay for Billionaire Tax Cuts
https://www.rollingstone....aire-tax-cuts-1235336383/

Trump II - Project 2025 tracker

hamsteg schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:38:
[...]
Het zijn de VS. De Drooglegging werd ook ooit als gestoord idee weggewuifd, en plotsklaps was het zover. Het land is een tekstboek voorbeeld van welke dynamica volgen wanneer een bevolking in een selectoraal stelsel van macht vastgezet wordt wat rust op manipulatie van geloofsgedrag.

De karakteristieken van tegenwoordig zijn niet nieuw, de remmen hebben er enkel opgezeten sinds de New Deal tot zo ongeveer Nixon.

When everyone’s guilty of something … authoritarianism as a system of abuse thrives.

Stukfruit schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:24:
[...]

Dit inderdaad. Porno houdt niet op met bestaan, daar zou ik niet bang voor zijn.

Maar met dit voorstel zou je, voor zover ik begrijp, zelfs mensen moeten kunnen op- of aanpakken omdat ze een kiekje van zichzelf op de telefoon hebben staan.

In plaats van het probleem op te lossen komt er een nieuwe beperking bij van de overheid die mensen zo min mogelijk lastig wil vallen.
Kuch. Wat dacht je van kiekjes van het dagje aan zee met de kids?

Alles wat autoritarisme nodig heeft wordt al gebouwd door de werkvoorbereiders, en dat is telkens dezelfde politieke en economische geodemografie.

• DropjesLover
keuringsdienst schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:45:
[...]

Juist vreemd voor iemand als trump, want was die niet lid van die kinderverkrachtingsclub van Epstein.
Wikipedia: Jeffrey Epstein

[Afbeelding]

"Grab em by the pussy" en "als het niet mn dochter was, dan wist ik het wel" Trump? :p

BThGvNeOA

• duvekot
Nicky Haley ziet het vliegtuig verhaal ook niet vliegen:

Accepting gifts from foreign nations is never a good practice. It threatens intelligence and national security. Especially when that nation supports a terrorist organization and allows those terrorist regimes to live on its soil. Regardless of how beautiful the plane may be, it opens a door and implies the President and US can be bought. If this were Biden, we would be furious.
Die laatste zin is ook wel interessant.

• duvekot
Ondertussen in rechtbank in Pennsylvania:

First judge approves Trump invoking Alien Enemies Act to deport Venezuelans
A federal judge ruled Tuesday that President Trump can invoke the Alien Enemies Act (AEA) to remove Tren de Aragua members but determined the administration has provided insufficient notice before carrying out the deportations.
Ze moeten een notificatie in het Engels en Spaans krijgen 21 dagen voordat ze uitgezet gaan worden. (Zodat ze in de tijd alsnog een bezwaarprocedure kunnen starten)

Dit is ook wel een apart redenatie:
Haines said she wasn’t resolving whether the president can use the law to remove gang members — one of several consequential legal questions the judge took care to avoid. But by focusing on Trump’s power to use the AEA against foreign terrorist organizations, her ruling put her at odds with several other judges who have weighed the matter.
Deze federale rechter is door Trump zelf aangesteld .. en het gebruik van de AEA ligt ondertussen ook al bij het Hooggerechtshof.

• Llopigat
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:17:
[...]
Klopt en dát is dan nou net de reden dat het belangrijk is om over te stappen op europese alternatieven. Ik hoor nu veel mensen zeggen van 'oh maar Apple is zo'n slecht bedrijf niet'. Dat is waar, maar ze vallen wel onder de Amerikaanse wet.

Overigens stond Tim Cook zelf ook gewoon braaf in de rij voor Trump en nam zelfs een kadootje van een miljoen dollar mee. Ja, hij moet wel want anders tankt zijn beursgenoteerde bedrijf en hij moet doen wat het beste voor de aandeelhouders is. Maar dat laat precies zien dat het zijn van een 'goed bedrijf' weinig inhoudt.

En dat van die porno is niet echt zo'n punt voor ons, er staan al landen te springen om die rol over te nemen zoals bijv. Colombia. Veel lagere lonen dus men houdt meer over. Vooral veel camgirls komen daar vandaan.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Voor mensen die minder afhankelijk willen worden van een land dat door trump de afgrond ingaat.

Software Alternatieven voor US naar EU.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHZtLVTWkxWv9T3xD1lAVXONCHg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y1RdIYJ9YaLlZE4L9H6hHB5b.png?f=user_large

Bron RTL.

Gunstige gratis bijkomstigheid: betere privacy en het kost indirect veel minder geld door minder reclame.

Hardware: alles uit China zelf ipv de VS. Dat scheelt ook nog bakken met geld.

Je maakt het trump ook steeds moeilijker om zijn waanzin vol te houden wanneer dat veel geld gaat kosten.
Over 4 jaar kan je dan altijd nog beslissen om terug te gaan naar US software, maar ws wil je dat niet meer.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

keuringsdienst schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 00:42:
Voor mensen die minder afhankelijk willen worden van een land dat door trump de afgrond ingaat.

[Afbeelding]

Bron RTL.

Gunstige gratis bijkomstigheid: betere privacy en het kost indirect veel minder geld door minder reclame.

Je maakt het trump ook steeds moeilijker om zijn waanzin vol te houden wanneer dat veel geld gaat kosten.
Over 4 jaar kan je dan altijd nog beslissen om terug te gaan naar US software, maar ws wil je dat niet meer.
Ik zou zeggen, investeer in onderwijs in Nederland, repareer de koppelingen tussen R&D en MKB, en laat daar een paar Moonshot Economics projecten op los. Coördineer via Europese raamwerken die al heel lang klaar liggen en schep economy of scale netwerkeffecten. Geen China of VS nodig. Maar ja.

• duvekot

[Afbeelding]

Bron RTL.

Daar is een heel eigen topic voor op tweakers:

Alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten

En RTL gebruikt waarschijnlijk ook daaruit informatie voor hun voorstellen.

• DropjesLover
De eerste impeachment is gestart door een wat lijkt enkeling binnen de democratische partij. En de rest van de Democraten zijn er niet blij mee, ookal begint de druk van onderaf op te lopen.
Ze moeten nu op korte termijn stemmen voor iets wat kansloos is (ivm geen meerderheid).

https://www.axios.com/202...-thanedar-democrats-react

Interessant.
Het forceert de Democraten nu in ieder geval tot beweging.
* DropjesLover popcorn pakt

BThGvNeOA

• Stukfruit
  • Niet online

[Afbeelding]

Bron RTL.

offtopic:
Naast dat er al een topic voor is: sommige alternatieven zijn zelfs beter :) DeepL staat bijvoorbeeld bekend als vertaler met hogere kwaliteit dan Google Translate.

Verder is dat lijstje van RTL maar vaag. Telegram is geen serieus alternatief en videobellen kan ook met Signal of de volledig Europese varianten.

Dat zit wel Schnorr.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Nederlandse wetenschappers in de knel door Trump's anti-wetenschap beleid:

https://www.nu.nl/klimaat...ds-verder-onder-druk.html

Wat mij hieraan stoort, is eigenlijk hetzelfde dat je bij veel Amerikaanse wetenschappers ziet: Men ondergaat, neemt bijna geen eigen actie, en klaagt vervolgens dat men genaaid wordt door de ontwikkelingen. En dat met herhaling. Het is nu al zo'n vijf maanden bezig, dan zorg je er toch zoveel mogelijk voor dat zoveel mogelijk data wordt veiliggesteld?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zakelijk gezien gaat het allemaal voortvarend met het uitbreiden van de business in het midden oosten iig.
Luxury skyscrapers, golf courses and cryptocurrency: The Trump family’s rapidly expanding Middle East business
https://edition.cnn.com/2...middle-east-business-invs
The Trump family’s business ties to the Middle East have more than tripled since the president’s first term in office, a CNN tally of the deals has found, including a slew of new projects announced since he reclaimed the White House.

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 14-05-2025 09:11 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Amphiebietje schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:33:

Wat mij hieraan stoort, is eigenlijk hetzelfde dat je bij veel Amerikaanse wetenschappers ziet: Men ondergaat, neemt bijna geen eigen actie, en klaagt vervolgens dat men genaaid wordt door de ontwikkelingen. En dat met herhaling. Het is nu al zo'n vijf maanden bezig, dan zorg je er toch zoveel mogelijk voor dat zoveel mogelijk data wordt veiliggesteld?
Asynchrone leercurves.

In historisch perspectief kunnen daar enorme variaties bij zitten. De een wordt binnen een week wakker want hij of zit zit er met de neus op in het veld, een ander komt pas na een decennium achter. En dan is er nog het issue van schakelen in ketens en beslissingsbomen.

En ja, het vertrouwen in shared mythos daarbij.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
Charly schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:55:
[...]...

Ik ben sinds de verkiezingen in de VS weer meer aan het lezen en dat sterkt me in mn overtuiging dat dit soort verdieping je meer brengt dan nieuwsfeeds en de ophef du jour volgen. Ik kan het iedereen aanraden.

Nu eerst the trading game uitlezen en dan staat Russ Bellant met zn ouwe nazi's op de lijst.
Old Nazis, The New Right, And The Republican Party plaatst de recente ontwikkelingen wel in een interessant historisch kader. Lang verhaal kort, autoritaire en fascistische elementen zijn al (in ieder geval) sinds het einde van wo2 aanwezig in de partij en lijken sinds Reagan alleen maar aan invloed gewonnen te hebben. Dat is ook al decennia bekend, maar niemand lijkt zich geroepen te voelen er iets aan te doen.

Gratis epub beschikbaar via archive.org. Niet heel lang. Niet heel moeilijk. Zeker de moeite van het lezen waard als je je afvraagt hoe we/ze in deze sh*tshow terecht gekomen zijn.

Ik bedoel, zelfs het importeren van verongelijkte blanke zuid afrikanen blijkt in een langere traditie te passen, waarbij men na de oorlog oost europese "anti communisten" (lees; notoire nazi collaborateurs :F ) de VS binnen haalde.

Off topic:

Trading game was vermakelijk maar niet meer dan dat, beetje teleurstellend aangezien de schrijver / hoofdpersoon best een interessant YT kanaal runt over economie en ongelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Charly op 14-05-2025 14:48 ]

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

DropjesLover schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:11:
De eerste impeachment is gestart door een wat lijkt enkeling binnen de democratische partij. En de rest van de Democraten zijn er niet blij mee, ookal begint de druk van onderaf op te lopen.
Ze moeten nu op korte termijn stemmen voor iets wat kansloos is (ivm geen meerderheid).

https://www.axios.com/202...-thanedar-democrats-react

Interessant.
Het forceert de Democraten nu in ieder geval tot beweging.
* DropjesLover popcorn pakt
Alhoewel kansloos is het wel een eerste duidelijk signaal vanuit de dems en sneller dan verwacht.
3 dagen na mijn reactie dat impeachment tot de weinige mogelijkheden behoorde. :*)

Het gaat o.a. hierom:

The measure accuses Trump of a litany of offenses, including abuse of power, corruption and "tyranny," mostly related to his consolidation of power and his personal finances.

Misschien dat het daar toch wat mensen wakker gaat schudden...

A for effort. (y)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

Garyu

WW

Ik geloof dat deze ook nog niet was langsgekomen hier:
https://www.independent.c...lture-group-b2750838.html
A tiny TikTok creator company with no revenue and ties to China plans to buy $300million in Trump’s memecoin. The firm, which employs eight people to create videos for TikTok, earned no revenue last year — yet somehow found a way to purchase as much as $300 million of $TRUMP.
Het bedrijf is van dezelfde eigenaars als ByteDance (Tiktok).

Zoals de Duitsers zeggen: "Ein Schelm der böses denkt"...

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 14-05-2025 18:07 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:54
Amphiebietje schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:33:

Is dat niet een beetje het risico als je jezelf (bijna) helemaal afhankelijk maakt van één land?
Over het algemeen weet men in de bedrijfsvoering dat een single point of failure niet wenselijk is.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

TheBrut3 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:37:
[...]

Is dat niet een beetje het risico als je jezelf (bijna) helemaal afhankelijk maakt van één land?
Over het algemeen weet men in de bedrijfsvoering dat een single point of failure niet wenselijk is.
Voor de VS is dit op termijn juist veel schadelijker.

Wij trekken ons nu los van de VS en gaan ons zelfredzaam maken. De VS heeft decenia lang geteerd op de landen die afhankelijk waren van hun. Die gaan het nu zelf doen en kans is zeer klein dat ze op korte termijn terug komen mocht de VS wakker worden en trump arresteren *knip*, laten we dat niet propageren.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 15-05-2025 20:12 ]

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Player1S schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:07:
[...]
Voor de VS is dit op termijn juist veel schadelijker.

Wij trekken ons nu los van de VS en gaan ons zelfredzaam maken. De VS heeft decenia lang geteerd op de landen die afhankelijk waren van hun. Die gaan het nu zelf doen en kans is zeer klein dat ze op korte termijn terug komen mocht de VS wakker worden en trump arresteren *knip*
Met een beetje pech (voor de VS) gaan consumenten buiten de VS zich ook los maken van VS Big tech.
Dat gaat dan precies veroorzaken wat trump niet wil, namelijk groot financieel verlies en vrije EU burgers.
(voordeliger, veel betere privacy, veiliger, support voor EU Tech, anti-trump, vaak open source, etc, etc.)
Oh en geen algoritmes meer die haat en waanzin in de hand werken.

De tijd van geforceerde VS klantenbinding is definitief voorbij, bedankt daarvoor trump, echt Top. d:)b

Wanneer bedrijven, de wetenschap, omzet en ideeën de VS verlaten wat blijft er dan nog over?
Eikels + trump die een crypto piramide zeepbel beginnen die vroeg of laat uit elkaar spat. _O-

[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 15-05-2025 20:11 ]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

TheBrut3 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:37:
[...]
Wat betreft medisch onderzoek is Pubmed een van de grotere databanken. Daar maak je niet zomaar een kloon van voor Europees gebruik.
Het wordt al helemaal rampzalig als Kennedy zou besluiten om die databank op te schonen omdat deze te woke, inclusief of gekleurd is.

A'dam PVOutput

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

ericplan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:24:
[...]

Wat betreft medisch onderzoek is Pubmed een van de grotere databanken. Daar maak je niet zomaar een kloon van voor Europees gebruik.
Het wordt al helemaal rampzalig als Kennedy zou besluiten om die databank op te schonen omdat deze te woke, inclusief of gekleurd is.
Eigenlijk zouden dat soort databanken gewoon per definitie een mirror moeten hebben op meerdere plekken in de wereld.

Nou ja, dure les die hopelijk geleerd wordt. :/

• DropjesLover
Amphiebietje schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:15:
[...]

Eigenlijk zouden dat soort databanken gewoon per definitie een mirror moeten hebben op meerdere plekken in de wereld.

Nou ja, dure les die hopelijk geleerd wordt. :/
Ja hallo, weet je wat dat kost? En wie gaat dat betalen? En in welk land moet die mirror en werkgelegenheid terecht komen?
En aanvullende eisen a, b en c op verzoek van land x dan?

Daarom dus.

BThGvNeOA

• duvekot
Ondertussen in de archieven van Harvard University:

Harvard’s unofficial copy of Magna Carta is actually an original, experts say
A Magna Carta wrongly listed as an unofficial copy for nearly 80 years has been confirmed as an original from 1300.
[..]
Magna Carta, originally granted by King John in 1215, was the first document to put into writing the principle that the king and his government were not above the law.

Carpenter described HLS MS 172 as “one of the world’s most valuable documents”.

He added: “It asserts a fundamental principle that the ruler is subject to the law. He can’t just say: ‘Into prison, off with your head, I’m seizing your property.’ If he wants to act against you, he has to do so by legal process. It’s the foundation stone of the western tradition of law and democracy.”
Toch leuk dat juist Harvard University dit document nu laat zien ..
According to the library’s accession register, it had bought what it believed to be a copy for $27.50 in 1946. A month earlier, an RAF veteran had sold it to the London book dealers Sweet & Maxwell for £42.

Vincent said: “It’s easy to understand why it was mis-catalogued when it was sold … it’s a long time ago. Everyone in 1945 was a bit tired. It’s worth many, many, many, many times that.”
Appeltje voor de dorst ... Als ze geen geld meer hebben . Wie weet wil Trump het wel kopen met zijn crypto munten

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:54
duvekot schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:21:

Appeltje voor de dorst ... Als ze geen geld meer hebben .
Harvard heeft zat geld.

Bereken je warmteverlies

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ze worden wel gigantisch gekort door de wannabe dictator.

• duvekot
Ondertussen bij het Hooggerechtshof:

Questions about Thursday’s oral argument in the birthright citizenship dispute? We have (some) answers.
bron: scotusblog.com

Vandaag is er een bijzondere hoorzitting bij het Hooggerechtshof. Vandaag worden 3 rechtzaken die lopen rondom het geboorterecht gezamenlijk behandeld. Deze rechtzaken zijn via de spoed procedure bij het Hooggerechtshof terecht gekomen. Normaal worden dit soort zaken niet altijd in een hoorzitting besproken en zeker niet in Mei. Dan is eigenlijk de periode voor zittingen van het Hooggerechtshof al afgelopen (eind April), maar ze wilde niet wachten tot dat ze weer beginnen na de zomer (in Oktober)

Formeel gaat het in deze zaken nu niet over de vraag of Trump dat staatsburgerschap kan veranderen, maar over de vraag of een rechtbank een voorlopige voorziening mag opleggen die voor het hele land van toepassing is. Maar waarschijnlijk komt de geboorterecht vraag vast wel voorbij.
Though the dispute comes to the justices through challenges to Trump’s effort to end birthright citizenship, the primary issue before the court on Thursday is whether lower-court judges can issue what are known as universal injunctions to block an order nationwide. With a universal injunction, a federal judge (or several in this case) can bar the government from enforcing an executive order – or, in another case, a law or policy – anywhere in the country. The Trump administration, which has been blocked by many such injunctions in recent months, argues that the practice is unconstitutional.
Dit soort landelijke geldende voorlopige voorzieningen worden meer en meer uitgesproken de afgelopen tijden.
These kinds of universal injunctions, the Trump administration complains, “have reached epidemic proportions since the start of” Trump’s second term. Indeed, it writes, federal trial courts “have issued more universal injunctions” and temporary restraining orders “during February 2025 alone than through the first three years of the Biden Administration.” The large number of universal injunctions, the government says, has impeded the executive branch “from performing its constitutional functions before any courts fully examine the merits of those actions, and threatens to swamp this Court’s emergency docket.” (Notably, the president has issued far more executive orders in this period than any president in recent history.)
Dus Trump is er niet blij mee dat zijn executive orders via deze weg geblokkeerd worden. Bijvoorbeeld voor ontslaan van medewerkers, toegang tot administraties, of besparingen op buitenlandse ondersteuning etc.

Het artikel geeft een goede achtergrond van alles wat er bij komt kijken dus goed om in te lezen als je wil begrijpen wat er vandaag allemaal gaat gebeuren. Ook laat het alle voor en tegen argumenten de revue passeren voor een evenwichtige verslaglegging.

Als je het allemaal zo interessant vind dat je live op de hoogte gehouden wil worden kan je meeluisteren (geen video) op deze stream. Ze beginnen om 10u EDT ( 16:00 Nederlandse tijd)

https://www.supremecourt.gov/oral_arguments/live.aspx

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weer wat wraakacties van Trump richting mensen die voor gelijkheid zijn:
De directeur van het Amerikaans Copyright Office is naar verluidt ontslagen, een dag nadat het agentschap concludeerde dat het gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal door bouwers van AI-modellen verder gaat dan de bestaande regels voor redelijk gebruik ("fair use").

Het rapport van het Copyright Office stelt dat AI-bedrijven zich niet kunnen beroepen op "fair use" wanneer ze commercieel gebruik maken van grote hoeveelheden auteursrechtelijk beschermde werken om expressieve content te produceren die concurreert met bestaande markten, vooral als dit gebeurt door illegale toegang.

Sommigen suggereren dat het ontslag verband houdt met het rapport en een poging is om de belangen van Elon Musk te dienen, terwijl het Witte Huis stelt dat het te maken heeft met een focus op diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) binnen het agentschap.
Aldus https://www.dutchitchanne...e-ontslagen-na-ai-rapport

Hij heeft het maar druk met het wraak nemen op mensen die het niet met hem eens zijn....

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
wildhagen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:18:
Weer wat wraakacties van Trump richting mensen die voor gelijkheid zijn:
In dat rijtje past deze ook:

Gabbard fires officials who released memo contradicting Trump’s Venezuela gang claims
Tulsi Gabbard, the US director of national intelligence, has fired the two highest-ranking officials at the National Intelligence Council (NIC) just weeks after the council released an assessment that contradicted Donald Trump’s justification for using the Alien Enemies Act to deport alleged Venezuelan gang members without due process.
Met deze reden:
The two were fired because of their opposition to the US president, Gabbard’s office said in an email on Wednesday, without offering examples.
Dus een duidelijke boodschap.
En deze opmerking is natuurlijk ook zeer tegenstrijdig
“The director is working alongside President Trump to end the weaponization and politicization of the intelligence community,” the office said.
De twee ontslagen medewerkers waren al jaren werkzaam op dit gebied, onder verschillende presidenten.
Mike Collins was serving as acting chair of the National Intelligence Council before he was dismissed alongside his deputy, Maria Langan-Riekhof. They each had more than 25 years of intelligence experience.
[..]
Collins was considered one of the intelligence service’s top authorities on East Asia. Langan-Riekhof has served as a senior analyst and director of the CIA’s strategic insight department and is an expert on the Middle East.

• Llopigat
  • Niet online
Trump wil nu Gaza overnemen en er een "Freedom Zone" van maken (whatever that means). Betekent waarschijnlijk 'vrijheid' voor westerse project ontwikkelaars gezien Trump's eerdere explicietere plannen. Niet voor de Palestijnen lijkt me.

https://www.theguardian.c...n-middle-east-crisis-live

Trump Gaza weer een stapje dichterbij :/

Ondertussen zegt Netanyahu dat ze doorgaan met de oorlog zelfs als de gijzelaars vrijgelaten worden en ze willen de bevolking eruit schoppen. Die moet de rest van de wereld maar opvangen vindt hij: https://nos.nl/collectie/...g-om-gazanen-op-te-vangen Die zijn dus niet welkom in de Riviera of the middle east, hun eigen land, en de rest van de wereld moet het maar even oplossen :F

Ik ben wel benieuwd hoe dit idee van een Amerikaanse overname van Gaza bij Netanyahu valt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Llopigat op 15-05-2025 11:23 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
keuringsdienst schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Alhoewel kansloos is het wel een eerste duidelijk signaal vanuit de dems en sneller dan verwacht.
3 dagen na mijn reactie dat impeachment tot de weinige mogelijkheden behoorde. :*)

Het gaat o.a. hierom:

The measure accuses Trump of a litany of offenses, including abuse of power, corruption and "tyranny," mostly related to his consolidation of power and his personal finances.

Misschien dat het daar toch wat mensen wakker gaat schudden...

A for effort. (y)
het is een dansje en niet veel meer dan dat. Men had meer moeite kunnen steken in het blokkeren van de feestbegroting waar Trump/het GOP mee kwam. En dat is het ding: het verzet vanuit de democraten is momenteel gewoon symbolisch. De paar plekken waar men daadwerkelijk impact had kunnen maken, boog men onmiddelijk. Dit gaat eindigen in wat democraten die heel hard 'boeeee!' roepen naar GOP senatoren, wat symbolische onderzoeken die veelal dankzij obstructie eindigen in 'not conclusive' en misschien in the end een stemming waarna Trump en het GOP trots rond gaan paraderen met 'zie je wel! onschuldig!'. In de tussentijd gaat de afbraak en het verder corrumperen van het politieke stelsel doodleuk verder.

In de huidige status zijn de democraten de verzetsmensen die wel in verzet willen komen, maar het mag absoluut geen moeite kosten of pijn doen bij hunzelf, anders bedanken ze. Ze zijn ook nog altijd niet begonnen met reflectie of vernieuwing van hun partij/hun standpunten. Men zit maar stuurloos wat te wachten, op een enkeling na.

• DropjesLover
polthemol schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:00:
[...]

het is een dansje en niet veel meer dan dat. Men had meer moeite kunnen steken in het blokkeren van de feestbegroting waar Trump/het GOP mee kwam. En dat is het ding: het verzet vanuit de democraten is momenteel gewoon symbolisch. De paar plekken waar men daadwerkelijk impact had kunnen maken, boog men onmiddelijk. Dit gaat eindigen in wat democraten die heel hard 'boeeee!' roepen naar GOP senatoren, wat symbolische onderzoeken die veelal dankzij obstructie eindigen in 'not conclusive' en misschien in the end een stemming waarna Trump en het GOP trots rond gaan paraderen met 'zie je wel! onschuldig!'. In de tussentijd gaat de afbraak en het verder corrumperen van het politieke stelsel doodleuk verder.

In de huidige status zijn de democraten de verzetsmensen die wel in verzet willen komen, maar het mag absoluut geen moeite kosten of pijn doen bij hunzelf, anders bedanken ze. Ze zijn ook nog altijd niet begonnen met reflectie of vernieuwing van hun partij/hun standpunten. Men zit maar stuurloos wat te wachten, op een enkeling na.
Punt is wel dat de huidige impeachment voor een groot deel gedreven wordt door de grassroots achterban van de Democraten.
Dat er politiek niks te winnen valt en dus dat tegengehouden werd door de partijleiding, en dat 1 senator het toch indient, dat is niet de kern.
De druk wordt van onderop opgevoerd.

En inderdaad, het gros van de problemen (wereldwijd, in meerdere landen) is dat de politiek wel zegt te willen veranderen, maar dat het niks mag kosten en vooral maar geen enkele potentiele stem mag kosten. Waardoor er dus helemaal niks veranderd. De mond vol hebben van "zeggen waar het op staat" "daadkracht" "maatwerk", maar ondertussen...

BThGvNeOA

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
DropjesLover schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Punt is wel dat de huidige impeachment voor een groot deel gedreven wordt door de grassroots achterban van de Democraten.
Dat er politiek niks te winnen valt en dus dat tegengehouden werd door de partijleiding, en dat 1 senator het toch indient, dat is niet de kern.
De druk wordt van onderop opgevoerd.

En inderdaad, het gros van de problemen (wereldwijd, in meerdere landen) is dat de politiek wel zegt te willen veranderen, maar dat het niks mag kosten en vooral maar geen enkele potentiele stem mag kosten. Waardoor er dus helemaal niks veranderd. De mond vol hebben van "zeggen waar het op staat" "daadkracht" "maatwerk", maar ondertussen...
maar nog altijd ineffectief: beter had men de aanval ingezet op de eigen partijleiding die maar stuurloos is en weigert beslissingen te nemen, dan wel op eigen initiatief gaat buigen (denk bv. Schumert bij stemming voor verruimen schuldplafond).

Zonder post-mortem en een aangepaste wijze van doen en denken, ga je gewoon onder de voet gelopen worden (in feite wat er nu aan het gebeuren is en al jarenlang aan de gang was). Naar mijn smaak is dus ook bij dit een totaal gebrek aan gevoel voor urgentie en is het allemaal te lief. Men blijft gaan op beeldvorming. Hoeveel stemmers zijn er van mening veranderd door een 24uurs marathonspeech in een senaat? Er zijn meer mensen aan het twjifelen door de effecten van de handelsoorlog. Had die flink erger gemaakt door gewoon geen steun te verlenen aan het schuldplafond en laat ze maar trappelen in plaats van ze uit de put te helpen.

We gaan het zien wat het gaat geven, maar als men niet met een gedegen plan, visie en leiderschap komt, vrees ik men at best kortstondig een kleine winst pakt, met te min politieke macht om de schade die nu al is aangebracht weg te werken, om daarna opnieuw de macht over te kunnen dragen en nog meer schade te incasseren.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:39
https://www.theguardian.c...-prevent-2008-style-crash

We are going to make recessions great again?

Wordt maar afwachten tot de financiële wereld zichzelf weer compleet in de problemen werkt, en dan komt bedelen om geld met Trump aan de macht.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

separhim schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:08:
https://www.theguardian.c...-prevent-2008-style-crash

We are going to make recessions great again?

Wordt maar afwachten tot de financiële wereld zichzelf weer compleet in de problemen werkt, en dan komt bedelen om geld met Trump aan de macht.
Die regels zijn belangrijk, maar zo snel gaat het niet. Deregulering van financiële instellingen kan op korte (lees enkele jaren), zorgen voor extra economische groei en betere resultaten. De shit volgt pas bij een volgende president.

• duvekot
Trump laat ook van zich horen over de zaak bij het Hooggerechtshof vandaag .. maar zo te zien moet hij zichzelf nog even inlezen .. want formeel staat het geboorterecht dus niet op de agenda:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wT4nI9RIWe4vfaW8Wl15LvLBgYc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wgcmie8RWt4LLfnx85m91lS5.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114511710554568353

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:11
Llopigat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:
Trump wil nu Gaza overnemen en er een "Freedom Zone" van maken (whatever that means). Betekent waarschijnlijk 'vrijheid' voor westerse project ontwikkelaars gezien Trump's eerdere explicietere plannen. Niet voor de Palestijnen lijkt me.

Ondertussen zegt Netanyahu dat ze doorgaan met de oorlog zelfs als de gijzelaars vrijgelaten worden en ze willen de bevolking eruit schoppen. Die moet de rest van de wereld maar opvangen vindt hij: https://nos.nl/collectie/...g-om-gazanen-op-te-vangen Die zijn dus niet welkom in de Riviera of the middle east, hun eigen land, en de rest van de wereld moet het maar even oplossen :F

Ik ben wel benieuwd hoe dit idee van een Amerikaanse overname van Gaza bij Netanyahu valt :)
Maar nog steeds mogen we dit geen genocide noemen en vinden we het blijkbaar heel normaal dat Israel Russische streken uitvoert ? Ze hebben blijkbaar geleerd dat USA ze toch geen strobreed in de weg gaat leggen.
Bvanham schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Maar nog steeds mogen we dit geen genocide noemen en vinden we het blijkbaar heel normaal dat Israel Russische streken uitvoert ? Ze hebben blijkbaar geleerd dat USA ze toch geen strobreed in de weg gaat leggen.
Tja, 21st century Axis of Authoritarianism.

Langzaam maar zeker komt de cyclus in de fase van synchroniseren, en dus zal op die as steeds meer gelijkenis volgen en zullen dezelfde draaiboeken gevolgd worden. Zo langzamerhand wordt het toch tijd voor journalistiek om goed te kijken naar de overlap tussen de netwerken van Transactionaal Georganiseerde Misdaad, en de netwerkeffecten van State Capture op die as.

[ Voor 15% gewijzigd door Virtuozzo op 15-05-2025 16:21 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:21
duvekot schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:36:
Trump laat ook van zich horen over de zaak bij het Hooggerechtshof vandaag .. maar zo te zien moet hij zichzelf nog even inlezen .. want formeel staat het geboorterecht dus niet op de agenda:

[Afbeelding]
Bron: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114511710554568353
Volg de Amerikaanse politiek en Trump al jaren. Maar als ik deze tekst lees, dan leest dat niet alsof Trump dit geschreven heeft. De argumentatie en feiten rondom de civil war is veel te gedetailleerd voor Trump. In tegenstelling tot Trump 1 waarbij hij zelf de onzin schreef lijkt hier meer achter te zitten.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Fijn resultaat van het wanbeleid van Trump:
Het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag wordt hard geraakt door de Amerikaanse sancties. Dat schrijft persbureau AP op basis van gesprekken met huidige en voormalige ICC-medewerkers, advocaten en mensenrechtenactivisten. Zo liggen de werkzaamheden van het Strafhof nagenoeg stil: het ICC kan nauwelijks nog basistaken uitvoeren, "laat staan zoeken naar gerechtigheid voor slachtoffers van oorlogsmisdaden of genocide", aldus AP.

De Amerikaanse president Trump stelde begin februari sancties in tegen het ICC, nadat het Strafhof arrestatiebevelen had uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Netanyahu en zijn voormalig minister van Defensie Gallant vanwege de oorlog in Gaza. De sancties bestaan onder meer uit financiële straffen en visumrestricties voor ICC-personeel.

In de praktijk heeft daardoor onder anderen hoofdaanklager Khan geen toegang meer tot zijn e-mail van het Amerikaanse bedrijf Microsoft en zijn de bankrekeningen van Khan bevroren. Verder krijgt Amerikaans ICC-personeel te horen dat ze het risico lopen om opgepakt te worden als ze naar hun thuisland afreizen. Ook hebben ngo's, die belangrijke samenwerkingspartners zijn voor het ICC bij bijvoorbeeld het verzamelen van bewijs, uit vrees voor represailles vanuit de VS hun banden met het ICC opgeschort. Daardoor liggen onderzoeken naar bijvoorbeeld de wreedheden in Sudan stil en kunnen ICC-aanklagers hun werk niet doen. Intern zijn er volgens AP zelfs zorgen of het ICC wel Trumps presidentschap overleeft.

Het ICC zelf wil niet reageren tegenover AP. Liz Evenson, directeur internationaal recht bij mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch, is ernstig bezorgd. Volgens haar blokkeren de sancties voor slachtoffers "de toegang tot gerechtigheid"
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...derd-doden-gemeld-in-gaza

Met dank aan de VS kunnen plegers van genocide en mensenrechtenschenders (waaronder dus zoals genoemd, maar niet uitsluitend, Netanyahy) ongestraft met hun misdrijven wegkomen.

De VS steunt hiermee dus effectief het plegen van genocide en het schenden van mensenrechten. Dat we het maar even weten en vooral: goed onthouden.

Virussen? Scan ze hier!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 14:43
Wellicht ook Trump maar op de arrestatie lijst zetten ivm faciliteren van genocide

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
wildhagen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:42:

[...]

Met dank aan de VS kunnen plegers van genocide en mensenrechtenschenders (waaronder dus zoals genoemd, maar niet uitsluitend, Netanyahy) ongestraft met hun misdrijven wegkomen.

De VS steunt hiermee dus effectief het plegen van genocide en het schenden van mensenrechten. Dat we het maar even weten en vooral: goed onthouden.
Helaas dus effectief beleid van Trump.

Laat wederom zien dat het broodnodig is om op allerlei gebieden - waaronder IT - zo snel mogelijk minder afhankelijk te worden van US bedrijven.

• Stukfruit
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:42:

[...]

Wat ik naast het blokkeren vooral misselijkmakend vind is het stukje over mogelijke arrestatie van medewerkers die uit de VS komen:
Verder krijgt Amerikaans ICC-personeel te horen dat ze het risico lopen om opgepakt te worden als ze naar hun thuisland afreizen.
Dat klinkt niet als een set met sancties, maar als een afrekening.

Dat zit wel Schnorr.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003

ManiacsHouse

Scheisse!

idef1x schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:59:
Wellicht ook Trump maar op de arrestatie lijst zetten ivm faciliteren van genocide
Per omgaande is dit figuur wat mij betreft een oorlogsmisdadiger.
Laat maar lekker wegblijven met die Navo bijeenkomst.
Ik leg in ieder geval al wat tomaten te rotten hier... })
Stukfruit schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:51:
[...]

Wat ik naast het blokkeren vooral misselijkmakend vind is het stukje over mogelijke arrestatie van medewerkers die uit de VS komen:

[...]

Dat klinkt niet als een set met sancties, maar als een afrekening.
Ah hij bestempeld zijn eigen inwoners dus als criminelen.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-05-2025 18:01 ]

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:25
ManiacsHouse schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:58:
[...]

Per omgaande is dit figuur wat mij betreft een oorlogsmisdadiger.
Laat maar lekker wegblijven met die Navo bijeenkomst.
Ik leg in ieder geval al wat tomaten te rotten hier... })

[...]

Ah hij bestempeld zijn eigen inwoners dus als criminelen.
Laten komen en arresteren, hoef je hem gelijk niet ver te brengen, is al in den haag

erutangiS

• hneel
  • Laatst online: 11:03

hneel

denkt er het zijne van

"We didn't have people pouring into our Country from all over south America, and the rest of the World."
Dan kent hij de geschiedenis van zijn land slecht. Misschien niet uit Zuid-Amerika, maar in die periode zijn juist enorm veel Europeanen richting de VS vertrokken. Maar dat was toen nog gewoon legaal.

• Llopigat
  • Niet online
duvekot schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:36:
Is Amerika echt het enige land dat dat zo doet? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Bvanham schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:50:
[...]

Ik vind het vooral heel apart dat toen Biden de Israelische acties teveel steunde, men hem "Genocide Joe" noemde. Niet helemaal onterecht want ik vond het ook tandenknarsend wat die allemaal goedpraatte.

Maar nu Trump hetzelfde doet en er nog een flinke schep bovenop doet *) (voorstellen om zelf Gaza te "zuiveren" en er een resort van te maken) horen we alleen maar krekels...

*) Tenzij de Gazanen straks in die luxe appartementen mogen gaan wonen, dan is het wel een prima plan. Maar op de een of andere manier twijfel ik daaraan :+

[ Voor 53% gewijzigd door Llopigat op 15-05-2025 20:32 ]

• Llopigat
  • Niet online
hneel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:43:
[...]
Dan kent hij de geschiedenis van zijn land slecht. Misschien niet uit Zuid-Amerika, maar in die periode zijn juist enorm veel Europeanen richting de VS vertrokken. Maar dat was toen nog gewoon legaal.
Ja en toen waren ze ook heel erg welkom want Amerika was aan het opbouwen. Er zitten daarom ook zoveel mensen met Ierse namen (vertrokken tijdens de Ierse hongersnood). Maar ook Italianen en veel andere Europese nationaliteiten.

Eigenlijk zijn er maar heel weinig Amerikanen die echt hun afkomst daar hebben, eeuwenlang.

• duvekot
Llopigat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:44:
[...]
Is Amerika echt het enige land dat dat zo doet? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
Nee. Dat klopt ook niet .. zie dit Wikipedia artikel:

Jus soli

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/59/Jus_soli_world.svg/960px-Jus_soli_world.svg.png

Dus voornamelijk in noord en zuid Amerika
Llopigat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:44:

[...]

Ik vind het vooral heel apart dat toen Biden de Israelische acties teveel steunde, men hem "Genocide Joe" noemde. Niet helemaal onterecht want ik vond het ook tandenknarsend wat die allemaal goedpraatte.

Maar nu Trump hetzelfde doet en er nog een flinke schep bovenop doet *) (voorstellen om zelf Gaza te "zuiveren" en er een resort van te maken) horen we alleen maar krekels...

*) Tenzij de Gazanen straks in die luxe appartementen mogen gaan wonen, dan is het wel een prima plan. Maar op de een of andere manier twijfel ik daaraan :+
De crux hierbij is dat het hier om een causaal effect gaat. Ik denk dat we dit te zelden echt beseffen.

Wanneer "traditionele" politiek vorm boven functie gaat stellen omdat de aanwezige marketing en ideologie niet oneindig meer houdbaar is als mechanisme voor macht, dan is de historische constante een zelfversterkend effect van meer / erger / harder. Elk frame moet telkens geēscaleerd worden, want het verschil aanwezig zijn tussen kar en lading wordt juist het mechanisme voor macht.

Of we nu naar de VS kijken, het VK of dichter bij huis Nederland, dan kunnen we die historische constante helaas pijnlijk eenvoudig in kaart brengen. Dat juist eenvoudig omdat er nogal wat historische ervaring is met dit soort perikelen, en dat is logisch omdat het altijd uit exact dezelfde clusters binnen het politieke spectrum komt.

Het probleem wat we in ons publieke debat hierbij hebben zit hem in het maar heel moeilijk kunnen erkennen dat de toxiciteit al veel langer aanwezig en agenda was dan de aanwezigheid van zichtbare en herkenbare toxische actoren.

Nu ja, we kunnen nu in real-time in de VS zien wat verder volgt op de aanwezige lijnen. Daar heeft het publieke debat geweigerd om over die complicatie na te denken, en heeft het media debat er voor gezorgd dat het tegen de tijd van Reagan ook niet langer mogelijk was.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40

inXs

known as inXs

Op de nos, maar wel vanuit de VS: https://nos.nl/artikel/25...angenverstrengeling-trump
"Trump bedrijft de meest openlijke, veelzijdige en schaamteloze corruptie uit de moderne geschiedenis", zegt Matthew Dallek. Hij is politiek historicus aan de George Washington-universiteit in de Amerikaanse hoofdstad. "Er is geen equivalent in de presidentiële geschiedenis."
Vind de nos nog wel mak verder, dit had best scherper neergezet mogen worden, want je kan best de vergelijking maken met diverse discutabele regimes.

In Nederland stuiteren we al als een lokale wethouder een snoepreisje maakt…. Maar dit krijgt nauwelijks aandacht…. https://www.regionoordkop...ject-is-geen-snoepreisje/

Infantino schaart zich inmiddels ook onder de (tech)bro’s, wat mij betreft is de FIFA nu echt niet meer serieus te nemen en het verbaast mij dat hier niet meer in het nieuws over is….. (en weerstand). https://nos.nl/artikel/25...-trump-uefa-baas-vertrekt
"Als FIFA-voorzitter moet ik beslissingen nemen in het belang van de organisatie en ik voelde dat ik nodig was in Qatar om het voetbal te vertegenwoordigen", legde Infantino uit bij de verlate start van het congres.
Hij zat bij trump dus…

Staan toch wel wat opmerkelijke zaken in waar trump vast iets van vindt, maar zich nog niet over uit laat:
Zo werd het naderende wereldkampioenschap voor clubs gepresenteerd als "het meest diverse voetbaltoernooi ooit."
O.. en op de valreep, die derde termijn…. Daar moeten we toch maar over nadenken….

https://www.telegraaf.nl/...r-moeten-we-over-nadenken
Trump deed de uitspraak tijdens een meerdaagse internationale reis. Hij bezoekt onder meer Qatar, waar de VS met Al Udeid hun grootste basis in het Midden-Oosten hebben. Militairen scandeerden „USA, USA” toen de president arriveerde. Die prees zijn manschappen en beloofde dat hij de strijdkrachten sterker dan ooit zal maken.

[ Voor 69% gewijzigd door inXs op 15-05-2025 21:48 . Reden: Diverse aanvullingen ]

superB

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

De repressie kruipt overal intussen.

https://www.bnnvara.nl/jo...em_t5VrZw3wWIkSUNtPUABtLw
Hoewel zijn toespraak met luid gejuich uit de zaal werd ontvangen, is NYU niet te spreken over de woorden van Rozos. In een verklaring laat de universiteit nu weten dat Rozos' diploma zal worden achtergehouden terwijl er wordt nagedacht over disciplinaire maatregelen. Volgens NYU heeft Rozos vooraf gelogen over de inhoud van zijn speech en heeft hij de gedragsregels van de universiteit geschonden.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Llopigat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:53:

Meneer zegt hier toch eigenlijk dat hij voornemens is een oorlogsmisdaad te begaan?

• Llopigat
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:03:
[...]
Meneer zegt hier toch eigenlijk dat hij voornemens is een oorlogsmisdaad te begaan?
Nou niet wat Trump zegt, die is daar best slim in geweest. Hij zegt alleen: "Ik wil Gaza opruimen, 'freedom' brengen en mooie flats bouwen". Over wat er met die mensen moet gebeuren zegt hij slim niets. Natuurlijk kunnen we wel tot twee tellen maar echt toegeven doet hij het niet. Zoals ik al zei, als hij die flats zou bouwen voor de lokale bevolking dan zou het nog best een puik plan zijn ook. Uiteraard zal het anders lopen want het gaat hem alleen maar om geld en dat hebben de Gazanen helemaal niet.

Netanyahu dus wel, die zegt gewoon dat hij ze de regio uit gaat pleuren en blijft bombarderen. Overigens een regio waar hij niet eens recht op heeft en in contraventie van VN resoluties.

Dus het hangt ervan af welke meneer je bedoelt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 15-05-2025 22:15 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Voor de geïnteresseerden, nu op NPO2 een documentaire over evangelicals en christian zionists die de VS ingrijpend willen veranderen, en dat de bijbel letterlijk moet worden genomen. De invloed vanuit de VS richting Israël en de relatie tussen beide landen staat centraal, vooral de rol van de evangelicals.

https://npo.nl/start/seri...n-voor-het-einde/afspelen

[ Voor 32% gewijzigd door dawg op 15-05-2025 23:03 ]

It’s the economy, stupid!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Llopigat schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:13:
[...]

Nou niet wat Trump zegt, die is daar best slim in geweest. Hij zegt alleen: "Ik wil Gaza opruimen, 'freedom' brengen en mooie flats bouwen". Over wat er met die mensen moet gebeuren zegt hij slim niets. Natuurlijk kunnen we wel tot twee tellen maar echt toegeven doet hij het niet. Zoals ik al zei, als hij die flats zou bouwen voor de lokale bevolking dan zou het nog best een puik plan zijn ook. Uiteraard zal het anders lopen want het gaat hem alleen maar om geld en dat hebben de Gazanen helemaal niet.

Netanyahu dus wel, die zegt gewoon dat hij ze de regio uit gaat pleuren en blijft bombarderen. Overigens een regio waar hij niet eens recht op heeft en in contraventie van VN resoluties.

Dus het hangt ervan af welke meneer je bedoelt :)
Ik doelde op Netanyahu. :)

• DropjesLover
De mega-wet met betrekking to belastingverlagingen en Medicaid van de GOP krijgt wat tegengas van de rechtse hardliners.
https://www.politico.com/...make-their-stand-00352892

Met name het weigeren van illegalen, en het vervroegen van de work-requierment. Dat zou 2028 zijn, maar wil men naar voren halen. Prima, dan wordt het niet het probleem van de volgende president, denk ik dan.

Een sillaint detail uit de wet is dat er een voorwaarde in komt om in aanmerking te komen voor Medicaid; men moet men aantoonbaar minimaal 80u/maand werken of studeren.
Terwijl net armen, werkelozen en arbeidsongeschikten het meeste Medicaid nodig hebben om niet creperend dood te gaan. En die zijn voornamelijk in rode staten/gebieden.
En hoe gaat dat om met alleenstaande ouders, of met stay-at-home moms (al dan niet na/tijdens scheiding)?

Men gaat daar heel erg krijgen waar men voor gestemd heeft...

Ach, ze noemen het in ieder geval weer Medicaid en niet Obamacare :p

[ Voor 13% gewijzigd door DropjesLover op 16-05-2025 09:20 ]

BThGvNeOA

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:09
Virtuozzo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:24:
Nu ja, we kunnen nu in real-time in de VS zien wat verder volgt op de aanwezige lijnen. Daar heeft het publieke debat geweigerd om over die complicatie na te denken, en heeft het media debat er voor gezorgd dat het tegen de tijd van Reagan ook niet langer mogelijk was.
Het zou mooi zijn dat in ónze media het beeld van het theater daar wordt vertoond met daarnaast de spiegel naar onszelf (die je hier wel vaker hebt benoemd). Je zou zeggen dat er punten van herkenning boven zouden komen drijven, zeker na óns afgelopen jaar. En niet meteen brengen als een koude afschrikkende douche (crazy, look away) maar af en toe eens prikkelen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:25:
[...]

Volg de Amerikaanse politiek en Trump al jaren. Maar als ik deze tekst lees, dan leest dat niet alsof Trump dit geschreven heeft. De argumentatie en feiten rondom de civil war is veel te gedetailleerd voor Trump. In tegenstelling tot Trump 1 waarbij hij zelf de onzin schreef lijkt hier meer achter te zitten.
Dit lijkt duidelijk uit de koker van Stephen Miller te komen

Dit dus.

mekkieboek schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:55:
[...]

Het zou mooi zijn dat in ónze media het beeld van het theater daar wordt vertoond met daarnaast de spiegel naar onszelf (die je hier wel vaker hebt benoemd). Je zou zeggen dat er punten van herkenning boven zouden komen drijven, zeker na óns afgelopen jaar. En niet meteen brengen als een koude afschrikkende douche (crazy, look away) maar af en toe eens prikkelen.
Het is zo langzamerhand noodzakelijk, maar ja, het is iets niet zonder zekere connotatie waarbij meteen op tafel ligt dat er al die tijd eigen rol geweest is daarbij. Best een confrontatie.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
https://tweakers.net/nieu...-mail-na-sancties-vs.html

Tot zover de mooie woorden van Microsoft over dat ze 'echt waar' verzoeken van de regering van de VS zullen aanvechten.
Ik hoop dat inkopers nu eindelijk even door de leugens van de Microsoft lobby heenkijken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pfoe, zo is het wel helemaal doorgeslagen:
https://nos.nl/l/2567511
De voormalig FBI-directeur James Comey wordt verdacht van het oproepen tot het plegen van een aanslag op president Donald Trump. Hij zou dat hebben gedaan door een foto van schelpen op Instagram te plaatsen.
Met de schelpen maakte hij de cijfers 8647.
86 heeft in de Verenigde Staten de betekenis om iets weg te doen, of weg te sturen, bijvoorbeeld als iemand wegens dronkenschap uit een bar wordt gezet.

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 16-05-2025 12:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09
YakuzA schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:57:
Pfoe, zo is het wel helemaal doorgeslagen:
https://nos.nl/l/2567511

[...]
Trump vergeet nooit, en wraak tegen z'n "vijanden" komt vroeger of later. Deze man gaat het zwaar krijgen gezien z'n uitspraken over Trump na z'n ontslag.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09
Trishul schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:34:
https://tweakers.net/nieu...-mail-na-sancties-vs.html

Tot zover de mooie woorden van Microsoft over dat ze 'echt waar' verzoeken van de regering van de VS zullen aanvechten.
Ik hoop dat inkopers nu eindelijk even door de leugens van de Microsoft lobby heenkijken.
Wat ik nog zorgwekkender vind, z'n UK-based bankrekening(en) zijn ook geblokkeerd.... WTF?
Pagina: 1 ... 119 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.